28.03.2007.
9/8 -
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības komisija
iesniedz otrajam lasījumam sagatavoto likumprojektu "Grozījumi
likumā Par aviāciju (Nr.267/Lp9) (Steidzams).
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
( Steidzams )
Grozījumi likumā Par aviāciju
(Nr. 267/Lp)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi ( 18 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Par
aviāciju |
Grozījumi likumā Par aviāciju |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par aviāciju |
|
Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.;
2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.;
2006, 1., 12., 24.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par aviāciju (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13.,
23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004,
7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; 2006, 1., 12., 24.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
|
|
|
|
1.Aizstāt visā likumā vārdus "Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs"
(attiecīgā locījumā). 2. Aizstāt visā likumā vārdus "Latvijas Republikas gaisa
telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts
komercsabiedrība" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "valsts akciju
sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme"" (attiecīgā locījumā). |
|
|
Redakcionāli precizēts |
1. Aizstāt visā likumā vārdus Aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
(attiecīgā locījumā) un vārdus Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas
un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem valsts akciju sabiedrība Latvijas gaisa satiksme
(attiecīgā locījumā). |
6.pants. Aviācijas departamenta, Civilās aviācijas
aģentūras un Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja
kompetence Aviācijas
departaments: 1) izstrādā civilās
aviācijas perspektīvās attīstības programmu un koncepciju projektus; |
|
|
|
|
|
2) izsniedz
licences komercdarbības veikšanai gaisa satiksmes pakalpojumu jomā; |
|
|
|
|
|
3) izstrādā līgumus
starptautisko lidojumu un gaisa pārvadājumu jomā, piedalās šo līgumu
noslēgšanā vai Latvijas Republikas Ministru kabineta pilnvarojumā slēdz tos
patstāvīgi; |
|
|
|
|
|
4) sadarbojas ar
citu valstu valdību pārstāvjiem un pilnvarotām aviācijas institūcijām, kā arī
ar starptautiskajām civilās aviācijas organizācijām gaisa telpas izmantošanas
un civilās aviācijas darbības attīstības jautājumos; |
|
|
|
|
|
5) pieprasa no
juridiskajām un fiziskajām personām, kuru darbība saistīta ar Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu ekspluatāciju, savu
funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6) izsniedz
atļaujas veikt pasažieru, bagāžas un kravas pārvadājumus, kā arī speciālos
aviācijas darbus; |
|
|
|
|
|
7) (izslēgts ar
11.05.2006. likumu). |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas
aģentūra: 1) veic Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības valsts
uzraudzību; |
|
|
|
|
|
2) aizliedz
darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu vai
civilās aviācijas gaisa kuģu, lidlauku un citu civilās aviācijas objektu un
iekārtu ekspluatāciju, ja tiek pārkāpti šā likuma un citu uz tā pamata izdoto
normatīvo aktu noteikumi, kā arī darbību, kas apdraud gaisa kuģu lidojumu
drošību; |
|
|
|
|
|
3) (izslēgts ar
15.12.2005. likumu); |
|
|
|
|
|
4) izstrādā
pasākumus gaisa kuģu lidojumu un civilās aviācijas drošības garantēšanai, kā
arī uzrauga Aviācijas meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra darbību; |
|
|
|
|
|
5) pieprasa no
juridiskajām un fiziskajām personām, kuru darbība saistīta ar Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanu vai civilās aviācijas līdzekļu
ekspluatāciju, savu funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju; |
|
|
|
|
|
6) reģistrē civilās
aviācijas gaisa kuģus Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā; |
|
|
|
|
|
7) uzrauga gaisa
telpas izmantošanu; |
|
1 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izslēgt 6.panta otrās daļas 7. punktu. |
Atbalstīts |
2. Izslēgt 6.panta otrās daļas 7.punktu. |
8) (izslēgts ar 12.06.2003.
likumu, kas stājas spēkā no 18.07.2003.); |
|
|
|
|
|
9) sagatavo
normatīvos aktus, kuri regulē civilās aviācijas darbību; |
|
|
|
|
|
10) sadarbojas ar
citu valstu valdību pilnvarotām aviācijas institūcijām Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības valsts uzraudzības un
gaisa kuģu meklēšanas un glābšanas jomā; |
|
|
|
|
|
11) izmeklē
incidentus gadījumos, kad to neveic Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs atbilstoši šā panta trešās daļas 1.punktam. |
|
|
|
|
|
Aviācijas nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs: 1) izmeklē
aviācijas nelaimes gadījumus, nopietnus incidentus un, ja tas nepieciešams
lidojumu drošības uzlabošanai, arī incidentus; |
|
|
|
|
|
2) izstrādā
rekomendācijas aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu cēloņu novēršanai
turpmākajā civilās aviācijas darbībā; |
|
|
|
|
|
3) ziņo Satiksmes
ministrijai par Latvijas Republikas teritorijā un citās valstīs notikušajiem
aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem; |
|
|
|
|
|
4) ziņo
ieinteresēto valstu aviācijas institūcijām, personām un Starptautiskās
civilās aviācijas organizācijai (ICAO) par Latvijas Republikas teritorijā
notikušajiem aviācijas nelaimes gadījumiem un incidentiem. |
|
|
|
|
|
Aviācijas
departamenta, Civilās aviācijas aģentūras un Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas biroja speciālistiem ir tiesības iekļūt un netraucēti
pildīt dienesta pienākumus visos civilās aviācijas objektos, kas atrodas
Latvijas Republikas teritorijā. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 22.10.98. likumu, 22.06.2005. likumu un 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.pants.
Gaisa kuģi, kurus reģistrē Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistra pielikumā (Izslēgts ar 11.05.2006.
likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.pants. Gaisa kuģa reģistrācijas apliecība Pēc gaisa kuģa
reģistrācijas Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā
Civilās aviācijas aģentūra izsniedz gaisa kuģa reģistrācijas apliecību. |
|
|
|
|
|
Ja gaisa kuģi
saskaņā ar šā likuma 8.panta noteikumiem reģistrē Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistra pielikumā, tiek izsniegta gaisa kuģa
reģistrācijas pagaidu apliecība. |
|
2 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 10.pantā: izslēgt otro daļu; |
Atbalstīts |
3. 10.pantā: izslēgt otro daļu; |
Ja gaisa kuģa
reģistrācijas apliecība (pagaidu apliecība) nozaudēta vai kļuvusi
nederīga, Civilās aviācijas aģentūra var izsniegt tās dublikātu. |
|
izslēgt 10. panta trešajā daļā vārdus (pagaidu apliecība); |
izslēgt trešajā daļā vārdus (pagaidu
apliecība); |
||
Ja mainījies
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā (tā pielikumā)
reģistrētā gaisa kuģa īpašnieks vai gaisa kuģis ir izslēgts no minētā
reģistra vai tā pielikuma, gaisa kuģa reģistrācijas apliecība (pagaidu
apliecība) jānodod Civilās aviācijas aģentūrai. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
izslēgt ceturtā daļā vārdus (tā pielikumā), vai tā pielikuma un
(pagaidu apliecība). |
izslēgt ceturtajā daļā vārdus (tā
pielikumā), vai tā pielikuma un (pagaidu apliecība). |
||
|
|
|
|
|
|
11.pants. Nacionālā zīme un reģistrācijas zīme Gaisa kuģim, kas
reģistrēts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā vai
tā pielikumā, piešķir nacionālo zīmi un reģistrācijas zīmi. |
|
3 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izslēgt 11.panta pirmajā daļā vārdus vai tā pielikumā. |
