1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1) maršruts noteikts transportlīdzekļa (neatkarīgi no transportlīdzekļu veida un skaita) kustības ceļš starp diviem kustības galapunktiem;
2) maršrutu tīkls uz esošo autoceļu, ielu un sliežu ceļu tīkla veidots maršrutu kopums, kurā tiek organizēti sabiedriskā transporta pakalpojumi;
3) maršrutu tīkla pārzināšana maršrutu tīkla plānošana, izstrādāšana, uzturēšana, attīstīšana un pilnveidošana;
4) pamata maršruts noteiktā kārtībā apstiprināts reģionālais starppilsētu, reģionālais vietējās vai pilsētas nozīmes maršruts, kurā tiek nodrošināti valsts garantēti sabiedrībai nepieciešami noteiktas kvalitātes un apjoma sabiedriskā transporta pakalpojumi, kas ir pieejami uz atvieglotiem nosacījumiem valsts noteiktām pasažieru kategorijām un ir pielāgoti valsts noteikto pasažieru kategoriju ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai;
5) pasažieru regulārie pārvadājumi pasažieru pārvadāšana pa iepriekš noteiktu maršrutu, ar iepriekš noteiktu intensitāti un regularitāti, par noteiktu braukšanas maksu;
6) pasūtītājs institūcija, kas organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus, tai skaitā slēdz ar pārvadātāju sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu;
7) pilsētas nozīmes maršruts maršruts, kas paredzēts, lai pārvietotos pilsētas vai novada administratīvā centra robežās, kā arī no tā uz tuvākajām apkārtējām teritorijām;
8) reģionālais starppilsētu nozīmes maršruts maršruts, kas paredzēts, lai pamatā pārvietotos valsts teritorijā no vienas administratīvās teritorijas uz citu, šķērsojot rajona administratīvās teritorijas robežas, vai lai savstarpēji savienotu republikas pilsētas;
9) reģionālais vietējās nozīmes maršruts
maršruts, kas paredzēts, lai pārvietotos viena rajona administratīvajās
robežās, kā arī no tā uz tuvākajām apkārtējām teritorijām;
10) sabiedriskā transporta pakalpojumi pasažieru regulārie
pārvadājumi, kurus sabiedrības interesēs organizē valsts vai pašvaldība vienotā
maršrutu tīklā un kuru sniegšanai izmanto sabiedriskos transportlīdzekļus;
11) sabiedriskā transporta pakalpojumi ārpus pamata maršrutiem pārvadājumi noteiktā kārtībā apstiprinātā reģionālajā starppilsētu, reģionālajā vietējās vai pilsētas nozīmes maršrutā, kuri tiek sniegti uz komerciāliem principiem un kuros netiek nodrošināti pamata maršrutu tīklā garantētie pakalpojumi;
12) sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšana tiesību piešķiršana vai pienākuma (saistību) uzlikšana pārvadātājam sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus;
13) sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījums procedūra, saskaņā ar kuru pasūtītājs izvēlas pārvadātājus un piešķir tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā;
14) sabiedriskie
transportlīdzekļi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā
iesaistītie transportlīdzekļi (autobuss, tramvajs, trolejbuss, vilciens), kuri
paredzēti, pielāgoti un aprīkoti noteikta pasažieru skaita pārvadāšanai un
kurus pasažieri var izmantot saskaņā ar pasažieru pārvadāšanas noteikumiem.
2.pants. Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt iedzīvotājiem drošus un pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus.
3.pants. Likuma darbība
(1) Likums nosaka
institūciju kompetenci sabiedriskā transporta jomā, sabiedriskā transporta
darbības un organizēšanas nosacījumus, paredz sabiedriskā transporta
nodrošināšanai nepieciešamā finansējuma avotus un finansēšanas principus.
(2) Likums attiecas uz sabiedriskā transporta pakalpojumiem, kurus sniedz Latvijas Republikas teritorijā.
(3) Jautājumus, kas attiecas uz sabiedriskā transporta pakalpojumiem un ko neregulē šis likums, regulē citi likumi.
4.pants. Valsts institūcijas
un pašvaldības
(1) Valsts pārvaldi sabiedriskā transporta nozarē atbilstoši savai kompetencei īsteno Satiksmes ministrija un pašvaldības.
(2) Satiksmes ministrija un tās institūcijas atbilstoši savai kompetencei īsteno likumu un citu normatīvo aktu ievērošanas valsts uzraudzību sabiedriskā transporta nozarē, maršrutu tīkla pārzināšanu un sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos.
(3) Pašvaldības atbilstoši savai kompetencei organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla reģionālajos vietējās un pilsētas nozīmes maršrutos.
5.pants. Autotransporta direkcija, republikas pilsētas un rajona pašvaldība
(1) Autotransporta direkcijas kompetencē ir:
1) pārzināt maršrutu tīkla reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutus;
2) organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos;
3) nodrošināt
sabiedriskajam transportam no valsts budžeta, pašvaldības budžeta un
pašvaldības speciālā budžeta iedalīto finanšu līdzekļu
administrēšanu, sadali un piešķiršanu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;
4) organizēt ar sabiedrisko transportu saistītos pakalpojumus:
a) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izveidot un uzturēt vienotu sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības, rezervēšanas un uzskaites sistēmu;
b) sadarboties ar līniju būvju īpašniekiem un infrastruktūras pārvaldītājiem;
5) sniegt priekšlikumus republikas pilsētas vai rajona pašvaldībām vai rajona pašvaldībai par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgi maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes vai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos;
6) saskaņot rajona pašvaldības lēmuma
projektu par maršrutu vai maršrutu tīklu vai iesniegt pamatotus iebildumus pret
šāda maršruta izveidošanu;
7) saskaņot rajona pašvaldības
sagatavoto sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma (līguma
grozījumu) projektu.
(2) Republikas pilsētas pašvaldības kompetencē ir:
1) pārzināt maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutus republikas pilsētās;
2) organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla republikas pilsētas nozīmes maršrutos;
3) sniegt priekšlikumus Autotransporta direkcijai vai rajona pašvaldībai par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgi maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes vai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos;
4) racionāli apsaimniekot no valsts budžeta, pašvaldības budžeta un pašvaldības speciālā budžeta sabiedriskajam transportam iedalītos finanšu līdzekļus;
5) nodrošināt savā administratīvajā teritorijā sabiedriskā transporta pieturvietu izbūvi un infrastruktūras uzturēšanu.
(3) Rajona pašvaldības kompetencē ir:
1) pārzināt maršrutu tīkla reģionālos vietējās nozīmes maršrutus un pilsētas nozīmes maršrutus rajona pilsētās;
2) organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla reģionālajos vietējās nozīmes un rajona pilsētas nozīmes maršrutos;
3) iesniegt Autotransporta direkcijā lēmuma projektu par reģionālā vietējās nozīmes maršruta (maršrutu tīkla) izveidi;
4) ja Autotransporta direkcija nesaskaņo iesniegto lēmuma projektu, lemt par tā tālāku neskatīšanu, grozījumiem vai saskaņošanas atteikuma apstrīdēšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
5) sniegt priekšlikumus Autotransporta direkcijai un republikas pilsētas pašvaldībai par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgi maršrutu tīkla reģionālo starppilsētu vai republikas pilsētas nozīmes maršrutos;
6) racionāli apsaimniekot no valsts budžeta, pašvaldības budžeta un pašvaldības speciālā budžeta iedalītos finanšu līdzekļus sabiedriskajam transportam.
6.pants. Maršrutu tīkla
robežas
(1) Ja maršrutu tīkla republikas pilsētas nozīmes maršruts iziet ārpus pilsētas administratīvajām robežām, republikas pilsētas pašvaldība un rajona pašvaldība pēc saskaņošanas ar Autotransporta direkciju slēdz vienošanos par republikas pilsētas un reģionālā vietējās nozīmes maršrutu tīkla robežām.
(2) Slēdzot šā panta pirmajā daļā minēto vienošanos, tajā ietver:
1) noteikumus par vienošanās darbības termiņu;
2) noteikumus par republikas pilsētas un rajona pašvaldībai piekrītošā maršruta jeb attiecīgā maršrutu tīkla pārzināšanu;
3) noteikumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu attiecīgajā maršrutu tīklā (maršrutā);
4) noteikumus par pašvaldību budžeta un pašvaldību speciālā budžeta iedalīto finanšu līdzekļu apjomu sabiedriskā transporta pakalpojumiem attiecīgajā maršrutu tīklā (maršrutā) un pārskatu par finansējuma izlietošanu iesniegšanas kārtību;
5) noteikumus par vienošanās grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
6) noteikumus par vienošanās izpildes kontroli;
7) noteikumus par atbildību par vienošanās neizpildi;
8)
citus noteikumus, kas izriet no maršrutu tīkla (maršruta) pārzināšanas,
sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas maršrutu tīklā (maršrutā) un
pušu savstarpējām saistībām.
(3)
Republikas pilsētas vai rajona pašvaldība 15 dienu laikā pēc šā panta pirmajā
daļā minētās vienošanās noslēgšanas vienu vienošanās eksemplāru iesniedz Autotransporta
direkcijā.
(4) Republikas
pilsētas un rajona pašvaldība katru gadu pārskata vienošanās noteikumu
atbilstību valsts politikai sabiedriskā transporta jomā un, ja nepieciešams,
veic atbilstošas izmaiņas vienošanās nosacījumos.
(5) Ja
maršrutu tīkla reģionālais vietējās nozīmes maršruts iziet ārpus rajona
administratīvajām robežām, maršrutu tīkla reģionālā vietējā maršruta robežas
nosaka Autotransporta direkcija,
saskaņojot ar attiecīgajām pašvaldībām.
