__________ Nr. __________
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai trešajā lasījumā šādus likumprojektus:
Grozījumi likumā Par priekšvēlēšanu
aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām (nr.
213/Lp9);
Grozījumi likumā Par priekšvēlēšanu
aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām (nr. 214/Lp9).
Pielikumā: minēto likumprojektu priekšlikumu
apkopojums uz __ lpp.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Oskars
Spurdziņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi
likumā
Par
priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām
(nr. 214/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (44) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 2002, 16.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.; 2002, 16.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
1. |
Deputāts A.Kampars Papildināt likumu ar jaunu 1.pantu šādā redakcijā: Likuma mērķis ir nodrošināt vienlīdzīgas tiesības un apstākļus priekšvēlēšanu aģitācijā visām politiskajām partijām vai politisko partiju apvienībām, kuras normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir reģistrējušās pašvaldību vēlēšanām, ievērojot vēlētāju tiesības saņemt patiesu un nepastarpinātu informāciju, kā arī noteikt kārtību, kādā aģitāciju var veikt ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītas personas.; attiecīgi precizēt turpmāko pantu numerāciju. |
Neatbalstīts |
|
1.pants. (1) Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes deputātu kandidātu sarakstu iesniedzējiem attiecīgā vēlēšanu komisija pēc šo sarakstu reģistrēšanas izsniedz izziņu par kandidātu saraksta iesniegšanu. (2) Šajā izziņā norādāms: 1) iesniegtā deputātu kandidātu saraksta nosaukums; 2) pilsēta, novads vai pagasts, kuram saraksts ir pieteikts; 3) katra kandidāta vārds, uzvārds un personas kods; 4) izziņas izsniegšanas datums. |
1.1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes ar vārdiem Republikas pilsētas domes un novada domes; aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdus pilsēta, novads vai pagasts ar vārdiem republikas pilsēta vai novads. |
|
|
|
1.1.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes ar vārdiem Republikas pilsētas domes un novada domes; aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdus pilsēta, novads vai pagasts ar vārdiem republikas pilsēta vai novads. |
2.pants. (1) Viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības bez maksas izmantot priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas raidlaiku šajā likumā noteiktajā kārtībā un apjomā, ja vismaz 29 dienas pirms vēlēšanu dienas viņi iesnieguši attiecīgi Latvijas Radio vai Latvijas Televīzijai: 1) izziņu par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu Rīgas Domes vēlēšanām; 2) izziņas par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu vismaz piecu novadu domju vai republikas pilsētu domju vēlēšanām; 3) izziņas par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu vismaz 200 pagastu padomju vai rajonu pilsētu domju vēlēšanām. (2) Priekšvēlēšanu aģitācija šā likuma izpratnē ir kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību vai arī deputāta kandidātu. |
2. 2.pantā: izslēgt pirmās daļas 3.punktu; papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu aģitācijas periods šā likuma izpratnē ir laika posms no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. |
2. |
Juridiskais birojs Papildināt 2.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja republikas pilsētas vai novada dome tiek atlaista vai tiek izsludinātas atkārtotas vēlēšanas, priekšvēlēšanu aģitācijas periods šā likuma izpratnē ir laika posms no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai. |
Atbalstīts |
2. 2.pantā: izslēgt pirmās daļas 3.punktu; papildināt pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Priekšvēlēšanu aģitācijas periods šā likuma izpratnē ir laika posms no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. (4) Ja republikas pilsētas vai novada dome tiek atlaista vai tiek izsludinātas atkārtotas vēlēšanas, priekšvēlēšanu aģitācijas periods šā likuma izpratnē ir laika posms no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai. |
3.pants. Laiku priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot visi viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošie kandidāti kopā vai, savstarpēji vienojoties, - daži no viņiem. Par šo vienošanos katrā atsevišķā gadījumā jāpaziņo Latvijas Radio vai Latvijas Televīzijai. Dažādu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošie kandidāti, ja viņiem ir tiesības bez maksas izmantot raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, var vienoties par kopīgu raidlaika izmantošanu tiem atvēlētā raidlaika ietvaros. Par šādu vienošanos jāpaziņo Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai vismaz 29 dienas pirms vēlēšanu dienas. Paziņotā vienošanās par kopīgu raidlaika izmantošanu nav atsaucama. |
3. Aizstāt 3.panta pirmajā daļā vārdu Laiku ar vārdiem Bezmaksas raidlaiku. |
|
|
redakcionāli precizēts |
3. Aizstāt 3.pantā vārdu Laiku ar vārdiem Bezmaksas raidlaiku. |
4.pants. Pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas nekavējoties paziņo Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai, kuri tām iesniegtie deputātu kandidātu saraksti neatbilst Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumam un kuras izsniegtās izziņas tādējādi uzskatāmas par nederīgām. |
4. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: 4.pants. Republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas nekavējoties paziņo Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai, kuri tām iesniegtie deputātu kandidātu saraksti neatbilst Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumam un kuras iesniegtās izziņas tādējādi uzskatāmas par nederīgām. |
|
|
|
4. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: 4.pants. Republikas pilsētas vai novada vēlēšanu komisijas nekavējoties paziņo Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai, kuri tām iesniegtie deputātu kandidātu saraksti neatbilst Republikas pilsētas domes un novada domes vēlēšanu likumam un kuras iesniegtās izziņas tādējādi uzskatāmas par nederīgām. |
5.pants. Viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem, ja viņi iesnieguši šā likuma 2.pantā noteikto izziņu skaitu, ir tiesības priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas ne vairāk kā 20 minūtes (10 minūtes katrā kārtā) laika posmā no 25.dienas līdz pēdējai dienai pirms vēlēšanu dienas. |
5. Aizstāt 5.pantā vārdu pēdējai ar vārdu priekšpēdējai. |
3. 4. 5. |
Tautas partijas frakcija Aizstāt 5.pantā vārdu priekšpēdējai ar vārdu pēdējai. Juridiskais birojs Papildināt 5.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: (11) Šā likuma otrā panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā viena nosaukuma kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas televīzijā izmantot bez maksas __ minūtes laika posmā no __.dienas līdz priekšpēdējai dienai pirms vēlēšanu dienas. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 5.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā viena nosaukuma kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas 10 minūtes laika posmā no 7.dienas līdz priekšpēdējai dienai pirms vēlēšanu dienas.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
Neatbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.5 Atbalstīts |
5. 5.pantā: aizstāt vārdu pēdējai ar vārdu priekšpēdējai; papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā viena nosaukuma kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā izmantot bez maksas 10 minūtes laika posmā no 7.dienas līdz priekšpēdējai dienai pirms vēlēšanu dienas.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
7.pants. (1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kas publicēts šajā pantā noteiktajā kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam no 270.dienas pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis pienākums neattiecas uz gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas. (2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums šai raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. (3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus. (4) Sākot ar 40.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai. |
6. 7.pantā: aizstāt pirmajā daļā skaitli 270 ar skaitli 120; izslēgt trešajā daļā vārdus pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus; izslēgt ceturto daļu; papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Raidorganizācija tieši un nepastarpināti slēdz ar politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām, atsevišķiem deputātu kandidātiem vai viņu pilnvarotām personām līgumu par raidlaika piešķiršanu priekšvēlēšanu aģitācijai. |
6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt 7.panta pirmajā un otrajā daļā vārdus un šā panta ceturtās daļas. Juridiskais birojs Izteikt 7.panta pirmās daļas trešo teikumu šādā redakcijā: Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 150 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus, kā arī nosūta minēto informāciju Nacionālai radio un televīzijas padomei, kura to publisko savā mājas lapā internetā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 7.panta pirmās daļas trešo teikumu šādā redakcijā: Latvijas Radio un Latvijas Televīzija vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus. Nacionālā radio un televīzijas padome tos nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. Juridiskais birojs Papildināt 7.pantu ar 2.1 un 2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā: (21) Komerciālā raidorganizācija ne vēlāk kā 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju publisko savā mājas lapā internetā. (22) Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei publiskošanai ne vēlāk kā ___ darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. (23) Raidorganizācijai aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts minētajos izcenojumos. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 7.pantu ar 2.1, 2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā: (21) Komerciālā raidorganizācija ne vēlāk kā 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (22) Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei publiskošanai ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. (23) Raidorganizācijai aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šajā pantā minētajos izcenojumos. Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi. Juridiskais birojs Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 7.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par raidlaika piešķiršanu slēdz tieši un nepastarpināti ar raidorganizāciju. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 7.panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par raidlaika piešķiršanu slēdz tieši un nepastarpināti tikai ar raidorganizāciju. |
Atbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.8 Atbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.10 Atbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.12 Atbalstīts |
6. 7.pantā: izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus un šā panta ceturtās daļas; izteikt pirmās daļas trešo teikumu šādā redakcijā: Latvijas Radio un Latvijas Televīzija vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus. Nacionālā radio un televīzijas padome tos nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā.; papildināt pantu ar 2.1, 2.2 un 2.3 daļu šādā redakcijā: (21) Komerciālā raidorganizācija ne vēlāk kā 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (22) Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei publiskošanai ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. (23) Raidorganizācijai aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šajā pantā minētajos izcenojumos. Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.; izslēgt trešajā daļā vārdus pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus; izslēgt ceturto daļu; papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par raidlaika piešķiršanu slēdz tieši un nepastarpināti tikai ar raidorganizāciju. |
14.pants. Vienu dienu pirms vēlēšanu dienas, kā arī vēlēšanu dienā Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas raidījumos nedrīkst iekļaut sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai vēlētāju apvienību popularitāti. |
|
13. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Vēlēšanu dienā līdz pulksten 10 vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai vēlētāju apvienību popularitāti. |
Atbalstīts |
7. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Vēlēšanu dienā līdz pulksten 10 vakarā raidorganizāciju raidījumos aizliegts iekļaut sabiedriskās domas aptaujas rezultātus par politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai vēlētāju apvienību popularitāti. |
15.pants. Nacionālajai radio un televīzijas padomei, kā arī citām organizācijām, kas ir tiesīgas slēgt līgumus par ārvalstu programmu retranslāciju Latvijā, līgumu tekstā jāparedz noteikums, ka vēlēšanu kampaņas laikā uz Latviju translējamās programmās nedrīkst iekļaut aģitācijas materiālus par vēlēšanu kampaņā iesaistītajām personām un politiskajām organizācijām. |
|
14. 15. |
Juridiskais birojs Aizstāt 15.pantā vārdus vēlēšanu kampaņas laikā uz Latviju translējamās programmās ar vārdiem priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā uz Latviju translējamās programmās. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt 15.pantā vārdus vēlēšanu kampaņas laikā uz Latviju translējamās programmās ar vārdiem priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Latvijā retranslējamās programmās. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 15 Atbalstīts |
8. Aizstāt 15.pantā vārdus vēlēšanu kampaņas laikā uz Latviju translējamās programmās ar vārdiem priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Latvijā retranslējamās programmās. |
