Likumprojekts
Grozījumi
Tiesu izpildītāju likumā
Izdarīt Tiesu izpildītāju likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
23.nr.; 2004, 20.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 2.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 18.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Eksaminācijas komisija
pēc tieslietu ministra rīkojuma pieņem arī zvērinātu tiesu izpildītāju regulāro
kvalifikācijas eksāmenu (turpmāk kvalifikācijas eksāmens) (32.1 pants)
un ārkārtas kvalifikācijas eksāmenu (70.pants)."
2. Papildināt III sadaļu ar
trešo nodaļu šādā redakcijā:
"Trešā nodaļa
Zvērināta tiesu izpildītāja
kvalifikācijas eksāmens
32.1 pants. (1) Zvērināts tiesu izpildītājs šajā likumā noteiktajā kārtībā ne
retāk kā reizi piecos gados (skaitot no amatā iecelšanas dienas vai iepriekšējā
kvalifikācijas eksāmena nokārtošanas dienas) kārto kvalifikācijas eksāmenu.
(2) Pamatojoties uz
zvērināta tiesu izpildītāja motivētu iesniegumu, tieslietu ministrs var pieņemt
lēmumu par kvalifikācijas eksāmena kārtošanas termiņa pagarināšanu uz laiku
līdz nākamajam kvalifikācijas eksāmenam, bet ne ilgāk kā par sešiem mēnešiem.
32.2 pants. Kvalifikācijas eksāmenā
eksaminācijas komisija pārbauda zvērināta tiesu izpildītāja teorētiskās
zināšanas (tai skaitā normatīvo aktu zināšanas), kas nepieciešamas, lai veiktu
zvērināta tiesu izpildītāja amata pienākumus, kā arī šo zināšanu piemērošanas
prasmes.
32.3 pants. Kvalifikācijas eksāmenu
rīko ne retāk kā reizi gadā. Lēmumu par kvalifikācijas eksāmena rīkošanu un tā
norises dienu pieņem tieslietu ministrs pēc savas iniciatīvas vai pēc Latvijas
Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes priekšlikuma. Kvalifikācijas eksāmenu
organizē un tā norisi nodrošina Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome.
32.4 pants. Kvalifikācijas eksāmena
kārtošana notiek bez maksas.
32.5 pants. (1) Kvalifikācijas
eksāmena kārtību, jomas, kurās tiek pārbaudītas zvērināta tiesu izpildītāja
zināšanas un prasmes, un vērtēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(2) Kvalifikācijas eksāmena
jautājumus apstiprina tieslietu ministrs pēc Latvijas Zvērinātu tiesu
izpildītāju padomes priekšlikuma.
32.6 pants. (1) Eksaminācijas
komisijas lēmumu par kvalifikācijas eksāmena rezultātiem iesniedz
apstiprināšanai tieslietu ministram. Tieslietu ministrs eksaminācijas komisijas
lēmumu apstiprina septiņu dienu laikā no lēmuma saņemšanas dienas.
Eksaminācijas komisijas lēmums stājas spēkā ar dienu, kad tieslietu ministrs to
apstiprinājis.
(2) Konstatējot
kvalifikācijas eksāmena kārtības pārkāpumus, tieslietu ministrs neapstiprina
eksaminācijas komisijas lēmumu, bet nekavējoties pieņem lēmumu par jauna
kvalifikācijas eksāmena rīkošanu. Atkārtoti kvalifikācijas eksāmenu rīko ne
vēlāk kā mēneša laikā no lēmuma par jauna kvalifikācijas eksāmena rīkošanu
pieņemšanas dienas.
32.7 pants. (1) Zvērināts tiesu
izpildītājs, kurš nenokārto kvalifikācijas eksāmenu, kārto atkārtotu
kvalifikācijas eksāmenu ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā (skaitot no sākotnējā
kvalifikācijas eksāmena rezultātu apstiprināšanas dienas), bet, ja šajā laikā
tieslietu ministrs nepieņem lēmumu par kvalifikācijas eksāmena rīkošanu,
nākamajā kvalifikācijas eksāmena rīkošanas reizē.
(2) Ja zvērināts tiesu
izpildītājs, atkārtoti kārtojot kvalifikācijas eksāmenu, iegūst negatīvu
vērtējumu, tieslietu ministrs pieņem lēmumu saskaņā ar šā likuma 92.panta
pirmās daļas 6.punktu."
3. Aizstāt 53.panta pirmajā
daļā vārdu "neievērošanu" ar vārdiem "būtisku pārkāpumu, kas
radījis kaitējumu valsts vai privātpersonu interesēm".
