1.pants. Rēzeknes Augstskolas Satversmes sapulcē 2006.gada
11.aprīlī pieņemtā Rēzeknes Augstskolas Satversme ar šo likumu tiek
apstiprināta.
2.pants. Līdz ar likumu izsludināma Rēzeknes Augstskolas
Satversme.
Izglītības un zinātnes ministre
B.Rivža
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ņemot vērā, ka 2006.gada 6.aprīlī spēkā stājās grozījumi Augstskolu
likumā un to pārejas noteikumu 18. un 19.punkts paredz augstskolām nodrošināt
savu satversmju atbilstību ar Augstskolu likumā noteiktajām prasībām, kā arī,
saskaņā ar Augstskolu likuma 10.panta trešajā daļā noteikto, ka valsts
dibināto augstskolu satversmi un tās grozījumus tajā pieņem attiecīgās
augstskolas satversmes sapulce un pēc izglītības un zinātnes ministra
ieteikuma ar likumu apstiprina Saeima, ir nepieciešams šis likumprojekts. Rēzeknes Augstskolas Satversme tika apstiprināta ar Ministru kabineta
1998.gada 9.jūnija rīkojumu Nr.299 Par Rēzeknes Augstskolas Satversmes
apstiprināšanu un grozījumi ar Ministru kabineta 2002.gada 28.maija
rīkojumu Nr.283 Par Rēzeknes Augstskolas Satversmes grozījumu
apstiprināšanu. |
Ar šo likumprojektu tiek apstiprināta Rēzeknes Augstskolas Satversme.
Satversme nosaka Rēzeknes Augstskolas darbības pamatvirzienus, uzdevumus un
akadēmisko brīvību, juridisko statusu tiek noteikts, ka tā ir atvasināta
publiska persona. Satversme ietver jaunu jēdzienu ievēlēšanas vieta un
nosaka akadēmijas personāla (akadēmiskā personāla, vispārējā personāla un
studējošo) sastāvu un tiesības. Satversme nosaka Rēzeknes Augstskolas
pašpārvaldes un struktūrvienības, nosakot, ka tās pārstāvības un vadības
institūcijas un galvenās lēmējinstitūcijas ir: Satversmes sapulce, Senāts,
Rektors, Revīzijas komisija un Akadēmiskā šķīrējtiesa, kā arī nosaka to
struktūru un kompetenci. Tāpat tiek noteikts arī Rēzeknes Augstskolas
īpašums, finanses un saimnieciskā darbība, Satversmes pieņemšanas un
grozījumu izdarīšanas kārtība, kā arī Rēzeknes Augstskolas reorganizācijas
vai likvidācijas kārtība. |
|
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2007.) |
Nākamie trīs gadi
(2008.2010.) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
Likum-projekts šo jomu neskar. |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav nepieciešams izstrādāt papildu normatīvos aktus. |
2. Cita
informācija |
Citas informācijas nav. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav.
|
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Konsultācijas
nav notikušas. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas. Rektors atbild par augstskolas darbības atbilstību tās satversmei saskaņā ar Augstskolu likuma 171. panta 1. punktu. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība
tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas likumā Par likumu un
citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Rēzeknes
Augstskolas izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību augstskolas
personāls var apstrīdēt akadēmiskajā šķīrējtiesā, bet akadēmiskās
šķīrējtiesas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. Personas, kuras nav augstskolas personāla sastāvā,
Rēzeknes Augstskolas izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var
apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu rektoram. Rektora pieņemto lēmumu var
pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
|
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Izglītības un
zinātnes ministre <
span style='mso-tab-count:1'> B.Rivža
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B.Rivža |
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
R.Ozola
|
J.Čakste |
11.01.2007; 12:42
875
S.Gerge
7047898
sendija.gerge@izm.gov.lv
Rēzeknes
Augstskolas
Satversmes
sapulcē
2006.gada
11.aprīlī
1.
Vispārīgie noteikumi
1.
Rēzeknes Augstskola (turpmāk Augstskola) ir valsts dibināta Latvijas
Republikas augstākās izglītības un zinātnes institūcija, kura īsteno
akadēmiskas un profesionālas studiju programmas, kā arī nodarbojas ar zinātni,
pētniecību un māksliniecisko jaunradi.
Augstskolas saīsinātais nosaukums
ir RA. Tās nosaukums citās valodās ir:
Angļu
valodā: Rezekne Higher Education Institution;
Vācu
valodā: Resekner Hochschule;
Krievu
valodā:
Резекненская
Высшая Школа;
Franču
valodā:LEcole Superieure de Rezekne;
Spāņu
valodā: Centro de ensenanza Superrior de Rezekne;
Itāļu
valodā: La Scuola Superiore di Rezekne;
Lietuviešu
valodā: Rezeknes Aukštoji mokykla;
Igauņu
valodā: Rezekne Ulikool.
2.
Augstskola ir autonoma izglītības un zinātnes institūcija ar pašpārvaldes
tiesībām. Tās autonomija izpaužas tiesībās brīvi izvēlēties Augstskolas
dibinātāja valsts Ministru kabineta personā izvirzīto un Augstskolu likumam
atbilstošo uzdevumu īstenošanas veidus un formas, kā arī atbildībā par Augstskolā
iegūtās izglītības kvalitāti, mērķtiecīgu un racionālu finanšu un materiālo
resursu izmantošanu, demokrātisma principu un augstskolu darbību reglamentējošu
likumu un citu normatīvo aktu ievērošanu.
3.
Augstskolai ir tiesības izstrādāt un pieņemt Augstskolas Satversmi, veidot Augstskolas
personālsastāvu, patstāvīgi noteikt studiju programmu saturu un formas,
studējošo uzņemšanas noteikumus, zinātniskās pētniecības darba pamatvirzienus, Augstskolas
organizatorisko un pārvaldes struktūru, darba samaksas likmes, kas nav mazākas
par Ministru kabineta noteiktajām likmēm, veikt citas darbības, kas nav
pretrunā ar Augstskolas dibinātāja un Augstskolu likumā noteiktajiem
augstskolas darbības principiem un uzdevumiem.
