Rīgā
2007.gada 1.martā.
Nr. ____________
Pilsonības likuma izpildes komisija
lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā komisijas izstrādāto
likumprojektu Par Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni.
Komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Pilsonības likuma
izpildes komisijai.
Komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu bez atkārtotas izskatīšanas
atbildīgajā komisijā un iekļaut to Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai
pirmajā lasījumā.
Komisija ierosina atzīt likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1) likumprojekts uz 1 lpp.;
2) likumprojekta anotācija uz 3 lpp.;
3) pievienotie dokumenti uz 10 lpp.
Cieņā,
komisijas priekšsēdētājs Pēteris Tabūns
Par
Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni
Atzīt Andreju Kostjuku
(personas kods 170288-14657) par Latvijas pilsoni.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Likumprojekts
Par Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts
ir izstrādāts, lai atzītu Krievijas Federācijas pilsoni Andreju Kostjuku par
Latvijas pilsoni. Andrejs Kostjuks ir dzimis 1988.gada 17.februārī Ivanofrankovskā, Ukrainā. Kopš 8 gadu vecuma aktīvi nodarbojas ar futbolu. Maskavas Spartaka futbola akadēmijas absolvents. Kopš 2004.gada A.Kostjuks dzīvo Latvijā un spēlē futbola klubos Skonto un JFK Olimps. Ar klubu Skonto ir noslēdzis līgumu līdz 2010.gadam. Uzsākot savas sporta gaitas Latvijā, viņš uzsāka latviešu valodas apguvi. A.Kostjuks savu nākotni saista ar Latviju un to pauda Pilsonības likuma izpildes komisijas sēdē. Latvijas Futbola federācija, futbola klubs Skonto atbalsta un lūdz atzīt A.Kostjuku par Latvijas pilsoni. Kā norāda pilsonības pretendenta ieteicēji, sportista profesionālisms un meistarība ir izveidojusies tieši spēlējot Latvijas futbola klubos, palīdzot klubiem Latvijas čempionāta spēlēs, UEFA Čempionu līgas un UEFA Kausu izcīņas sacensībās gūt labus rezultātus. Latvijas Nacionālās futbola izlases treneri un vadība izteikuši vēlmi iekļaut A.Kostjuku Latvijas U-21 izlasē, no kuras sportists pārietu valsts izlasē. Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Sporta apakškomisija 2006.gada 21.decembra vēstulē Nr.9/5-2S-1-(9/06) lūdz Pilsonības likuma izpildes komisiju izskatīt jautājumu par A.Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni, norādot, ka apakškomisijas attieksme pret futbolista sasniegumiem un vēlmi startēt Latvijas futbola izlasē un Latvijas futbola olimpiskajā izlasē ir pozitīva. Iesniegumā
Pilsonības likuma izpildes komisijai A.Kostjuks apliecina savu gatavību
atteikties no Krievijas Federācijas pilsonības, ja Saeima atzīs viņu par
Latvijas pilsoni. Ņemot
vērā A.Kostjuka nopelnus, spēlējot un pārstāvot Latvijas futbola klubus
starptautiskos turnīros, kā arī iespējamo turpmāko ieguldījumu futbola
attīstībā Latvijā, pārstāvot nacionālo izlasi, Pilsonības likuma izpildes
komisija atbalstīja A.Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni. |
|||||
Likumprojekts paredz atzīt Andreju
Kostjuku, personas kods 170288-14657, par Latvijas pilsoni. |
||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
|
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta
noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
Likumprojekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Latvijas Futbola federācija Futbola klubs Skonto |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta Latvijas pilsonības atzīšanu
Andrejam Kostjukam |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pasākumi nav veikti |
Konsultācijas nav notikušas |
|
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likuma tekstu publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums
viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Cita informācija |
|