Likumprojekts "Grozījums likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli""

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"

 

Izdarīt likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.; 2006, 14., 22.nr.; 2007, 3.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 28.pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:

 

"41) vismaz piecus gadus uzglabāt izdevumus apliecinošos dokumentus, ja katra atsevišķa darījuma vērtība pārsniedz 50 minimālās mēnešalgas;".

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

O.Spurdziņš


Likumprojekta

Grozījums likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”

anotācija

 

I.       Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

2005.gada 29.septembrī Ministru kabinets pieņēma rīkojumu nr.624 “Par koncepciju “Par fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles pilnveidošanu”, paredzot ieviest jaunu kontroles mehānismu fizisko personu ienākumu gūšanas kontroles uzlabošanai. Savukārt, izstrādāt normatīvo aktu bāzi minētā pasākuma īstenošanai, uzdeva ar Ministru prezidenta 2005.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.424 “Par darba grupu tiesību aktu projektu izstrādei” izveidotajai darba grupai. 

Līdz šim likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” uzlika par pienākumu uzglabāt tikai tādus dokumentus, kas saistīti ar attaisnotajiem izdevumiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” (turpmāk – likumprojekts) uzliek par pienākumu uzglabāt  izdevumus, kuru katra atsevišķa vērtība pārsniedz 50 minimālās mēnešalgas, apliecinošos dokumentus vismaz piecus gadus.

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 



 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

 

Palielināsies nodokļu administrācijas iespējas kontrolēt fizisko personu ienākumus un konstatēt izvairīšanos no iedzīvotāju ienākuma nodokļa nomaksas.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 

2007

2008

2009

2010

2008-2012

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Ar likumprojektu “Grozījums likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” vienotā paketē paredzēts iesniegt Ministru kabinetā šādus likumprojektus:

1)      „Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likums”;

2)      „Grozījums likumā “Par nodokļiem un nodevām””;

3)      „Grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā””;

4)      „Grozījumi Kredītiestāžu likumā”;

5)      „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”.

 

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Darba grupā, kas izstrādāja likumprojektu, piedalījās Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonda pārstāvis.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Nodokļu maksātāju interešu aizsardzības fonds atbalsta likumprojektu.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšana ir notikusi, izmantojot publikācijās presē. Pēc likumprojekta atbalstīšanas paredzēts ievietot informāciju par to ministrijas mājas lapā.

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpil­de no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Lai īstenotu paredzēto grozījumu likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas.

 

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. 

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Normatīvo aktu noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

Finanšu ministrs                                                                   O.Spurdziņš
 

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.Krūmane

E.Strazdiņa

M.Radeiko

I.Sīle

 

 

 

 

 

2007.02.19. 9:10

718

I.Sīle, 7095492

Ilva.Sile@fm.gov.lv