Likumprojekts "Grozījums Ārstniecības likumā"

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"

 

Izdarīt likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1997, 9.nr.; 1999, 17., 24.nr.; 2001, 15., 24.nr.; 2003, 2., 15., 20., 23.nr.; 2005, 14.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt likumu ar 15.pantu šādā redakcijā:

 

"15.pants. Valsts nodevas apmēru par spēļu automāta un spēles galda marķējuma zīmes izsniegšanu nosaka Ministru kabinets."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

O.Spurdziņš


 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījumi likumā „Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Līdz 01.01.2006. gadam spēkā esošā likuma „Par izlozēm un azartspēlēm” 13.panta otrā daļa noteica, ka azartspēļu automātu un iekārtu ekspluatācija atļauta tikai tādā gadījumā, ja veikta to marķēšana. Marķēšana šā likuma izpratnē ir azartspēļu iekārtu reģistrēšana, pārbaude un reģistrētu marķējuma zīmju piešķiršana licencēto kapitālsabiedrību īpašumā esošajiem vai uz finanšu līzinga līguma pamata iegādātajiem azartspēļu automātiem un iekārtām. Azartspēļu automātu un iekārtu marķēšanas kārtību, marķējuma zīmes izsniegšanas termiņus, marķējuma zīmes izsniedzējinstitūciju, kā arī par marķējuma zīmes izsniegšanu maksājamās valsts nodevas apmēru nosaka Ministru kabinets. Par marķējuma zīmes saņemšanu maksājamā valsts nodeva tika noteikta Ministru kabineta 18.07.2000. noteikumu Nr.237 „Azartspēļu automātu un iekārtu marķēšanas noteikumi” 12. punktā - valsts nodeva par katras marķējuma zīmes izsniegšanu ir 15 latu. Valsts nodevu azartspēļu organizētājs ieskaita valsts pamatbudžetā.

Pašlaik spēkā esošā Azartspēļu un izložu likuma 4.panta sestā daļa nosaka, ka azartspēļu automāta, iekārtas un spēļu automāta spēles programmas reģistrāciju un marķēšanu veic Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šī norma neparedz noteikt Ministru kabineta noteikumos maksājamās valsts nodevas apmēru, kā rezultātā valsts pamatbudžetā netiks iegūti līdzekļi.

Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus likumā „Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”, paredzot pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt par marķējuma zīmes saņemšanu maksājamās valsts nodevas apmēru.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 Lai tiktu nodrošināti plānotie valsts pamatbudžeta finanšu ieņēmumi no azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmju izsniegšanas, likumā „Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli” ir nepieciešams veikt grozījumus paredzot, ka Ministru kabinets nosaka maksājamās valsts nodevas apmēru par azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmēm. Likumprojekts paredz nodrošināt līdz šim pastāvošo kārtību kas paredz iekasēt samaksu par marķējuma zīmju izsniegšanu.

3. Cita informācija 

 

 Nav

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi 

 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija 

 

 Nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

 

 

   2007.g.

 

 

2008.g.                 2009.g.                2010.g.

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

 

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme 

 

 

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai  

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta pro jekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

6.Cita informācija

Likumā „Par valsts budžetu 2007.gadam” plānoti ieņēmumi no nodevas par azartspēļu marķēšanu 792,0 tūkst. latu apmērā un turpmākajos gados tie tiek prognozēti šādos apmēros: 2008.gadā - 822,0 tūkst.latu, 2009.gadā – 852,0 tūkst. latu un 2010.gadā – 882,0 tūkst. latu.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 

 

 Ministru kabineta noteikumi, kuru izdošanu paredz deleģējums likumprojektā, tiks izstrādāti ar mērķi noteikt maksājamās valsts nodevas apmēru par azartspēļu automātu un iekārtu marķējuma zīmju izsniegšanu.

Ministru kabineta noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai Ministru kabinetā uzreiz pēc likuma pieņemšanas Saeimā.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

 

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. 

 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

 Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta) 

 Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

 Konsultācijas nav notikušas

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas 

Jaunas institūcijas netiks radītas 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu 

 Likumprojektu pēc izsludināšanas publicēs laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

 Likums neierobežo indivīda tiesības.

 

 

Finanšu ministrs                                                                                    O.Spurdziņš

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

O.Spurdziņš

I.Krūmane

E.Strazdiņa

M.Radeiko

S.Birne

 

 

 

08.02.2007  12:44

986

J.Ungurs

janis.ungurs@iaui.gov.lv