Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā
trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Ūdens apsaimniekošanas
likumā (Reģ. nr. 277/Lp9).
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu
tabula likumprojekta
trešajam lasījumam uz
. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
Grozījumi
Ūdens apsaimniekošanas likumā
(reģ. nr. 277/Lp9)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr.
p.k. |
Priekšlikumi |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Ūdens apsaimniekošanas likums
|
Grozījumi
Ūdens apsaimniekošanas likumā
|
|
NAV |
|
Grozījumi
Ūdens apsaimniekošanas likumā
|
|
Izdarīt Ūdens
apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 20.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 5.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Ūdens
apsaimniekošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 20.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 5.nr.) šādus
grozījumus: |
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) aizsargājamās teritorijas teritorijas, kuras
paredzētas ūdens ieguvei cilvēku patēriņam, teritorijas, kuras izveidotas
bioloģisko resursu aizsardzībai, ūdensobjekti, kuri atzīti par rekreācijas
objektiem vai peldūdeņiem, īpaši jutīgas teritorijas, kā arī īpaši
aizsargājamas dabas teritorijas; -----------------------------------
|
1. Aizstāt
1.panta 1.punktā vārdu peldūdeņiem ar vārdiem peldvietu ūdeņiem. |
|
|
|
1. Aizstāt
1.panta 1.punktā vārdu peldūdeņiem ar vārdiem peldvietu ūdeņiem. |
5.pants. Ūdensobjektu stāvoklis (1) Virszemes ūdeņu stāvoklis ir virszemes ūdensobjekta vispārīgā
kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem ekoloģiskās un ķīmiskās
kvalitātes rādītājiem. |
|
|
|
|
|
(2) Ekoloģiskā kvalitāte ir virszemes ūdeņu ekosistēmu struktūras un
funkcionēšanas kvalitāte, kuru novērtē saskaņā ar Ministru kabineta
noteiktajiem kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(3) Laba virszemes ūdeņu ķīmiskā kvalitāte ir virszemes
ūdensobjekta ķīmiskā kvalitāte, kas atbilstoši šā likuma prasībām
nepieciešama, lai nodrošinātu virszemes ūdeņiem noteikto vides kvalitātes
mērķu sasniegšanu, ievērojot nosacījumu, ka piesārņojošo vielu koncentrācija
ūdenī nepārsniedz vides kvalitātes normatīvus. |
|
|
|
|
|
(4) Labs virszemes ūdeņu stāvoklis ir tad, ja gan ūdensobjekta
ekoloģiskā, gan ķīmiskā kvalitāte atbilst vismaz Ministru kabineta
noteiktajiem labas kvalitātes kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(5) Pazemes ūdeņu stāvoklis ir pazemes ūdensobjekta vispārīgā
kvalitāte, kuru nosaka pēc objekta sliktākajiem kvantitatīvajiem un
kvalitatīvajiem rādītājiem. |
|
|
|
|
|
(6) Pazemes ūdeņu kvantitatīvais stāvoklis ir rādītājs, kas raksturo,
cik lielā mērā ūdens tiešā un netiešā ieguve kvantitatīvi ietekmē pazemes
ūdensobjektu. |
|
|
|
|
|
(7) Labs pazemes ūdeņu stāvoklis ir tad, ja gan ūdensobjekta
ķīmiskā kvalitāte, gan kvantitatīvais stāvoklis atbilst vismaz Ministru
kabineta noteiktajiem labas kvalitātes kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(8) Ekoloģiskais potenciāls ir stipri pārveidota ūdensobjekta
vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte, kuru novērtē saskaņā ar Ministru
kabineta noteiktajiem kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(9) Labs ekoloģiskais potenciāls ir tad, ja stipri pārveidota
ūdensobjekta vai mākslīga ūdensobjekta kvalitāte atbilst vismaz Ministru
kabineta noteiktajiem laba ekoloģiskā potenciāla kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(10) Ministru kabinets nosaka: |
|
|
|
|
|
1) virszemes ūdensobjektu tipu raksturojumu un tam atbilstošu
virszemes ūdensobjektu klasifikāciju, kā arī antropogēno slodžu noteikšanas
kārtību; |
|
|
|
|
|
2) pazemes ūdensobjektu klases un klasificēšanas kritērijus,
antropogēno slodžu noteikšanas kārtību, kā arī pazemes ūdens resursu
apzināšanas kārtību; |
|
|
|
|
|
3) virszemes ūdeņu augstas, labas, vidējas, sliktas un ļoti sliktas
ekoloģiskās kvalitātes kritērijus un labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus, kā arī pazemes ūdeņu labas un sliktas ķīmiskās kvalitātes
kritērijus; |
|
|
|
|
|
4) prioritāro vielu sarakstu un to emisijas ierobežošanas kārtību; |
|
|
|
|
|
5) ūdens objektu ekspluatācijas (apsaimniekošanas) noteikumu
izstrādāšanas kārtību un virszemes ūdens objektu un ostu akvatoriju tīrīšanas
un padziļināšanas kārtību. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 29.04.2004. likumu un 03.02.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
2. Papildināt 5.panta desmito daļu ar 6.punktu šādā redakcijā: 6) peldvietu ūdeņu
kvalitātes novērtēšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī prasības peldvietu
ūdeņu aprakstiem un sabiedrības informēšanai. |
|
|
|
2. Papildināt 5.panta desmito daļu ar 6.punktu šādā redakcijā: 6) peldvietu ūdeņu
kvalitātes novērtēšanas un klasifikācijas kārtību, kā arī prasības peldvietu
ūdeņu aprakstiem un sabiedrības informēšanai. |
II nodaļa Upju
baseinu apgabali un to pārvaldes institūcijas 9.pants. Upju baseinu apgabala
pārvaldes institūcijas (1) Katra upju baseinu apgabala apsaimniekošanas pasākumu
koordinācijai izveido konsultatīvo padomi (turpmāk padome), kurā iekļauj
valsts pārvaldes institūciju, pašvaldību un nevalstisko organizāciju
pārstāvjus. Padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets, bet
personālsastāvu vides ministrs. |
|
|
|
|
|
(2) Padome: 1) saskaņo ministriju un citu valsts pārvaldes institūciju, kā arī to
reģionālo struktūrvienību, pašvaldību, nevalstisko organizāciju un citu
interešu grupu intereses jautājumos, kas saistīti ar vides kvalitātes un
ūdens lietošanas mērķu sasniegšanu attiecīgajā upju baseinu apgabalā; |
|
|
|
|
|
2) izskata un sniedz atzinumu par apsaimniekošanas plānu un pasākumu
programmu, kā arī par sagatavotajiem priekšlikumiem attiecībā uz to
īstenošanai nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem. |
|
|
|
|
|
(3) (Izslēgta ar 03.02.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
(4) Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
un tās teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu pārvaldes): |
3. 9.panta ceturtajā
daļā: izslēgt ievaddaļā vārdus
un tās teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu pārvaldes); |
|
|
|
3. 9.panta ceturtajā
daļā: izslēgt ievaddaļā vārdus
un tās teritoriālās struktūrvienības (upju baseinu pārvaldes); |
1) izstrādā ūdeņu stāvokļa monitoringa programmas katram upju baseinu
apgabalam (turpmāk monitoringa programma); |
|
|
|
|
|
2) sagatavo priekšlikumus par monitoringa programmu īstenošanai
nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
|
|
|
|
|
3) koordinē un organizē monitoringa programmu īstenošanu; |
|
|
|
|
|
4) sniedz Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteikto informāciju
Eiropas Komisijai; |
|
|
|
|
|
5) sagatavo un atjauno apsaimniekošanas plānu un pasākumu programmu
projektus; |
|
|
|
|
|
6) izstrādā ūdens resursu lietošanas ekonomisko analīzi; |
|
|
|
|
|
7) nodrošina sabiedrības līdzdalību apsaimniekošanas plānu un
pasākumu programmu sagatavošanā un atjaunošanā, kā arī informē par šiem
plāniem un programmām attiecīgās pašvaldības, kuru administratīvajā
teritorijā tos paredzēts īstenot; |
|
|
|
|
|
8) koordinē pasākumu programmu īstenošanu; |
|
|
|
|
|
9) saskaņo apsaimniekošanas pasākumus līdz pasākumu programmas
apstiprināšanai, kā arī neatliekamus pasākumus, kas nav iekļauti pasākumu
programmā; |
|
|
|
|
|
10) sagatavo priekšlikumus par pasākumu programmu īstenošanai
nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem; |
|
|
|
|
|
11) nodrošina konsultatīvo padomju darbību; |
|
|
|
|
|
12) sadarbojas ar attiecīgo valstu kompetentajām institūcijām, lai
nodrošinātu vides kvalitātes mērķu sasniegšanu starptautiskajā upju baseinu
apgabalā, kā arī īsteno kopīgas pasākumu programmas. |
aizstāt 12.punktā vārdu
īsteno ar vārdu koordinē. |
|
|
|
aizstāt 12.punktā vārdu
īsteno ar vārdu koordinē. |
(5) Valsts vides dienests uzrauga pasākumu programmas
īstenošanu. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 03.02.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
10.pants. Starptautiskā
sadarbība upju baseinu apsaimniekošanā (1) Ja upes baseins daļēji ietilpst Latvijas teritorijā, daļēji
citas tādas valsts teritorijā, kura ir Eiropas Savienības dalībvalsts vai
kandidātvalsts, Vides ministrija, lai izveidotu un apsaimniekotu
starptautisku upju baseinu apgabalu, sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām. |
|
|
|
|
|
(2) Ja izveidots starptautisks upju baseinu apgabals, attiecīgā
Latvijas upju baseinu apgabala pārvaldes institūcija nodrošina Latvijas
teritorijā ietilpstošās upju baseinu apgabala daļas pārvaldi. |
4. Aizstāt 10.panta
otrajā daļā vārdus attiecīgā Latvijas upju baseinu apgabala pārvaldes
institūcija ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra. |
|
|
|
4. Aizstāt 10.panta
otrajā daļā vārdus attiecīgā Latvijas upju baseinu apgabala pārvaldes
institūcija ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra. |
(3) Ja upes baseins daļēji ietilpst Latvijas teritorijā, daļēji
citas tādas valsts teritorijā, kura nav Eiropas Savienības dalībvalsts vai
kandidātvalsts, Vides ministrija sadarbojas ar attiecīgās valsts
kompetentajām institūcijām, lai veicinātu šā likuma mērķu sasniegšanu visā
upes baseinā. |
|
|
|
|
|
III nodaļa Vides kvalitātes mērķi 11.pants.
