Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par
ietekmes uz vidi novērtējumu"
Izdarīt likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.;
2005, 20.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 3. un 4.punktu šādā redakcijā:
"3) paredzētā darbība – aprīkojuma,
iekārtas un tehnoloģijas ieviešana, papildināšana vai maiņa, projekta
īstenošana, būvniecība, dabas resursu ieguve vai izmantošana, cilvēka darbības neskartu vai mazpārveidotu
teritoriju un ainavu ietekmēšana,
kā arī citas darbības, kuru veikšana vai galarezultāts var būtiski ietekmēt
vidi;
4) ierosinātājs – privātpersona, atvasināta publiska persona, tiešās vai
pastarpinātās pārvaldes iestāde, kura gatavojas veikt paredzēto darbību un ir
iesniegusi iesniegumu par attiecīgās darbības veikšanu;".
2. 4.pantā:
izslēgt
sestās daļas 1.punktā vārdus "paredzētajām darbībām un";
papildināt pantu
ar septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Ministru
kabinets, izdodot atsevišķu rīkojumu, var nepiemērot ietekmes novērtējumu
paredzētajām darbībām, kas saistītas ar valsts aizsardzību, ja tas var
nelabvēlīgi ietekmēt attiecīgās paredzētās darbības mērķu sasniegšanu."
3. Papildināt 5.pantu ar trešo teikumu šādā
redakcijā:
"Par ietekmes sākotnējo izvērtējumu
paredzētās darbības ierosinātājs maksā valsts nodevu Ministru kabineta
noteiktajā apmērā un kārtībā."
4. Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā:
"8.1 pants.
Paredzētās darbības pieteikšana Valsts vides dienestā
Paredzēto darbību, kuru plānots veikt Latvijas
Republikas teritoriālajā jūrā vai Latvijas Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā
zonā, ierosinātājs piesaka Valsts vides dienestā, iesniedzot rakstisku
iesniegumu, kurā norāda vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības
vietu un izmantojamo tehnoloģiju veidiem."
5. Papildināt 20.1 pantu
ar 6.1, 6.2 un 6.3 daļu šādā redakcijā:
"(61) Ja paredzēto
darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas teritorijas un tai
var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi, kompetentā institūcija 14 dienu laikā
pēc tam, kad saņemta no attiecīgās valsts kompetentās institūcijas informācija,
kas noteikta šā panta trešajā vai piektajā daļā, ievieto paziņojumu par saņemto
informāciju savā mājas lapā internetā un publicē paziņojumu vismaz vienā
vietējā laikrakstā un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
(62) Kompetentā institūcija
paziņojumā norāda vietu, kur sabiedrība un ieinteresētās institūcijas var iegūt
informāciju par paredzēto darbību un tās pārrobežu ietekmi, kā arī informāciju
par termiņu, līdz kuram kompetentajā institūcijā var iesniegt rakstiskus
priekšlikumus. Kompetentā institūcija nosūta paziņojumu tām institūcijām un
organizācijām, ar kurām nepieciešams konsultēties par programmu un darba
ziņojumu.
(63) Kompetentā institūcija
apkopo sabiedrības un ieinteresēto institūciju iesniegtos priekšlikumus un
nosūta tos attiecīgās valsts kompetentajai institūcijai."
6. Papildināt 22.pantu ar 4.1 daļu
šādā redakcijā:
"(41) Lēmumu akceptēt vai
neakceptēt paredzēto darbību, kas minēta šā likuma 2.pielikuma 3.punkta
9.apakšpunktā, pieņem Vides ministrija."
