Likumprojekts
Grozījumi Valsts civildienesta likumā
Izdarīt Valsts
civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 6., 12.nr.; 2005,
10.nr.; 2006, 20.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2006, 180.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt
23.pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(21) Ierēdņa
pabalstu un kompensāciju apmērs šajā likumā noteiktajā kārtībā tiek aprēķināts,
ņemot vērā nepārtraukti nostrādāto gadu skaitu no valsts budžeta pilnīgi finansētajās
iestādēs, kā arī valsts aģentūrās (turpmāk valsts iestādes). Dienesta (darba) tiesiskās
attiecības uzskatāmas par nepārtrauktām, ja pārtraukums starp dienesta (darba)
attiecību izbeigšanu un to uzsākšanu citā vai tajā pašā valsts iestādē nav
ilgāks par vienu mēnesi. Ja dienesta (darba) tiesiskās attiecības valsts
iestādē pārtrauktas ilgāk par vienu mēnesi, aprēķinot pabalsta vai
kompensācijas apmēru šajā likumā noteiktajā kārtībā, netiek ņemts vērā nepārtraukti
nostrādāto gadu skaits valsts iestādēs pirms dienesta (darba) tiesisko
attiecību pārtraukšanas."
2. Papildināt likumu
ar 24.1 pantu šādā redakcijā:
"24.1 pants. Veselības
apdrošināšana un apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem
Kārtību, kādā iestāde
veic ierēdņa veselības apdrošināšanu un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem,
kā arī tās apmēru nosaka Ministru kabinets."
3. Izteikt 25.pantu
šādā redakcijā:
"25.pants. Pabalsts bērna piedzimšanas
gadījumā
(1) Ierēdnis
bērna piedzimšanas gadījumā saņem pabalstu šādā apmērā:
1) triju mēnešalgu apmērā, ja nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs mazāk nekā trīs gadus;
2) četru mēnešalgu apmērā, ja nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs trīs līdz sešus gadus;
3) sešu mēnešalgu apmērā, ja nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs sešus gadus un vairāk.
(2) Pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā aprēķina, ņemot vērā ierēdņa nepārtraukti nostrādāto gadu skaitu valsts iestādēs līdz bērna piedzimšanai.
(3) Ja abi bērna vecāki strādā valsts iestādē un abiem vecākiem normatīvajos aktos ir paredzētas tiesības uz pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, tiesības saņemt pabalstu ir vienam no viņiem.
(4) Ierēdņa amata pretendents nav tiesīgs saņemt pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, ja nav beidzies noteiktais pārbaudes laiks un ierēdņa amata pretendents iepriekš nav strādājis valsts iestādē vai ir strādājis mazāk par sešiem mēnešiem.
(5) Ja vienās dzemdībās piedzimuši vairāki bērni, pabalstu šajā pantā noteiktajā apmērā ierēdnis saņem par katru piedzimušo bērnu."
4. Izteikt 27.pantu
šādā redakcijā:
"27.pants. Pabalsts sakarā ar atbrīvošanu no
amata
Ja ar ierēdni
izbeidz valsts civildienesta attiecības sakarā ar iestādes vai ierēdņa amata
likvidāciju vai ierēdņu skaita samazināšanu, ierēdnis saņem pabalstu šādā
apmērā:
1) viena
mēneša vidējās izpeļņas apmērā, ja ierēdnis nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs
mazāk nekā piecus gadus;
2) divu mēnešu
vidējās izpeļņas apmērā, ja ierēdnis nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs piecus
līdz 10 gadus;
3) triju mēnešu
vidējās izpeļņas apmērā, ja ierēdnis nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs
10 līdz 20 gadus;
4) četru mēnešu
vidējās izpeļņas apmērā, ja ierēdnis nepārtraukti nostrādājis valsts iestādēs
vairāk nekā 20 gadus."
5. Izteikt 31.panta
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Ierēdnis,
aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu mēnešalgas apmērā.
Izbeidzot valsts civildienesta attiecības, ierēdnis saņem atvaļinājuma pabalstu
proporcionāli nostrādātajam laikam, par kuru viņš nav izmantojis ikgadējo
atvaļinājumu un nav saņēmis atvaļinājuma pabalstu. Ja ierēdnis tiek atbrīvots
no amata pēc paša vēlēšanās pirms tā darba gada beigām, par kuru viņš jau saņēmis
atvaļinājumu un atvaļinājuma pabalstu, iestāde no ierēdnim izmaksājamās darba
samaksas ietur izmaksāto vidējo izpeļņu un atvaļinājuma pabalstu par
neatstrādātajām atvaļinājuma dienām."
