Likumprojekts
Grozījumi Robežsardzes likumā
Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1.,
21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 6., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.; 2005,
2., 14., 21., 24.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā tekstā vārdus "ārvalstnieks un
bezvalstnieks" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu "ārzemnieks"
(attiecīgajā locījumā).
2. Papildināt 15.panta pirmo daļu ar 10.1 punktu
šādā redakcijā:
"101) veicot ārzemnieku ieceļošanas,
uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas kontroli un ārzemnieka
vai viņa uzaicinātāja sniegtās informācijas un ziņu patiesuma pārbaudi:
b)
pieprasīt no fiziskās vai juridiskās personas informāciju, dokumentus vai to kopijas,
kas pamato ārzemnieka vai viņa uzaicinātāja sniegtās informācijas un ziņu
patiesumu,
c) apmeklēt un apsekot valsts un
pašvaldību iestāžu, reliģisko un sabiedrisko organizāciju un komersantu telpas,
uzņēmumu (organizatorisku vienību, kurās darba devēji nodarbina ārzemniekus)
darba vietas, kā arī jebkuras citas vietas uzņēmumā, kas nodarbinātajam ir pieejamas
darba gaitā, iestāžu, organizāciju, komersantu un uzņēmumu noteiktajā darba
laikā bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas saņemšanas (arī īpašnieka vai
viņa pilnvarotas personas prombūtnē),
d) apmeklēt fizisko personu, kā arī to juridisko
personu, kas nav minētas šā punkta "c" apakšpunktā, īpašumā
vai lietošanā esošās telpas un ēkas un ar īpašnieku, lietotāju vai viņu
pilnvaroto personu atļauju apsekot telpas;".
3. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
"17.pants.
Fiziskā spēka, speciālo līdzekļu lietošana un dienesta suņu izmantošana
(1) Robežsargiem, pildot dienesta pienākumus, ir
tiesības lietot fizisko spēku, speciālos līdzekļus, kā arī izmantot dienesta
suņus, lai:
1) atvairītu uzbrukumu robežsargiem un citām personām;
2) aizturētu personas, kuras ļaunprātīgi
nepakļaujas vai pretojas robežsargiem;
3) savaldītu aizturētās personas, ja tās
konvojēšanas, izmitināšanas vai izraidīšanas laikā nepakļaujas vai pretojas
robežsargiem vai ir pamatotas aizdomas, ka tās var bēgt vai nodarīt kaitējumu
apkārtējiem cilvēkiem vai sev;
4) atvairītu uzbrukumu ēkām, atsevišķām telpām un
transportlīdzekļiem, ko apsargā robežsargi, kā arī atbrīvotu šos objektus, ja tos
ieņēmušas bruņotas personas;
5) novērstu masu nekārtības un sabiedriskās
kārtības pārkāpumus, ja tie izdarīti personu grupā.
(2) Pirms fiziskā spēka vai speciālo līdzekļu lietošanas
vai dienesta suņu izmantošanas persona par to ir jābrīdina, izņemot gadījumus,
kad vilcināšanās lietot fizisko spēku, speciālos līdzekļus vai izmantot
dienesta suņus rada tiešus draudus robežsargu veselībai vai dzīvībai vai var
izraisīt citas smagas sekas vai kad šāds brīdinājums konkrētajā situācijā nav
iespējams.
(3) Fiziskā spēka, speciālo līdzekļu lietošanas
vai dienesta suņu izmantošanas veidu nosaka konkrētā pārkāpuma raksturs un
pārkāpēja individuālās iezīmes. Lietojot fizisko spēku, speciālos līdzekļus vai
izmantojot dienesta suni, maksimāli jāierobežo to nodarītais kaitējums, kā arī
jānodrošina pirmās palīdzības sniegšana cietušajiem, ja tā ir nepieciešama. Ja
fiziskā spēka vai speciālo līdzekļu lietošanas vai dienesta suņu izmantošanas
rezultātā personai radies ievainojums vai iestājusies tās nāve, robežsargam
nekavējoties jāziņo par to tiešajam priekšniekam, kas šo faktu dara zināmu
attiecīgā rajona (republikas pilsētas) prokuroram.
