Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2007.gada
___________________
Nr._________________________
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījumi Saeimas kārtības rullī.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz
3 lp.).
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi Saeimas kārtības
rullī
Izdarīt
Saeimas kārtības rullī šādus grozījumus:
1. 82.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Par saņemtajiem likumprojektiem līdz ar savu
atzinumu par to tālākvirzīšanu Prezidijs ziņo Saeimai, kas nodod
likumprojektu komisijām, nosakot atbildīgo komisiju.
izteikt
otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
(2) Pirms likumprojekta nodošanas komisijām
Saeima lemj (54.p.) par priekšlikumiem izdarīt Prezidija atzinumā ietvertajā
Saeimas lēmuma projektā šādus grozījumus:
2. Izteikt
84.pantu šādā redakcijā:
84. Nododot likumprojektu komisijām, Saeima nosaka
termiņu (54.p.), kādā komisijām likumprojekts jāizskata un jāiesniedz
atbildīgajai komisijai vai Prezidijam savi priekšlikumi.
3.
Papildināt 86.panta pirmās daļas otro teikumu pēc vārdiem iesniedz Prezidijam ar vārdiem divu nedēļu laikā pēc atzinuma pieņemšanas.
9.Saeimas deputāti: ___________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Anotācija likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saeimas
kārtības rullis paredz, ka Saeima balso par likumprojektu nodošanu komisijām.
Kārtības rullis nenosaka termiņu, kādā atbildīgajai komisijai ir jāizskata
likumprojekts un jāiesniedz tas Prezidijam.
9.Saeimas pilnvaru laikā, Saeimas deputātu iesniegtie likumprojekti 45
reizes tika pakļauti Saeimas Kārtības ruļļa 82. pantā paredzētajai
procedūrai. 7 reizes tas notika pēc Tautas partijas, ZZS un LPP/LC partiju
kopīgas iniciatīvas. Visos šajos gadījumos likumprojekti tika nodoti
komisijām. 9 reizes likumprojektus iesniedza TB/LNNK un 5 gadījumos viņu
likumprojekti netika atbalstīti.
Deputāti no valdošajā koalīcijā neietilpstošajām frakcijā
likumprojektus ir iesnieguši 27 reizes (Saskaņas centrs-5, Jaunais laiks-9,
PCTVL- 13) un neviens no šiem likumprojektiem komisijām netika nodots.
Tādā veidā deputātiem ir liegta iespēja saņemt kvalificētas Saeimas
komisiju speciālistu un ieinteresēto ministriju pārstāvju atsauksmes, tāpat
deputātiem ir liegta iespēja pilnvērtīgi aizstāvēt savus likumprojektus, kas
ir iespējams tikai pie to izskatīšanas pirmajā lasījumā. Tā rezultātā, pašreiz no 100
Saeimas deputātiem, Satversmes 5. un 64. pantā nostiprinātās likumdošanas
iniciatīvas tiesības ir būtiski ierobežotas 41 deputātam un daļēji
ierobežotas 7 deputātiem. |
|
||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz, ka likumprojekts
nododams komisijām bez balsošanas. Saeima lemj tikai par grozījumiem
Prezidija atzinumā ietvertajā Saeimas lēmuma projektā. Atbildīgā komisija
izskata likumprojektu pirms pirmā lasījuma Saeimas noteiktajā termiņā. Normatīvā akta projekts paredz, ka atbildīgā
komisija iesniedz izskatīto likumprojektu Prezidijam divu nedēļu laikā pēc
izskatīšanas. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts nodrošinās lielāku parlamentārās opozīcijas
līdzdalību politiskajos procesos. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||