Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2007.gada ______________ Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz 3 lp.).
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm dienesta gaitas likumā.
Izdarīt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 14.nr.) šādus
grozījumus:
1.Papildināt likuma
4. panta 1. punktu pēc vārdiem Latvijas pilsonis ar vārdiem
un
Latvijas nepilsonis.
2.Papildināt likuma 7. panta pirmās daļas 3.punktu ar otru teikumu šādā redakcijā:
Personām ar ierindnieka speciālo dienesta pakāpi ir jāprot latviešu valoda tādā apjomā, kāds nepieciešams lai sazinātos ar iedzīvotājiem.
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2006. gada 19.decembrī MK pieņēma grozījumus MK noteikumos par
profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamo valsts valodas
zināšanu apjomu un valodas prasmes pārbaudes kārtību. Ne ar vienu nesaskaņoto
grozījumu pieņemšanas rezultātā, gandrīz piektajai daļai LR Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieku latviešu valodas zināšanas
tika atzītas par nepietiekamām. Tādā veidā nopietni tiek apgrūtināts VUGD
praktiskais darbs, it sevišķi, Latgales reģionā. Lai nākotnē izvairītos no
šādas situācijas ir nepieciešams likumā nostiprināt latviešu valodas zināšanu
pakāpi personām ar ierindnieka speciālo dienesta pakāpi. Personām ar
ierindnieka speciālo dienesta pakāpi savu profesionālo pienākumu veikšanai ir
pietiekami zināt latviešu valodu otrā līmeņa A pakāpē. Patreiz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā ir
noteikts, ka dienestā var atrasties tikai personas, kuras ir Latvijas
pilsoņi. Lai atrisinātu kadru trūkuma problēmu Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldē, nepieciešams piešķirt tiesības dienēt
arī Latvijas nepilsoņiem. |
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz noteikt latviešu valodas zināšanu apmēru otrā līmeņa A pakāpē personām
ar ierindnieka speciālo dienesta pakāpi. Tāpat tiek paredzēts, dot tiesības
Latvijas nepilsoņiem dienēt Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestādēs un Ieslodzījuma vietu pārvaldē. |
3. Cita
informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Nav ietekmes |
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
5. Cita
informācija |
- |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||
6. Cita
informācija |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Jāizdara atbilstoši grozījumi Ministru kabineta noteikumos Par
profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamo valsts valodas
zināšanu apjomu un valodas prasmes pārbaudes kārtību |
2. Cita
informācija |
- |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
- |
||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
- |
||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
5. Cita
informācija |
- |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
|
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
5. Cita
informācija |
- |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Likuma izpildi savas kompetences robežās nodrošinās Ministru kabinets |
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
4. Cita
informācija |
- |