(4) Aizliegts lietot fizisko spēku un speciālos
līdzekļus, kā arī izmantot dienesta suņus pret sievietēm, personām ar redzamām
invaliditātes pazīmēm un mazgadīgām personām, izņemot gadījumus, kad to rīcība
apdraud citu personu dzīvību vai veselību vai kad tās izrāda bruņotu pretošanos
vai izdara bruņotu uzbrukumu.
(5) Speciālo līdzekļu veidus un lietošanas kārtību
nosaka Ministru kabinets."
4. Izslēgt 18.panta otrās daļas otro teikumu.
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta Grozījumi Robežsardzes likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Imigrācijas kontroles arvien lielāka
nozīme izriet gan no Latvijas Republikas, gan no Eiropas Savienības kopīgās
pieredzes, kura atzīst, ka nelegālās imigrācijas tendences ir būtiski
mainījušās un nelegālā imigrācija ir kļuvusi par masveidīgu parādību visā
Eiropas Savienības teritorijā, kuras efektīvai apkarošanai nepieciešami
pastāvīgi pieaugoši administratīvie un finansiālie resursi. Atsevišķās
Eiropas Savienības dalībvalstīs (Malta, Itālija, Spānija) nelegālā imigrācija
tik būtiski ietekmē šo valstu sociālo un ekonomisko situāciju, ka
visaugstākajā līmenī tiek lūgta palīdzība no citām Eiropas Savienības
dalībvalstīm gan nelegālo imigrantu aizturēšanā, gan to izmitināšanā savās dalībvalstīs.
Vairākās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs tiek pieņemta virkne lēmumu
par tajās iekļuvušo nelegālo imigrantu masveida piespiedu izraidīšanu
(Francija, Dānija, Nīderlande). Praktiski visās Eiropas Savienības
dalībvalstīs tiek veidotas gan jaunas specializētas struktūras nelegālo
imigrantu atklāšanai un izraidīšanai (Norvēģija, Somija, Polija, Francija),
gan pilnveidoti nacionālie normatīvie akti (Vācija u.c.). Visas
minētās aktivitātes Eiropas Savienības dalībvalstīs vērstas uz: -
imigrācijas kontroles veicamo pasākumu pastiprināšanu, -
kompetento institūciju tiesību palielināšanu, -
nelegālo imigrantu identificēšanas un izraidīšanas termiņu saīsināšu,
-
personu, kuras nelegāli pārvadā, uztur vai nodarbina nelegālos
imigrantus, tiesiskās atbildības pastiprināšanu. Latvijas
Republika minētajā jomā nav izņēmums. Kaut gan nelegālās imigrācijas līmenis
valstī ir salīdzinoši zems, nelegālās imigrācijas, t.sk. nelegālās
nodarbinātības, apkarošana un valsts robežas nostiprināšana, ir valsts
prioritārais jautājums. Valsts robežsardze kopš 2002.gada
veic imigrācijas kontroli visā Latvijas Republikas teritorijā, pilnībā
pārņemot Valsts policijas Imigrācijas policijas funkcijas. Šo pienākumu
Valsts robežsardzei nosaka Robežsardzes likuma 13.panta 15.punkts un
Imigrācijas likuma 3.pants. Saskaņā ar
Imigrācijas likuma 3.pantu, Robežsardzes likuma 13.panta 15.punktu Valsts
robežsardze veic ārzemnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta
noteikumu ievērošanas kontroli Latvijas Republikā (turpmāk imigrācijas
kontrole). Valsts robežsardzes tiesības, veicot
imigrācijas kontroli (izņemot tiesības attiecībā uz jau konstatētiem un
aizturētiem nelegālajiem imigrantiem), nosaka četri minēto likumu panti: 1) Robežsardzes likuma 15.panta pirmā daļa: Robežsargiem visā pierobežā, kā
arī robežkontroles punktos un robežpārejas punktos ir tiesības.... pildot
dienesta pienākumus, bez ierobežojumiem pārvietoties, pārbaudīt personu
dokumentus, kontrolēt transportlīdzekļus un to kravas; 2) robežsardzes likuma
