Likumprojekts
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10., 23.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 23.panta otrās daļas otro teikumu.
2. Izslēgt 24.panta vienpadsmito daļu.
Likuma 1.pants stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.martā.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi Dzelzceļa likumā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Grozījumi Dzelzceļa likumā izstrādāti, lai īstenotu 2004.gada 29.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.704 pieņemtās Sabiedriskā transporta attīstības pamatnostādnes 2005.-2014.gadam, kā arī 2005.gada 7.septembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr.600 akceptēto Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju un ar Ministru kabineta 2005.gada 4.novembra rīkojumu Nr.712 tik akceptēta Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu valsts pasūtījuma koncepcija 2007.-2016.gadam. Saskaņā ar Grozījumiem Dzelzceļa likumā tiek ieviestas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma normas. Šobrīd sabiedriskā transporta darbību reglamentē Autopārvadājumu likums, Dzelzceļa likums, Dzelzceļa pārvadājumu likums un no tiem izrietošie Ministru kabineta noteikumi. Spēkā esošais tiesiskais regulējums ir atšķirīgs dažādiem sabiedriskā transporta veidiem. |
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Izstrādātais
likumprojekts, paredz svītrot tās tiesību normas, kas attiecas uz sabiedriskā
transporta pakalpojumiem jeb pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu un kas ir
reglamentētas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumprojektā, t.sk.: - maksas par pasažieru pārvadāšanu noteikšanas kārtību; - dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pasūtījuma līgumu reģistrēšanu un to izpildes kontroli.
|
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts administratīvās procedūras nepadara sarežģītākas un tās arī nevienkāršo. |
3.Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
||||
6. Cita informācija |
Nav |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts tiek virzīts vienotā paketē ar šādiem likumprojektiem: 1) Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu; 2) Grozījumiem Autopārvadājumu likumā; 3) Grozījumiem Dzelzceļa pārvadājumu likumā; 4) Grozījumu likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem.
|
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
5. Cita informācija |
Nav |
|||
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
notikušas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju, Latvijas Pašvaldību
savienību un Latvijas sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrība LAKRS. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Kopumā
likumprojektu atbalsta. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 7.septembra rīkojumu Nr.600 Par Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepcijas apstiprināto Valsts maršrutu tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju jau 2005.gadā Autotransporta direkcijai daļēji tiek nodota Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošo funkciju veikšana jauna maršruta tīkla projekta un konkursu organizēšanai nepieciešamās dokumentācijas izstrāde. Pēc tam kad tiks apstiprināti ar funkciju deleģēšanu saistītie tiesību akti, Autotransporta direkcijai tiks deleģētas visas Valsts maršrutu tīkla aģentūrai piekrītošās funkcijas (pārzināt maršrutu tīkla reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutus; organizēt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos; apsaimniekot sabiedriskajam transportam no valsts budžeta, pašvaldības budžeta un pašvaldības speciālā budžeta iedalītos finanšu līdzekļus un sekot šo līdzekļu izlietojumam; organizēt ar sabiedrisko transportu saistītos pakalpojumus; nodrošināt maršrutu tīklā sniedzamo pakalpojumu kvalitāti un veikt citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas). |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
Ī.Kalniņa |
I.Girucka |
2007.01.09. 15:19:00
933
I.Girucka, 7028381