Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
Izdarīt Latvijas Sodu izpildes kodeksā šādus grozījumus:
1. Izslēgt 146.pantā vārdus "valsts policijas iestādes".
2. Izteikt 147.pantu šādā redakcijā:
"147.pants. Kārtība, kādā izpildāms spriedums par izraidīšanu no
Latvijas Republikas
Ja saskaņā ar tiesas spriedumu krimināllietā persona pēc pamatsoda izciešanas ir izraidāma no Latvijas Republikas, brīvības atņemšanas iestāde 25 darbdienas pirms pamatsoda izciešanas termiņa beigām nosūta tiesas priekšsēdētājam rakstisku paziņojumu. Tiesas priekšsēdētājs triju darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas dod rīkojumu pēc pamatsoda izciešanas izpildīt spriedumā noteikto papildsodu izraidīt personu no Latvijas Republikas un tiesas sprieduma norakstu nosūta Valsts robežsardzei un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei vai to teritoriālajām nodaļām, kuru darbības teritorijā persona izcieš pamatsodu.
Ja personu, kura notiesāta ar brīvības atņemšanu, nosacīti pirms termiņa atbrīvo no pamatsoda, tiesas priekšsēdētājs nekavējoties par to informē Valsts robežsardzi.
Persona tiek izraidīta Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā."
Iekšlietu ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
No 1994. gada 14. septembra līdz 2002. gada 1. janvārim ārzemnieku piespiedu izraidīšanu veica Iekšlietu ministrijas Valsts policijas Imigrācijas policija. No 2002. gada 2. janvāra Imigrācijas policija tika reorganizēta un iekļauta Valsts robežsardzes sastāvā. Valsts robežsardze, pamatojoties uz Imigrācijas likuma 3. pantu, atbilstoši savai kompetencei, kontrolē ārzemnieka ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā un, pamatojoties uz Imigrācijas likuma 50. panta otro daļu, veic ārzemnieka piespiedu izraidīšanu. Latvijas Sodu izpildes kodeksa 147. panta pirmā daļa neparedz konkrētu termiņu, kādā tiesas priekšsēdētājs izdod rīkojumu par papildsoda izpildi. Tā rezultātā var rasties situācija, ka papildsods netiks savlaicīgi izpildīts, jo Valsts robežsardzei, savlaicīgi nesaņemot rīkojumu par papildsoda izpildi, nav pamata izraidīt ārzemnieku vai tiks pārkāptas cilvēktiesības, ja ārzemnieks tiks turēts brīvības atņemšanas vietā līdz rīkojuma par papildsoda izpildi izdošanu. Lai novērstu šādu situāciju ir nepieciešams papildināt Latvijas Sodu izpildes kodeksa 147. panta pirmo daļu ar konkrētu termiņu. Ar ārzemnieku piespiedu izraidīšanu (arī tādu, kuri izcieš sodu
brīvības atņemšanas iestādē) saistītus pasākumus un kārtību nosaka
Imigrācijas likuma un Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.212
Ārzemnieku piespiedu izraidīšanas kārtība, izceļošanas dokumenta forma un tā
izsniegšanas kārtība normas. Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī to, ka kārtība, kādā brīvības atņemšanas iestāde paziņo par ārzemnieku, kurš attiecīgajā iestādē izcieš brīvības atņemšanas sodu, un kuru pēc soda izciešanas ir jāizraida no Latvijas Republikas, nav šā likuma regulēšanas jautājums, no Latvijas Sodu izpildes kodeksa jāizslēdz 147.panta otro daļu. |
|||||||||
|
Likumprojekts ir sagatavots, lai precizētu institūciju, kas savas
kompetences ietvaros veic ārzemnieka izraidīšanu no Latvijas Republikas,
novērstu tiesību normu dublēšanos, kā arī, lai noteiktu konkrētu termiņu,
kādā brīvības atņemšanas iestāde paziņo tiesas priekšsēdētājam par
piespriestā pamatsoda izpildes beigu termiņu un kādā tiesas priekšsēdētājs
izdod rīkojumu par papildsoda izpildi. Likumprojektā ir noteikti termiņi -
divdesmit piecas darba dienas, kuros brīvības atņemšanas iestādei jāpaziņo
par piespriestā pamatsoda izpildes beigu termiņu un trīs darba dienas tiesas
priekšsēdētājam, lai izdotu rīkojumu par papildsoda izpildi. Šādi termiņi ir
paredzēti, lai Valsts robežsardzes rīcībā nonāktu informācija par ārzemnieka
atbrīvošanu divas nedēļas pirms tām, kas dotu iespēju savlaicīgi sagatavot
visus dokumentus ārzemnieka piespiedu izraidīšanai. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstisko organizāciju pozīcija nav noskaidrota. |
|||||||||
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots. |
||||||||||
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Normatīvā akta
projekta izpildi, savas kompetences ietvaros, nodrošina: 1) attiecīgā
brīvības atņemšanas iestāde paziņojuma nosūtīšanu tiesas priekšsēdētājam
divdesmit piecas darba dienas pirms pamatsoda izciešanas termiņa beigām; 2) tiesas
priekšsēdētājs rīkojuma par papildsoda izpildi izdošanu un sprieduma
nosūtīšanu attiecīgai iestādei; 3) Valsts
robežsardze un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde rīkojuma par
papildsoda (izraidīšana no Latvijas Republikas izpildi). |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā |
|||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Iekšlietu ministrs I. Godmanis
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I. Godmanis |
A. Straume |
M. Rāzna |
T. Stragova |
M. Petrušins |
|
|
|
|
|
28.02.2007. 10:04
1013
Steļmaka
7075641, solvita.stelmaka@rs.gov.lv