31. 05. 2007. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie
Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai trešajā
lasījumā likumprojektu Grozījumi likumā "Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā" (nr. 225/Lp9).
Pielikumā: priekšlikumu apkopojums, 34 lapas
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs Māris Krastiņš
trešajam lasījumam
Grozījumi
likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"
(nr.
225/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
nr. |
Priekšlikumi
(
17 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā trešā lasījuma redakcija |
|
Izdarīt
likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2002, 11.nr.; 2003, 12. nr.; 2006, 2., 20. nr. ) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002,
11.nr.; 2003, 12.nr.; 2006, 2., 20. nr.) šādus grozījumus: |
4.pants. Valsts amatpersonas (1) Valsts
amatpersonas ir: 1) Valsts
prezidents; 2) Saeimas deputāts; 3) Ministru prezidents,
Ministru prezidenta biedrs, ministrs, īpašu uzdevumu ministrs, valsts
ministrs un parlamentārais sekretārs; 4) Valsts prezidenta
kancelejas vadītājs un viņa vietnieks, Saeimas Kancelejas direktors un viņa
vietnieks; 5) Valsts prezidenta
padomnieks, Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra, īpašu
uzdevumu ministra un valsts ministra biroja vadītājs, padomnieks, konsultants
un palīgs; 6) Latvijas Bankas
prezidents, viņa vietnieks un Latvijas Bankas padomes loceklis; 7) valsts
kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un Valsts kontroles revīzijas
departamenta sektora vadītājs; 8) Centrālās
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs, viņa vietnieks un Centrālās vēlēšanu
komisijas sekretārs; 9) Satversmes
aizsardzības biroja direktors un viņa vietnieks; 10) Korupcijas
novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks, viņa vietnieki, centrālā
aparāta nodaļu vadītāji un viņu vietnieki, teritoriālo nodaļu vadītāji un
izmeklētāji; 11) Noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta priekšnieks un viņa
vietnieks; 12) Valsts
cilvēktiesību biroja direktors un viņa vietnieks; 13) Nacionālās radio
un televīzijas padomes loceklis, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas padomes loceklis, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes
loceklis; 14) pašvaldības
domes (padomes) priekšsēdētājs un viņa vietnieks, pašvaldības izpilddirektors
un viņa vietnieks; 15) pašvaldības
domes (padomes) deputāts; 16) valsts vai
pašvaldības iestādes vadītājs un viņa vietnieks; 17) vispārējā un specializētā
valsts civildienesta ierēdnis; 18)
kapitālsabiedrības padomes loceklis, kurš pārstāv Latvijas valsts vai
pašvaldības intereses kapitālsabiedrībā, vai valdes loceklis
kapitālsabiedrībā, kurā valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi
vai kopumā pārsniedz 50 procentus; 19) valsts vai
pašvaldības kapitālsabiedrības padomes vai valdes loceklis; 20) valsts vai
pašvaldības kapitāla daļas turētāja pārstāvis un tā pilnvarota persona; 21) tiesnesis,
prokurors, zvērināts notārs un zvērināts tiesu izpildītājs; 22) Nacionālo
bruņoto spēku profesionālā dienesta karavīrs un militārais darbinieks; 23) Informācijas
analīzes dienesta vadītājs; 24) publiskā
iepirkuma komisijas loceklis; 25) Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestādes un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar
speciālo dienesta pakāpi. (2) Par valsts amatpersonām
uzskatāmas arī personas, kurām, pildot amata pienākumus valsts vai
pašvaldības institūcijās, saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesības izdot
administratīvos aktus, kā arī veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai
sodīšanas funkcijas attiecībā uz personām, kas neatrodas to tiešā vai netiešā
pakļautībā, vai tiesības rīkoties ar valsts vai pašvaldības mantu, tai skaitā
finanšu līdzekļiem. (21) Par
valsts amatpersonām uzskatāmas arī personas, kuras, pildot amata pienākumus
valsts drošības iestādēs un Informācijas analīzes dienestā, veic vismaz vienu
no šādām darbībām: 1) izlūkošanu; 2) pretizlūkošanu; 3) operatīvo darbību; 4) izlūkošanas,
pretizlūkošanas vai operatīvās darbības ceļā iegūtās informācijas apstrādi,
analīzi vai aizsardzību. (22) Par
valsts amatpersonām uzskatāmas tās personas, kuras, pildot amata pienākumus
Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu atbalsta vadībā iesaistītajās
institūcijās, veic vismaz vienu no šādām darbībām: 1) pilda uzraudzības,
kontroles vai sodīšanas funkcijas attiecībā uz personām, kuras nav to tiešā
vai netiešā pakļautībā; 2) pieņem lēmumu par
iesniegto projektu vai projekta iesniegumu; 3) pieņem tādu lēmumu, kas
skar piešķirtā finanšu atbalsta izlietojumu. (3) Par valsts amatpersonām
uzskatāmas arī personas, kuras pilda amata pienākumus ārpus valsts vai
pašvaldības institūcijām, ja tām saskaņā ar normatīvajiem aktiem pastāvīgi
vai uz laiku valsts vai pašvaldība ir deleģējusi kādu no šā panta otrajā daļā
minētajām funkcijām. |
1. Izteikt 4. panta pirmās daļas
12. punktu šādā redakcijā: "12) tiesībsargs un viņa vietnieks;". |
1. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt 4.pantu ar 2.3 daļu šādā redakcijā: (23)
Par valsts amatpersonām uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostu
valdes priekšsēdētāja, ostas pārvaldnieka vai ostas valdes locekļa amatu.
Privātajās ostās nodarbinātās personas uzskatāmas par valsts amatpersonām
tikai tad, ja to paredz šā panta trešā daļa.
|
Atbalstīts |
1. 4. pantā: izteikt pirmās daļas 12. punktu šādā redakcijā: "12) tiesībsargs un viņa vietnieks;";
papildināt pantu ar 2.3 daļu šādā redakcijā: (23)
Par valsts amatpersonām uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostu
valdes priekšsēdētāja, ostas pārvaldnieka vai ostas valdes locekļa amatu.