17.pants. Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus. |
7. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. (1) Preses izdevumi tieši un nepastarpināti slēdz ar politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām, atsevišķiem deputātu kandidātiem vai viņu pilnvarotām personām līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu. (2) Katra preses izdevumā publicēta priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros norāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis. |
16. 17. 18. 19. |
Juridiskais birojs Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu slēdz tieši un nepastarpināti ar preses izdevumu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu slēdz tieši un nepastarpināti tikai ar preses izdevumu. Juridiskais birojs Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 17.pantu ar otro daļu, attiecīgi mainot turpmāko daļu numerāciju, šādā redakcijā: (2) Preses izdevums vismaz 150.dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai atsevišķs deputāta kandidāts. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā ___ darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju publisko savā mājas lapā internetā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 17.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Preses izdevums vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai atsevišķs deputāta kandidāts. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (3) Preses izdevumiem aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šā panta otrajā daļā minētajos izcenojumos. Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi.; attiecīgi precizēt turpmāko daļu numerāciju. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.17 Atbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.19 Atbalstīts |
9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. (1) Politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai to pilnvarota persona līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu slēdz tieši un nepastarpināti tikai ar preses izdevumu. (2) Preses izdevums vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai atsevišķs deputāta kandidāts. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (3) Preses izdevumiem aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šā panta otrajā daļā minētajos izcenojumos. Šie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi. (4) Katra preses izdevumā publicētā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros norāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis. |
18.pants. (1) Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti. (2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas. |
8. Papildināt 18.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Raidorganizācija, kas vienojusies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu. Kārtību, kādā raidorganizācijas iesniedz minēto paziņojumu, kā arī paziņojuma saturu un veidlapu paraugus nosaka Ministru kabinets. |
20. 21. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 18.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Raidorganizācija, kas vienojusies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 18.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta trešajā daļā minētājā paziņojumā norāda: 1) līguma datumu un numuru; 2) ziņas par līgumslēdzējām pusēm: a) priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotāja raidorganizācijas nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, b) pasūtītāja juridiskās personas, tai skaitā politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, c) pasūtītāja fiziskās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un deklarētās dzīvesvietas adresi, d) pasūtītāja reģistrētas juridisko vai fizisko personu apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, e) personas, kas pasūtītāja vārdā slēdz līgumu (pilnvarotā persona), vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarēto dzīvesvietu vai nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 3) katra priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas datumu, laiku un ilgumu; 4) līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli); 5) piemērotās atlaides un to pamatojumu, kā arī līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli), kāda būtu bijusi gadījumā, ja atlaides netiktu piemērotas; 6) līgumsummas samaksas kārtību un termiņu; 7) citu informāciju, ko priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotājs uzskata par būtisku. |
Atbalstīts Atbalstīts |
10. Papildināt 18.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Raidorganizācija, kas vienojusies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu. (4) Šā panta trešajā daļā minētājā paziņojumā norāda: 11) līguma datumu un numuru; 2) ziņas par līgumslēdzējām pusēm: a) priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotāja raidorganizācijas nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, b) pasūtītāja juridiskās personas, tai skaitā politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, c) pasūtītāja fiziskās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un deklarētās dzīvesvietas adresi, d) pasūtītāja reģistrētas juridisko vai fizisko personu apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, e) personas, kas pasūtītāja vārdā slēdz līgumu (pilnvarotā persona), vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarēto dzīvesvietu vai nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 3) katra priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas datumu, laiku un ilgumu; 4) līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli); 5) piemērotās atlaides un to pamatojumu, kā arī līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli), kāda būtu bijusi gadījumā, ja atlaides netiktu piemērotas; 6) līgumsummas samaksas kārtību un termiņu; 7) citu informāciju, ko priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotājs uzskata par būtisku. |
19.pants. Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas. |
9. Papildināt 19.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Preses izdevumi, kas vienojušies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu. Kārtību, kādā preses izdevumi iesniedz minēto paziņojumu, kā arī paziņojuma saturu un veidlapu paraugus nosaka Ministru kabinets.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