Atbalstīts |
4. Izslēgt 11.panta pirmajā daļā vārdus vai
tā pielikumā. |
Nacionālo zīmi un
reģistrācijas zīmi uz gaisa kuģa atveido Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. |
|
|
|
|
|
Uz gaisa kuģa var
atveidot aviokompānijas emblēmu un citus simbolus, kas reģistrēti Civilās
aviācijas aģentūrā. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.pants. Pienākums ziņot par pārmaiņām Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistram sniegtajā informācijā Latvijas Republikas
Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā vai tā pielikumā reģistrētā
gaisa kuģa īpašniekam ir pienākums ziņot Civilās aviācijas aģentūrai par
kreditora (kreditoru) tiesībām vai pārmaiņām īpašuma tiesībās uz reģistrēto
gaisa kuģi, kā arī par citām pārmaiņām Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistram sniegtajā informācijā ne vēlāk kā piecu dienu laikā no
brīža, kad notikušas šajā pantā minētās pārmaiņas. |
|
4 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 12.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus vai tā pielikumā. |
Atbalstīts |
5. Izslēgt 12.panta pirmajā daļā vārdus vai
tā pielikumā. |
Personai, kura
ekspluatē Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā
reģistrēto gaisa kuģi, pamatojoties uz īres līgumu, kas noslēgts ar ārvalsts
juridiskajām vai fiziskajām personām, jāievēro šā panta pirmās daļas
prasības, kā arī jāziņo par grozījumiem gaisa kuģa īres līgumā. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13.pants. Gaisa kuģa izslēgšana no Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistra Gaisa kuģi no
Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistra vai tā pielikuma
izslēdz: |
|
5 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 13.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus vai tā pielikumā; |
Atbalstīts |
6. 13.pantā: izslēgt pirmās daļas preambulā vārdus vai
tā pielikumā; |
1) pēc gaisa kuģa
īpašnieka lūguma; |
|
|
|
||
2) ja īpašuma
tiesības vai lietošanas tiesības uz gaisa kuģi neatbilst šā likuma 7. vai
8.panta noteikumiem; |
|
izslēgt 13. panta pirmās daļas 2. punktā vārdu un skaitli vai 8. |
izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdu un
skaitli vai 8. |
||
3) ja gaisa kuģis
tiek reģistrēts Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģu reģistrā; |
|
|
|
|
|
4) ja pēdējo triju
gadu laikā nav izsniegta, pagarināta vai atzīta par Latvijas Republikas
teritorijā spēkā esošu citas valsts izsniegta apliecība par gaisa kuģa
derīgumu lidojumiem un ja gaisa kuģa īpašnieks Ministru kabineta noteiktajā
laikā nav pierādījis, ka gaisa kuģis lidojumiem ir derīgs; |
|
|
|
|
|
5) ja gaisa kuģis
cietis nelaimes gadījumā un tā meklēšana saskaņā ar šā likuma 69.panta
noteikumiem ir pārtraukta. |
|
|
|
|
|
Ieķīlātu gaisa kuģi
no Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistra izslēdz tikai ar
kreditora (kreditoru) rakstveida piekrišanu. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.pants. Atļauja veikt lidojumus Latvijas Republikas
gaisa telpā lidojumi ir atļauti tādam gaisa kuģim, kurš reģistrēts Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā vai tā pielikumā,
Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģu reģistrā vai citas valsts
reģistrā un uz kura ir gaisa kuģa reģistrētājvalsts noteikumiem atbilstoša
nacionālā zīme un reģistrācijas zīme. |
|
