Likumprojekts
Grozījums likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un
nodokli"
Izdarīt likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1997, 9.nr.; 1999, 17., 24.nr.; 2001, 15., 24.nr.; 2003, 2., 15., 20., 23.nr.; 2005, 14.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 15.pantu šādā redakcijā:
"15.pants. Valsts nodevas apmēru par spēļu automāta un spēles galda marķējuma zīmes izsniegšanu nosaka Ministru kabinets."
Finanšu ministrs
O.Spurdziņš
Likumprojekta Grozījumi likumā Par izložu un azartspēļu
nodevu un nodokli anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Līdz 01.01.2006. gadam spēkā esošā likuma Par izlozēm un azartspēlēm 13.panta otrā daļa noteica, ka azartspēļu automātu un iekārtu ekspluatācija atļauta tikai tādā gadījumā, ja veikta to marķēšana. Marķēšana šā likuma izpratnē ir azartspēļu iekārtu reģistrēšana, pārbaude un reģistrētu marķējuma zīmju piešķiršana licencēto kapitālsabiedrību īpašumā esošajiem vai uz finanšu līzinga līguma pamata iegādātajiem azartspēļu automātiem un iekārtām. Azartspēļu automātu un iekārtu marķēšanas kārtību, marķējuma zīmes izsniegšanas termiņus, marķējuma zīmes izsniedzējinstitūciju, kā arī par marķējuma zīmes izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru nosaka Ministru kabinets. Par marķējuma zīmes saņemšanu maksājamā valsts nodeva tika noteikta Ministru kabineta 18.07.2000. noteikumu Nr.237 Azartspēļu automātu un iekārtu marķēšanas noteikumi 12. punktā - valsts nodeva par katras marķējuma zīmes izsniegšanu ir 15 latu. Valsts nodevu azartspēļu organizētājs ieskaita valsts pamatbudžetā. Pašlaik spēkā esošā Azartspēļu un izložu likuma 4.panta sestā daļa nosaka, ka azartspēļu automāta, iekārtas un spēļu automāta spēles programmas reģistrāciju un marķēšanu veic Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šī norma neparedz noteikt Ministru kabineta noteikumos maksājamās valsts nodevas apmēru, kā rezultātā valsts pamatbudžetā netiks iegūti līdzekļi. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus likumā Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli, paredzot pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt par marķējuma zīmes saņemšanu maksājamās valsts nodevas apmēru. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Lai tiktu nodrošināti plānotie valsts pamatbudžeta finanšu ieņēmumi no azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmju izsniegšanas, likumā Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli ir nepieciešams veikt grozījumus paredzot, ka Ministru kabinets nosaka maksājamās valsts nodevas apmēru par azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmēm. Likumprojekts paredz nodrošināt līdz šim pastāvošo kārtību kas paredz iekasēt samaksu par marķējuma zīmju izsniegšanu. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
2007.g. |
2008.g. 2009.g. 2010.g. |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta pro jekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
6.Cita informācija |
Likumā Par valsts budžetu 2007.gadam plānoti ieņēmumi no nodevas par azartspēļu marķēšanu 792,0 tūkst. latu apmērā un turpmākajos gados tie tiek prognozēti šādos apmēros: 2008.gadā - 822,0 tūkst.latu, 2009.gadā 852,0 tūkst. latu un 2010.gadā 882,0 tūkst. latu. |
|
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.
|
Ministru kabineta noteikumi, kuru izdošanu paredz deleģējums likumprojektā, tiks izstrādāti ar mērķi noteikt maksājamās valsts nodevas apmēru par azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmju izsniegšanu. Ministru kabineta noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai Ministru kabinetā uzreiz pēc likuma pieņemšanas Saeimā. |
|||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Atbilstības izvērtējums1.tabula |
||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas |
|||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojektu pēc izsludināšanas publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |
|||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
O.Spurdziņš |
I.Krūmane |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
S.Birne |
08.02.2007 12:44
986
J.Ungurs
janis.ungurs@iaui.gov.lv