Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2007.gada __________________
Nr.________________________
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā .
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lapām).
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi Izglītības likumā
Izdarīt Izglītības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 24.nr.; 1999, 17., 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 12., 16., 21.nr.; 2003, 21.nr.; 2004, 5.nr.; 2007, 3.nr.) šādu grozījumu:
1. Izteikt 53.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Pedagogam ar atbilstošu profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par
vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par Centrālās Statistikas pārvaldes oficiālajā
statistikas ziņojumā publicēto valsts sabiedriskā sektorā strādājošo
iepriekšējā gada vidējo darba samaksu, reizinot to ar koeficientu 1,3.
2.Papildināt
pārejas noteikumus ar jaunu 41.pantu šādā redakcijā:
41. Šā likuma 53.panta otrā daļa
stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
Grozījumi Izglītības likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašreiz spēkā esošā Izglītības likuma 53.panta otrā daļa nosaka, ka pedagogam ar zemāko profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par divām minimālajām mēnešalgām, kas ar 2006.gada 1.septembri ir 230 Ls mēnesī. Līdz ar to valstī ir radusies situācija, ka pedagogi, it īpaši jaunie speciālisti, atrod labāk atalgotu darbu un nevēlas sākt strādāt vai turpināt darbu izglītības iestādēs. Lai sekmētu jaunu speciālistu un augsti kvalificētu speciālistu iesaistīšanu izglītības sistēmā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts risina ar pedagogu darba samaksu saistītus jautājumus. Grozījumi paredz, ka pedagogam ar atbilstošu profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par Centrālās Statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas ziņojumā publicēto valsts sabiedriskā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējo darba samaksu, reizinot to ar koeficientu 1,3. Šī norma stāsies spēkā ar 2008.gada 1.janvāri. Likumprojekts nodrošinās nepārtrauktu pedagogu darba samaksas paaugstināšanu ar mērķi tuvināt to Eiropas Savienības valstu vidējiem rādītājiem. Grozījumi īsteno 2006.gada 6.jūlijā noslēgtajā Vienošanās par sadarbību starp Izglītības un zinātnes ministriju un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību kur minēts, ka zemākā pedagogu darba samaksa jāpiesaista valsts sabiedriskajā sektorā strādājošā vidējai darba algai ar koeficientu 1,3 ne vēlāk kā 2010.gadā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekta pieņemšanas gadījumā tiks veicināta jaunu speciālistu un augsti kvalificētu speciālistu iesaistīšana izglītības sistēmā |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku izvērtējums |
- |
4. Ietekme uz vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||
6. Cita informācija |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
- |
2. Cita informācija |
- |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita informācija |
|
||
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
- |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita informācija |
- |