Privātajās ostās nodarbinātās personas uzskatāmas par valsts amatpersonām
tikai tad, ja to paredz šā panta trešā daļa. |
7.pants. Speciālie valsts amatpersonas amata
savienošanas ierobežojumi (1) Valsts prezidenta amata
savienošanu ar citu amatu nosaka Latvijas Republikas Satversme. (2) Saeimas deputātiem,
Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedram, ministriem, īpašu uzdevumu
ministriem, valsts ministriem un parlamentārajiem sekretāriem ir atļauts
savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar: 1) amatu, kuru viņi ieņem
saskaņā ar likumu vai Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem; 2) amatu sabiedriskajā,
politiskajā vai reliģiskajā organizācijā; 3) pedagoga, zinātnieka,
ārsta un radošo darbu; 4) citu amatu vai darbu
Saeimā vai Ministru kabinetā, ja to nosaka Saeimas un tās institūciju lēmumi,
Ministru kabineta noteikumi vai rīkojumi; 5) amatu, kuru viņi ieņem
starptautiskajās organizācijās un institūcijās, ja to nosaka Saeimas lēmumi,
Ministru kabineta noteikumi vai rīkojumi. (3) Latvijas Bankas
prezidentam, viņa vietniekam un Latvijas Bankas padomes locekļiem, valsts
kontrolierim, Valsts kontroles padomes locekļiem un Valsts kontroles
revīzijas departamenta sektoru vadītājiem, Centrālās vēlēšanu komisijas
priekšsēdētājam, viņa vietniekam un Centrālās vēlēšanu komisijas sekretāram,
Informācijas analīzes dienesta vadītājam, Satversmes aizsardzības biroja
direktoram un viņa vietniekam, Valsts cilvēktiesību biroja direktoram un
viņa vietniekam, Valsts prezidenta kancelejas vadītājam un viņa vietniekam,
Saeimas Kancelejas direktoram un viņa vietniekam, Nacionālās radio un
televīzijas padomes locekļiem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes locekļiem, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētājam, viņa
vietniekiem un padomes locekļiem, Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram,
pārvalžu direktoriem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoriem un
viņu vietniekiem, tiesnešiem, prokuroriem, zvērinātiem notāriem un
zvērinātiem tiesu izpildītājiem, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja
priekšniekam, viņa vietniekiem, centrālā aparāta nodaļu vadītājiem un viņu
vietniekiem, teritoriālo nodaļu vadītājiem un izmeklētājiem, Noziedzīgi
iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta priekšniekam un viņa
vietniekam ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar: 1) amatu, kuru viņi
ieņem saskaņā ar likumu vai Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) pedagoga, zinātnieka un
radošo darbu. (4) Valsts policijas
priekšniekam un viņa vietniekam, Drošības policijas priekšniekam un viņa
vietniekam, Valsts robežsardzes priekšniekam un viņa vietniekam, Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšniekam un viņa vietniekam,
pašvaldības policijas priekšniekam un viņa vietniekam ir atļauts savienot
valsts amatpersonas amatu tikai ar: 1) amatu, kuru viņi
ieņem saskaņā ar likumu vai Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem
līgumiem, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) pedagoga,
zinātnieka un radošo darbu. (5) Pašvaldību domju
(padomju) priekšsēdētājiem, republikas pilsētu domju priekšsēdētāju
vietniekiem, pašvaldību izpilddirektoriem un viņu vietniekiem, valsts un
pašvaldību iestāžu vadītājiem un viņu vietniekiem, valsts un pašvaldību
kapitālsabiedrību valžu un padomju locekļiem, kā arī tādu kapitālsabiedrību
valžu locekļiem, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi
vai kopumā pārsniedz 50 procentus, un kapitālsabiedrību padomju locekļiem,
kuri pārstāv Latvijas valsts vai pašvaldības intereses kapitālsabiedrībā, ir
atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar: 1) amatu, kuru viņi
ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) amatu
sabiedriskajā, politiskajā vai reliģiskajā organizācijā; 3) pedagoga,
zinātnieka, ārsta un radošo darbu; 4) citu amatu valsts vai
pašvaldības institūcijā, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir
saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida
atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi
amatā. (6) Vispārējā
un specializētā valsts civildienesta ierēdnis, Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestādes un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersona ar speciālo dienesta
pakāpi, kā arī pašvaldības policijas amatpersona un šā likuma 4.panta otrajā
un 2.1 daļā minētās amatpersonas, kurām šajā pantā nav noteikti
īpaši amata savienošanas nosacījumi, var savienot valsts amatpersonas amatu
tikai ar: 1) amatu, kuru tās
ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) pedagoga, zinātnieka un
radošo darbu; 3) citu amatu, uzņēmuma
līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu
un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai viņa
pilnvarotas personas rakstveida atļauja. (7) Nacionālo bruņoto spēku
komandierim un viņa vietniekam, Nacionālo bruņoto spēku štāba priekšniekam un
viņa vietniekam, departamentu un pārvalžu priekšniekiem, Nacionālo bruņoto
spēku veidu komandieriem, vienību komandieriem (priekšniekiem) un garnizonu
priekšniekiem ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar: 1) amatu, kuru viņi ieņem
saskaņā ar likumu vai Saeimas apstiprinātajiem starptautiskajiem līgumiem,
Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) pedagoga,
zinātnieka, ārsta un radošo darbu. (8) Pārējiem Nacionālo bruņoto spēku profesionālā
dienesta karavīriem, militārajiem darbiniekiem un civilajiem darbiniekiem ir
atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izpildi, ja ir saņemta Nacionālo bruņoto spēku komandiera vai
viņa pilnvarotas amatpersonas rakstveida atļauja. (9) Šā panta piektās
daļas 4.punktā, sestās daļas 3.punktā un astotajā daļā minētajos gadījumos
attiecīgā valsts amatpersona vai koleģiālā institūcija ir tiesīga nedot
atļauju valsts amatpersonas amata savienošanai, ja tā var radīt interešu
konflikta situāciju vai ir pretrunā ar valsts amatpersonai saistošajām ētikas
normām, vai arī kaitē attiecīgās valsts amatpersonas tiešo pienākumu
pildīšanai. Atteikumam jābūt noformētam rakstveidā un motivētam. Valsts
amatpersona var atteikumu apstrīdēt, vēršoties pie augstākas valsts
amatpersonas vai koleģiālās institūcijas. (10) Valsts amatpersonai,
kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrēta komercreģistrā kā
individuālais komersants un kuras saimnieciskās darbības gada apgrozījums
nepārsniedz 30 000 latu, ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu
ar individuālā komersanta saimniecisko darbību, ja individuālais komersants
ienākumus gūst tikai no lauksaimnieciskās ražošanas, mežizstrādes,
zvejniecības vai lauku tūrisma. |
2. 7. pantā: izteikt otrās daļas 2. un
3. punktu šādā redakcijā: "2) amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā,
politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;
3) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo
darbu;"; aizstāt trešajā daļā vārdus "Valsts
cilvēktiesību biroja direktoram" ar vārdu "tiesībsargam "; izteikt
trešās daļas 2. punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga,
zinātnieka, profesionāla
sportista un radošo darbu"; izteikt
ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga,
zinātnieka, profesionāla
sportista un radošo darbu;"; izteikt piektās daļas
2. un 3. punktu šādā redakcijā: "2) amatu arodbiedrībā,
biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā
vai reliģiskajā organizācijā;
3) pedagoga, zinātnieka, ārsta,
profesionāla sportista, zemessarga un radošo darbu;"; papildināt
piekto daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: "31) amatu kapitālsabiedrībās, kurās
valsts vai pašvaldība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai
pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajās sabiedrībās, ja tas nerada interešu
konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas
rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai
apstiprinājusi amatā;"
izteikt sestās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga, zinātnieka, profesionāla sportista, zemessarga un radošo
darbu;"; papildināt sesto daļu ar 2.1 punktu šādā redakcijā: "21) amatu arodbiedrībā;";
izteikt septītās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu." |
2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. |
Juridiskais
birojs Izteikt
7.panta piektās daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) pedagoga, zinātnieka,
ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu, kā
arī dienestu zemessardzē, ja
likumā nav noteikts citādi." Deputāts U. AugulisSvītrot 7. panta piektās
daļas 4. punktā vārdus: "un ir saņemta tās valsts amatpersonas
vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu
iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā." Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 7.pantu ar 5.1 daļu šādā
redakcijā: (51) Šā likuma 4.panta 23 daļā
minētajām amatpersonām, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amata
savienošanas nosacījumi, ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai
ar: 1) amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu,
Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) amatu biedrībā vai nodibinājumā,
politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā
organizācijā; 3) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla
sportista un radošo darbu, kā arī dienestu zemessardzē, ja likumā nav
noteikts citādi; 4) citu amatu, uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir
saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida
atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi
amatā. Juridiskais birojsIzteikt
7.panta sestās daļas 2.punktu
šādā redakcijā: "2) pedagoga, zinātnieka, profesionāla sportista un radošo darbu, kā arī
dienestu zemessardzē, ja likumā nav noteikts
citādi ". Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 7.panta sestās daļas 3.punktu šādā
redakcijā: 3) citu amatu, uzņēmuma līguma vai šā panta
vienpadsmitajā daļā neminēta pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada
interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja
vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja.