4.
Augstskola ir atvasināta publiska persona. Tai ir:
4.1.
zīmogs ar Latvijas Republikas papildināto mazo valsts ģerboni un uzrakstu
Latvijas Republika * Rēzeknes Augstskola;
4.2.
Augstskolas ģerbonis ar stilizētiem burtiem R un A austošas saules
fonā;
4.3. bordo zili zaļš
karogs ar Augstskolas ģerboņa attēlu;
4.4. Augstskolas himna (Antona
Kūkoja vārdi un Arno Eversa mūzika).
Augstskolas simboliku apstiprina Augstskolas
Senāts.
5.
Augstskolas juridiskā adrese ir: Atbrīvošanas aleja 90, Rēzekne, LV-4600,
Latvija.
2.
Augstskolas darbības pamatvirzieni un uzdevumi
6.
Augstskolas darbības mērķis ir dot studentiem zinātnes attīstības līmenim
un Latvijas kultūras tradīcijām atbilstošu Eiropas izglītības telpā
konkurētspējīgu akadēmisko un profesionālo augstāko izglītību, attīstīt
kultūru, zinātni un izglītību Latgales reģionā un visā Latvijā.
7.
Augstskolas uzdevumi ir:
7.1. īstenot augstākās
izglītības studiju programmas šādās tematiskajās grupās:
7.1.1.
izglītība;
7.1.2.
humanitārās zinātnes un māksla;
7.1.3.
sociālās zinātnes, komerczinības un tiesības;
7.1.4.
dabas zinātnes, matemātika un informācijas tehnoloģijas;
7.1.5.
inženierzinātnes, ražošana un būvniecība;
7.1.6.
pakalpojumi.
7.2. nodrošināt studiju un
pētniecības darba nedalāmību, iespēju iegūt zināšanas, akadēmisko izglītību un
profesionālo prasmi, akadēmiskos grādus un profesionālo kvalifikāciju;
7.3. izstrādāt studiju
programmas, izraudzīties akadēmisko personālu, iekārtot laboratorijas,
darbnīcas, bibliotēkas un citas struktūras tā, lai studējošajiem dotu iespēju
iegūt zināšanas, akadēmisko izglītību un profesionālo prasmi atbilstoši
zinātnes attīstības līmenim un Latvijas kultūras tradīcijām;
7.4. nodrošināt tādas
pārbaudījumu un eksāmenu prasības un tādu procedūru, lai piešķirtos grādus un
nosaukumus, iegūtos diplomus un profesionālo kvalifikāciju, kā arī studiju
programmu daļu apgūšanu savstarpēji atzītu Latvijas un ārvalstu augstskolās;
7.5. veicināt tālākizglītojošas
studijas un piedalīties tālākas izglītības pasākumos;
7.6. sadarboties ar citām
izglītības, zinātniskās pētniecības iestādēm, citu valstu augstskolām;
7.7. organizēt Augstskolas
darbu sabiedrības interesēs, kā arī informēt sabiedrību par Augstskolas darbību,
par studiju un zinātnisko pētījumu virzieniem un iespējām.
8.
Augstskola nodrošina studiju, pētniecības darba un mākslinieciskās
jaunrades brīvību, zinātniskās darbības tematikas, virzienu un mācību metožu
brīvu izvēli.
9.
Zinātniskā pētniecība ir Augstskolas akadēmiskā personāla darbības obligāta
sastāvdaļa. Tā tiek veikta saskaņā ar Zinātniskās darbības likumu un Augstskolas
Senāta apstiprināto nolikumu par zinātnisko darbību Augstskolā.
3. Augstskolas pašpārvalde un struktūrvienības
10. Augstskolas pārstāvības un vadības institūcijas un galvenās
lēmējinstitūcijas ir:
10.1. Satversmes sapulce;
10.2. Senāts;
10.3. rektors;
10.4. revīzijas komisija;
10.5. akadēmiskā šķīrējtiesa.
11.
Augstskolas Satversmes sapulce ir Augstskolas
pilnvarota augstākā koleģiālā pārstāvības un vadības institūcija un
lēmējinstitūcija, kas pieņem un groza Augstskolas Satversmes sapulces nolikumu
un saskaņā ar to pieņem un groza Augstskolas Satversmi, ievēlē Augstskolas
Senātu, apstiprina vai groza Augstskolas Senāta darbības nolikumu, atsauc Augstskolas
Senāta locekļus, ievēlē un atceļ Augstskolas rektoru, noklausās Augstskolas rektora
pārskatu, ievēlē Augstskolas revīzijas komisiju un Augstskolas akadēmisko
šķīrējtiesu, apstiprina to nolikumus, kā arī izskata citus Augstskolas darbības
jautājumus saskaņā ar Augstskolas Satversmes sapulces nolikumu. Augstskolas
Satversmes sapulci 80 cilvēku sastāvā uz trim gadiem, aizklāti balsojot, ievēlē
attiecīgais Augstskolas personāls. Augstskolas Satversmes sapulces sastāvā tiek
iekļauti 52 akadēmiskā personāla pārstāvji, 12 vispārējā personāla pārstāvji un
16 studējošo pārstāvji. Augstskolas Satversmes sapulces locekli var atsaukt tā Augstskolas
struktūrvienība, kura to ievēlējusi. Augstskolas Satversmes sapulci sasauc Augstskolas
rektors vai Augstskolas Senāts ne retāk kā reizi gadā. Augstskolas Satversmes
sapulce uz trim gadiem ievēl priekšsēdētāju, vietnieku un sekretāru. Ārkārtas Augstskolas
Satversmes sapulci sasauc, ja to pieprasa Augstskolas rektors vai ne mazāk kā
1/3 no Augstskolas Satversmes sapulces pārstāvjiem.
12.
Augstskolas Senāts ir Augstskolas personāla koleģiāla vadības institūcija
un lēmējinstitūcija, kas apstiprina kārtību un noteikumus, kuri regulē visas Augstskolas
darbības sfēras. Augstskolas Senātu 25 cilvēku sastāvā uz trim gadiem ievēl Augstskolas
Satversmes sapulce. Augstskolas Senāta sastāvā tiek iekļauti 19 akadēmiskā
personāla pārstāvji, 1 vispārējā personāla pārstāvis un 5 studējošo pārstāvji.
Studējošo pārstāvjus Senātā ievēl studējošo pašpārvalde. Augstskolas Senāta
tiesības, pienākumus un uzdevumus, kā arī Augstskolas senatoru atsaukšanas
kārtību reglamentē Augstskolas Satversmes sapulces apstiprināts Augstskolas
Senāta darbības nolikums.
13.
Augstskolas rektors ir Augstskolas augstākā amatpersona, kas īsteno Augstskolas
vispārējo administratīvo vadību un bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Augstskolu. Augstskolas
rektoru ievēlē Augstskolas Satversmes sapulce uz termiņu, kas nepārsniedz
piecus gadus, turklāt ne vairāk kā divas reizes pēc kārtas.
14. Augstskolas ievēlēto
rektoru apstiprina Ministru kabinets.
15.
Augstskola rektoru atceļ no amata Ministru kabinets pēc RA Senāta vai
Izglītības un zinātnes ministrijas ierosinājuma, ja RA rektora darbībā
konstatēti likuma vai citu normatīvo aktu pārkāpumi.
16. Augstskolas rektors:
16.1. atbild par Augstskolas
darbības atbilstību Augstskolu likumam, citiem normatīvajiem aktiem un
Augstskolas Satversmei;
16.2. atbild par Augstskolā
iegūstamās izglītības, veikto zinātnisko pētījumu un īstenotās mākslinieciskās
jaunrades kvalitāti;
16.3. nodrošina Augstskolai
piešķirto valsts budžeta līdzekļu, kā arī Augstskolas mantas likumīgu,
ekonomisku un mērķtiecīgu izmantojumu; personiski atbild par Augstskolas
finansiālo darbību;
16.4. veicina Augstskolas
personāla attīstību un nodrošina akadēmiskā personāla un studējošo akadēmisko
brīvību;
16.5. veic citus Augstskolu
likumā un citos normatīvajos aktos, kā arī Augstskolas Satversmē noteiktos
rektora pienākumus.
17. Augstskolas vispārējo
administratīvo vadību īsteno Augstskolas rektors un pēc viņa ieteikuma Augstskolas
Senāta apstiprinātie Augstskolas prorektori studiju un zinātniskajā darbā, Augstskolas
rektora vietnieks saimnieciskajā darbā.
18. Augstskolas rektoram ir
tiesības:
18.1. apturēt Augstskolas
Senāta lēmumu, ja tas ir pretrunā ar Augstskolas Senātā apstiprinātu Augstskolas
attīstības stratēģiju vai neatbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām
vai Augstskolas Satversmei; strīdus jautājums var tikt izskatīts Augstskolas
akadēmiskajā šķīrējtiesā;
18.2. pēc paša vēlēšanās beigt
amata izpildi pirms ievēlēšanas termiņa beigām.
19. Augstskolas Padomnieku
konvents ir konsultatīva Augstskolas institūcija, kas konsultē Augstskolas
Senātu un Augstskolas rektoru Augstskolas attīstības stratēģijas jautājumos. Padomnieku
konventa locekļu ievēlēšanas kārtību un darbības principus nosaka Augstskolas
Senāta apstiprināts Padomnieku konventa nolikums.
20. Augstskolas Satversmes
sapulce no Augstskolas personāla vidus uz trim gadiem ievēlē Augstskolas
revīzijas komisiju piecu cilvēku sastāvā. Tās sastāvā nedrīkst būt Augstskolas
administratīvā personāla pārstāvji. Augstskolas revīzijas komisijas nolikumu
apstiprina Augstskolas Satversmes sapulce.
21. Augstskolas revīzijas
komisija ne retāk kā reizi gadā pārbauda Augstskolas darbības atbilstību spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem, Augstskolas Satversmei un vadības institūciju
lēmumiem, revidē Augstskolas finansiālo un saimniecisko darbību un ne retāk kā
reizi gadā rakstveidā ziņo par to Augstskolas Senātam.
22. Augstskolas revīzijas
komisijai ir tiesības:
22.1.
pārbaudīt Augstskolas finansiālās un saimnieciskās darbības atbilstību
spēkā esošajiem likumiem, citiem normatīvajiem aktiem un Augstskolas
Satversmei;
22.2.
iepazīties ar visiem dokumentiem, kas attiecas uz Augstskolas finansiālo un
saimniecisko darbību;
22.3.
veicot pārbaudes, pieprasīt un saņemt paskaidrojumus no Augstskolas
amatpersonām;
22.4.
pamatojoties uz pārbaudes rezultātiem, izteikt savus priekšlikumus trūkumu
novēršanai un vainīgās personas saukšanai pie atbildības;
22.5.
pieaicināt revīziju veikšanai attiecīgus speciālistus.
23. Augstskolas revīzijas
komisijas locekļus var atsaukt Augstskolas Satversmes sapulce.
24. Augstskolā tiek izveidota
akadēmiskā šķīrējtiesa piecu cilvēku sastāvā. Tās pilnvaru termiņš ir trīs
gadi. Četrus akadēmiskā personāla pārstāvjus aizklātā balsošanā ievēlē
Satversmes sapulce. To vidū nevar būt Augstskolas administratīvā personāla
pārstāvji. Vienu studējošo ievēlē studējošo pašpārvalde.
25. Augstskolas akadēmiskā
šķīrējtiesa darbojas saskaņā ar nolikumu, ko apstiprina Augstskolas Satversmes
sapulce, un Augstskolas akadēmiskajā šķīrējtiesā pieņemto reglamentu, kurš
nosaka lietas izskatīšanas kārtību. Augstskolas akadēmiskā šķīrējtiesa izskata:
25.1.