6 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 14.pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdus vai tā pielikumā. |
Atbalstīts |
7. Izslēgt 14.panta pirmajā daļā vārdus vai
tā pielikumā. |
Lidojumus ar gaisa
kuģi, kurš nav reģistrēts šā panta pirmajā daļā noteiktajos reģistros vai uz
kura nav gaisa kuģa reģistrētājvalsts noteikumiem atbilstošas nacionālās
zīmes un reģistrācijas zīmes, veic tikai ar Civilās aviācijas aģentūras
atļauju un saskaņojot ar Latvijas Republikas Aizsardzības ministriju. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25.pants. Apliecība par
lidlauka derīgumu ekspluatācijai un gaisa trases ekspluatācijas
sertifikāts Apliecību par civilās aviācijas lidlauka derīgumu ekspluatācijai
izsniedz un pagarina Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
7 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izslēgt no 25.panta nosaukuma vārdus un gaisa trases ekspluatācijas
sertifikāts. |
Atbalstīts |
8. Izslēgt 25.panta nosaukumā vārdus
un gaisa trases ekspluatācijas sertifikāts. |
Apliecība par civilās aviācijas lidlauka derīgumu ekspluatācijai nav
spēkā, ja izbeidzies šīs apliecības derīguma termiņš vai tiek pārkāpta
Ministru kabineta noteiktā civilās aviācijas lidlauka ekspluatācijas kārtība. (Trešā daļa izslēgta ar 15.12.2005. likumu). (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu
un 26.10.2006. likumu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38.pants. Gaisa kuģa kapteiņa
tiesības Lai pildītu šā likuma 37.pantā paredzētos gaisa kuģa kapteiņa
pienākumus, gaisa kuģa kapteinim ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) pieņemt galīgo lēmumu par gaisa kuģa pacelšanos, lidojuma
turpināšanu vai nosēšanos paredzētajā lidojuma galapunktā vai rezerves
lidlaukā; |
|
|
|
|
|
2) atlikt gaisa kuģa izlidošanu uz laiku vai atteikties no lidojuma,
ja gaisa kuģa tehniskā gatavība, lidojuma organizācija vai meteoroloģiskie
apstākļi negarantē lidojuma drošību; |
|
|
|
|
|
3) gadījumā, kad gaisa kuģa lidojuma drošība ir acīm redzami
apdraudēta, vai arī nolūkā glābt gaisa kuģī esošo cilvēku dzīvību pieņemt
šādus lēmumus: a) par lidojuma turpināšanu, atkāpjoties no lidojuma plāna un gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečera norādījumiem, bet pēc iespējas saskaņā
ar lidojuma noteikumiem un informējot par to attiecīgo gaisa satiksmes
vadības dienesta dispečeru, b) par lidojuma turpināšanu vai nosēšanos sliktākos meteoroloģiskos
apstākļos, nekā paredz noteiktais meteoroloģiskais minimums, c) par lidojuma pārtraukšanu un piespiedu nosēšanos; |
|
|
|
|
|
4) gaisa kuģa lidojuma drošības interesēs savas kompetences ietvaros
dot jebkurai personai, kas atrodas gaisa kuģī, obligāti pildāmus norādījumus
un piemērot visus nepieciešamos līdzekļus, lai pārtrauktu jebkuru personas
rīcību, kura acīm redzami apdraud lidojuma drošību, un pēc gaisa kuģa
nosēšanās nodot šo personu kompetentām iestādēm, kā arī lūgt pasažieru
palīdzību, lai panāktu, ka šajā punktā minētā persona izpilda tai dotos
norādījumus; |
|
|
|
|
|
5) ja nepieciešams, organizēt pasažieru, viņiem klātesošo mantu un
bagāžas pārbaudi gaisa kuģa lidojuma laikā. |
|
|
|
|
|
Ārvalsts gaisa kuģa kapteinim ir šajā pantā paredzētās tiesības, ja
par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem atbildīgās valsts likumdošanas akti
neparedz citādi. |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Deputāts
I.Ribakovs Papildināt likumu ar jaunu 38.1 pantu šādā redakcijā: 38.1 pants.
