07.03.2007.
9/8 -
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā otrajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu "Eiropas komunikāciju tīklu projektu vadības likums (Nr.182/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts otrajam
lasījumam
( Nr. 182
/ Lp 9 )
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 11 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Eiropas
komunikāciju tīklu projektu vadības likums
|
|
|
|
Eiropas
komunikāciju tīklu projektu vadības likums |
|
|
|
|
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti
šādi termini: |
1) atbalsta saņēmējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes
iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, šādu personu
apvienība, kā arī starptautiska organizācija, kas ir projekta īstenošanas
rezultātā radītā labuma saņēmējs un ir atbildīgs par projekta īstenošanu; |
1 |
Juridiskais
birojs Aizstāt 1.panta 1.punktā un turpmāk visā likumprojekta tekstā vārdus
Latvijas Republikā (attiecīgā locījumā) ar vārdu Latvijā (attiecīgā
locījumā). |
Atbalstīts |
1) atbalsta saņēmējs tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, Latvijā reģistrēta
juridiskā persona, šādu personu apvienība, kā arī starptautiska organizācija,
kas ir projekta īstenošanas rezultātā radītā labuma saņēmēja un atbildīga par
projekta īstenošanu; |
2) Eiropas Komisijas
uzsaukums Eiropas Komisijas izsludināts projektu iesniegumu konkurss
finansējuma saņemšanai no Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem; |
|
|
|
2) Eiropas Komisijas uzsaukums
Eiropas Komisijas izsludināts projektu iesniegumu konkurss finansējuma
saņemšanai no Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem; |
3) ieviešanas iestāde tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes
iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, šādu personu
apvienība, kā arī starptautiska organizācija, kas īsteno projektu; |
|
|
|
3) ieviešanas iestāde tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, Latvijā reģistrēta
juridiskā persona, šādu personu apvienība, kā arī starptautiska organizācija,
kas īsteno projektu; |
4) projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes
iestāde, Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, šādu personu
apvienība, kā arī starptautiska organizācija, kura iesniegusi projekta
iesniegumu attiecīgā projekta īstenošanai par Eiropas komunikāciju tīklu
budžeta līdzekļiem; |
|
|
|
4) projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde,
Latvijā reģistrēta juridiskā persona, šādu personu apvienība, kā arī
starptautiska organizācija, kas iesniegusi projekta iesniegumu attiecīgā
projekta īstenošanai par Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem; |
5) projekta iesniegums
iesniegums (veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā
finansējuma saņemšanai no Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem; |
2 |
Juridiskais
birojs Papildināt 1.panta 5.punktu pirms vārda iekavās veidlapa ar vārdu
aizpildīta . |
Atbalstīts |
5) projekta iesniegums
iesniegums (aizpildīta veidlapa un tās pielikumi) projektam nepieciešamā
finansējuma saņemšanai no Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem; |
6) projekta izpildītājs fiziskā vai juridiskā persona vai šādu
personu apvienība, kas ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, veikt preču
piegādes vai būvdarbus projekta īstenošanai. |
|
|
|
6) projekta izpildītājs fiziskā vai juridiskā persona vai šādu personu
apvienība, kura ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, piegādāt preces vai
veikt būvdarbus projekta īstenošanai. |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas
komunikāciju tīklu projektu vadību Latvijā, ciktāl to nenosaka Eiropas
Savienības normatīvie akti. Eiropas Savienības finansiālā palīdzība projektu
īstenošanai par Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem tiek piešķirta
saskaņā ar Eiropas Padomes 1995.gada 18.septembra Regulu (EK) Nr.2236/95, ar