Vides kvalitātes mērķi ūdensobjektiem |
|
|
|
|
|
(1) Ūdensobjektiem apsaimniekošanas plānā nosakāmi šādi vides
kvalitātes mērķi: |
|
|
|
|
|
1) novērst visu virszemes ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanos un
aizsargāt tos, uzlabojot ūdens kvalitāti un, ja nepieciešams, veicot
sanāciju, lai visos virszemes ūdensobjektos sasniegtu labu virszemes ūdeņu
stāvokli; |
|
|
|
|
|
2) aizsargāt un uzlabot ūdens kvalitāti visos stipri pārveidotajos
ūdensobjektos un mākslīgajos ūdensobjektos, lai sasniegtu labu virszemes
ūdeņu ekoloģisko potenciālu un ķīmisko kvalitāti; |
|
|
|
|
|
3) pakāpeniski samazināt prioritāro vielu radīto piesārņojumu un
pārtraukt vai pakāpeniski novērst ūdens videi īpaši bīstamu vielu emisiju un
noplūdi; |
|
|
|
|
|
4) novērst vai ierobežot piesārņojošo vielu novadīšanu pazemes ūdeņos
un novērst visu pazemes ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanos; |
|
|
|
|
|
5) aizsargāt pazemes ūdensobjektus, saglabāt vai uzlabot ūdeņu
stāvokli tajos, kā arī nodrošināt līdzsvaru starp ūdens ieguvi un ūdens
resursu atjaunošanos, lai visos pazemes ūdensobjektos sasniegtu labu pazemes
ūdeņu stāvokli; |
|
|
|
|
|
6) apturēt cilvēka darbības izraisītu piesārņojošas vielas
koncentrācijas pieaugumu pazemes ūdeņos vai panākt pakāpenisku tās
samazināšanos; |
|
|
|
|
|
7) ievērot nosacījumus un mērķus, kas apsaimniekošanas plānā noteikti
īpaši aizsargājamām teritorijām. |
|
|
|
|
|
(2) Vides kvalitātes mērķus sasniedz, īstenojot šajā likumā
noteiktos apsaimniekošanas plānus un programmas. Nosakot pasākumus vides
kvalitātes mērķu sasniegšanai, ņem vērā konkrētā ūdensobjekta stāvokli un
ūdeņu stāvokli pārējos upju baseinu apgabalā esošajos ūdensobjektos. |
5. Aizstāt 11.panta otrās
daļas otrajā teikumā vārdus un ūdeņu stāvokli pārējos upju baseinu apgabalā
esošajos ūdensobjektos ar vārdiem un ūdeņu stāvokli pārējos ūdensobjektos,
kuri atrodas vienā sateces baseinā. |
|
|
|
5. Aizstāt 11.panta otrās
daļas otrajā teikumā vārdus un ūdeņu stāvokli pārējos upju baseinu apgabalā
esošajos ūdensobjektos ar vārdiem un ūdeņu stāvokli pārējos ūdensobjektos,
kuri atrodas vienā sateces baseinā. |
(3) Vides kvalitātes normatīvus, kuri nepieciešami šā panta
pirmajā daļā minēto mērķu sasniegšanai, nosaka saskaņā ar likumu Par
piesārņojumu. |
|
|
|
|
|
(4) Ja uz vienu ūdensobjektu attiecas vairāki vides kvalitātes mērķi,
piemēro tos kvalitātes mērķus, kuri izvirza stingrākās prasības. |
|
|
|
|
|
III nodaļa Vides kvalitātes mērķi 13.pants. Īslaicīgi izņēmumi
vides kvalitātes mērķu sasniegšanai (1) Īslaicīga ūdensobjektu stāvokļa pasliktināšanās, kuru
izraisa nepārvarama vara, tai skaitā spēcīgi plūdi, ilgstošs sausums
vai avārija, ko nav bijis iespējams iepriekš paredzēt (turpmāk ārkārtēji
apstākļi), nav pretrunā ar šā likuma prasībām, ja: |
|
|
|
|
|
1) veikti visi iespējamie pasākumi, lai novērstu turpmāku stāvokļa
pasliktināšanos un nekavētu vides kvalitātes mērķu sasniegšanu citos
ūdensobjektos, kurus minētie apstākļi neietekmē; |
|
|
|
|
|
2) apsaimniekošanas plānā ir iekļauti nosacījumi un parametri, kuriem
iestājoties reģionālā vides pārvalde var piemērot šā panta noteikumus; |
|
|
|
|
|