(6) Ja Rīgas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršruts iziet ārpus pilsētas administratīvajām robežām vairāk nekā par 15 km, Rīgas pilsētas pašvaldība un Rīgas rajona pašvaldība pēc saskaņošanas ar Autotransporta direkciju slēdz vienošanos par Rīgas pilsētas un Rīgas reģionālā vietējās nozīmes maršrutu tīkla robežām.
7.pants. Maršrutu tīkls
8.pants. Sabiedriskā transporta
pakalpojumu organizēšanas principi
(1) Lai iedzīvotājus nodrošinātu ar drošiem un pieejamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem, pasūtītājs piešķir tiesības vai uzliek pienākumu (saistības) sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus gan pamata maršrutos, gan ārpus pamata maršrutiem.
(2) Lai īstenotu savas funkcijas iedzīvotāju nodrošināšanā ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem, pasūtītājs var uzlikt savai kapitālsabiedrībai, kurā visas kapitāla daļas vai balsstiesīgās akcijas pieder pasūtītājam, pienākumu (saistības) sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus.
(3) Pašvaldība Eiropas Padomes 1969.gada 26.jūnija regulas (EEK) Nr.1191/69 par dalībvalstu darbību sakarā ar to pienākumiem, kas izriet no sabiedrisko pakalpojumu jēdziena pārvadājumos pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem (turpmāk Regula Nr.1191/69), izpratnē pienākumu sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu var uzlikt, pieņemot attiecīgās pašvaldības saistošos noteikumus. Pašvaldība, uzliekot pienākumu sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu, uzlikto pienākumu apraksta ne mazāk kā Regulas Nr.1191/69 14.pantā minētajā līgumā.
(4) Sabiedriskā transporta pakalpojumus organizē, pamatojoties uz:
1) sabiedriskā transporta pakalpojumu pieprasījumu, ievērojot nepieciešamo pārvadājumu intensitāti un regularitāti maršrutu tīklā, pakalpojumu apjomu un kvalitāti, pārvadājumu ekonomisko nodrošinājumu un paredzot pasažieru pārvadājumu organizēšanas veidu;
2) sabiedrisko transportlīdzekļu pielietojuma prioritāti, ko nosaka pēc šādiem kritērijiem:
a) ekonomiskie rādītāji (piemēram, izdevumi, efektivitāte);
b) pasažieru plūsma.
(5) Maršrutu tīklu veido, lai apmierinātu iedzīvotāju pieprasījumu pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem un nodrošinātu pamata maršrutu tīklā izglītības iestāžu, darbavietu, valsts un pašvaldību iestāžu apmeklēšanas iespējas to normālajā (vispārpieņemtajā) darba laikā.
(6) Pamata maršrutu tīklu izstrādā, nodrošinot:
1) pilsētas nozīmes pārvadājumos:
a) pilsētas centra saistību ar pilsētas rajoniem;
b) pilsētas rajonu savstarpējo saistību;
c) pilsētas centra vai pilsētas rajonu saistību ar tuvākajām apkārtējām teritorijām;
2) reģionālajos vietējās nozīmes pārvadājumos:
a) pagasta centra saistību ar attiecīgā rajona centru;
b) blakus esošo pagastu centru savstarpējo saistību;
3) reģionālajos starppilsētu nozīmes pārvadājumos:
a) blakus esošo rajonu centru savstarpējo saistību;
b) rajonu centru saistību ar reģionu centriem, ja attiecīgā reģiona centrā atrodas nozīmīgi valsts un sociālo iestāžu kompleksi;
c) rajonu centru saistību ar galvaspilsētu;
d) rajona pilsētas saistību ar galvaspilsētu;
e) tuvāko republikas pilsētu saistību ar valsts nozīmes reģionu centriem.
(7)
Plānojot reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla pamata maršrutus ar
lielu pasažieru plūsmu, vispirms tiek izveidoti maršruti pa sliežu ceļiem.
(8) Sabiedriskā transporta pakalpojumus pārvadājumos ārpus pilsētas organizē, ievērojot šādu maršrutu tīkla izstrādāšanas secīgumu:
1) reģionālais starppilsētu nozīmes maršrutu tīkls;
2) reģionālais vietējās nozīmes maršrutu tīkls.
(9) Organizējot sabiedriskā transporta pakalpojumus vienas administratīvās teritorijas robežās ārpus pilsētas, prioritāri ir maršrutu tīkla reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti.
(10) Kārtību, kādā nosaka pieprasījumu pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem, un nepieciešamo maršrutu tīkla apjomu, kā arī kārtību, kādā organizē sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā, nosaka Ministru kabinets.
9.pants. Sabiedriskā transporta
pakalpojumu organizēšanas kārtība
Sabiedriskā transporta pakalpojumus organizē, veicot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu:
1) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai maršrutu tīklā pamata maršrutos;
2) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem.
10.pants. Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījums
(1) Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu var veikt maršrutu tīkla, atsevišķa maršruta vai reisa apkalpošanai.
(2) Pasūtījumu organizē saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai Koncesiju likumu.