Civilās aviācijas personāla izdienas pensijas. Civilās aviācijas personālam ir tiesības uz izdienas pensiju. Izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas kārtību, kā arī civilās aviācijas personāla sarakstus, kam ir tiesības uz izdienas pensiju, nosaka speciāls likums. |
Neatbalstīts |
|
|
|
|
|
|
|
40.pants. Ar Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanu saistīta darbība Par darbību, kas
saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu, uzskata: 1) gaisa kuģu
lidojumus; |
|
|
|
|
|
2) visu veidu
darbību, kas saistīta ar materiālo objektu pacelšanu, pārvietošanu vai
nolaišanos gaisa telpā; |
|
|
|
|
|
3) šaušanu, kas var
apdraudēt gaisa kuģu un citu materiālo objektu lidojumu drošību; |
|
|
|
|
|
4) spridzināšanas
darbus. |
|
9 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 40.pantā: izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā: spridzināšanas darbus, kas var apdraudēt gaisa kuģu un citu
materiālo objektu lidojumu drošību;; |
Atbalstīts |
9. 40.pantā: izteikt pirmās daļas 4.punktu šādā
redakcijā: 4) spridzināšanas darbus, kas var apdraudēt
gaisa kuģu un citu materiālo objektu lidojumu drošību;; |
|
|
papildināt pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) izpletņlēcēju desantēšanu.. |
papildināt pirmo daļu ar 5.punktu šādā
redakcijā: 5) izpletņlēcēju desantēšanu.; |
||
Šā panta pirmajā
daļā paredzēto darbību, kā arī darbības, kas saistītas ar gaismas, radio un
visu veidu elektromagnētisko izstarojumu un kas var radīt draudus gaisa kuģu
un citu materiālo objektu lidojumu drošībai, drīkst veikt tikai pēc
attiecīgās atļaujas saņemšanas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
10 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 40. panta otro daļu šādā redakcijā: Šā panta pirmajā daļā
paredzēto darbību un citu darbību, kas var radīt draudus gaisa kuģu un citu
materiālo objektu lidojumu drošībai, veikšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
Atbalstīts |
izteikt otro daļu šādā redakcijā: Šā panta pirmajā daļā paredzēto darbību un
citu darbību, kas var radīt draudus gaisa kuģu un citu materiālo objektu
lidojumu drošībai, veikšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(Trešā daļa
izslēgta ar 15.12.2005. likumu). |
<
![endif]> |
|
|
|
|
Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā starptautisko publisko tiesību subjektiem piešķir
atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu publisko funkciju veikšanai paredzēto
ārvalstu gaisa kuģu lidojumiem 1944.gada 7.decembra Konvencijas par
starptautisko civilo aviāciju 3.panta izpratnē. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 22.10.1998. likumu, 16.09.2004. likumu, 22.06.2005. likumu un
15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
41.pants. Gaisa kuģu lidojumiem potenciāli
bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas, izvietošanas un apzīmēšanas kārtība Papildus citu
normatīvo aktu prasību izpildei saņemama Civilās aviācijas aģentūras atļauja
būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli
bīstamus objektus: |
|
|
|
|
|
1) kuri ir
sprādzienbīstami un kuri ir redzamo lāzerstaru izstarotāji; |
|
|
|
|
|
2) kuri var radīt
traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai nepieciešamo radiotehnisko
līdzekļu darbā; |
|
|
|
|
|
3) kuru augstums
virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk un kuri
neatradīsies šīs daļas 4. un 5.punktā minētajās vietās; |
|
|
|
|
|
4) kuru absolūtais
augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz lidlauka kontrolpunkta absolūto
augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā vai kuri sasniedz vai pārsniedz
jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas virsmu; |
|
|
|
|
|
5) kuri neatkarīgi no
to augstuma atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā, divu
kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa (atļauja jāsaņem arī tad, ja
šajās vietās stāda kokus); |
|
|
|
|
|
6) kuri samazina
vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā; |
|
|
|
|
|
7) jebkuru gaismas
avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai, ja tas atradīsies gaisa kuģu
pacelšanās vai nosēšanās sektorā un var apdraudēt gaisa kuģu lidojumu
drošību, piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa; |
|
|
|
|
|
8) kuri veicina vai
var veicināt putnu masveidīgu pulcēšanos (pastāvīgs barības avots un
ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no lidlauka kontrolpunkta. |
|
|
|
|
|
Gadījumos, kad
atbilstoši normatīvajiem aktiem objektu būvniecību, ierīkošanu vai izvietošanu
nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, Civilās aviācijas aģentūras atļauju
būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus
objektus pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos gadījumos Civilās aviācijas
aģentūras atļauju pieprasa objekta īpašnieks vai lietotājs. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot,
izvietot un apzīmēt gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus
objektus, nosaka Ministru kabinets. |
|
11 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 41.pantā: izslēgt trešā daļā vārdus un apzīmēt; |
Atbalstīts |
10. 41.pantā: izslēgt trešajā daļā vārdus un apzīmēt; |
Kārtību, kādā tiek
veikta šā panta pirmajā daļā minēto objektu uzskaite, nosaka Ministru
kabinets. |
|
izteikt ceturtā daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā tiek veikta gaisa kuģu lidojumiem bīstamu objektu
uzskaite, nosaka Ministru kabinets; |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā tiek veikta gaisa kuģu
lidojumiem bīstamu objektu uzskaite, nosaka Ministru kabinets.; |
||
Personas, kas
Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas vai izvietojušas šā
panta pirmajā daļā minētos objektus, pārkāpjot šā likuma normas un Ministru
kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu
noteiktajā termiņā par saviem līdzekļiem tos nojauc, pārveido vai pārvieto uz
citu vietu, bet attiecībā uz šā panta pirmās daļas 1., 2., 6., 7. un 8.punktā
minētajiem objektiem nekavējoties pārtrauc gaisa kuģu lidojumu drošību
apdraudošo darbību. Ja pašvaldības lēmums līdz noteiktajam laikam nav
izpildīts, pašvaldība organizē objekta nojaukšanu, pārveidošanu vai
pārvietošanu. Visus izdevumus, kas saistīti ar minētajām darbībām, sedz
objekta īpašnieks. |
|
|
|
|
|
Objektu īpašnieki
un valdītāji saskaņā ar Latvijas Republikas civilo lidlauku derīguma normām
par pašu līdzekļiem marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums
virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, un šā panta
pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos objektus. |
|
12 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 41. panta sesto daļu šādā redakcijā: Objektu īpašnieki un valdītāji Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs to atrašanās
vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, kā arī šā panta pirmās daļas 4.
un 5.punktā minētos objektos.. |
Atbalstīts |
izteikt sesto daļu šādā redakcijā: Objektu īpašnieki un valdītāji Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru
augstums virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, kā
arī šā panta pirmās daļas 4. un 5.punktā minētos objektos. |
Pilsētu un citu
apdzīvoto vietu projektēšana, būvniecība un attīstīšana, kā arī rūpniecības,
lauksaimniecības un citu objektu būvniecība un rekonstrukcija lidlaukam
blakus esošajā teritorijā, virs kuras atrodas lidlauka satiksmes zona, ir
veicama, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības, ņemot vērā iespējamo
aviācijas kaitīgo iedarbību uz personu veselību un vidi. |
|
|
|
|
|
Lidlauka tuvumā
aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas lidlauka marķēšanas zīmēm
un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi lidojuma laikā. (11.05.2006.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
<
![if !supportEmptyParas]> |
|
|
|
|
42.pants. Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas koordinācija un gaisa kuģu lidojumu vadība Darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu
civilajām un militārajām vajadzībām atbilstoši Latvijas Republikai saistošiem
starptautiskajiem līgumiem, koordinē, kā arī gaisa kuģu lidojumus speciāli
izveidotās gaisa satiksmes vadības zonās vada Latvijas Republikas gaisa
telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība.