Augstskolas studējošo un Augstskolas akadēmiskā personāla iesniegumus par
Augstskolu likumā un šajā Satversmē noteikto akadēmisko brīvību un tiesību
ierobežojumiem vai pārkāpumiem;
25.2.
strīdus starp Augstskolas amatpersonām, kā arī starp Augstskolas
struktūrvienību pārvaldes institūcijām, kas atrodas pakļautības attiecībās;
25.3.
citas sūdzības, kuru izskatīšana Augstskolas akadēmiskajā šķīrējtiesā
paredzēta Augstskolas Satversmē, izņemot darba strīdus.
26. Augstskolas Senāta
apstiprinātos Augstskolas akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus izpilda Augstskolas
administrācija. Augstskolas akadēmiskās šķīrējtiesas pieņemtos lēmumus pēc to
apstiprināšanas Augstskolas Senātā Augstskolas personāls var pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Augstskolas akadēmiskās
šķīrējtiesas locekļi par savu darbu atbild Augstskolas Satversmes sapulcei; pēc
darba devēja iniciatīvas viņus var atbrīvot no darba tikai ar Augstskolas
Satversmes sapulces piekrišanu.
27. Studiju organizācijas un
koordinācijas jautājumus Augstskolā pārzina Augstskolas Studiju padome. Tā
darbojas Augstskolas studiju prorektora vadībā, tās sastāvu un darbību nosaka Augstskolas
Senāta apstiprināts nolikums par Studiju padomi.
28. Augstskolas Zinātnes
organizācijas un koordinācijas jautājumus pārzina Augstskolas Zinātnes padome.
Tā darbojas Augstskolas zinātņu prorektora vadībā, tās sastāvu un darbību
nosaka Augstskolas Senāta apstiprināti nolikumi par Zinātnes padomi un par
zinātnisko darbību Augstskolā.
29. Augstskolas fakultātes
dome un Augstskolas institūta zinātniskā padome vada un pārzina attiecīgi
fakultātes un zinātniskā institūta darbību. Fakultātes domes un institūta
zinātniskās padomes sastāvu, ievēlēšanas un atsaukšanas kārtību, kā arī
tiesības, pienākumus un atbildību nosaka attiecīgi Augstskolas Senāta
apstiprināts nolikums par Fakultātes domi un Zinātniskā institūta nolikums.
30. Augstskolas struktūru
nosaka un struktūrvienības veido, reorganizē un likvidē Augstskolas Senāts.
Visu struktūrvienību tiesības, pienākumus un atbildību nosaka attiecīgas struktūrvienības
nolikums, kuru apstiprina Augstskolas Senāts.
31. Augstskolas
struktūrvienības izglītības un zinātniskā darba veikšanai ir katedras,
profesoru grupas, fakultātes (nodaļas), zinātniskās un mācību laboratorijas,
zinātniskie centri un institūti, filiāles un citas struktūrvienības.
Organizatoriskā, saimnieciskā un apkalpojošā darba veikšanai Augstskolai ir
tiesības veidot arī citas struktūrvienības. Augstskolas struktūrvienībām ir
tiesības atvērt apakškontus. Augstskolas struktūrvienības finanšu līdzekļus Augstskola
nedrīkst izmantot mērķiem, kas nav saistīti ar attiecīgās struktūrvienības
darbību, bez Augstskolas struktūrvienības vadītāja piekrišanas. Augstskolas
struktūrvienībām nav juridiskās personas statusa.
32. Katedra ir fakultātes
struktūrvienība, kas izstrādā un īsteno studiju programmas, piedalās citu Augstskolas
studiju programmu īstenošanā un veic zinātniskos pētījumus. Katedras vadītāju
uz pieciem gadiem ievēlē Augstskolas fakultātes dome un apstiprina Augstskolas
Senāts. Katedras un katedras vadītāja darbību reglamentē Augstskolas Senāta
apstiprināts nolikums par katedru un katedras vadītāju.
33. Profesoru grupa ir
katedras, fakultātes vai institūta struktūrvienība, kas tiek dibināta
specializētu studiju un noteiktu studiju priekšmetu nodrošināšanai. Profesoru
grupu vada profesors vai izņēmuma gadījumā asociētais profesors, ko uz
pieciem gadiem ievēlē Augstskolas fakultātes dome (institūta zinātniskā padome)
un apstiprina Augstskolas Senāts. Profesoru grupas darbību reglamentē Augstskolas
Senāta apstiprināts nolikums par profesoru grupām.
34. Fakultāte ir
organizatoriska struktūrvienība, kurā ir apvienotas viena vai vairāku zinātnes
vai profesijas virzienu struktūrvienības. Tā nosaka un koordinē studiju
programmas, pētniecības programmu izpildi un nodrošina nepieciešamos apstākļus
katedru un citu fakultātes struktūrvienību darbībai. Fakultāti vada dekāns, ko
uz pieciem gadiem, bet ne vairāk kā divas reiz
es pēc kārtas ievēlē Augstskolas
fakultātes dome. Fakultātes darbu reglamentē Augstskolas Senāta apstiprināts
nolikums par Augstskolas fakultāti. Fakultātes dekāna darbību reglamentē Augstskolas
Senāta apstiprināts nolikums par fakultātes dekānu.
35. Fakultātes studiju,
zinātniskās darbības un materiāli tehniskās bāzes attīstības pamatvirzienus
nosaka fakultātes Dome. Tās darbību reglamentē Senāta apstiprināts nolikums par
fakultātes Domi.
36. Zinātniskā laboratorija
(centrs) ir zinātniskās darbības struktūrvienība, kas izveidota pētniecības
veikšanai un ir pakļauta attiecīgā zinātniskā profila katedrai, institūtam vai
fakultātei. Zinātnisko laboratoriju vada vadītājs, kuru ievēlē Augstskolas
fakultātes dome vai atbilstoša struktūrvienība uz pieciem gadiem. Zinātniskā
laboratorijas darbību reglamentē Augstskolas Senātā apstiprināts nolikums.
