Likumprojekts
Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā
Izdarīt Epidemioloģiskās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr.; 2000, 10.nr.; 2004, 5., 10.nr.; 2006, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 7.panta pirmās daļas 7.apakšpunktu aiz vārda "apkarošanu" ar vārdiem "par peldūdens kvalitāti".
2. 9.pantā:
izteikt nosaukumu šādā redakcijā:
"Epidemioloģiskās uzraudzības finansēšana";
izslēgt pirmo daļu.
3. 19.pantā:
papildināt nosaukumu aiz vārda "kontaktpersonu" ar vārdu "noteikšana";
papildināt pirmo daļu aiz vārda "kontaktpersonu" ar vārdu "noteikšanas".
4. Izslēgt 25.panta pirmās daļas otro teikumu.
5. 31.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Personas, kas nodarbojas ar vakcīnu uzglabāšanu un pārvadāšanu, ir atbildīgas par vakcīnu drošības, nekaitīguma un kvalitātes saglabāšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par zāļu ievešanas, izvešanas un izplatīšanas noteikumiem un zāļu lieltirgotavu atvēršanas un darbības prasībām.";
izslēgt ceturtās daļas pirmo teikumu.
6. Papildināt 38.1 panta pirmo teikumu aiz vārda "objektiem" ar vārdiem "kā arī peldvietām".
Veselības ministrs
V.Veldre
Likumprojekta
Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Epidemioloģiskās drošības likuma mērķis ir reglamentēt epidemioloģisko drošību (tai skaitā, arī peldvietu) un noteikt valsts institūciju, pašvaldību, fizisko un juridisko personu tiesības un pienākumus epidemioloģiskās drošības jomā, kā arī noteikt atbildību par šā likuma pārkāpšanu. Pašreiz vispārīgās peldvietu iekārtošanas un higiēnas prasības nosaka spēkā esošie Ministru kabineta 1998.gada noteikumi Nr.300 Peldvietu iekārtošanas un higiēnas noteikumi, kas izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta 3.punktu. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā paredz precizēt deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izstrādei, kā arī precizēt Veselības ministrijas uzdevumus. Likumprojekts Grozījumi Epidemioloģiskās
drošības likumā paredz izslēgt 9.panta pirmo daļu, kas nosaka kārtību, kādā
tiek veikta epidemioloģiskā uzraudzība. Epidemioloģiskās uzraudzības kārtību
nav iespējams noteikt, jo atbilstoši definējumam Epidemioloģiskā drošības
likuma 1.panta 11.punktā, uzraudzība ietver visus pasākumus, kas vērsti, lai
nepieļautu infekcijas slimību izplatību, t.i., sistemātiska epidemioloģisko datu vākšana, analīze, infekcijas slimību epidemioloģisko
pētījumu veikšana, it īpaši tādos aspektos, kuri attiecas uz šo slimību
izplatīšanos laikā, teritorijā, iedzīvotāju vidū, kā arī inficēšanās riska
faktoru analīze, ar mērķi izzināt,
prognozēt un ietekmēt epidemioloģisko situāciju, veicot attiecīgus profilakses
un pretepidēmijas pasākumus. Deleģējums iepriekš minēto pasākumu veikšanai ir jau noteikts
Epidemioloģiskās drošības likuma 10.pantā, 11.panta pirmā daļā, 14.panta
pirmās daļas 5.punktā, 19.panta pirmā daļā u.c. Izslēdzot 9.panta pirmo daļu,
precizēta 9.panta nosaukuma redakcija, nosakot, ka likuma 9.pants nosaka
tikai Epidemioloģiskās uzraudzības finansēšanas kārtību. Ministru kabineta 2006.gada 19.septembra noteikumos Nr.774 Kontaktpersonu primārās medicīniskās pārbaudes, laboratoriskās pārbaudes un medicīniskās novērošanas kārtība 4.punkts nosaka, ka ārsts, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par infekcijas slimību reģistrācijas kārtību ziņo par saslimšanu ar infekcijas slimību, nosaka arī attiecīgās kontaktpersonas. Savukārt, šāda kontaktpersonas noteikšanas deleģējuma nav Epidemioloģiskās drošības likumā, līdz ar to tiek papildināts 19.panta nosaukums un pirmā daļa pēc vārda kontaktpersonu ar vārdu noteikšanas. Likumprojekts paredz izslēgt 25.panta pirmās daļas otro teikumu, jo prasības
paraugu ņemšanai, noformēšanai un transportēšanai ir metodoloģijas jautājums, līdz ar to nav
nepieciešams normatīvā akta regulējums. Paraugus no vides objektiem,
priekšmetiem un pārtikas produktiem ņem, noformē un transportē atbilstoši
akreditētas laboratorijas standartiem. Iepriekšminētas prasības attiecas