ko paredz vispārējus noteikumus Kopienas finansiāla atbalsta piešķiršanai
Eiropas komunikāciju tīklu jomā (grozīta ar Eiropas Padomes 1999.gada
19.jūlija Regulu (EK) Nr.1655/1999, Eiropas Padomes 2004.gada 21.aprīļa
Regulu (EK) Nr.807/2004 un Eiropas Padomes 2005.gada 6.jūlija Regulu (EK)
Nr.1159/2005) (turpmāk Regula (EK) Nr.2236/95). |
|
|
Redakcionāli precizēts |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir
izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas komunikāciju tīklu projektu vadību
Latvijā, ciktāl to nenosaka Eiropas Savienības normatīvie akti. Eiropas
Savienības finansiālā palīdzība projektu īstenošanai par Eiropas komunikāciju
tīklu budžeta līdzekļiem tiek piešķirta saskaņā ar Eiropas Padomes 1995.gada
18.septembra regulu (EK) Nr.2236/95, ar ko paredz vispārējus noteikumus
Kopienas finansiāla atbalsta piešķiršanai Eiropas komunikāciju tīklu jomā
[grozīta ar Eiropas Padomes 1999.gada 19.jūlija regulu (EK) Nr.1655/1999,
Eiropas Padomes 2004.gada 21.aprīļa regulu (EK) Nr.807/2004 un Eiropas
Padomes 2005.gada 6.jūlija regulu (EK) Nr.1159/2005] [turpmāk regula
(EK) Nr.2236/95]. |
3.pants. Likuma darbība (1) Likums nosaka par Eiropas komunikāciju tīklu budžeta
līdzekļiem līdzfinansēto transporta un enerģētikas infrastruktūras projektu
(turpmāk projekts) sagatavošanu, apstiprināšanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
3 |
Juridiskais
birojs Aizstāt 3. panta nosaukumā
vārdu darbība ar vārdiem darbības joma; aizstāt pirmajā daļā vārdus īstenošanu un uzraudzību ar vārdiem
īstenošanu, kā arī īstenošanas uzraudzību un kontroli. |
Atbalstīts |
3.pants. Likuma darbības joma (1) Likums
nosaka par Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļiem līdzfinansēto
transporta un enerģētikas infrastruktūras projektu (turpmāk projekts)
sagatavošanu, apstiprināšanu, īstenošanu, kā arī īstenošanas uzraudzību un
kontroli. |
(2) Šo likumu piemēro projektiem, kuri tiek pieteikti
apstiprināšanai Eiropas Komisijā līdz 2013.gada 31.decembrim. |
|
|
|
(2) Šo likumu
piemēro projektiem, kuri tiek pieteikti apstiprināšanai Eiropas Komisijā līdz
2013.gada 31.decembrim. |
(3) Šo likumu nepiemēro telekomunikāciju projektiem. |
|
|
|
(3) Šo likumu
nepiemēro telekomunikāciju projektiem. |
II nodaļa Projektu vadībā iesaistītās
institūcijas un to funkcijas projektu īstenošanā 4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā iestāde nodrošina Regulā (EK) Nr.2236/95 noteikto
dalībvalsts pienākumu izpildi. |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
II nodaļa Projektu vadībā iesaistītās institūcijas un to
funkcijas projektu īstenošanā 4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā iestāde
nodrošina regulā (EK) Nr.2236/95 noteikto dalībvalsts pienākumu izpildi. |
(2) Vadošās iestādes funkcijas veic: |
|
|
|
(2) Vadošās
iestādes funkcijas veic: |
1) Satiksmes ministrija transporta nozares projektiem; |
|
|
|
1) Satiksmes
ministrija transporta nozares projektiem; |
2) Ekonomikas ministrija enerģētikas nozares projektiem. |
|
|
|
2) Ekonomikas
ministrija enerģētikas nozares projektiem. |
(3) Vadošā iestāde nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi
atbildīgo amatpersonu. |
|
|
|
(3) Vadošā
iestāde nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi atbildīgo amatpersonu. |
(4) Vadošā iestāde veic šādas funkcijas: |
|
|
|
(4) Vadošā
iestāde veic šādas funkcijas: |
1) nodrošina Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu
apgūšanas administratīvo vadību, projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli,
kā arī projekta vadībā iesaistīto iestāžu darba koordināciju un sadarbību ar
Eiropas Komisiju; |
|
|
|
1) nodrošina
Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu apgūšanas administratīvo vadību,
projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, kā arī projekta vadībā
iesaistīto iestāžu darba koordināciju un sadarbību ar Eiropas Komisiju; |
2) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izsludina Eiropas
Komisijas uzsaukumu, pieņem un izvērtē projekta iesniegumu un iesniedz to
apstiprināšanai Eiropas Komisijā (projekta iesniegums tiek apstiprināts ar
Eiropas Komisijas lēmumu); |
4 |
Atbildīgā
komisija Izteikt 4. panta ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā publicē Eiropas
Komisijas uzsaukumu, pieņem un izvērtē projekta iesniegumu un iesniedz to
apstiprināšanai Eiropas Komisijā. |
Atbalstīts |
2) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā publicē Eiropas Komisijas uzsaukumu, pieņem un
izvērtē projekta iesniegumu un iesniedz to apstiprināšanai Eiropas Komisijā; |
3) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izvērtē sagatavotos
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā un iesniedz tos
apstiprināšanai Eiropas Komisijā; |
|
|
|
3) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā izvērtē sagatavotos priekšlikumus par grozījumiem
Eiropas Komisijas lēmumā un iesniedz tos apstiprināšanai Eiropas Komisijā; |
4) nodrošina projekta īstenošanas pārskatu, ziņojumu, starpposma
un noslēguma maksājuma pieprasījumu pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijā; |
|
|
|
4) nodrošina
projekta īstenošanas pārskatu, ziņojumu, starpposma un noslēguma maksājuma
pieprasījumu pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijai; |
5) plāno projektu finansējumu atbilstoši naudas plūsmai
atsevišķā valsts budžeta programmā; |
|
|
|
5) plāno
projektu finansējumu atbilstoši naudas plūsmai atsevišķā valsts budžeta
programmā; |
6) sagatavo maksājuma uzdevumus ieviešanas iestādei vai atbalsta
saņēmējam maksājumu veikšanai projekta ietvaros un iesniedz tos maksājumu
iestādei; |
|
|
|
6) sagatavo
maksājuma uzdevumus ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam maksājuma
veikšanai projekta ietvaros un iesniedz tos maksājumu iestādei; |
7) pārskata Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu
izmantošanu reglamentējošos Latvijas Republikas normatīvos aktus un sagatavo
projektus par grozījumiem tajos, nodrošinot
šo normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem,
un pilnveido projektu vadības, uzraudzības un kontroles procedūras; |
5 |
Juridiskais
birojs Izteikt 4. panta ceturtās daļas 7.punktu šādā redakcijā: 7) sagatavo priekšlikumus grozījumiem Latvijas normatīvajos aktos,
nolūkā nodrošināt šo normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības
normatīvajiem aktiem un pilnveidot projektu vadības, uzraudzības un kontroles
procedūras;; |
Atbalstīts redakcionāli precizējot. |
7) sagatavo
priekšlikumus grozījumiem Latvijas normatīvajos aktos, lai nodrošinātu šo
normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem un
pilnveidotu projektu vadības, uzraudzības un kontroles procedūras; |
8) organizē informācijas un publicitātes pasākumus par valstij
piešķirto Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu izmantošanu. |
|
|
|
8) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par valstij piešķirto Eiropas
komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu izmantošanu. |
(5) Ja atbalsta saņēmējs ir vadošā iestāde, tā izvērtē projekta
iesniegumu un iesniedz atbilstošu projekta iesniegumu Eiropas Komisijā.
Projekta īstenošanas laikā vadošā iestāde nodrošina projekta īstenošanas un
kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
|
|
|
(5) Ja
atbalsta saņēmējs ir vadošā iestāde, tā izvērtē projekta iesniegumu un
iesniedz atbilstošu projekta iesniegumu Eiropas Komisijai. Projekta
īstenošanas laikā vadošā iestāde nodrošina projekta īstenošanas un kontroles
funkciju nodalīšanu iestādē. |
5.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu iestādes funkcijas veic Valsts kase. |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
5.pants. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu
iestādes funkcijas veic Valsts kase. |
(2) Maksājumu iestāde veic šādas funkcijas: |
|
|
|
(2) Maksājumu
iestāde veic šādas funkcijas: |