3) pasākumu programmā ir iekļauti pasākumi, kas veicami ārkārtējos
apstākļos, un tie nekavē atjaunot ūdens kvalitāti, kad stāvoklis normalizējies; |
|
|
|
|
|
4) veikti visi iespējamie pasākumi, lai jo drīz atjaunotu tādu
ūdensobjekta stāvokli, kāds bija pirms ārkārtēju apstākļu ietekmes; |
|
|
|
|
|
5) kopsavilkumu par ārkārtēju apstākļu ietekmi un veiktajiem vai
veicamajiem pasākumiem iekļauj apsaimniekošanas plāna jaunajā redakcijā. |
|
|
|
|
|
(2) Attiecīgā reģionālā vides pārvalde katrā konkrētā gadījumā
nosaka šā panta pirmās daļas 1. un 4.punktā minētos pasākumus, kas ir
saistoši ūdens resursu lietotājiem, vismaz reizi gadā kopā ar upju baseinu
apgabala pārvaldes institūcijām izvērtē ārkārtēju apstākļu ietekmi un, ja
nepieciešams, pārskata noteiktos pasākumus. |
6. Aizstāt 13.panta
otrajā daļā vārdus upju baseinu apgabala pārvaldes institūcijām ar vārdiem
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūru. |
|
|
|
6. Aizstāt 13.panta
otrajā daļā vārdus upju baseinu apgabala pārvaldes institūcijām ar vārdiem
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūru. |
VI nodaļa Atļaujas ūdens resursu
lietošanai un monitoringa nosacījumi 21.pants. Darbības, kurām
nepieciešama atļauja ūdens resursu lietošanai (1) Reģionālās vides pārvaldes 60 dienu laikā no iesnieguma
saņemšanas dienas izsniedz atļauju ūdens resursu lietošanai šādām darbībām,
kuras ietekmē vai var ietekmēt ūdens kvalitāti, daudzumu vai ekosistēmas un
kuras nav A vai B kategorijas piesārņojošās darbības: |
7. 21.pantā: izslēgt pirmajā daļā
vārdu šādām; aizstāt pirmajā un
trešajā daļā vārdu ekosistēmas (attiecīgā locījumā) ar vārdiem ūdens
ekosistēmas (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
7. 21.pantā: izslēgt pirmajā daļā
vārdu šādām; aizstāt pirmajā un
trešajā daļā vārdu ekosistēmas (attiecīgā locījumā) ar vārdiem ūdens
ekosistēmas (attiecīgā locījumā). |
1) hidrotehnisko būvju darbībai; |
|||||
2) virszemes vai pazemes ūdeņu ieguvei; |
|||||
3) ūdens ievadīšanai, lai paaugstinātu pazemes ūdeņu līmeni, un ūdens
novadīšanai, lai šo līmeni pazeminātu, un ar to saistītām darbībām; |
|||||
4) darbībām, kuru rezultātā rastos mākslīgs vai stipri pārveidots
ūdensobjekts; |
|||||
5) citām darbībām, kas saistītas ar regulāru virszemes ūdeņu līmeņa
vai režīma maiņu. |
|||||
(2) Ministru kabinets nosaka ūdens resursu lietošanas
nosacījumus, ūdens resursu lietošanas atļaujas pieteikšanas un izsniegšanas
kārtību, termiņus, atļaujā noteikto prasību kontroles un monitoringa
nosacījumus, kā arī pieteikuma un atļaujas veidlapu paraugus. |
|||||
(3) Ministru kabinets nosaka kritērijus, kurus ievērojot šā
panta pirmajā daļā minēto darbību ietekme uz ūdens kvalitāti, daudzumu vai ekosistēmām
uzskatāma par nebūtisku un atļauja ūdens resursu lietošanai nav nepieciešama. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 29.04.2004. likumu) |
|||||
VI nodaļa Atļaujas ūdens resursu
lietošanai un monitoringa nosacījumi 22.pants. Virszemes un pazemes ūdeņu stāvokļa un
aizsargājamo teritoriju monitorings (1) Vides ministrs apstiprina ūdens stāvokļa monitoringa
programmu katram upju baseinu apgabalam, kas ietver virszemes ūdeņu, pazemes
ūdeņu un aizsargājamo teritoriju monitoringu. |
|
|
|
|
|
(2) Virszemes ūdeņu monitoringa programmā nosaka: |
|
|
|
|
|
1) noteces apjoma un caurplūduma monitoringa apmēru, lai varētu
izvērtēt ekoloģisko un ķīmisko kvalitāti un ekoloģisko potenciālu; |
|
|
|
|
|
2) ekoloģiskā un ķīmiskā stāvokļa un ekoloģiskā potenciāla
monitoringu. |
|
|
|
|
|
(3) Pazemes ūdeņu monitoringa programmā ietver ķīmiskās kvalitātes
un kvantitatīvā stāvokļa monitoringu. |
|
|
|
|
|
(4) Aizsargājamo teritoriju monitoringa programmā ietver
pasākumus, kuri tiek veikti papildus normatīvajos aktos noteiktajām
aizsargājamo teritoriju monitoringa prasībām. |
|
|
|
|
|
(5) Ministru kabinets nosaka prasības šajā pantā noteiktajam
monitoringam un monitoringa programmu izstrādei, kā arī prasības peldūdeņu un
peldvietu monitoringam. |
8. Aizstāt 22.panta
piektajā daļā vārdus peldūdeņu un peldvietu monitoringam ar vārdiem
peldvietu ūdeņu monitoringam. |
|
|
|
8. Aizstāt 22.panta
piektajā daļā vārdus peldūdeņu un peldvietu monitoringam ar vārdiem
peldvietu ūdeņu monitoringam. |
VIII nodaļa Likuma prasību
ieviešana, uzraudzība un apstrīdēšanas kārtība 25.pants. Likuma prasību ieviešana (1) Veicot ietekmes uz vidi novērtējumu vai izdodot tehniskos
noteikumus, Vides pārraudzības valsts birojs vai reģionālā vides pārvalde
aizliedz tādas darbības, kuru dēļ nav iespējams sasniegt saskaņā ar šo likumu
noteiktos vides kvalitātes mērķus vai īstenot apsaimniekošanas plānā
noteiktos pasākumus. |
|
|
|
|
|
(2) Izsniedzot atļaujas ūdens resursu lietošanai vai pagarinot
to derīguma termiņu, reģionālās vides pārvaldes ņem vērā konkrētajai
teritorijai noteiktos vides kvalitātes mērķus vai apsaimniekošanas plānā
noteiktos pasākumus un to īstenošanas termiņus. |
|
|
|
|
|
|
9. Papildināt 25.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Izsniedzot atļauju
hidrotehnisko būvju darbībai, reģionālā vides pārvalde tās nosacījumos
iekļauj prasību veikt nepieciešamos zivju resursu aizsardzības pasākumus, tai
skaitā atvērt slūžas vai nodrošināt zivju ceļu izbūvi ūdenstilpju
aizsprostos, ja attiecīgie pasākumi ir nepieciešami un bioloģiski pamatoti
saskaņā ar zivsaimnieciskās ekspertīzes atzinumu, kā arī ir inženiertehniski
iespējami saskaņā ar atzinumu, kuru sniedz inženiera hidrotehniķa
kvalifikāciju ieguvušie speciālisti ar pieredzi hidrotehnisko būvju
ekspluatācijā un personas, kurām saskaņā ar Būvniecības likumu ir tiesības
veikt hidrotehnisko būvju projektēšanu. |
|
|
|
9. Papildināt 25.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Izsniedzot atļauju
hidrotehnisko būvju darbībai, reģionālā vides pārvalde tās nosacījumos
iekļauj prasību veikt nepieciešamos zivju resursu aizsardzības pasākumus, tai
skaitā atvērt slūžas vai nodrošināt zivju ceļu izbūvi ūdenstilpju
aizsprostos, ja attiecīgie pasākumi ir nepieciešami un bioloģiski pamatoti
saskaņā ar zivsaimnieciskās ekspertīzes atzinumu, kā arī ir inženiertehniski
iespējami saskaņā ar atzinumu, kuru sniedz inženiera hidrotehniķa
kvalifikāciju ieguvušie speciālisti ar pieredzi hidrotehnisko būvju
ekspluatācijā un personas, kurām saskaņā ar Būvniecības likumu ir tiesības
veikt hidrotehnisko būvju projektēšanu. |
Pārejas noteikumi 1. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.martam izdod šā likuma
