Likumprojekts
Grozījumi likumā
"Par 1999.gada 3.jūnija Protokolu par grozījumiem 1980.gada 9.maija
Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF)"
Izdarīt likumā "Par 1999.gada
3.jūnija Protokolu par grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par
starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF)" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 7.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt likumu ar 3.1 pantu
šādā redakcijā:
"3.1 pants.
Saskaņā ar Protokola 42.panta 1.§ Latvijas Republika paziņo, ka tā nepiemēros Konvencijas
E papildinājumu "Vienveida noteikumi attiecībā uz līgumu par
infrastruktūras izmantošanu starptautiskajā dzelzceļa satiksmē (CUI)", F papildinājumu
"Vienveida noteikumi tehnisko standartu apstiprināšanai un vienveida
tehnisko priekšrakstu pieņemšanai, kas piemērojami attiecībā uz izmantošanai
starptautiskajā satiksmē paredzētajiem dzelzceļa materiāliem (APTU)" un G papildinājumu
"Vienveida noteikumi attiecībā uz starptautiskajā satiksmē izmantojamo
dzelzceļa materiālu tehnisko atzīšanu (ATMF)"."
2. Papildināt likumu ar 4.1
pantu šādā redakcijā:
"4.1
pants. Latvijas Republikas paziņojums par šā likuma 3.1 pantā
minēto Konvencijas papildinājumu nepiemērošanu stājas spēkā Konvencijas
42.pantā noteiktajā kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis"."
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Normatīvā akta projekta
Grozījumi likumā
Par 1999. gada 3. jūnija Protokolu par grozījumiem 1980. gada
9. maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF)
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2006.gada 1.jūlijā ir stājies spēkā 1999.gada 3.jūnija Protokols par grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF), turpmāk - Konsolidētā1999.gada COTIF konvencija. Eiropas Savienības (turpmāk - ES) Padome ir devusi mandātu Eiropas Komisijai veikt sarunas par Eiropas Kopienas pievienošanos Konsolidētajai 1999.gada COTIF konvencijai, taču ES Padomes un Eiropas Komisijas eksperti secinājuši, ka šīs konvencijas papildinājumi - 1) E papildinājums Vienveida noteikumi attiecībā uz līgumu par infrastruktūras izmantošanu starptautiskajā dzelzceļa satiksmē (CUI), 2) F papildinājums Vienveida noteikumi tehnisko standartu apstiprināšanai un vienveida tehnisko priekšrakstu pieņemšanai, kas piemērojami attiecībā uz izmantošanai starptautiskajā satiksmē paredzētajiem dzelzceļa materiāliem (APTU) un 3) G papildinājums Vienveida noteikumi attiecībā uz starptautiskajā satiksmē izmantojamo dzelzceļa materiālu tehnisko atzīšanu (ATMF) ir pretrunā ar Eiropas Kopienas tiesību normām un Konsolidētās 1999.gada COTIF konvencijas 3.panta 2.§ noteikumi tomēr nenodrošina Eiropas Kopienas tiesību normu prioritāti pār COTIF noteikumiem. |
|
Ar normatīvo aktu tiek grozīts likums Par 1999.gada 3.jūnija Protokolu par grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF), paredzot, ka Latvijas Republika saskaņā ar šīs Konsolidētās 1999.gada COTIF konvencijas 42.panta 1.punktu nepiemēro 1) E papildinājumu Vienveida noteikumi attiecībā uz līgumu par infrastruktūras izmantošanu starptautiskajā dzelzceļa satiksmē (CUI), 2) F papildinājumu Vienveida noteikumi tehnisko standartu apstiprināšanai un vienveida tehnisko priekšrakstu pieņemšanai, kas piemērojami attiecībā uz izmantošanai starptautiskajā satiksmē paredzētajiem dzelzceļa materiāliem (APTU) un 3) G papildinājumu Vienveida noteikumi attiecībā uz starptautiskajā satiksmē izmantojamo dzelzceļa materiālu tehnisko atzīšanu (ATMF). Minēto papildinājumu nepiemērošana Latvijai
neuzliek nekādas saistības papildus tām, ko Latvija jau ir uzņēmusies,
pievienodamās Konsolidētajai
1999.gada COTIF konvencijai. Normatīvā akta mērķis - pievienošanās ES dalībvalstīs aktuālajai transporta tiesību sistēmai dzelzceļa jomā. |
3. Cita informācija |
Atjaunojot
kādreizējo pilntiesīgas dalībvalsts statusu (1926. 1940.) Starptautiskajā dzelzceļa pārvadājumu
starpvaldību organizācijā (OTIF), Latvija pievienojās: 1) 1999.gadā - 1980.gada
9.maija Bernes Konvencijai par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem
(COTIF); 2) 2004.gadā Konsolidētajai 1999.gada COTIF konvencijai.
2003.gada 6.augusta Likumprojekta Par 1999.gada Protokolu par
grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa
pārvadājumiem (COTIF) anotācijas 4.sadaļas 1.punktā tika minēts: ...
Stājoties spēkā Konvencijas ... F papildinājuma (APTU) un G papildinājuma
(ATMF) pielikumiem, kuri pašlaik ir izstrādes procesā, būs nepieciešama
minēto pielikumu izvērtēšana un nepieciešamības gadījumā likumprojekta
izstrāde par Latvijas paziņojumu attiecībā uz atsevišķu normu neievērošanu, ko
paredz Konvencijas 42.panta 1.paragrāfs. 2006.gada 5.maija Eiropas Komisijas vēstulē Nr. TREN E2/ÅT/aca D(2006)207817 Latvija - tāpat kā citas ES dalībvalstis - tiek aicināta paziņot OTIF depozitārijam par Konsolidētās 1999.gada COTIF konvencijas papildinājumu CUI, APTU un ATMF nepiemērošanu, norādot uz to kā pagaidu risinājumu (ņemot vērā to, ka Eiropas Kopienas pievienošanās Konsolidētajai 1999.gada COTIF konvencijai vēl ir sarunu procesā); gadījumā, ja tas netiek darīts, Eiropas Komisija būs spiesta uzsākt pārkāpumu procedūru; 2006.gada 18.jūlija vēstulē Nr. TREN E2/ÅT/aca D(2006)214631
Eiropas Komisija norāda, ka Latvija līdz 2006.gada 1.jūlijam, kad stājās
spēkā Viļņas protokols jeb Konsolidētā
1999.gada COTIF konvencija, nav paziņojusi OTIF par minēto CUI, APTU un ATMF
papildinājumu nepiemērošanu, taču Eiropas Komisija izprot valsts iekšējo
procedūru sarežģītību un atgādina, ka šāda deklarēšana ir nepieciešama. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. Uzņēmēji, veicot starptautiskos dzelzceļa
pārvadājumus ES valstīs piemēros COTIF konvencijas (izņemot minētos CUI, APTU un ATMF
papildinājumus) noteikumus, tādējādi nodrošinot ES
dalībvalstīs vienotas transporta tiesību sistēmas piemērošanu dzelzceļa jomā,
kā arī - harmonizētas administratīvās procedūras dzelzceļa uzņēmumu darbā
starptautiskajā apritē. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Konsolidētā 1999.gada COTIF konvencija pašlaik Latvijā pasažieru un kravu satiksmē netiek piemērota. Realizējot projektu Rail Baltica, tiks piemēroti COTIF noteikumi. |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Kopš 1999.gada Latvija veic ikgadējo dalībmaksu starptautiskajā organizācijā OTIF. Līdz 2003.gadam to veica valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš. Sākot ar 2004.gadu dalībmaksa tiek veikta no valsts budžeta. 2003.gada 6.augusta Likumprojekta Par 1999.gada Protokolu par grozījumiem 1980.gada 9.maija Konvencijā par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) anotācijas 3.sadaļas 2. un 3.punktā paredzētie izdevumi ir plānotā ikgadējā dalībmaksa. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Nav citas informācijas. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts nodrošina kopējās
politikas realizāciju transporta jomā, ko paredz Eiropas Kopienas dibināšanas
līguma 3.panta f punkts. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
Nav. |
Nav. |
Nav. |
Nav. |
||
|
|||||
Konsolidētās 1999. gada COTIF konvencijas 3. panta 2.§ noteikts, ka COTIF Dalībvalstu, kuras vienlaicīgi ir arī
Eiropas Kopienas dalībnieces vai Eiropas ekonomikas zonas līguma puses,
saistības nedrīkst pārsniegt saistības, ko šīm valstīm uzliek Eiropas
Kopienas līgums vai Eiropas ekonomikas zonas līgums. |
|||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
Notikušas
konsultācijas ar Tranzīta biznesa asociāciju un Latvijas Dzelzceļnieku biedrību. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums |
Atbalsta
normatīvā akta projekta tālāku virzību bez iebildumiem. |
Nav. |
|
Dzelzceļa departamenta direktors J.Eiduks piedalījies visās Eiropas
Savienības Padomes Iekšzemes transporta (dzelzceļa) darba grupu un Eiropas
Komisijas Dzelzceļu savstarpējās izmantojamības un drošības komitejas
sanāksmēs, kurās notiek ES dalībvalstu pārstāvju pastāvīgas konsultācijas un
viedokļu apmaiņa par Eiropas Savienības Padomes lēmumu par Eiropas Kopienas
pievienošanos Konsolidētajai 1999. gada
COTIF konvencijai un šķēršļiem šī lēmuma izpildei. |
|
Nav citas informācijas. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Ārlietu ministrija paziņos oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis par likuma spēkā stāšanos. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neparedz normas, kas ierobežo indivīda tiesības. Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā. |
|
Nav. |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona - Ārējo sakaru departamenta direktors |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Kalniņa |
A.Caunītis |
2007.01.25. 8:46
1269
J.Eiduks
7028192,
Janis.Eiduks@sam.gov.lv