4. Izteikt 54.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Latvijas Zvērinātu
tiesu izpildītāju padomei par šā panta pirmajā daļā minētajiem pārkāpumiem ir
tiesības, bet, saņemot disciplinārlietu komisijas šā likuma 65.panta 4.punktā
minēto lēmumu, pienākums izskaidrot zvērinātam tiesu izpildītājam viņa
rīcības nepareizību."
5. Izteikt 56.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
"(3) Tieslietu ministrs
vai Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome
30 dienu laikā no zvērināta tiesu izpildītāja rakstveida paskaidrojuma
saņemšanas dienas vai rakstveida paskaidrojuma sniegšanas termiņa beigām izlemj
jautājumu par disciplinārlietas ierosināšanu."
6. Izteikt 58.panta pirmo
daļu šādā redakcijā:
"(1) Tiesa paziņo
tieslietu ministram un Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei par
sūdzībām, kas iesniegtas saistībā ar zvērināta tiesu izpildītāja darbībām, kā
arī nosūta attiecībā uz tām taisīto nolēmumu norakstus. Kriminālprocesa
virzītājs informē tieslietu ministru un Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju
padomi par gadījumiem, ja kriminālprocess uzsākts pret zvērinātu tiesu
izpildītāju un tas ieguvis procesuālās tiesības uz aizstāvību, zvērināts tiesu
izpildītājs atzīts par aizdomās turēto vai saukts pie kriminālatbildības, vai
tam piemērots drošības līdzeklis noteiktas nodarbošanās aizliegums."
7. Papildināt 65.pantu ar
4.punktu šādā redakcijā:
"4) nepiemērot
disciplinārsodu un lēmumu nosūtīt Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei,
lai tā izskaidrotu zvērinātam tiesu izpildītājam viņa rīcības
nepareizību."
8. Izteikt 70.pantu šādā
redakcijā:
"Ja zvērinātam tiesu
izpildītājam divu gadu laikā no disciplinārsoda uzlikšanas dienas atkārtoti tiek uzlikts disciplinārsods par
zvērinātu tiesu izpildītāju darbību regulējošu normatīvo aktu būtisku pārkāpumu,
tieslietu ministrs sešu mēnešu laikā kopš atkārtotā disciplinārsoda uzlikšanas
dienas izdod rīkojumu par zvērināta tiesu izpildītāja ārkārtas kvalifikācijas
eksāmenu. Ārkārtas kvalifikācijas eksāmena kārtošana neatbrīvo zvērinātu tiesu
izpildītāju no pienākuma kārtot šā likuma 32.1 pantā noteikto
kvalifikācijas eksāmenu."
9. Izslēgt 72.panta trešo
daļu.
10. 92.pantā:
izteikt pirmās daļas 5.punktu šādā
redakcijā:
"5) kurš nav nokārtojis
kvalifikācijas eksāmenu;";
papildināt pirmo daļu ar 6.punktu
šādā redakcijā:
"6) kurš, atkārtoti
kārtojot kvalifikācijas eksāmenu, saņēmis negatīvu vērtējumu."
11. Izteikt 100.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
"(3) Zvērināta tiesu
izpildītāja palīga eksāmena kārtību un nepieciešamo zināšanu apjomu nosaka
Ministru kabinets. Tieslietu ministrs pēc Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju
padomes priekšlikuma apstiprina eksāmena jautājumus."
12. Izslēgt 123.pantā vārdus
"un noteikusi ievēlējamo Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes
locekļu skaitu".
13. Papildināt 127.pantu ar
12.punktu šādā redakcijā:
"12) saņemot šā likuma
65.panta 4.punktā minēto lēmumu, izskaidro zvērinātam tiesu izpildītājam viņa rīcības
nepareizību."
14. Izteikt 156.pantu šādā
redakcijā:
"156.pants. Lietu nomenklatūru un to glabāšanas termiņus, kā
arī zvērinātu tiesu izpildītāju lietvedības un statistiskās uzskaites kārtību
nosaka Ministru kabinets."
15. Papildināt pārejas
noteikumus ar 20.punktu šādā redakcijā:
"20. Tieslietu
ministrs ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no šā likuma III sadaļas trešās nodaļas spēkā
stāšanās dienas pieņem lēmumu par kvalifikācijas eksāmena rīkošanu."
Tieslietu ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta Grozījumi Tiesu izpildītāju likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Tiesu izpildītāju likums (turpmāk likums) stājās spēkā 2003. gada 1. janvārī. Vairākās likuma normās to patreizējā redakcijā ietverts deleģējums tieslietu ministram izdot zvērinātu tiesu izpildītāju darbību regulējošus normatīvos aktus. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17. panta otrajai daļai, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā (Administratīvā procesa likuma 15. panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006. gada 1. janvārī. Līdz ar to Ministru kabinetam nepieciešams aizstāt tieslietu ministra izdotajos normatīvajos aktos noteikto regulējumu ar Ministru kabineta noteikumos nostiprinātu regulējumu. Saskaņā ar likuma 72. panta trešajā daļā ietverto deleģējumu tieslietu ministrs izdod instrukciju par kārtību, kādā izpildu darbības veicamas amata darbības iecirknī, kas nesakrīt ar parādnieka dzīvesvietu vai atrašanās vietu (juridisko adresi). Vienlaikus šādu deleģējumu ietver arī Civilprocesa likuma 549. panta trešā daļa, uz kuras pamata 2006. gada 31. janvārī pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 93 Kārtība, kādā tiesu izpildītājs, veicot sprieduma izpildi ārpus sava iecirkņa, sazinās ar attiecīgā iecirkņa tiesu izpildītāju. No minētā izriet, ka šobrīd likuma 72. pants paredz tādu pašu regulējumu kā Civilprocesa likuma 549. panta trešo daļu. Likums šobrīd neparedz mehānismu, ar kura palīdzību būtu iespējams veicināt zvērinātu tiesu izpildītāju nepārtrauktu kvalifikācijas celšanu. Zvērinātiem tiesu izpildītājiem piemērotie disciplinārsodi liecina, ka atsevišķu zvērinātu tiesu izpildītāju zināšanās un attieksmē pret amata pienākumiem ir būtiski trūkumi, kas rada šaubas par šo personu piemērotību zvērināta tiesu izpildītāja amatam. Šobrīd likumā paredzētā iespēja uzlikt par pienākumu zvērinātam tiesu izpildītājam, kuram divu gadu laikā no disciplinārsoda uzlikšanas dienas atkārtoti tiek uzlikts disciplinārsods par zvērinātu tiesu izpildītāju darbību regulējošo normatīvo aktu neievērošanu, kārtot kvalifikācijas pārbaudi sakarā ar tiesu izpildītāju tiesībām pārsūdzēt uzlikto disciplinārsodu ir ierobežota. Administratīvo tiesu pārslodzes dēļ praksē veidojas situācijas, kad vairākkārtīgi disciplināri sodīta tiesu izpildītāja kvalifikācijas pārbaude gaidāma gadiem. Šobrīd likums paredz, ka
tieslietu ministrs var ierosināt disciplinārlietu pret zvērinātu tiesu
izpildītāju par jebkuru zvērinātu tiesu izpildītāju darbību regulējoša
normatīvā akta pārkāpumu. Šis atbildības pamats ir pārāk plašs un paredz, ka
disciplinārlieta var tikt ierosināta arī tad, ja pārkāpums pēc sava rakstura
nav būtisks un nav radīts kaitējums ne valsts, ne privātpersonu interesēm. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz noteikt pienākumu zvērinātiem tiesu izpildītājiem ne retāk kā reizi piecos gados kārtot regulāro kvalifikācijas eksāmenu, tā rīkošanu uzdodot nodrošināt Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei. Likumprojekts paredz noteikt tiesības zvērinātam tiesu izpildītājam, kurš nesekmīgi nokārtojis kvalifikācijas eksāmenu, to kārtot atkārtoti, vienlaikus paredzot pienākumu tieslietu ministram pieņemt lēmumu par zvērināta tiesu izpildītāja atbrīvošanu no amata pienākumu pildīšanas atkārtota nesekmīga vērtējuma gadījumā. Likumprojektā noteikts, ka kvalifikācijas eksāmena kārtošana notiek bez maksas. Šāda norma ietverta, ievērojot apstākli, ka regulāra kvalifikācijas eksāmena kārtošana ikvienam zvērinātam tiesu izpildītājam ir noteikta kā obligāta prasība amata pienākumu pildīšanai. Maksas noteikšana likumā noteikta pienākuma izpildīšanai šajā gadījumā radītu zvērinātam tiesu izpildītājam papildus finansiālus izdevumus. Tiek grozīta Tiesu izpildītāju likuma 53. panta pirmā daļa, nosakot, ka tieslietu ministrs var ierosināt disciplinārlietu par zvērinātu tiesu izpildītāju darbību regulējošo normatīvo aktu būtisku pārkāpumu, kas radījis kaitējumu valsts vai privātpersonu interesēm. Papildināta Tiesu izpildītāju likuma 56. panta trešā daļa, nosakot, ka, ja, beidzoties likumā noteiktajam termiņam, zvērināts tiesu izpildītājs šī panta pirmajā daļā minētajām personām nav iesniedzis rakstveida paskaidrojumu, tiek