8.panta trešajā daļā, 9.panta pirmajā daļā, 18.panta otrajā daļā un 20.panta
trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus, bet līdz 2003.gada
22.decembrim šā likuma 5.panta desmitās daļas 1., 2., 3. un 4.punktā,
21.panta otrajā un trešajā daļā, kā arī 22.panta piektajā daļā minētos
Ministru kabineta noteikumus par prasībām monitoringam un monitoringa
programmu izstrādei, bet līdz 2006.gada 30.decembrim - šā likuma 22.panta
piektajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus par prasībām peldūdeņu un
peldvietu monitoringam. |
10. Pārejas
noteikumos: aizstāt 1.punktā vārdus
un skaitļus bet līdz 2006.gada |
|
|
|
10. Pārejas
noteikumos: aizstāt 1.punktā vārdus
un skaitļus bet līdz 2006.gada |
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 29.04.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
2. Šā likuma 9.pantā noteiktās institūcijas izveido līdz
2004.gada 1.janvārim. |
|
|
|
|
|
(2002.gada 12.decembra likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 04.01.2003) |
|
|
|
|
|
3. Šā likuma 11.panta pirmās daļas 3.punktā minēto ūdens videi
īpaši bīstamu vielu emisiju un noplūdi novērš līdz 2020.gada 22.decembrim. |
|
|
|
|
|
4. Šā likuma 15.pantā minēto ekonomisko analīzi, upju baseinu
raksturojumu un cilvēku darbības ietekmes izvērtējumu upju baseinu apgabaliem
izstrādā un apstiprina līdz 2004.gada 22.decembrim. |
|
|
|
|
|
5. Šā likuma 17.panta otrās daļas nosacījumus ievieš līdz
2010.gada 1.janvārim. Šā panta nosacījumu īstenošana līdz 2015.gada
31.decembrim neierobežo valsts, pašvaldību un starptautiskā finansējuma
piesaisti valsts investīciju programmu īstenošanai dzeramā ūdens un komunālo
notekūdeņu jomā. |
|
|
|
|
|
6. Šā likuma 22.pantā minētās monitoringa programmas izstrādā un
apstiprina līdz 2006.gada 1.janvārim. Ne vēlāk kā ar 2006.gada 22.decembri
monitoringa programmas īsteno pilnā apjomā. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 29.04.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
7. Šā likuma 18.pantā minētos apsaimniekošanas plānus apstiprina
un publicē līdz 2009.gada 22.decembrim. |
|
|
|
|
|
8. Šā likuma 20.pantā minētās pasākumu programmas izstrādā un
apstiprina līdz 2009.gada 22.decembrim. Pasākumu programmās noteiktos
pasākumus uzsāk īstenot līdz 2012.gada 22.decembrim. |
|
|
|
|
|
9. Šā likuma 11.pantā noteiktie vides kvalitātes mērķi, izņemot
pirmās daļas 3.punktā noteikto, jāsasniedz līdz 2015.gada 22.decembrim. |
|
|
|
|
|
10. Šā likuma 9.panta ceturtās daļas 4.punktu par informācijas
sniegšanu Eiropas Komisijai, kā arī 24.panta nosacījumus par informācijas
sniegšanu Eiropas Komisijai piemēro no 2004.gada 1.maija. |
|
|
|
|
|
(29.04.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma
5.panta desmitās daļas 5.punktā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
(03.02.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 12.punktu šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 6.punktā
minētos noteikumus. |
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 12.punktu šādā redakcijā: 12. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma 5.panta desmitās daļas 6.punktā minētos
noteikumus. |