15.panta ceturtā daļa: Gadījumos, kas saistīti ar ārvalstnieku un bezvalstnieku
ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas
kontroli un profilaksi, kā arī operatīvās darbības pasākumu veikšanu,
robežsargiem ir tiesības darboties arī ārpus šā panta pirmajā daļā
noteiktajām vietām.; 3) Imigrācijas likuma 14.pants: Šā
likuma 13.panta otrajā daļā minēto iestāžu amatpersonām ir tiesības veikt
pārrunas ar ārzemnieku un viņa uzaicinātāju un pieprasīt paskaidrojumus un
papildu dokumentus, kas pamato ieceļošanas un uzturēšanās mērķi un ārzemnieka
sniegto ziņu patiesumu, kā arī pārbaudīt ārzemnieka vai viņa uzaicinātāja
sniegto informāciju, lai pieņemtu lēmumu par vīzas izsniegšanu; 4) Imigrācijas likuma 33.panta sestā daļa: Šā
likuma 3.panta pirmajā daļā minēto iestāžu amatpersonām ir tiesības veikt
pārrunas ar ārzemnieku un viņa uzaicinātāju un pieprasīt paskaidrojumus un
papildu dokumentus, kas pamato ieceļošanas un uzturēšanās mērķi un ārzemnieka
sniegto ziņu patiesumu, kā arī pārbaudīt ārzemnieka vai viņa uzaicinātāja
sniegto informāciju, lai pieņemtu lēmumu par uzturēšanās atļaujas
izsniegšanu.. Faktiski minētā Robežsardzes likuma
15.panta ceturtās daļas norma ir plaša un, veicot imigrācijas kontroli un
profilaksi, Valsts robežsardzes amatpersonām ir tiesības pārbaudīt personu
dokumentus, kontrolēt transportlīdzekļus un to kravas ārpus pierobežas. Praksē, šīs it kā ļoti plašās
tiesības ir nepietiekamas un efektīvi nedarbojas, jo robežojas ar
Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 8.panta noteiktiem
cilvēktiesību ierobežojumiem tieši tādēļ, ka nav precīzi norādītas šo tiesību
piemērošanas vietas un ierobežojumi tikai konkrēta iestāde, uzņēmums,
viesnīca, kā arī fiziska persona ārzemnieka uzaicinātājs, kur (pie kura)
uzturas vai tiek nodarbināti ārzemnieki, kuri, pēc robežsargu rīcībā esošās
informācijas, iespējams ir pārkāpuši imigrācijas nosacījumus. Minēto pārbaužu
nepieciešamību raksturo šādi piemēri. 1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada
20. janvāra noteikumu Nr. 44 Noteikumi par darba atļaujām ārzemniekiem 13.
punktu Valsts robežsardze atbilstoši savai kompetencei uzrauga un kontrolē
tāda ārzemnieka uzturēšanos un nodarbināšanu Latvijas Republikā, kurš ir
nodibinājis darba tiesiskās attiecības, noslēdzot darba līgumu, vai ir
nodarbināts, pamatojoties uz citu civiltiesisku līgumu (tai skaitā kā
kapitālsabiedrības padomes vai valdes loceklis vai personālsabiedrības
amatpersona, kurai komercreģistrā reģistrētas pārstāvības tiesības), vai ir
pašnodarbināta persona. 2005. gadā
sastādīti administratīvā pārkāpuma protokoli: -
par
nodarbināšanu bez pases vai darba atļaujas (Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksa 189. pants) 26; -
par
strādāšanu bez darba atļaujas (Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
189¹.pants) 28. 2. Saskaņā ar
Imigrācijas likuma 44.pantu Valsts robežsardze ir viena no tām iestādēm, kura
sadarbībā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi kontrolē vai ārzemnieks,
kuram lēmumā noteikts izceļošanas termiņš vai izsniegts izbraukšanas
rīkojums, labprātīgi atstājis Latvijas Republiku - minētā pārbaude praktiski
veicama tikai, apmeklējot ārzemnieka uzturēšanās vietu, sevišķi tas būs
aktuāli pēc robežkontroles atcelšanas uz iekšējām robežām.