7. 1.pielikumā:
papildināt
3.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"(Atomelektrostacijas
vai cita
kodolreaktora darbība uzskatāma par pārtrauktu,
kad visa kodoldegviela un citi radioaktīvi piesārņotie elementi ir pilnībā
aizvākti no iekārtas atrašanās vietas.)";
aizstāt 4. un 5.punktā vārdu "izmantotās"
ar vārdu "apstarotās";
papildināt pielikumu ar 17.1 punktu
šādā redakcijā:
"17.1 Projekti,
kas paredz ūdens resursu pārdali starp upju baseiniem (izņemot centralizētu
dzeramā ūdens ieguvi), ja ūdens resursu pārdales mērķis ir novērst iespējamo
ūdens trūkumu un ja pārvietotā ūdens daudzums pārsniedz 100 miljonu kubikmetru
gadā.";
aizstāt 20.punktā vārdus "rūpniecisku
ieguvi" ar vārdiem "ieguvi komerciālos nolūkos";
papildināt 21.punktu aiz vārda "ūdeņu"
ar vārdiem "aizturēšanai vai pastāvīgai ūdeņu".
8. 2.pielikumā:
aizstāt 1.punkta
4.apakšpunktā skaitli "500" ar skaitli "50";
papildināt 1.punkta 5.apakšpunktu ar "d"
un "e" apakšpunktu šādā redakcijā:
"d) saimniecībām, kurās ir 500 liellopu,
e) saimniecībām, kurās ir 250 liellopu, ja
šajās saimniecībās nav pietiekamas lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības
kūtsmēslu izkliedei (nosakot pieļaujamās dzīvnieku vienības – 1,7 dzīvnieku
vienības uz 1 hektāru lauksaimniecībā izmantojamās zemes);";
aizstāt
1.punkta 6.apakšpunktā skaitli "20" ar skaitli "10";
papildināt
3.punkta 3.apakšpunktu aiz vārda "un" ar vārdiem "dabasgāzes un
citas degošas gāzes";
papildināt 3.punkta 6.apakšpunktu aiz
vārda "uzstādīšana" ar vārdiem "(visas darbības, uz kurām neattiecas
šā likuma 1.pielikums)";
aizstāt 3.punkta 8.apakšpunktā vārdus "vēja
ģeneratoru uzstādīšana un būvniecība" ar vārdiem "vēja elektrostaciju
būvniecība";
papildināt 3.punktu ar 9.apakšpunktu šādā redakcijā:
"9) vēja elektrostaciju būvniecība Latvijas
Republikas teritoriālajā jūrā un Latvijas Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā
zonā.";
papildināt 10.punkta 8.apakšpunktu aiz vārda
"būvniecība" ar vārdiem "vai cita veida sliežu transports
pasažieru pārvadāšanai;";
papildināt 11.punkta 9.apakšpunktu aiz vārda
"ierīkošana" ar vārdiem "(arī mājas (istabas) dzīvnieku kapsētu
ierīkošana)".
Vides
ministrs
R.Vējonis
ANOTĀCIJA
likumprojektam
“Grozījumi likumā „Par ietekmes
uz vidi novērtējumu””
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 1.
