01. 03. 2007. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie
Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija, izskatījusi deputātu J.Strazdiņa, A. Brigmaņa, S.
Šķestera, V. Breša un G. Blumberga iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā
"Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (nr.
225/Lp9), nolēma atbalstīt minēto
likumprojektu un virzīt to izskatīšanai
Saeimā pirmajā lasījumā.
Pielikumā:
likumprojekta anotācija, piecas lapas
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs Māris Krastiņš
Likumprojekta
"Grozījumi
likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu
darbībā""
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd spēkā esošā likuma Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā redakcija nepieļauj Saeimas deputātiem,
Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedram, ministriem, īpašu uzdevumu
ministriem, valsts ministriem un parlamentārajiem sekretāriem savienot valsts
amatpersonas amatu ar profesionāla sportista amatu. Saskaņā ar Sporta likuma 19.pantu
profesionāls sportists ir fiziskā persona, kas uz darba līguma pamata un par
nolīgto samaksu gatavojas sporta sacensībām un piedalās tajās. Profesionālie
sportisti pārsvarā piedalās augstākā līmeņa sporta sacensībās, t.sk.,
olimpiskajās spēles, pasaules un Eiropas čempionātos, pasaules un Eiropas
čempionāta posmos un kausu izcīņas, kā arī citās starptautiskās sacensībās.
Dalība šajās sacensībās ne tikai veicina Latvijas atpazīstamību ārzemēs, bet
arī veicina bērnu un jauniešu iesaistīšanos sportā. Iepriekš uzskaitītie
valsts amatpersonas amati ir terminēti, pēc kā to ieņemošās personas pārsvarā
atgriežas iepriekšējā darbā. Attiecībā uz profesionālo sportistu ilgāka pauze
praktiski nozīmē sportista profesionālā sportista karjeras beigas, jo
nepieciešama nepārtraukta savas fiziskās formas un sportiskās meistarības
uzturēšana un pilnveidošana, kas nav iespējama bez regulāra treniņprocesa un
dalības sporta sacensībās. Ievērojot minēto, ierobežojums savienot
iepriekšminētos valsts amatpersonas amatus ar profesionāla sportista amatu
būtu atceļams. Šobrīd spēkā esošā likuma Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā redakcija nepieļauj valsts amatpersonai
vienlaikus saņemt atalgojumu par valsts amatpersonas amata pienākumu
pildīšanu un naudas balvas (prēmijas) par izciliem sasniegumiem zinātnē,
mākslā vai sportā. Ievērojot to, ka runa par izciliem sasniegumiem visas
valsts mērogā (bieži vien pat par izciliem Eiropas un pasaules mērogā),
apstāklis, ka persona par šādiem sasniegumiem nevar saņemt arī naudas balvas
(prēmijas), ja tādas ir noteiktas saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem, tikai tāpēc, ka tā vienlaikus pilda arī valsts amatpersonas
pienākumus, nav samērīgs ar izcilā sasnieguma būtību. Ievērojot minēto,
valsts amatpersonai būtu jāatļauj vienlaikus saņemt atalgojumu par valsts
amatpersonas amata pienākumu pildīšanu un naudas balvas (prēmijas) par
izciliem sasniegumiem zinātnē, mākslā vai sportā. |
||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts jaunā redakcijā izsaka 7.panta otrās
daļas 3.punktu, precizējot, ka Saeimas deputātiem, Ministru prezidentam,
Ministru prezidenta biedram, ministriem, īpašu uzdevumu ministriem, valsts
ministriem un parlamentārajiem sekretāriem ir atļauts savienot valsts
amatpersonas amatu arī ar profesionālā sportista darbu. Tāpat likumprojekts jaunā redakcijā izsaka 9.panta
pirmo daļu, precizējot, ka valsts amatpersonai ir atļauts vienlaikus saņemt
naudas balvas (prēmijas) par izciliem sasniegumiem zinātnē, mākslā vai
sportā, ja tas nav aizliegts ar šo vai citiem likumiem. |
||||||||
3. Cita informācija
|
Nav |
||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta
projekta pieņemšana pozitīvi ietekmēs sabiedrības iesaistīšanos sportiskās,
kā arī veselīgu un aktīvu dzīvesveidu veicinošās aktivitātēs. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
5. Cita informācija
|
Nav. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||||
2007.gads |
2008.gads |
2009.gads |
2010.gads |
2008.- 2012.gads |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Cita informācija
|
Nav |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
|||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||
5. Cita informācija
|
Nav |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas
konsultācijas ar biedrību Latvijas Olimpiskā komiteja. |
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Biedrība Latvijas
Olimpiskā komiteja atbalsta normatīvā akta projektu. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
||||||||
5. Cita informācija
|
Nav |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta
izpildei nav nepieciešams izveidot jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas,
kā arī nav nepieciešams paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts
pēc pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis
un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS). Tāpat sabiedrība tiks informēta arī ar
Izglītības un zinātnes ministrijas un Sporta pārvaldes mājas lapu Internetā
starpniecību. |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Cita informācija
|
Nav |
||||||||