-
ārzemnieks ir sniedzis nepatiesas ziņas; -
ārzemnieka patiesais ieceļošanas mērķis neatbilst dokumentos
norādītajam mērķim; -
....ir pamats uzskatīt, ka ārzemnieks rada nelegālas imigrācijas
risku; -
ārzemniekam nav nepieciešamo finanšu līdzekļu, lai uzturētos Latvijas
Republikā; -
ir pamats uzskatīt, ka ārzemnieks noslēdzis fiktīvu laulību, lai
saņemtu uzturēšanās atļauju Latvijas Republikā; -
ir pamats uzskatīt, ka nodibinātā adopcija ir fiktīva un dibināta,
lai ārzemnieks varētu saņemt uzturēšanās atļauju; -
ārzemnieks strādā bez darba atļaujas vai pēdējā gada laikā strādājis
bez darba atļaujas; - uzturēšanās atļauja
pieprasīta saskaņā ar Imigrācijas likuma 24.panta pirmās daļas 1.punktu,
25.panta pirmās daļas 2. un 3.punktu, 26.panta pirmās daļas 2. un 3.punktu,
30.panta pirmo daļu vai 31.pantu un uzaicinātājs ilgāk par sešiem mēnešiem
gada laikā uzturas ārpus Latvijas Republikas, izņemot gadījumu, kad
uzaicinātājs ir jūrnieks vai pilda militāro dienestu Latvijas Republikas
Nacionālajos bruņotajos spēkos vai civildienestu ārpus Latvijas Republikas (to
nevar pārbaudīt pēc datu bāzēm, jo ES pilsoņus uz robežas nereģistrē); -
laulātie neievēro Imigrācijas likuma 26.panta trešās daļas
nosacījumus vai ir pamats uzskatīt, ka laulība faktiski nepastāv. -
ārzemnieks nav izpildījis lēmumā par uzturēšanās atļaujas izsniegšanu
norādītos nosacījumus; -
vairs nepastāv vai ir mainījušies apstākļi, pamatojoties uz kuriem
ārzemnieks saņēmis termiņuzturēšanās atļauju; -
ārzemnieks izceļojis uz pastāvīgu dzīvi citā valstī; -
ārzemnieks ir nodarbinājis citu ārzemnieku, kuram nav darba atļaujas; -
ārzemnieks ir nodrošinājis ar dzīvesvietu citu ārzemnieku, kurš
nelikumīgi uzturas Latvijas Republikā u.c. Realizējot
iepriekš minētos uzdevumus 2005.gadā Valsts
robežsardze kopā veica 12533 pārbaudes, t.sk. veica pārbaudi 9927 (dzīves un
uzturēšanās vietās) (atklāti 1984 pārkāpumi), 1109 iestādēs (uzņēmumos)
(atklāti 50 pārkāpumi), 449 tūrisma organizācijās (atklāti 3 pārkāpumi), 1048
viesnīcās (atklāti 30 pārkāpumi). Iepriekš minētais apliecina, ka lai veiktu
normatīvajos aktos paredzētās pārbaudes Valsts robežsardzes amatpersonām
nākas apmeklēt fizisko un juridisko personu īpašumā esošās telpas, taču
Robežsardzes likums nepietiekami skaidri definē attiecīgās tiesības.
Robežsardzes likuma 15.panta ceturtās daļas redakcija nav pietiekami izprotama
pārbaudāmajām personām un regulāri
rada nepamatotas domstarpības vai pat konfliktsituācijas ar tām, kā rezultātā
ar imigrācijas kontroli saistītie pasākumi nav efektīvi. Iepazīstoties ar citu Eiropas Savienības
dalībvalstu imigrācijas dienestu praksi konstatēts, ka to amatpersonas veic
imigrācijas nosacījumu pārbaudes tieši pārbaudāmo ārzemnieku uzturēšanās vai
darba vietās, jo citādi nevar nodrošināt pārbaudes precizitāti un
objektīvismu, kas gala rezultātā garantē pamatotu lēmumu pieņemšanu. Saskaņā ar Cilvēktiesību un pamatbrīvību
aizsardzības konvencijas (turpmāk Konvencija) 8.panta pirmo daļu ikvienam
tiek garantētas tiesības uz savu privāto un ģimenes dzīvi un dzīvokļa
neaizskaramību. Šī panta pirmajā daļā ir noteikts, ka valsts institūcijas
nedrīkst traucēt nevienam baudīt šīs tiesības, izņemot gadījumus, kas
paredzēti likumā un ir nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizstāvētu
valsts un sabiedriskās drošības vai valsts ekonomiskās labklājības intereses,
lai nepieļautu nekārtības vai noziegumus, lai aizsargātu veselību vai
tikumību, vai lai aizstāvētu citu tiesības un brīvības. Ievērojot iepriekš
minēto ir secināms, ka ar imigrācijas kontroli saistītie pasākumi, ir
uzskatāmi par tādiem pasākumiem, kas atbilst pasākumiem, kuri minēti Konvencijas
8.panta pirmās daļas izņēmuma gadījumos. Tādejādi, Robežsardzes likumā ir
precīzi jānorāda Valsts robežsardzes uzdevumiem imigrācijas kontrolē
atbilstošas amatpersonu tiesības veikt nepieciešamās pārbaudes.