Atsevišķās gaisa satiksmes vadības zonās gaisa kuģu lidojumus var vadīt gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečeri, kas neietilpst Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts
komercsabiedrībā. |
|
13 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 42. pantā pirmo daļu šādā redakcijā: Darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanu civilajām un militārajām vajadzībām, koordinē un gaisa kuģu
lidojumus vada valsts akciju sabiedrība Latvijas gaisa satiksme, kas ir
aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs Latvijas Republikā Eiropas Parlamenta
un Padomes 2004.gada 10.marta regulas (EK) Nr.550/2004 par aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanu vienotās Eiropas debesīs (pakalpojumu sniegšanas
regula) izpratnē. Gaisa kuģu lidojumus speciāli izveidotās gaisa satiksmes
vadības rajonos un zonās var vadīt gaisa satiksmes vadības dienesta
dispečeri, kas nav valsts akciju sabiedrības Latvijas gaisa satiksme
dispečeri.. |
Atbalstīts |
11. Izteikt 42.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Darbību, kas saistīta ar Latvijas
Republikas gaisa telpas izmantošanu civilajām un militārajām vajadzībām,
koordinē un gaisa kuģu lidojumus vada valsts akciju sabiedrība Latvijas
gaisa satiksme, kas ir aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs Latvijas
Republikā Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 10.marta regulas (EK)
Nr.550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu vienotās Eiropas
debesīs (pakalpojumu sniegšanas regula) izpratnē. Gaisa kuģu lidojumus
speciāli izveidotās gaisa satiksmes vadības rajonos un zonās var vadīt gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečeri, kas nav valsts akciju sabiedrības
Latvijas gaisa satiksme dispečeri. |
Gaisa satiksmes
vadības dienesta dispečeri savā darbā ievēro šā likuma un uz tā pamata izdoto
normatīvo aktu noteikumus. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanai Latvijas Republikā izmanto tikai reģistrētas un
sertificētas uz zemes izvietotas sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtas.
Iekārtas reģistrē un iekārtu ekspluatācijas derīguma apliecības izsniedz
Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo uz zemes izvietoto sakaru, navigācijas un
novērošanas iekārtu drošuma prasības un tehniskās ekspluatācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes
organizēšanas valsts komercsabiedrība sniedz aeronavigācijas pakalpojumus
militārās aviācijas gaisa kuģiem Latvijas Republikas gaisa telpā, nosaka
Ministru kabinets. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
44.pants. Gaisa kuģa lidojumi Lēmumu par gaisa
kuģa un apkalpes gatavību lidojumam pieņem gaisa kuģa kapteinis saskaņā ar šā
likuma 38.panta 1. un 2.punkta noteikumiem. |
|
|
|
|
|
Latvijas Republikas
gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus veic saskaņā ar Latvijas Republikas gaisa
telpas struktūru. |
|
14 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izslēgt 44.panta otro daļu. |
Atbalstīts |
12. Izslēgt 44.panta otro daļu. |
Gaisa kuģim, tā
apkalpei un pasažieriem, kas ierodas Latvijas Republikā vai to atstāj, vai
arī Latvijas Republikā ar gaisa kuģi ievestai un no tās izvedamai mantai
piemēro sanitāro, karantīnas, muitas, robežas (pasu) un citu kontrol
i
atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanas aktu noteikumiem un to
starptautisko līgumu noteikumiem, kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
Latvijas Republikā ierodas un to atstāj aviācijas glābšanas darbos
iesaistītie gaisa kuģi un to apkalpes, nosaka Latvijas Republikas Ministru
kabinets saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem, kuru dalībniece ir Latvijas
Republika. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
55.pants. Meteoroloģiskā informācija Meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzējs nodrošina ieinteresētās personas ar gaisa kuģu
lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko informāciju par maksu vai bez maksas
Ministru kabineta noteiktajos gadījumos un kārtībā. (11.05.2006.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt likumu ar 55.1 pantu šādā redakcijā: 55.1 panta
Meteoroloģisko pakalpojumu sniedzēji Valsts akciju sabiedrība Latvijas gaisa satiksme un Valsts aģentūra
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra ir meteoroloģisko
pakalpojumu sniedzēji Latvijas Republikā Eiropas Parlamenta un Padomes
2004.gada 10.marta regulas (EK) Nr.550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu
vienotās Eiropas debesīs (pakalpojumu sniegšanas regula) izpratnē.. |
Atbalstīts |
13. Papildināt likumu ar 55.1
pantu šādā redakcijā: 55.1
pants. Meteoroloģisko pakalpojumu sniedzēji Valsts akciju sabiedrība Latvijas gaisa
satiksme un valsts aģentūra Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra ir meteoroloģisko pakalpojumu sniedzēji Latvijas Republikā Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 10.marta regulas (EK) Nr.550/2004 par
aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu vienotās Eiropas debesīs (pakalpojumu
sniegšanas regula) izpratnē. |
|
|
|
|
|
|
84.pants. Gaisa pārvadājumu regulēšana Pasažieru, bagāžas
un kravas gaisa pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru kabineta
noteikumi par pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
veicami bīstamo kravu gaisa pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. (15.12.2005.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu) |
|
16 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 84.panta otro daļu šādā redakcijā: Kārtību, kādā veicami bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa
pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets.. |
Atbalstīts |
14. Izteikt 84.panta otro daļu šādā
redakcijā: Kārtību, kādā veicami bīstamo izstrādājumu
un bīstamo kravu gaisa pārvadājumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
Pārejas noteikums 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē 1993.gada 23.februāra
likums "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 10.nr.) un Ministru kabineta noteikumi nr.78
"Par grozījumiem un papildinājumiem likumā "Par
aviāciju"" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 10.nr.). |
|
|
|
|
|
2. (Izslēgts ar 22.06.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
3. Šā likuma 73.panta trešā un ceturtā daļa un 76.panta trešā daļa
stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (2004.gada 4.marta likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
4. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim piemērojami Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumi Nr.882 "Kārtība, kādā starptautisko
publisko tiesību subjektiem piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu
lidojumiem ar militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu gaisa
kuģiem". (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
5. Līdz šā likuma 57.panta pirmajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim ir spēkā
Ministru kabineta 2005.gada 29.marta noteikumi Nr.210 "Noteikumi par civilās
aviācijas drošības garantēšanai nepieciešamo pasākumu kompleksu", ciktāl
tie nav pretrunā ar šo likumu. (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Līdz šā likuma 49.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.februārim ir spēkā Ministru
kabineta 1995.gada 11.jūlija noteikumi Nr.195 Noteikumi par apstākļiem un
kārtību, kādā Nacionālo bruņoto spēku dienesti var pieprasīt civilās
aviācijas gaisa kuģa piespiedu nosēšanos, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Līdz dienai, kad stāsies spēkā Eiropas Savienības regula par
gaisa kuģu ekspluatāciju lidojumā un aviācijas personāla licencēšanu, piemēro
saskaņā ar Eiropas Padomes 1991.gada 16.decembra regulu (EEK) Nr.3922/91 par tehnisko prasību un
administratīvo procedūru saskaņošanu civilās aviācijas jomā Eiropas Apvienoto
aviācijas institūciju izstrādātās Vienotās aviācijas prasības. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.martam izdod šā likuma 41.panta
trešajā daļā, 42.panta piektajā daļā, 48.panta otrajā daļā un 115.panta
otrajā daļā minētos noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
17 |
Atbildīgā
komisija Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim izdod šā likuma
41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā, 42.panta piektajā daļā, 48.panta
otrajā daļā, 84.panta otrajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos
noteikumus.; |
Atbalstīts |
15. Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.oktobrim izdod šā likuma 41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā, 42.panta
piektajā daļā, 48.panta otrajā daļā, 84.panta otrajā daļā un 115.panta otrajā
daļā minētos noteikumus.; |
9. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.decembrim izdod šā likuma
117.pantā minētos noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
Atbildīgā
komisija papildināt pārejas noteikumus ar 10.punktu
šādā redakcijā: 10. Grozījumi attiecībā uz vārdu Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs aizstāšanu visā likumā ar vārdiem Transporta
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs stājas spēkā 2007.gada
1.jūlijā. |
Atbalstīts |
papildināt pārejas noteikumus ar 10.punktu
šādā redakcijā: 10. Grozījumi attiecībā uz vārdu Aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs aizstāšanu visā likumā ar
vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā. |