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Izslēgt 7. panta devīto daļu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 7.pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā: (11) Valsts amatpersonai atļauts savienot savu amatu ar tāda pilnvarojuma
izpildi, uz kura pamata šī amatpersona rīkojas sava radinieka vārdā, ja tas
nerada interešu konflikta situāciju. |
Atbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
2. 7. pantā: izteikt otrās daļas 2. un
3. punktu šādā redakcijā: "2) amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā,
politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā; 3) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla
sportista un radošo darbu;"; aizstāt trešajā daļā
vārdus "Valsts cilvēktiesību biroja direktoram" ar vārdu
"tiesībsargam ";
izteikt
trešās daļas 2. punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga,
zinātnieka, profesionāla
sportista un radošo darbu"; izteikt
ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga,
zinātnieka, profesionāla
sportista un radošo darbu;"; izteikt piektās
daļas 2. un 3. punktu šādā redakcijā: "2) amatu arodbiedrībā,
biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā
vai reliģiskajā organizācijā; 3)pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu, kā
arī dienestu zemessardzē, ja likumā
nav noteikts citādi;
papildināt piekto daļu ar 3.1 punktu šādā redakcijā: "31) amatu kapitālsabiedrībās, kurās
valsts vai pašvaldība ir dalībnieks, ja tas saistīts ar valsts vai
pašvaldības interešu pārstāvēšanu šajās sabiedrībās, ja tas nerada interešu
konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas
rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai
apstiprinājusi amatā;"
papildināt pantu ar 5.1 daļu šādā
redakcijā: (51) Šā likuma 4.panta 2.3 daļā
minētajām amatpersonām, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amata
savienošanas nosacījumi, ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai
ar: 1) amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu,
Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem; 2) amatu biedrībā vai nodibinājumā,
politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā
organizācijā; 3) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla
sportista un radošo darbu, kā arī dienestu zemessardzē, ja likumā nav
noteikts citādi; 4) citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma
izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts
amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo
personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā.;
izteikt sestās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga, zinātnieka, profesionāla sportista un radošo darbu, kā arī
dienestu zemessardzē, ja likumā nav noteikts citādi; ";
papildināt sesto daļu
ar 2.1 punktu šādā
redakcijā: "21) amatu
arodbiedrībā;";
izteikt
sestās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) citu amatu, uzņēmuma līguma vai šā panta
vienpadsmitajā daļā neminēta pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada
interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās valsts vai pašvaldības iestādes
vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja.
izteikt septītās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu."; izslēgt devīto daļu; papildināt pantu ar vienpadsmito daļu šādā
redakcijā: (11) Valsts amatpersonai atļauts savienot savu amatu ar tāda pilnvarojuma
izpildi, uz kura pamata šī amatpersona rīkojas sava radinieka vārdā, ja tas
nerada interešu konflikta situāciju. |
8.pants. Valsts amatpersonas
amata savienošanas ierobežojumu izpildes kārtība (1) Personai, kas pēc
stāšanās valsts amatpersonas amatā vienlaikus ieņem amatu (pilda uzņēmuma
līgumu vai pilnvarojumu), kura savienošana ar valsts amatp
ersonas amatu nav
atļauta, septiņu dienu laikā ir pienākums rakstveidā: 1) paziņot augstākai valsts
amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai par to, ka tā ieņem amatu (pilda
uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu), kura savienošana ar valsts amatpersonas
amatu nav atļauta; 2) iesniegt institūcijai,
kurā tā ieņem amatu (personai, ar kuru tā noslēgusi uzņēmuma līgumu vai no
kuras saņēmusi pilnvarojumu), kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu
nav atļauta, iesniegumu, lūdzot to atbrīvot no attiecīgā amata (paziņojumu
par atkāpšanos no uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma). (2) Institūcijai
(personai), kas saņēmusi šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto valsts
amatpersonas iesniegumu (paziņojumu), ir pienākums mēneša laikā pieņemt
lēmumu par personas atbrīvošanu no amata (par uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izbeigšanu) un nosūtīt to attiecīgajai valsts amatpersonai. (3) Ja valsts
amatpersona no tās neatkarīgu iemeslu dēļ nesaņem šā panta otrajā daļā minēto
lēmumu, tai ir pienākums septiņu dienu laikā pēc šā panta otrajā daļā minētā
termiņa izbeigšanās: 1) rakstveidā par to paziņot
augstākai valsts amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai, kā arī
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam; 2) pārtraukt attiecīgā amata
pienākumu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma) izpildi; 3) pārtraukt atalgojuma
saņemšanu par attiecīgā amata pienākumu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma)
izpildi. (4) Ja šā panta pirmās
daļas 2.punktā minētā institūcija (persona) neizpilda šā panta otrās daļas
noteikumus, valsts amatpersona uzskatāma par atbrīvotu no attiecīgā amata
(uzņēmuma līgums vai pilnvarojums uzskatāms par izbeigtu) ar šā panta otrajā
daļā minētā termiņa pēdējo dienu. |
|
9. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijaIzteikt likuma 8. pantu šādā redakcijā: "8. pants. Valsts amatpersonas amata
savienošanas ierobežojumu izpildes kārtība, ja amata savienošana ir aizliegta (1) Personai, kas pēc stāšanās valsts amatpersonas amatā
vienlaikus ieņem amatu, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir
aizliegta, septiņu dienu laikā ir pienākums rakstveidā: 1) paziņot augstākai
valsts amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai par to, ka tā ieņem vienu
vai vairākus amatus (pilda
uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu), kuru savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir
aizliegta, 2) iesniegt
institūcijai, kurā tā ieņem amatu, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir aizliegta, iesniegumu,
lūdzot to atbrīvot no attiecīgā amata. (2) Ja personai, kas pēc stāšanās valsts amatpersonas
amatā vienlaikus pilda saistības, kas izriet no uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir aizliegta, šī
persona, ja tā turpina pildīt šā panta pirmajā daļā minēto valsts
amatpersonas amatu, triju mēnešu laikā no amatā stāšanās dienas izbeidz
uzņēmuma līgumu vai uzsaka pilnvarojumu. (3)
Institūcijai (personai), kas saņēmusi šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto
valsts amatpersonas iesniegumu, ir pienākums mēneša laikā pieņemt lēmumu par
personas atbrīvošanu no amata. Lēmumu nosūta
attiecīgajai valsts amatpersonai. (4) Ja valsts amatpersona no tās neatkarīgu
iemeslu dēļ nesaņem šā panta trešajā daļā minēto lēmumu, tai ir pienākums pēc
minētajā daļā noteiktā termiņa izbeigšanās: 1) rakstveidā par to
paziņot augstākai valsts amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai, kā arī
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, 2) pārtraukt attiecīgā amata pienākumu
pildīšanu, 3) paziņot šā panta
pirmās daļas 2.punktā minētajai institūcijai (personai) par atalgojuma saņemšanas
pārtraukšanu un neizmantot turpmāk izmaksājamo atalgojumu. (5) Ja šā panta pirmās daļas 2.punktā minētā
institūcija neizpilda šā panta trešās daļas noteikumus, uzskatāms, ka valsts
amatpersona ir ievērojusi šā likuma prasības. |
Atbalstīts, /likumproj.