panta 3. punktā termina „paredzētā darbība” skaidrojums nav pietiekami
konkrēts. Iztrūkst atsauces uz „programmas un projekta izpildi” un atsauces
uz „cita iejaukšanās dabiskajā apkārtnē un ainavā”. Šīs minētās darbības ir
aptvertas ar vārdiem „aprīkojuma un tehnoloģiju ieviešana, papildināšana un
maiņa un citas darbības, kuru veikšana vai galarezultāts var būtiski ietekmēt
vidi”. Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 1. panta 4. punktā ietvertā termina „ierosinātājs” skaidrojums nav pilnībā saskaņots ar Vides aizsardzības likuma 1. panta 11. punktā ietvertā termina „operators” skaidrojumu. Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” prasības neattiecas uz paredzētajām darbībām, kas saistītas ar valsts aizsardzību. Taču Padomes Direktīva (1985. gada 27. jūnijs) par dažu sabiedrisku un privātu projektu ietekme s uz vidi novērtējumu (ar grozījumiem, kas veikti pieņemot Padomes Direktīvu 97/11/EK (1997. gada 3. marts), ar kuru groza Direktīvu 85/337/EEK par dažu sabiedrisku un privātu projektu ietekmes uz vidi novērtējumu un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2003/35/EK (2003. gada 26. maijs), ar ko paredz sabiedrības līdzdalību dažu ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un ar ko attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un iespēju griezties tiesās groza Padomes Direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK) nosaka, ka dalībvalstij jāizveido noteikta kārtībā, kādā tā izvērtē piemērot vai nepiemērot valsts aizsardzības projektiem ietekmes uz vidi novērtējumu. Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 2.pielikumā ir
noteiktas darbības, kurām veicams sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums
(turpmāk – sākotnējais izvērtējums), lai noskaidrotu paredzamās darbības
ietekmi uz dabas resursiem, ainavu, īpaši aizsargājamām dabas teritorijām un
citiem dabas objektiem. Sākotnējo izvērtējumu veic Valsts vides dienests. Atbilstoši starptautiski atzītam principam „piesārņotājs maksā” likuma
„Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 5.pantā ir noteikts, ka sākotnējā
izvērtējuma procedūru finansē paredzētās darbības ierosinātājs. Saskaņā ar
Ministru kabineta 2006.gada 7.februāra noteikumiem Nr.117 ”Noteikumi par
Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi” sākotnējā
izvērtējuma veikšana šobrīd ir viens no Valsts vides dienesta maksas
pakalpojumiem. Ņemot vērā, ka sākotnējā izvērtējuma veikšanai ir saistošs raksturs un
atbilstoši normatīvo aktu prasībām šobrīd vienīgi Valsts vides dienests ir
tiesīgs to veikt, par sākotnējā izvērtējuma veikšanu ir nosakāma valsts
nodeva, nevis maksa par valsts iestādes sniegtu pakalpojumu. 2006.gada
7.februāra sēdē (protokollēmums Nr.7. 58.§) Ministru kabinets ir nolēmis, ka
par sākotnējo izvērtējumu ir maksājama valsts nodeva, un ir uzdevis Vides
ministrijai sagatavot attiecīgus grozījumus likumā „Par nodokļiem un nodevām”
un likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu”. Likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” nav ietverta precīza kārtība,
kā jāpiesaka un jāakceptē tās paredzētās darbības, kuras plāno veikt Latvijas
Republikas teritoriālā jūrā vai Latvijas Republikas ekskluzīvā ekonomiskā
zonā. Likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” nav ietverta precīza
kārtība, kā organizēt informācijas apmaiņu, sabiedrības informēšanu un
konsultācijas ar attiecīgajām ieinteresētajām institūcijām gadījumos, ja
paredzēto darbību plāno īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas
teritorijas un tai var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi. Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” I pielikumā ir nepieciešami
redakcionāli labojumi, lai pilnveidotu šā pielikuma 3., 4., 5.2., 5.3., 5.5.,
20. un 21. punktus un papildinātu pielikumu ar jaunu 17.1 punktu. Likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” II pielikumā ir nepieciešami
redakcionāli labojumi, lai pilnveidotu šā pielikuma 1.4., 1.6., 3.3., 3.6.,
3.8. un 10.8. punktus un ietvertu jaunu 3.9. punktu, kas attiecas uz
paredzētajām darbībām Latvijas Republikas teritoriālā jūrā vai Latvijas