Robežsardzes likuma 17.pants nosaka
robežsargu tiesības, pildot dienesta pienākumus, pielietot fizisko spēku,
speciālos līdzekļus, kā arī izmantot dienesta suņus. Minētajā likuma pantā
noteiktais speciālo līdzekļu pielietošanas gadījumu uzskaitījums nav pilnīgs,
piemēram, nav paredzētas tiesības robežsargam pielietot speciālos līdzekļus,
lai konvojēšanas, izmitināšanas un izraidīšanas laikā savaldītu aizturētās
personas, ja tās nepakļaujas vai pretojas robežsargam. Robežsardzes likuma 18.panta otrās daļas
otrais teikums paredz, ka robežsargu rīcībā esošo dienesta šaujamieroču
glabāšanas un nēsāšanas kārtību nosaka iekšlietu ministra apstiprināta
instrukcija. Dienesta šaujamieroču glabāšanas un nēsāšanas nosacījumi ir
Valsts robežsardzes iekšējā darba organizācijas jautājums, un atbilstoši
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72.panta pirmās daļas 2.punktam Valsts
robežsardzes priekšnieks, savas kompetences ietvaros, var noteikt robežsargu
rīcībā esošo dienesta šaujamieroču glabāšanas un nēsāšanas nosacījumus Valsts
robežsardzē, attiecīgi saskaņojot iekšējo normatīvo aktu ar Iekšlietu
ministriju. |
|||||||||
Normatīvā akta
projekts paredz: 1)
nostiprināt
Valsts robežsardzes amatpersonu tiesības veikt ārzemnieku uzturēšanās
nosacījumu, tai skaitā nodarbinātības, kontroli juridiskajām un fiziskajām
personām piederošās vai to lietošanā esošās telpās un ēkās, kā arī tiesības
uzaicināt personu uz Valsts robežsardzi sakarā ar materiāliem, kas saistīti
ar ārzemnieku ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas nosacījumu kontroli, un
tiesības pieprasīt un saņemt imigrācijas kontroles procesam nepieciešamo
informāciju; 2)
tiesības
robežsargiem lietot speciālos līdzekļus, kā arī izmantot dienesta suņus, lai
savaldītu aizturētās personas, ja tās konvojēšanas, izmitināšanas un
izraidīšanas laikā nepakļaujas vai pretojas robežsargiem vai ir pamats
uzskatīt, ka tās var bēgt vai nodarīt kaitējumu apkārtējiem cilvēkiem vai
sev; 3)
svītrot
pilnvarojumu iekšlietu ministram noteikt robežsargu rīcībā esošo dienesta
šaujamieroču glabāšanas un nēsāšanas kārtību. Vienlaikus normatīvajā
aktā tiek precizēta lietotā terminoloģija. |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekmeuz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||
Projekts
tika nosūtīts atzinuma sniegšanai Valsts Cilvēktiesību birojam un Latvijas
Cilvēktiesību centram. Papildus
Iekšlietu ministrija 2007.gada 4.janvārī rīkoja kopīgu sanāksmi ar Latvijas
Cilvēktiesību centra juristi Ilviju Pūci. |
||||||||||
2.Kāda
ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
|
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
|||||||||
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Iekšlietu ministrs I.Godmanis
A.Straume |
|||
16.02.2007. 16:39
2368
A.Rogozins
andrejs.rogozins@rs.gov.lv, 7075643