papildināts ar jaunu pantu/ |
3. Izteikt 8. pantu šādā redakcijā: "8. pants. Valsts amatpersonas
amata savienošanas ierobežojumu izpildes kārtība, ja amata savienošana ir aizliegta (1) Personai, kas pēc stāšanās valsts amatpersonas amatā
vienlaikus ieņem amatu, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir
aizliegta, septiņu dienu laikā ir pienākums rakstveidā: 1) paziņot augstākai
valsts amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai par to, ka tā ieņem vienu
vai vairākus amatus (pilda
uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu), kuru savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir
aizliegta; 2) iesniegt
institūcijai, kurā tā ieņem amatu, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir aizliegta, iesniegumu,
lūdzot to atbrīvot no attiecīgā amata. (2) Ja personai, kura pēc stāšanās valsts
amatpersonas amatā vienlaikus pilda saistības, kas izriet no uzņēmuma līguma
vai pilnvarojuma, kura savienošana ar valsts amatpersonas amatu ir aizliegta,
šī persona, ja tā turpina pildīt šā panta pirmajā daļā minēto valsts
amatpersonas amatu, triju mēnešu laikā no amatā stāšanās dienas izbeidz
uzņēmuma līgumu vai uzsaka pilnvarojumu. (3)
Institūcijai (personai), kas saņēmusi šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto
valsts amatpersonas iesniegumu, ir pienākums mēneša laikā pieņemt lēmumu par
personas atbrīvošanu no amata. Lēmumu nosūta
attiecīgajai valsts amatpersonai. (4) Ja valsts amatpersona no tās neatkarīgu
iemeslu dēļ nesaņem šā panta trešajā daļā minēto lēmumu, tai ir pienākums pēc
minētajā daļā noteiktā termiņa izbeigšanās: 1) rakstveidā par to
paziņot augstākai valsts amatpersonai vai koleģiālajai institūcijai, kā arī
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam; 2) pārtraukt attiecīgā amata pienākumu
pildīšanu; 3) paziņot šā panta
pirmās daļas 2.punktā minētajai institūcijai (personai) par atalgojuma saņemšanas
pārtraukšanu un neizmantot turpmāk izmaksājamo atalgojumu. (5) Ja
šā panta pirmās daļas 2.punktā minētā institūcija neizpilda šā panta trešās
daļas noteikumus, uzskatāms, ka valsts amatpersona ir ievērojusi šā likuma
prasības. |
|
|
10. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā: 8.1pants. Valsts
amatpersonas amata savienošanas ierobežojumu izpildes kārtība, ja amata
savienošanai, darba, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildei nepieciešama
atļauja (1) Valsts amatpersonai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu (pilda uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu) un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot šā likuma 7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas 3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (2) Ja persona, kurai valsts amatpersonas statuss tiek noteikts pēc tam, kad pieņemts lēmums par tās iecelšanu, ievēlēšanu vai apstiprināšanu amatā, vienlaikus ieņem citu amatu (pilda uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu) un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, tad, saņemot šā likuma 7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas 3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, attiecīgajai personai ir pienākums septiņu dienu laikā no valsts amatpersonas statusa noteikšanas dienas rakstveidā iesniegt iepriekšminētajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (3) Valsts amatpersona, kura vēlas savienot
valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma
pildīšanu), un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot šā likuma
7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas
3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida
atļauju, pirms amatu savienošanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai
pilnvarojuma uzņemšanās) uzsākšanas rakstveidā iesniedz minētajai
amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot
ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (4) Ja valsts amatpersona ieņem vairākus
valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama attiecībā uz katru
amatu, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar šo likumu ir nepieciešama
atļauja. (5) Šajā likumā noteiktajos gadījumos valsts
amatpersonai (institūcijai), saņemot šā panta pirmajā, otrajā vai trešajā
daļā minēto lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu
(uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi), ir pienākums: 1) izvērtēt, vai amatu (uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izpilde) savienošana neradīs interešu konflikta situāciju, nebūs
pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts
amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai, 2) mēneša laikā pieņemt lēmumu par atļaujas
izsniegšanu vai atteikšanos izsniegt atļauju amatu savienošanai (uzņēmuma
līguma vai pilnvarojuma izpildei). (6) Ja pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par
atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai, ir mainījušies tiesiskie vai
faktiskie apstākļi, kas minēti šā panta piektās daļas 1.punktā un bija par
pamatu attiecīga lēmuma pieņemšanai, un šāda apstākļu maiņa nepieļauj
turpmāku amatu savienošanu, attiecīgā amatpersona (institūcija) atceļ lēmumu
par atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai. (7) Šā panta piektās daļas 2.punktā un
sestajā daļā minēto lēmumu pieņem un noformē Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā, norādot lēmuma pamatojumu saskaņā ar šā panta piektās daļas
1.punktu un citu normatīvo aktu prasībām. (8) Ja ar lēmumu atsaka atļaujas izsniegšanu
amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpilde) savienošanai vai pieņem
lēmumu, ar kuru atceļ lēmumu par atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai,
attiecīgā amatpersona šos lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur tā darbību. (9) Ja valsts amatpersonai ir atteikts
izsniegt atļauju amatu savienošanai un šī amatpersona jau ieņem savienojamu
amatu, kā arī gadījumā, ja atcelts lēmums par atļaujas izsniegšanu amatu
savienošanai saskaņā ar šā panta sesto daļu, valsts amatpersona mēneša laikā
iesniedz lūgumu atbrīvot to no viena vai vairākiem amatiem, lai ievērotu šajā
likumā noteiktos amatu savienošanas ierobežojumus. Institūcijas (personas) un
valsts amatpersonas turpmākajai rīcībai piemērojama šā likuma 8.panta trešā,
ceturtā un piektā daļa.
(10) Ja valsts
amatpersonai ir atteikts
izsniegt atļauju amata savienošanai ar saistību izpildi, kas izriet no uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma, un
uzņēmuma līgums jau ir stājies spēkā vai šī amatpersona uzņēmusies
pilnvarojumu, kā arī gadījumā, ja atcelts lēmums par atļaujas izsniegšanu
minēto saistību izpildei saskaņā ar šā panta sesto daļu, attiecīgā
amatpersona, ja tā turpina pildīt valsts amatpersonas amatu saistībā ar kuru
atteikta amatu savienošana ar šajā daļā minēto saistību izpildi, triju mēnešu
laikā izbeidz uzņēmuma līgumu vai uzsaka pilnvarojumu. |
Atbalstīts /likumproj.
papildināts ar jaunu pantu/ |
4. Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā: "8.1pants.
Valsts amatpersonas amata savienošanas ierobežojumu izpildes kārtība, ja
amata savienošanai, darba, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildei
nepieciešama atļauja (1) Valsts amatpersonai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu (pilda uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu) un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot šā likuma 7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas 3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā rakstveidā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (2) Ja persona, kurai valsts amatpersonas statuss tiek noteikts pēc tam, kad pieņemts lēmums par tās iecelšanu, ievēlēšanu vai apstiprināšanu amatā, vienlaikus ieņem citu amatu (pilda uzņēmuma līgumu vai pilnvarojumu) un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, tad, saņemot šā likuma 7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas 3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, attiecīgajai personai ir pienākums septiņu dienu laikā no valsts amatpersonas statusa noteikšanas dienas rakstveidā iesniegt iepriekšminētajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (3) Valsts amatpersona, kura vēlas savienot
valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma
pildīšanu), un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot šā likuma
7.panta piektās daļas 4.punktā, 5.1 daļas 4. punktā, sestās daļas
3.punktā un astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida
atļauju, pirms amatu savienošanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai
pilnvarojuma uzņemšanās) uzsākšanas rakstveidā iesniedz minētajai
amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot
ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). (4) Ja valsts amatpersona ieņem vairākus
valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama, attiecībā uz katru
amatu, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar šo likumu ir nepieciešama
atļauja. (5) Šajā likumā noteiktajos gadījumos valsts
amatpersonai (institūcijai), saņemot šā panta pirmajā, otrajā vai trešajā
daļā minēto lūgumu atļaut valsts amatpersonas amatu savienot ar citu amatu
(uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi), ir pienākums: 1) izvērtēt, vai amatu (uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izpilde) savienošana neradīs interešu konflikta situāciju, nebūs
pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts
amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai, 2) mēneša laikā pieņemt lēmumu par atļaujas
izsniegšanu vai atteikšanos izsniegt atļauju amatu savienošanai (uzņēmuma
līguma vai pilnvarojuma izpildei). (6) Ja pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par
atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai, ir mainījušies tiesiskie vai
faktiskie apstākļi, kas minēti šā panta piektās daļas 1.punktā un bija par
pamatu attiecīga lēmuma pieņemšanai, un šāda apstākļu maiņa nepieļauj
turpmāku amatu savienošanu, attiecīgā amatpersona (institūcija) atceļ lēmumu
par atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai. (7) Šā panta piektās daļas 2.punktā un
sestajā daļā minēto lēmumu pieņem un noformē Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā, norādot lēmuma pamatojumu saskaņā ar šā panta piektās
daļas 1.punktu un citu normatīvo aktu prasībām. (8) Ja ar lēmumu atsaka atļaujas izsniegšanu
amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpilde) savienošanai vai pieņem
lēmumu, ar kuru atceļ lēmumu par atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai,
attiecīgā amatpersona šos lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur tā darbību. (9) Ja valsts amatpersonai ir atteikts
izsniegt atļauju amatu savienošanai un šī amatpersona jau ieņem savienojamu amatu, kā arī gadījumā, ja
atcelts lēmums par atļaujas izsniegšanu amatu savienošanai saskaņā ar šā
panta sesto daļu, valsts amatpersona mēneša laikā iesniedz lūgumu atbrīvot to
no viena vai vairākiem amatiem, lai ievērotu šajā likumā noteiktos amatu
savienošanas ierobežojumus. Institūcijas (personas) un valsts amatpersonas turpmākajai rīcībai
piemērojama šā likuma 8.panta trešā, ceturtā un piektā daļa. (10) Ja valsts
amatpersonai ir atteikts
izsniegt atļauju amata savienošanai ar saistību izpildi, kas izriet no uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma, un
uzņēmuma līgums jau ir stājies spēkā vai šī amatpersona uzņēmusies
pilnvarojumu, kā arī gadījumā, ja atcelts lēmums par atļaujas izsniegšanu
minēto saistību izpildei saskaņā ar šā panta sesto daļu, attiecīgā
amatpersona, ja tā turpina pildīt valsts amatpersonas amatu, saistībā ar kuru
atteikta amatu savienošana ar šajā daļā minēto saistību izpildi, triju mēnešu
laikā izbeidz uzņēmuma līgumu vai uzsaka pilnvarojumu. |
9.pants. Ienākumu gūšanas ierobežojumi (1) Valsts amatpersonai ir
atļauts vienlaikus saņemt atalgojumu par valsts amatpersonas amata pienākumu
pildīšanu un atalgojumu par tāda amata pienākumu, uzņēmuma līguma vai
pilnvarojuma izpildi, kas tai nav aizliegts ar šo likumu vai citiem likumiem,
kā arī gūt ienākumus no komercdarbības, kas tai nav aizliegta ar šo
likumu vai citiem likumiem. |
3. Aizstāt 9. panta pirmajā
daļā vārdus "komercdarbības, kas tai nav aizliegta" ar vārdiem "komercdarbības vai
citiem ienākumu avotiem, kas tai nav
aizliegti". |
|
|
|
5. Aizstāt 9. panta pirmajā
daļā vārdus "komercdarbības, kas tai nav aizliegta" ar vārdiem "komercdarbības vai
citiem ienākumu avotiem, kas tai nav
aizliegti". |
11.pants. Administratīvo aktu izdošanas, uzraudzības, kontroles, izziņas
vai sodīšanas funkciju veikšanas un līgumu slēgšanas ierobežojumi (1) Valsts amatpersonai ir
aizliegts, pildot valsts amatpersonas pienākumus, sagatavot vai izdot
administratīvos aktus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas
funkcijas, slēgt līgumus vai veikt citas darbības, kurās šī valsts
amatpersona, tās radinieki vai darījumu partneri ir personiski vai mantiski
ieinteresēti. (2) Valsts amatpersona
nedrīkst izdot administratīvos aktus, veikt uzraudzības, kontroles, izziņas
vai sodīšanas funkcijas, slēgt līgumus vai veikt citas darbības attiecībā uz
saviem darījumu partneriem arī divus gadus pēc līgumisko attiecību
izbeigšanās. (3) Personai, kura pirms
stāšanās valsts amatpersonas amatā ir bijusi komercsabiedrības pārraudzības
institūcijas, izpildinstitūcijas vai kontroles institūcijas loceklis, pēc
tam, kad tā kļuvusi par valsts amatpersonu un izbeigusi darba vai citas
civiltiesiskās attiecības ar komercsabiedrību, vēl divus gadus ir aizliegts
izdot administratīvos aktus, kas skar attiecīgās komercsabiedrības darbību. (4) Šā panta trešajā daļā
noteiktais administratīvo aktu izdošanas ierobežojums neattiecas uz tām
valsts amatpersonām, kuras pirms stāšanās valsts amatpersonas amatā bijušas
tādas komercsabiedrības pārraudzības institūcijas, izpildinstitūcijas vai
kontroles institūcijas locekļi, kurā valsts vai pašvaldības daļa
pamatkapitālā atsevišķi vai kopumā pārsniedz 50 procentus. (5) Šajā pantā
noteiktie administratīvo aktu izdošanas ierobežojumi neattiecas uz Saeimas
deputātiem un Ministru kabineta locekļiem, kuri saskaņā ar normatīvajiem
aktiem piedalās administratīvo aktu izdošanā. |
4. 11. pantā: izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Šajā pantā
noteiktie administratīvo aktu izdošanas ierobežojumi neattiecas uz Saeimas
deputātiem un Ministru kabineta locekļiem gadījumos, kad minētās valsts
amatpersonas piedalās attiecīgi Saeimas vai Ministru kabineta administratīvo
aktu izdošanā.;
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Šā panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktie ierobežojumi neattiecas uz: 1) Valsts prezidentu, Saeimas deputātiem,
Ministru kabineta locekļiem vai pašvaldības domes (padomes) deputātiem
gadījumos, kad minētās valsts amatpersonas piedalās ārējo normatīvo aktu vai
politisko lēmumu pieņemšanā; 2) Saeimas deputātiem, Ministru kabineta
locekļiem vai pašvaldības domes (padomes) deputātiem gadījumos, kad minētās
valsts amatpersonas piedalās attiecīgi Saeimas, Ministru kabineta vai
pašvaldības domes (padomes) lēmuma pieņemšanā par atalgojuma noteikšanu vai
valsts amatpersonas iecelšanu, ievēlēšanu vai apstiprināšanu amatā. |
|
|
|
6. 11. pantā: izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Šajā pantā
noteiktie administratīvo aktu izdošanas ierobežojumi neattiecas uz Saeimas
deputātiem un Ministru kabineta locekļiem gadījumos, kad minētās valsts
amatpersonas piedalās attiecīgi Saeimas vai Ministru kabineta administratīvo
aktu izdošanā.;
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Šā panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktie ierobežojumi neattiecas uz: 1) Valsts prezidentu, Saeimas deputātiem,
Ministru kabineta locekļiem vai pašvaldības domes (padomes) deputātiem
gadījumos, kad minētās valsts amatpersonas piedalās ārējo normatīvo aktu vai
politisko lēmumu pieņemšanā; 2) Saeimas deputātiem, Ministru kabineta
locekļiem vai pašvaldības domes (padomes) deputātiem gadījumos, kad minētās
valsts amatpersonas piedalās attiecīgi Saeimas, Ministru kabineta vai
pašvaldības domes (padomes) lēmuma pieņemšanā par atalgojuma noteikšanu vai
valsts amatpersonas iecelšanu, ievēlēšanu vai apstiprināšanu amatā. |
13.pants. Dāvanu pieņemšanas ierobežojumi (1) Valsts amatpersonai ir
aizliegts tieši vai netieši pieņemt dāvanas, izņemot šā panta trešajā
un sestajā daļā noteiktos gadījumus. (2) Par dāvanām šā
likuma izpratnē uzskatāmi jebkuri mantiski vai citāda veida labumi, to skaitā
pakalpojumi, tiesību nodošana, atsvabināšana no pienākuma, atteikšanās no
kādas tiesības valsts amatpersonai vai tās radiniekam par labu, kā arī
citas darbības, ar kurām šīm personām tiek piešķirts kāds labums.