37. Mācību laboratorija ir
struktūrvienība, kas veidota studiju programmu realizācijai un ir pakļauta
katedrai vai fakultātei. Mācību laboratoriju vada vadītājs, kuru ievēlē
Augstskolas fakultātes dome vai katedra uz pieciem gadiem. Mācību laboratorijas
darbību reglamentē attiecīgs Augstskolas Senātā apstiprināts nolikums.
38. Institūts ir Augstskolas
struktūrvienība, kas apvieno vienas zinātnes apakšnozares vai vairāku
apakšnozaru struktūrvienības (katedras, profesoru grupas, zinātniskās
laboratorijas), lai izmantotu to zinātnisko potenciālu kopīgu pētniecisku mērķu
sasniegšanai un studiju procesa atbalstīšanai. Institūta akadēmiskā personāla
zinātniskais potenciāls atbilst Promocijas padomes prasībām. Institūtu vada
direktors, kuru ievēl Augstskolas institūta dome uz pieciem gadiem.
39. Zinātniskos institūtus
(centrus, izmēģinājumu stacijas u.c.) Augstskola var dibināt kā Augstskolas
struktūrvienības vai kā publiskas aģentūras. Zinātniskā institūta Augstskolas
struktūrvienības dibināšana, reorganizācija vai likvidācija notiek saskaņā ar
Augstskolas Senāta apstiprinātu nolikumu. Zinātniskā institūta/publiskās
aģentūras tiesisko pamatu, pārvaldi, finansēšanas un uzraudzības kārtību nosaka
Zinātniskās darbības likums, Publisko aģentūru likums un Augstskolu likums.
40. Filiāle ir Augstskolas
struktūrvienība, kurai ir zināma organizatoriska patstāvība, kura ir
teritoriāli atdalīta no Augstskolas atrašanās vietas un kuras pamatuzdevums ir
īstenot Augstskolas akreditētas studiju programmas. Filiāli vada RA rektora
iecelts vadītājs. Filiāles darbību reglamentē Augstskolu likums un RA Senāta
apstiprināts nolikums par filiāli.
41. Profesionālās izglītības
ieguvei Augstskola var izveidot koledžas. Koledža darbojas saskaņā ar koledžas
nolikumu, ko pieņem Augstskolas Senāts un pēc Izglītības un zinātnes
ministrijas ieteikuma kā Ministru kabineta noteikumus izdod Ministru kabinets.
42. Augstskola ar Senāta
lēmumu var dibināt, reorganizēt, likvidēt augstskolas iestādes, tajā skaitā
publiskās aģentūras, kā arī komercsabiedrības un būt par biedru un dibinātāju
biedrībās un nodibinājumos.
43. Augstskolas iekšējais
audits ir struktūrvienība, kas nodrošina iekšējās kontroles sistēmas darbības
novērtēšanu Augstskolā un veic Augstskolas vadības, finanšu, kvalitātes un cita
veida auditus. Iekšējā audita sistēmu un tā uzdevumus Augstskolā nosaka iekšējā
audita nolikums, ko apstiprina Augstskolas rektors.
4. Augstskolas personāls
44. Augstskolas personālu
veido:
44.1.
Augstskolas akadēmiskais personāls akadēmiskajos amatos ievēlētie
darbinieki;
44.2.
Vispārējais Augstskolas personāls;
44.3.
Augstskolas pilna laika studējošie, arī maģistranti un doktorandi.
45.
Augstskolas akadēmiskais personāls veic zinātniskos pētījumus un piedalās Augstskolas
studējošo izglītošanā. Uzdevumu apjomu katrā no abiem pamatdarbības veidiem, kā
arī Augstskolas akadēmiskā personāla tiesības, pienākumus un atbildību nosaka Augstskolas
Senāta apstiprināts nolikums par Augstskolas docētāju un zinātniskās darbības
nolikums.
46.
Par īpašu ieguldījumu augstākajā izglītībā, profesoriem un asociētajiem
profesoriem sasniedzot pensijas vecumu, Augstskolas var piešķirt goda nosaukumu
emeritus profesors.
47.
Augstskolas akadēmiskā personāla ievēlēšanas kārtību un galvenos uzdevumus
nosaka Augstskolu likums un Augstskolas Senāta apstiprināts nolikums par
akadēmiskajiem amatiem Augstskolā. Visu Augstskolas akadēmisko amatu skaitu
atbilstoši nepieciešamībai un finansiālajām iespējām nosaka Augstskolas Senāts.
48.
Profesors ir savā nozarē starptautiski atzīts speciālists, kas veic
mūsdienu līmenim atbilstošu zinātniskās pētniecības vai mākslinieciskās
jaunrades darbu un nodrošina augstas kvalitātes studijas attiecīgajā zinātnes
vai mākslas apakšnozarē. Profesora amatā var būt ievēlēta persona, kurai ir
doktora grāds un ne mazāk kā triju gadu darba pieredze asociētā profesora vai
profesora amatā.
49.
Asociētā profesora amatā var ievēlēt personu ar doktora grādu. Mākslas
specialitātēs asociētā profesora amatā var ievēlēt arī personu, kuras
mākslinieciskās jaunrades darba rezultāti vai profesionālā darbība atbilst Augstskolas
Senāta apstiprinātajam nolikumam par akadēmiskajiem amatiem Augstskolā.
Profesionālo studiju programmu īstenošanai asociētā profesora amatu var ieņemt
persona bez zinātniskā grāda, ja tai ir atbilstoša augstākā izglītība un vismaz
10 gadu praktiskā darba pieredze attiecīgajā nozarē.
50.
Docenta amatā var ievēlēt personu, kurai ir doktora grāds. Mākslas
specialitātēs docenta amatā var ievēlēt personu, kuras mākslinieciskās
jaunrades darba rezultāti atbilst Augstskolas Senāta apstiprinātajam nolikumam
par akadēmiskajiem amatiem Augstskolā. Profesionālo studiju programmu profila
priekšmetos docenta amatu var ieņemt persona ar augstāko izglītību bez
zinātniskā grāda ar pasniedzamajam priekšmetam atbilstošu vismaz 7 gadu
praktiskā darba stāžu.
51.