6. Papildināt
pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā:
"14. Grozījumi
likuma 25.panta pirmajā daļā stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. Ja bērns
piedzimis līdz 2009.gada 1.janvārim, ierēdnis saņem pabalstu sešu mēnešalgu
apmērā."
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta "Grozījumi Valsts civildienesta
likumā"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Likumprojekts "Grozījumi
Valsts civildienesta likumā" izstrādāts saskaņā ar koncepciju "Valsts
dienestā (civildienestā, tiesā, prokuratūrā, Valsts kontrolē, Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs,
Ieslodzījuma vietu pārvaldē) nodarbināto personu sociālo garantiju sistēma"
(atbalstīta Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra sēdē (prot. Nr.49 27.§)) (turpmāk
koncepcija). 2. Koncepcijā konstatēts, ka
civildienestā, tiesā, prokuratūrā, Valsts kontrolē, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs, Ieslodzījuma
vietu pārvaldē un valsts drošības iestādēs (turpmāk valsts dienests)
nodarbinātajiem pastāv atšķirības sociālo garantiju apjomos un to saņemšanas
kārtībā, tādēļ nepieciešams pilnveidot sociālo garantiju sistēmu, nosakot
līdzvērtīgas sociālās garantijas līdzvērtīgos apstākļos valsts dienestā.
Saskaņā ar minēto koncepciju veicami grozījumi Valsts civildienesta likumā,
Valsts kontroles likumā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā, Prokuratūras likumā, Valsts
drošības iestāžu likumā un Ministru kabineta 2005.gada
20.decembra noteikumos Nr.995 "Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu
ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku
darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem
un kompensāciju" un iestrādājamas atbilstošas normas Tiesu iekārtas likumprojektā, lai noteiktu vienotu pieeju pabalsta noteikšanai bērna piedzimšanas
gadījumā, kā arī atbrīvošanas no amata gadījumā. Speciālajos normatīvajos aktos nosakāma
vienota kārtība personu veselības apdrošināšanai un apdrošināšanai pret
nelaimes gadījumiem. 3. Koncepcijā konstatētas arī sociālo garantiju regulējošo normatīvo aktu nepilnības. Saskaņā ar esošo normatīvo regulējumu valsts dienestā strādājošās personas, kas ir ģimenes locekļi (bērna vecāki), bet ir nodarbināti dažādās valsts iestādēs (piemēram, tiesa/policija; valsts civildienests/valsts drošības iestāde), katra var saņemt vienreizējo bērna piedzimšanas pabalstu. 4. Šobrīd normatīvie akti, kas paredz amatpersonu tiesības saņemt bērna piedzimšanas pabalstus, nosaka ierobežojumu saņemt tāda paša veida pabalstu otram vecākam, ja tā tiesības uz minēto pabalstu noteiktas tai pašā likumā vai ja "otram vecākam ir tiesības saņemt tāda paša veida pabalstu". Minētā norma ir dažādi interpretējama un neizslēdz iespēju, ka pabalstu saņem abi vecāki, kas nodarbināti valsts dienestā. 5. Valsts civildienesta likuma 25.pantā noteikts ja abi bērna vecāki ir ierēdņi, tiesības uz pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā ir vienam no viņiem. Analoģiska nepilnība konstatējama arī Valsts kontroles likumā, Valsts drošības iestāžu likumā un citos likumos. 6. Problēma saistībā ar bērna piedzimšanas pabalsta izmaksu risināta, uzdodot Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra sēdes protokollēmumā (prot. Nr.76. 81.§) ministrijām veikt atbilstošus grozījumus normatīvajos aktos un noteikt, ka, ja abi bērna vecāki ir amatpersonas, valsts civildienesta ierēdņi, tiesneši, tiesu un prokuratūras vai Valsts kontroles darbinieki, kam pienākas pabalsts vai kompensācija līdzvērtīgos apstākļos, tiesības uz šo pabalstu ir vienam no vecākiem. Minētās problēmas risinājums attiecībā uz tiesnešiem jau iestrādāts jaunajā Tiesu iekārtas likumprojektā[1]. 