3.05.2007.
9/8 -
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likumā (Nr.208/Lp9).
Minētajā likumprojektā kā
priekšlikumi iekļauts likumprojekts "Grozījumi
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā (Nr.327/Lp9).
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
( Nr. 208
/ Lp 9 )
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 26 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likums |
Grozījumi Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likumā |
|
|
|
Grozījumi
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā |
|
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā (Latvijas
Vēstnesis, 2002, 168.nr.; 2003, 161.nr.; 2004, 180.nr.; 2005, 191.nr.; 2006,
98.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā (Latvijas Vēstnesis, 2002, 168.nr.; 2003, 161.nr.; 2004, 180.nr.;
2005, 191.nr.; 2006, 98.nr.) šādus grozījumus: |
B sadaļa. Jūrlietu pārvalde 4.pants. Jūrlietu pārvaldes
institūcijas (1) Vispārējo valsts pārvaldi jūrlietās īsteno Satiksmes
ministrija. Šā likuma 6.pantā paredzētās funkcijas veic valsts akciju
sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk Latvijas
Jūras administrācija). |
|
|
|
|
|
(2) Atsevišķas funkcijas jūrlietās atbilstoši savai kompetencei
pilda Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku vienības, kas veic krasta apsardzes
funkcijas (turpmāk Krasta apsardze), Valsts vides dienests, Drošības
policija, Valsts robežsardze un ostu pārvaldes. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu,
28.10.2004. likumu un 10.11.2005. likumu) |
|
1 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt 4.panta otro daļu pēc vārdiem Valsts vides dienests ar vārdiem
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs |
Atbalstīts |
1. Papildināt 4.panta otro daļu pēc vārdiem
Valsts vides dienests ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs. |
5.pants. Satiksmes
ministrijas kompetence Satiksmes ministrija atbilstoši savai kompetencei jūrlietās: |
|
|
|
|
|
1) īsteno valsts politiku un attīstības stratēģiju; |
|
|
|
|
|
2) nodrošina reglamentējošu normatīvo aktu projektu izstrādi atbilstoši
Starptautiskās jūras organizācijas, Helsinku komisijas, Starptautiskās darba
organizācijas un citu starptautisko organizāciju, kā arī Eiropas Savienības
tiesību aktiem; |
|
|
|
|
|
3) pārstāv valsti Starptautiskajā jūras organizācijā, Starptautiskajā
hidrogrāfijas organizācijā, Eiropas Savienības institūcijās un citās
institūcijās un piedalās Helsinku komisijas darbā kuģošanas drošības
jautājumos; |
|
|
|
|
|
4) nodrošina Latvijai saistošo starptautisko līgumu un citu starptautisko
tiesību normu ievērošanu; |
|
|
|
|
|
5) nodrošina Latvijas Jūras administrācijai nodoto funkciju izpildes
uzraudzību un kontroli; |
|
|
|
|
|
6) šajā likumā paredzētajos gadījumos nosaka Latvijas ūdeņu izmantošanas
kārtību, lai gādātu par kuģošanas drošību un nepieļautu piesārņošanu no
kuģiem; |
|
|
|
|
|
7) izsniedz atbilstības sertifikātu jūrnieku profesionālās izglītības programmām; |
1. Aizstāt 5.panta 7.punktā vārdu izglītības ar vārdu
sagatavošanas. |
|
|
|
2. 5.pantā: aizstāt 7.punktā vārdu izglītības ar vārdu
sagatavošanas; |
8) izsniedz atbilstības sertifikātu klasifikācijas sabiedrībām (atzītām
organizācijām) un publicē klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju)
sarakstu; |
|
|
|
|
|
9) izsniedz speciālo atļauju (licenci) komersantam, kas kuģa īpašnieka
vārdā komplektē kuģa apkalpi un iekārto personas darbā uz kuģiem; |
|
2 |
Juridiskais
birojs Izslēgt likuma 5.panta 9.punktā vārdus kuģa īpašnieka vārdā. |
Atbalstīts |
izslēgt 9.punktā vārdus kuģa īpašnieka
vārdā. |
10) (izslēgts ar 15.06.2006. likumu); |
|
|
|
|
|
11) (izslēgts ar 28.10.2004. likumu); |
|
|
|
|
|
12) nosaka un publicē ārstu un to ārstniecības iestāžu sarakstu, kas veic
jūrnieku veselības pārbaudes atbilstoši 1978.gada Starptautiskajā konvencijā
par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu un tās
grozījumos noteiktajām prasībām; |
|
|
|
|
|
121) nodrošina jūrnieku apmācības un kompetences novērtēšanas
vadību, kontroli un uzraudzību atbilstoši 1978.gada Starptautiskajā
konvencijā par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu
un tās grozījumos noteiktajām prasībām; |
|
|
|
|
|
122) nodrošina jūrnieku apmācības, kompetences novērtēšanas,
profesionālo kvalifikāciju apliecinošo dokumentu izsniegšanas, kā arī to
apstiprināšanas nepārtrauktu uzraudzību, izmantojot kvalitātes standartu
sistēmas; |
|
|
|
|
|
13) attīsta un koordinē starptautiskos sakarus; |
|
|
|
|
|
14) veic citas funkcijas, kas saistītas ar drošību jūrā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu un 28.10.2004.
likumu) |
|
|
|
|
|
6.pants. Latvijas Jūras
administrācijas kompetence (1) Latvijas Jūras administrācija atbilstoši normatīvajiem
aktiem un starptautiskajām tiesību normām, kā arī savai kompetencei
jūrlietās: |
|
|
|
|
|
1) uzrauga Kuģu reģistrā iekļauto kuģu atbilstību drošības prasībām,
atzīst kuģu būves un modernizācijas tehniskos projektus un izsniedz kuģu
sertifikātus; |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 6.pantā: papildināt pirmo daļu ar 11.punktu šādā redakcijā: 11) veic Kuģu reģistrā iekļauto kuģu tilpības apmērīšanu
un izsniedz tilpību apliecinošus dokumentus; |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
3. 6.pantā: papildināt pirmo daļu ar 1.1 punktu
šādā redakcijā: 11) veic Kuģu reģistrā iekļauto
kuģu tilpības mērīšanu un izsniedz tilpību apliecinošus dokumentus;; |
2) apstiprina kuģu dokumentāciju; |
|
|
|
|
|
3) īsteno ostas valsts kontroli attiecībā uz ārvalstu kuģiem; |
|
|
|
|
|
4) kontrolē Starptautiskā drošas pārvaldes kodeksa (turpmāk ISM
kodekss) prasību izpildi attiecībā uz Kuģu reģistrā iekļautajiem kuģiem; |
|
|
|
|
|
5) izmeklē un analizē jūras negadījumus, kā arī veic jūrnieku
profesionālās kompetences novērtēšanu, ja noticis pārkāpums, kas saistīts ar
profesionālo pienākumu nepienācīgu izpildi vai neizpildi; |
|
4 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts izslēgt pirmās daļas 5.punktā vārdus
izmeklē un analizē jūras negadījumus, kā arī |
Atbalstīt |
izslēgt pirmās daļas 5.punktā vārdus
izmeklē un analizē jūras negadījumus, kā arī; |
6) kontrolē, kā Latvijas ūdeņos tiek ievērota kārtība, kādā sniedzami
ziņojumi par pasažieriem uz kuģa, kā arī par bīstamām un piesārņojošām
kravām; |
|
|
|
|
|
7) saskaņo ostu noteikumus kuģošanas drošības jautājumos un kontrolē
to ievērošanu; |
|
|
|
|
|
8) izsniedz sertifikātus ločiem un kuģu satiksmes vadības (VTS)
operatoriem, kā arī veic loču un kuģu satiksmes vadības (VTS) operatoru
apmācības un kvalifikācijas pārbaužu uzraudzību; |
|
|
|
|
|
9) noformē, izsniedz, apmaina, aiztur, anulē, atzīst par nederīgām
jūrnieku grāmatiņas un veic to uzskaiti, veic personu datu apstrādi saistībā
ar jūrnieku grāmatiņu un profesionālās kvalifikācijas sertifikātu izsniegšanu
darbam uz kuģiem, kā arī uztur jūrnieku sertificēšanas datu bāzi; |
|
|
|
|
|
10) izvērtē un saskaņo jūrnieku profesionālās izglītības programmu un
mācību kursu atbilstību starptautiskajiem tiesību aktiem, organizē jūrnieku
kvalifikācijas pārbaudes un izsniedz profesionālo kvalifikāciju apliecinošus
dokumentus darbam uz kuģiem; |
|
|
|
|
|
11) (izslēgts ar 10.11.2005. likumu); |
|
|
|
|
|
12) veic kuģu un kuģu hipotēku reģistrāciju un izsniedz ar to
saistītos dokumentus; |
|
|
|
|
|
13) uztur Kuģu reģistra un Zvejas kuģu reģistra datu bāzes; |
|
|
|
|
|
14) uzrauga bāku, boju, citu navigācijas līdzekļu un sistēmu
izveidošanu un darbību Latvijas ūdeņos; |
|
|
|
|
|
15) kontrolē dziļuma mērījumus, kā arī hidrogrāfiskos mērījumus un
pētījumus Latvijas ūdeņos; |
|
|
|
|
|
16) organizē navigācijas publikāciju sagatavošanu, iespiešanu un
izplatīšanu; |
|
|
|
|
|
17) publicē un izplata navigācijas brīdinājumus un paziņojumus, kā
arī pilda nacionālā koordinatora pienākumus; |
|
|
|
|
|
18) saskaņo Latvijas ūdeņos nogrimušas mantas izcelšanu no kuģošanas
drošības viedokļa; |
|
|
|
|
|
19) saskaņo ostu hidrotehnisko būvju un kuģuceļu projektus no
kuģošanas drošības viedokļa un piedalās projektu pieņemšanas komisijas darbā; |
|
|
|
|
|
20) piedalās Starptautiskās jūras organizācijas, Helsinku komisijas,
Starptautiskās hidrogrāfijas organizācijas un citu starptautisko organizāciju
darbā; |
|
|
|
|
|
21) sagatavo priekšlikumus normatīvo aktu projektu izstrādei; |
|
|
|
|
|
211) sertificē atzītās aizsardzības organizācijas; |
|
|
|
|
|
22) uzrauga atzīto aizsardzības organizāciju, kā arī klasifikācijas
sabiedrību (atzīto organizāciju) darbību; |
|
|
|
|
|
23) veic atbildīgās organizācijas funkcijas Starptautiskā kuģu un
ostu iekārtu aizsardzības kodeksa (turpmāk ISPS kodekss) prasību ieviešanai
un kontrolei; |
|
|
|
|
|
24) saskaņo kuģu, kuģošanas kompāniju, ostu un ostas iekārtu
aizsardzības personāla apmācības programmu atbilstību ISPS kodeksa prasībām; |
|
|
|
|
|
25) uzrauga, lai kuģu īpašnieki, kā arī komersanti, kas kuģa
īpašnieka vārdā komplektē apkalpi un iekārto personas darbā uz kuģiem,
atbilstu 1978.gada Starptautiskajā konvencijā par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu un tās grozījumos noteiktajām prasībām; |
|
5 6 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 6. panta pirmās daļas 25.punktu šādā redakcijā: 25) uzrauga, lai
kuģa īpašnieki un citi komersanti, kas komplektē apkalpi un iekārto personas
darbā uz kuģiem, atbilstu 1978.gada Starptautiskajā konvencijā par jūrnieku
sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu un tās grozījumos
noteiktajām prasībām; Atbildīgā
komisija izteikt pirmās daļas 25.punktu šādā
redakcijā: 25) uzrauga, lai komersanti, kas komplektē apkalpi un iekārto
personas darbā uz kuģiem, atbilstu prasībām, kas noteiktas 1978.gada
Starptautiskajā konvencijā par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī
sardzes pildīšanu un tās grozījumos;; |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr.6 Atbalstīts |
izteikt pirmās daļas 25.punktu šādā
redakcijā: 25) uzrauga, lai komersanti, kas komplektē
apkalpi un iekārto personas darbā uz kuģiem, atbilstu prasībām, kas noteiktas
1978.gada Starptautiskajā konvencijā par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu un tās grozījumos;; |
26) izsniedz jūrnieku profesionālās apmācības instruktoriem un
jūrnieku profesionālās kvalifikācijas vērtētājiem sertifikātus, kas apliecina
viņu atbilstību 1978.gada Starptautiskajā konvencijā par jūrnieku
sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu un tās grozījumos
noteiktajām prasībām; |
|
|
|
|
|
27) izsniedz atbilstības apliecību (sertifikātu) komersantam, kas
veic kuģa drošības aprīkojuma pārbaudes. |
|
|
|
|
|
(2) Latvijas Jūras administrācija par sniegtajiem publiskajiem
pakalpojumiem iekasē maksu satiksmes ministra noteiktajā apmērā. Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā tiek aprēķināti publisko maksas pakalpojumu
izcenojumi. Maksa par navigācijas pakalpojumiem tiek noteikta atbilstoši
"Likumam par ostām". |
2. 6.pantā: aizstāt
otrās daļas pirmo un otro teikumu ar teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets izdod noteikumus par to pakalpojumu cenrāža
apstiprināšanu, kurus Latvijas Jūras administrācija sniedz, pildot tai
deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus, kā arī nosaka to personu loku, kuras ir
atbrīvojamas no samaksas par sniegtajiem pakalpojumiem.; |
|
|
|
aizstāt
otrās daļas pirmo un otro teikumu ar tekstu šādā redakcijā: Ministru kabinets izdod noteikumus par to
pakalpojumu cenrāža apstiprināšanu, kurus Latvijas Jūras administrācija
sniedz, pildot tai deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus, kā arī nosaka to
personu loku, kuras ir atbrīvojamas no samaksas par sniegtajiem
pakalpojumiem.; |
(3) Lai veiktu šā panta pirmajā daļā minētās funkcijas, Latvijas
Jūras administrācija nodrošina Jūrnieku reģistra, Kuģu reģistra, Kuģošanas
drošības inspekcijas un Avāriju izmeklēšanas nodaļas, Kuģu un ostu
aizsardzības inspekcijas, kā arī Hidrogrāfijas dienesta darbību. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu,
28.10.2004. likumu, 10.11.2005. likumu un 15.06.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta pirmajā daļā minēto funkciju īstenošanai pieņemtie
Latvijas Jūras administrācijas lēmumi izpildāmi ar to spēkā stāšanās dienu.
Šo lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to izpildi. |
7 |
Juridiskais
birojs Aizstāt 6.panta ceturtajā daļā (2.lasījuma redakcijā) vārdu izpildi
ar vārdu darbību. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta pirmajā daļā minēto funkciju
īstenošanai pieņemtie Latvijas Jūras administrācijas lēmumi izpildāmi ar to
spēkā stāšanās dienu. Šo lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to
darbību. |
8.pants. Valsts vides dienesta
kompetence (1) Valsts vides dienests atbilstoši savai kompetencei kontrolē,
kā tiek ievēroti normatīvie akti un starptautiskās tiesību normas, kas nosaka
jūras vides aizsardzību. Šai nolūkā Valsts vides dienests veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) kontrolē vides aizsardzību Latvijas ūdeņos un ostu akvatorijās; |
|
|
|
|
|
2) izsniedz komercsabiedrībām speciālu atļauju (licenci) kuģu
atkritumu uzņemšanai un utilizācijai ostās; |
|
|
|
|
|
3) izsniedz hidrotehnisko būvju tehniskos noteikumus un saskaņo
projektus vides aizsardzības jomā; |
|
|
|
|
|
4) saskaņo jūras ūdeņos un ostās veicamo padziļināšanas un grunts
apglabāšanas darbu projektus un izsniedz atļauju šo darbu veikšanai; |
|
|
|
|
|
5) koordinē nacionālā gatavības plāna naftas piesārņojuma gadījumiem
jūrā ieviešanu; |
|
|
|
|
|
6) izstrādā ostām, piestātnēm un termināliem tipveida prasības
attiecībā uz naftas avāriju seku likvidācijas plāniem; |
|
|
|
|
|
7) izstrādā naftas produktu savākšanas pamatnostādnes; |
|
|
|
|
|
8) apstiprina ostām, piestātnēm un termināliem naftas avāriju seku
likvidācijas plānus un kontrolē to ieviešanu un izpildi; |
|
|
|
|
|
9) organizē vides piesārņojuma gadījumu izmeklēšanu; |
|
|
|
|
|
10) izstrādā ieteikumus piesārņojuma likvidācijas procesā savāktās
naftas galīgai izvietošanai (utilizācijai); |
|
|
|
|
|
11) piedalās Starptautiskās jūras organizācijas, Helsinku komisijas
un 1992.gada Starptautiskā naftas piesārņojuma radīto zaudējumu kompensācijas
fonda darbā jūras vides aizsardzības jautājumos un koordinē Helsinku
komisijas rekomendāciju ieviešanu jūrlietās; |
|
|
|
|
|
12) apkopo datus par jūras vides piesārņošanu; |
|
|
|
|
|
13) kontrolē, kā Latvijas ūdeņos un ostu akvatorijās tiek ievēroti
zvejniecību reglamentējošie normatīvie akti; |
|
|
|
|
|
14) kontrolē dabas resursu izmantošanu Latvijas ūdeņos un ostu
akvatorijās; |
|
|
|
|
|
15) kontrolē kuģu radīto atkritumu pieņemšanu un apsaimniekošanu
ostās; |
|
|
|
|
|
16) saskaņo ostu noteikumus vides aizsardzības jomā un kontrolē to
ievērošanu. |
|
|
|
|
|
(2) Ministru kabinets Valsts vides dienestam var noteikt papildu
funkcijas. |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs
V.Aizbalts Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā
redakcijā: 8.1 pants. Transporta nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas biroja kompetence Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs izmeklē un analizē jūras negadījumus. |
Atbalstīts |
4. Papildināt likumu ar 8.1 pantu
šādā redakcijā: 8.1 pants. Transporta
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja kompetence Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas
birojs izmeklē un analizē jūras negadījumus. |
11.pants. Kuģu drošības
prasības (1) Kuģu drošības prasības un kuģu drošības uzraudzības kārtību,
ievērojot to tilpību, garumu, kuģa tipu, uzbūvēšanas gadu un kuģošanas
rajonu, nosaka šis likums un Latvijai saistošie starptautiskie līgumi ar
turpmākajiem grozījumiem, to skaitā: |
|
|
|
|
|
1) 1966.gada Starptautiskā konvencija par kravas marku un tās 1988.gada
protokols; |
|
|
|
|
|
2) 1974.gada Starptautiskā konvencija par cilvēku dzīvības aizsardzību uz
jūras (turpmāk SOLAS konvencija) un tās 1988.gada protokols; |
|
|
|
|
|
3) 1973.gada Starptautiskā konvencija par piesārņošanas novēršanu no
kuģiem un tās 1978.gada protokols (turpmāk MARPOL konvencija); |
|
|
|
|
|
4) 1992.gada Konvencija par Baltijas jūras reģiona jūras vides
aizsardzību (turpmāk Helsinku konvencija); |
|
|
|
|
|
5) 1972.gada Konvencija par starptautiskajiem kuģu sadursmju novēršanas
noteikumiem (turpmāk COLREG konvencija); |
|
|
|
|
|
6) 1969.gada Starptautiskā konvencija par kuģu tilpības mērīšanu (turpmāk
Tilpības konvencija); |
|
|
|
|
|
7) Starptautiskās darba organizācijas 1976.gada Konvencija par
minimālajām normām tirdzniecības kuģiem; |
3. Papildināt 11.panta pirmās daļas 7.punktu ar vārdiem un skaitli
un tās 1996.gada protokols. |
|
|
|
5. 11.pantā: papildināt pirmās daļas 7.punktu ar vārdiem
un skaitli un tās 1996.gada protokols; |
8) 1978.gada Starptautiskā konvencija par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu ar grozījumiem (turpmāk STCW
konvencija); |
|
|
|
|
|
9) 1969.gada Pasaules veselības organizācijas Starptautiskie medicīniski
sanitārie noteikumi. |
|
|
|
|
|
(2) Nosakot kuģu drošības prasību piemērošanu un kuģu drošības
uzraudzības kārtību, tiek ņemtas vērā starptautisko normatīvo aktu prasības
attiecībā uz: |
|
|
|
|
|
1) pasažieru kuģu drošību un standartiem; |
|
|
|
|
|
2) obligāto pārbaužu sistēmu, lai nodrošinātu kuģu ar horizontālu un
vertikālu kravas apstrādi (turpmāk ro-ro kuģi) un ātrgaitas pasažieru kuģu
drošu darbību; |
|
|
|
|
|
3) ro-ro pasažieru kuģu drošu pārvaldi; |
|
|
|
|
|
4) kuģu inspekcijas un uzraudzības organizāciju, kā arī valsts
administrācijas darbību; |
|
|
|
|
|
5) ostu un kuģu drošību; |
|
|
|
|
|
6) zvejas kuģu reģistrāciju; |
|
|
|
|
|
7) darba drošības un veselības aizsardzības prasību minimumu darbā uz
kuģiem; |
|
|
|
|
|
8) jūrnieku apmācību, sertifikāciju un sardzes pildīšanu; |
|
|
|
|
|
9) citiem jautājumiem, kas saistīti ar kuģošanas drošību, vides
piesārņojuma novēršanu un personu apmācību, kvalifikāciju un sertifikāciju; |
|
|
|
|
|
10) kuģa konstrukciju un mehānismiem; |
|
|
|
|
|
11) kuģa sistēmām un aprīkojumu; |
|
|
|
|
|
12) kuģa ugunsdrošību; |
|
|
|
|
|
13) vides piesārņojuma novēršanu; |
|
|
|
|
|
14) kuģa stabilitāti, arī avārijas stabilitāti; |
|
|
|
|
|
15) kuģa apkalpes praktisko apmācību rīcībai avārijas situācijā; |
|
|
|
|
|
16) ISM kodeksa un ISPS kodeksa piemērošanu; |
|
|
|
|
|
17) kuģa tilpību; |
|
|
|
|
|
18) kuģa kravas zīmi; |
|
|
|
|
|
19) kravas iekraušanu, izvietošanu un nostiprināšanu uz kuģa, kā arī
balasta operācijām; |
|
|
|
|
|
20) pasažieru kuģu, ro-ro pasažieru kuģu un ātrgaitas pasažieru kuģu
drošību, kā arī pasažieru drošību; |
|
|
|
|
|
21) kuģu, terminālu un jūrā nostiprinātu platformu drošību; |
|
|
|
|
|
22) loču un kuģu satiksmes vadības (VTS) operatoru apmācību,
sertifikāciju un kvalifikācijas pārbaudēm; |
|
|
|
|
|
23) kuģa navigācijas kartēm, dokumentāciju un informatīvajiem
materiāliem; |
|
|
|
|
|
24) kuģa īpašnieka atbildību par kuģa atbilstību drošības normām; |
|
|
|
|
|
25) jūras komunikācijas un sakaru sistēmām; |
|
|
|
|
|
26) kuģa radio un navigācijas aprīkojuma drošību; |
|
|
|
|
|
27) jūras negadījumu un incidentu izmeklēšanu. |
|
|
|
|
|
(3) Satiksmes ministrs ir tiesīgs noteikt šā panta pirmajā un otrajā daļā
minēto starptautisko normatīvo aktu izpildes kārtību. |
|
|
|
|
|
(4) Ministru kabinets var noteikt drošības un aizsardzības prasību
piemērošanu kuģiem, uz kuriem, ievērojot to tilpību, garumu, kuģa tipu,
uzbūvēšanas gadu un kuģošanas rajonu, neattiecas šā panta pirmajā un otrajā
daļā minētajos starptautiskajos normatīvajos aktos noteiktās prasības. |
|
|
|
|
|
(5) Ministru kabinets var noteikt kārtību, kādā tiek izpildītas
prasības, ko Helsinku konvencija vides piesārņojuma novēršanas jomā izvirza
komercsabiedrībām, kuru darbība nav saistīta ar jūras transportu. |
|
|
|
|
|
(6) Latvijas Jūras administrācija vai tās pilnvarota kuģu
klasifikācijas sabiedrība (atzītā organizācija) apliecina Latvijas kuģu
būves un modernizācijas projektu dokumentācijas un kuģu aprīkojuma atbilstību
starptautiskajām prasībām. Kuģu būvi, modernizāciju un remontu uzrauga
Latvijas Jūras administrācija vai tās pilnvarota kuģu klasifikācijas
sabiedrība (atzītā organizācija). |
|
|
|
|
|
(7) Uz Latvijas kuģiem ir jābūt dokumentācijai par kuģa stabilitāti,
tilpības un kravas zīmes aprēķiniem, rīcības plāniem piesārņojuma
likvidācijai avārijas gadījumā, kā arī šā panta pirmajā daļā minētajos
starptautiskajos normatīvajos aktos noteiktajām rokasgrāmatām un citiem dokumentiem,
kuru atbilstību starptautiskajām prasībām apliecinājusi Latvijas Jūras
administrācija vai tās pilnvarota kuģu klasifikācijas sabiedrība (atzītā
organizācija). (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu, 28.10.2004. likumu,
10.11.2005. likumu un 15.06.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt 11. pantu ar astoto daļu šādā redakcijā: (8) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā apmēra kuģa tilpību un
izsniedz tilpību apliecinošus dokumentus. |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
papildināt pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā: (8) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
mēra kuģa tilpību un izsniedz tilpību apliecinošus dokumentus. |
21.pants. Kuģa žurnāli (1) Uz visiem Latvijas kuģiem ir kuģa žurnāls un mašīnas žurnāls. Uz
kuģiem, kuru tilpība ir mazāka par 500 BT, var izmantot apvienotās formas
kuģa žurnālu, kurā paredzēti ieraksti par kuģa mehānismu darbību. Kuģa
žurnāla un mašīnas žurnāla uzglabāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Kuģa žurnāla un mašīnas žurnāla paraugus apstiprina Latvijas Jūras
administrācija. |
4. 21.pantā: izslēgt pirmās daļas trešo teikumu; |
|
|
|
6. 21.pantā: izslēgt pirmās daļas trešo teikumu; |
|
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: (11) Aizpildītu kuģa žurnālu glabā uz kuģa divus gadus,
pēc tam to nodod glabāšanā kuģa īpašniekam vai kuģa menedžmenta kompānijai,
kur to glabā vismaz četrus gadus. |
|
|
|
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: (11) Aizpildītu kuģa žurnālu
glabā uz kuģa divus gadus, pēc tam to nodod glabāšanā kuģa īpašniekam vai
kuģa menedžmenta kompānijai, kur to glabā vismaz četrus gadus. |
(2) Uz Latvijas kuģiem, kuri piedalās starptautiskajā kuģošanā, ir jābūt
starptautiskajos normatīvajos aktos noteiktā parauga naftas operāciju
žurnālam, atkritumu uzskaites žurnālam, GMDSS žurnālam, kā arī citiem
starptautiskajos normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentu un sertifikātu
oriģināliem. Ja kuģis pārvadā kaitīgās šķidrās vielas lejamkravas, jābūt arī
kravas operāciju žurnālam. |
|
|
|
|
|
(3) (Izslēgta ar 10.11.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
(4) (Izslēgta ar 10.11.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
(5) Kuģa žurnālus Latvijā reģistrē Latvijas ostu kapteiņi, bet
ārvalstīs Latvijas Republikas diplomātiskās vai
konsulārās pārstāvniecības, izdarot par to ierakstu Kuģa žurnālu
reģistrācijas grāmatā un reģistrējamos kuģu žurnālos. (28.10.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 10.11.2005.
likumu) |
|
|
|
|
|
24.pants. Kuģa apkalpes komplektēšana (1) Latvijas kuģi nokomplektē ar
piemērotu kuģa apkalpi, kas garantē drošību un aizsardzību jūrā un ostā,
ņemot vērā SOLAS konvencijas un STCW konvencijas prasības. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa apkalpi komplektē atbilstoši
tam, kā noteikts apliecībā par kuģa apkalpes minimālo sastāvu. Šo apliecību
Latvijas kuģiem izdod Latvijas Jūras administrācija satiksmes ministra
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(3) Par apkalpes komplektēšanu atbild
kuģa īpašnieks. Kuģa apkalpi komplektē ar kuģa kapteiņa piekrišanu. |
|
|
|
|
|
(4) Jūrniekiem un citām personām, kuras
veic noteiktus uzdevumus saistībā ar Latvijas kuģu ekspluatāciju un
uzturēšanu kārtībā, ir jābūt normatīvajiem aktiem un STCW konvencijai
atbilstošiem profesionālo kvalifikāciju apliecinošiem dokumentiem. |
|
|
|
|
|
(5) Ar personu iekārtošanu darbā uz kuģiem
atļauts nodarboties komersantiem, kuri saņēmuši Satiksmes ministrijas
izsniegtu speciālo atļauju (licenci). Ministru kabinets nosaka kārtību,
kādā notiek to komersantu licencēšana un viņiem izsniegtās speciālās
atļaujas (licences) noteikumu izpildes uzraudzība, kuri kuģa īpašnieka
vārdā iekārto personas darbā uz kuģiem. |
5. 24.pantā: papildināt piektās daļas pirmo teikumu pēc
vārda nodarboties ar vārdiem kuģa īpašniekiem un citiem; aizstāt piektās daļas otrajā teikumā vārdu
to ar vārdiem kuģu īpašnieku un citu; izslēgt piektās daļas otrajā teikumā vārdus kuri kuģa īpašnieka
vārdā iekārto personas darbā uz kuģiem; |
10 11 12 13 |
Atbildīgā komisija Izslēgt likumprojekta 5.
pantu. Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt likuma 24.
panta piekto daļu aiz pirmā teikuma ar teikumu šādā redakcijā: Šī prasība
neattiecas uz kuģu īpašniekiem, kuri iekārto personas darbā uz SOLAS
konvencijai nepakļautajiem kuģiem. Atbildīgā komisija aizstāt piektās daļas līdzšinējā otrajā
teikumā vārdu to ar vārdu šādu; Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts izslēgt piektās daļas otrajā teikumā vārdus kuri kuģa īpašnieka
vārdā iekārto personas darbā uz kuģiem; |
Atbalstīts Atbalstīts Redakcionāli
precizēts Atbalstīts Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
7. 24.pantā: papildināt piekto daļu pēc pirmā
teikuma ar teikumu šādā redakcijā: Šī prasība neattiecas uz kuģu
īpašniekiem, kuri iekārto personas darbā uz SOLAS konvencijai nepakļautajiem
kuģiem.; aizstāt piektās daļas līdzšinējā otrajā
teikumā vārdu to ar vārdu šādu; izslēgt piektās daļas līdzšinējā otrajā
teikumā vārdus kuri kuģa īpašnieka vārdā iekārto personas darbā uz kuģiem; |
(6) Ministru kabinets nosaka kuģu
īpašnieku un komersantu tiesības, pienākumus un atbildību, tiem
iekārtojot personas darbā uz kuģiem. |
papildināt sesto daļu pēc vārdiem
īpašnieku un ar vārdu citu. |
14 |
Atbildīgā komisija 24. pantā: aizstāt 6. daļā vārdus kuģu īpašnieku un
ar vārdu to un aizstāts vārdus tiem iekārtojot ar vārdiem kuri iekārto. |
Atbalstīts |
aizstāt sestajā
daļā vārdus kuģu īpašnieku un ar vārdu to un vārdus tiem iekārtojot ar vārdiem
kuri iekārto. |
(7) Par personu iekārtošanu darbā uz kuģiem
netiek pieprasīta un saņemta atlīdzība. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003.
likumu un 28.10.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
26.pants. Jūrnieku un
kuģošanas līdzekļu vadītāju sagatavošana (1) Jūrnieku profesionālās izglītības programmu atbilstību
starptautisko normatīvo aktu prasībām, kā arī jūrnieku profesionālās izglītības
īstenošanu uzrauga Latvijas Jūras administrācijas Jūrnieku reģistrs
atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai un kritērijiem. |
6. 26.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdu izglītības ar vārdu sagatavošanas; |
|
|
|
8. 26.pantā: aizstāt
pirmajā daļā vārdu izglītības ar vārdu sagatavošanas; |
(2) Jūrnieku sertificēšanu veic Latvijas Jūras administrācijas
Jūrnieku reģistrs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai un
kritērijiem. |
|
|
|
|
|
(3) Satiksmes ministrs ir tiesīgs noteikt STCW un citu Latvijai saistošu
starptautisko normatīvo aktu piemērošanas procedūras un kārtību. |
|
|
|
|
|
(4) Atpūtai un sportam paredzēto kuģošanas līdzekļu vadītāju
sertificēšanu atbilstoši savai kompetencei veic Latvijas Jūras
administrācija un Ceļu satiksmes drošības direkcija. Ministru kabinets
izdod noteikumus par atpūtai un sportam paredzēto kuģošanas līdzekļu
vadītāju apmācību un sertificēšanu. (28.10.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 10.11.2005.
likumu) |
papildināt ceturtās daļas pirmo teikumu pēc
vārdiem Atpūtai un sportam paredzēto ar vārdu mazizmēra; izslēgt ceturtajā daļā vārdus Latvijas
Jūras administrācija un; papildināt ceturtās daļas otro teikumu pēc vārdiem atpūtai un
sportam paredzēto ar vārdu mazizmēra. |
|
|
|
papildināt ceturtās daļas pirmo teikumu pēc
vārdiem Atpūtai un sportam paredzēto ar vārdu mazizmēra; izslēgt ceturtajā daļā vārdus Latvijas
Jūras administrācija un; papildināt ceturtās daļas otro teikumu pēc
vārdiem atpūtai un sportam paredzēto ar vārdu mazizmēra; |
|
|
15 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt
26.pantu ar piekto daļu
šādā redakcijā: (5)
Atpūtai un sportam paredzēto buru jahtu un motorjahtu vadītāju apmācību un
sertificēšanu veic saskaņā ar Sporta likuma 5.panta trešo daļu Izglītības un
zinātnes ministrijas Sporta pārvaldes atzīta burāšanas sporta federācija.
Apmācības programmu sastādīšanā minētā burāšanas sporta federācija vadās pēc
Apvienoto Nāciju Organizācijas un Starptautiskās burāšanas sporta federācijas
rekomendācijām par atpūtas kuģu vadītāju sertifikāciju. |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā
redakcijā: (5) Atpūtai un sportam paredzēto buru jahtu
un motorjahtu vadītāju apmācību un sertificēšanu veic saskaņā ar Sporta
likuma 5.panta trešo daļu Izglītības un zinātnes ministrijas Sporta pārvaldes
atzīta burāšanas sporta federācija. Apmācības programmu sagatavošanā minētā
burāšanas sporta federācija vadās pēc Apvienoto Nāciju Organizācijas un
Starptautiskās burāšanas sporta federācijas rekomendācijām par atpūtas kuģu
vadītāju sertifikāciju. |
|
|
16 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: (6) Motorjahtu vadītāju
apmācību un sertificēšanu veic arī normatīvajos aktos noteiktā kārtībā
licencēti mācību centri, kuri nodarbojas ar atpūtas kuģu vadītāju apmācību.
Nosakot atpūtas kuģu vadītāja sertifikāta formu, mācību centri vadās pēc
Apvienoto Nāciju Organizācijas Ekonomiskās komisijas rekomendācijām." |
Atbalstīts |
(6) Motorjahtu vadītāju apmācību un
sertificēšanu veic arī normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā licencēti
mācību centri, kuri nodarbojas ar atpūtas kuģu vadītāju apmācību. Nosakot
atpūtas kuģu vadītāja sertifikāta formu, mācību centri vadās pēc Apvienoto
Nāciju Organizācijas Ekonomiskās komisijas rekomendācijām. |
III nodaļa. Kuģošanas drošība
un aizsardzība ostās (Nodaļas nosaukums 28.10.2004. likuma redakcijā) 33.pants. Ostas kapteinis (1) Ostas kapteinis ir ostas pārvaldes amatpersona, kas saskaņā
ar normatīvajiem aktiem, Starptautiskās jūras organizācijas normatīvajiem
aktiem, Helsinku konvencijas un Helsinku komisijas rekomendāciju prasībām
organizē un kontrolē kuģu satiksmi ostā un ostas pievedceļos, veic kuģošanas
drošības kontroles funkcijas attiecībā uz kuģu satiksmi ostā, ostas
akvatorijā, kuģuceļos, piestātnēs un terminālos. Noteikumus par ostas
kapteini var izdot Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(2) Ostas pārvalde var izveidot šādus kuģošanas drošībai
nepieciešamos dienestus, kurus vada ostas kapteinis: kuģu satiksmes dienestu,
loču dienestu un citus ostas dienestus. |
|
|
|
|
|
(3) Ja šā panta otrajā daļā minētie dienesti netiek izveidoti,
ostas kapteiņa pienākumus var pildīt ostas pārvaldnieks vai cita ostas
pārvaldnieka norīkota atbilstoši sertificēta persona. |
|
|
|
|
|
(4) Ostas kapteinis vada ledlauža darbu ostas pievedceļos ledus
navigācijas periodā. |
|
|
|
|
|
(5) Ostas kapteinis vada ostā notikušo avāriju seku likvidācijas
darbus un cilvēku glābšanas darbus, ja to nosaka operatīvās rīcības plāni. |
|
|
|
|
|
(6) Ja ostā vai pieejā ostai noticis jūras negadījums, ostas
kapteinis par to ziņo Krasta apsardzei un Latvijas Jūras
administrācijai, bet piesārņojuma gadījumā arī Valsts vides dienestam un
nekavējoties uzsāk negadījuma izmeklēšanai nepieciešamo liecību un dokumentu
vākšanu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu
un 28.10.2004. likumu) |
|
17 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt 33. panta sesto daļu
aiz vārdiem Krasta apsardzei ar vārdiem Transporta nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
9. Papildināt 33.panta sesto daļu pēc
vārdiem Krasta apsardzei ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojam. |
50.pants. Jūras negadījumu
izmeklēšana (1) Kuģa īpašnieks vai viņa pilnvarota persona, kā arī jebkura
Latvijas valsts institūcija, fiziskā vai juridiskā persona, kura uzzinājusi
par jūras negadījumu, nekavējoties par to ziņo Krasta apsardzei. Krasta
apsardze šo informāciju sniedz Latvijas Jūras administrācijai, bet
vides piesārņojuma gadījumā arī Valsts vides dienestam. |
|
18 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 50.pantā: papildināt pirmās daļas otro teikumu aiz vārdiem Latvijas Jūras
administrācijai ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojam; |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
10. 50.pantā: papildināt pirmās daļas otro teikumu pēc
vārdiem Latvijas Jūras administrācijai ar vārdiem Transporta nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam; |
(2) Jūras negadījumus attiecībā uz jūras (kuģu) avārijām izmeklē
Latvijas Jūras administrācija, ja radies piesārņojums, piesaistot arī
Valsts vides dienestu. |
|
|
aizstāt otrajā daļā vārdus Latvijas Jūras administrācija ar vārdiem
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs; |
|
aizstāt otrajā daļā vārdus Latvijas Jūras
administrācija ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs; |
(3) Ja jūras negadījumā iesaistīts ārvalsts kuģis, par šo
negadījumu un tā izmeklēšanas gaitu Latvijas Jūras administrācija ziņo
kuģa karoga valsts kompetentajai institūcijai, kura var iesaistīties
turpmākajā jūras negadījuma izmeklēšanā. Negadījuma izmeklēšanā var
piedalīties arī citu ieinteresēto valstu kompetentās institūcijas. |
|
|
aizstāt trešās daļas pirmajā teikumā vārdus Latvijas Jūras
administrācija ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs; |
|
aizstāt trešās daļas pirmajā teikumā vārdus
Latvijas Jūras administrācija ar vārdiem Transporta nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs; |
(4) Jūras negadījumu izmeklēšanas kārtību jūras drošības aspektā
atbilstoši Starptautiskās jūras organizācijas Kodeksam par jūras negadījumu
un incidentu izmeklēšanu nosaka Ministru kabinets. Ja negadījumam ir
noziedzīga nodarījuma raksturs, tā izmeklēšana notiek kriminālprocesuālajā
kārtībā. |
|
|
|
|
|
(5) Vides piesārņojuma gadījumu izmeklēšanas kārtību nosaka
vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 30.10.2003. likumu
un 10.11.2005. likumu) |
|
19 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Izslēgt 50.panta piekto daļu. |
Atbalstīts |
izslēgt piekto daļu. |
VI nodaļa. Jūras piesārņojuma
novēršana 51.pants. Piesārņojuma
novēršana (1) Kuģa īpašnieks, kuģa kapteinis un jūrā nostiprinātas
platformas operators nodrošina piesārņojuma novēršanas noteikumu ievērošanu
atbilstoši MARPOL konvencijas un tās pielikumu, Helsinku konvencijas un citu
starptautisko tiesību normām. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa kapteinis nodrošina to, ka pirms kuģa iziešanas no ostas
kuģa un kuģa kravas radītie atkritumi tiek nodoti attiecīgās ostas atkritumu
pieņemšanas iekārtās saskaņā ar starptautisko normatīvo aktu prasībām. |
|
|
|
|
|
(3) Latvijas ūdeņos ir aizliegta atkritumu vai citu vielu
izgāšana jūrā no kuģiem un jūrā nostiprinātām iekārtām. Šis aizliegums
neattiecas uz: |
|
|
|
|
|
1) gultnes padziļināšanas darbos iegūtās grunts izgāšanu jūrā, ja tā
notiek saskaņā ar Valsts vides dienesta izdotu atļauju; |
|
|
|
|
|
2) piezvejas un pārzvejas izgāšanu jūrā; |
|
|
|
|
|
3) gadījumiem, kad cilvēkam, kuģim vai jūrā nostiprinātai iekārtai
draud bojāeja un vielu izgāšana jūrā ir vienīgā iespēja, kā novērst šos
draudus. Vielas izgāžot jūrā, raugās, lai līdz minimumam tiktu samazināts
iespējamais apdraudējums cilvēku dzīvībai un veselībai, kā arī kaitējums
jūras videi. Jebkura persona, kas konstatē šādu izgāšanas gadījumu, par to
ziņo Valsts vides dienestam. |
|
|
|
|
|
(4) Atkritumu, kā arī ķīmisko vielu un ķīmisko produktu
sadedzināšana Latvijas ūdeņos ir aizliegta. |
|
|
|
|
|
(5) Kravas, pasažieru un apgādes operācijas, ja kuģis atrodas jūrā,
atļautas tikai navigācijas izdevumā Paziņojumi jūrniekiem izziņotajās
enkurvietās, informējot Krasta apsardzi. Bīstamo un piesārņojošo kravu
pārkraušanas operācijas no kuģa uz kuģi saskaņo ar Krasta apsardzi, Valsts
vides dienestu, attiecīgo muitas iestādi, Latvijas Jūras administrāciju un
enkurvietai tuvākās ostas kapteini. Katrs kuģis, veicot minētās operācijas,
ir nodrošināts ar avārijas seku likvidācijas plāniem un aprīkojumu, kas ir
pietiekams, lai novērstu kaitīgo vielu noplūdes sekas jūrā. |
|
|
|
|
|
(6) Ostu pārvaldes nodrošina, lai ostās būtu Valsts vides
dienesta apstiprināts darbības plāns neparedzēta piesārņojuma gadījumiem. |
|
|
|
|
|
(7) Naftas vai ķīmisko vielu termināla, piestātnes vai piestātņu
grupas operatori nodrošina, ka tiek izstrādāts darbības plāns neparedzētiem
piesārņojuma gadījumiem. Šo plānu apstiprina Valsts vides dienests. |
|
|
|
|
|
(8) Šā panta sestajā un septītajā daļā minētos plānus attiecībā
uz ostām izstrādā ostas pārvaldes, attiecībā uz termināliem to īpašnieki,
ņemot vērā 1990.gada Starptautiskās konvencijas par gatavību, reaģēšanu un
sadarbību naftas piesārņojuma gadījumā (turpmāk OPRC
konvencija) prasības un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas izstrādātās tipveida prasības, kuras jāievēro, sagatavojot
darbības plānu neparedzētiem piesārņojuma gadījumiem. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 28.10.2004. likumu
un 10.11.2005. likumu) |
|
20 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Aizstāt 51.panta astotajā daļā vārdus "Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas izstrādātās" ar vārdiem "Ministru kabineta
apstiprinātās". |
Atbalstīts |
11. Aizstāt 51.panta
astotajā daļā vārdus Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātās ar vārdiem
Ministru kabineta apstiprinātās. |
52.pants. Ziņojumi par
piesārņojumu (1) Ikvienas personas pienākums ir ziņot Krasta apsardzei vai
tuvākās ostas kapteinim par katru gadījumu, kas saistīts ar naftas vai
citu kaitīgo vielu noplūdi vai iespējamo noplūdi Latvijas ūdeņos no kuģa,
jūrā nostiprinātām iekārtām, ostas termināla vai kāda cita objekta. Krasta
apsardze vai ostas kapteinis par to ziņo Valsts vides dienestam. |
|
21 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Papildināt 52.panta pirmo daļu aiz vārda
"naftas" ar vārdu "bīstamo". |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
12. Papildināt 52.panta
pirmo daļu pēc vārda naftas ar vārdu bīstamo. |
(2) Latvijas kuģa kapteinis, kura kuģis atrodas ārvalsts ūdeņos,
konstatējot šā panta pirmajā daļā minētos gadījumus, nekavējoties par to ziņo
tuvākās piekrastes valsts kompetentajai institūcijai. |
|
|
|
|
|
54.pants. Rīcība jūras
piesārņojuma gadījumā (1) Ja noticis jūras negadījums, kas radījis piesārņojumu vai
piesārņošanas draudus Latvijas ūdeņiem vai Latvijas piekrastei vai arī
radījis draudus jebkurām ar Latvijas ūdeņiem vai piekrasti saistītām valsts
interesēm, Krasta apsardze sadarbībā ar citām kompetentajām institūcijām veic
tādus pasākumus, kādus uzskata par nepieciešamiem, lai nepieļautu, mazinātu
vai likvidētu piesārņojumu, kā arī jebkurus pasākumus attiecībā uz negadījumā
iesaistīto kuģi un tā kravu. Šie pasākumi var ietvert kuģa un tā kravas: |
|
|
|
|
|
1) pārvietošanu; |
|
|
|
|
|
2) glābšanu; |
|
|
|
|
|
3) nogremdēšanu vai iznīcināšanu; |
|
|
|
|
|
4) pārņemšanu savā kontrolē. |
|
|
|
|
|
(2) Krasta apsardze pēc saskaņošanas ar kuģa īpašnieku var dot
rīkojumu Latvijas kuģa kapteinim doties uz negadījuma vietu un veikt jūras
piesārņojuma nepieļaušanai, mazināšanai vai likvidācijai nepieciešamās
darbības. |
|
|
|
|
|
(3) Izpildot šajā pantā minētos rīkojumus, katrai personai
jāpieliek visas pūles, lai novērstu vai mazinātu briesmas, kas apdraud
cilvēku dzīvību. |
|
|
|
|
|
(4) Veicot šajā pantā minētos pasākumus, Krasta apsardze, Valsts
vides dienests un citas kompetentās institūcijas ievēro 1969.gada
Starptautiskās konvencijas par iejaukšanās tiesībām atklātā jūrā naftas
piesārņojuma gadījumā, tās 1973.gada Protokola par iejaukšanās tiesībām
atklātā jūrā citu vielu, kas nav nafta, izraisīta piesārņojuma gadījumā un tā
pielikuma prasības. |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Papildināt 54.pantu ar piekto, sesto, septīto, astoto un devīto daļu
šādā redakcijā: "(5) Ja neatbilstība jūrlietas reglamentējošo normatīvo aktu
prasībām vai kāda informācija rada aizdomas, ka kuģis, kas labprātīgi atrodas
Latvijas ostā vai ārzonas terminālā, ir iesaistījies vai iesaistās naftas,
bīstamu vai citu kaitīgu vielu noplūdē Latvijas ūdeņos, ostās, starptautiskai
kuģošanai izmantotajos jūras šaurumos, ievērojot tranzīta režīmu, kā noteikts
1982.gada ANO Jūras tiesību
konvencijas III daļas 2.nodaļā, tiktāl, ciktāl šādi jūras šaurumi
ir kādas dalībvalsts jurisdikcijā un atklātā jūrā, Krasta apsardze, Valsts
vides dienests vai cita kompetenta institūcija nodrošina atbilstošas
pārbaudes veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē šādu
pārbaužu veikšanu, ņemot vērā attiecīgas Starptautiskās jūras organizācijas
pamatnostādnes. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr. 23 |
|
|
|
|
(6) Ja šā panta piektajā daļā minētajā pārbaudē tiek atklāti
fakti, kas varētu norādīt uz šā likuma 51.panta trešajā daļā noteikto prasību
pārkāpumu, Valsts vides dienests par to informē attiecīgās Eiropas Savienības
dalībvalsts (turpmāk dalībvalsts) kompetentās iestādes un karoga
valsts iestādes. |
|
|
|
|
|
(7) Ja naftas, bīstamo vai citu kaitīgo vielu iespējamā noplūde notiek Latvijas teritoriālajos ūdeņos,
Latvijas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā vai līdzvērtīgā zonā, kas izveidota
saskaņā ar starptautiskajām tiesībām, starptautiskai kuģošanai izmantotajos
jūras šaurumos, ievērojot tranzīta režīmu, kā noteikts 1982.gada
ANO Konvencijas par jūras tiesībām III daļas 2.nodaļā, tiktāl,
ciktāl šādi jūras šaurumi ir kādas dalībvalsts jurisdikcijā un atklātā jūrā,
un ja kuģis, kuru tur aizdomās par šo noplūdi, nepiestāj dalībvalsts ostā,
kurai ir informācija par iespējamo noplūdi, piemēro šādus nosacījumus: |
|
|
|
|
|
1) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir kādā citā dalībvalstī,
Valsts vides dienests, sadarbojoties ar attiecīgās dalībvalsts kompetento
institūciju, veic pārbaudes, kas minētas šā panta piektajā daļā, un lemj par
atbilstīgiem pasākumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem attiecībā uz šādu
noplūdi; |
|
|
|
|
|
2) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir tādas valsts osta, kas
nav dalībvalsts, Valsts vides dienests veic nepieciešamos pasākumus, lai
nodrošinātu, ka nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir informēta par iespējamo
noplūdi, un lūdz nākamās ostas valsts kompetento institūciju veikt
atbilstīgus pasākumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem attiecībā uz šādu
noplūdi. |
|
|
|
|
|
(8) Ja kuģis, kas atrodas Latvijas ostā, kuģo Latvijas teritoriālajos
ūdeņos vai starptautiskai kuģošanai izmantotajos jūras šaurumos, ievērojot
tranzīta režīmu, kā noteikts 1982.gada
ANO Jūras tiesību konvencijas III daļas 2.nodaļā, tiktāl, ciktāl
šādi jūras šaurumi ir kādas dalībvalsts jurisdikcijā, un tam ir bijusi
noplūde, Krasta apsardze sadarbībā ar Valsts vides dienestu atbilstoši normatīvajiem
aktiem uzsāk pārkāpuma izmeklēšanu, ja nepieciešams, aizturot kuģi līdz
apstākļu noskaidrošanai un garantijas saņemšanai no kuģa īpašnieka, aģenta
vai apdrošinātāja par piemēroto soda naudu samaksu un videi nodarīto
zaudējumu atlīdzināšanu. |
|
|
|
|
|
(9) Valsts vides dienests šā panta septītajā un astotajā daļā
minētajos gadījumos nekavējoties informē Latvijas Jūras administrāciju." |
|
|
|
|
23 |
Atbildīgā komisija Papildināt 54.pantu ar piekto, sesto,
septīto, astoto un devīto daļu šādā redakcijā: (5) Ja
neatbilstība jūrlietas reglamentējošo normatīvo aktu prasībām vai kāda
informācija rada aizdomas, ka kuģis, kas labprātīgi atrodas Latvijas ostā vai
ārzonas terminālā, ir iesaistījies vai iesaistās naftas, bīstamu vai citu
kaitīgu vielu noplūdē Latvijas ūdeņos, ostās, starptautiskai kuģošanai
izmantotajos jūras šaurumos, tad, ievērojot 1982.gada ANO Jūras tiesību konvencijas III daļas
2.nodaļā noteikto tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras šaurumi ir kādas
dalībvalsts jurisdikcijā un atklātā jūrā, Krasta apsardze, Valsts vides
dienests vai cita kompetenta institūcija nodrošina atbilstošas pārbaudes
veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē šādu pārbaužu
veikšanu, ņemot vērā attiecīgas Starptautiskās jūras organizācijas
pamatnostādnes. |
Atbalstīts |
13. Papildināt 54.pantu ar piekto, sesto,
septīto, astoto un devīto daļu šādā redakcijā: (5) Ja neatbilstība jūrlietas reglamentējošo
normatīvo aktu prasībām vai kāda informācija rada aizdomas, ka kuģis, kas
labprātīgi atrodas Latvijas ostā vai ārzonas terminālā, ir iesaistījies vai
iesaistās naftas, bīstamu vai citu kaitīgu vielu noplūdē Latvijas ūdeņos,
ostās, starptautiskai kuģošanai izmantotajos jūras šaurumos, tad, ievērojot 1982.gada ANO Jūras tiesību konvencijas
III daļas 2.nodaļā noteikto tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras
šaurumi ir kādas dalībvalsts jurisdikcijā un atklātā jūrā, Krasta apsardze,
Valsts vides dienests vai cita kompetenta institūcija nodrošina atbi
lstošas
pārbaudes veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas reglamentē šādu
pārbaužu veikšanu, ņemot vērā attiecīgas Starptautiskās jūras organizācijas
pamatnostādnes. |
|
|
|
(6) Ja šā panta piektajā daļā minētajā pārbaudē tiek atklāti
fakti, kas varētu norādīt uz šā likuma 51.panta trešajā daļā noteiktā
aizlieguma pārkāpumu, Valsts vides dienests par to informē attiecīgās
Eiropas Savienības dalībvalsts (turpmāk dalībvalsts) kompetentās
iestādes un karoga valsts iestādes. |
|
(6) Ja šā panta piektajā daļā minētajā
pārbaudē tiek atklāti fakti, kas varētu norādīt uz šā likuma 51.panta trešajā
daļā noteiktā aizlieguma pārkāpumu, Valsts vides dienests par to informē attiecīgās
Eiropas Savienības dalībvalsts (turpmāk dalībvalsts) kompetentās
iestādes un karoga valsts iestādes. |
|
|
|
(7) Ja naftas, bīstamo vai citu kaitīgo vielu noplūde notiek Latvijas teritoriālajos ūdeņos, Latvijas
ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā vai līdzvērtīgā zonā, kas izveidota saskaņā ar
starptautiskajām tiesībām, starptautiskai kuģošanai izmantotajos jūras
šaurumos, tad, ievērojot 1982.gada ANO Konvencijas par jūras tiesībām
III daļas 2.nodaļā noteikto tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras
šaurumi ir kādas dalībvalsts jurisdikcijā un atklātā jūrā, un ja kuģis, kuru
tur aizdomās par šo noplūdi, nepiestāj dalībvalsts ostā, kurai ir informācija
par iespējamo noplūdi, piemēro šādus nosacījumus: |
|
(7) Ja naftas, bīstamo vai citu
kaitīgo vielu noplūde notiek
Latvijas teritoriālajos ūdeņos, Latvijas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā vai
līdzvērtīgā zonā, kas izveidota saskaņā ar starptautiskajām tiesībām,
starptautiskai kuģošanai izmantotajos jūras šaurumos, tad, ievērojot
1982.gada ANO Konvencijas par jūras tiesībām III daļas 2.nodaļā noteikto
tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras šaurumi ir kādas dalībvalsts
jurisdikcijā un atklātā jūrā, un ja kuģis, kuru tur aizdomās par šo noplūdi,
nepiestāj dalībvalsts ostā, kurai ir informācija par iespējamo noplūdi,
piemēro šādus nosacījumus: |
|
|
|
1) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir kādā citā dalībvalstī,
Valsts vides dienests, sadarbojoties ar attiecīgās dalībvalsts kompetento
institūciju, veic šā panta piektajā daļā minētās pārbaudes un lemj par
atbilstīgiem pasākumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem attiecībā uz šādu
noplūdi; |
|
1) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj,
ir kādā citā dalībvalstī, Valsts vides dienests, sadarbojoties ar attiecīgās
dalībvalsts kompetento institūciju, veic šā panta piektajā daļā minētās
pārbaudes un lemj par atbilstīgiem pasākumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem
attiecībā uz šādu noplūdi; |
|
|
|
2) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir tādas valsts osta, kas
nav dalībvalsts, Valsts vides dienests veic nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu,
ka nākamā osta, kurā kuģis piestāj, ir informēta par iespējamo noplūdi, un
lūdz nākamās ostas valsts kompetento institūciju veikt atbilstīgus pasākumus
saskaņā ar normatīvajiem aktiem attiecībā uz šādu noplūdi. |
|
2) ja nākamā osta, kurā kuģis piestāj,
ir tādas valsts osta, kas nav dalībvalsts, Valsts vides dienests veic
nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu, ka nākamā osta, kurā kuģis piestāj,
ir informēta par iespējamo noplūdi, un lūdz nākamās ostas valsts kompetento
institūciju veikt atbilstīgus pasākumus saskaņā ar normatīvajiem aktiem
attiecībā uz šādu noplūdi. |
|
|
|
(8) Ja kuģim, kas atrodas Latvijas ostā, kuģo Latvijas teritoriālajos
ūdeņos vai starptautiskai kuģošanai izmantotajos jūras šaurumos ir bijusi
noplūde, tad, ievērojot 1982.gada
ANO Jūras tiesību konvencijas III daļas 2.nodaļā noteikto
tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras šaurumi ir kādas dalībvalsts
jurisdikcijā, Krasta apsardze sadarbībā ar Valsts vides dienestu atbilstoši
normatīvajiem aktiem uzsāk pārkāpuma izmeklēšanu, ja nepieciešams, aizturot
kuģi līdz apstākļu noskaidrošanai un garantijas saņemšanai no kuģa īpašnieka,
aģenta vai apdrošinātāja par piemēroto soda naudu samaksu un videi nodarīto
zaudējumu atlīdzināšanu. |
|
(8) Ja kuģim, kas atrodas Latvijas ostā,
kuģo Latvijas teritoriālajos ūdeņos vai starptautiskai kuģošanai izmantotajos
jūras šaurumos ir bijusi noplūde, tad, ievērojot 1982.gada ANO Jūras tiesību konvencijas III daļas
2.nodaļā noteikto tranzīta režīmu, tiktāl, ciktāl šādi jūras šaurumi ir kādas
dalībvalsts jurisdikcijā, Krasta apsardze sadarbībā ar Valsts vides dienestu
atbilstoši normatīvajiem aktiem uzsāk pārkāpuma izmeklēšanu, ja nepieciešams,
aizturot kuģi līdz apstākļu noskaidrošanai un garantijas saņemšanai no kuģa
īpašnieka, aģenta vai apdrošinātāja par piemēroto soda naudu samaksu un videi
nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu. |
|
|
|
(9) Valsts vides dienests šā panta septītajā un astotajā daļā
minētajos gadījumos nekavējoties informē Latvijas Jūras administrāciju un
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroju. |
|
(9) Valsts vides dienests šā panta
septītajā un astotajā daļā minētajos gadījumos nekavējoties informē Latvijas
Jūras administrāciju un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas biroju. |
Pārejas noteikumi 1. Līdz šā likuma 35.panta otrajā daļā un 46.panta otrajā daļā
paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz
2004.gada 1.janvārim piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie
nav pretrunā ar šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta 1998.gada 24.marta noteikumi nr.101 Noteikumi
par tankkuģiem ar izolētā balasta tankiem; |
|
|
|
|
|
2) Ministru kabineta 2000.gada 15.februāra noteikumi nr.58 Noteikumi
par meklēšanu un glābšanu aviācijas un jūras avārijas gadījumos; |
|
|
|
|
|
3) Ministru kabineta 2000.gada 18.aprīļa noteikumi nr.146 Kuģu
pasažieru reģistrācijas kārtība; |
|
|
|
|
|
4) Ministru kabineta 2000.gada 25.aprīļa noteikumi nr.156 Noteikumi
par ziņojumiem par bīstamām un piesārņojošām kuģu kravām. |
|
|
|
|
|
2. Ministru kabinets līdz 2004.gada 1.janvārim apstiprina šā
likuma 53.panta pirmajā daļā minēto nacionālo gatavības plānu naftas
piesārņojuma gadījumiem jūrā. |
|
|
|
|
|
3. (Izslēgts ar 30.10.2003. likumu). |
|
|
|
|
|
4. Ministru kabinets līdz 2004.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 7.panta
otrajā daļā minētos noteikumus. (30.10.2003. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
5. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.jūlijam izdod šā likuma
45.panta trešajā daļā minētos noteikumus. (30.10.2003. likuma redakcijā ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 10.11.2005. likumu un 15.06.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
6. Šā likuma 26.panta jaunā redakcija stājas spēkā 2005.gada
1.jūlijā. (28.10.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Grozījumi šā likuma 27.pantā (par panta trešās daļas otrā teikuma
izslēgšanu un ceturtās daļas izteikšanu jaunā redakcijā) stājas spēkā
2006.gada 1.janvārī. (28.10.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.janvārim izdod šā likuma
17.panta ceturtajā daļā un 24.panta piektajā un sestajā daļā minētos
noteikumus. (28.10.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma
26.panta pirmajā un otrajā daļā minētos noteikumus. (28.10.2004. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 10.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
10. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 7.panta
trešajā daļā, 16.panta otrajā daļā, 19.panta piektajā daļā un 27.panta
ceturtajā daļā minētos noteikumus. (28.10.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.janvārim izdod šā likuma
18.panta ceturtajā daļā, 50.panta ceturtajā daļā un 60.panta trešajā daļā
minētos noteikumus. (10.11.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Līdz šā likuma 18.panta ceturtajā daļā, 50.panta ceturtajā
daļā un 60.panta trešajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai
piemērojami šādi Satiksmes ministrijas normatīvie akti: |
|
|
|
|
|
1) Satiksmes ministrijas 2003.gada 3.septembra noteikumi Nr.22
Noteikumi par tehniskajām prasībām navigācijas līdzekļiem; |
|
|
|
|
|
2) Satiksmes ministrijas 2003.gada 19.septembra noteikumi Nr.26
Klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju) uzraudzības kārtība; |
|
|
|
|
|
3) Satiksmes ministrijas 2003.gada 19.decembra noteikumi Nr.30
Noteikumi par navigācijas līdzekļu darbības nodrošināšanu un ūdensceļu
iezīmēšanu dabā; |
|
|
|
|
|
4) Satiksmes ministrijas 2004.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.8 Jūras
negadījumu izmeklēšanas kārtība. (10.11.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
24 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Papildināt pārejas noteikumus ar 13.punktu šādā
redakcijā: "13. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.decembrim izdod šā
likuma 51.panta astotajā daļā minētos noteikumus." |
Atbalstīts |
14. Papildināt pārejas
noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.decembrim izdod šā likuma 51.panta astotajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
25 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt Pārejas noteikumus
ar 13. punktu šādā redakcijā: 13. Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs šā
likuma 8.1 pantā minētās
funkcijas realizāciju uzsāk ar 2008.gada 1.janvāri. Līdz brīdim,
kamēr šā likuma 8.1 pantā minētās funkcijas
realizāciju uzsāk Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs, šīs funkcijas īstenošanu nodrošina Latvijas Jūras
administrācija. |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
14. Transporta nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs šā likuma 8.1 pantā minētās funkcijas realizāciju uzsāk ar
2008.gada 1.janvāri. Līdz brīdim, kad šā likuma 8.1 pantā minētās funkcijas realizāciju uzsāk
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, tās
realizāciju nodrošina Latvijas Jūras administrācija. |
|
|
|
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām (Atsauce 15.06.2006. likuma redakcijā) Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.decembra
direktīvas 2001/105/EK,
ar ko groza Padomes 1994.gada 22.novembra direktīvu 94/57/EK
par kopīgiem noteikumiem un standartiem attiecībā uz organizācijām, kas pilnvarotas
veikt kuģu pārbaudes un apsekojumus, un attiecīgajām darbībām, kuras veic
valstu administrācijas jūras lietu jomā (dokuments attiecas uz EEZ); |
|
|
|
|
|
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija
direktīvas 2002/59/EK,
ar ko izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un
atceļ Padomes direktīvu 93/75/EE
K |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
Ministru kabinets Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā ( Reģ. nr. 327/Lp9) (Dok. nr. 852) Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām ar 3.punktu šādā redakcijā: "3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra Direktīvas
2005/35/EK par kuģu radīto piesārņojumu un par sankciju ieviešanu par
pārkāpumiem." |
Atbalstīts |
15. Papildināt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 3.punktu šādā
redakcijā: 3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada
7.septembra direktīvas 2005/35/EK par kuģu radīto piesārņojumu un par
sankciju ieviešanu par pārkāpumiem. |