Lektora/ asistenta amatā var ievēlēt personu ar doktora vai maģistra grādu.
Profesionālo studiju programmu profila priekšmetos lektora/ asistenta amatu var
ieņemt persona ar augstāko izglītību bez zinātniskā grāda, ja tai ir
pasniedzamajam priekšmetam atbilstošs 5 gadu praktiskā darba stāžs.
52.
Vadošos pētniekus, pētniekus un asistentus zinātniskās pētniecības darba
veikšanai var ievēlēt amatā fakultātēs un institūtos saskaņā ar Zinātniskās
darbības likumu un Augstskolas Senātā apstiprināto nolikumu par zinātnisko
darbību un nolikumu par akadēmiskajiem amatiem Augstskolā.
53.
Ja Augstskolā ir brīvs vai uz laiku brīvs akadēmiskais amats, Augstskolas
Senāts pēc Augstskolas fakultātes domes ierosinājuma var nolemt neizsludināt
konkursu, bet uz laiku līdz diviem gadiem pieņemt darbā viesprofesoru,
viesdocentu vai vieslektoru. Viesprofesoriem, viesdocentiem un vieslektoriem ir
tādas pašas tiesības, pienākumi un atalgojums kā profesoriem, asociētajiem
profesoriem, docentiem un lektoriem, bet viņi nevar piedalīties Augstskolas
vēlēto vadības institūciju darbā.
54.
Pagaidu prombūtnes laikā, ja tas nepārsniedz divus gadus, profesora amatā
var iecelt asociēto profesoru, asociētā profesora amatā - docentu, docenta
amatā - lektoru vai asistentu ar doktora grādu. Aizstāšanu noformē ar Augstskolas
rektora pavēli.
55.
Augstskolas var piešķirt goda nosaukumus: Honoris profesors, Rēzeknes
Augstskolas personāla goda loceklis. Tie tiek piešķirti kā Latvijā, tā ārzemēs
strādājošiem augstākās izglītības speciālistiem par ievērojamu ieguldījumu Augstskolas
attīstībā. Augstskola var dibināt un piešķirt Augstskolas prēmijas saskaņā ar Augstskolas
Senāta nolikumu.
56.
Augstskolas akadēmiskais personāls var tikt ievēlēts tikai vienā
profesora, asociētā profesora, docenta, lektora vai asistenta akadēmiskajā
amatā un tikai Augstskolā. Šādā akadēmiskā amatā ievēlēta persona akadēmisko
darbu citā augstskolā vai koledžā var veikt viesprofesora, viesdocenta vai
vieslektora amatā. Šādā akadēmiskā amatā ievēlēta persona vienlaikus var tikt
ievēlēta arī vadošā pētnieka vai pētnieka amatā Augstskolā.
57.
Vispārējais Augstskolas personāls ir administratīvais personāls, mācību
palīgpersonāls, tehniskais, saimnieciskais un cits personāls, izņemot
akadēmisko personālu. Augstskolas administratīvais personāls ir rektors,
prorektors, direktors (izpilddirektors), dekāns un citas amatpersonas, kuru
pamatfunkcijas ir administratīvais darbs. Kārtību, kādā tiek pieņemts darbā un
atbrīvots no darba vispārējais Augstskolas personāls, nosaka Augstskola,
ievērojot Augstskolu likuma un citu normatīvo aktu noteikumus.
58.
Augstskolas izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību, izņemot
darba strīdus, Augstskolas personāls var apstrīdēt Augstskolas akadēmiskajā
šķīrējtiesā. Augstskolas akadēmiskās šķīrējtiesas lēmumus var pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
59.
Personas, kuras nav Augstskolas personāla sastāvā, Augstskolas izdotos administratīvos
aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot iesniegumu Augstskolas
rektoram. Augstskolas rektora pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ja apstrīdamo administratīvo
aktu izdevis vai faktisko rīcību veicis Augstskolas rektors, personas, kuras
nav Augstskolas personāla sastāvā, attiecīgo administratīvo aktu vai faktisko
rīcību var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā. Ministrijas pieņemto
lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
5. Augstskolā studējošie
60.
Augstskolā studējošie ir pilna laika un nepilna laika bakalaura un
profesionālo studiju programmu studenti, maģistranti un doktoranti. Studējošais
ar Augstskolas rakstveidā slēdz studiju līgumu. Augstskolā studējošo tiesības,
pienākumus un atbildību nosaka Augstskolas Senāta apstiprināti Augstskolas
studējošo noteikumi.
61.
Augstskola uzņem studējošos noteiktā studiju programmā tikai pēc tam, kad
saņemta licence attiecīgās studiju programmas īstenošanai.
62.
Personas ierakstīšana un izslēgšana no Augstskolas studējošo saraksta
notiek saskaņā ar Augstskolas Senāta apstiprinātu nolikumu par imatrikulāciju
un eksmatrikulāciju, ievērojot Augstskolu likumā un Ministru kabineta
noteikumos noteikto.
63.
Augstskolas studējošie, kuri uzņemti konkursa kārtībā un studē valsts
finansētajās studiju vietās, var saņemt stipendiju saskaņā ar Ministru kabineta
apstiprinātiem noteikumiem par stipendijām un Augstskolas Senāta apstiprinātu
nolikumu par stipendijām.
64.
Studiju maksu studiju vietās, kas netiek finansētas no valsts budžeta
līdzekļiem, nosaka Augstskolas Senāts un sedz studējošie, juridiskās vai
fiziskās personas. Finanšu līdzekļus no studiju maksas Augstskolas izmanto
tikai Augstskolas attīstībai, mācību līdzekļu un zinātniskās aparatūras
iegādei, aprīkojuma iegādei, akadēmiskā un vispārējā Augstskolas personāla
darba samaksai un studējošo materiālajai stimulēšanai.
65.
Akreditētās studiju programmās Augstskolas studējošajiem ir tiesības
pretendēt uz studiju kredītu (aizdevumu no valsts budžeta vai kredītiestāžu
līdzekļiem ar valsts galvojumu studējošajiem, lai segtu maksu par studijām) un
studējošo kredītu (aizdevumu no valsts budžeta vai kredītiestāžu līdzekļiem ar
valsts galvojumu studējošo sociālo vajadzību nodrošināšanai).
66.
Augstskolas studējošajiem ir sava pašpārvalde. Tās tiesības, pienākumus,
atbildību, organizatorisko struktūru un citus darbības jautājumus nosaka Augstskolas
Senāta apstiprināts Augstskolas studējošo pašpārvaldes nolikums. Augstskolas
studējošo pašpārvaldes lēmumi pēc to apstiprināšanas Augstskolas Senātā ir
obligāti visiem Augstskolas studējošajiem.
67.
Augstskolas vadības institūciju pienākums ir atbalstīt un sekmēt Augstskolas
studējošo pašpārvaldes darbību. Augstskolas studējošo pašpārvaldi no Augstskolas
budžeta finansē apmērā, kas nav mazāks par vienu divsimto daļu no Augstskolas
gada budžeta. Šos līdzekļus studējošo pašpārvalde izmanto saskaņā ar Augstskolas
noteiktā kārtībā apstiprinātu finanšu tāmi.
68.
Studijas Augstskolā notiek
saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Augstskola īsteno
akadēmiskās un profesionālās studiju programmas pilna un nepilna laika
studijās. Uzņemšanas kārtību akadēmiskajās un profesionālajās studiju
programmās regulē uzņemšanas noteikumi, ko izstrādā Augstskola, ievērojot
Ministru kabineta noteikumus par prasībām, kritērijiem un kārtību uzņemšanai
studiju programmās.
69.
Akadēmiskajās studijās
tiek īstenotas akadēmiskās studiju programmas, pēc kuru sekmīgas apguves
studējošais saņem akadēmisko bakalaura vai maģistra grādu attiecīgajā
radniecīgu zinātņu nozaru grupā, zinātņu nozarē vai apakšnozarē.
Profesionālajās studijās tiek īstenotas profesionālās studiju programmas, pēc
kuru sekmīgas apguves studējošais iegūst profesionālo kvalifikāciju un
profesionālo maģistra vai bakalaura grādu. Akadēmiskās un profesionālās
studijas Augstskolā reglamentē Augstskolas Senāta apstiprināts nolikums par
akadēmiskajām un profesionālajām studijām un studiju programmām.
70.
Studiju programmu
reglamentē studiju programmas satura un realizācijas apraksts. Studiju
programmas apstiprina Augstskolas Senāts pēc neatkarīgas ekspertīzes
saņemšanas. Studiju programma nosaka visas viena
akadēmiskā grāda un/ vai profesionālās kvalifikācijas/profesionālā grāda
iegūšanai izvirzāmās prasības, šīs programmas īstenošanas mērķi, uzdevumus un
plānotos rezultātus, piedāvājamās izglītības saturu (kursu uzskaitījumu un to
raksturojumu). Studiju programmas pieteikumā iekļauj programmas īstenošanā
iesaistītā akadēmiskā un palīgpersonāla raksturojumu, nepieciešamās materiālās
bāzes raksturojumu, studiju programmas īstenošanas izmaksu aprēķinu, programmas
īstenošanā iesaistīto struktūrvienību uzskaitījumu, norādot to uzdevumus
konkrētās programmas īstenošanā.
71.
Studiju gala
pārbaudījumu un valsts pārbaudījumu kārtību Augstskolā reglamentē Augstskolu
likums un Augstskolas Senāta apstiprināts nolikums par valsts un gala
pārbaudījumiem Augstskolā.
72.
Atbilstoši valsts
akreditētajai studiju programmai Augstskolā var iegūt:
72.1.
akadēmisko izglītību un
šādus grādus:
72.1.1.
bakalaurs ( akadēmiskais
grāds);
72.1.2.
maģistrs (akadēmiskais
grāds);
72.1.3.
doktors (zinātniskais
grāds).
72.2.
ceturtā un piektā līmeņa
profesionālo kvalifikāciju un šādus profesionālos grādus:
72.2.1.
bakalaurs,
72.2.2.
maģistrs.
73.
Tiesības studēt par
valsts budžeta līdzekļiem noteikta akadēmiskā grāda (bakalaurs, maģistrs),
zinātniskā grāda (doktors) vai augstākās izglītības profesionālās
kvalifikācijas iegūšanai fiziskā persona var izmantot vairākas reizes.
Priekšroka studijām par valsts budžeta līdzekļiem ir tām personām, kuras
attiecīgo akadēmisko grādu vai augstākās izglītības profesionālo kvalifikāciju
par valsts budžeta līdzekļiem iegūst pirmo reizi. Par valsts budžeta līdzekļiem
vienlaicīgi var studēt tikai vienā studiju programmā.
74. Zinātniskā pētniecība ir Augstskolas darba neatņemama sastāvdaļa
un tajā piedalās viss Augstskolas akadēmiskais personāls un studējošie. Tās
mērķis ir zinātnisku atziņu iegūšana, pamatošana un attīstīšana, praktiski
svarīgu uzdevumu risināšana ar pētnieciskām metodēm. Zinātniskās pētniecības
darbs Augstskolā notiek saskaņā ar Zinātniskās darbības likumu.
75. Augstskolas finansējuma ietvaros atbilstoši zinātniskās
pētniecības darbam iedalītajiem līdzekļiem zinātniskā darba vadītāji patstāvīgi
nosaka savu pētījumu tēmas. Pētījumu kopējos plānus un svarīgākos aspektus
koordinē Augstskolas Zinātnes padome. Pētījumu virzieni Augstskolā tiek
saskaņoti ar Latvijas Republikas zinātnes un tehnoloģiju attīstības vadlīnijām
un prioritātēm. Zinātniskie pētījumi Augstskolā tiek veikti, sadarbojoties ar
attiecīgajām zinātniskajām iestādēm, Latvijas Zinātnes padomi un citām
ieinteresētajām institūcijām; to nozīmība un zinātniskais līmenis tiek regulāri
izvērtēti. Augstskolas un valsts institūcijas ietekmē pētījumu virzienus,
piešķirot finansējumu noteiktiem pētījumiem, kuros ir ieinteresēta valsts un
sabiedrība. Pētījumus var veikt arī par citu personu līdzekļiem.
76. Zinātnisko pētījumu
rezultātus Augstskola regulāri publicē Augstskolas zinātnisko rakstu krājumos,
starptautiski atzītos un citos izdevumos, kā arī prezentē starptautiskās un
vietējā mēroga zinātniskajās konferencēs.
77. Doktora grādu pēc
akreditētas doktorantūras programmas apguves un promocijas darba aizstāvēšanas
piešķir promocijas padome. Doktora grāda piešķiršanas kārtību, kā arī visus
pārējos ar zinātnisko darbību saistītos jautājumus regulē Zinātniskās darbības
likums.
8. Augstskolas
īpašums, budžets un saimnieciskā darbība
78.
Augstskolas īpašumu veido:
78.1. kustama un nekustama
manta, kas Augstskolai dāvināta, ko tā mantojusi vai ko iegādājusies par saviem
līdzekļiem;
78.2. par valsts budžeta
līdzekļiem iegādāta manta. Nekustamais īpašums tiek ierakstīts zemesgrāmatā kā
Augstskolas īpašums;
78.3. Augstskolas
intelektuālais īpašums.
79. Augstskolai ir tiesības
rīkoties ar savu īpašumu šajā Satversmē minēto mērķu sasniegšanai. Augstskolas
savu nekustamo īpašumu un kustamo mantu, kuras vērtība pārsniedz 5000 LVL var
atsavināt vai apgrūtināt ar lietu tiesībām tikai ar Augstskolas Senāta lēmumu,
atbilstoši Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām. Savu kustamo mantu,
kuras vērtība nepārsniedz 5 000 LVL Augstskola var atsavināt vai apgrūtināt ar
lietu tiesībām, pamatojoties uz Augstskolas rektora rīkojumu.
Augstskolas īpašums tiek
pārvaldīts nošķirti no valdījumā nodotā valsts īpašuma.
80. Augstskola var iegādāties
nekustamo īpašumu un kustamo mantu, kuras vērtība pārsniedz 5 000 LVL,
pamatojoties uz Augstskolas Senāta lēmumu. Kustamo mantu, kuras vērtība
nepārsniedz 5 000 LVL uz Augstskolas rektora rīkojuma pamata.
81. Augstskola tās īpašumus
un tai valdījumā vai lietošanā nodoto valsts īpašumu pārvalda un izmanto
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
82. Augstskolas finanšu
resursus veido valsts pamatbudžeta līdzekļi, kā arī citi ienākumi, ko Augstskola
gūst, veicot darbību šajā Satversmē noteikto mērķu realizācijai.
83. Augstskolas finanšu
resursu struktūru nosaka Augstskolas Senāts, bet tā izpildi kontrolē Augstskolas
revīzijas komisija. Par budžeta izpildi Augstskolas rektors sniedz ikgadēju
pārskatu Augstskolas Senātam un Izglītības un zinātnes ministram.
84.
Augstskolas finansiālo un saimniecisko darbību, kā arī Augstskolas revīzijas
komisijas ziņojumus katru gadu pārbauda neatkarīgs zvērināts revidents.
Revidenta sagatavoto rakstveida atzinumu par Augstskolas finansiālo un
saimniecisko darbību vai valsts budžeta līdzekļu izlietojumu Augstskola
iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā.
85. Augstskolas atsevišķu
struktūrvienību finanšu resursi kā patstāvīga daļa ietilpst Augstskolas
budžetā.
86. Augstskolai ir tiesības
savā vārdā Latvijas Republikā un ārvalstīs:
86.1. atvērt nodaļas, filiāles
un pārstāvniecības;
86.2. slēgt līgumus ar
juridiskajām un fiziskajām personām, kā arī veikt citas darbības saskaņā ar
Augstskolu likumu un citiem spēkā esošiem normatīvajiem aktiem;
86.3. izsludināt konkursus,
pirkt kustamo, nekustamo mantu un vērtspapīrus saskaņā ar spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem un atbilstoši Augstskolas darbības mērķim;
86.4. veikt Augstskolas
profilam atbilstošu saimniecisko darbību, kuras ienākumi ir ieskaitāmi Augstskolas
budžetā tā attīstībai, kā arī ieguldīt iegūtos līdzekļus citos uzņēmumos
atbilstoši RA mērķim;
86.5. saņemt un izmantot banku,
citu kredītiestāžu, kā arī organizāciju un fizisko personu ziedojumus un
dāvinājumus. Augstskolai saskaņojot ar finanšu ministru ir tiesības saņemt un
izmantot banku un citu kredītiestāžu kredītus.
87.
Kā nodokļu maksātāja Augstskola ir pielīdzināma nodibinājumam, un tai ir tiesības saņemt
nodokļu atvieglojumus saskaņā ar spēkā esošajiem likumdošanas aktiem.
9. Augstskolas
reorganizācija un likvidācija
88. Jautājumu par Augstskolas
reorganizāciju vai likvidāciju ierosina Augstskolas Satversmes sapulce. Lēmumu
par Augstskolas reorganizāciju vai likvidāciju pieņem Ministru kabinets pēc
Izglītības un zinātnes ministra ierosinājuma. Ministru kabineta lēmuma
projektam tiek pievienots Augstākās izglītības padomes atzinums.
10. Augstskolas Satversmes
pieņemšanas un grozīšanas kārtība
89. Augstskolas Satversmi
pieņem un grozījumus tajā izdara Augstskolas Satversmes sapulce. Augstskolas
Satversme un tās grozījumi stājas spēkā pēc to apstiprināšanas Saeimā.
Rēzeknes Augstskolas rektors L.Svarinskis
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
B.Rivža
|
M.Gruškevics
|
E.Martinsons
|
R.Ozola
|
J.Čakste
|
12.12.2006; 13:58
4204
S.Gerge 7047898
sendija.gerge@izm.gov.lv