Likumprojekts
Izdarīt
likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.;
1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001,
1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.; 2006,
14., 22.nr.; 2007, 3.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 28.pantu
ar 4.1 punktu šādā redakcijā:
"41)
vismaz piecus gadus uzglabāt izdevumus apliecinošos dokumentus, ja katra
atsevišķa darījuma vērtība pārsniedz 50 minimālās mēnešalgas;".
Likums stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Grozījums likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
I.
Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2005.gada 29.septembrī
Ministru kabinets pieņēma rīkojumu nr.624 Par koncepciju Par fizisko
personu ienākumu gūšanas kontroles pilnveidošanu, paredzot ieviest jaunu
kontroles mehānismu fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles uzlabošanai.
Savukārt, izstrādāt normatīvo aktu bāzi minētā pasākuma īstenošanai, uzdeva
ar Ministru prezidenta 2005.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.424 Par darba grupu
tiesību aktu projektu izstrādei izveidotajai darba grupai. Līdz šim likums Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli uzlika par pienākumu uzglabāt tikai tādus
dokumentus, kas saistīti ar attaisnotajiem izdevumiem. |
|
Likumprojekts Grozījums likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
(turpmāk likumprojekts) uzliek par pienākumu uzglabāt izdevumus, kuru katra atsevišķa vērtība pārsniedz 50 minimālās
mēnešalgas, apliecinošos dokumentus vismaz piecus gadus. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. 2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Palielināsies nodokļu administrācijas iespējas
kontrolēt fizisko personu ienākumus un konstatēt izvairīšanos no iedzīvotāju
ienākuma nodokļa nomaksas. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Ar likumprojektu Grozījums likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli vienotā paketē
paredzēts iesniegt Ministru kabinetā šādus likumprojektus: 1)
Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likums; 2)
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām; 3) Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts
amatpersonu darbībā; 4)
Grozījumi Kredītiestāžu likumā; 5) Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
|
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Darba grupā, kas izstrādāja likumprojektu,
piedalījās Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonda pārstāvis. |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonds
atbalsta likumprojektu. |
Sabiedrības informēšana ir
notikusi, izmantojot publikācijās presē. Pēc likumprojekta atbalstīšanas
paredzēts ievietot informāciju par to ministrijas mājas lapā. |
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzēto
grozījumu likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli, nav nepieciešams radīt
jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvo aktu noteiktajā
kārtībā. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Krūmane |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Sīle |