(3) Viens pārvadātājs reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā var apkalpot ne vairāk kā 50 % no reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla. Ja pastāv draudi par dominējoša stāvokļa izveidi pasažieru pārvadājumu tirgū, Autotransporta direkcija ir tiesīga pieprasīt līdz 50 % (no līguma vērtības) no attiecīgā pārvadātāja iegūtā reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla apkalpošanas nodot apakšuzņēmējiem.
(4) Pārvadātāji var iesniegt kopīgu piedāvājumu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma izpildei.
(5) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības maršrutu tīklā vai maršrutā (reisā) piešķir un sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu slēdz:
1) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai pa sliežu ceļiem uz 15 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājiem jāiesaista pilnīgi jauni transportlīdzekļi, uz laiku līdz 30 gadiem;
2) sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem uz 8 gadiem, bet, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā pārvadātājiem jāiesaista pilnīgi jauni transportlīdzekļi, uz laiku līdz 12 gadiem.
(6) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas tiesības maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā piešķir šajā likumā noteiktajā kārtībā komersantam, kas ir saņēmis pasažieru pārvadājumu veicēja un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēja speciālās atļaujas (licences).
(7) Uzliekot saistības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu, uzlikto saistību termiņš nevar pārsniegt šā panta piektajā daļā minētos termiņus.
11.pants. Pasažieru pārvadājumu
finansēšanas apmērs
(1) Ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā pamata maršrutos saistītos pārvadātāja zaudējumus un pārvadātāja izdevumus pārvadātājam kompensē pilnā apmērā:
1) Regulā Nr.1191/69 noteiktajā kārtībā un apmērā, ja pārvadātājam pienākums sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlikts saskaņā ar normatīvo aktu;
2) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā, ja pārvadātājam, kurš veic maršrutu tīkla, atsevišķa maršruta vai reisa apkalpošanu, piešķirtas tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu.
(2) Sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem sniedz, balstoties uz komerciāliem principiem, un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie zaudējumi un izdevumi ir pārvadātāja pašrisks, un tie netiek kompensēti, izņemot papildu izdevumus, kas pārvadātājam radušies, izpildot pasūtītāja noteiktās prasības, kas netika izvirzītas sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma procedūras laikā.
(3) Šā likuma izpratnē zaudējumi ir arī maksa par pakalpojumu, ja pasūtītājs sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu organizējis saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu.
(4) Ja pasūtītājs maršrutu tīkla, atsevišķa maršruta vai reisa apkalpošanai pārvadātāju izvēlas saskaņā ar Koncesiju likumu, pārvadātājam kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos pārvadātāja zaudējumus un pārvadātāja izdevumus.
12.pants. Pārvadātāja zaudējumi
(1) Ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus pārvadātājam kompensē:
1) no valsts budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos;
2) no valsts budžetā, pašvaldību budžetā un pašvaldību speciālajā budžetā šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem maršrutu tīkla pilsētas un reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos, kā arī maršrutu tīkla reģionālajos strappilsētu nozīmes maršrutos, ja šo pasūtījumu veic pēc pašvaldības iniciatīvas.
(2) Kārtību, kādā nosaka, aprēķina un pārvadātājam kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un kontrolē šo kompensācijas līdzekļu izmantošanas likumību, lietderību un pareizību, nosaka Ministru kabinets.
13.pants. Pārvadātāja izdevumi
(1) Ja sabiedriskā transporta pakalpojumiem valsts nosaka minimālās kvalitātes prasības, kuras, darbojoties komerciālos nolūkos, pārvadātājs neieviestu un kuru ieviešana pārvadātājam rada papildu izdevumus, pārvadātājam ir tiesības prasīt no valsts visu šo izdevumu kompensēšanu.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus kompensē pārvadātājiem, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma ietvaros, ja minimālās kvalitātes prasības tiek noteiktas pēc sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas.
(3) Kārtību, kādā nosaka, aprēķina un pārvadātājam kompensē šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus un kontrolē šo līdzekļu izmantošanas likumību, lietderību un pareizību, nosaka Ministru kabinets.
V nodaļa
Sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniegšanas kārtība
(2) Sabiedriskā transporta pakalpojumus
maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā sniedz uz sabiedriskā transporta pakalpojumu
pasūtījuma līguma pamata.
(3) Ja pakalpojumu, kuri ir saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā (piemēram, braukšanas biļešu tirdzniecība, informācijas sniegšana), sniedzējs vienlaikus nav pārvadātājs, ar kuru noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums, šos pakalpojumus sniedz saskaņā ar līgumu, kas noslēgts starp pasūtītāju un attiecīgā pakalpojuma sniedzēju.
(4) Pakalpojumus, kas ir saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem maršrutu tīklā, sniedz vienotā sistēmā, kuras izveidošanas, uzturēšanas un attīstīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(5)
Pasūtītājs ir tiesīgs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ņemt maksu par
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu tā pārziņā esošajā maršrutu tīklā, maršrutā vai reisā.
(6) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
15.pants. Braukšanas maksas atvieglojumi
(1) Pasažieris ir tiesīgs izmantot normatīvajos aktos noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus.
(2) Ministru kabinets nosaka pasažieru kategorijas, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, kārtību, kādā izmanto braukšanas maksas atvieglojumus, un braukšanas maksas atvieglojumu apmēru.
16.pants. Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma
līgums
(1) Ja pārvadātājam piešķir tiesības vai uzliek saistības apkalpot maršrutu tīklu, atsevišķu maršrutu vai reisu, papildus Regulā Nr.1191/69 noteiktajam sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumā var paredzēt:
1) noteikumus par biļešu tirdzniecību;
2) noteikumus par informācijas sniegšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumiem;
3) noteikumus par līniju būvju vai infrastruktūras izmantošanu;
4) noteikumus par grozījumiem maršrutu tīklā (maršrutā);
5) noteikumus par sūdzību izskatīšanas kārtību;
6) noteikumus par kārtību, kādā tiek sniegta informācija pasūtītājam par saņemtajām pasažieru sūdzībām un to izskatīšanu;
7) noteikumus par līguma izpildes kontroli;
8) citus noteikumus, kas izriet no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas maršrutu tīklā (maršrutā) un pušu savstarpējām saistībām.
(2) Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu var pārskatīt katru
gadu pēc valsts budžeta likuma apstiprināšanas atbilstoši valsts budžeta likumā
šim mērķim paredzētajai apropriācijai vai attiecīgo pašvaldību budžetu
apstiprināšanas.
17.pants. Līgums par pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā (maršrutā)
Līgumā par pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā (maršrutā) paredz:
1) noteikumus par līguma darbības termiņu;
2) noteikumus par līguma priekšmetu;
3) noteikumus par pakalpojuma sniegšanas kvalitāti;
4) noteikumus par maksu par pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīklā (maršrutā);
5) noteikumus par pakalpojuma sniegšanas tarifu;
6) noteikumus par līguma izpildes kontroli;
7) noteikumus par līguma grozīšanas un izbeigšanas kārtību;
8) noteikumus par atbildību par līguma neizpildi;
9) noteikumus par sūdzību izskatīšanas kārtību;
10) noteikumus par kārtību, kādā tiek sniegta informācija pasūtītājam par saņemtajām pakalpojuma saņēmēja sūdzībām un to izskatīšanu;
11) citus noteikumus, kas izriet no pušu savstarpējām saistībām.
18.pants. Sabiedriskā
transporta pakalpojumu tarifi
(1) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs, nosakot pakalpojumu sniegšanas tarifu.
(2) Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs pakalpojumu sniegšanas tarifu nosaka saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku, ko noteikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.
(3) Piešķirot tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu, pasūtītājs ir tiesīgs noteikt pakalpojumu sniegšanas tarifu, pilnībā uzņemoties zaudējumu segšanas finansiālās saistības.
1. Līdz 2007.gada 31.decembrim sabiedriskā
transporta pakalpojumus rajonu, tālsatiksmes autobusu un dzelzceļa maršrutu
tīklā (maršrutos) organizē nozaru likumos noteiktās institūcijas.
2. Republikas pilsētu un rajonu pašvaldības
līdz 2007.gada 1.jūlijam noslēdz 6.pantā
minētās vienošanās par maršrutu tīkla robežām.
3. Pārvadātājiem līdz šā likuma spēkā
stāšanās dienai piešķirtās tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus
ir spēkā līdz piešķirto tiesību termiņa beigām, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada
31.decembrim. Institūcijas, kuras piešķir tiesības sniegt sabiedriskā
transporta pakalpojumus, piešķirot jaunas pakalpojumu sniegšanas tiesības (piemēram,
izsniedzot jaunas atļaujas pārvadājumu veikšanai attiecīgajā maršrutā), tās var
piešķirt uz termiņu, kas nepārsniedz šajā punktā norādīto.
4. Līdz administratīvi teritoriālās reformas
pabeigšanai
pilsētas nozīmes maršrutu definīcijas ietvaros termins
"novads" ietver novadus un pagastus.
5. Šis likums attiecas
uz sabiedriskā transporta pakalpojumiem, sākot ar 2008.gada 1.janvāri.
6. Pēc reģionālo
pašvaldību izveidošanas rajona pašvaldību kompetence sabiedriskā transporta
nozarē tiek nodota reģionālajām pašvaldībām.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2004.gada
29.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.704 tika pieņemtas Sabiedriskā
transporta attīstības pamatnostādnes 2005.-2014.gadam, bet 2005.gada
7.septembrī kā minēto pamatnostādņu realizēšanas etaps, ar Ministru kabineta
rīkojumu Nr. 600 tika akceptēta Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas
koncepcija un ar Ministru kabineta 2005.gada 4.novembra rīkojumu Nr.712 tika
akceptēta Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu valsts pasūtījuma koncepcija
2007.-2016.gadam. Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums ir izstrādāts, lai īstenotu minētajos politikas plānošanas dokumentos izvirzīto mērķu sasniegšanu. Šobrīd sabiedriskā transporta darbību reglamentē Autopārvadājumu likums, Dzelzceļa likums, Dzelzceļa pārvadājumu likums un no tiem izrietošie Ministru kabineta noteikumi. Spēkā esošais tiesiskais regulējums ir atšķirīgs dažādiem sabiedriskā transporta veidiem. Latvijā sabiedriskā transporta organizēšanas funkcijas kopumā realizē 34 dažāda līmeņa valsts pārvaldes institūcijas Satiksmes ministrija, rajona padomes un republikas pilsētas domes. Pie šāda dalītās kompetences principa, nav izslēgtas situācijas, kad maršrutu tīkla veidošanā netiek ievēroti kopējie maršrutu tīkla veidošanas principi. Jo īpaši tādēļ, ka šobrīd tiesību aktos nav viennozīmīgi definēts sabiedriskā transporta pakalpojumu standarts. Tas nozīmē, ka praktiski prasības pārvadājumu kvalitātei tiek noteiktas individuāli katram maršrutam, nevis pakalpojumam kopumā. Kopš 2001.gada, ik gadus, kaut arī nelielā apmērā, pieaug finansējuma
apjoms sabiedriskajam transportam no valsts un pašvaldību budžetiem. Taču tas
joprojām nav pietiekams, lai segtu pārvadātājiem radītos zaudējumus esošajā
maršrutu tīklā un strauji paaugstinātu pakalpojumu kvalitāti, it īpaši lauku
apvidos. 2007.gada 1.maijā Latvijā beidzas pārejas periods attiecībā uz
valsts atbalstu sabiedriskā transporta jomā un Latvijai būs jāsāk piemērot
kopējās procedūras sabiedriskā transporta finansēšanas jomā. Pēc kopējās
procedūras ieviešanas, Latvijā 2007.gadā būs nepieciešami ievērojami papildus
līdzekļi no valsts un pašvaldību budžetiem sabiedriskā transporta pakalpojumu
nodrošināšanai. Ja pēc 2007.gadā turpmāk tiks saglabāta esošā sabiedriskā
transporta sistēma, ik gadu strauji pieaugs nepieciešamā finansējuma apjomi,
taču pakalpojumu kvalitāte nepieaugs proporcionāli piešķirtajam
finansējumam. Līdz ar to, visoptimālākais sabiedriskā transporta nozares reformas brīdis varētu būt 2007.gads, kad vienlaikus varētu mainīt gan sabiedriskā transporta finansēšanas, gan pakalpojumu sniegšanas organizēšanas principus. Ievērojot to, ka 2006.gada 14.februārī Saeimā iesniegtais likumprojekts nav guvis atbalstu, tad esošos sabiedriskā transporta organizēšanas principus jāsaglabā līdz 2007.gada beigām. Eiropas Savienības Komisija pieļauj to ar nosacījumu, ka jaunā likumdošana attiecībā uz sabiedriskā transporta jomu Latvijā tiks pieņemta līdz 2007.gada 1.maijam. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir nodrošināt iedzīvotājiem drošus un pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus pasažieru regulāros pārvadājumus, kurus sabiedrības interesēs organizē valsts vai pašvaldība vienotā maršrutu tīklā un kuru sniegšanai izmanto sabiedriskos transportlīdzekļus (autobuss, tramvajs, trolejbuss, vilciens). Likumprojekts nosaka institūciju (Satiksmes ministrijas, Autotransporta direkcijas, pilsētas (novada) domes) kompetenci sabiedriskā transporta jomā, sabiedriskā transporta darbības un organizēšanas nosacījumus, paredz sabiedriskā transporta nodrošināšanai nepieciešamā finansējuma avotus un nosaka finansēšanas principus, kā arī reglamentē pasažiera un pārvadātāja pamata tiesības un pienākumus. Likumprojekts paredz, ka sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek organizēti vienotā maršrutu tīklā, ko veido pilsētas, reģionālās vietējās un reģionālās starppilsētu nozīmes maršruti. Pamata maršruti ir valsts garantēti sabiedrībai nepieciešami noteiktas kvalitātes un apjoma sabiedriskā transporta pakalpojumi, kas ir pieejami uz atvieglotiem nosacījumiem valsts noteiktām pasažieru kategorijām un ir pielāgoti valsts noteikto pasažieru kategoriju ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek organizēti, pamatojoties uz šādiem principiem: 1. Sabiedriskā transporta pakalpojumu pieprasījumu, ievērojot nepieciešamo pārvadājumu intensitāti un regularitāti maršrutu tīklā, pakalpojumu apjomu un kvalitāti, pārvadājumu ekonomisko nodrošinājumu un paredzot pasažieru pārvadājumu organizēšanas veidu. 2. Sabiedrisko transportlīdzekļu pielietojuma prioritāti, ko nosaka pēc šādiem kritērijiem: - ekonomiskiem rādītājiem; - pasažieru plūsmas. Pamata maršrutos par prioritāriem tiek noteikti sabiedriskā transporta pakalpojumi pa sliežu ceļiem. Plānojot reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla pamata maršrutus, lielu pasažieru plūsmu gadījumā, vispirms tiek izveidoti maršruti pa sliežu ceļiem. Likumprojekts paredz, ka sabiedriskā transporta pakalpojumus organizē, veicot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai maršrutu tīkla pamata maršrutos un maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem. Sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu var veikt maršrutu tīkla vai atsevišķa maršruta apkalpošanai. Pasūtītājs, lai iedzīvotājus nodrošinātu ar drošiem un pieejamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem gan pamata, gan ārpus pamata maršrutos, piešķir tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu vai uzliek pienākumu (saistības). Pasūtījuma metodes ir atklāts vai slēgts konkurss. Pasūtītājs ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju slēdz sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu. Ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu maršrutu tīkla pamata maršrutos saistītos zaudējumus pārvadātājam kompensē Eiropas Padomes 1969.gada 26.jūnija Regulā (EEK) Nr.1191/69 par dalībvalstu darbību sakarā ar to pienākumiem, kas izriet no sabiedrisko pakalpojumu jēdziena pārvadājumos pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem (turpmāk Regula 1191/69) un 2003.gada 24.jūlija Eiropas Kopienu Tiesas sprieduma nosacījumi lietā Nr. C-280/00/Altmark noteiktajā kārtībā un apmērā no valsts budžeta, pašvaldību budžeta un pašvaldību speciālā budžeta. Sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem sniedz pamatojoties uz komerciāliem principiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi un zaudējumi netiek kompensēti. Pašvaldība, Regulas 1191/69 izpratnē, pienākumu sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu var uzlikt, pieņemot attiecīgās pašvaldības saistošos noteikumus. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošanās, sekmēs brīvāku darbaspēka kustību un nodrošinās labāku mācību iestāžu sasniedzamību. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts administratīvās procedūras padara labāk saprotamas. Tiks nodrošinātas atklātas un caurspīdīgas procedūras sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju izvēlei. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
|
4. Ietekme uz vidi |
Kopumā paaugstinot kvalitātes prasības sabiedriskā transporta pakalpojumiem, pakalpojumu sniegšanā tiks izmantoti jaunāki un videi draudzīgāki transporta līdzekļi. |
5. Cita informācija |
Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējam zaudējumi būtu jāuzsāk segt saskaņā ar šo likumu, Regulu 1191/69 un 2003.gada 24.jūlija Eiropas Kopienu Tiesas sprieduma nosacījumiem lietā Nr. C-280/00/Altmark būtu jāuzsāk 2008.gada 1.janvārī. Būtiskas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nosacījumu izmaiņas saistītas ar pakalpojumu kvalitātes definēšanu un finansēšanas modeļa maiņu. Tā rezultātā palielināsies konkurence pārvadājumu tirgū, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti, pieaugs valsts un pašvaldību finansējuma nepieciešamība, jo Regula nosaka, ka pārvadātājam ir tiesības pieprasīt un saņemt pilnīgu zaudējumu kompensāciju. Šobrīd Latvijā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējam piešķirtais valsts vai pašvaldības finansējums (dotācija) nesedz faktiskos zaudējumus. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
Valsts budžets |
48 139,1 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Pašvaldību budžets |
39 654 |
||||
|
|
|
|
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos Valsts budžets |
48139,1 |
9823,4 |
14006 |
19540 |
14456,5 |
Pašvaldību budžets |
39 654 |
3172 |
5828 |
9603 |
6201 |
3. Finansiālā ietekme Valsts budžets
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
-9823,4 |
-14006 |
-19540 |
-14456,5 |
Pašvaldību budžets |
-3172 |
-5228 |
-9603 |
-6201 |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
No valsts budžeta papildus nepieciešamais finansējums, piemērojot Regulu 1191/69 un ievērojot 2003.gada 24.jūlija Eiropas Kopienu Tiesas sprieduma nosacījumus lietā Nr. C-280/00/Altmark: Valsts budžeta programmā 31.00 Sabiedriskais transports nepieciešamais papildus finansējums: Dotācija ar invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto izdevumu kompensēšanai: 2008.gads 198,2; 2009.gads 321,8; 2010.gads- 860,6; Dotācija ar politiski represēto personu pārvadāšanu saistīto izdevumu kompensēšanām: 2008.gads 11,9; 2009.gads 23,9; 2010.gads- 72,3; Valsts pasūtījums pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu: 2008.gads 1877,1; 2009.gads 5222; 2010.gads- 7783,9; Dotācija pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem: 2008.gads 7460,2; 2009.gads 8000,3; 2010.gads- 10162,2; Zaudējumu segšana par citiem braukšanas maksas atvieglojumiem: 2008.gads 276; 2009.gads 438; 2010.gads- 661; Plānotais papildus finansējums pilsētu sabiedriskajam transportam no pašvaldību budžeta: 2008.gadā- 3172; 2009.gadā- 5228; 2010.gadā- 9603. |
||||
6. Cita informācija |
Jautājumu par papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu likuma paredzēto pasākumu īstenošanai, izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot kārtējā gada valsts budžeta projektu. Jautājumu
par papildus finansējumu no pašvaldības budžetiem, lems katra pašvaldība
atsevišķi, sagatavojot kārtējā gada pašvaldības budžeta projektu. Likumprojekta 11.panta pirmās daļas 2.punktā, 12.panta otrajā daļā un 13.panta trešajā daļā noteiktā pārvadātājam ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu un radušos izdevumu kompensāciju līdz 2008.gada 1.janvārim pasažieru regulāros pārvadājumus dotē saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 29.2 pantu, kā arī saskaņā uz Dzelzceļa likuma 24.panta pirmajā daļā noteikto dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts tiek virzīts vienotā paketē ar šādiem likumprojektiem: 1) Grozījumiem Autopārvadājumu likumā; 2) Grozījumiem Dzelzceļa pārvadājumu likumā; 3) Grozījumiem Dzelzceļa likumā; 4) Grozījumu likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem. Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi: 1)Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas maršrutu tīklā un
maršrutu tīkla izstrādāšanas, nepieciešamā maršrutu tīkla apjoma un
sabiedriskā transporta pakalpojumu noteikšanas kārtība (saskaņā ar
likumprojekta 7.pantu un 8.panta piekto daļu) 2) Noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, par braukšanas maksas atvieglojumu izmantošanas kārtību un par braukšanas maksas atvieglojumu apmēru (saskaņā ar likumprojekta 15.panta otro daļu); 3) Sabiedriskā transporta pakalpojumu
sniegšanas un izmantošanas kārtība (saskaņā ar likumprojekta 14.panta sesto
daļu); 4) Kārtība, kādā nosaka, aprēķina, finansē un pārvadātājam kompensē ar
sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un radušos
izdevumus (saskaņā ar likumprojekta 12.panta otro daļu un 13.panta trešo
daļu); 5)Vienotas sabiedriskā transporta biļešu sistēmas izveidošanas,
uzturēšanas un attīstīšanas kārtība (saskaņā ar likumprojekta 14.panta
ceturto daļu). |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Likumprojekts ir vērsts uz Padomes 1969.gada 26.jūnija Regulā (EEK) Nr.1191/69 par dalībvalstu darbību sakarā ar to pienākumiem, kas izriet no sabiedrisko pakalpojumu jēdziena pārvadājumos pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem noteikto prasību ieviešanu sabiedriskā transporta organizēšanas un finansēšanas jomā. Regulas 1191/69 un 2003.gada 24.jūlija Eiropas Kopienu Tiesas sprieduma nosacījumi lietā Nr. C-280/00/Altmark nosacījumi Latvijā būtu jāuzsāk piemērot 2007.gada 1.maijā. Regula nosaka dalībvalsts kompetento iestāžu pienākumu slēgt sabiedrisko pakalpojumu līgumus, lai nodrošinātu iedzīvotājus ar pietiekamiem transporta pakalpojumiem, dalībvalsts pienākumu kompensēt pārvadātājam ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus, nosaka kompensāciju aprēķināšanas kārtību, atsevišķas procesuālas darbības u.c. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
||||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Padomes 1969.gada 26.jūnija Regula (EEK) Nr.1191/69 par dalībvalstu darbību sakarā ar to pienākumiem, kas izriet no sabiedrisko pakalpojumu jēdziena pārvadājumos pa dzelzceļiem, autoceļiem un iekšējiem ūdensceļiem (OJ L 156, 28.06.1969.) 2003.gada
24.jūlija Eiropas Kopienu Tiesas spriedums lietā Nr. C-280/00/Altmark. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
Likumprojekta 8.panta 1.daļa Pasūtītājs, lai iedzīvotājus nodrošinātu ar drošiem un pieejamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem gan pamata, gan ārpus pamata maršrutos, piešķir tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu vai uzliek pienākumu (saistības). |
Dalībvalstu kompetentās iestādes tomēr var saglabāt vai uzlikt 2.pantā minētos sabiedrisko pakalpojumu pienākumus pilsētas, piepilsētas un reģionālajiem pasažieru transporta pakalpojumiem. (Regulas Nr.1191/69 1.panta 5.punkts). |
Atbilst |
Atbilst |
|
5. Cita informācija |
Nav |
|||
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju
asociāciju, Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas sabiedrisko pakalpojumu
darbinieku arodbiedrība LAKRS. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Kopumā likumprojektu atbalsta, bet iebilst pret atklātas
un taisnīgas pārvadātāju izvēles procedūras piemērošanu. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
2007.01.16. 13:45:00 2002
I.Girucka 7028381 Iveta.Girucka@sam.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
Ī.Kalniņa |
I.Girucka |