2007.gada 31.janvārī
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Pamatojoties
uz Saeimas Kārtības ruļļa 51.pantu, Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas
novēršanas komisija lūdz grozīt 1.februāra Saeimas sēdes darba kārtību un pēc
darba kārtības 15.punkta iekļaut tajā Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas
novēršanas komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījums likumā Par
Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību, izskatot jautājumu par
tā nodošanu komisijai.
Komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
Komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par
steidzamu.
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 86.
pantu, komisija lūdz minēto likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez
atkārtotas izskatīšanas komisijā, iekļaujot to 1.februāra Saeimas sēdes darba
kārtībā pēc 40. punkta.
Pielikumā:
1.
Likumprojekts
uz vienas lapas;
2.
Anotācija
uz piecām lapām.
Komisijas
priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Likumprojekts
Grozījums likumā Par
Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību
Izdarīt
likumā Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 1999, 7.,
23.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 12., 23.nr.; 2003, 2.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt Pārejas noteikumu 1.punktā skaitļus
un vārdus 2007.gada 1.martam ar skaitļiem un vārdiem 2010.gada 1.martam.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc
izsludināšanas.
Aizsardzības,
iekšlietu un
korupcijas
novēršanas komisijas
priekšsēdētājs
J. Dalbiņš
Likumprojekta
Grozījums likumā Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un
piemērošanas kārtību anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums. |
Likuma
Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību Pārejas
noteikumu 1.punkts un Latvijas Sodu izpildes kodeksa Pārejas noteikumu
1.punkta 2.apakšpunkts un 2.punkts paredz Krimināllikumā paredzētā soda veida
aresta piemērošanu uzsākt 2007.gada 1.martā, taču ņemot vērā, ka
nepieciešami ļoti lieli valsts budžeta līdzekļi, lai iekārtotu izolētas un
apsargājamas telpas aresta izciešanai Valsts policijas iestādēs, tā izpildi
noteiktajā termiņā nodrošināt nebūs iespējams. Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietas nav piemērotas personu ilgstošai turēšanai, turklāt tās neatbilst Latvijas Sodu izpildes kodeksā aresta izpildes nodrošināšanai paredzētajām prasībām, kas nosaka aresta izpildes vietā iekārtot izolētas telpas arestētajiem, nodrošinot atsevišķu izvietojumu vīriešiem un sievietēm, nepilngadīgajiem, kā arī personām, kuras agrāk izcietušas brīvības atņemšanas sodu. Aresta izpildes vietā obligāti nepieciešams iekārtot arī karantīnas telpu, soda izolatoru, sporta laukumu, ēdamzāli, virtuvi, noliktavu, veļas mazgātavu, kā arī satikšanās telpu. Minēto prasību nodrošināšanai pilnībā būtu nepieciešams pārbūvēt īslaicīgās aizturēšanas vietas. Bez tam, ar arestu notiesātās personas ir apgādājamas ar apģērbu, veļu un nodrošināmas ar atbilstošiem sadzīves apstākļiem, uzturu un valsts garantēto medicīnisko palīdzību. Saeimā 2006.gada jūnijā ir iesniegts
priekšlikums likumprojektam Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā
(reģ.nr.1733), kas 2006.gada 5.decembrī Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisijas sēdē atbalstīts izskatīšanai 9.Saeimā
(reģ.Nr.119) un 2006.gada
14.decembrī atbalstīts virzībai uz otro lasījumu. Papildus minētajam, šobrīd konceptuāli
tiek lemts jautājums par Krimināllikumā paredzētā soda veida aresta
svītrošanu no Krimināllikuma vai par aresta namu izveides pienākuma un aresta
izpildes funkcijas nodošanu citai institūcijai, kā arī izmaiņām aresta
piemērošanas nosacījumos. |
Normatīvā akta projekta būtība. |
Likumprojekts paredz Krimināllikumā paredzēto soda veidu arestu nepiemērot līdz 2010.gada 1.martam. |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija. |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
6. Cita informācija. |
2001.gadā tika veikti aprēķini par aresta namu izveidei nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem un tie sastādīja 15.9 miljonus latu. Šobrīd 2001.gadā aresta namu izbūvei plānotais objekts Vidzemes reģionā jau tiek ekspluatēts, Latgales reģionā tiek pārbūvēts citu funkciju izpildei, savukārt ēkas Kurzemes reģionā vairs nav tehniski drošas ekspluatācijai. Ņemot vērā minēto, aresta namu projektēšana un būvniecība jāuzsāk pilnībā no jauna. Turklāt šobrīd visas minētās izmaksas ir pieaugušas par 75-85 %. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Saeimā 2006.gada jūnijā ir iesniegts priekšlikums likumprojektam Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā (reģ.nr.1733), kas 2006.gada 5.decembrī Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē atbalstīts izskatīšanai 9.Saeimā (reģ.Nr.119) un 2006.gada 14.decembrī atbalstīts virzībai uz otro lasījumu. |
2. Cita informācija. |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
1. tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri. |
|
|
|
|
5. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
Konsultācijas nav notikušas. |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Normatīvā akta izpildei jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, funkcijas tiks nodrošinātas esošo institūciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu. |
Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un ievietots datu bāzē NAIS. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Indivīda tiesības
šis likumprojekts neierobežo. |
4. Cita informācija. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Aizsardzības,
iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas
priekšsēdētājs J. Dalbiņš