7.06.2007.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Dzelzceļa likumā (Nr.206/Lp9).
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības
komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 10 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Dzelzceļa likums
|
Grozījumi
Dzelzceļa likumā |
|
|
|
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.,
23.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Dzelzceļa
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998,
9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10., 23.nr.; 2004, 8.nr.;
2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus: |
22.pants. Dzelzceļa infrastruktūras objektu
būvniecības kārtība
Dzelzceļa infrastruktūras objekti atbilstoši
Būvniecības likumam ir specializētās būves. Dzelzceļa infrastruktūras objektu
projektēšanas un būvniecības kārtību nosaka Ministru kabineta izdotie
dzelzceļa būvnoteikumi. |
|
1 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts
Izteikt 22.panta otro teikumu šādā redakcijā: "Ministru kabinets nosaka dzelzceļa
infrastruktūras objektu projektēšanas, būvniecības un pieņemšanas
ekspluatācijā kārtību." |
Atbalstīts Redakcionāli. precizēts. |
1. Izteikt 22.panta
otro teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets nosaka dzelzceļa infrastruktūras objektu projektēšanas, būvniecības kārtību un kārtību, kā tie pieņemami ekspluatācijā. |
23.pants.
Pārvadātāja darbības principi |
|
|
|
|
|
(1) Pārvadātājs darbojas saskaņā ar šo likumu, citiem likumiem un normatīvajiem aktiem. |
|
|
|
|
|
(2) Pārvadātājs savā darbībā ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs, arī nosakot savus piedāvājamos dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumus un pārvadājuma maksu. Maksu par pasažieru pārvadāšanu pārvadātājs nosaka saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku, ko noteikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija. |
1. Izslēgt 23.panta
otrās daļas otro teikumu.
|
|
|
|
2. Izslēgt 23.panta
otrās daļas otro teikumu. |
(3) Pārvadātājam ir pienākums kārtot atsevišķu pasažieru un kravu
pārvadājumu finanšu pārskatu, kā arī nodrošināt to publisku pieejamību
saskaņā ar attiecīgajiem normatīvajiem aktiem. (Teksts
23.11.2000. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar
04.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
24.pants. Valsts vai
pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma slēgšanas kārtība (1) Valsts vai pašvaldības dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma līgumi slēdzami atbilstoši šā likuma, likuma Par
iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām un citu normatīvo aktu
noteikumiem. Kārtību, kādā organizējami un koordinējami valsts vai
pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumi, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts un pašvaldības (turpmāk arī - pasūtītājs) ir tiesīgas
sabiedrības interesēs pieprasīt, lai pārvadātājs, izpildot dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījumu, nodrošina: |
|
|
|
|
|
1) dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumu atbilstību pasūtītāja
noteiktajiem kritērijiem attiecībā uz ātrumu, regularitāti, biežumu, apjomu
un citiem rādītājiem; |
|
|
|
|
|
2) pazeminātu braukšanas maksu (dzelzceļa tarifu) un īpašus
nosacījumus attiecībā uz atsevišķām pasažieru kategorijām vai attiecībā uz
atsevišķiem dzelzceļa maršrutiem, reģioniem; |
|
|
|
|
|
3) pakalpojumu pielāgošanu reālajam tirgus pieprasījumam un citiem
faktoriem. |
|
|
|
|
|
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumus pārvadātājs izpilda uz līguma
pamata. |
|
|
|
|
|
(4) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtītājs valsts vārdā var būt
Autotransporta direkcija un ieinteresētās ministrijas, pašvaldības vārdā -
attiecīgā pašvaldība vai vairākas pašvaldības kopīgi. |
|
|
|
|
|
(5) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma projektu sagatavo
pasūtītājs, saskaņojot to ar pārvadātāju, ieinteresētajām ministrijām un
institūcijām vai attiecīgo pašvaldību. |
|
|
|
|
|
(6) Dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līguma projekts
iesniedzams saskaņošanai Valsts dzelzceļa administrācijā. |
|
|
|
|
|
(7) Kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami dzelzceļa pasažieru
pārvadājumu pasūtījumu līgumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(8)
(Izslēgta ar 04.03.2004. likumu). |
|
|
|
|
|
(9) Ja tiek noslēgts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgums,
pārvadātājs atver atsevišķu norēķinu kontu maksājumiem par dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījuma izpildi un šos naudas līdzekļus grāmatvedības
dokumentos uzrāda atsevišķi. Pārvadātājs nav tiesīgs naudas līdzekļus, kas
samaksāti par dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumu, izmantot citiem transporta
pakalpojumiem, kurus tas sniedz, vai citiem komercdarbības veidiem, kurus tas
veic. |
|
|
|
|
|
(10) Noslēgtos dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līgumus
reģistrē un to izpildi kontrolē Valsts dzelzceļa administrācija |
|
|
|
|
|
(11) Noslēgtos dzelzceļa pasažieru pārvadājumu
pasūtījuma līgumus reģistrē un to izpildi kontrolē Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisija. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.02.2003. likumu,
04.03.2004. likumu un 24.11.2005. likumu) |
2. Izslēgt 24.panta
vienpadsmito daļu. |
|
|
|
3. Izslēgt 24.panta
vienpadsmito daļu. |
33.pants. Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas
kontroles un uzraudzības institūcija
(1) Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas kontroli un
uzraudzību Latvijā veic Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija. (2) Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija atrodas
Satiksmes ministrijas padotībā, kura tiek īstenota pārraudzības formā. (3) Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas galvenās
funkcijas ir: 1) kontrolēt dzelzceļa ekspluatācijas un tās
drošības jautājumos pieņemtajos likumos un citos normatīvajos aktos noteikto
prasību izpildi; 2) kontrolēt civilās aizsardzības pasākumu (to
skaitā preventīvo, reaģēšanas un seku likvidēšanas pasākumu) veikšanu
dzelzceļa ekspluatācijā; 3) izmeklēt vilcienu un manevru darba avārijas un
pārkāpumu gadījumus un piedalīties uz dzelzceļa notikušo nelaimes gadījumu
izmeklēšanā; 4)
kontrolēt ritošā sastāva avāriju seku novēršanas darbu organizēšanu un
veikšanu; |
|
|
|
|
|
5) kontrolēt jaunu vai rekonstruētu dzelzceļa
infrastruktūras objektu nodošanu ekspluatācijā un pārbaudīt to atbilstību
Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu un darba aizsardzības noteikumu
prasībām; |
|
2 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs V.Aizbalts Izteikt 33.panta
trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā: "5) izskatīt dzelzceļa infrastruktūras būvprojektus un pieņemt
lēmumus par tiem, izsniegt būvatļaujas un kontrolēt, kā dzelzceļa
infrastruktūras būvniecības dalībnieki ievēro šā likuma un citu būvniecību
reglamentējošo normatīvo aktu prasības; ". |
Atbalstīts |
4. Izteikt 33.panta trešās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) izskatīt dzelzceļa infrastruktūras būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem, izsniegt būvatļaujas un kontrolēt, kā dzelzceļa infrastruktūras būvniecības dalībnieki ievēro šā likuma un citu būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu prasības;. |
6) saskaņā ar normatīvajiem aktiem izsniegt
pārvadātājiem drošības sertifikātus; 7) noteiktā kārtībā izsniegt drošības
apliecības; 8) saskaņā ar normatīvajiem aktiem izsniegt
profesionālās kompetences sertifikātus reglamentētajās sfērās. (4) Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija savas
kompetences ietvaros ir tiesīga: 1) pārbaudīt Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas
noteikumu ievērošanu neatkarīgi no tā, kam pieder pārbaudāmais objekts; 2) uz laiku pārtraukt vilcienu satiksmi, samazināt kustības
ātrumu un aizliegt tehnisko līdzekļu ekspluatāciju, ja ir apdraudēta cilvēku
dzīvība vai veselība, satiksmes drošība vai vide; |
|
|
|
|
|
3) līdz pilnīgai trūkumu novēršanai aizliegt lietot
ritošo sastāvu un sliežu ceļu, ja to lietošana var apdraudēt vai apdraud
cilvēku dzīvību vai veselību, satiksmes drošību vai vidi; 4) dot saistošus norādījumus par Dzelzceļa tehniskās
ekspluatācijas noteikumu ievērošanu visām juridiskajām un fiziskajām
personām, kas darbojas dzelzceļa sistēmā; 5) pārbaudīt atsevišķu kategoriju dzelzceļa
speciālistu atbilstību kvalifikācijas prasībām. (5) Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju finansē no
valsts pamatbudžeta. Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas funkciju izpildes
nodrošināšanai finanšu līdzekļus no Dzelzceļa infrastruktūras fonda ieskaita
valsts pamatbudžeta ieņēmumos. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 11.11.99. likumu, 04.03.2004. likumu un
06.10.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
40.pants. Dzelzceļa satiksmes negadījumu
izmeklēšana
(1) Dzelzceļa satiksmes negadījums ir dzelzceļa
satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens no dzelzceļa
transporta līdzekļiem un kura rezultātā gājis bojā cilvēks vai viņam nodarīti
miesas bojājumi, vai nodarīti zaudējumi juridiskajai vai fiziskajai personai
vai videi. |
|
|
|
|
|
(11) Smaga dzelzceļa avārija ir
dzelzceļa satiksmes negadījums, kurā vilcienu sadursmes rezultātā vai sakarā
ar vilciena noiešanu no sliedēm gājis bojā vismaz viens cilvēks vai nodarīti
vidēji miesas bojājumi vismaz pieciem cilvēkiem, vai nodarīts liels kaitējums
ritošajam sastāvam, dzelzceļa infrastruktūrai vai videi, kā arī citi līdzīgi
dzelzceļa satiksmes negadījumi, kuriem ir acīmredzami nelabvēlīga ietekme uz
dzelzceļa drošības regulēšanu vai drošības pārvaldību. Par lielu kaitējumu
uzskatāmi tādi zaudējumi, kurus smagu dzelzceļa avāriju izmeklēšanas
institūcija uzreiz novērtējusi kopumā kā ekvivalentu vismaz 2 miljoniem eiro,
ievērojot Latvijas Bankas noteikto oficiālo ārvalstu valūtas apmaiņas kursu. |
|
|
|
|
|
(2) Latvijas teritorijā notikušu dzelzceļa satiksmes
negadījumu izmeklēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs V.Aizbalts Papildināt 40.pantu ar 2.1daļu
šādā redakcijā: "(2.1) Veicot
dzelzceļa satiksmes negadījumu izmeklēšanu, personām, kuras izmeklē
dzelzceļa satiksmes negadījumu, ir tiesības iepazīties ar ārstniecības
iestāžu atzinumiem un saņemt no tām informāciju par dzelzceļa satiksmes
negadījumā cietušo personu veselības stāvokli." |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
5. Papildināt 40.pantu ar 2.1daļu šādā redakcijā: (21) Izmeklējot dzelzceļa satiksmes negadījumus, personām, kuras veic šo izmeklēšanu, ir tiesības iepazīties ar ārstniecības iestāžu atzinumiem un saņemt no tām informāciju par dzelzceļa satiksmes negadījumā cietušo personu veselības stāvokli. |
(3)
Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam ir tiesības prasīt, lai pārvadātājs
viņa rīcībā nodod resursus, kas nepieciešami pēc iespējas ātrākai normālas
satiksmes atjaunošanai pēc dzelzceļa satiksmes negadījuma. Ministru kabinets
nosaka resursu nodošanas un to vērtības atlīdzināšanas kārtību. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 04.03.2004. likumu un 24.11.2005. likumu /par (11) daļas spēkā
stāšanos sk. pārejas noteikumu 18.punktu/) |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 10., 30., 31., 32., 33. un 34.pants
piemērojams ar 1999.gada 1.jūliju. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) 2. Prasība par pārvadātāja licences saņemšanu
(34.pants) līdz 1999.gada 1.septembrim neattiecas uz uzņēmumiem
(uzņēmējsabiedrībām), kas saskaņā ar statūtiem līdz šā likuma pieņemšanas
dienai faktiski uzsākuši dzelzceļa pārvadājumus. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) 3. Līdz Ministru kabineta noteikumu izdošanai šā
likuma izpildē piemērojami spēkā esošie normatīvie akti, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu. 4. Līdz 1999.gada 1.jūlijam Ministru kabinets
izveido Dzelzceļa tehnisko inspekciju. 5. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras
izmantošanas maksas aprēķināšanas metodiku līdz tās noteikšanai saskaņā ar šo
likumu (12.pants) apstiprina satiksmes ministrs. (1999.gada 4.februāra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets līdz 2003.gada
1.decembrim nosaka kārtību, kādā organizējami un koordinējami valsts vai
pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumi, kā arī kārtību, kādā
saskaņojami un slēdzami dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījumu līgumi. (2003.gada 6.februāra likuma redakcijā) 7. Lai novērstu šķērssubsīdijas dzelzceļa
transportā, 2004.gadā no valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru
pārvadātājiem kompensētā dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksa
nedrīkst būt mazāka kā 2003.gadā dzelzceļa infrastruktūras fondam paredzētie
atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas produktiem par dzelzceļa pārvadājumos
izlietoto dīzeļdegvielu. (30.10.2003. likuma redakcijā) 8. Šā likuma 13.panta trešā daļa un 27.panta
ceturtā daļa stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā likuma
stāšanās spēkā izdod šā likuma 7.panta otrajā daļā, 16.panta otrajā daļā,
35.1 panta otrajā daļā, 39.panta trešajā daļā un 40.panta trešajā daļā
paredzētos noteikumus. (04.03.2004. likuma redakcijā) 10. Ministru kabinets divu mēnešu
laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par iekļaušanos Eiropas ātrgaitas vai
parasto dzelzceļu sistēmā, izdod noteikumus par kārtību, kādā tiek
nodrošināta ātrgaitas un parasto dzelzceļu sistēmu savietojamība, un to, kāda
informācija par Eiropas dzelzceļa sistēmām iekļaujama reģistrā, kā arī šīs informācijas
aktualizēšanas un publicēšanas kārtību. (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.jūnijam ir piemērojami
Ministru kabineta 1998.gada 20.oktobra noteikumi nr.410 "Metodika
stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumam kategorijās",
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (04.03.2004. likuma redakcijā) 12. Līdz attiecīgo Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir
piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu: 1) Ministru kabineta 1999.gada 23.marta
noteikumi nr.111 "Dzelzceļa administrācijas nolikums"; 2) Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija
noteikumi nr.211 "Dzelzceļa tehniskās inspekcijas nolikums". (04.03.2004. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13. Ar terminu "komercsabiedrība" šajā
likumā tiek saprasts arī uzņēmums vai uzņēmējsabiedrība, bet ar terminu
"komercdarbība" - arī uzņēmējdarbība likuma " Par uzņēmējdarbību" izpratnē. (04.03.2004. likuma redakcijā) 14. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā pēc šā
likuma stāšanās spēkā izdod šā likuma 19.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. (06.10.2005. likuma redakcijā) 15. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim
izdod šā likuma 27.panta divpadsmitajā daļā, 28.pantā, 31.panta pirmās daļas
13.punktā, 36.1 panta trešajā un ceturtajā daļā un 37.panta otrajā
daļā paredzētos noteikumus. (06.10.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
16.
Līdz šā likuma 27.panta divpadsmitajā daļā, 31.panta pirmās daļas 13.punktā
un 37.panta otrajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.janvārim piemērojami attiecīgi šādi
Satiksmes ministrijas noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: 1) Satiksmes ministrijas 2004.gada 4.augusta
noteikumi Nr.21 "Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas
sadalīšanas kārtība"; 2) Satiksmes ministrijas 2001.gada
13.septembra noteikumi Nr.25 "Dzelzceļa ritošā sastāva valsts
reģistrācijas kārtība"; 3) Satiksmes ministrijas 2005.gada 6.janvāra
noteikumi Nr.1 "Noteikumi par vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista)
instruktora, vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista), vilces līdzekļa vadītāja
(mašīnista) palīga kompetences sertifikāta izsniegšanu, tā derīguma termiņa
pagarināšanu un anulēšanu"; |
|
|
|
|
|
4) Satiksmes ministrijas 2005.gada 6.janvāra noteikumi Nr.2 "Noteikumi par dzelzceļa speciālista profesionālo kvalifikāciju". (06.10.2005. likuma redakcijā) 17. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 25.1 panta ceturtajā
daļā paredzētos noteikumus. (2005.gada 24.novembra likuma redakcijā) 18. Šā likuma 33.1 pants un 40.panta 1.1 daļa
stājas spēkā 2006.gada 30.aprīlī. (2005.gada 24.novembra likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
[Grozījumi Dzelzceļa likumā, Saeimā pieņemti 24.05.2007.] 19. Šā likuma grozījums
par 35.panta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 35.panta
ceturtajā daļā (jaunajā redakcijā) minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
20. Drošības sertifikāti, kuri izdoti līdz šā likuma
pārejas noteikumu 19.punktā minētā grozījuma spēkā stāšanās dienai, ir derīgi
līdz tajos norādītā termiņa beigām. 21. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.novembrim
izdod šā likuma 43.panta trešajā daļā minētos noteikumus par Eiropas
dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību. Līdz attiecīgo noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.novembrim ir piemērojami
Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr.1025 Noteikumi par
Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību, ciktāl tie nav pretrunā
ar šo likumu. 22. Šā likuma
grozījumi par 33.1panta izteikšanu jaunā redakcijā un grozījumi šā
likuma 40.panta 11daļā stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā. |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Juridiskais birojs Papildināt pārejas
noteikumus ar 23.punktu šādā redakcijā: 23. Šā likuma
grozījums par 23.panta otrās daļas otrā teikuma izslēgšanu stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.. |
Atbalstīts Iekļauts priekšlik. Nr.6 |
|
|
|
5 |
Satiksmes ministrijas
parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt pārejas noteikumus ar 23. un
24.punktu šādā redakcijā: "23. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 22.pantā (jaunajā redakcijā) minētos
noteikumus. 24. Šā likuma grozījums par 33.panta trešās daļas 5.punkta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī." |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlik. Nr.6 |
|
|
|
6 |
Atbildīgā komisija
Papildināt pārejas
noteikumus ar 23. un 24.punktu šādā redakcijā: 23. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 22.panta otrajā teikumā minētos
noteikumus par dzelzceļa infrastruktūras objektu projektēšanas, būvniecības
kārtību un kārtību, kā tie pieņemami ekspluatācijā. Līdz attiecīgo noteikumu
spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.janvārim ir spēkā
Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumi Nr.394 Dzelzceļa
būvnoteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 24. Grozījums šā likuma
23.pantā par tā otrās daļas otrā teikuma izslēgšanu un grozījums šā likuma
33.pantā par trešās daļas 5.punkta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts |
6.Papildināt pārejas noteikumus ar 23. un 24.punktu šādā redakcijā: 23. Ministru kabinets
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 22.panta otrajā teikumā minētos
noteikumus par dzelzceļa infrastruktūras objektu projektēšanas, būvniecības
kārtību un kārtību, kā tie pieņemami ekspluatācijā. Līdz attiecīgo noteikumu
spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.janvārim ir spēkā
Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumi Nr.394 Dzelzceļa
būvnoteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 24. Grozījums šā likuma 23.pantā par tā otrās daļas otrā teikuma izslēgšanu un grozījums šā likuma 33.pantā par trešās daļas 5.punkta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām |
|
|
|
|
|
(06.10.2005.
likuma redakcijā, ar grozījumiem, kas izdarīti ar 24.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no: |
|
|
|
|
|
1) Padomes 1991.gada 29.jūlija direktīvas 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa
attīstību; |
|
|
|
|
|
2) Padomes 1995.gada 19.jūnija direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu
uzņēmumu licencēšanu; |
|
|
|
|
|
3) Padomes 1996.gada 23.jūlija direktīvas 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu
sistēmas savstarpēju izmantojamību; |
|
|
|
|
|
4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/12/EK, ar ko groza Padomes direktīvu
91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa
attīstību; |
|
|
|
|
|
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/13/EK, ar ko groza Padomes direktīvu
95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu
uzņēmumu licencēšanu; |
|
|
|
|
|
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras
jaudas iedalīšanu un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras
lietošanu un drošības sertifikāciju; |
|
|
|
|
|
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.marta direktīvas 2001/16/EK par Eiropas parasto dzelzceļu
sistēmas savstarpēju izmantojamību; |
|
|
|
|
|
8) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/49/EK par drošību Kopienas
dzelzceļos un par Padomes direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu
uzņēmumu licencēšanu un direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras
jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu
un drošības sertifikāciju (Dzelzceļu drošības direktīva) grozījumiem. |
|
|
|
|
|
[Grozījumi Dzelzceļa likumā, Saeimā pieņemti 24.05.2007.] 9) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/50/EK, ar ko groza Padomes
direktīvu 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas savstarpēju
izmantojamību un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2001/16/EK par
Eiropas parasto dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību; 10) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/51/EK, kas groza Padomes
direktīvu 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa attīstību. |
3.
Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 9.un 10.
punktu šādā redakcijā: 9)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/50/EK, ar
ko groza Padomes direktīvu 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas
savstarpēju izmantojamību un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu
2001/16/EK par Eiropas parasto dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību; 10)Eiropas
Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/51/EK, kas groza
Padomes direktīvu 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa attīstību. |
7 |
Juridiskais
birojs Izslēgt likumprojekta
trešo pantu (par informatīvās atsauces uz Eiropas Savienības direktīvām
papildināšanu ar 9.un 10.punktu). |
Atbalstīts |
|
|
Pārejas noteikums
Likuma 1.pants stājas spēkā 2008.gada
1.janvārī. |
8 |
Deputāts
V.A.Krauklis Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta (grozījumu likuma) pārejas noteikumu. |
Atbalstīts |
|
|
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.martā. |
9 10 |
Juridiskais birojs Precizēt norādi uz likuma
spēkā stāšanos vai izteikt to šādā redakcijā: Likums stājas spēkā vienlaikus ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu
likumu. Atbildīgā komisija Izteikt norādi uz likuma
spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2007.gada 15.jūlijā.. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlik. Nr.10 |
Likums stājas spēkā
2007.gada 15.jūlijā. |