izlemts jautājums par disciplinārlietas ierosināšanu. Tiek papildināta Tiesu izpildītāju likuma 58. panta pirmā daļa, paredzot, ka informācija par lietām, kas ierosinātas saistībā ar zvērinātiem tiesu izpildītājiem, tiek sniegta ne tikai tieslietu ministram, bet arī Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei. Likumprojekts papildina Tiesu izpildītāju likuma 65. pantā uzskaitīto lēmumu, kurus, izskatot disciplinārlietas materiālus, pieņem disciplinārlietu komisija, loku, paredzot iespēju pieņemt lēmumu par disciplinārlietas izbeigšanu, izskaidrojot zvērinātam tiesu izpildītājam rīcības nepareizību. Vienlaikus Tiesu izpildītāju likuma 54. panta otrā daļa tiek izteikta jaunā redakcijā, paredzot pienākumu Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei, nodrošināt iepriekš minētā lēmuma izpildi. Likumprojekts paredz aizstāt likuma 156. pantā un 100. panta trešajā daļā tieslietu ministram noteikto deleģējumu ar Ministru kabinetam noteiktu deleģējumu, kā arī izslēgt 72. panta trešajā daļā ietverto deleģējumu. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Ar tiesību akta projektā ietverto prasību zvērinātiem tiesu
izpildītājiem obligāti regulāri kārtot kvalifikācijas eksāmenu tiks uzlabots
zvērinātu tiesu izpildītāju profesionālais līmenis un palielināta to darbības
efektivitāte, kas netieši labvēlīgi ietekmēs arī uzņēmējdarbības vidi. |
|||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projektā ietvertie grozījumi ir vērsti uz zvērinātu
tiesu izpildītāju profesionālā līmeņa un darbības efektivizāciju, tādējādi
tie veicinās sabiedrības uzticēšanos zvērināta tiesu izpildītāja institūtam. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz (tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks
kvalifikācijas eksāmena kārtību, jomas, kurās tiek pārbaudītas zvērināta
tiesu izpildītāja zināšanas un prasmes, un to vērtēšanas kārtību. Ievērojot to, ka ar likumprojekta 10. pantu tiek izteikta jaunā
redakcijā Tiesu izpildītāju likuma 100. panta trešā daļa, mainot
tieslietu ministram noteikto deleģējumu ar Ministru kabinetam noteiktu
deleģējumu, stājoties spēkā izstrādātajam likumprojektam, būs jāizdod
Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks zvērināta tiesu izpildītāja palīga
eksāmena kārtību un nepieciešamo zināšanu apjomu. Ņemot vērā to, ka ar likumprojekta 12. pantu tiek izteikts jaunā
redakcijā Tiesu izpildītāju likuma 156. pants, 2006. gada
14. marta Ministru kabineta noteikumi Nr. 202 Noteikumi par
zvērinātu tiesu izpildītāju lietvedību, kas nosaka zvērinātu tiesu
izpildītāju lietvedības un statistiskās uzskaites kārtību, zvērinātu tiesu
izpildītāju lietu nomenklatūru un lietu glabāšanas termiņus, līdz ar
izstrādāto likuma grozījumu spēkā stāšanās brīdi zaudēs spēku un būs jāizdod
jaunā redakcijā
. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Par projektu tā izstrādes laikā ir saņemts Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes viedoklis. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta likumprojektu. Projektā iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, proti, papildināta Tiesu izpildītāju likuma 58. panta pirmā daļa, nosakot, ka informācija par zvērinātiem tiesu izpildītājiem tiek sniegta arī Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomei, Tiesu izpildītāju likuma 123. pantā izslēgti vārdi un noteikusi ievēlējamo Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes locekļu skaitu. Tāpat Tiesu izpildītāju likuma 70. pantā vārds neievērošanu aizstāts ar vārdiem būtisku pārkāpumu. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Tiek paplašinātas Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes funkcijas, proti, uzlikts pienākums nodrošināt zvērinātu tiesu izpildītāju kvalifikācijas eksāmena rīkošanu, kā arī pienākums nodrošināt zvērinātam tiesu izpildītājam viņa rīcības nepareizības izskaidrošanu, ja disciplinārlietu komisija pieņēmusi Tiesu izpildītāju likuma 65. panta pirmās daļas 4. punktā noteikto lēmumu. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||
Tieslietu ministrs G. Bērziņš
Valsts sekretārs
|
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgās amatpersonas vietā |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
I. Ilgaža |
20.03.2007 13:56
1480
E. Timpare, 7036952
evija.timpare@tm.gov.lv