Likumprojekts
Izdarīt
Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.;
2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005,
13., 14.nr.; 2006, 15.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2007, 40.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt
62.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Kredītiestāde ziņas par fiziskās personas kontu atvēršanu, esamību
vai slēgšanu sniedz Valsts ieņēmumu dienestam pēc tā pieprasījuma, kas
sagatavots, lai nodrošinātu Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumu izpildi.
Pieprasījumu paraksta Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors
vai viņa vietnieks, vai Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora pilnvarotās
Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta amatpersonas. Kārtību, kādā Valsts
ieņēmumu dienests nosūta pieprasījumu un kredītiestādes sniedz uz to atbildi,
nosaka Ministru kabinets."
Likums stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Grozījums Kredītiestāžu
likumā
I.
Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 29.septembrī
Ministru kabinets pieņēma rīkojumu nr.624 Par koncepciju Par fizisko
personu ienākumu gūšanas kontroles pilnveidošanu, paredzot ieviest jaunu
kontroles mehānismu fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles uzlabošanai.
Savukārt, izstrādāt normatīvo aktu bāzi minētā pasākuma īstenošanai, uzdeva
ar Ministru prezidenta 2005.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.424 Par darba grupu
tiesību aktu projektu izstrādei izveidotajai darba grupai. Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk VID), pārbaudot
maksātāja (fiziskās personas) taksācijas gadā gūtos ienākumus, pamatojas uz
iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā uzrādītajiem datiem, darba devēju
(ienākuma izmaksātāju) paziņojumiem par izmaksātajām summām, ārvalstu nodokļu
administrāciju sniegtajām ziņām, apsekošanas un pārbaužu rezultātiem, kā arī
citu VID rīcībā esošo informāciju par nodokļa maksātāja ienākumiem, īpašuma
stāvokļa izmaiņām un izdevumiem. Taču praksē VID nākas saskarties ar
problēmu, ka nodokļu maksātājs nesniedz informāciju par kredītiestādēs
atvērtajiem norēķinu kontiem un tajos esošo līdzekļu izmaiņām. Līdz ar to nav
pilnīga VID rīcībā esošā informācija par fiziskās personas mantiskā stāvokļa
izmaiņām, kas varētu kalpot kā informācijas avots nosakot ar nodokli
apliekamo ienākumu un nodokļa summu uz aprēķinu pamata atbilstoši maksātāja
īpašuma vērtības pieaugumam un esošajām ziņām par maksātāja darbību. Tādējādi, lai nodokļu administrācija gūtu pilnīgu
priekšstatu par fiziskās personas ienākumiem un izdevumiem, kā arī gūtu
pārliecību vai apstiprinājumu par personas veiktajām darbībām pārbaudāmajā
periodā un varētu sekmīgi pildīt likumā noteikto pamatuzdevumu veikt
fizisko personu ienākumu un mantiskā stāvokļa kontroli ir nepieciešama
informācija no kredītiestādēm par personu atvērto kontu esamību vai to
slēgšanu Latvijas kredītiestādēs. |
|
Likumprojekts
Grozījums Kredītiestāžu likumā (turpmāk likumprojekts) paredz noteikt
Kredītiestādēm pienākumu pēc Valsts ieņēmumu dienesta pieprasījuma sniegt
informāciju par fizisko personu atvērtajiem, esošajiem vai slēgtajiem kontiem
attiecīgajā kredītiestādē. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Ar likumprojektu vienotā paketē paredzēts iesniegt Ministru kabinetā
šādus likumprojektus: 1)
Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likums; 2)
Grozījums
likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli; 3)
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām; 4) Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā; 5)
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
|
|||
2. Cita informācija |
|
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
1.tabula |
|||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Darba grupā, kas izstrādāja likumprojektu,
piedalījās Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonda pārstāvis. Ir notikušas
konsultācijas ar Latvijas Komercbanku asociāciju. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Nodokļu maksātāju interešu
aizsardzības fonds atbalsta likumprojektu. |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. Pēc likumprojekta atbalstīšanas paredzēts ievietot
informāciju par to ministrijas mājas lapā. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu likumprojektu
nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvo aktu noteiktajā
kārtībā |
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Valsts sekretāres vietā valsts
sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Gaugers |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
L.Kandere |
2007.03.21. 9:06:30
862
L.Kandere, 7095493