Diplomātiskās dāvanas šā likuma izpratnē ir dāvanas, ko ārvalstu oficiālas
amatpersonas pasniedz Valsts prezidentam, Saeimas priekšsēdētājam, Ministru
prezidentam, ārlietu ministram un šā likuma 4.panta pirmās daļas 17.punktā un
otrajā daļā minētajām Ārlietu ministrijas amatpersonām valsts, oficiālo vai
darba vizīšu laikā saskaņā ar protokolu. (3) Valsts amatpersonai
saistībā ar tās darbību valsts amatpersonas amatā ir atļauts pieņemt tikai
diplomātiskās dāvanas un dāvanas, kuras pasniedz: 1) ārvalstu amatpersonas oficiālo vai darba
vizīšu laikā ārvalstīs; 2) ārvalstu delegācijas vai ārvalstu
amatpersonas savu valsts, oficiālo vai darba vizīšu laikā Latvijas Republikā; 3) ārvalstu amatpersonas Latvijas Republikas
diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību valsts amatpersonām; 4) ārvalstu amatpersonas darba vizīšu laikā
Latvijas Republikā -Valsts prezidentam, Ministru prezidentam,
Ministru prezidenta biedram, ministram, īpašu uzdevumu ministram un valsts
ministram; 5) Latvijas Republikas valsts svētkos un
atceres un atzīmējamās dienās; 6) tās valsts vai pašvaldības institūcijas
jubilejā, kurā strādā šī amatpersona; 7) likumos paredzētajos citos gadījumos. (4) Valsts amatpersonai ir
aizliegts pieņemt dāvanas šā panta trešajā daļā noteiktajos gadījumos, ja
dāvana ir šā panta otrajā daļā minētie citāda veida labumi. (5) Šā panta trešajā daļā
minētās dāvanas ir valsts vai attiecīgās pašvaldības īpašums. Diplomātiskās
dāvanas reģistrē Ārlietu ministrijas Vienotā valsts protokola reģistrā, un
par to izmantošanu lemj ārlietu ministrs. Par pārējo dāvanu izmantošanu un
izpirkšanu saskaņā ar Ministru kabineta noteikumos paredzēto kārtību lemj tās
valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājs, kurā valsts amatpersonas amatu
ieņem dāvanas saņēmējs. (6) Valsts amatpersonām
ārpus valsts amatpersonas amata pienākumu pildīšanas ir atļauts pieņemt
dāvanas no radiniekiem. No citām fiziskajām vai juridiskajām personām ārpus
valsts amatpersonas amata pienākumu pildīšanas ir atļauts pieņemt dāvanas
tikai tad, ja no vienas personas gada laikā saņemtās dāvanas vērtība nepārsniedz
minimālās mēnešalgas apmēru un attiecībā uz dāvinātāju valsts amatpersona
divu gadu laikposmā pirms dāvanas saņemšanas nav izdevusi
administratīvo aktu vai veikusi uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas
funkcijas. Ja valsts amatpersona ārpus valsts amatpersonas amata pienākumu
pildīšanas ir pieņēmusi dāvanas no fiziskajām vai juridiskajām personām, tā
divus gadus pēc dāvanas pieņemšanas nav tiesīga attiecībā uz dāvanas devēju
izdot administratīvo aktu vai veikt uzraudzības, kontroles, izziņas un
sodīšanas funkcijas. |
5. Izteikt 13. pantu šādā redakcijā: "13.pants. Vispārīgie dāvanu pieņemšanas ierobežojumi (1) Valsts
amatpersonai ir aizliegts pieņemt dāvanas, izņemot šajā likumā noteiktos
gadījumus. (2) Valsts
amatpersonai, pildot amata pienākumus, ir atļauts pieņemt dāvanas šā likuma
13.1 panta pirmajā daļā minētajos gadījumos. Ārpus amata pienākumu
pildīšanas valsts amatpersonai ir atļauts pieņemt dāvanas, ievērojot šā
likuma 13.2 pantā noteiktos ierobežojumus. (3) Dāvana šā
likuma izpratnē ir jebkurš mantisks vai citāda veida labums (tai skaitā
pakalpojumi, tiesību piešķiršana, nodošana, atbrīvošana no pienākuma,
atteikšanās no kādas tiesības, kā arī citas darbības, kuru rezultātā rodas
kāds labums), kura tiešs vai netiešs guvējs ir valsts amatpersona. Netieši
gūts labums ir jebkurš mantisks vai citāda veida labums, kuru valsts
amatpersonai zinot vai pēc tās norādījuma gūst jebkura fiziskā vai juridiskā
persona sakarā attiecīgās amatpersonas darbību vai bezdarbību. (4) Par dāvanu šā
likuma izpratnē nav uzskatāmi: 1) ziedi; 2)
suvenīri, grāmatas vai reprezentācijas priekšmeti, ja no vienas personas gada
laikā saņemto suvenīru, grāmatu vai reprezentācijas priekšmetu kopējā vērtība
naudas izteiksmē nepārsniedz vienas minimālās mēnešalgas apmēru
3) apbalvojumi, balvas vai godalgas, kuru pasniegšana paredzēta ārējos
normatīvajos aktos; 4) jebkuri labumi un garantijas, ko
valsts amatpersonai, pildot amata pienākumus, normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā nodrošina attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija;
5) pakalpojumi un dažāda veida atlaides, ko piedāvā komercsabiedrības, individuālie komersanti, kā arī zemnieku un zvejnieku saimniecības un kas ir publiski pieejamas. |
11. 12. 13. |
Juridiskais birojs Izslēgt otrajā lasījumā pieņemto 13.
panta pirmo daļu un attiecīgi mainīt
panta turpmāko daļu numerāciju. labojums un papildinājums Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt otrajā lasījumā pieņemtā 13. panta trešās daļas otro teikumu.