Republikas ekskluzīvā ekonomiskā zonā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz precizēt likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” terminus „paredzētā
darbība” un „ierosinātājs”. Likumprojekts paredz iekļaut likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” kārtību, kādā tiek izvērtēti valsts aizsardzības projekti un lemts par ietekmes uz vidi novērtējuma piemērošanu vai nepiemērošanu. Likumprojekts paredz iekļaut likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” deleģējumu Ministru kabinetam noteikt valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību par sākotnējā izvērtējuma veikšanu. Likumprojekts
paredz iekļaut likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” kārtību, kādā piesaka un akceptē tās paredzētās darbības,
kuras plāno veikt Latvijas Republikas teritoriālā jūrā vai Latvijas Republikas
ekskluzīvā ekonomiskā zonā. Likumprojekts
paredz iekļaut likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” kārtību, kādā organizē informācijas apmaiņu, sabiedrības
informēšanu un konsultācijas ar attiecīgajām ieinteresētajām institūcijām
gadījumos, ja paredzēto darbību plāno īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā
esošas teritorijas un tai var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi. Likumprojekts
paredz precizēt likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” I pielikuma 3., 4., 5.2., 5.3., 5.5., 20. un 21. punktus un
papildināt I pielikumu ar jaunu 17.1 punktu. Likumprojekts
paredz precizēt likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” II pielikuma 1.4., 1.6., 3.3., 3.6., 3.8. un 10.8. punktus un ietvert
jaunu 3.9. punktu, kas attiecas uz paredzētajām darbībām Latvijas Republikas
teritoriālā jūrā vai Latvijas Republikas ekskluzīvā ekonomiskā zonā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Valsts nodevas
likme, salīdzinot ar maksu par Valsts vides dienesta sniegto pakalpojumu,
būtiski nemainās. Visām privātpersonām būs pieejama informācija par valsts
nodevas likmi gan normatīvo aktu informācijas sistēmās, gan Valsts vides
dienestā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likuma „Par
ietekmes uz vidi novērtējumu” terminu „paredzētā darbība” un „ierosinātājs”
saskaņošana ar citiem vides aizsardzības normatīvajiem aktiem, kā arī šā
likuma I un II pielikumā ietverto paredzēto darbību skaidrojumu pilnveidošana
veicinās izpratni par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras piemērošanu. Valsts nodevas
ieviešana par sākotnējā izvērtējumu sekmēs likuma „Par ietekmes uz vidi
novērtējumu” prasību izpildi, un attiecīgi nodrošinās vides aizsardzības
principa „piesārņotājs maksā” ieviešanu, kas nosaka, ka visus izdevumus par
videi kaitīgas darbības novērtēšanu sedz darbības veicējs vai ierosinātājs. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||
|
2007. |
2008. |
2009. |
2010. |
|
||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas valsts budžeta ieņēmumos – Paredzētās darbības ietekmes
uz vidi sākotnējā izvērtējuma veikšana - ieņēmumi no maksas pakalpojumiem - ieņēmumi no valsts nodevas maksājumiem |
114,0 - |
-
127,5 |
- 155,1 |
- 167,0 |
- 187
,2 |
||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas valsts budžeta izdevumos – Paredzētās darbības ietekmes
uz vidi sākotnējā izvērtējuma veikšana |
114,0 |
127,5 |
155,1 |
167,0 |
187,2 |
||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 7.februāra noteikumiem Nr.117
”Noteikumi par Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”
maksa par sākotnējo izvērtējumu ir 150,0 Ls (ar pievienotās vērtības nodokli
šis pakalpojums netiek aplikts). Arī valsts nodevu plānots noteikt 150,0 Ls
apmērā. Sakarā ar inflācijas procentu valsts nodevas likme periodiski ir
jāpārskata. Ņemot vērā darba algu paaugstināšanas tendences un inflācijas
procentu, no 2009.gada valsts nodeva plānota 165,0 Ls apmērā. Valsts nodevu 150,0 Ls apmērā veido (tā kā katra sākotnējā izvērtējuma
izmaksas var atšķirties atkarībā no teritorijas atrašanās vietas un
iepriekšējās izpētes līmeņa, doti vidējie izcenojumi): 1) pieaicināto ekspertu (2) atalgojums – 80,0 Ls (5,0 Ls x 8 st. x 2)
un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksa – 19,3 Ls 2) Valsts vides dienesta eksperta (1) atalgojums – 13,5 Ls (2,25 Ls x
6 st.) un sociālās apdrošināšanas iemaksa – 3,25 Ls 3) pamatlīdzekļu nolietojums 3,0 Ls 4) materiālu izmaksas un netiešās izmaksas – 30,95 Ls |
||||||||||||||||||||||||
6. Cita informācija |
Ņemot vērā, ka
likumā „Par valsts budžetu 2007.gadam” pašreiz ir paredzēti ieņēmumi no
maksas pakalpojumiem par paredzētās darbības uz vidi sākotnējo izvērtējumu,
aizvietojot maksu par šo pakalpojumu ar valsts nodevu, jautājumu par
dotācijas no valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem piešķiršanu, lai
nodrošinātu minētās Valsts vides dienesta funkcijas izpildi, ir jāizskata
grozījumu valsts budžetā 2007.gadam sagatavošanas procesā. Piešķiramas
dotācijas apmērs būs atkarīgs no šīs valsts nodevas ieviešanas termiņa 2007.gadā Valsts vides dienesta ieņēmumi par sākotnējā izvērtējuma
veikšanu ir plānoti 114 000 Ls. Sakarā ar komercdarbības un būvniecības
paplašināšanos prognozējams, ka nākamo piecu gadu laikā katru gadu veikto
sākotnējo izvērtējumu skaits pieaugs aptuveni par 90 gadā.
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdod šādi
Ministru kabineta noteikumi: 1) Ministru kabineta noteikumi par valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību par sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma veikšanu; 2) Grozījumi
Ministru kabineta 2006.gada 7.februāra noteikumos Nr.117 „Noteikumi par
Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”. |
2. Cita informācija |
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Precizēta Eiropas Parlamenta un padomes Direktīvas
2003/35/EK (2003. gada 26. maijs), ar ko paredz sabiedrības
līdzdalību dažu ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un ar ko
attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un iespēju griezties tiesās groza Padomes
Direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK 3.
panta 2. punkta prasību pārņemšana likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu”. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neska
r. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un padomes Direktīva 2003/35/EK (2003. gada
26. maijs), ar ko paredz sabiedrības līdzdalību dažu ar vidi saistītu
plānu un programmu izstrādē un ar ko attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un
iespēju griezties tiesās groza Padomes Direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK. Publicēts 2003. gada 25. jūnija Eiropas Savienības oficiālajā
žurnālā (OV L 156, 25.6.2003., 17./25. lpp.) |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
2. pants |
Direktīvas 2003/35/EK 3. panta 2. punkts |
Atbilst |
Pilnīgu
atbilstību Direktīvas 2003/35/EK 3. panta 2. punkta prasību
ieviešanai nodrošinās pieņemot likumprojektu “Grozījumi likuma „Par ietekmes
uz vidi novērtējumu””. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav. |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta
izpilde tiks nodrošināta, izskaidrojot tā būtību Vides ministrijas
pārraudzībā esošajām valsts institūcijām (Vides pārraudzības valsts birojam
un Valsts vides dienestam). Jaunas valsts vai pašvaldību iestāžu funkcijas netiek radītas. Normatīvā akta
izpildi attiecībā uz prasībām par valsts nodevu
sākotnējā izvērtējuma veikšanai nodrošinās Valsts vides dienests. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā Internetā sabiedrības
informēšanai un komentāru sniegšanai. Likums tiks
publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, ievietots Normatīvo aktu
informācijas sistēma (NAIS). Valsts nodevas apmērs tiks ievietots Valsts
vides dienesta un tā reģionālo struktūrvienību Interneta mājas lapā – www.vvd.gov.lv, kā arī būs uzzināms
reģionālajās struktūrvienībās pirms sākotnējā izvērtējuma pieprasīšanas. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības,
ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Vides ministrs R.Vējonis
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktora p.i. |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
G.Puķītis |
U.
Lapiņš |
V.
Puriņš |
R.
Vesere |
21.02.2007 13:54
1 936
S. Ruža
7026526,
Sandra.Ruza@vidm.gov.lv