1) Valsts kasē atver kontu vadošajai iestādei Eiropas
komunikāciju tīklu budžeta līdzekļu saņemšanai no Eiropas Komisijas; |
|
|
|
1) atver
Valsts kasē kontu vadošajai iestādei Eiropas komunikāciju tīklu budžeta
līdzekļu saņemšanai no Eiropas Komisijas; |
2) saņem no Eiropas Komisijas Eiropas komunikāciju tīklu budžeta
līdzekļus un veic to uzskaiti vadošās iestādes kontā; |
|
|
|
2) saņem no
Eiropas Komisijas Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļus un veic to
uzskaiti vadošās iestādes kontā; |
3) pamatojoties uz vadošās iestādes iesniegtajiem maksājuma
uzdevumiem ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam, veic maksājumus
projekta ietvaros un nodrošina konta izrakstu izsniegšanu; |
|
|
|
3) pamatojoties
uz vadošās iestādes iesniegtajiem maksājuma uzdevumiem ieviešanas iestādei
vai atbalsta saņēmējam, veic maksājumus projekta ietvaros un nodrošina konta
izrakstu izsniegšanu; |
4) pamatojoties uz vadošās iestādes
iesniegtajiem maksājuma uzdevumiem, atmaksā Eiropas Komisijai neapgūtos un
neatbilstoši izlietotos Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļus. |
|
|
|
4) pamatojoties uz vadošās iestādes iesniegtajiem maksājuma
uzdevumiem, atmaksā Eiropas Komisijai neapgūtos un neatbilstoši izlietotos
Eiropas komunikāciju tīklu budžeta līdzekļus. |
6.pants. Atbalsta saņēmējs Atbalsta saņēmējs nodrošina Eiropas Komisijas lēmuma nosacījumu
izpildi un veic šādas funkcijas: |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
6.pants. Atbalsta saņēmējs Atbalsta saņēmējs
nodrošina Eiropas Komisijas lēmuma nosacījumu izpildi un veic šādas
funkcijas: |
1) nodrošina projekta īstenošanā radīto labumu uzskaiti savā
grāmatvedībā; |
|
|
|
1) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu uzskaiti savā grāmatvedībā; |
2) nodrošina projekta īstenošanā radīto labumu racionālu
izmantošanu un uzturēšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas Latvijas
Republikas un Eiropas Savienības normatīvajos aktos budžeta un finanšu jomā; |
|
|
|
2) nodrošina
projekta īstenošanā radīto labumu racionālu izmantošanu un uzturēšanu
atbilstoši prasībām, kas noteiktas Latvijas un Eiropas Savienības
normatīvajos aktos budžeta un finanšu jomā; |
3) ja nepieciešams, sagatavo un iesniedz vadošajai iestādei
izvērtēšanai priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā; |
|
|
|
3) ja
nepieciešams, sagatavo un iesniedz izvērtēšanai vadošajā iestādē
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā; |
4) kontrolē projekta ieviešanas gaitu, veic pārbaudes projekta
īstenošanas vietā un dokumentē tās; |
|
|
|
4) kontrolē
projekta ieviešanas gaitu, veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un
dokumentē tās; |
5) informē vadošo iestādi par pasākumiem, kas veikti,
lai novērstu visu līmeņu pārbaudēs atklātos trūkumus par projekta īstenošanu,
ja tādi ir bijuši; |
|
|
|
5) informē vadošo iestādi par pasākumiem, kas
veikti, lai novērstu visu līmeņu pārbaudēs atklātos trūkumus projekta
īstenošanā; |
6) nekavējoties informē vadošo iestādi par atklātajām
neatbilstībām projekta īstenošanas laikā un par pasākumiem to novēršanai; |
|
|
|
6) nekavējoties
informē vadošo iestādi par atklātajām neatbilstībām projekta īstenošanas
laikā un par pasākumiem to novēršanai; |
7) sagatavo un iesniedz vadošajai iestādei ziņojumus un
pārskatus atbilstoši Eiropas Komisijas lēmuma nosacījumiem un šā likuma
8.panta pirmajā daļā minētajam līgumam; |
|
|
|
7) sagatavo un
iesniedz vadošajai iestādei ziņojumus un pārskatus atbilstoši Eiropas
Komisijas lēmuma nosacījumiem un šā likuma 8.panta pirmajā daļā minētajam
līgumam; |
8) iesniedz vadošajai iestādei projekta vadības un iekšējās kontroles
sistēmas aprakstu, kā arī par projekta vadību atbildīgo personu sarakstu un
kontaktinformāciju; |
|
|
|
8) iesniedz
vadošajai iestādei projekta vadības un iekšējās kontroles sistēmas aprakstu,
kā arī par projekta vadību atbildīgo personu sarakstu un kontaktinformāciju; |
9) organizē iepirkuma procedūru projekta īstenošanas vajadzībām atbilstoši
Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; |
6 |
Juridiskais
birojs Izslēgt 6. panta 9.punktā
vārdus atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām; |
Atbalstīts |
9) organizē
iepirkuma procedūru projekta īstenošanas vajadzībām; |
10) slēdz līgumu ar projekta izpildītāju par pakalpojumu
sniegšanu, preču piegāžu vai būvdarbu veikšanu (turpmāk iepirkuma līgums)
un veic maksājumus atbilstoši iepirkuma līguma noteikumiem; |
7 |
Juridiskais
birojs Izslēgt 6. panta 10.punktā vārdus (turpmāk iepirkuma līgums). |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
10) slēdz
līgumu ar projekta izpildītāju par pakalpojumu sniegšanu, preču piegādēm vai
būvdarbiem un veic maksājumus atbilstoši iepirkuma līguma noteikumiem; |
11) nodrošina projekta izpildītāja iesniegto maksājuma dokumentu
(par saņemto pakalpojumu, piegādāto preču un veikto būvdarbu apjomu, kvalitāti
un citiem iepirkuma līguma noteikumiem) pārbaudi; |
|
|
|
11) nodrošina
projekta izpildītāja iesniegto maksājuma dokumentu (par saņemto pakalpojumu,
piegādāto preču un veikto būvdarbu apjomu, kvalitāti un citiem iepirkuma
līguma noteikumiem) pārbaudi; |
12) organizē informācijas un publicitātes pasākumus par projektu
īstenošanu. |
|
|
|
12) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par projekta īstenošanu. |
7.pants. Ieviešanas iestāde Ja ieviešanas iestāde nav atbalsta saņēmējs, tad, noslēdzot līgumu
par projekta īstenošanu, atbalsta saņēmējs var nodot šā likuma 6.pantā
noteiktās funkcijas ieviešanas iestādei. |
|
|
|
7.pants. Ieviešanas iestāde Ja ieviešanas
iestāde nav atbalsta saņēmējs, tad, slēdzot līgumu par projekta īstenošanu,
atbalsta saņēmējs var nodot šā likuma 6.pantā noteiktās funkcijas ieviešanas
iestādei. |
8.pants. Sadarbība iestāžu
funkciju īstenošanā (1) Vadošā iestāde slēdz līgumu ar atbalsta saņēmēju vai
ieviešanas iestādi par projekta īstenošanas un uzraudzības kārtību (turpmāk
sadarbības līgums). |
8 |
Juridiskais
birojs Izslēgt 8. panta pirmajā daļā vārdus (turpmāk sadarbības līgums); |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
8.pants. Sadarbība iestāžu funkciju veikšanā (1) Vadošā
iestāde slēdz līgumu ar atbalsta saņēmēju vai ieviešanas iestādi par projekta
īstenošanas un uzraudzības kārtību. |
(2) Atbalsta saņēmējs iesniedz vadošajai iestādei šā likuma
7.pantā minētā līguma kopiju. |
|
|
|
(2) Atbalsta
saņēmējs iesniedz vadošajai iestādei šā likuma 7.pantā minētā līguma kopiju. |
III nodaļa Projekta iesnieguma
iesniegšana, saskaņošana un apstiprināšana 9.pants. Projekta iesnieguma
iesniegšana (1) Projekta iesniedzējs atbilstoši šā likuma 4.panta ceturtās
daļas 2.punktam sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu vadošajai iestādei. |
|
|
|
III nodaļa Projekta iesnieguma iesniegšana, saskaņošana un
apstiprināšana 9.pants. Projekta iesnieguma iesniegšana (1) Projekta
iesniedzējs atbilstoši šā likuma 4.panta ceturtās daļas 2.punktam sagatavo un
iesniedz projekta iesniegumu vadošajai iestādei. |
(2) Projekta iesniedzējs paredz projekta īstenošanai
nepieciešamo līdzfinansējumu no saviem līdzekļiem. |
|
|
|
(2) Projekta
iesniedzējs paredz projekta īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu no
saviem līdzekļiem. |
10.pants. Projekta iesnieguma
saskaņošana (1) Vadošā iestāde atbilstoši šā likuma 4.panta ceturtās daļas
2.punktam izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta
iesnieguma iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas Komisijā vai tā noraidīšanu. |
|
|
|
10.pants. Projekta iesnieguma saskaņošana (1) Vadošā
iestāde atbilstoši šā likuma 4.panta ceturtās daļas 2.punktam izvērtē
projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu
apstiprināšanai Eiropas Komisijā vai tā noraidīšanu. |
(2) Ja projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo
atzinumu par projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta
iesniedzējs precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai
iestādei. |
|
|
|
(2) Ja
projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu par
projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs
precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai iestādei. |
11.pants. Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu
saņemšanas no Eiropas Komisijas informē projekta iesniedzēju par Eiropas
Komisijas iebildumiem un komentāriem attiecībā uz projekta iesniegumu. |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
11.pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc tam, kad dokuments saņemts no Eiropas
Komisijas, informē projekta iesniedzēju par Eiropas Komisijas iebildumiem un
komentāriem attiecībā uz projekta iesniegumu. |
(2) Jebkurus grozījumus projekta iesniegumā pēc tā iesniegšanas Eiropas
Komisijā projekta iesniedzējs saskaņo ar vadošo iestādi. |
|
|
|
(2) Jebkurus
grozījumus projekta iesniegumā pēc tā iesniegšanas Eiropas Komisijai projekta
iesniedzējs saskaņo ar vadošo iestādi. |
IV nodaļa Finanšu kontrole un audits |
9 |
Juridiskais
birojs Izteikt IV nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: IV nodaļa Projektu īstenošanas kontrole
un audits. |
Atbalstīts Redakcionāli precizējot |
IV nodaļa Projekta
īstenošanas kontrole un audits |
12.pants. Projektu īstenošanas
kontrole (1) Vadošā iestāde nodrošina projektu īstenošanas kontroli un
veic: |
|
|
Redakcionāli precizēts panta teksts |
12.pants. Projekta īstenošanas kontrole (1) Vadošā
iestāde nodrošina projekta īstenošanas kontroli un veic: |
1) pārbaudes projekta īstenošanas vietā; |
|
|
|
1) pārbaudes
projekta īstenošanas vietā; |
2) projektu īstenošanā iesaistīto institūciju iekšējo kontroles
sistēmu atbilstības un efektivitātes auditu; |
|
|
|
2) projekta
īstenošanā iesaistīto institūciju iekšējās kontroles sistēmu atbilstības un
efektivitātes auditu; |
3) starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījumu dokumentu
pārbaudi un izdevumu sertificēšanu un iesniedz minētos dokumentus Eiropas
Komisijā. |
|
|
|
3) starpposma
un noslēguma maksājuma pieprasījuma dokumentu pārbaudi un izdevumu
sertificēšanu un iesniedz minētos dokumentus Eiropas Komisijai. |
(2) Šā panta pirmās daļas 2.punktā minēto auditu veic neatkarīga
vadošās iestādes struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta
īstenošanā, maksājumu veikšanā un šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā minēto
pārbaužu veikšanā. |
|
|
|
(2) Šā panta
pirmās daļas 2.punktā minēto auditu veic neatkarīga vadošās iestādes
struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta īstenošanā, maksājumu
veikšanā un šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā minēto pārbaužu veikšanā. |
(3) Ja atbalsta saņēmējs nav valsts iestāde, atbalsta saņēmējs
slēdz līgumu par neatkarīga audita veikšanu projekta izdevumu atbilstības
apstiprināšanai. |
|
|
|
(3) Ja
atbalsta saņēmējs nav valsts iestāde, tas slēdz līgumu par neatkarīga audita
veikšanu projekta izdevumu atbilstības apstiprināšanai. |
(4) Ja atbalsta saņēmējs ir valsts iestāde, vadošā iestāde ir
tiesīga pieprasīt slēgt līgumu par neatkarīga audita veikšanu projekta
izdevumu atbilstības apstiprināšanai. |
|
|
|
(4) Ja
atbalsta saņēmējs ir valsts iestāde, vadošā iestāde ir tiesīga pieprasīt, lai
tiek slēgts līgums par neatkarīga audita veikšanu projekta izdevumu
atbilstības apstiprināšanai. |
(5) Atbalsta saņēmējs šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētos
dokumentus kopā ar maksājuma pieprasījuma dokumentiem iesniedz vadošajai
iestādei. |
10 |
Juridiskais
birojs Aizstāt 12.panta piektajā daļā vārdu minētos dokumentus ar vārdiem
minēto līgumu. |
Atbalstīts |
(5) Atbalsta
saņēmējs šā panta trešajā un ceturtajā daļā minēto līgumu kopā ar maksājuma
pieprasījuma dokumentiem iesniedz vadošajai iestādei. |
(6) Kārtību, kādā projektu vadībā iesaistītās institūcijas
sniedz ziņas par konstatētajiem pārkāpumiem un neatbilstībām projekta
īstenošanā, kā arī atmaksā projekta ietvaros neatbilstoši veiktos
