Likumprojekts „Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības protokolu par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas Valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem"

Likumprojekts

 

Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības protokolu par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem

 

1.pants. 2007.gada 19.janvārī Minskā parakstītais Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības protokols par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem (turpmāk – Protokols) ar šo likumu tiek pieņemts un apstiprināts.

 

2.pants. Protokols stājas spēkā tā 2.punktā noteiktajā kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

 

3.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināms Protokols latviešu valodā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis


 

 

 

Anotācija likumprojektam „Par Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības protokolu par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem”

 

 

 

I  Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

 

1993.gada 18.augustā tika parakstīta Latvijas Republikas Valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem, kura nosaka personu, transportlīdzekļu, kravu un cita veida mantas caurlaides kārtību pāri robežai.

2003.gada 16.aprīlī Atēnās (Grieķija) tika parakstīts Līgums starp Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku, Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Īriju, Itālijas Republiku, Luksemburgas Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības dalībvalstis) un Čehijas Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku, Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku, Slovēnijas Republiku, Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanos Eiropas Savienībai (turpmāk – Pievienošanās līgums), ar kuru Latvija, cita starpā, ir uzņēmusies arī saistības nepiemērot Eiropas Savienības tiesību kopumam neatbilstošus starptautiskus līgumus ar 2004.gada 1.maiju. Iekšlietu ministrija ir uzsākusi darbu pie Latvijas noslēgto starptautisko līgumu saskaņošanas ar Eiropas Savienības tiesību kopumu.

Iekšlietu ministrija ir izstrādājusi Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības protokolu par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežu caurlaides punktiem, lai saskaņotu šajā vienošanās noteikto robežšķērsošanas vietu statusu ar Pievienošanās līguma II Pielikuma 18.sadaļas C daļā noteikto.

2. Normatīvā akta projekta būtība.

Ar šo likumprojektu apstiprināmais Protokols groza 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežas caurlaides punktiem 4.punktu, paredzot abu pušu pierobežas iedzīvotājiem tiesības šķērsot robežu četros caurlaides punktos ar kājām vai transporta līdzekļos, kuru svars nepārsniedz 3.5 tonnas.

3. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

II  Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

 

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Projekts paredz atvērt divus papildus caurlaides punktus pierobežas iedzīvotājiem uz Latvijas-Baltkrievijas robežas.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

III  Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

 

2007

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu  neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins:

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 
IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

V  Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību.

2003.gada 16.aprīlī Atēnās (Grieķija) tika parakstīts Pievienošanās līgums, ar kuru Latvija, cita starpā, ir uzņēmusies arī saistības nepiemērot Eiropas Savienības tiesību kopumam neatbilstošus starptautiskus līgumus ar 2004.gada 1.maiju. Iekšlietu ministrija ir uzsākusi darbu pie Latvijas noslēgto starptautisko līgumu saskaņošanas ar Eiropas Savienības tiesību kopumu.

 Grozījumi Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežas caurlaides punktiem nepieciešami, lai saskaņotu šajā vienošanās noteikto robežšķērsošanas vietu statusu ar Pievienošanās līguma II Pielikuma 18.sadaļas C daļā noteikto.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Līgums starp Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku, Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Īriju, Itālijas Republiku, Luksemburgas Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības dalībvalstis) un Čehijas Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku, Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku, Slovēnijas Republiku, Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanos Eiropas Savienībai, parakstīts 2003.gada 16.aprīlī Atēnās (Grieķija).

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts

Pievienošanās līguma II Pielikuma 18.sadaļas C daļa

Atbilst

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VI  Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas?

Konsultācijas nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)?

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis?

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas nav notikušas.

 

5. Cita informācija

2004.gada 16.februārī ar Iekšlietu ministrijas rīkojumu Nr.144 tika izveidota darba grupa ar mērķi izstrādāt Protokolu par grozījumiem, kurā piedalījās pārstāvji no Iekšlietu ministrijas, Valsts robežsardzes, Ārlietu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta.

 

VII  Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas?

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Normatīvais akts tiks īstenots esošo resursu ietvaros

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu?

Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un informācija par to tiks ievietota Iekšlietu ministrijas mājas lapā un NAIS.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo?

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs                                                    I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

K.Perehoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.02.2007. 14:23

vārdu skaits: 1180

Juridiskā departamenta

Starptautisko līgumu nodaļas

vadītāja K.Perehoda

tel.:7219584; fakss: 7219135

e-pasts: karina.perehoda@iem.gov.lv

 


 

 

Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības PROTOKOLS

par grozījumiem 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežas caurlaides punktiem

 

            Latvijas Republikas valdība un Baltkrievijas Republikas valdība, turpmāk sauktas par Pusēm,

            ar mērķi radīt labvēlīgus apstākļus, kādā Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas pierobežas iedzīvotāji šķērso robežu,

            ievērojot nepieciešamību uzlabot kārtību, kādā robežu šķērso autotransporta līdzekļi,

            vadoties pēc starptautisko tiesību noteikumiem,

            ir vienojušās par sekojošo:

 

1. Izdarīt šādus grozījumus 1993.gada 18.augusta Latvijas Republikas valdības un Baltkrievijas Republikas valdības vienošanās par robežas caurlaides punktiem (turpmāk – Vienošanās):

 

1.1. Vienošanās 1.panta 1.punkta 2.apakšpunktā izslēgt vārdus „Piedruja-Druja (pasažieru satiksme)”.

 

1.2. Vienošanās 1.panta 4.punktu izteikt šādā redakcijā:

„Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas pierobežas teritoriju iedzīvotāju robežas šķērsošanai, kuri pārvietojas uz otras Puses pierobežas teritorijām ar kājām vai transporta līdzekļos, kuru svars nepārsniedz 3.5 tonnas un kas atrodas viņu personīgajā lietošanā, bez precēm, kuras jādeklarē, ir atvērti šādi caurlaides punkti:

Vorzova-Ļipovka;

Kaplava-Pļusi;

Meikšāni-Gavriļino;

Piedruja-Druja.

 

Minēto caurlaides punktu darba režīma kārtību un robežas šķērsošanas kārtību, nosaka atsevišķas Pušu vienošanās.” 

 

 

 

 

 

 

2. Šis Protokols ir Vienošanās neatņemama sastāvdaļa un stājas spēkā dienā, kad saņemts pēdējais rakstiskais paziņojums pa diplomātiskajiem kanāliem par Pušu valsts iekšējo procedūru izpildi, lai tas stātos spēkā.

 

 

Parakstīts Minskā, 2007.gada 19.janvārī divos eksemplāros, katrs latviešu un baltkrievu valodās, turklāt visiem tekstiem ir vienāds spēks.

 

 

 

 

Latvijas Republikas

valdības vārdā

Maira Mora

Baltkrievijas Republikas

valdības vārdā

Mihails Aļeksejčiks

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

I.Godmanis

A.Straume

M. Rāzna

T.Stragova

K.Perehoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.02.2007. 14:23

vārdu skaits:258

Juridiskā departamenta

Starptautisko līgumu nodaļas

vadītāja K.Perehoda

tel.:7219584; fakss: 7219135

e-pasts: karina.perehoda@iem.gov.lv