9.Saeimas Prezidijam
2007.gada 15.martā
Nr.______________
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu
iesniedzam likumprojektu "Grozījumi likumā Par pašvaldībām.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Par pašvaldībām
Izdarīt likumā Par
pašvaldībām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs ,1995,
14.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 5.,23., 24.nr; 1998, 6., 15., 22.nr.; 2000, 2.,
14.nr.; 2001, 3.nr.;2002, 14.nr; 2003, 9.,14.nr.;2005, 6.nr) šādus grozījumus:
1. Izteikt likuma 15. panta 5.punktu šādā redakcijā:
5) rūpēties par kultūru, tajā
skaitā atbalstot mazākumtautību kultūras pasākumus un nacionālo kultūras
biedrību darbību un sekmēt tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un
tautas jaunrades attīstību (organizatoriska un finansiāla palīdzība kultūras
iestādēm un pasākumiem, atbalsts kultūras pieminekļu saglabāšanai u.c.);
2. Izteikt
likuma 52.pantu šādā redakcijā:
52.pants. Ja ne mazāk kā viena
ceturtdaļa no attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētajiem
iedzīvotājiem ir ārvalstnieki un bezvalstnieki, vietējās pašvaldības dome
(padome) var izveidot ārvalstnieku un bezvalstnieku lietu komiteju.
Ja ne mazāk
kā viena ceturtdaļa no attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā
reģistrētajiem iedzīvotājiem pieder pie mazākumtautībām, vietējās pašvaldības
dome (padome) var izveidot mazākumtautību lietu komisiju, kuras sastāvā tiek
iekļauti mazākumtautību pārstāvji.
Citas pastāvīgās
komitejas vietējās pašvaldības dome (padome) izveido atbilstoši pašvaldības
nolikumam.
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz vairākumā Latvijas
pilsētu un rajonu mazākumtautību kultūras pasākumi tiek finansēti acīmredzami
nepietiekamā apmērā. Īpaši smaga situācija ir izveidojusies ar bērniem
domātajiem pasākumiem. Virknē pilsētu ļoti reti tiek rīkotas Jaungada eglītes,
visām Latvija mazākumtautībām saprotamajā, krievu valodā, vēl retāk par
pašvaldību līdzekļiem tiek finansēti vietējām mazākumtautībām paredzētie
teatrālie uzvedumi un koncerti. Jāatzīmē, ka pie mazākumtautībām piederošie Latvijas pilsētu un rajonu
iedzīvotāji maksā tādus pašus nodokļus kā citi un viņiem ir tiesības uz
krievu valodā realizēto kultūras programmu finansējumu. Šodien
virknē pašvaldību ir izveidotas sabiedrības integrācijas komisijas. Šīs
komisijas nodarbojas galvenokārt ar programmām, kas vērstas uz sagatavošanos
naturalizācijai, latviešu valodas apgūšanu, starpkultūru pasākumu
organizāciju. Bez šaubām tas ir nepieciešams un pozitīvs darbs, taču
vienlaicīgi ar to, ir nepieciešams saglabāt arī Latvijai tradicionālo
mazākumtautību kultūras. Pašvaldībās, kurās ne mazāk kā viena ceturtdaļa
reģistrēto iedzīvotāju pieder pie mazākumtautībām, nepieciešams izveidot
mazākumtautību kultūras attīstības komisijas. Šo komisiju galvenais uzdevums
ir ar pašvaldības finansiālo atbalstu izstrādāt un realizēt nacionālo
kultūras pasākumu programmas, kā rezultātā tiks uzsākts tiešs dialogs starp
vietējām varas iestādēm un nacionālo kultūru subjektiem. |
|
|||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Tiek piedāvāts akcentēt tādu pašvaldības funkciju kā rūpes par
mazākumtautību kultūras saglabāšanu, kā arī tiek paredzētas pašvaldību
tiesības izveidot mazākumtautību lietu komisiju, ja ne mazāk kā viena
ceturtdaļa attiecīgās pašvaldības teritorijā dzīvojošajiem iedzīvotājiem
pieder pie mazākumtautībām. |
|
|||||||||
3. Cita informācija
|
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav
ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicinās sociālās spriedzes mazināšanos |
|
|||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
|
|||||||||
6. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti papildus nav jāizdod. |
|
|||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
|||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||
4. Atbilstības
izvērtē jums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
- |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita
informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita
informācija |
- |