22. 23. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 19.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Preses izdevumi, kas vienojušies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu. uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 19.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta otrajā daļā minētājā paziņojumā norāda: 1) līguma datumu un numuru; 2) ziņas par līgumslēdzējām pusēm: a) priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotāja preses izdevuma nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, b) pasūtītāja juridiskās personas, tai skaitā politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, c) pasūtītāja fiziskās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un deklarētās dzīvesvietas adresi, d) pasūtītāja reģistrētas juridisko vai fizisko personu apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, e) personas, kas pasūtītāja vārdā slēdz līgumu (pilnvarotā persona), vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarēto dzīvesvietu vai nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 3) katra priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas datumu un laukumu; 4) līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli); 5) piemērotās atlaides un to pamatojumu, kā arī līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli), kāda būtu bijusi gadījumā, ja atlaides netiktu piemērotas; 6) līgumsummas samaksas kārtību un termiņu; 7) citu informāciju, ko priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotājs uzskata par būtisku. |
Atbalstīts Atbalstīts |
11. Papildināt 19.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Preses izdevumi, kas vienojušies ar politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, atsevišķu deputāta kandidātu vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto personu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanu, ne vēlāk kā nākamajā darbdienā pēc līguma noslēgšanas vai izmaiņu veikšanas noslēgtajā līgumā nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu. (3) Šā panta otrajā daļā minētājā paziņojumā norāda: 1) līguma datumu un numuru; 2) ziņas par līgumslēdzējām pusēm: a) priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotāja preses izdevuma nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, b) pasūtītāja juridiskās personas, tai skaitā politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, c) pasūtītāja fiziskās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un deklarētās dzīvesvietas adresi, d) pasūtītāja reģistrētas juridisko vai fizisko personu apvienības nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, e) personas, kas pasūtītāja vārdā slēdz līgumu (pilnvarotā persona), vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarēto dzīvesvietu vai nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi; 3) katra priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas datumu un laukumu; 4) līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli); 5) piemērotās atlaides un to pamatojumu, kā arī līgumsummu (ar pievienotās vērtības nodokli), kāda būtu bijusi gadījumā, ja atlaides netiktu piemērotas; 6) līgumsummas samaksas kārtību un termiņu; 7) citu informāciju, ko priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietotājs uzskata par būtisku.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
|
|
24. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 25.1 pantu šādā redakcijā: 25.1 pants. Publiskās vietās izvietoto priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu ietvaros norāda, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis. |
Atbalstīts |
12. Papildināt likumu ar 25.1 pantu šādā redakcijā: 25.1 pants. Publiskās vietās izvietoto priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu ietvaros norāda, kura politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis. |
|
10. Papildināt likumu ar 27., 28., 29., 30., 31., 32. un 33.pantu šādā redakcijā: 27.pants. (1) Ar politiskajām organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistītām personām ir tiesības veikt priekšvēlēšanu aģitāciju atbilstoši šajā likumā noteiktajai kārtībai. (2) Ar politiskajām organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistīta persona šā likuma izpratnē ir fiziskā persona, juridiskā persona vai reģistrēta šādu personu apvienība, kas savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju. (3) Par šā panta pirmajā daļā minēto aģitāciju nav uzskatāma priekšvēlēšanu aģitācija, ko veic tāda politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai vēlētāju apvienība, kura iesniegusi deputātu kandidātu sarakstus, šādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības biedrs vai deputāta kandidāts, kā arī deputātu kandidātu sarakstu iesniegusī politiskā organizācija, kas ietilpst politisko organizāciju apvienībā. (4) Pirms vai pēc katras priekšvēlēšanu aģitācijas radio un televīzijā, kā arī preses izdevumā publicētā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros norādāma šā panta pirmajā daļā minētā persona, kas attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājusi. (5) Kapitālsabiedrībām, kurās vairāk nekā viens procents kapitāla daļu (akciju) pieder valstij, pašvaldībām vai citām publiskām personām, aizliegts veikt priekšvēlēšanu aģitāciju. |
25. 26. |
Tautas partijas frakcija Izslēgt likumprojekta 27.panta trešajā daļā vārdus biedrs vai. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 27.panta trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Par šā panta pirmajā daļā minēto aģitāciju nav uzskatāma priekšvēlēšanu aģitācija, ko veic tāda politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai vēlētāju apvienība, kura iesniegusi deputātu kandidātu sarakstus, šādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības deputāta kandidāts, kā arī politisko organizāciju apvienību, kura iesniegusi deputātu kandidātu sarakstus, veidojoša politiskā organizācija. (4) Pirms vai pēc katras priekšvēlēšanu aģitācijas radio vai televīzijā, kā arī preses izdevumā vai publiskā vietā izvietotā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros norādāma šā panta pirmajā daļā minētā persona, kas attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājusi. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 26 Atbalstīts |
13. Papildināt likumu ar 27., 28., 29., 30., 31., 32. un 33.pantu šādā redakcijā: 27.pants. (1) Ar politiskajām organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistītām personām ir tiesības veikt priekšvēlēšanu aģitāciju atbilstoši šajā likumā noteiktajai kārtībai. (2) Ar politiskajām organizācijām, to apvienībām un vēlētāju apvienībām nesaistīta persona šā likuma izpratnē ir fiziskā persona, juridiskā persona vai reģistrēta šādu personu apvienība, kas savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju. (3) Par šā panta pirmajā daļā minēto aģitāciju nav uzskatāma priekšvēlēšanu aģitācija, ko veic tāda politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai vēlētāju apvienība, kura iesniegusi deputātu kandidātu sarakstus, šādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības deputāta kandidāts, kā arī politisko organizāciju apvienību, kura iesniegusi deputātu kandidātu sarakstus, veidojoša politiskā organizācija. (4) Pirms vai pēc katras priekšvēlēšanu aģitācijas radio vai televīzijā, kā arī preses izdevumā vai publiskā vietā izvietotā priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla ietvaros norādāma šā panta pirmajā daļā minētā persona, kas attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājusi. (5) Kapitālsabiedrībām, kurās vairāk nekā viens procents kapitāla daļu (akciju) pieder valstij, pašvaldībām vai citām publiskām personām, aizliegts veikt priekšvēlēšanu aģitāciju. |