izdevumus, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
(6) Kārtību,
kādā projekta vadībā iesaistītās institūcijas sniedz ziņas par konstatētajiem
pārkāpumiem un neatbilstībām projekta īstenošanā, kā arī atmaksā projekta
ietvaros neatbilstoši veiktos izdevumus, nosaka Ministru kabinets. |
13.pants. Projekta īstenošanas
audits (1) Vadošā iestāde, Valsts kontrole, Eiropas Komisija, Eiropas
Revīzijas palāta un Eiropas Birojs krāpšanas apkarošanai var veikt projekta
ieviešanas pārbaudi. |
|
|
|
13.pants. Projekta īstenošanas audits (1) Vadošā
iestāde, Valsts kontrole, Eiropas Komisija, Eiropas Revīzijas palāta un
Eiropas Birojs krāpšanas apkarošanai var veikt projekta ieviešanas pārbaudi. |
(2) Vadošā iestāde, ieviešanas iestāde, atbalsta saņēmējs un
projekta izpildītājs: |
|
|
|
(2) Vadošā
iestāde, ieviešanas iestāde, atbalsta saņēmējs un projekta izpildītājs: |
1) uzrāda auditoriem ar projekta īstenošanu saistītos
dokumentus; |
|
|
|
1) uzrāda
auditoriem ar projekta īstenošanu saistītos dokumentus; |
2) nodrošina pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām
materiālajām vērtībām un telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo
auditu; |
|
|
|
2) nodrošina
pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām materiālajām vērtībām un
telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo auditu; |
3) sagatavo nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas; |
|
|
|
3) sagatavo
nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas; |
4) sniedz auditoriem paskaidrojumus par projekta sagatavošanu,
īstenošanu un uzraudzību. |
|
|
|
4) sniedz
auditoriem paskaidrojumus par projekta sagatavošanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
(3) Vadošajai iestādei ir tiesības pieaicināt trešo personu
veikt neatkarīgu auditu projekta īstenošanas gaitā, lai pārliecinātos par
projekta atbilstošu īstenošanu. Atbalsta saņēmējs vai ieviešanas iestāde sedz
ārējā audita izdevumus no saviem līdzekļiem, ja, veicot auditu,
konstatētas neatbilstības projekta īstenošanā atbalsta saņēmēja vai
ieviešanas iestādes atbildīgo darbinieku apzinātas darbības, bezdarbības
vai neuzmanības dēļ. |
11 |
Juridiskais
birojs Aizstāt 13. panta trešajā daļā vārdus ārējā audita ar vārdiem
neatkarīgā audita; aizstāt trešajā daļā vārdus apzinātas darbības, bezdarbības vai
neuzmanības dēļ ar vārdiem vainas dēļ. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts daļas teksts |
(3) Vadošajai
iestādei ir tiesības projekta īstenošanas gaitā neatkarīga audita veikšanai
pieaicināt trešo personu, lai pārliecinātos par projekta atbilstošu
īstenošanu. Atbalsta saņēmējs vai ieviešanas iestāde sedz neatkarīgā audita
izdevumus no saviem līdzekļiem, ja, veicot auditu, projekta īstenošanā
konstatētas neatbilstības, kas radušās atbalsta saņēmēja vai ieviešanas
iestādes atbildīgo darbinieku vainas dēļ. |
14.pants. Projekta
dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus, kas saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu,
visas projekta īstenošanā iesaistītās iestādes glabā atbilstoši Latvijas
Republikas normatīvajos aktos un Eiropas Komisijas lēmumā noteiktajām
prasībām par dokumentu uzglabāšanas termiņiem. |
|
|
|
14.pants. Projekta dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus, kas
saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu, visas projekta īstenošanā
iesaistītās iestādes glabā atbilstoši Latvijas normatīvajos aktos un Eiropas
Komisijas lēmumā noteiktajām prasībām par dokumentu uzglabāšanas termiņiem. |
Pārejas noteikums Ministru kabinets līdz 2007.gada 30.septembrim izdod šā likuma
4.panta ceturtās daļas 2.punktā, 4.panta ceturtās daļas 3.punktā un 12.panta
sestajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
Pārejas noteikums Ministru kabinets
līdz 2007.gada 30.septembrim izdod šā likuma 4.panta ceturtās daļas 2.punktā,
4.panta ceturtās daļas 3.punktā un 12.panta sestajā daļā minētos noteikumus. |