Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 155.15 pantu šādā redakcijā:
"155.15 pants. Ārzemnieka
deklarācijas veidlapā sniegto ziņu pārbaudes, veidlapas uzglabāšanas un
nodošanas noteikumu pārkāpšana
Par ārzemnieka deklarācijas veidlapā sniegto ziņu pārbaudes,
uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu komersantam,
saimnieciskās darbības veicējam un tūristu grupas vadītājam fiziskajai personai
līdz divsimt latiem, bet juridiskajai personai līdz trīssimt latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti
gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu komersantam, saimnieciskās darbības
veicējam un tūristu grupas vadītājam fiziskajai personai līdz trīssimt latiem,
bet juridiskajai personai līdz piecsimt piecdesmit latiem."
2. Papildināt 214.pantu aiz skaitļiem un vārdiem "155.4 panta
pirmajā daļā" ar skaitļiem un vārdu "155.15 pantā".
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā
redakcijā:
"7. Kodeksa 155.15 pants un grozījums 214.pantā par papildināšanu ar 155.15 pantu
stājas spēkā vienlaikus ar Eiropas Padomes lēmumu par robežkontroles atcelšanu uz Eiropas Savienības iekšējām robežām."
Ekonomikas ministrs
J.Strods
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2004.gada 1.maijā, Latvijas Republikai iestājoties
Eiropas Savienībā, saskaņā ar Akta par Čehijas Republikas, Igaunijas
Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas,
Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas
un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem līgumos,
kas ir Eiropas Savienības pamatā (publicēts Latvijas Vēstnesī 2003.gada
12.novembra Nr.159) 3.panta 2. un 4.punktu Latvijas Republika ir apņēmusies
pievienoties Konvencijai, ar ko īsteno Šengenas Nolīgumu (1985. gada 14.
jūnijs) starp Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdībām, Vācijas
Federatīvās Republikas valdību un Francijas Republikas valdību par
pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām (turpmāk - Šengenas
konvencija) (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2000.gada
22.septembrī Nr.239/19). Lai nodrošinātu Šengenas
konvencijas 45.panta prasību izpildi, tika veikti grozījumi Tūrisma likumā
(16.02.2006. likums Grozījumi Tūrisma likumā). Tūrisma likuma 11.pants tika
papildināts ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Komersanti un saimnieciskās
darbības veicēji nodrošina, ka tūristu mītnēs izmitinātie ārzemnieki
personīgi aizpilda un paraksta deklarācijas veidlapu un pierāda savu
identitāti, uzrādot derīgu, identitāti apliecinošu dokumentu. Šis noteikums
neattiecas uz minēto ārzemnieku laulātajiem, nepilngadīgajiem bērniem un
tūristu grupas dalībniekiem. Deklarācijas veidlapu par ārzemniekiem, kas ceļo
tūristu grupās, aizpilda un paraksta tūristu grupas vadītājs. Deklarācijas
veidlapas paraugu, tās aizpildīšanas, parakstīšanas, uzglabāšanas kārtību un
termiņu, kā arī kārtību, kādā to nodod tiesībaizsardzības iestādēm, nosaka
Ministru kabinets. Atbilstoši Tūrisma likumā noteiktajam deleģējumam
ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par ārzemnieka
deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību, kas
nosaka ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un
nodošanas kārtību. Noteikumu projekts ir saskaņots atbilstoši 2007.gada 25.janvāra
Valsts sekretāru sanāksmē noteiktajam un 2007.gada 12.februārī iesniegts
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē. Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 91.punktā noteikto, ir sagatavots likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz komersanta, saimnieciskās darbības veicēja un tūristu grupas vadītāja saukšanu pie administratīvās atbildības par ārzemnieka deklarācijas aizpildīšanas pārbaudes, uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu tūristu mītnē. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz noteikt administratīvo atbildību komersantam, saimnieciskās darbības veicējam un tūristu grupas vadītājam par ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas pārbaudes, uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu. Vienlaikus minētais likumprojekts paredz noteikt kompetenci Valsts policijai izskatīt šī administratīvā pārkāpuma lietas. |
||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts attiecas uz
komersantiem, saimnieciskās darbības veicējiem un tūristu grupu vadītājiem,
kas pārkāpj normatīvajos aktos noteikto ārzemnieka deklarācijas veidlapas
aizpildīšanas pārbaudes, tās uzglabāšanas tūristu mītnē, kā arī nodošanas
tiesībaizsardzības iestādēm kārtību. Šis normatīvais
akts veicinās normatīvajos aktos noteiktās kārtības ievērošanu. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz (tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
6 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaicīgi ar likumprojektu ir
sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par ārzemnieka
deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību, kas
nosaka ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un
nodošanas kārtību. Noteikumu projekts ir iesniegts izskatīšanai Ministru
kabineta sēdē (Ekonomikas ministrijas 2007.gada 12.februāra vēstule Nr.
1-1965). |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
|
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Konvencija, ar kuru īsteno
Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdību, Vācijas Federatīvās
Republikas valdības un Francijas Republikas valdības 1985. gada 14. jūnija
Šengenas Līgumu par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
ir notikušas ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju, Latvijas Lauku
tūrisma asociāciju Lauku ceļotājs, Latvijas Kempingu asociāciju, Latvijas
Tūrisma aģentu asociāciju un Latvijas Jaunatnes tūrisma mītņu asociāciju. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Minēto nevalstisko
organizāciju iesniegtie priekšlikumi ir daļēji iestrādāti normatīvā akta
projektā. Normatīvā akta projektā ir iestrādāts nevalstisko organizāciju
priekšlikums kā minimālo sodu noteikt brīdinājumu, bet nav samazināts naudas
soda maksimālais apmērs atbilstoši ieteikumiem. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts
policija. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas
sistēmā (NAIS). |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā vispārējā
kārtībā, vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā institūcijā (pie
augstākas amatpersonas). |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
Ekonomikas ministrs J.Strods
Ekonomikas ministrs
|
Valsts sekretārs
|
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
J.Strods |
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
A.Andriksone |
|
|
|
|
|
21.02.2007.
16:10
1125
Kašs
7013251, Velta.Kass@em.gov.lv