|
28.pants. (1) Raidorganizācijas vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei tādas aģitācijas raidlaiku izcenojumus, kuru veic šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju publisko savā mājaslapā internetā. (2) Preses izdevumi vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju publisko savā mājaslapā internetā. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi. (4) Raidorganizācijām un preses izdevumiem aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajos izcenojumos. (5) Ja valsts, atvasinātu tiesību publisku personu (tai skaitā pašvaldību) iestādes un tādas kapitālsabiedrības, kurās vairāk nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder publiskai personai, piešķir kādai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajai personai telpas, kurās veikt priekšvēlēšanu aģitāciju vai izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, attiecīgajai iestādei un kapitālsabiedrībai ir jānodrošina iespēja veikt priekšvēlēšanu aģitāciju ar šādiem pašiem noteikumiem arī citām 27.panta pirmajā daļā minētajām personām. (6) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām ir tiesības izvietot aģitācijas materiālus publiskās vietās, informējot par to attiecīgo pašvaldību vismaz trīs dienas iepriekš un veicot samaksu atbilstoši šā likuma 24.panta trešajai daļai. Pašvaldības var noteikt publiskas vietas, kurās nedrīkst izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus. |
27. 28. 29. 30. 31. 32. |
Juridiskais birojs Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 28.panta pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija aģitācijas raidlaiku izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei ne vēlāk kā ___ darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas.; uzskatīt līdzšinējo otro teikumu par trešo teikumu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 28.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Raidorganizācijas vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei tādas priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaiku izcenojumus, kuru veic šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija aģitācijas raidlaiku izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. Juridiskais birojs Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 28.panta otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā ___ darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas.; uzskatīt līdzšinējo otro teikumu par trešo teikumu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 28.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Preses izdevumi vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. Juridiskais birojs Izslēgt 2.lasījumā atbalstīto 28.panta trešo daļu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 28.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu ar attiecīgajām raidorganizācijām un preses izdevumiem slēdz tieši, nepastarpināti un bez pilnvarniekiem.; attiecīgi precizēt turpmāko daļu numerāciju. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.28 Atbalstīts Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.30 Atbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts redakcionāli precizēts |
28.pants. (1) Raidorganizācijas vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei tādas priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaiku izcenojumus, kuru veic šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā raidorganizācija aģitācijas raidlaiku izcenojumus nosūta Nacionālajai radio un televīzijas padomei ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Nacionālā radio un televīzijas padome minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (2) Preses izdevumi vismaz 150 dienas pirms vēlēšanām nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas. Šā likuma 2.panta ceturtajā daļā minētajā gadījumā preses izdevums priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā triju darbdienu laikā no vēlēšanu izsludināšanas dienas. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs minēto informāciju nekavējoties publisko savā mājaslapā internetā. (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētie izcenojumi pēc to publiskošanas nav grozāmi. (4) Raidorganizācijām un preses izdevumiem aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajos izcenojumos. (5) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas līgumu par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu ar attiecīgajām raidorganizācijām un preses izdevumiem slēdz tieši, nepastarpināti un bez pilnvarniekiem. (6) Ja valsts, atvasinātu tiesību publisku personu (tai skaitā pašvaldību) iestādes un tādas kapitālsabiedrības, kurās vairāk nekā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder publiskai personai, piešķir kādai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajai personai telpas, kurās veikt priekšvēlēšanu aģitāciju vai izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus, attiecīgajai iestādei un kapitālsabiedrībai ir jānodrošina iespēja veikt priekšvēlēšanu aģitāciju ar šādiem pašiem noteikumiem arī citām 27.panta pirmajā daļā minētajām personām. (7) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām ir tiesības izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus publiskās vietās, informējot par to attiecīgo pašvaldību vismaz trīs dienas iepriekš un veicot samaksu atbilstoši šā likuma 24.panta trešajai daļai. Pašvaldības var noteikt publiskas vietas, kurās nedrīkst izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus. |
|
29.pants. (1) Finanšu līdzekļi vai manta, kas tiek izmantota, lai veiktu šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto aģitāciju, nav uzskatāma par dāvinājumu (ziedojumu) politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma izpratnē. (2) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 15 minimālās mēnešalgas. Ar minimālo mēnešalg u šā likuma izpratnē saprot minimālās mēnešalgas apmēru, kāds bija noteikts attiecīgā kalendārā gada 1.janvārī. (3) Šā panta otrajā daļā minēto līdzekļu apmēru, ko šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona var izmantot priekšvēlēšanu aģitācijai, veido attiecīgās personas izdevumi laika posmā no 120. dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments (rēķins, līgums vai cits dokuments), saņemts vai veikts maksājums par: 1) reklāmas izvietošanu: a) sabiedriskajā televīzijā, b) sabiedriskajā radio, c) komerciālajā televīzijā, d) komerciālajā radio, e) laikrakstos, žurnālos, biļetenos un citos likumā noteiktajā kārtībā reģistrētajos periodiskajos izdevumos, kuri tiek sagatavoti iespiedtehnikā un plaši izplatīti visā valsts teritorijā, f) laikrakstos, žurnālos, biļetenos un citos likumā noteiktajā kārtībā reģistrētajos periodiskajos izdevumos, kuri tiek sagatavoti iespiedtehnikā un kuru tirāžas lielākā daļa tiek izplatīta vienas republikas pilsētas vai rajona teritorijā, g) internetā, h) telpās un publiskajās vietās (laukumos, skvēros, ielās, uz tiltiem un citās tamlīdzīgās vietās) neatkarīgi no īpašuma piederības; 2) pasta (arī elektroniskā pasta) pakalpojumu izmantošanu, lai ar tā palīdzību nosūtītu priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus; 3) labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, izmaksājot pabalstus un izdarot dāvinājumus (ziedojumus), ja tam ir priekšvēlēšanu aģitācijas raksturs. (4) Visi finanšu līdzekļi, kas tiek izlietoti, lai veiktu šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto aģitāciju un pārsniedz vienu minimālo mēnešalgu, tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. Ja priekšvēlēšanu aģitācijai izlietoto finanšu līdzekļu apmērs ir sasniedzis vienu minimālo mēnešalgu, turpmākie finanšu līdzekļi tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. |
33. 34. |
Juridiskais birojs Aizstāt 2.lasījuma redakcijā atbalstītā 29.panta trešās daļas ievaddaļā vārdus laika posmā no 120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai ar vārdiem priekšvēlēšanu aģitācijas periodā. .Juridiskais birojs Aizstāt 2.lasījuma redakcijā atbalstītā 29.panta trešās daļas 1.punkta f apakšpunktā vārdus republikas pilsētas vai rajona teritorijā ar vārdiem republikas pilsētas vai novada teritorijā. |
Atbalstīts Atbalstīts |
29.pants. (1) Finanšu līdzekļi vai manta, kas tiek izmantota, lai veiktu šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto aģitāciju, nav uzskatāma par dāvinājumu (ziedojumu) politiskajai organizācijai vai politisko organizāciju apvienībai Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likuma izpratnē. (2) Šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 15 minimālās mēnešalgas. Ar minimālo mēnešalgu šā likuma izpratnē saprot minimālās mēnešalgas apmēru, kāds bija noteikts attiecīgā kalendārā gada 1.janvārī. (3) Šā panta otrajā daļā minēto līdzekļu apmēru, ko šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona var izmantot priekšvēlēšanu aģitācijai, veido attiecīgās personas izdevumi priekšvēlēšanu aģitācijas periodā neatkarīgi no datuma, kad izrakstīts darījumu apliecinošs dokuments (rēķins, līgums vai cits dokuments), saņemts vai veikts maksājums par: 1) reklāmas izvietošanu: a) sabiedriskajā televīzijā, b) sabiedriskajā radio, c) komerciālajā televīzijā, d) komerciālajā radio, e) laikrakstos, žurnālos, biļetenos un citos likumā noteiktajā kārtībā reģistrētajos periodiskajos izdevumos, kuri tiek sagatavoti iespiedtehnikā un plaši izplatīti visā valsts teritorijā, f) laikrakstos, žurnālos, biļetenos un citos likumā noteiktajā kārtībā reģistrētajos periodiskajos izdevumos, kuri tiek sagatavoti iespiedtehnikā un kuru tirāžas lielākā daļa tiek izplatīta republikas pilsētas vai novada teritorijā, g) internetā, h) telpās un publiskajās vietās (laukumos, skvēros, ielās, uz tiltiem un citās tamlīdzīgās vietās) neatkarīgi no īpašuma piederības; 2) pasta (arī elektroniskā pasta) pakalpojumu izmantošanu, lai ar tā palīdzību nosūtītu priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus; 3) labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu, izmaksājot pabalstus un izdarot dāvinājumus (ziedojumus), ja tam ir priekšvēlēšanu aģitācijas raksturs. (4) Visi finanšu līdzekļi, kas tiek izlietoti, lai veiktu šā likuma 27.panta pirmajā daļā minēto aģitāciju un pārsniedz vienu minimālo mēnešalgu, tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. Ja priekšvēlēšanu aģitācijai izlietoto finanšu līdzekļu apmērs ir sasniedzis vienu minimālo mēnešalgu, turpmākie finanšu līdzekļi tieši un nepastarpināti ieskaitāmi saņēmēja bankas kontā. |
|
30.pants. Ja ar šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās aģitācijas materiālu izvietošanu saistītie izdevumi attiecīgajā raidorganizācijā vai preses izdevumā pārsniedz šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, attiecīgā raidorganizācija vai preses izdevums atsaka līguma noslēgšanu. |
|
|
|
30.pants. Ja ar šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās aģitācijas materiālu izvietošanu saistītie izdevumi attiecīgajā raidorganizācijā vai preses izdevumā pārsniedz šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, attiecīgā raidorganizācija vai preses izdevums atsaka līguma noslēgšanu. |
|
31.pants. (1) Politiskās organizācijas, to apvienības, vēlētāju apvienības, deputātu kandidāti, kā arī šā likuma 27.pantā minētās personas, kas pārkāpušas likumā noteiktos priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus, saucamas pie likumā noteiktās atbildības. (2) Ja priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība ir pārsniegusi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona ir pārsniegusi šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, bet līdzšinējā priekšvēlēšanu aģitācija nav veikta par summu, kas pārsniedz attiecīgi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto apmēru, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks par šo pārkāpumu informē attiecīgo politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai šā likuma 27.pantā minēto personu. Pārkāpuma novēršana neatbrīvo no likumā noteiktās atbildības. (3) Ja priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība ir veikusi priekšvēlēšanu aģitāciju par summu, kas pārsniedz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona veikusi aģitāciju par summu, kas pārsniedz šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu. (4) Informāciju par šā panta trešajā daļā minētā lēmuma pieņemšanu, atcelšanu vai grozīšanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs publicē savā mājaslapā internetā. (5) Šā panta trešajā daļā minēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā. Pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur šā lēmuma darbību. (6) Tiesa šā panta piektajā daļā minētās lietas izskata triju dienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Atbildētājs paskaidrojumus un pierādījumus sniedz tiesas sēdē, ievērojot Administratīvā procesa likumā atbildētājam noteikto pierādīšanas apjomu. Administratīvās rajona tiesas spriedums, kas pieņemts par šā panta ceturtajā daļā minētajiem jautājumiem, izpildāms nekavējoties. (7) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs informāciju par tiesas spriedumu, ar kuru atcelts šā panta trešajā daļā minētais lēmums, nekavējoties publicē šā panta ceturtajā daļā noteiktajā kārtībā. (8) Ja pēc priekšvēlēšanu aģitācijas perioda beigām Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē šā likuma 29.panta otrās daļas noteikumu pārkāpumu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam ir pienākums uzdot ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītai personai 30 dienu laikā ieskaitīt valsts budžetā finanšu līdzekļus tajā apmērā, kas atbilst pārsniegtajam priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēram. Pēc attiecīgās personas lūguma Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks var finanšu līdzekļu ieskaitīšanu sadalīt termiņos, kas kopumā nepārsniedz 90 dienas. |
35. 36. 37. 38. 39. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Aizstāt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 31.panta trešajā daļā vārdus Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ar vārdiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 31.pantu ceturtajā daļā pēc vārdiem Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ar vārdu nekavējoties. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 31.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Tiesa šā panta piektajā daļā minētās lietas izskata triju darbdienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Pierādīšanas pienākums ir administratīvā procesa dalībniekiem. Ja likums nosaka kādas procesuālās darbības izpildes termiņu, bet, izpildot attiecīgo procesuālo termiņu, netiktu ievēroti šajā daļā minētie nosacījumi, tiesnesis (tiesa) pats nosaka atbilstošu termiņu attiecīgās procesuālās darbības izpildei. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 31.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: (7) Administratīvās rajona tiesas spriedums, kas pieņemts par šā panta trešajā daļā minētajiem jautājumiem, izpildāms nekavējoties. Ja tiesa pieņem saīsināto spriedumu, tā šo spriedumu pasludina tiesas sēdē.; attiecīgi precizēt turpmāko daļu numerāciju. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt 2.lasījuma redakcijā atbalstītā 31.panta līdzšinējā septītajā daļā vārdus ar kuru atcelts šā panta trešajā daļā minētais lēmums. |
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
31.pants. (1) Politiskās organizācijas, to apvienības, vēlētāju apvienības, deputātu kandidāti, kā arī šā likuma 27.pantā minētās personas, kas pārkāpušas likumā noteiktos priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumus, saucamas pie likumā noteiktās atbildības. (2) Ja priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība ir pārsniegusi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona ir pārsniegusi šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, bet līdzšinējā priekšvēlēšanu aģitācija nav veikta par summu, kas pārsniedz attiecīgi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto apmēru, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks par šo pārkāpumu informē attiecīgo politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai šā likuma 27.pantā minēto personu. Pārkāpuma novēršana neatbrīvo no likumā noteiktās atbildības. (3) Ja priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka politiskā organizācija vai politisko organizāciju apvienība ir veikusi priekšvēlēšanu aģitāciju par summu, kas pārsniedz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētā persona veikusi aģitāciju par summu, kas pārsniedz šā likuma 29.panta otrajā daļā minēto izdevumu apmēru, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu. (4) Informāciju par šā panta trešajā daļā minētā lēmuma pieņemšanu, atcelšanu vai grozīšanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nekavējoties publicē savā mājaslapā internetā. (5) Šā panta trešajā daļā minēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā. Pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur šā lēmuma darbību. (6) Tiesa šā panta piektajā daļā minētās lietas izskata triju darbdienu laikā no pieteikuma saņemšanas dienas Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Pierādīšanas pienākums ir administratīvā procesa dalībniekiem. Ja likums nosaka kādas procesuālās darbības izpildes termiņu, bet, izpildot attiecīgo procesuālo termiņu, netiktu ievēroti šajā daļā minētie nosacījumi, tiesnesis (tiesa) pats nosaka atbilstošu termiņu attiecīgās procesuālās darbības izpildei. (7) Administratīvās rajona tiesas spriedums, kas pieņemts par šā panta trešajā daļā minētajiem jautājumiem, izpildāms nekavējoties. Ja tiesa pieņem saīsināto spriedumu, tā šo spriedumu pasludina tiesas sēdē. (8) Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs informāciju par tiesas spriedumu nekavējoties publicē šā panta ceturtajā daļā noteiktajā kārtībā. (9) Ja pēc priekšvēlēšanu aģitācijas perioda beigām Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē šā likuma 29.panta otrās daļas noteikumu pārkāpumu, Koru pcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšniekam ir pienākums uzdot ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistītai personai 30 dienu laikā ieskaitīt valsts budžetā finanšu līdzekļus tajā apmērā, kas atbilst pārsniegtajam priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēram. Pēc attiecīgās personas lūguma Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks var finanšu līdzekļu ieskaitīšanu sadalīt termiņos, kas kopumā nepārsniedz 90 dienas. |
|
32.pants. (1) Ja, pastāvot šā likuma 31.panta trešajā daļā minētajiem apstākļiem, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka konkrētu raidorganizāciju programmās vai preses izdevumos paredzama turpmāka attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, deputāta kandidāta vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas veikta priekšvēlēšanu aģitācija, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks atbilstoši šā panta otrās daļas prasībām pieņem lēmumu, ar kuru aizliedz attiecīgajām raidorganizācijām vai preses izdevumiem izvietot aģitācijas materiālu. (2) Lai pieņemtu šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uzklausa attiecīgās raidorganizācijas vai preses izdevuma viedokli konkrētajā lietā, izvērtē attiecīgā lēmuma lietderību, izpildes iespējamību, kā arī lēmuma samērīgumu. (3) Šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā. Pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur šā lēmuma darbību. Lēmumu izskata atbilstoši šā likuma 31.panta sestās daļas prasībām. (4) Ja tiek atcelts šā likuma 31.panta trešajā daļā minētais lēmums, spēku zaudē šā panta pirmajā daļā minētais lēmums. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs par to nekavējoties informē attiecīgo raidorganizāciju vai preses izdevumu. (5) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma pieņemšana nerada raidorganizācijām un preses izdevumiem pienākumu atlīdzināt politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, deputātu kandidātiem vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām radušos izdevumus, kas saistīti ar aģitācijas materiālu neizvietošanu. |
|
|
|
