Likumprojekts
Grozījumi Kredītiestāžu likumā
Izdarīt Kredītiestāžu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996,
9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.;
2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005, 13., 14.nr.; 2006, 15.nr.) šādus
grozījumus:
63.pantā:
papildināt pirmo daļu ar
15.punktu šādā redakcijā:
"15) Valsts ieņēmumu dienestam ziņas par fiziskās personas ienākumu likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteiktajos gadījumos.";
aizstāt otrajā daļā skaitļus un vārdus "1. un 12.punktā" ar skaitļiem un vārdiem "1., 12. un 15.punktā";
papildināt trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem "kārtībā un termiņos" ar vārdiem "15.punktā minētajā gadījumā likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteiktajā kārtībā un termiņos".
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Grozījumi Kredītiestāžu likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likumu Par iedzīvotāju ienākuma nodokli visām komercsabiedrībām, organizācijām institūcijām, arī nevalstiskajām organizācijām, citām juridiskajām personām, kā arī fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību, ir pienākums gan par fizisko personu ar nodokli apliekamo ienākumu un no tā ieturēto nodokli, gan par tādu ienākumu, no kura saskaņā ar likumu nodoklis nav jāietur, sniegt ziņas Valsts ieņēmumu dienestam. Līdz šim kredītiestādes nenodrošina šādu ziņu sniegšanu, pamatojoties uz Kredītiestāžu likumā noteikto ziņu sniegšanas ierobežojumu. |
|
Lai nodrošinātu, ka Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās ziņas par fizisko personu Latvijas rezidentu ienākumiem ietver arī ziņas par ienākumiem, kas gūti no noguldījumiem un ieguldījumiem kredītiestādēs, ar šiem grozījumiem paredzēts attiecīgi papildināt likuma 63.pantu. Tādējādi Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās ziņas saturēs datus par visiem personas ienākumiem un līdz ar to izziņas, ko turpmāk fiziskajām personām kredītņēmējiem būs jāiesniedz kredītiestādēm un citiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem - kredītdevējiem, būs pilnīgākas. |
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Uz makroekonomisko vidi ir sagaidāma pozitīva ietekme, ņemot vērā, ka tiks veicināta inflācijas samazināšanās. |
2. 2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2008-2012 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
Nav. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Latvijas Komercbanku asociācija ir
informēta. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Latvijas Komercbanku asociācija
uzskata, ka nepieciešams paredzēt, ka informācija tiek sniegta par šādiem
ienākumiem, kuri lielums ir nozīmīgs vai arī radies no termiņnoguldījumiem,
kā arī izveidot racionālu informācijas sniegšanas mehānismu. |
Sabiedrības tiks informēta, ar publikācijām ministrijas mājas lapā un
masu mēdijos. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Lai īstenotu
paredzēto grozījumu Kredītiestāžu likumā, nav nepieciešams radīt jaunas
valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt likumos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Valsts sekretāres vietā valsts sekretāres vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
I.Gaugers |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
L.Kandere |