Likumprojekts
Grozījums Dzelzceļa
pārvadājumu likumā
Izdarīt Dzelzceļa
pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2001, 3.nr.; 2002, 9.nr.; 2006, 1.nr.) grozījumu un aizstāt pārejas noteikumu
3.punktā vārdus un skaitļus "līdz 2006.gada 1.jūlijam" ar vārdiem un
skaitļiem "līdz 2009.gada 1.jūlijam".
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta
Grozījums Dzelzceļa pārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvijai, esot kolektīvās aizsardzības sistēmā Ziemeļatlantijas līguma
(turpmāk NATO) ietvaros, jābūt
gatavai nodrošināt pieņemto starptautisko saistību izpildi uzņemošās valsts
atbalsta uzdevumu kontekstā, kā arī nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku
vienību personāla un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumus uzdevumu izpildei
ārpus valsts robežām. Militārpersonu un militāro kravu
pārvadājumi jānodrošina atbilstoši NATO noteiktajiem dzelzceļa pārvadājumu
tehniskajiem noteikumiem, kas ietverti NATO izstrādātajā dokumentā AMovP-4
Militāro materiālu pārvadāšanas pa dzelzceļu tehniskie aspekti. Dzelzceļa pārvadājumu likuma 5.1
panta pirmajā daļā noteikts deleģējums Ministru kabinetam izdot
militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumu noteikumus, ar kuru
izdošanu Latvija faktiski būtu pievienojusies NATO publikācijai AMovP-4
Militāro materiālu pārvadāšanas tehniskie aspekti, kas nodrošinātu
militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumus atbilstoši NATO
izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
Lai izvērtētu Baltijas valstu dzelzceļa kompāniju gatavību veikt
militārpersonu un militāro kravu pārvadājumus un sniegtu palīdzību NATO
AMovP-4 prasību ieviešanā, š.g. jūnijā Varšavā notika Baltijas valstu dzelzceļa
speciālistu pirmā sanāksme (sanāksmi organizēja Polijas Republika, kurai NATO
Iekšzemes transporta plānošanas padome (Planning Board for Inland
Surface Transport) ir uzdevusi darba koordinēšanu).
Sanāksmes gaitā tika secināts, ka Baltijas valstīs minēto dokumentu,
kas izstrādāts uz 1435mm dzelzceļa sistēmas tehnisko noteikumu bāzes, bez
būtiskām atrunām ieviest nav iespējams. Nepieciešams veikt šī dokumenta
piemērošanu Baltijas valstīs eksistējošām dzelzceļa sistēmas tehniskajām
īpatnībām. Līdz ar to ir izveidojusies objektīva
situācija, ka, neizvērtējot un nepiemērojot AMovP-4 Latvijas dzelzceļa sistēmas
tehniskajām īpatnībām, izpildīt noteiktajā termiņā Dzelzceļa pārvadājumu
likuma 5.1 panta pirmajā
daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam - izdot militārpersonu un
militāro kravu dzelzceļa pārvadājumu noteikumus nav iespējams. Konsultācijās
ar Satiksmes ministriju, kas piedalās NATO Iekšzemes transporta
plānošanas padomes sanāksmēs, secināts, ka AMovP-4 izvērtēšana un precizēšana būs ilgstošs process, jo paredzēts,
ka rezultātā tiks izveidots jauns dokuments, kuru nepieciešams apstiprināt
arī NATO Iekšzemes transporta plānošanas padomē. |
|
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekta būtība ir pagarināt Dzelzceļa pārvadājumu likuma 5.1 panta pirmajā daļā noteiktā
deleģējuma Ministru kabinetam izpildes termiņu, kas noteikts likuma
Pārejas noteikumos. Likumprojekts paredz, ka MK noteikumi par militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa
pārvadājumiem tiek izdoti līdz 2009. gada 1. jūlijam. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst.latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||
2007.g. |
2008.g |
2009.g. |
2010.g. |
||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
Noteikumu projekts šo jomu
neskar |
6. Cita informācija |
- |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem. |
Saprašanās memorands starp
Latvijas Republikas valdību un Sabiedroto spēku augstāko virspavēlniecību
Eiropā, un Sabiedroto spēku augstākās virspavēlniecības transformācijas
komandiera štābu par uzņemošās valsts atbalsta sniegšanu Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas operāciju/mācību īstenošanai . |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|
5. Cita informācija |
- |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kādām
nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas. |
2. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav notikuši. |
3. Konsultācijas ar
starptautiskiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts izstrādāts sadarbībā ar Satiksmes
ministrijas, Valsts dzelzceļa administrācijas un Valsts dzelzceļa tehniskās
inspekcijas pārstāvjiem. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1.Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju
funkciju ietvaros. Veidot jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo
institūciju funkcijas nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, ievietojot
informāciju elektroniskajos saziņas līdzekļos - Ministru kabineta mājas lapā,
kā arī pēc izdošanas noteikumi tiks publicēti oficiālajā laikrakstā. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
- |
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
E. Rinkēvičs |
S. Araslanova |
I.Kalna |
V. Būcēns |
05.01.2007
999
V. Bērziņa
7335153
vineta.berzina@mod.gov.lv