Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
"Par mantiskā stāvokļa deklarācijas
iesniegšanu, pārkāpjot nodokļu normatīvajos aktos noteikto iesniegšanas termiņu
līdz 15 kalendāra dienām,
uzliek naudas sodu fiziskajām
personām līdz simt latiem.
Par
mantiskā
stāvokļa deklarācijas iesniegšanu, pārkāpjot nodokļu normatīvajos aktos
noteikto iesniegšanas termiņu no 16 līdz 30 kalendāra dienām,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no desmit līdz trīssimt latiem.
Par
mantiskā
stāvokļa deklarācijas iesniegšanu, pārkāpjot nodokļu normatīvajos aktos noteikto
iesniegšanas termiņu vairāk par 30 kalendāra dienām,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no divdesmit līdz piecsimt latiem."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta
Grozījums
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada 29.septembrī Ministru kabinets pieņēma rīkojumu nr.624 Par
koncepciju Par fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles pilnveidošanu,
paredzot ieviest jaunu kontroles mehānismu fizisko personu ienākumu gūšanas
kontroles uzlabošanai. Savukārt, izstrādāt normatīvo aktu bāzi minētā
pasākuma īstenošanai, uzdeva ar Ministru prezidenta 2005.gada 12.oktobra
rīkojumu Nr.424 Par darba grupu tiesību aktu projektu izstrādei
izveidotajai darba grupai. Ņemot vērā to, ka fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanās Latvijā līdz šim nav bijusi noteikta normatīvajos aktos, ir izstrādāts jauns normatīvā akta projekts - likumprojekts Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likums (turpmāk likumprojekts), kas nosaka fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas pienākumu. Ievērojot Latvijas tiesību sistēmu, par fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas pienākumu neievērošanu ir piemērojama administratīvā atbildība, kas ir nosakāma Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
|||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz: § noteikt atbildību par skaidrā naudā veikto darījumu ar fiziskajām personām nedeklarēšanu; § noteikt atbildību par mantiskā stāvokļa deklarācijas iesniegšanas termiņa neievērošanu. |
|||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Ietekme
uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar.
|
|||||||||||||
Cita informācija: |
Ņemot vērā to, ka šobrīd nav iespējams prognozēt to fizisko personu skaitu, kuras deklarācijā uzrādīs nepatiesu mantisko stāvokli un ienākumus, nav iespējams noteikt likumprojektā paredzēto soda sankciju ietekmi uz valsts budžetu. |
|||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā stājas spēkā vienlaicīgi ar grozījumiem likumā Par nodokļiem un nodevām un Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likumu. |
|||||||||||||
2. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
|
||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Darba grupā, kas izstrādāja likumprojektu, piedalījās
Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonda pārstāvis. |
|||||||||||||
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonds atbalsta likumprojektu. |
|||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. Pēc likumprojekta atbalstīšanas paredzēts
ievietot informāciju par to ministrijas mājas lapā. Tiks sagatavota informācija
publicēšanai masu saziņas līdzekļos, kā arī sagatavoti informatīvie bukleti. |
|||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||||||||||||
5. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcija |
Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas
valsts iestādes un netiks paplašinātas esošo iestāžu funkcijas. |
|||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Informācija par likumprojekta pieņemšanu pēc tā izskatīšanas Ministru kabinetā tiks publicēta plašsaziņas līdzekļos un Finanšu ministrijas mājas lapā. Pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||
4. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
Valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
D.Tauriņš |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
T.Trenko |
23.04.2007 11:07
810
T.Trenko 7095515
Tatjana.Trenko@fm.gov.lv