tikai uz laboratorijas darbiniekiem. Likumprojekts paredz izslēgt 31.panta otro daļu, jo prasības, kas attiecas uz zāļu, t.sk. vakcīnu uzglabāšanu un pārvadāšanu paredz Farmācijas likums. Atbilstoši deleģējumam Farmācijas likuma 5.panta 1.un 3.punktā un 19.pantā ir izdoti Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra noteikumi Nr.88 Zāļu ievešanas, izvešanas un izplatīšanas noteikumi un zāļu lieltirgotavu atvēršanas un darbības prasības, kas nosaka kārtību, kādā zāles ieved un izplata Latvijā, izved no tās, kā arī nosaka prasības zāļu lieltirgotavas atvēršanai un darbībai un ar zāļu izplatīšanu saistītai pārraudzībai un kontrolei. Savukārt, zāļu uzglabāšanas kārtība ārstniecības iestādē noteikta Ministru kabineta 1999.gada 28.septembra noteikumos Nr.333 Zāļu iegādes, uzglabāšanas, izlietošanas un uzskaites kārtība ārstniecības iestādēs un sociālās aprūpes institūcijās. Likumprojekts paredz izslēgt arī 31.panta ceturtās daļas pirmo teikumu, jo kārtība par veikto vakcināciju obligāto reģistrāciju ir jau noteikta Ministru kabineta 2006.gada 4.aprīļa noteikumu Nr.265 Ārstniecības iestāžu medicīniskās un uzskaites dokumentācijas lietvedības kārtība pielikumos Nr. 15., 19., 24., 26., 35., 36., 47., 50., 51., 60. un Nr.84. Savukārt, Ministru kabineta 2000.gada 26.septembra noteikumu Nr.330 Vakcinācijas noteikumi 27.1.apakšpunkts nosaka, ka, veicot vakcināciju, ārstniecības personas pienākums ir aizpildīt medicīnisko dokumentāciju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai ārstniecības iestāžu medicīniskās un uzskaites dokumentācijas lietvedības kārtībai. Tā kā Ministru kabineta 1998.gada noteikumi Nr.300 Peldvietu
iekārtošanas un higiēnas noteikumi nav izdoti saskaņā ar likumu, kā arī nav
cita likuma, kur būtu noteikts deleģējums Ministru kabineta noteikumu
izstrādei par peldvietu higiēnas prasībām un pamatojoties uz Ministru
kabineta 2006.gada 4.jūlija sēdes protokollēmumā Nr.35 noteikto, ka Veselības
ministrijai līdz 2006.gada 31.decembrim jāizstrādā un veselības ministram
noteiktā kārtībā jāiesniedz Ministru kabinetā grozījumi Epidemioloģiskās
drošības likumā, Veselības ministrija ir sagatavojusi likumprojektu
Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā, paredzot deleģējumu jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādei
par peldvietu higiēnas prasībām. Saskaņā ar minētā protokollēmumā
noteikto tiek papildināts 38.1 panta pirmais teikums, iekļaujot
deleģējumu peldvietu higiēnas noteikumu izstrādei. Likumprojekts nerada finansiālu ietekmi uz valsts un
pašvaldību budžetiem, jo pasākumu finansēšanā valsts un pašvaldību budžeta
līdzekļi nav nepieciešami. |
3.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Projekta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Projekta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Projekta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Projekta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
Projekta ieviešanai nav nepieciešami papildus budžeta līdzekļi |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts paredz jaunu Ministru kabineta noteikumu izstrādi par peldvietu higiēnas prasībām, kas noteiks vispārīgās higiēnas prasības peldvietām, lai nodrošinātu peldūdens kvalitāti, peldēšanās drošību un nenodarītu kaitējumu cilvēka veselībai. Jaunie noteikumi noteiks arī iekšzemes peldvietu sarakstu. Jaunie noteikumi tiks izstrādāti atbilstoši Ministru kabineta 12.marta 2002.gada noteikumu Nr.111 Ministru kabineta kārtības rullis 219.pantā noteiktajam termiņam (3 mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās). |
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Projekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Projekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|
|
||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
5. Cita informācija |
Konsultācijas nav notikušas |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts
institūciju izveidošana nav nepieciešama un papildu finansējums nav
nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis, būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un Veselības ministrijas mājas lapā www.vm.gov.lv |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Attiecībā uz
tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, piemērojams vispārējais
administratīvais process. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Veselības ministrs |
Valsts sekretārs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
V.Veldre |
U.Līkops |
A.Potaše |
A.Jurševica |
K.Zālīte |
23.02.2007. 13:52
1365
K.Zālīte
7876079, Karina.zalite@vm.gov.lv