LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 Latvija tālr. 7087318
.
.
2007.gada 22.februārī
Nr. 9/2 -
Saeimas
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa
79.pantu iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījums likumā Par
nodokļiem un nodevām.
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija lūdz nodot minēto likumprojektu tikai Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu
izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā 1.marta
Saeimas sēdē kā pirmo punktu sadaļā Likumprojektu
izskatīšana.
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā:
1)
likumprojekts Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām, 1 lp.;
2)
likumprojekta Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām anotācija, 2
lp.;
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns
Iesniedz Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija
Likumprojekts
Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām
Izdarīt likumā Par nodokļiem un nodevām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2.,18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9., 13., 20., 24.nr.; 2007, 3.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt pārejas noteikumus ar 91., 92. un 93. punktu šādā redakcijā:
"91. Ja lēmums par revīzijas (audita) rezultātiem ir pieņemts līdz 2006.gada 31.decembrim, nodokļu administrācijas amatpersonām ir tiesības, izvērtējot nodokļu maksātāja izdarītā pārkāpuma būtību un raksturu, to, kuru reizi pārkāpums izdarīts, radīto kaitējumu, nodokļu maksātāja godprātīgumu, gadījumos, kad nodokļu maksātājs ir apstrīdējis nodokļu administrācijas lēmumu, samazināt kontroles [nodokļu revīzijas (audits) un pārbaudes] rezultātā uzlikto soda naudu līdz 70 procentiem.
92. Tiesības samazināt uzlikto soda naudu saskaņā ar 91.punktu ir šādām nodokļu administrācijas amatpersonām:
1) nodokļu administrācijas augstākās institūcijas vadītājam;
2) nodokļu administrācijas teritoriālo iestāžu vadītājiem, ja soda
naudas samazinājuma summa nepārsniedz 1000 latu, informējot par pieņemto lēmumu
nodokļu administrācijas augstākās institūcijas vadītāju piecu dienu laikā no
lēmuma pieņemšanas dienas.
93. Nodokļu administrācijas augstākās
institūcijas vadītājam ir tiesības atcelt nodokļu administrācijas teritoriālo
iestāžu vadītāju saskaņā ar 91.punktu nepamatoti pieņemtos
lēmumus par soda naudas samazināšanu 30 dienu laikā no teritoriālās
iestādes vadītāja paziņojuma vai nodokļu maksātāja sūdzības saņemšanas dienas."
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījums likumā Par
nodokļiem un nodevām
anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
Ar 2007.gada 1.janvāri stājoties spēkā
grozījumiem likumā Par nodokļiem un nodevām, kas tika pieņemti 2006.gada
26.oktobrī, spēku zaudēja 33.1 pants, kas paredzēja nodokļu
administrācijas amatpersonām tiesības, pamatojoties uz nodokļu maksātāja
lūgumu, samazināt revīzijas (audita) rezultātā aprēķināto soda naudu, ir
izveidojusies situācija, ka tajos gadījumos, kad lēmums par revīzijas
(audita) rezultātiem pieņemts līdz 2006.gada 31.decembrim, tas ir, pirms
likuma grozījumu spēkā stāšanās, revīzijas (audita) rezultātu apstrīdēšanas
gadījumā nav iespējams pārskatīt nodokļu maksātājam aprēķināto soda naudu. Tas
ir tādēļ, ka nodokļu maksātājam pirms likuma grozījumu spēkā stāšanās nebija
iespējams izpildīt jaunos likumā noteiktos nosacījumus soda naudas
samazināšanai, proti, 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu
administrācijas lēmums par nodokļu revīzijas (audita) rezultātiem, samaksāt
revīzijā (auditā) aprēķināto nodokļa pamatparāda summu, ar to saistīto
nokavējuma naudu un soda naudu 15 procentu apmērā no pamatparāda. Iepriekš
minētos nosacījumus paredz no 2007.gada 1.janvāra spēkā esošais likuma 33.3
pants. Likumprojekts Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām paredz papildināt likuma pārejas noteikumus ar nosacījumiem attiecībā
uz revīzijas (audita) rezultātā aprēķinātās soda naudas pārskatīšanu, ja
audits pabeigts līdz 2006.gada 31.decembrim.
|
2. Kāda var būt likuma ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Likuma grozījumiem ir svarīga nozīme un pozitīva ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi vairākos aspektos. Tiek prognozēts, ka norma, kas paredz nodokļu
administrācijas revīzijas (audita) rezultātā uzliktās (aprēķinātās) soda
naudas samazināšanas iespējas, samazinās apstrīdēto nodokļu administrācijas
lēmumu skaitu, līdz ar to samazinot iestādes administratīvos izdevumus,
optimizēs darbinieku funkcionalitāti, kā arī veicinās paredzēto ieņēmumu
ātrāku nonākšanu budžetā. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Kāda var būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
6. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot likumprojektu |
Konsultācijas notikušas ar Finanšu ministriju un Valsts ieņēmumu dienestu. |
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts ieņēmumu dienests noteiktās kompetences ietvaros. Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt likumā Par nodokļiem un nodevām un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
Komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns