Likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā

 

Izdarīt Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 1999, 10.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 2., 14.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 24.1 pantu.

 

2. Izteikt 28.3 panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Nosakot netiešā veidā personas iegūtās līdzdalības apmēru apdro­šināšanas sabiedrībā, ņem vērā šādas personas (turpmāk – konkrētā persona) iegūtās balsstiesības apdrošināšanas sabiedrībā:

1) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot trešā persona, ar kuru konkrētā persona ir noslēgusi vienošanos, uzliekot par pienākumu saskaņot balsstiesību izmantošanas un rīcības politiku ilgtermiņā attiecībā uz konkrētā emitenta pārvaldi;

2) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot trešā persona saskaņā ar vieno­šanos, kas noslēgta ar konkrēto personu un kas paredz attiecīgo balsstiesību pagaidu nodošanu;

3) balsstiesības, kuras izriet no akcijām, kuras konkrētā persona ir saņē­musi kā nodrošinājumu, ja tā var izmantot balsstiesības un ir paudusi savu nodomu tās izmantot;

4) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot konkrētā persona neierobežotā laikposmā;

5) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot konkrētās personas kontrolētā komercsabiedrība vai kuras šāda komercsabiedrība var izmantot saskaņā ar šīs daļas 1., 2., 3. un 4.punktā ietvertajiem nosacījumiem;

6) balsstiesības, kuras izriet no akcijām, kas nodotas glabāšanā kon­krētajai personai un kuras tā var izmantot pēc saviem ieskatiem, ja nav saņemti īpaši norādījumi;

7) balsstiesības, kuras izriet no trešās personas vārdā un konkrētās per­sonas labā turētām akcijām;

8) balsstiesības, kuras konkrētā persona var īstenot kā pilnvarnieks, kad tā ir tiesīga izmantot balsstiesības pēc saviem ieskatiem, ja nav saņemti īpaši norādījumi;

9) balsstiesības, kuras izriet no jebkurā citā netiešā veidā konkrētās personas iegūtajām akcijām."

 


3. Papildināt 29.panta ceturto un piekto daļu pēc vārda "apdrošinātājiem" ar vārdiem "krājaizdevu sabiedrībām".

 

4.  32.pantā:

aizstāt 1.1 daļas 1.punktā:

vārdus "trīs miljoni" ar skaitli "3200000";

vārdus "divi miljoni" ar skaitli "2200000";

aizstāt 1.1 daļas 2.punktā:

skaitli un vārdu "2,3 miljoni" ar skaitli "2400000";

skaitli un vārdu "1,5 miljoni" ar skaitli "1650000";

papildināt 1.2 daļu pēc vārda "noapaļota" ar vārdiem "uz augšu".

 

5. Izteikt 54.panta otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Ziņojumā norāda konstatētos trūkumus un zvērināta revidenta viedokli par pārapdrošināšanas izkārtojumu un pārapdrošinātāja spējām izpildīt līgumā paredzētās saistības, kā arī par tehnisko rezervju aprēķina metodēm un tehnisko rezervju pietiekamību."

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

O.Spurdziņš


Likumprojekta "Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā" anotācija

 

1.1.     I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Latvijas Banka saskaņā ar Kredītiestāžu likumu uztur Parādnieku reģistra datu bāzi, kura dalībnieki pašlaik ir apdrošinātāji, bankas un banku meitas sabiedrības, kuras sniedz ar kredītrisku saistītus finanšu pakalpojumus. Kopējā apspriedē starp minētā reģistra dalībnieku, Latvijas Bankas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas un Latvijas Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienības pārstāvjiem tika apspriesta iespēja paplašināt līdzšinējo dalībnieku loku ar krājaizdevu sabiedrībām, lai arī tām kā regulētiem finanšu tirgus dalībniekiem nodrošinātu iespēju pirms kredīta izsniegšanas pārliecināties par klienta kredītvēsturi.

2. Normatīvā akta projekta būtība

1) Izslēgt 24.1 pantu, jo nav nepieciešama dubulta atļauju izsniegšana, tas ir Finanšu un kapitāla tirgus komisijas atļaujas izsniegšana apdrošināšanas sabiedrības līgumu nodošanai citai apdrošināšanas sabiedrībai saskaņā ar Apdrošināšanas sabiedrības un to uzraudzības likuma 65. pantu (tā nepieciešama arī apdrošināšanas sabiedrības reorganizācijas gadījumā) un apdrošināšanas sabiedrības reorganizācijai, ja vienlaicīgi notiek apdrošināšanas sabiedrības reorganizācija apvienošanās vai pievienošanās ceļā. Eiropas Savienības direktīvas šādu papildus atļauju apdrošināšanas sabiedrības reorganizācijai nepieprasa.

2) Likumprojekts nodrošinās Latvijas Bankas uzturētā Parādnieku reģistra dalībnieku tiesības saņemt no šī reģistra informāciju, kā arī savstarpēji apmainīties ar informāciju par saviem parādniekiem.

3) Papildus likumprojekts paredz Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 32. panta 11 daļā noteikt jaunos garantijas fonda minimālo lielumu palielinājumus, kādus atbilstoši Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 32. panta 12 daļai ir paziņojusi Eiropa Komisija.

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Atļaujas apdrošināšanas sabiedrības reorganizācijas veikšanai saņemšanas nepieciešamības atcelšana vienkāršos administratīvo procedūru, jo apdrošināšanas sabiedrībai nebūs nepieciešams papildus atļaujai apdrošināšanas līgumu nodošanai, ja reorganizācijas ceļā apdrošināšanas līgumi tiek nodoti citai apdrošināšanas sabiedrībai, saņemt vēl vienu atļauju.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.                 Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 Nav

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Saistībā ar Parādnieku reģistra dalībnieku loka paplašināšanos ir sagatavoti grozījumi Kredītiestāžu likumā un Krājaizdevu sabiedrību likumā

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

1.2.      

 

1.3.     VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas notikušas ar Latvijas Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienību, Latvijas Komercbanku asociāciju, Latvijas Apdrošinātāju asociāciju

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Šādi pasākumi netika veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Šādi pasākumi netika veikti.

5. Cita informācija

Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Banku

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpildi attiecībā uz Parādnieku reģistru nodrošinās Latvijas Banka.

Normatīvā akta pārējo prasību izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija esošo funkciju ietvaros.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts "Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā" pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā www.fktk.lv, kur ar likumu varēs iepazīties visas ieinteresētās personas.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts indivīda tiesības aizstāvēt savas tiesības neierobežo.

4. Cita informācija

Nav

 

Finanšu ministrs                                                                                                O. Spurdziņš 

 

 

Finanšu

ministrs

 

Valsts

sekretāre

 

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

O. Spurdziņš

I. Krūmane

E. Strazdiņa

I. Radeiko

G. Cerbulis

 

 

14.02.2007.  10:15

864 vārdi

G. Cerbulis

777 4817, guntis.cerbulis@fktk.lv