Likumprojekts
Grozījums
likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām"
Izdarīt likumā "Par
īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 2.nr.;
2005, 20.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 33.panta otro daļu
šādā redakcijā:
"(2) Valstij un pašvaldībām piederošā un piekrītošā zeme nav privatizējama vai atsavināma:
1) dabas rezervātos;
2) dabas liegumos, ja tie nav iedalīti funkcionālajās zonās;
3) dabas liegumu, nacionālo parku, biosfēras rezervātu, dabas parku, dabas pieminekļu un aizsargājamo ainavu apvidu dabas rezervāta, stingrā režīma, dabas lieguma un regulējamā režīma zonās."
Vides ministra vietā
zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Grozījums likumā
Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
Spēkā esošā likuma Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām 33. panta otrā daļa nosaka, ka valstij un pašvaldībām piederošā un piekrītošā zeme dabas rezervātos, dabas liegumos un citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta, stingrā režīma, dabas lieguma un regulējamā režīma zonās nav privatizējama vai atsavināma. Līdz ar to uz doto brīdi likuma Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām 33.panta otrajā daļā ir noteiktas divas īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijas (dabas rezervāti un dabas liegumi) bez īpašas norādes uz funkcionālajām zonām, kurās valstij un pašvaldībai piederošā un piekrītošā zeme nav atsavināma un privatizējama. Savukārt par pārējām īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijām ir norāde tikai uz atsevišķām šo teritoriju zonām, kurās ir piemērojams minētais aizliegums. Tādējādi secināms, ka valstij un pašvaldībai piederošā un piekrītošā zeme dabas liegumu dabas parka, ainavu aizsardzības un neitrālajā zonā nav atsavināma un privatizējama. Lai varētu noteikt aizsargājamās teritorijas un funkcionālās zonas, kurās valstij un pašvaldībām piederošā un piekrītošā zeme nav privatizējama vai atsavināma, vienlaicīgi atļaujot to aizsargājamās teritorijās un zonās ar vieglāku aizsardzības režīmu aizsargājamo teritoriju dabas parku, ainavu aizsardzības un neitrālajās zonās ir jāizdara grozījumi likuma Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām 33. panta otrajā daļā. Vides ministrijas rīcībā nav informācijas par pieprasījumiem pēc zemju privatizācijas vai atsavināšanas, šādu pieprasījumu skaitu nav iespējams noteikt. Kopējā šādu zemju platība aizsargājamo teritoriju dabas parku, ainavu aizsardzības un neitrālajās zonās sastāda 11 332 hektāri. Atsavināt būs iespējams tikai to zemi, kas ir valstij un pašvaldībām piederošā un piekrītošā zeme. |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījums likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām būtība ir noteikt aizsargājamās teritorijas un funkcionālās zonas, kurās valstij un pašvaldībām piederošā un piekrītošā zeme nav privatizējama vai atsavināma, vienlaicīgi atļaujot to aizsargājamās teritorijās un zonās ar vieglāku aizsardzības režīmu, t.i. aizsargājamo teritoriju dabas parku, ainavu aizsardzības un neitrālajās zonās. |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts pozitīvi ietekmēs
vidi, jo iegūstot īpašumā zemi aizsargājamo
teritoriju dabas parku, ainavu aizsardzības un neitrālajās zonās varētu
uzlaboties šo teritoriju apsaimniekošana. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III Kāda var būt programmas
ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2007 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā ietekme |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
projekts šo jomu neskar |
|
6. Cita informācija |
nav |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu
|
||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir
sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Citi likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus nav jāizdod. |
|||||
2. Cita
informācija |
Nav. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
Par projektu saņemts Latvijas Pašvaldību savienības atzinums. |
|
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Pašvaldību savienības atzinumā norāda, ka neatbalsta likumprojektu. Iebildums saskaņā ar Ministru kabineta 12.03.2002. noteikumu Nr. 111 Ministru kabineta kārtības rullis 83. punktu ir uzskatāms par atsauktu. |
Likumprojekts no izsludināšanas brīža Valsts sekretāru sanāksmē tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta
īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc
pieņemšanas tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts
prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Vides ministrs R.Vējonis
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora p.i. |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Puķītis |
U. Lapiņš |
V.Puriņš |
D.Vilkaste |
10.01.2007. 15:22
923
D.Vilkaste
7026504,
daiga.vilkaste@vidm.gov.lv