7. Saskaņā ar Valsts pārvaldes reformu padomes 2005.gada 10.novembra sēdē nolemto attiecībā uz koncepcijas projektu "Valsts dienestā (civildienestā, tiesā, prokuratūrā, Valsts kontrolē, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēs, Ieslodzījuma vietu pārvaldē) nodarbināto personu sociālo garantiju sistēma" nepieciešams noteikt, ka pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā netiek izmaksāts, ja nav beidzies noteiktais pārbaudes laiks, lai novērstu personu nelabticīgu rīcību, kas vērsta uz pabalsta saņemšanu bez mērķa saglabāt valsts civildienesta attiecības. 8. Lai novērstu likuma 31.panta trešās daļas dažādās interpretācijas iespējas saistībā ar ierēdņa tiesībām saņemt atvaļinājuma pabalstu, izbeidzot valsts civildienesta attiecības, nepieciešams skaidri noteikt, ka ierēdnis šādā gadījumā saņem atvaļinājuma pabalstu, ja viņš nav izmantojis ikgadējo atvaļinājumu. 9. Ja netiks risinātas minētās problēmas, turpināsies stihiska un nekoordinēta sociālo garantiju sistēmas veidošana valsts iestādēs, tiesību normas tiks dažādi interpretētas, kā arī turpināsies pretrunīgas debates jautājumā par valsts iestādes tiesībām veikt civildienesta ierēdņu veselības apdrošināšanu un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem, ja normatīvais akts tieši nenosaka valsts iestādes tiesības veikt nodarbināto apdrošināšanu |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
1. Likumprojekts
paredz jaunu kārtību bērna piedzimšanas pabalsta apmēra noteikšanai, proti, personas, kas
valsts iestādēs nostrādājušas: mazāk par trim gadiem, saņems bērna piedzimšanas pabalstu triju mēnešalgu apmērā; no trijiem līdz sešiem gadiem, saņems bērna piedzimšanas pabalstu četru mēnešalgu apmērā; sešus gadus un vairāk, saņems bērna piedzimšanas pabalstu sešu mēnešalgu apmērā. Vienlaikus noteikts, ka izmaiņas
bērna piedzimšanas pabalsta apmēra noteikšanā stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. 2. Jautājumā par veselības apdrošināšanu un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem kompensācijām (pabalstiem) par veselībai nodarītu kaitējumu, veselības aprūpi likumprojekts nosaka, ka iestāde var veikt civildienesta ierēdņu veselības apdrošināšanu un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem. 3. Nosacījums, ka ierēdņa pabalstu un kompensāciju apjoms šajā likumā noteiktajā kārtībā tiek aprēķināts, ņemot vērā nepārtraukti nostrādāto gadu skaitu no valsts budžeta pilnīgi finansētās iestādēs, kā arī valsts aģentūrās, likumprojekta ietvaros attiecināts uz pabalsta bērna piedzimšanas gadījumā un pabalsta sakarā ar atbrīvošanu no amata apmēra noteikšanai. 4. Atsevišķās likuma normās
veiktas izmaiņas, lai novērstu iespējas to dažādi interpretēt |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts skar ierobežotu personu loku valsts civildienesta ierēdņus. Minēto personu sociālo garantiju sistēma tiek iekļauta vienotā valsts dienesta sociālo garantiju sistēmā, neparedzot būtiskas izmaiņas esošo sociālo garantiju veidos, tomēr mainot to apjomus. Sociālo garantiju apjoma izmaiņas būtiski neietekmēs civildienesta ierēdņu sociālo drošību |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
1064,6 |
28,1 |
400 |
400 |
400 |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
+28,1 |
+400 |
+400 |
+400 |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
I.
Valsts budžeta līdzekļu aprēķins saistībā ar pabalstu bērna piedzimšanas
gadījumā Valsts iestādēs nostrādāts mazāk par trim gadiem 650 personas (nosacīti pieņemts 50 % no piedzimušo bērnu vecāku skaita); izmaksāto pabalstu summa ir 532350 latu (650 x 273 x 3). Valsts iestādēs nostrādāts no trim līdz sešiem gadiem 390 personas (nosacīti pieņemts 30 % no piedzimušo bērnu vecāku skaita); izmaksāto pabalstu summa ir 425880 latu (390 x 273 x 4). Valsts iestādēs nostrādāti seši gadi un vairāk 260 personas; (nosacīti pieņemts 20 % no piedzimušo bērnu vecāku skaita); izmaksāto pabalstu summa ir 425880 latu (260 x 273 x 6). Kopā risinājuma variantā 1384110 latu. Valsts civildienestā 50 % no kopējās summas, kas atrēķināta valsts dienestam kopumā: 1384 : 2 = 692055 lati Ietaupījums: 1064000 692055 = 371945 lati 2005.gads. Izmantoti CSP dati, lai indeksētu datus par piedzimušo bērnu skaitu vispārējā civildienesta un Iekšlietu ministrijas ierēdņiem, Valsts kontroles un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonām un darbiniekiem, kā arī tiesnešiem un prokuroriem. II. Valsts
budžeta līdzekļu aprēķins saistībā ar apdrošināšanas polisēm Valsts civildienestā nodarbināti aptuveni 13000 ierēdņu. Apdrošināšanas
polises izmaksas līdz 2 mēnešalgām. Valsts budžeta ietaupījums, ja saglabā apdrošināto personu skaitlisko loku valsts dienestā kopumā, ir 44524 lati, valsts civildienestā aptuveni 50 % no kopējās summas veido 22262 latu ietaupījumu. Apdrošināšanas
polises izmaksas līdz 2,5 mēnešalgām. Valsts budžeta ietaupījums, ja saglabā apdrošināto personu skaitlisko loku valsts dienestā kopumā, ir 11778 lati, valsts civildienestā 50 % no kopējās summas veido 5889 latu ietaupījumu. Ietaupījums kopumā: 28101 lats Kopumā valsts budžeta ietaupījums saistībā ar bērna piedzimšanas pabalsta izmaksām un apdrošināšanas polišu iegādi ir šāds: 371945 + 28101 = 400046 lati |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Lai tiktu īstenoti Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumi Nr.995 "Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju", kā arī koncepcijas "Koncepcija par valsts sektorā nodarbināto vienoto darba samaksas sistēmu" (apstiprināta ar Ministru kabineta 2005.gada 21.februāra rīkojumu Nr.105) nostādnes, tiek paredzēta valsts sektorā nodarbināto darba samaksas paaugstināšana, lai sasniegtu 7580 % no privātā sektora darba samaksas attiecīgajos amatos. Paredzēts, ka līdz 2011.gadam darba samaksa katru gadu tiks procentuāli palielināta. Ņemot vērā minēto, jāsecina, ka palielināsies arī valsts budžeta izdevumi bērnu piedzimšanas pabalsta izmaksām, kā arī procentuāli samazināsies aprēķinātais budžeta izdevumu ietaupījums |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Divu mēnešu laikā pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā tiks izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.995 "Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanas komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju"", nosakot kārtību, kādā tiek veikta ierēdņa veselības apdrošināšana un apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem. Ministru kabineta noteikumu projektā tiks noteikts, ka iestāžu izdevumi apdrošināšanas polišu iegādei tiks ierobežoti, nosakot, ka vienas apdrošināšanas polises izmaksas nedrīkst pārsniegt 2,5 minimālās mēnešalgas, ja nodarbinātā darba stāžs valsts iestādēs ir divi gadi un vairāk. Ja nodarbinātā darba stāžs valsts iestādēs ir mazāks par diviem gadiem - veselības apdrošināšanas polises izmaksas ierobežojamas līdz divām minimālajām mēnešalgām. Vienlaikus tiks noteikts, ka Ministru kabineta noteikumu nosacījumi
par apdrošināšanas polišu izmaksu ierobežojumiem negroza un neatceļ
apdrošināšanas līgumu nosacījumus, kas noslēgti līdz Ministru kabineta
noteikumu stāšanās spēkā brīdim |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Ir izstrādāts un vienlaikus ar likumprojektu "Grozījumi Valsts civildienesta likumā" tiek virzīts arī likumprojekts "Grozījumi Valsts kontroles likumā". Saskaņā ar anotācijas I sadaļā minēto koncepciju atbildīgās ministrijas izstrādās grozījumus arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā, Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā, Prokuratūras likumā, kā arī Valsts drošības iestāžu likumā |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta numurs) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta numurs |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas radītas netiks, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs", kā arī ar ievietošanu Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības saistībā ar sociālo garantiju nodrošināšanu varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas direktore |
Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamenta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
G.Veismane |
B.Pētersone |
Dz.Galvenieks |
S.Gulbe
|
04.04.2007.
1917
S.Gulbe
7082930, solvita.gulbe@mk.gov.lv
[1] Ministru kabineta komitejas 2006.gada 13.marta sēdē izskatīts un atbalstīts Tiesu iekārtas likumprojekts (prot. Nr.11 2.§).