Juridiskais birojs Aizstāt otrajā
lasījumā pieņemtajā 13. panta ceturtās daļas 4. punktā vārdus "attiecīgā
valsts vai pašvaldības institūcija" ar vārdiem "valsts vai
pašvaldības institūcija, kurā attiecīgā persona pilda amata
pienākumus." |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
7. Izteikt 13. pantu šādā redakcijā: "13.pants. Vispārīgie dāvanu pieņemšanas ierobežojumi (1) Valsts
amatpersonai, pildot amata pienākumus, ir atļauts pieņemt dāvanas šā likuma
13.1 panta pirmajā daļā minētajos gadījumos. Ārpus amata pienākumu
pildīšanas valsts amatpersonai ir atļauts pieņemt dāvanas, ievērojot šā
likuma 13.2 pantā noteiktos ierobežojumus. (2) Dāvana šā
likuma izpratnē ir jebkurš mantisks vai citāda veida labums (tai skaitā
pakalpojumi, tiesību piešķiršana, nodošana, atbrīvošana no pienākuma,
atteikšanās no kādas tiesības, kā arī citas darbības, kuru rezultātā rodas
kāds labums), kura tiešs vai netiešs guvējs ir valsts amatpersona. (3) Par dāvanu šā
likuma izpratnē nav uzskatāmi: 1) ziedi; 2)
suvenīri, grāmatas vai reprezentācijas priekšmeti, ja no vienas personas gada
laikā saņemto suvenīru, grāmatu vai reprezentācijas priekšmetu kopējā vērtība
naudas izteiksmē nepārsniedz vienas minimālās mēnešalgas apmēru 3) apbalvojumi, balvas vai godalgas, kuru
pasniegšana paredzēta ārējos normatīvajos aktos; 4) jebkuri labumi un garantijas,
ko valsts amatpersonai, pildot amata pienākumus, normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā nodrošina valsts vai pašvaldības institūcija, kurā
attiecīgā persona pilda amata pienākumus; 5) pakalpojumi
un dažāda veida atlaides, ko piedāvā komercsabiedrības, individuālie
komersanti, kā arī zemnieku un zvejnieku saimniecības un kas ir publiski pieejamas. |
|
6. Papildināt likumu ar 13.1, 13.2 un 13.3
pantu šādā redakcijā: 13.1 pants. Speciālie dāvanu
pieņemšanas ierobežojumi, pildot valsts amatpersonas pienākumus (1) Valsts
amatpersonai, pildot amata pienākumus, ir atļauts pieņemt diplomātiskās
dāvanas (dāvanas, ko ārvalsts
delegācija vai oficiāla amatpersona pasniedz Latvijas valsts amatpersonai
diplomātiskajā protokolā noteiktajā kārtībā), kā arī dāvanas, kuras pasniedz: 1) ārvalstu
amatpersonas Latvijas valsts amatpersonām oficiālo vai darba vizīšu laikā
Latvijā; 2) ārvalstu delegācijas vai amatpersonas
valsts, oficiālo vai darba vizīšu laikā ārvalstīs; 3) ārvalstu
amatpersonas Latvijas Republikas diplomātiskajās un konsulārajās
pārstāvniecībās strādājošajām valsts amatpersonām; 4) valsts
amatpersonai kā valsts vai pašvaldības institūcijas pārstāvim valsts svētkos,
atceres un atzīmējamās dienās; 5) valsts
amatpersonai tā valsts vai pašvaldības institūcija, kurā attiecīgā persona
pilda amata pienākumus. (2) Valsts amatpersonai, kamēr tā ir valsts vai
pašvaldības kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitālsabiedrībā, kā arī divus
gadus pēc šo pienākumu pildīšanas beigām ir aizliegts pieņemt dāvanas no
attiecīgās kapitālsabiedrības un tās pārvaldes institūcijas locekļiem. (3) Diplomātiskās
dāvanas un dāvanas, kas tiek pieņemtas šā panta pirmās daļas 1., 2., 3. vai
4.punktā minētajos gadījumos, ir attiecīgās valsts vai pašvaldības
institūcijas īpašums. |
|
|
|
8. Papildināt likumu ar 13.1, 13.2 un 13.3
pantu šādā redakcijā: 13.1 pants. Speciālie dāvanu
pieņemšanas ierobežojumi, pildot valsts amatpersonas pienākumus (1) Valsts
amatpersonai, pildot amata pienākumus, ir atļauts pieņemt diplomātiskās
dāvanas (dāvanas, ko ārvalsts
delegācija vai oficiāla amatpersona pasniedz Latvijas valsts amatpersonai
diplomātiskajā protokolā noteiktajā kārtībā), kā arī dāvanas, kuras pasniedz: 1) ārvalstu
amatpersonas Latvijas valsts amatpersonām oficiālo vai darba vizīšu laikā
Latvijā; 2) ārvalstu delegācijas vai amatpersonas valsts,
oficiālo vai darba vizīšu laikā ārvalstīs; 3) ārvalstu
amatpersonas Latvijas Republikas diplomātiskajās un konsulārajās
pārstāvniecībās strādājošajām valsts amatpersonām; 4) valsts
amatpersonai kā valsts vai pašvaldības institūcijas pārstāvim valsts svētkos,
atceres un atzīmējamās dienās; 5) valsts
amatpersonai tā valsts vai pašvaldības institūcija, kurā attiecīgā persona
pilda amata pienākumus. (2) Valsts amatpersonai, kamēr tā ir valsts vai
pašvaldības kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitālsabiedrībā, kā arī divus
gadus pēc šo pienākumu pildīšanas beigām ir aizliegts pieņemt dāvanas no
attiecīgās kapitālsabiedrības un tās pārvaldes institūcijas locekļiem. (3) Diplomātiskās
dāvanas un dāvanas, kas tiek pieņemtas šā panta pirmās daļas 1., 2., 3. vai
4.punktā minētajos gadījumos, ir attiecīgās valsts vai pašvaldības
institūcijas īpašums. |
|
13.2 pants. Speciālie dāvanu
pieņemšanas ierobežojumi ārpus valsts amatpersonas pienākumu pildīšanas (1) Valsts
amatpersonai ārpus amata pienākumu pildīšanas ir aizliegts pieņemt dāvanas, ja attiecībā uz
dāvinātāju valsts amatpersona divu gadu laikā pirms dāvanas saņemšanas ir sagatavojusi
vai izdevusi administratīvos aktus vai veikusi uzraudzības,
kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas, kā arī slēgusi līgumus vai
veikusi citas ar amata pienākumu pildīšanu saistītas darbības. (2) Ja valsts
amatpersona ārpus amata pienākumu pildīšanas ir pieņēmusi dāvanas no
fiziskajām vai juridiskajām personām, tā nav tiesīga attiecībā uz dāvanas
devēju divu gadu laikā pēc dāvanas saņemšanas sagatavot vai izdot
administratīvos aktus vai veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas
funkcijas, kā arī slēgt līgumus vai veikt citas ar amata pienākumu pildīšanu
saistītas darbības. |
|
|
|
13.2 pants. Speciālie dāvanu pieņemšanas
ierobežojumi ārpus valsts amatpersonas pienākumu pildīšanas (1) Valsts
amatpersonai ārpus amata pienākumu pildīšanas ir aizliegts pieņemt dāvanas, ja attiecībā uz
dāvinātāju valsts amatpersona divu gadu laikā pirms dāvanas saņemšanas ir sagatavojusi
vai izdevusi administratīvos aktus vai veikusi uzraudzības,
kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas, kā arī slēgusi līgumus vai
veikusi citas ar amata pienākumu pildīšanu saistītas darbības. (2) Ja valsts amatpersona ārpus amata
pienākumu pildīšanas ir pieņēmusi dāvanas no fiziskajām vai juridiskajām
personām, tā nav tiesīga attiecībā uz dāvanas devēju divu gadu laikā pēc dāvanas
saņemšanas sagatavot vai izdot administratīvos aktus vai veikt uzraudzības,
kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas, kā arī slēgt līgumus vai veikt
citas ar amata pienākumu pildīšanu saistītas darbības. |
|
13.3 pants. Dāvanu reģistrācijas,
novērtēšanas, izmantošanas un izpirkšanas kārtība (1) Diplomātiskās dāvanas reģistrē Ārlietu
ministrijas Vienotā valsts protokola reģistrā, un par to izmantošanu lemj
ārlietu ministrs vai Ministru prezidents, ja diplomātisko dāvanu pieņēmis
pats ārlietu ministrs. (2) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā reģistrējamas, novērtējamas, izmantojamas un izpērkamas
citas dāvanas, kas pieņemtas, pildot valsts amatpersonas pienākumus, un kas
saskaņā ar šo likumu ir valsts vai pašvaldības institūcijas īpašums." |
|
|
|
13.3 pants. Dāvanu reģistrācijas,
novērtēšanas, izmantošanas un izpirkšanas kārtība (1) Diplomātiskās dāvanas reģistrē Ārlietu
ministrijas Vienotā valsts protokola reģistrā, un par to izmantošanu lemj
ārlietu ministrs vai Ministru prezidents, ja diplomātisko dāvanu pieņēmis
pats ārlietu ministrs. (2) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā reģistrējamas, novērtējamas, izmantojamas un izpērkamas
citas dāvanas, kas pieņemtas, pildot valsts amatpersonas pienākumus, un kas
saskaņā ar šo likumu ir valsts vai pašvaldības institūcijas īpašums." |
30.pants. Valsts amatpersonu un citu personu
atbildība (1) Par šā likuma
pārkāpumiem personu sauc pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības. Valsts
amatpersonai saskaņā ar šā panta noteikumiem iestājas arī civiltiesiskā
atbildība. (2) Ienākumi un mantiskie
labumi, kas gūti, pārkāpjot šajā likumā noteiktos ierobežojumus, vai
proporcionāls to pieaugums ir piekritīgi valstij, prezumējot, ka, pārkāpjot
valsts noteiktos ierobežojumus un prettiesiski gūstot ienākumus vai mantiskos
labumus, valsts amatpersona ir nodarījusi tādu kaitējumu valsts pārvaldības
kārtībai, kas ir novērtējams mantiskā izteiksmē un ir proporcionāls aizliegtā
veidā gūtu ienākumu, mantisko labumu un īpašuma vai mantas pieauguma
vērtībai. (3) Ja valsts
amatpersona labprātīgi neatlīdzina valstij nodarītos zaudējumus, ar likumu
pilnvarotajai valsts institūcijai vai valsts amatpersonai ir pienākums veikt
nepieciešamās darbības, lai likumā noteiktajā kārtībā prasītu atlīdzināt
nodarītos zaudējumus. (4) Zaudējumu atlīdzību
pieprasa Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā. (5) Zaudējumu piedziņa no
valsts amatpersonas notiek neatkarīgi no tā, vai valsts amatpersonu par šā
likuma noteikumu pārkāpšanu sauc pie administratīvās atbildības vai
kriminālatbildības. |
|
14. 15. 16. 17. |
Deputāts U. AugulisIzteikt 30. panta
otro daļu šādā redakcijā: "(2) Valsts amatpersonas pienākums ir atlīdzināt valstij
nodarītos zaudējumus, ko valsts amatpersona nodarījusi, pārkāpjot šā likuma
normas." Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 30.
pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā: "(21) Šā panta otrā daļa nav piemērojama gadījumos,
ja amatu savienošana ir pieļaujama,
saņemot šā likuma 7. panta piektās daļas 4. punktā, 5.1 daļas 4.
punktā, sestās daļas 3. punktā un
astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, bet
valsts amatpersona rakstveida atļauju nav lūgusi un nav arī radies interešu
konflikts. Citos gadījumos valsts amatpersonu pilnībā vai daļēji atbrīvo no
to ienākumu un mantisko labumu atmaksas, kuri gūti, pārkāpjot šajā likumā
noteiktos ierobežojumus, ja pienākums
atmaksāt ienākumus un mantiskos labumus nav samērīgs ar administratīvā
pārkāpuma rezultātā radīto kaitējumu valsts pārvaldes kārtībai." Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 30. pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā: (31) Valsts amatpersonu pilnībā
vai daļēji atbrīvo no zaudējumu atlīdzināšanas valstij, ja pienākums
atlīdzināt visus zaudējumus nav samērīgs ar administratīvā pārkāpuma
rezultātā radīto kaitējumu valsts pārvaldības kārtībai. Deputāts U. AugulisIzteikt 30. panta
piekto daļu šādā redakcijā: "(5) Zaudējumu piedziņa no valsts amatpersonas notiek,
ja valsts amatpersona par šā likuma noteikumu pārkāpšanu sodīta ar
administratīvo sodu vismaz divu minimālo mēnešalgu apmērā vai valsts
amatpersonu sauc pie kriminālatbildības." |
Neatbalstīts Atbalstīts /likumproj.
papildināts ar jaunu pantu/ Atbalstīts Neatbalstīts |
9. 30. pantā: papildināt pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: "(21) Šā panta otrā daļa nav piemērojama gadījumos,
ja amatu savienošana ir pieļaujama,
saņemot šā likuma 7. panta piektās daļas 4. punktā, 5.1 daļas 4.
punktā, sestās daļas 3. punktā un
astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, bet
valsts amatpersona rakstveida atļauju nav lūgusi un nav arī radies interešu
konflikts. Citos gadījumos valsts amatpersonu pilnībā vai daļēji atbrīvo no
to ienākumu un mantisko labumu atmaksas, kuri gūti, pārkāpjot šajā likumā noteiktos
ierobežojumus, ja pienākums atmaksāt
ienākumus un mantiskos labumus nav samērīgs ar administratīvā pārkāpuma
rezultātā radīto kaitējumu valsts pārvaldes kārtībai."; papildināt pantu ar 3.1
daļu šādā redakcijā: (31) Valsts amatpersonu pilnībā
vai daļēji atbrīvo no zaudējumu atlīdzināšanas valstij, ja pienākums
atlīdzināt visus zaudējumus nav samērīgs ar administratīvā pārkāpuma
rezultātā radīto kaitējumu valsts pārvaldības kārtībai. |
|
Likums stājas spēkā nākamajā dienā
pēc tā izsludināšanas |
|
|
|
Likums stājas spēkā nākamajā
dienā pēc tā izsludināšanas. |