32.pants. (1) Ja, pastāvot šā likuma 31.panta trešajā daļā minētajiem apstākļiem, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs konstatē, ka konkrētu raidorganizāciju programmās vai preses izdevumos paredzama turpmāka attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, deputāta kandidāta vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētās personas veikta priekšvēlēšanu aģitācija, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks atbilstoši šā panta otrās daļas prasībām pieņem lēmumu, ar kuru aizliedz attiecīgajām raidorganizācijām vai preses izdevumiem izvietot aģitācijas materiālu. (2) Lai pieņemtu šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uzklausa attiecīgās raidorganizācijas vai preses izdevuma viedokli konkrētajā lietā, izvērtē attiecīgā lēmuma lietderību, izpildes iespējamību, kā arī lēmuma samērīgumu. (3) Šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā. Pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur šā lēmuma darbību. Lēmumu izskata atbilstoši šā likuma 31.panta sestās daļas prasībām. (4) Ja tiek atcelts šā likuma 31.panta trešajā daļā minētais lēmums, spēku zaudē šā panta pirmajā daļā minētais lēmums. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs par to nekavējoties informē attiecīgo raidorganizāciju vai preses izdevumu. (5) Šā panta pirmajā daļā minētā lēmuma pieņemšana nerada raidorganizācijām un preses izdevumiem pienākumu atlīdzināt politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, deputātu kandidātiem vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām radušos izdevumus, kas saistīti ar aģitācijas materiālu neizvietošanu. |
|
33.pants. Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācija radio, televīzijā, šā likuma 20.panta pirmajā daļā minētajās institūcijās, publiskās vietās un preses izdevumos ir aizliegta. |
40. 41. |
Tautas
partijas frakcija Izslēgt likumprojekta 33.pantā vārdus kā arī dienu pirms vēlēšanām. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 33.pantu šādā redakcijā: 33.pants. Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana radio un televīzijā, publiskās vietās, preses izdevumos un šā likuma 20.panta pirmajā daļā minētajās institūcijās ir aizliegta. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
33.pants. Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana radio un televīzijā, publiskās vietās, preses izdevumos un šā likuma 20.panta pirmajā daļā minētajās institūcijās ir aizliegta. |
Pārejas noteikums Ar terminu kapitālsabiedrība šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība. |
|
42. 43. |
Juridiskais birojs Pārejas noteikumā: aizstāt vārdus Pārejas noteikums ar vārdiem Pārejas noteikumi; papildināt pārejas noteikumus ar 2.un 3.punktu šādā redakcijā: 2. Līdz 2009.gada plānoto pašvaldību vēlēšanu dienai šā likuma 29.panta trešās daļas 1.punkta f apakšpunkta izpratnē ar terminiem republikas pilsēta un novads saprot teritorijas, kuras tiek izveidotas administratīvi teritoriālās reformas rezultātā. 3. Tās raidorganizācijas un tie preses izdevumi, kas vienojušies ar politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām, atsevišķiem deputātu kandidātiem vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu pirms šā likuma 18.panta trešās daļas un 19.panta otrās daļas spēkā stāšanās dienas, paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu materiālu izvietošanu nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam desmit dienu laikā no 18.panta trešās daļas un19.panta otrās daļas spēkā stāšanās dienas.; uzskatīt līdzšinējo pārejas noteikuma tekstu par pārejas noteikumu 1.punktu. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Pārejas noteikumā: aizstāt vārdus Pārejas noteikums ar vārdiem Pārejas noteikumi; uzskatīt līdzšinējo pārejas noteikuma tekstu par pārejas noteikumu 1.punktu; papildināt pārejas noteikumus ar 2., 3., 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 2. Līdz 2009.gadā plānoto pašvaldību vēlēšanu dienai šā likuma 29.panta trešās daļas 1.punkta f apakšpunkta izpratnē ar terminiem republikas pilsēta un novads saprot teritorijas, kuras tiek izveidotas administratīvi teritoriālās reformas rezultātā. 3. Tās raidorganizācijas un tie preses izdevumi, kas vienojušies ar politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām, atsevišķiem deputātu kandidātiem vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu pirms šā likuma 18.panta trešās un ceturtās daļas un 19.panta otrās un trešās daļas spēkā stāšanās dienas, paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu materiālu izvietošanu nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 10 dienu laikā no 18.panta trešās un ceturtās daļas un 19.panta otrās un trešās daļas spēkā stāšanās dienas. 4. Attiecībā uz 2009.gadā plānotajām pašvaldību vēlēšanām šā likuma 7.panta pirmajā un 2.1 daļā, 17.panta otrajā daļā, kā arī 28.panta pirmajā un otrajā daļā minētos izcenojumus raidorganizācijas un preses izdevumi nosūta publiskošanai Nacionālajai radio un televīzijas padomei vai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam vismaz 120 dienas pirms minēto vēlēšanu dienas. 5. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.septembrim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus, kas paredz politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību un ar tām nesaistīto personu tiesības veikt aģitā ciju tautas nobalsošanas gadījumos. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 43 Atbalstīts |
14. Pārejas noteikumā: aizstāt vārdus Pārejas noteikums ar vārdiem Pārejas noteikumi; uzskatīt līdzšinējo pārejas noteikuma tekstu par pārejas noteikumu 1.punktu; papildināt pārejas noteikumus ar 2., 3., 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 2. Līdz 2009.gadā plānoto pašvaldību vēlēšanu dienai šā likuma 29.panta trešās daļas 1.punkta f apakšpunkta izpratnē ar terminiem republikas pilsēta un novads saprot teritorijas, kuras tiek izveidotas administratīvi teritoriālās reformas rezultātā. 3. Tās raidorganizācijas un tie preses izdevumi, kas vienojušies ar politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām, atsevišķiem deputātu kandidātiem vai šā likuma 27.panta pirmajā daļā minētajām personām par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu pirms šā likuma 18.panta trešās un ceturtās daļas un 19.panta otrās un trešās daļas spēkā stāšanās dienas, paziņojumu par paredzamo priekšvēlēšanu materiālu izvietošanu nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 10 dienu laikā no 18.panta trešās un ceturtās daļas un 19.panta otrās un trešās daļas spēkā stāšanās dienas. 4. Attiecībā uz 2009.gadā plānotajām pašvaldību vēlēšanām šā likuma 7.panta pirmajā un 2.1 daļā, 17.panta otrajā daļā, kā arī 28.panta pirmajā un otrajā daļā minētos izcenojumus raidorganizācijas un preses izdevumi nosūta publiskošanai Nacionālajai radio un televīzijas padomei vai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam vismaz 120 dienas pirms minēto vēlēšanu dienas. 5. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.septembrim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus, kas paredz politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību un ar tām nesaistīto personu tiesības veikt aģitāciju tautas nobalsošanas gadījumos. |
|
|
44. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Papildināt likumprojektu ar norādi par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |