Izdarīt
Finanšu instrumentu tirgus likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2005, 10., 14.nr.; 2006, 14.nr.) šādus
grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 12.punktu
šādā redakcijā:
"12) emitents
persona, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētā tirgū, kā arī
persona, kas savā vārdā emitē vai paredz emitēt pārvedamus vērtspapīrus vai
citus finanšu instrumentus. Attiecībā uz depozitārajiem sertifikātiem par
emitentu uzskata to vērtspapīru emitentu, uz kuriem tiesības ir nostiprinātas
depozitārajā sertifikātā;";
papildināt 33.punkta "b" un "c" apakšpunktu aiz vārda
"eiro" ar vārdiem "ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas
noteiktā kursa";
izteikt 36.punktu
šādā redakcijā:
"36) nepārtraukti
vai atkārtoti emitēti pārvedami vērtspapīri līdzīgas vai vienādas
kategorijas pārvedami vērtspapīri, kas emitēti nepārtrauktā emisijā vai vismaz
divās atsevišķās emisijās, kas notikušas 12 mēnešu laikā no publiskā piedāvājuma
sākuma datuma;";
papildināt pantu
ar 45., 46., 47., 48., 49. un 50.punktu šādā redakcijā:
"45) parāda vērtspapīri
obligācijas vai cita veida pārvedami vērtspapirizēti parādi, izņemot
vērtspapīrus, kuri ir pielīdzināmi kapitāla vērtspapīriem;
46) kontrolēta komercsabiedrība tāda komercsabiedrība, kura atbilst
vismaz vienam no šādiem nosacījumiem:
a) komercsabiedrībā personai ir balsstiesību
vairākums,
b) personai tieši vai netieši ir tiesības ievēlēt
vai atsaukt vairākumu valdes vai padomes locekļu, un šī persona vienlaikus ir arī
komercsabiedrības akcionārs vai dalībnieks,
c) komercsabiedrības akcionārs vai dalībnieks ir
persona, kas viena pati kontrolē akcionāru vai dalībnieku balsstiesību
vairākumu saskaņā ar vienošanos, ko šāda persona ir noslēgusi ar citiem
attiecīgās komercsabiedrības akcionāriem vai dalībniekiem,
d) komercsabiedrībā personai ir izšķiroša ietekme
vai kontrole, un viņa to faktiski izmanto vai var izmantot;
47) regulatorā informācija visu veidu
informācija, kas emitentam vai personai, kas lūgusi pārvedamu vērtspapīru
iekļaušanu regulētā tirgū, ir jādara zināma atklātībai saskaņā ar šā likuma 54.
un 58.panta, D sadaļas III, IV un VI nodaļas prasībām;
48) elektroniskie līdzekļi elektroniskais
aprīkojums datu apstrādei (tajā skaitā datu saspiešanai), uzglabāšanai un
pārraidīšanai, izmantojot kabeļus, radioviļņus, optiskās tehnoloģijas vai citus
elektromagnētiskos līdzekļus;
49) tirgus uzturētājs persona, kas
pastāvīgi nodrošina viena vai vairāku finanšu instrumentu aktīvu tirdzniecību
(likviditāti) tirdzniecības dienas laikā, pērkot un pārdodot finanšu
instrumentus pašas noteiktās cenas robežās un par saviem līdzekļiem;
50) tirdzniecības
diena diena vai laikposms attiecīgajā dienā, kad saskaņā ar tirgus
organizētāja noteikumiem attiecīgajā regulētajā tirgū ir iespējams veikt
darījumus ar finanšu instrumentiem."
2. 3.pantā:
papildināt septītās daļas 8. un 10.punktu aiz vārda "eiro" ar
vārdiem "ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa";
papildināt pantu
ar astoto, devīto un desmito daļu šādā redakcijā:
"(8) Šā likuma 54.panta un D sadaļas III un
IV nodaļas prasības neattiecas uz atvērto ieguldījumu fondu ieguldījumu
apliecībām vai tām pielīdzināmiem vērtspapīriem, kas apliecina līdzdalību
atvērtajos ieguldījumu fondos vai tiem pielīdzināmos kopējo ieguldījumu
uzņēmumos.
(9) Šā likuma 54.panta trešās, septītās, astotās
un devītās daļas prasības neattiecas uz pārvedamiem vērtspapīriem, kuri ir
iekļauti regulētā tirgū un kurus emitējusi dalībvalsts vai dalībvalsts pašvaldība,
tās iestāde vai aģentūra.
(10) Šā likuma 54.panta pirmās, otrās un devītās
daļas prasības neattiecas uz dalībvalstu centrālo banku emitētajām akcijām,
kuras ir iekļautas regulētā tirgū, ja lēmums par akciju iekļaušanu regulētā
tirgū tika pieņemts līdz 2005.gada 20.janvārim un šādu izņēmumu paredz
attiecīgās dalībvalsts normatīvie akti, kas regulē centrālo banku akciju
emitēšanas kārtību."
3. 3.1 pantā:
aizstāt vārdu "valsts" (attiecīgā
locījumā) ar vārdu "dalībvalsts" (attiecīgā locījumā);
papildināt 3.1 panta
otrās daļas 2.punkta "a" apakšpunktu aiz vārda "eiro" ar
vārdiem "ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa";
papildināt pantu ar ceturto, piekto, sesto un
septīto daļu šādā redakcijā:
"(4) Attiecībā uz akciju emitentiem un
tādu parāda vērtspapīru emitentiem, kuru parāda vērtspapīru vienas vienības
nominālvērtība ir mazāka nekā 1000 eiro ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas
noteiktā kursa un kuriem jāsniedz regulatorā informācija, izcelsmes dalībvalsts
ir dalībvalsts:
1) kurā ir emitenta juridiskā adrese, ja tas ir
reģistrēts dalībvalstī;
2) kurā emitents sniedz šā likuma 57.1 pantā
minēto informāciju, ja tas ir reģistrēts ārvalstī.
(5) Šā
panta ceturto daļu piemēro arī tādam emitentam, kura parāda vērtspapīri ir
emitēti citā valūtā, nevis eiro, ja viena parāda vērtspapīra nominālvērtība
emisijas dienā ir mazāka par 1000 eiro ekvivalentu attiecīgajā valūtā un nav līdzvērtīga
1000 eiro, un kuram jāsniedz regulatorā informācija.
(6) Ja uz emitentu neattiecas šā panta
ceturtā daļa, emitenta izcelsmes dalībvalsts pēc tā izvēles ir dalībvalsts,
kurā tam ir juridiskā adrese, vai viena no tām dalībvalstīm, kuru regulētajos
tirgos ir iekļauti emitenta pārvedami vērtspapīri.
(7) Šā panta sestajā daļā minētais emitents
var izvēlēties tikai vienu izcelsmes dalībvalsti un to nedrīkst mainīt trīs
gadus, ja vien tā vērtspapīri nav izslēgti no regulētā tirgus. Informāciju par
savu izvēli emitents paziņo saskaņā ar šā likuma 61.1 panta
astotās daļas un 64.2 panta prasībām."
4. Papildināt 3.2 panta
pirmās daļas 2.punktu aiz vārda "eiro" ar vārdiem "ekvivalentu
latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa".
5. Papildināt likumu ar 3.3 pantu šādā redakcijā:
"3.3 pants. Papildu
prasību noteikšana emitentam, kuram Latvijas Republika nav izcelsmes dalībvalsts
Attiecībā uz emitentu, kuram Latvijas Republika
nav izcelsmes dalībvalsts, regulatorās informācijas saturam nevar noteikt
stingrākas prasības par emitenta izcelsmes dalībvalsts normatīvajos aktos
noteiktajām."
6. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
"8.pants. Netieši iegūta līdzdalība
Nosakot personas netieši iegūtās līdzdalības
apmēru, ņem vērā šādas personas (turpmāk konkrētā persona) iegūtās
balsstiesības:
1) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot trešā persona, ar kuru konkrētā persona ir noslēgusi vienošanos, uzliekot par pienākumu saskaņot balsstiesību izmantošanas un rīcības politiku ilgtermiņā attiecībā uz konkrētā emitenta pārvaldi;
2) balsstiesības, kuras ir
tiesīga izmantot trešā persona saskaņā ar vienošanos, kas noslēgta ar konkrēto
personu un kas paredz attiecīgo balsstiesību pagaidu nodošanu;
3) balsstiesības, kas izriet no
akcijām, kuras konkrētā persona ir saņēmusi kā nodrošinājumu, ja tā var
izmantot balsstiesības un ir paudusi savu nodomu tās izmantot;
4) balsstiesības, kuras ir tiesīga
izmantot konkrētā persona neierobežotā laikposmā;
5) balsstiesības, kuras ir tiesīga izmantot konkrētās personas kontrolētā
komercsabiedrība vai kuras šāda komercsabiedrība var izmantot saskaņā ar šīs
daļas 1., 2., 3. un 4.punkta noteikumiem;
6) balsstiesības, kuras izriet no
akcijām, kas nodotas glabāšanā konkrētajai personai un ko tā var izmantot pēc
saviem ieskatiem, ja nav saņemti īpaši norādījumi;
7) balsstiesības, kuras izriet no
trešās personas vārdā un konkrētās personas labā turētām akcijām;
8) balsstiesības, kuras konkrētā persona var izmantot
kā pilnvarnieks, kad tā ir tiesīga izmantot balsstiesības pēc saviem ieskatiem,
ja nav saņēmusi īpašus norādījumus."
7. Papildināt 16.panta otrās daļas 4. un 5.punktu
aiz vārda "eiro" ar vārdiem "ekvivalentu latos pēc Latvijas
Bankas noteiktā kursa".
<
span
lang=LV style='color:black'>
8. Papildināt 35.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Šā panta pirmās daļas 1.,
2. un 3.punktā noteiktos valdes pienākumus tirgus organizētājs var deleģēt
tirgus organizētāja padomes apstiprinātai neatkarīgu ekspertu komitejai, kuras
darbību regulē tirgus organizētāja padomes apstiprināts nolikums."
9. Izteikt 39.panta piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Tirgus organizētājs uzrauga tā
organizētajos regulētajos tirgos iekļauto finanšu instrumentu emitentu darbības
atbilstību tirgus organizētāja apstiprināto regulētā tirgus darbības noteikumu
prasībām."
10. Papildināt 44.panta otro daļu aiz vārda
"eiro" ar vārdiem "ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas
noteiktā kursa".
11. Izteikt 54.pantu
šādā redakcijā:
"54.pants. Pienākumi
kapitālsabiedrībai, kuras pārvedami vērtspapīri iekļauti regulētajā tirgū
(1) Kapitālsabiedrības pārvaldes institūcijas
nodrošina vienādu attieksmi pret visām personām, kurām pieder viena veida un
vienas kategorijas pārvedami vērtspapīri.
(2) Lai akcionāri varētu izmantot savas
tiesības, akciju sabiedrības valde nodrošina, ka tās izcelsmes dalībvalstī
akcionāriem ir pieejama visa informācija un sniegtie dati ir patiesi. Akciju
sabiedrības valde nodrošina vismaz šādu informāciju:
1) akcionāru sapulču
vieta, laiks un darba kārtība, kopējais akciju un akciju ar balsstiesībām skaits un akcionāru tiesības
piedalīties akcionāru sapulcēs. Akciju sabiedrība katrai personai, kura ir
tiesīga balsot akcionāru sapulcē, kopā ar paziņojumu par akcionāru sapulci
nodrošina pilnvarojuma veidlapu (papīra vai, ja iespējams, elektroniskā formā),
kā arī nodrošina, ka pilnvarojuma veidlapa ir pieejama arī pēc tam, kad sniegts
paziņojums par akcionāru sapulci;
2) dividenžu piešķiršana un izmaksa;
3) jaunu akciju emisija, tajā skaitā kārtība, kādā notiek akciju piešķiršana, parakstīšanās uz šīm akcijām, akciju konversija, kā arī atteikšanās no šīm akcijām, ja emisijas noteikumi paredz pirmpirkuma tiesību izmantošanas iespējas;
4) izraudzītais depozitārijs vai tam pielīdzināma
institūcija, ar kuras starpniecību personas, kurām pieder akcijas, var īstenot
savas tiesības;
5) jebkuras pārmaiņas tiesībās, kas
nostiprinātas dažādās šīs sabiedrības akciju kategorijās, tajā skaitā
atvasinātajos finanšu instrumentos, kas nodrošina pieeju emitenta akcijām. Šajā
punktā minēto informāciju sniedz nekavējoties.
(3) Lai personas, kurām pieder parāda
vērtspapīri, varētu izmantot savas tiesības, kapitālsabiedrības valde
nodrošina, ka tās izcelsmes dalībvalstī ir pieejama visa informācija un
sniegtie dati ir patiesi. Kapitālsabiedrības valde nodrošina vismaz šādu
informāciju:
1) to personu sapulču vieta, laiks un darba
kārtība, kurām pieder parāda vērtspapīri, un šo personu tiesības piedalīties
sapulcē. Kapitālsabiedrības valde katrai personai, kurai pieder parāda
vērtspapīri un kura ir tiesīga balsot šādu personu sapulcē, kopā ar paziņojumu
par sapulci nodrošina pilnvarojuma veidlapu (papīra vai, ja iespējams,
elektroniskā formā), kā arī nodrošina, ka pilnvarojuma veidlapa ir pieejama arī
pēc tam, kad sniegts paziņojums par sapulci;
2) procentu izmaksas;
3) jaunu parāda vērtspapīru emisija, tajā
skaitā kārtība, kādā notiek parakstīšanās uz jaunemitējamiem parāda
vērtspapīriem, kā arī atteikšanās no šiem vērtspapīriem, ja emisijas noteikumi
paredz pirmpirkuma tiesību izmantošanas iespējas;
4) parāda vērtspapīru konversijas un maiņas,
kā arī atmaksāšanas noteikumi;
5) izraudzītais depozitārijs vai tam
pielīdzināma institūcija, ar kuras starpniecību personas, kurām pieder parāda
vērtspapīri, var īstenot savas tiesības;
6) jebkuras pārmaiņas tiesībās, kas nostiprinātas šīs kapitālsabiedrības dažādas kategorijas parāda vērtspapīros, tajā skaitā pārmaiņas noteikumos, kas var netieši ietekmēt minētās tiesības, it īpaši tās, kas izriet no izmaiņām aizņēmuma noteikumos vai procentu likmēs.
(4) Tirgus organizētājs ir tiesīgs noteikt
papildu prasības, kas jāievēro kapitālsabiedrībai, kuras pārvedami vērtspapīri
ir iekļauti tirgus organizētāja oficiālajā sarakstā vai citos tirgus
organizētāja regulētajos tirgos, ņemot vērā šā likuma 3.3 panta
prasības.
(5) Šā panta otrajā un trešajā daļā noteikto
informāciju kapitālsabiedrības valde nosūta saskaņā ar šā likuma 64.2 panta
prasībām.
(6) Vismaz 14 dienas pirms akcionāru (dalībnieku) sapulces kapitālsabiedrības valde vai persona, kura saskaņā ar likumu ir tiesīga sasaukt un sasauc sapulci, šā likuma 64.2 panta noteiktajā kārtībā nosūta sapulces darba kārtības jautājumos pieņemamo lēmumu projektus. Ja akcionāru (dalībnieku) sapulcē ir plānots lemt par grozījumiem kapitālsabiedrības dibināšanas dokumentos vai mainīt juridisko adresi, grozījumu projektu dara zināmu saskaņā ar šā likuma 64.2 panta prasībām un vismaz 30 dienas pirms akcionāru (dalībnieku) sapulces nosūta tiem tirgus organizētājiem, kuru regulētajos tirgos ir iekļautas kapitālsabiedrības akcijas.
(7) To pārvedamu vērtspapīru emitents, kurus ir atļauts tirgot regulētā tirgū, nekavējoties dara zināmu atklātībai informāciju par jaunu parāda vērtspapīru emisiju un ar tiem saistītām garantijām vai nodrošinājumiem. Šīs daļas prasības neattiecas uz starptautisko publisko tiesību subjektu, kura dalībnieks ir vismaz viena dalībvalsts.
(8) Šā panta otrajā un trešajā daļā minēto
informāciju kapitālsabiedrība var nosūtīt akcionāriem vai personām, kurām
pieder parāda vērtspapīri, izmantojot elektroniskos līdzekļus, ja par to ir
pieņemts lēmums akcionāru sapulcē un tiek ievērotas šādas prasības:
1) tiek izmantoti tādi elektroniskie
līdzekļi, kurus akcionāri, personas, kuras ir netieši ieguvušas līdzdalību
kapitālsabiedrībā, vai personas, kurām pieder parāda vērtspapīri, var izmantot
neatkarīgi no to reģistrācijas valsts vai dzīvesvietas;
2) tiek noteikta kārtība, kādā
kapitālsabiedrība nodrošina, ka akcionāri, personas, kuras ir tiesīgas izmantot
balsstiesības, vai personas, kurām pieder parāda vērtspapīri, saņem
informāciju;
3) akcionāriem vai personām, kuras ir netieši
ieguvušas līdzdalību kapitālsabiedrībā, kurām ir tiesības iegūt, atsavināt vai
izmantot balsstiesības, un personām, kurām pieder parāda vērtspapīri, nosūta
rakstveida pieprasījumu par to piekrišanu izmantot elektroniskos līdzekļus
informācijas nosūtīšanai. Ja 30 dienu laikā kapitālsabiedrība nesaņem
atteikumu, tiek uzskatīts, ka minētās personas ir devušas piekrišanu.
Piekrišana neliedz iespēju akcionāram jebkurā laikā pieprasīt, lai informācija
tiek sūtīta rakstveidā;
4) izdevumi par informācijas pārsūtīšanu, izmantojot
elektroniskos līdzekļus, tiek sadalīti ar vienādu attieksmi pret visām
personām, kurām pieder viena veida un vienas kategorijas pārvedami vērtspapīri.
(9) Ja
uz sapulci aicina tikai tās personas, kam pieder pārvedami vērtspapīri, kuru
vienas vienības nominālvērtība ir vismaz 50000 eiro ekvivalents latos pēc
Latvijas Bankas noteiktā kursa vai, ja parāda vērtspapīru vērtība ir izteikta
citā valūtā, nevis eiro, to vienas vienības nominālvērtība ir līdzvērtīga 50000 eiro
ekvivalentam, emitents par sapulces vietu var izvēlēties jebkuru dalībvalsti ar
nosacījumu, ka personām, kurām pieder parāda vērtspapīri, dalībvalstī ir
pieejama visa nepieciešamā informācija."
12. Papildināt 49.1 panta piekto daļu
aiz vārda "eiro" ar vārdiem "ekvivalents latos pēc Latvijas
Bankas noteiktā kursa".
13. Izteikt D sadaļas III un IV nodaļu šādā redakcijā:
56.pants. Gada pārskats
(1) Gada pārskats sastāv no:
1) revidētiem finanšu pārskatiem;
2) vadības ziņojuma, ko sagatavo saskaņā ar
izcelsmes dalībvalsts normatīvo aktu prasībām;
3) paziņojuma par vadības atbildību, kurā
norāda, ka, pamatojoties uz kapitālsabiedrības valdes rīcībā esošo informāciju,
finanšu pārskati ir sagatavoti saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu prasībām,
tie sniedz patiesu un skaidru priekšstatu par kapitālsabiedrības un
konsolidācijas grupas aktīviem, saistībām, finansiālo stāvokli un peļņu vai
zaudējumiem, vadības ziņojums ietver skaidru pārskatu par kapitālsabiedrības un
konsolidācijas grupas komercdarbības attīstību un darbības rezultātiem. Tajā
apraksta arī kapitālsabiedrības un konsolidācijas grupas darbības galvenos
riskus un neskaidros apstākļus, ar kuriem tā saskaras.
(2) Ja kapitālsabiedrībai, kuras pārvedami
vērtspapīri ir iekļauti regulētā tirgū, ir jāsagatavo konsolidētais gada
pārskats, revidētie finanšu pārskati sastāv no konsolidētā finanšu pārskata, ko
sagatavo saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 19.jūlija regulu
(EK) Nr.1606/2002 par starptautisko grāmatvedības standartu piemērošanu, un
mātes uzņēmuma finanšu pārskata, kas sagatavots saskaņā ar izcelsmes
dalībvalsts normatīvo aktu prasībām.
(3) Ja kapitālsabiedrībai nav jāsagatavo
konsolidētais gada pārskats un tās pārvedami vērtspapīri ir iekļauti oficiālajā
sarakstā Latvijas Republikā, tā savu finanšu pārskatu sagatavo saskaņā ar
Eiropas Komisijas apstiprinātajiem starptautiskajiem grāmatvedības standartiem
un starptautiskajiem finanšu pārskatu standartiem, kas ir publicēti oficiālajā
izdevumā "Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis".
(4) Ja kapitālsabiedrībai nav jāsagatavo
konsolidētais gada pārskats un tās pārvedami vērtspapīri nav iekļauti oficiālajā
sarakstā Latvijas Republikā, tā savu gada pārskatu sagatavo saskaņā ar
izcelsmes dalībvalsts normatīvo aktu prasībām un attiecīgā regulētā tirgus
organizētāja noteikumiem.
(5) Kapitālsabiedrība gada pārskatu kopā ar
zvērināta revidenta atzinumu iesniedz šā likuma 64.2 panta
noteiktajā kārtībā četru mēnešu laikā pēc pārskata perioda beigām, bet ne vēlāk
kā nākamajā darbdienā pēc tam, kad par pārskatu sniegts zvērināta revidenta
ziņojums.
(6) Ja kapitālsabiedrības akcionāru
(dalībnieku) sapulces apstiprinātais gada pārskats atšķiras no gada pārskata,
kurš tika iesniegts saskaņā ar šā panta piektās daļas prasībām,
kapitālsabiedrība nākamajā dienā pēc pārskata apstiprināšanas akcionāru
(dalībnieku) sapulcē iesniedz apstiprināto gada pārskatu.
56.1 pants. Gada pārskatā
papildus iekļaujamā informācija
(1) Kapitālsabiedrības,
kuru akcijas ir iekļautas regulētajā tirgū, gada pārskatā papildus norāda arī
šādu informāciju:
1) kapitāla
struktūru, akciju kategorijas, no katras akciju kategorijas izrietošās tiesības
un pienākumus un to procentuālo daļu no pamatkapitāla, atsevišķi norādot to
akciju skaitu, kuras nav iekļautas regulētajos tirgos;
2) ziņas par akciju
atsavināšanas ierobežojumiem vai nepieciešamību saņemt kapitālsabiedrības vai
pārējo akcionāru piekrišanu akciju atsavināšanai;
3) personas, kurām
pieder tiešā vai netiešā veidā iegūta būtiska līdzdalība kapitālsabiedrībā
(norādot līdzdalības daļu);
4) akcionārus, kuriem
ir īpašas kontroles tiesības, un šo tiesību aprakstu;
5) veidu, kādā tiks
izmantotas no darbinieku akcijām izrietošās balsstiesības, ja tās neizmanto
paši darbinieki;
6) balsstiesību
ierobežojumus gadījumos, ja ir noteikts maksimālais balsstiesību apjoms (neatkarīgi no piederošo balsstiesīgo akciju
skaita), akcionāru tiesības uz peļņas daļu, kas nav saistīta ar viņiem
proporcionāli piederošo akciju daļu, un citus līdzīgus ierobežojumus;
7) akcionāru
vienošanās, kas ir zināmas kapitālsabiedrībai un var radīt ierobežojumus
akcionāriem piederošo akciju vai balsstiesību nodošanai citām personām (arī
nosacījumus, kuri paredz šādas nodošanas iepriekšēju apstiprināšanu);
8) noteikumus, kas
reglamentē valdes locekļu ievēlēšanu, izmaiņas valdes sastāvā un statūtu
grozīšanu;
9) valdes locekļu
pilnvaras (īpaši pilnvaras emitēt vai atpirkt akcijas);
10) visas būtiskās
vienošanās un līgumus, kurus noslēgusi mērķa sabiedrība un kuros paredzēts, ka
kontroles veida maiņas gadījumā tie stājas spēkā, kuriem beidzas termiņš vai
kuri tiek grozīti, un to spēkā stāšanās, izbeigšanās vai grozīšanas sekas. Ja
šādas informācijas izpaušana nopietni kaitētu komercsabiedrībai, Komisija ir
tiesīga pēc sabiedrības lūguma atļaut minēto informāciju neizpaust;
11) visas vienošanās
starp kapitālsabiedrību un tās valdes locekļiem, kuras paredz kompensāciju
gadījumos, ja viņi atkāpjas no amata, viņus atbrīvo bez pamatota iemesla vai
viņi tiek atbrīvoti pēc akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanas.
(2) Par šā panta
pirmajā daļā minēto informāciju valde sniedz ziņojumu arī kārtējā akcionāru
sapulcē.
57.pants. Starpperiodu
pārskati
(1) Kapitālsabiedrība, kuras akcijas ir
iekļautas regulētajā tirgū, šā likuma 64.2 pantā noteiktajā
kārtībā iesniedz starpperiodu pārskatu par trim, sešiem, deviņiem un divpadsmit
mēnešiem.
(2) Kapitālsabiedrība, kuras parāda
vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, šā likuma 64.2 pantā
noteiktajā kārtībā iesniedz starpperiodu pārskatu par sešiem un divpadsmit
mēnešiem.
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētos
pārskatus kapitālsabiedrība iesniedz ne vēlāk kā divus mēnešus pēc attiecīgā
pārskata perioda beigām.
(4) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētais starpperiodu
pārskats par sešiem un divpadsmit mēnešiem sastāv no:
1) saīsinātajiem finanšu pārskatiem;
2) starpperiodu vadības ziņojuma, kurā sniedz
informāciju par būtiskiem notikumiem laikposmā no finanšu gada sākuma līdz
pārskata datumam un to ietekmi uz saīsinātajiem finanšu pārskatiem, apraksta
galvenos riskus un sešu mēnešu pārskatā norāda neskaidros apstākļus nākamajiem
sešiem finanšu gada mēnešiem, ar kuriem kapitālsabiedrība varētu saskarties un
kuri varētu ietekmēt tās finansiālo stāvokli un darbības finansiālos
rezultātus. Kapitālsabiedrība, kuras akcijas ir iekļautas regulētajā tirgū,
papildus norāda arī svarīgākos darījumus ar saistītajām personām;
3) paziņojuma par vadības atbildību, kurā
norāda, ka, pamatojoties uz kapitālsabiedrības valdes rīcībā esošo informāciju,
saīsinātie finanšu pārskati ir sagatavoti saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu
prasībām un sniedz patiesu un skaidru priekšstatu par kapitālsabiedrības un
konsolidācijas grupas aktīviem, pasīviem, finansiālo stāvokli un peļņu vai
zaudējumiem un ka starpperiodu vadības ziņojumā ir ietverta patiesa
informācija.
(5) Šā panta pirmajā daļā minētie starpperiodu
pārskati par trim un deviņiem mēnešiem sastāv no saīsinātajiem finanšu
pārskatiem, kuriem pievieno starpperiodu vadības ziņojumu, ja kopš pēdējā starpperiodu
vadības ziņojuma publiskošanas tajā sniegtā informācija ir būtiski mainījusies.
(6) Kapitālsabiedrība, uz kuru attiecas šā
likuma 56.panta otrās un trešās daļas prasības, saīsinātos finanšu pārskatus
par trim, sešiem, deviņiem un divpadsmit mēnešiem sagatavo saskaņā ar starptautiskajiem
grāmatvedības standartiem, kas attiecas uz starpperiodu finanšu pārskatiem un
kas pieņemti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 19.jūlija
regulu (EK) Nr.1606/2002 par starptautisko grāmatvedības standartu piemērošanu.
(7) Ja uz kapitālsabiedrību attiecas šā
likuma 56.panta ceturtās daļas prasības, tās starpperiodu pārskati sastāv no
saīsinātās bilances, saīsinātā peļņas vai zaudējumu aprēķina, saīsinātā pašu
kapitāla izmaiņu pārskata, saīsinātā naudas plūsmas pārskata un pielikuma.
Sagatavojot starpperiodu pārskatus, emitents ievēro tādus pašus principus
posteņu atzīšanai un novērtēšanai, kādus tas izmanto, gatavojot gada pārskatu.
Katram konkrētā finanšu pārskata postenim ir jābūt salīdzinātam ar iepriekšējā
pārskata gada attiecīgā perioda datiem.
(8) Ja šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto pārskatu ir pārbaudījis vai revidējis zvērināts revidents, to iesniedz kopā ar attiecīgo zvērināta revidenta ziņojumu. Ja šā panta pirmajā un otrajā daļā minēto pārskatu nav pārbaudījis vai revidējis zvērināts revidents, kapitālsabiedrība to norāda starpperiodu vadības ziņojumā.
(9) Kapitālsabiedrība, kurai ir pienākums
sagatavot konsolidētos gada pārskatus, šā panta pirmajā un otrajā daļā minētos
pārskatus iesniedz konsolidētā veidā.
57.1 pants. Informācija
(1) Emitenti,
kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, vismaz reizi gadā
iesniedz dokumentus, kurus tie saskaņā ar spēkā esošajiem komercdarbību
regulējošajiem normatīvajiem aktiem un Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada
19.jūlija regulu (EK) Nr.1606/2002 par starptautisko grāmatvedības standartu
piemērošanu ir publicējuši vai darījuši pieejamus sabiedrībai iepriekšējos 12
mēnešos vienā vai vairākās dalībvalstīs un ārvalstīs. Emitents ir tiesīgs
iesniegt tikai publicēto dokumentu sarakstu, norādot, kur tie ir pieejami.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētā informācija
iesniedzama Komisijai pēc finanšu pārskatu publicēšanas.
(3) Šā panta pirmā daļa neattiecas uz tiem
pārvedamu vērtspapīru emitentiem, kuri nav kapitāla vērtspapīru emitenti, un uz
tiem gadījumiem, kad viena vērtspapīra nominālvērtība nav mazāka par 50000 eiro
ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa.
58.pants. Atbrīvojumi
Šā likuma 56. un 57.panta prasības neattiecas uz:
1) dalībvalsts,
pašvaldības, tās iestādes vai aģentūras, kā arī organizāciju, kas ir
starptautisko publisko tiesību subjekti, kurās viena vai vairākas dalībvalstis
ir biedri, Eiropas Centrālās bankas vai dalībvalstu centrālo banku emitētiem
pārvedamiem vērtspapīriem;
2) emitentiem, kas ir emitējuši
vienīgi parāda vērtspapīrus, kuri ir iekļauti
regulētā tirgū un viena parāda vērtspapīra
nominālvērtība nav mazāka par 50000 eiro ekvivalentu latos pēc Latvijas
Bankas noteiktā kursa vai, ja parāda vērtspapīri ir emitēti citā valūtā, nevis
eiro, viena parāda vērtspapīra nominālvērtība emisijas dienā nav mazāka par
50000 eiro ekvivalentu.
59.pants. Būtiski notikumi
(1) Emitents, kura finanšu instrumenti
iekļauti regulētajā tirgū, nekavējoties ziņo par būtiskiem notikumiem,
informāciju sniedzot šā likuma 64.2 pantā noteiktajā kārtībā.
(2) Būtisks notikums šā panta izpratnē ir
jebkurš ar emitentu saistīts notikums, kas emitentam ir zināms vai būtu bijis
jāzina un kas var ietekmēt regulētajā tirgū iekļauto emitenta finanšu
instrumentu cenu vai ieguldītāja lēmumu pirkt vai pārdot šos finanšu
instrumentus.
(3) Emitents nedrīkst sniegt nepatiesas vai maldinošas ziņas par tam būtiskiem notikumiem.
60.pants. Šīs nodaļas darbības joma
(1) Šīs nodaļas noteikumi par paziņošanas
pienākumu un neziņošanas sekām attiecas uz personām, kuras iegūst vai atsavina
Latvijas Republikas regulētā tirgū iekļautas akcijas.
(2) Ja par tādas akciju sabiedrības akcijām,
kuras akcijas iekļautas regulētajā tirgū, tikuši emitēti depozitārie
sertifikāti, paziņošanas pienākums attiecas uz sertifikātu ieguvēju, nevis uz
to emitentu.
(3) Šā likuma 61.panta pirmās, otrās, trešās, piektās un sestās
daļas prasības attiecas arī uz personām, kas ir pilnvarotas iegūt, atsavināt
vai izmantot balsstiesības vienā vai vairākos gadījumos, kas minēti šā likuma
8.pantā.
(4) Šā likuma 61.pantā noteikto paziņošanas
pienākumu piemēro arī personai, kurai tieši vai netieši pieder finanšu
instrumenti, kas dod tai tiesības saskaņā ar pušu rakstveida vienošanos pēc
īpašnieka iniciatīvas iegūt emitenta, kura akcijas ir iekļautas regulētā tirgū,
jau emitētās balsstiesīgās akcijas.
(5) Šā panta ceturtajā daļā minēto finanšu
instrumentu veidus nosaka Komisija.
61.pants. Paziņošanas pienākums
(1) Akcionārs, kas
iegūst vai atsavina balsstiesīgās akcijas tādā akciju sabiedrībā, kuras akcijas
iekļautas regulētajā tirgū, šā likuma 61.1 panta otrajā daļā noteikto
dienu laikā paziņo akciju sabiedrībai par savu balsstiesību īpatsvaru akciju
iegūšanas vai atsavināšanas rezultātā, kad šis īpatsvars sasniedz, pārsniedz
vai kļūst mazāks par pieciem, desmit, piecpadsmit, divdesmit, divdesmit
pieciem, trīsdesmit, piecdesmit un septiņdesmit pieciem procentiem.
(2) Ja akciju
sabiedrībai Latvijas Republika ir izcelsmes dalībvalsts, šā panta pirmajā daļā
minētās personas paziņo akciju sabiedrībai par savu balsstiesību īpatsvaru
akciju iegūšanas vai atsavināšanas rezultātā, kad šis īpatsvars sasniedz,
pārsniedz vai kļūst mazāks par deviņdesmit un deviņdesmit pieciem procentiem.
(3) Aprēķinot
balsstiesību īpatsvaru, ņem vērā visas balsstiesīgās akcijas, pat ja
balsstiesību izmantošana ir apturēta. Šā panta pirmajā daļā minēto informāciju
sniedz arī par visām vienas kategorijas akcijām ar balsstiesībām.
(4) Nosakot personas netiešā ceļā iegūtās
līdzdalības īpatsvaru, ņem vērā arī šā likuma 8.pantā norādītās balsstiesības.
(5) Ja kādu notikumu
rezultātā mainās akcionāram piederošo balsstiesību īpatsvars un tas sasniedz,
pārsniedz vai kļūst mazāks par īpatsvaru, kas paredzēts šā panta pirmajā un
otrajā daļā, akcionārs par to paziņo akciju sabiedrībai.
(6) Šajā pantā minētās
prasības akcionārs ievēro arī tad, ja emitents reģistrēts ārvalstī.
(7) Akciju sabiedrība ne vēlāk kā vienas
tirdzniecības dienas laikā no šajā pantā minētā paziņojuma saņemšanas brīža
dara to publiski pieejamu šā likuma 64.2 pantā noteiktajā
kārtībā.
(8) Lai atvieglotu šā panta pirmajā daļā
minēto akciju īpatsvara aprēķināšanu, akciju sabiedrība katra kalendāra mēneša
pēdējā datumā, ja šā mēneša laikā ir radies balsstiesīgo akciju skaita vai
kapitāla pieaugums vai samazinājums, atjauno informāciju par tās kopējo
balsstiesīgo akciju skaitu un kapitālu.
(9) Aprēķinot šā panta pirmajā daļā minēto
īpatsvaru, akcionārs pamatojas uz informāciju, ko akciju sabiedrība ir
publicējusi saskaņā ar šā panta astotās daļas prasībām.
(10) Ja tādu akciju emitents, kuras ir
iekļautas regulētā tirgū, iegūst vai atsavina savas akcijas pats vai ar citas
personas starpniecību, kas darbojas savā vārdā, bet emitenta labā, šis emitents
publisko informāciju par iegūto paša akciju īpatsvaru pēc iespējas īsākā laikā,
bet ne vēlāk kā četrās tirdzniecības dienās, skaitot no nākamās dienas pēc
iegūšanas vai atsavināšanas dienas, ja šis īpatsvars sasniedz, pārsniedz vai
kļūst mazāks par pieciem vai desmit procentiem balsstiesību. Šo īpatsvaru
aprēķina, ņemot vērā balsstiesīgo akciju kopējo skaitu.
61.1 pants. Paziņošanas
kārtība
(1) Šā likuma 61.pantā
minētajā paziņojumā ietver informāciju par:
1) balsstiesību sadalījuma faktisko situāciju
paziņojuma iesniegšanas dienā (skaitliski, procentuāli no pamatkapitāla un
procentuāli no balsstiesīgo akciju skaita pēc iegūšanas vai atsavināšanas);
2) kontrolētu komercsabiedrību ķēdi, ar kuras
palīdzību akcionārs faktiski tur balsstiesības;
3) dienu, kurā šā likuma 61.panta pirmajā
un otrajā daļā noteiktais īpatsvars tika sasniegts vai pārsniegts;
4) akcionāra identitāti, pat ja
akcionārs nav tiesīgs izmantot balsstiesības saskaņā ar šā likuma 60.panta
trešās daļas nosacījumiem, un tās fiziskās vai juridiskās personas identitāti, kas ir tiesīga izmantot balsstiesības
akcionāra vārdā.
(2) Paziņojums akciju sabiedrībai ir jāsniedz pēc
iespējas ātrāk, taču ne vēlāk kā četru tirdzniecības dienu laikā, skaitot no
dienas, kas seko pēc dienas, kad akcionārs vai persona, kas minēta šā likuma
60.panta otrajā daļā:
1) uzzina par balsstiesību iegūšanu vai
atsavināšanu, vai iespēju tās izmantot vai arī, ņemot vērā apstākļus, tai būtu
bijis jāuzzina par to neatkarīgi no dienas, kurā balsstiesību iegūšana vai
atsavināšana, vai balsstiesību izmantošanas iespēja stājas spēkā;
2) tiek informēta par notikumu, kas minēts šā
likuma 61.panta piektajā daļā.
(3) Aprēķinot šā likuma
60.panta pirmajā un otrajā daļā minēto balsstiesīgo akciju īpatsvaru,
ieguldījumu pārvaldes sabiedrības mātes sabiedrībai nav jāsummē tai piederošās
akcijas ar akcijām, ko pārvalda meitas ieguldījumu pārvaldes sabiedrība saskaņā
ar normatīvo aktu prasībām, ja vien meitas ieguldījumu pārvaldes sabiedrība
izmanto balsstiesības neatkarīgi no mātes sabiedrības.
(4) Šā
panta trešo daļu nepiemēro, ja mātes sabiedrība vai cita tās kontrolēta
komercsabiedrība ir veikusi ieguldījumus tādās pašās akcijās, kādās ir
ieguldīti meitas ieguldījumu pārvaldes sabiedrības pārvaldīto ieguldījumu fondu
līdzekļi, un meitas ieguldījumu pārvaldes sabiedrībai nav tiesību pēc saviem
ieskatiem izmantot balsstiesības, kas piešķirtas šīm akcijām, un tā var izmantot
šīs balsstiesības tikai saskaņā ar tiešiem vai netiešiem norādījumiem, ko
devusi mātes sabiedrība vai cita mātes sabiedrības kontrolēta komercsabiedrība.
(5) Aprēķinot
šā likuma 60.panta pirmajā daļā minēto balsstiesīgo akciju īpatsvaru, ieguldījumu brokeru sabiedrības mātes sabiedrībai nav jāsummē šā likuma 60.panta otrajā daļā un 61.pantā
minētās akcijas ar akcijām, kuras tās meitas ieguldījumu
brokeru sabiedrība pārvalda kā klienta individuālu portfeli šā likuma
3.panta ceturtās daļas 3.punkta izpratnē, ar nosacījumu, ka:
1) meitas
ieguldījumu brokeru sabiedrība ir saņēmusi
licenci šā likuma 3.panta ceturtās daļas 3.punktā noteikto ieguldījumu
pakalpojumu sniegšanai;
2) meitas
ieguldījumu brokeru sabiedrība var izmantot no šādām akcijām izrietošās balsstiesības
tikai saskaņā ar rakstveidā vai elektroniski sniegtiem ar ieguldījumu brokeru
sabiedrību nesaistītas personas norādījumiem vai tā nodrošina, ka ieguldījumu
portfeļu individuālas pārvaldīšanas pakalpojumus veic neatkarīgi no visiem
citiem pakalpojumiem saskaņā ar nosacījumiem, kas ir līdzvērtīgi tiem, kas
paredzēti Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā, piemērojot atbilstošus
mehānismus;
3) meitas
ieguldījumu brokeru sabiedrība izmanto savas balsstiesības neatkarīgi no mātes
sabiedrības.
(6) Šā panta piekto
daļu nepiemēro, ja mātes sabiedrība vai mātes sabiedrības kontrolēta
komercsabiedrība ir veikusi ieguldījumus akcijās, ko pārvalda tās meitas ieguldījumu brokeru sabiedrība, un meitas ieguldījumu brokeru sabiedrība nav tiesīga pēc
saviem ieskatiem izmantot no mātes sabiedrības akcijām izrietošās balsstiesības
un šīs balsstiesības var izmantot tikai saskaņā ar tiešiem vai netiešiem
norādījumiem, ko devusi mātes sabiedrība vai cita mātes sabiedrības kontrolēta
komercsabiedrība.
(7) Paziņojumiem izmanto veidlapu, kuras
paraugu apstiprina Komisija.
(8) Emitents, kuram Latvijas Republika nav
izcelsmes dalībvalsts, bet kura pārvedami vērtspapīri ir iekļauti tikai
Latvijas Republikas regulētajā tirgū un nav iekļauti izcelsmes dalībvalsts
regulētajā tirgū, regulatoro informāciju dara zināmu saskaņā ar šā likuma 64.2 panta
prasībām.
62.pants. Paziņošanas pienākuma izņēmumi
(1) Šā likuma 61.panta prasības neattiecas uz
akcijām, kas iegūtas vienīgi mijieskaita un norēķinu mērķiem parastajā īsajā
norēķinu ciklā, kā arī uz personas turējumā esošajām akcijām, kas tiek turētas
saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, ja šīs personas no akcijām izrietošās
balsstiesības var izmantot saskaņā ar norādījumiem, ko rakstveidā vai
elektroniski sniedzis no šādas personas neatkarīgs norādījumu sniedzējs.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētā parastā īsā
norēķinu cikla garums ir trīs tirdzniecības dienas, skaitot no darījuma
slēgšanas dienas. Parasto īso norēķinu ciklu attiecina uz gadījumiem, kad
regulētā tirgū iekļautās akcijas tiek tirgotas arī ārpus regulētā tirgus, kā
arī uz šā likuma 60.panta trešajā daļā minētajiem
finanšu instrumentiem.
(3) Šā likuma 61.panta prasības neattiecas uz
tādas nozīmīgas līdzdalības iegūšanu vai zaudēšanu, kas sasniedz vai pārsniedz
piecu procentu īpatsvaru, ja to veic tirgus uzturētājs, kas darbojas šajā
statusā, ar nosacījumu, ka:
1) tas ir saņēmis izcelsmes dalībvalsts
licenci saskaņā ar normatīvo aktu prasībām;
2) tas nepiedalās attiecīgā emitenta
pārvaldībā, kā arī nekādā veidā neietekmē emitentu, lai emitents pirktu akcijas
vai uzturētu akciju cenu.
(4) Šā likuma 61.pantā noteiktais paziņošanas
pienākums neattiecas uz bankām vai ieguldījumu brokeru sabiedrībām, kurām
Latvijas Republika ir izcelsmes dalībvalsts un kuru tirdzniecības portfelī ir
iekļautas akcijas ar balsstiesībām, ja to kopējais īpatsvars nepārsniedz piecus
procentus no visām balsstiesīgajām akcijām un banka vai brokeru sabiedrība
nodrošina, ka no tai piederošajām akcijām izrietošās balsstiesības netiek
izmantotas vai kā citādi lietotas, lai ietekmētu akciju sabiedrības (emitenta)
pārvaldes institūciju darbu un akciju sabiedrības saimniecisko un finanšu
darbību.
(5) Šā likuma 8.panta 3.punkta un 61.panta prasības neattiecas uz
akcijām, kas piešķirtas Eiropas
Centrālo banku sistēmas dalībniekiem vai ko tie piešķīruši, veicot savas
funkcijas kā monetārās iestādes, tostarp uz akcijām, kas piešķirtas Eiropas
Centrālo banku sistēmas dalībniekiem vai ko tie piešķīruši saskaņā ar ķīlas
līgumu, atpirkšanas līgumu vai līdzīgu vienošanos saistībā ar likviditāti, kas
sniegta monetārās politikas mērķiem vai maksājumu sistēmā. Tas attiecas
arī uz iepriekš minētajiem darījumiem, kas ilgst īsu laikposmu, ja šādām
akcijām pievienotās balsstiesības netiek izmantotas.
(6) Šā likuma 61.1 panta
pirmajā daļā noteiktais paziņojums nav jāsniedz, ja akcijas iegūst meitas
sabiedrība un paziņojumu jau ir sniegusi mātes sabiedrība vai pati mātes
sabiedrība ir kontrolēta komercsabiedrība un paziņojumu ir sniegusi tās mātes
sabiedrība.
(7) Ja par akciju iegūšanu šā likuma 61.pantā
noteiktajā kārtībā ir ziņojusi persona, kas netieši ieguvusi akcijas, tad
personām, kuras izmantojot ir notikusi netieša akciju iegūšana, par akciju
iegūšanu nav jāziņo.
63.pants. Prasības ārvalstīs reģistrētiem
emitentiem
(1) Emitents, kura juridiskā adrese ir
ārvalstī, var nepiemērot šā likuma 54.panta pirmās, otrās un devītās daļas,
54.panta trešās daļas 6.punkta, 54.panta astotās daļas, 56., 57., 57.2 panta
un 61.panta septītās, astotās un desmitās daļas prasības, ja informācija, ko
emitents sniedz saskaņā ar savas valsts normatīvo aktu prasībām, ir tāda pati
kā Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktā vai ja Komisija to ir
atzinusi par līdzvērtīgu saskaņā ar šā panta piektās daļas noteikumiem. Tādu
informāciju, kas emitentam, kura juridiskā adrese ir ārvalstī, jāsniedz saskaņā
ar ārvalsts normatīvo aktu prasībām, emitents sniedz arī šā likuma noteiktajā
kārtībā.
(2) Ja Latvijas Republikas regulētajā tirgū
ir iekļauti tāda emitenta pārvedami
vērtspapīri, kura juridiskā adrese ir ārvalstī, informāciju, ko tas ir darījis
zināmu ārvalstī, bet kas ir svarīga arī Latvijā, pat ja tā nav regulatorā informācija
šā likuma izpratnē, dara zināmu šā likuma 64.2 pantā noteiktajā
kārtībā.
(3) Komisija nosaka prasības un kritērijus,
pēc kuriem izvērtēt, vai saskaņā ar ārvalsts normatīvajiem aktiem sniedzamā
informācija ir līdzvērtīga Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajai,
kā arī kritērijus šā panta otrajā daļā minētās informācijas izvērtēšanai.
(4) Ja komercsabiedrība, kuras juridiskā
adrese ir ārvalstī, atrastos dalībvalstī un tai būtu jāsaņem atļauja
ieguldījumu pakalpojumu sniegšanai, tā tiek atbrīvota no šā likuma 61.1 panta
trešajā, ceturtajā un piektajā daļā minēto akciju summēšanas ar tās mātes
sabiedrības akcijām, ja tā kā ieguldījumu pārvaldes sabiedrība vai ieguldījumu
brokeru sabiedrība atbilst līdzvērtīgiem neatkarības nosacījumiem, kas noteikti
saskaņā ar šo likumu.
(5) Kritērijus šā panta ceturtajā daļā
paredzēto līdzvērtīgo neatkarības nosacījumu izvērtēšanai nosaka Komisija.
64.pants. Neziņošanas sekas
(1) Ja persona šajā nodaļā noteiktajos
gadījumos un termiņā neinformē akciju sabiedrību, tā nedrīkst izmantot
balsstiesības, kas izriet no tai piederošajām akcijām, un netieši iegūtās
balsstiesības.
(2) Akcionāru sapulces lēmumi, kas pieņemti,
nelikumīgi izmantojot balsstiesības, nav spēkā, un uz šo lēmumu pamata nedrīkst
lūgt izdarīt ierakstus nekādos publiskajos reģistros.
64.1 pants. Valodu
lietošana regulatorās informācijas iesniegšanai
(1) Ja pārvedami vērtspapīri
ir iekļauti regulētā tirgū tikai Latvijā, regulatoro informāciju sniedz valsts
valodā.
(2) Ja
pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētā tirgū gan Latvijā, gan vienā vai
vairākās dalībvalstīs, regulatoro informāciju sniedz valsts valodā un atkarībā no emitenta izvēles vai nu valodā, ko
attiecīgo dalībvalstu kompetentās institūcijas ir atzinušas par
pieņemamu, vai valodā, ko lieto starptautisko finanšu jomā.
(3) Ja pārvedami vērtspapīri ir iekļauti
regulētā tirgū vienā vai vairākās dalībvalstīs, izņemot Latviju, regulatoro
informāciju pēc emitenta izvēles sniedz vai nu valodā, ko attiecīgo dalībvalstu
kompetentās institūcijas ir atzinušas par pieņemamu, vai valodā, ko lieto
starptautisko finanšu jomā.
(4) Ja pārvedamu
vērtspapīru iekļaušanu regulētā tirgū nav lūdzis pats emitents, bet gan cita
persona, šā panta pirmās, otrās un trešās daļas prasības attiecas nevis uz
emitentu, bet personu, kas lūgusi atļauju pārvedamu vērtspapīru iekļaušanai
regulētā tirgū.
(5) Akcionāri un personas, kas minētas šā
likuma 60.panta otrajā un trešajā daļā un 61.pantā, regulatoro informāciju
akciju sabiedrībai var sniegt tikai valodā, ko lieto starptautisko finanšu
jomā. Šādā gadījumā akciju sabiedrībai nav jānodrošina tulkojums valsts valodā.
(6) Ja pārvedami vērtspapīri, kuru vienas
vienības nominālvērtība ir vismaz 50000 eiro ekvivalents latos pēc
Latvijas Bankas noteiktā kursa vai, ja parāda vērtspapīru vērtība izteikta citā
valūtā, nevis eiro, to vienas vienības nominālvērtība emisijas dienā ir
līdzvērtīga vismaz 50000 eiro ekvivalentam, ir iekļauti regulētā tirgū
vienā vai vairākās dalībvalstīs, regulatoro informāciju pēc emitenta vai
personas, kas lūgusi pārvedamu vērtspapīru iekļaušanu regulētā tirgū, izvēles
dara zināmu atklātībai valodā, ko Komisija un attiecīgās uzņēmējas dalībvalsts
kompetentās institūcijas ir atzinušas par pieņemamu, vai valodā, ko lieto
starptautisko finanšu jomā.
(7) Ja dalībvalsts iesniedz tiesā prasību par sniegtās
regulatorās informācijas saturu, tad izmaksas, kas radušās, tulkojot
nepieciešamo informāciju, sedz prasības iesniedzējs, un tam ir tiesības radušos
zaudējumus piedzīt civiltiesiskā kārtībā.
64.2 pants. Regulatorās
informācijas sniegšana un pieeja regulatorajai
informācijai
(1) Regulatoro informāciju nosūta oficiālajai regulatorās informācijas centralizētās glabāšanas sistēmai (turpmāk oficiālā glabāšanas sistēma) un dara to publiski pieejamu plašsaziņas līdzekļiem.
(2) Oficiālās glabāšanas sistēmas izveidošanas un uzturēšanas kārtību, tajā skaitā oficiālās glabāšanas sistēmas drošības prasības un prasības regulatorās informācijas izplatīšanai, kā arī informācijas nosūtīšanas kārtību oficiālajai glabāšanas sistēmai nosaka Komisija.
(3) Regulatorās informācijas izplatīšanas kārtību plašsaziņas līdzekļiem nosaka Komisija.
(4) Regulatorā informācija ir brīvi pieejama ikvienam interesentam vismaz piecus gadus kopš tās ievietošanas oficiālajā glabāšanas sistēmā.
(5) Emitentam vai personai, kas lūdz pārvedamu vērtspapīru iekļaušanu regulētā tirgū, par šajā likumā minētās regulatorās informācijas sniegšanu nav tiesību ņemt maksu no ieguldītājiem.
(6) Komisija nosaka kārtību, kādā izveido elektronisko tīklu starp tirgus organizētājiem, Uzņēmumu reģistru un citu dalībvalstu oficiālajām glabāšanas sistēmām.
64.3 pants. Komisijas tiesības
(1) Lai nodrošinātu šā likuma 54. un 58.panta, kā arī D sadaļas III un IV nodaļas noteikumu ievēro šanu, Komisijai papildus Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likumā un šajā likumā noteiktajām tiesībām ir tiesības:
1) pieprasīt tās uzdevumu veikšanai
nepieciešamo informāciju un dokumentus no zvērinātiem revidentiem, emitentiem,
akcionāriem, personām, kas minētas šā likuma 60.panta otrajā un trešajā daļā,
kā arī personām, kas kontrolē iepriekš minētās personas vai atrodas to
kontrolē;
2) tās noteiktajā termiņā un kārtībā
pieprasīt emitentam darīt zināmu atklātībai saskaņā ar šā panta pirmās daļas 1.punktu
Komisijas pieprasīto informāciju, ja Komisija to uzskata par nepieciešamu. Ja
emitents vai personas, kas to kontrolē vai atrodas tā kontrolē, neizpilda
Komisijas prasību, pēc emitenta viedokļa uzklausīšanas tā var publicēt šo
informāciju pēc savas iniciatīvas;
3) pieprasīt
emitentu, akcionāru, citu finanšu instrumentu turētāju vai personu, kas minētas
60.panta otrajā un trešajā daļā, vadītājiem paziņot informāciju, ko pieprasa
finanšu instrumentu tirgus darbību regulējošo normatīvo aktu prasības, kā arī,
ja tas ir nepieciešams, pieprasīt sniegt papildu informāciju vai dokumentus;
4) apturēt vai pieprasīt regulētā tirgus
organizētājam apturēt pārvedamu vērtspapīru tirdzniecību uz laiku līdz 10 dienām,
ja tai ir pamatots iemesls uzskatīt, ka emitents ir pārkāpis finanšu
instrumentu tirgus darbību regulējošo normatīvo aktu prasības;
5) aizliegt pārvedamu vērtspapīru
tirdzniecību regulētā tirgū, ja tā atklāj, ka ir pārkāptas finanšu instrumentu
tirgus darbību regulējošo normatīvo aktu prasības, vai arī ir pamatotas
aizdomas par šādu pārkāpumu;
6) pārraudzīt, vai emitents laikus publisko
informāciju, lai nodrošinātu sabiedrības efektīvu un vienlīdzīgu pieeju
informācijai visās dalībvalstīs, kurās pārvedami vērtspapīri iekļauti regulētā
tirgū, kā arī veikt attiecīgus pasākumus, ja attiecīgo normatīvo aktu prasības
netiek ievērotas;
7) publiski paziņot faktu, ka emitents,
akcionārs, finanšu instrumentu turētājs vai persona, kas minēta šā likuma 60.panta
otrajā un trešajā daļā, nav izpildījusi finanšu instrumentu tirgus darbību
regulējošo normatīvo aktu prasības;
8) pārbaudīt,
vai regulatorā informācija ir sagatavota atbilstoši finanšu pārskatu
sagatavošanas prasībām, un veikt attiecīgus pasākumus, ja tiek konstatēti kādi
pārkāpumi;
9) klātienē pārbaudīt finanšu instrumentu
tirgus darbību regulējošo normatīvo aktu prasību izpildi.
(2) Ja
Komisija konstatē, ka citas dalībvalsts emitents, akcionārs, finanšu instrumentu
turētājs vai persona, kas minēta šā likuma 60.panta otrajā daļā, ir pārkāpusi
vai nepilda finanšu instrumentu tirgus darbību regulējošo normatīvo aktu
prasības, tā dara šos faktus zināmus izcelsmes dalībvalsts kompetentajai
institūcijai.
(3) Ja Komisija ir informējusi attiecīgās
izcelsmes dalībvalsts kompetento institūciju saskaņā ar šā panta otrās daļas
prasībām, bet šādi pasākumi izrādījušies neefektīvi un šā panta otrajā daļā
minētās personas turpina pārkāpt vai nepildīt finanšu instrumentu tirgus darbību
regulējošo normatīvo aktu prasības, Komisija ir tiesīga veikt nepieciešamos
pasākumus, lai aizsargātu ieguldītāju intereses, kā arī informē par to Eiropas
Komisiju saskaņā ar šā likuma 147.panta prasībām.
(4) Komisijai ir tiesības publicēt informāciju par
veiktajiem pasākumiem un pieņemtajām sankcijām pret emitentu, akcionāru,
finanšu instrumentu turētāju vai personu, kas minēta šā likuma 60.panta otrajā
daļā, par normatīvo aktu prasību pārkāpšanu, izņemot gadījumus, kad šāda
informācijas atklāšana var radīt nopietnus traucējumus finanšu instrumentu
tirgū vai izraisīt nesamērīgu kaitējumu iesaistītajām personām.
64.4 pants. Zvērināta revidenta atbildība
Ja zvērināts revidents Komisijai sniedz informāciju, ko tā pieprasījusi saskaņā ar šā likuma 64.3 panta 1.punktu, to neuzskata par informācijas atklāšanas aizlieguma pārkāpumu un zvērināts revidents nevar tikt saukts pie atbildības, kas paredzēta normatīvajos aktos vai starp zvērinātu revidentu un kapitālsabiedrību noslēgtajā līgumā."
14. 86.1 pantā:
izteikt pirmo un otro daļu šādā redakcijā:
"(1) Paziņojumu par darījumiem ar emitenta
akcijām vai ar tām saistītiem finanšu instrumentiem, vai atvasinātajiem finanšu
instrumentiem, ja darījums veikts savā vārdā, šā panta otrajā daļā noteiktajā
kārtībā iesniedz šā likuma 86.panta pirmās daļas 1., 3. un 4.punktā minētās
personas.
(2) Šā panta pirmajā daļā minēto paziņojumu oficiālā
glabāšanas sistēma sniedz piecu darbdienu laikā pēc darījuma veikšanas, ja
viena darījuma apjoms pārsniedz 5000 eiro ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa, vai piecu
darbdienu laikā pēc tāda pēdējā darījuma veikšanas, ar kuru kalendāra gadā
personas veikto darījumu kopējais apjoms pārsniedz 5000 eiro ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa. Darījumu kopējo
apjomu aprēķina, summējot šā likuma 86.panta pirmās daļas 1.punktā vai 3.punktā
minēto personu un šā likuma 86.panta pirmās daļas 4.punktā minēto attiecīgo
saistīto personu darījumu apjomu. Paziņojumu nesniedz, ja darījumu kopējais
apjoms kalendāra gadā nepārsniedz 5000 eiro ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa.";
izslēgt ceturto daļu.
15. Izteikt 87.panta otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
"(2) Iekšējo informāciju emitents
publicē ne agrāk par paziņojuma nosūtīšanu oficiālajai glabāšanas sistēmai.
Iekšējo informāciju emitents ievieto savā mājas lapā internetā (ja tāda ir
izveidota) un nodrošina šīs informācijas atrašanos mājas lapā, kamēr tā ir
aktuāla, bet ne mazāk kā sešus mēnešus no informācijas publicēšanas dienas. Ja
iekšējā informācijā, kas ir publicēta, notiek būtiskas izmaiņas, emitents
nodrošina šo izmaiņu publisku atklāšanu, izmantojot sākotnējos informācijas
atklāšanas kanālus.
(3) Oficiālajā glabāšanas sistēmā ievietotā
iekšējā informācija ir pieejama, kamēr tā ir aktuāla, bet ne mazāk kā sešus
mēnešus no informācijas publicēšanas dienas."
16. Papildināt likumu ar 144.3 pantu
šādā redakcijā:
"144.3 pants. Informācijas
apmaiņa ar dalībvalstu uzraudzības institūcijām, lai nodrošinātu regulatorās
informācijas atklāšanu
(1) Komisija ir atbildīga par sadarbību ar
dalībvalstu kompetentajām institūcijām, lai nodrošinātu šā likuma 54. un 58.pantā,
kā arī D sadaļas III, IV un VI nodaļā Komisijai noteikto pienākumu veikšanu un
pilnvaru izmantošanu.
(2) Komisija,
pamatojoties uz attiecīgu motivētu pieprasījumu, sniedz dalībvalstu
kompetentajām institūcijām to funkciju pildīšanai nepieciešamo informāciju."
17. 147.pantā:
papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:
"4) gadījumiem, kas minēti šā likuma 64.3 panta
trešajā daļā.";
papildināt pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Komisija informē Eiropas Komisiju, kā
arī pārējās dalībvalstis par tiem starpperiodu finanšu pārskatiem, kas
jāiesniedz kapitālsabiedrībai, kuras akcijas ir iekļautas regulētā tirgū, un
par šā likuma 62.panta ceturtās daļas prasību piemērošanu."
18. 148.pantā:
trešajā daļā izslēgt vārdus "tirgus
organizētājam";
papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
"(7) Par
šā likuma 54.panta otrās daļas 5.punkta, trešās daļas 6.punkta un astotās daļas, 56. un 57.panta prasību
neievērošanu Komisijai ir tiesības emitentam, tā administratīvo, vadības vai
uzraudzības struktūrvienību pārstāvjiem izteikt brīdinājumu vai uzlikt
naudas sodu līdz 10000 latu."
19. Papildināt pārejas noteikumus ar 22. un 23.punktu
šādā redakcijā:
"22. Ne vēlāk kā līdz 2007.gada 20.aprīlim akcionārs,
uz kuru attiecas šā likuma D sadaļas IV nodaļas prasības, informē emitentu par
to balsstiesību un kapitāla īpatsvaru, kas tam pieder informācijas sniegšanas
dienā, ja vien tas nav iesniedzis līdzvērtīgu informāciju pirms šā likuma spēkā
stāšanās.
23. Ne vēlāk kā līdz 2007.gada 20.maijam emitents
saskaņā ar šā likuma 64.2 panta prasībām publisko informāciju,
ko tas ir saņēmis saskaņā ar pārejas noteikumu 22.punkta prasībām."
20. Papildināt
informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 13.punktu šādā
redakcijā:
"13)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 15.decembra direktīvas 2004/109/EK par
atklātības prasību saskaņošanu attiecībā uz informāciju par emitentiem, kuru vērtspapīrus
atļauts tirgot regulētā tirgū, un par grozījumiem direktīvā 2001/34/EK."
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
A.Štokenbergs
Likumprojekta
"Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus
likumā" anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Finanšu instrumentu tirgus likums šobrīd regulē jautājumus, kas saistīti ar pārvedamu
vērtspapīru publisku piedāvāšanu un apgrozību, finanšu instrumentu tirgus
dalībnieku tiesības un pienākumus un citus jautājumus, kas saistīti ar
finanšu instrumentu apgrozību un to emitentiem. Eiropas
Padomes un Parlamenta 2004. gada 15. decembra Direktīvas
2004/109/EK par atklātības prasību saskaņošanu attiecībā uz informāciju par
emitentiem, kuru vērtspapīrus atļauts tirgot regulētā tirgū, un par
grozījumiem direktīvā 2001/34/EK prasības papildina vai dažos jautājumos
atšķiras no Finanšu instrumentu tirgus likumā ietvertajām prasībām. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts ir izstrādāts, lai
Latvijas tiesību aktos ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada
15. decembra Direktīvas 2004/109/EK par atklātības prasību saskaņošanu
attiecībā uz informāciju par emitentiem, kuru vērtspapīrus atļauts tirgot
regulētā tirgū, un par grozījumiem direktīvā 2001/34/EK prasības. Likumprojekts
nosaka informācijas atklāšanas prasības, kas jāievēro emitentiem, kuru
vērtspapīri ir iekļauti regulētos tirgos. Līdz šim prasības attiecībā uz
informācijas atklāšanu bija noteiktas tikai emitentiem, kuru vērtspapīri
iekļauti regulēto tirgu oficiālajos sarakstos, taču direktīva 2004/109/EK
nosaka vienotas prasības visiem emitentiem, kuru vērtspapīri iekļauti
regulētajā tirgū, neatkarīgi no tā, vai tie iekļauti oficiālajā sarakstā vai
kādā citā sarakstā. Likumprojekts nosaka: 1.
informācijas
atklāšanas prasības attiecībā uz gada un starpperioda pārskatiem; 2.
atbildību
par nepatiesas vai skaidru priekšstatu neradošas informācijas iekļaušanu
finanšu pārskatos; 3.
informācijas
atklāšanas prasības, kas jāievēro personām, kuras ieguvušas vai samazinājušas
nozīmīgu līdzdalību (5%, 10%, 15%, 20%, 30%, 50% un 75% no balsstiesīgajām
akcijām); 4.
informācijas
atklāšanas prasības, kas regulētā tirgū iekļautu vērtspapīru emitentiem
jāievēro attiecībā uz vērtspapīru īpašniekiem; 5.
emitenta
uzraudzības institūciju pienākumus; 6.
regulatorās
informācijas atklāšanas, uzglabāšanas un paziņošanas prasības; 7.
informācijas
atklāšanas valodu režīmu; 8.
atbildīgo
uzraudzības institūciju nozīmēšanas kārtību un to tiesības un pienākumus. Saskaņā ar Lamfalussy ietvaru direktīva 2004/109/EK ir pirmā
līmeņa direktīva un, lai pilnībā ieviestu visas prasības, Eiropas Komisijai
ir jāizstrādā un jāpieņem pakārtotie normatīvie akti jeb ieviešanas pasākumi
(implementing measures). Šobrīd Eiropas Komisijā izstrādes stadijā
atrodas viena direktīva un viena rekomendācija, bet Eiropas Komisija izstrādā
vēl dažus ieviešanas pasākumus, kuru teksti vēl nav publicēti. Līdz ar to pēc
iepriekš minēto ieviešanas pasākumu pieņemšanas tie būs jāievieš Latvijas
likumdošanā. |
3. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiek noteikts informācijas apjoms, kas komercsabiedrībām,
kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, ir jāiekļauj gada un
starpperiodu pārskatos. Tiks izveidota sistēma regulatorās informācijas centralizētai glabāšanai
(Oficiālā regulatorās informācijas centralizētās glabāšanas sistēma), ar
kuras palīdzību likumā noteiktās personas arī sniegs regulatoro informāciju.
Šī sistēma tiks savietota
ar pārējo dalībvalstu šim mērķim izveidotajām sistēmām un tādā veidā tiks
nodrošināta ieguldītāju informētība par dalībvalstu regulētajos tirgos
iekļautām kapitālsabiedrībām neatkarīgi no to atrašanās vietas, kā arī
vienkopus būs pieejama visa regulatorā informācija (piemēram, par akcionāru
sanāksmēm, gada pārskatiem, starpperioda finanšu pārskatiem, par nozīmīgas
līdzdalības iegūšanu u.c.). Ieviešot šīs direktīvas prasības, tiks
nodrošināta Lisabonas stratēģijā noteikto mērķu sasniegšana un veicināta
Eiropas kapitāla tirgus attīstība. |
|
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
6. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Tiks izstrādāti normatīvo aktu
projektu, lai pārņemtu direktīvas 2004/109/EK pakārtoto Eiropas Komisijas
normatīvo aktu prasības, kas vēl ir izstrādes stadijā. Izstrādāti grozījumi likumā
"Par zvērinātiem revidentiem". |
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Ar
likumprojektu tiek ieviestas Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 15. decembra
Direktīvas 2004/109/EK par atklātības prasību saskaņošanu attiecībā uz
informāciju par emitentiem, kuru vērtspapīrus atļauts tirgot regulētā tirgū,
un par grozījumiem direktīvā 2001/34/EK prasības. |
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums
1. tabula |
|
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes
2004. gada 15. decembra Direktīva 2004/109/EK par atklātības
prasību saskaņošanu attiecībā uz informāciju par emitentiem, kuru
vērtspapīrus atļauts tirgot regulētā tirgū, un par grozījumiem direktīvā
2001/34/EK (OJ L 390 2004, p.38.) |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||
1. pants 3. pants 4. pants 5. pants 6. pants 7. pants 8. pants 9. pants 10. pants 11. pants 12. pants 13. pants 14. pants 15. pants 16. pants |
Direktīvas 2004/109/EK 2. panta pirmās daļas b, d, f,
k, l, n apakšpunkts Direktīvas 2004/109/EK 1. panta otrā, trešā un ceturtā
daļa Direktīvas 2004/109/EK 2. panta pirmās daļas i)
apakšpunkts Direktīvas 2004/109/EK 3. pants Direktīvas 2004/109/EK 10. pants Direktīvas 2004/109/EK 16., 17., 18., 19. pants Direktīvas 2004/109/EK 4., 5., 6., 8. pants Direktīvas 2004/109/EK 10., 11., 12., 13., 14., 15., 20., 21., 23., 24.
pants Direktīvas 2004/109/EK 25. pants
Direktīvas 2004/109/EK 26. pants Direktīvas 2004/109/EK 7. pants |
Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst Atbilst |
Tiek noteikts,
ka turpmāk regulētā tirgus organizētājs likuma 35. panta pirmajā līdz trešajā
daļā noteiktos valdes pienākumus var deleģēt neatkarīgai ekspertu komitejai,
kuras darbību regulē tirgus organizētāja padomes apstiprināts nolikums. Šis
jautājums netiek regulēts ES tiesību aktos. Tiek veikti
labojumi, lai novērstu pretrunas starp spēkā esošo likumu un likumprojektu. Tiek veikti
labojumi, lai novērstu pretrunas starp spēkā esošo likumu un likumprojektu. Tiek veikti
labojumi, lai novērstu pretrunas starp spēkā esošo likumu un likumprojektu. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
saskaņots ar Finanšu un kapitāla tirgus komisijas konsultatīvo finanšu un
kapitāla tirgus padomi, kas ir izveidota, pamatojoties uz Finanšu un kapitāla
tirgus komisijas likuma 21. pantu, un kurā ietilpst Latvijas Komercbanku
asociācijas, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas, Latvijas Apdrošināšanas
brokeru asociācijas un Latvijas Vērtspapīru tirgus profesionālo dalībnieku
asociācijas pārstāvji. |
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Finanšu un
kapitāla tirgus komisijas konsultatīvā finanšu un kapitāla tirgus padome
likumprojektu ir atbalstījusi. |
|
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts
ir ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas lapā internetā
www.fktk.lv. |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
|
Nav notikušas. |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
VII. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav nepieciešams radīt jaunas
institūcijas. Likuma izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas funkcijas netiek paplašinātas. |
|
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Pēc likuma
pieņemšanas tas tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mājas
lapā internetā www.fktk.lv, kurā ar likumu varēs iepazīties visas
ieinteresētās personas. |
|
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likums
neierobežo indivīda tiesības. |
|
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||
Finanšu ministrs O.
Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I. Krūmane |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
L. Gaņģe |
13.12.2006 15:50
L. Gaņģe
1308
7774882, Liga.Gange@fktk.lv