Grozījumi likumā "Par Konvenciju par ķīmisko ieroču izstrādes,
izgatavošanas, uzkrāšanas un pielietošanas aizliegumu un ķīmisko ieroču
iznīcināšanu"
Izdarīt likumā "Par Konvenciju par ķīmisko ieroču
izstrādes, izgatavošanas, uzkrāšanas un pielietošanas aizliegumu un ķīmisko
ieroču iznīcināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 1996, 86.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 1.pantā vārdus "1993.gada 13.janvārī
parakstītā" ar vārdiem "1992.gada 3.septembra".
2. Papildināt likumu ar 5. un 6.pantu šādā redakcijā:
"5.pants. Konvencijā paredzēto saistību izpildi
koordinē Stratēģiskas nozīmes preču kontroles komiteja.
6.pants. Nacionālā iestāde Konvencijas 7.panta ceturtā
punkta izpratnē ir Valsts vides dienests."
Ārlietu ministrs
A.Pabriks
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums Par Konvenciju par ķīmisko ieroču
izstrādes, izgatavošanas, uzkrāšanas un pielietošanas aizliegumu un ķīmisko
ieroču iznīcināšanu Saeimā pieņemts 1996.gada 17.maijā. Šī likuma 1.pantā
norādītais datums ir datums, kad Konvencija par ķīmisko ieroču izstrādes,
izgatavošanas, uzkrāšanas un pielietošanas aizliegumu un ķīmisko ieroču
iznīcināšanu (turpmāk Konvencija) tika atvērta parakstīšanai. Turklāt
pretēji šobrīd pastāvošajai likumdevēja praksei likumā nav noteikta
institūcija, kas koordinētu Konvencijā paredzēto saistību izpildi. Tāpat
likumā nav norādīta nacionālā iestāde, kas paredzēta kā koordinācijas centrs
Konvencijas 7.panta ceturtajā punktā un par ko saskaņā ar minēto punktu
jāinformē Konvencijas dalībvalstu izveidotā Ķīmisko ieroču aizliegšanas
veicināšanas organizācija (turpmāk Organizācija). Kad Latvijas Republika
ratificēja Konvenciju, Organizācijai kā nacionālā institūcija tika norādīta
Stratēģiskas nozīmes preču kontroles komiteja, taču Ministru kabineta
2004.gada 30.marta noteikumos Nr.186 Stratēģiskas nozīmes preču kontroles
komitejas nolikums nav iekļauta koordinējošā funkcija Konvencijas 7.panta
ceturtā punkta izpratnē. |
2. Tiesību akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz aizstāt likumā
norādīto Konvencijas atvēršanas parakstīšanai datumu (1993.gada 13.janvāris)
ar Konvencijas pieņemšanas datumu (1992.gada 3.septembris). Šāds grozījums
nepieciešams, jo Apvienoto Nāciju Organizācijas (turpmāk ANO) kā
Konvencijas depozitārija oficiālajā datubāzē Konvencija ir reģistrēta ar tās pieņemšanas
datumu, t.i., 1992.gada 3.septembri. Likumā norādītā Konvencijas pieņemšanas
datuma saskaņošana ar ANO datubāzē norādīto novērstu pārpratumu rašanās
iespēju. Lai ievērotu vienotu likumdevēja praksi, likumprojektā ir noteikta
institūcija - Stratēģiskas nozīmes preču komiteja -, kas koordinē Konvencijā
paredzēto saistību izpildi. Saskaņā ar Konvencijas 7.panta ceturto punktu
katra Konvencijas dalībvalsts nozīmē nacionālo institūciju, kas darbojas kā
nacionālais koordinācijas centrs, par ko paziņo Organizācijai. Ņemot vērā
līdzšinējo likumdevēja praksi, attiecīgajai institūcijai jābūt noteiktai
likumā, ar kuru Konvencija ir pieņemta un apstiprināta. Darba grupa, kas tika
izveidota ar Ministru prezidenta 2005.gada 2.novembra rīkojumu Nr.455 Par
darba grupas izveidi grozījumu izstrādāšanai Stratēģiskas nozīmes preču
aprites likumā un citos normatīvajos aktos, kas regulē stratēģiskas nozīmes
preču apriti, nolēma kā nacionālo iestādi Konvencijas 7.panta ceturtā punkta
izpratnē nozīmēt Valsts vides dienestu. |
3. Cita
informācija |
Pēc likuma spēkā
stāšanās Ārlietu ministrija informēs Organizāciju, ka nacionālā iestāde
(Konvencijas 7.panta ceturtā punkta izpratnē) ir Valsts vides dienests. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme
attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
5. Cita
informācija |
Nav citas
informācijas. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
6 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||
6. Cita
informācija |
Nav citas
informācijas. |
||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Cita
informācija |
Nav citas
informācijas. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst tiesību akts |
|
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Latvija pildīs
savas saistības pret ANO kā Konvencijas depozitāriju un Organizāciju, ko
izveidojušas Konvencijas dalībvalstis. |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību aktā tiek
izdarīti grozījumi, lai atbilstoši Konvencijai koordinētu un izpildītu tajā
noteiktās saistības. |
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula |
|
Attiecīgie EK
tiesību akti un citi dokumenti, numurs, pieņemšanas datums, nosaukums,
publikācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
5. Cita
informācijas |
Nav citas
informācijas. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis? |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
5. Cita
informācija |
Nav citas
informācijas. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta
izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses, - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Netiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Tiesību akts tiks
publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo? |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Nav citas
informācijas. |
Ārlietu ministrs A.Pabriks
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
N.Popens |
I.Mangule |
E.Vijupe |
I.Marcinkēviča |
26.02.2007 11:00
786
I.Marcinkēviča
7016196;
inga.marcinkevica@mfa.gov.lv