3.05.2007.
9/8 -
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā Par autoceļiem (Nr.173/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
( Nr.
173 / Lp 9 )
Spēkā esošā
redakcija |
Otrā lasījuma
redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 10 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Par autoceļiem |
Grozījumi likumā Par
autoceļiem |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par autoceļiem |
|
Izdarīt likumā Par autoceļiem (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1992,
13./14.nr.; 1994, 5.nr.; 1997, 22.nr.; 2002, 21.nr.; 2003, 23.nr.;
2004, 23.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
Redakcionāli precizēts |
Izdarīt likumā Par autoceļiem (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 13./14.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 5.nr.; 1997, 22.nr.; 2002, 21.nr.; 2003, 23.nr.; 2004,
23.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus: |
3.pants. Autoceļu iedalījums (1) Visi Latvijas autoceļi pēc to nozīmes iedalāmi: - valsts autoceļos; - pašvaldību ceļos; - uzņēmumu (lauksaimniecības, mežsaimniecības,
energosaimniecības u.c. uzņēmumu)
ceļos; - māju ceļos. |
1. 3.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus uzņēmumu (lauksaimniecības,
mežsaimniecības, energosaimniecības u.c. uzņēmumu) ar vārdu komersantu; |
|
|
|
1. 3.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus uzņēmumu
(lauksaimniecības, mežsaimniecības, energosaimniecības u.c. uzņēmumu) ar
vārdu komersantu; |
|
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: (11) Šā likuma izpratnē ar terminu komersantu ceļi
saprotami arī ceļi, kas pieder uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) kā tiesību
subjektiem, kā arī citām privāto tiesību juridiskajām personām.; |
|
|
|
papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā: (11) Šā likuma izpratnē ar
terminu komersantu ceļi saprotami arī ceļi, kas pieder uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)
kā tiesību subjektiem, kā arī citām privāto tiesību juridiskajām personām.; |
(2) Māju ceļš nesavieno citus augstāka līmeņa ceļus. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts autoceļi iedalāmi: - galvenajos valsts autoceļos, kas Latvijas Republikas ceļu tīklu
savieno ar citu valstu ceļu tīklu un Latvijas Republikas galvaspilsētu - ar
rajonu administratīvajiem centriem; - 1. šķiras valsts autoceļos, kas rajonu administratīvos centrus
savieno savā starpā un citus republikas nozīmes administratīvos,
saimnieciskos un kultūras centrus - savā starpā un ar rajonu
administratīvajiem centriem vai ar valsts autoceļiem; - 2. šķiras valsts autoceļos. Tie ir pārējie valsts autoceļi, kuri
par tādiem noteikti saskaņā ar Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas un
pašvaldību iestāžu vienošanos. |
izteikt trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Valsts autoceļi iedalāmi: 1) galvenajos autoceļos, kas valsts autoceļu tīklu savieno ar citu
valstu galveno ceļu tīklu un galvaspilsētu ar nozīmīgākajiem rajonu
administratīvajiem centriem; 2) 1.šķiras autoceļos, kas rajonu administratīvos centrus, kā
arī citus valsts nozīmes administratīvos, saimnieciskos un kultūras centrus
savieno savā starpā vai ar rajonu administratīvajiem centriem, vai ar
galvenajiem vai 1.šķiras autoceļiem; 3) 2.šķiras autoceļos, kas pagastu vai novadu administratīvos centrus
savieno savā starpā vai ar rajonu administratīvajiem centriem, vai ar citām
vietējās nozīmes apdzīvotām vietām, saimnieciskajiem un kultūras centriem,
vai ar valsts autoceļiem. |
|
|
|
izteikt trešo un ceturto daļu šādā
redakcijā: (3) Valsts autoceļi iedalāmi: 1) galvenajos autoceļos, kas valsts autoceļu
tīklu savieno ar citu valstu galveno ceļu tīklu un galvaspilsētu ar
nozīmīgākajiem rajonu administratīvajiem centriem; 2) 1.šķiras autoceļos, kas rajonu
administratīvos centrus, kā arī citus valsts nozīmes administratīvos,
saimnieciskos un kultūras centrus savieno savā starpā vai ar rajonu
administratīvajiem centriem, vai ar galvenajiem vai 1.šķiras autoceļiem; 3) 2.šķiras autoceļos, kas pagastu vai novadu
administratīvos centrus savieno savā starpā vai ar rajonu administratīvajiem
centriem, vai ar citām vietējās nozīmes apdzīvotām vietām, saimnieciskajiem
un kultūras centriem, vai ar valsts autoceļiem. |
(4) Autoceļu sarakstus apstiprina Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
(4) Valsts autoceļu un valsts autoceļa
maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstus nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
(4) Valsts
autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu
posmu sarakstus nosaka Ministru kabinets. |
4.pants. Autoceļu piederība (1) Valsts autoceļi un to zemes ar visām šo autoceļu kompleksā
ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, kas nodots Valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" pārziņā. |
2. 4.pantā: papildināt pirmo daļu pēc vārda zemes ar
vārdiem tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas; |
|
|
|
2. 4.pantā: papildināt pirmo
daļu pēc vārda zemes ar vārdiem tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas; |
(2) Hidrotehniskās būves šķērsojoša un to sastāvā ietilpstoša ceļa
posma uzturēšanas un rekonstrukcijas noteikumus nosaka saskaņā ar Latvijas
Republikas Satiksmes ministrijas un attiecīgā resora īpašu vienošanos. |
|
|
|
|
|
(3) Pašvaldību, uzņēmumu un māju ceļi un to zemes ir attiecīgo
pašvaldību, uzņēmumu vai fizisko personu īpašums. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
papildināt trešo daļu pēc vārda zemes ar
vārdiem tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas; aizstāt trešajā daļā vārdu uzņēmumu ar vārdu komersantu. |
|
|
|
papildināt trešo
daļu pēc vārda zemes ar vārdiem tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas; aizstāt trešajā daļā vārdu uzņēmumu ar
vārdu komersantu. |
5.pants. Autoceļu lietošanas tiesības (1) Ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot
visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu
satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts
aizsardzību. Uzņēmumu un māju ceļus var lietot satiksmei ar īpašnieka
atļauju. |
3. 5.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdu Uzņēmumu ar vārdu Komersantu; |
1 2 |
Juridiskais
birojs 5.pantā: Izslēgt vai precizēt pirmās
daļas otro teikumu, tā kā tas ir pretrunā ar panta ceturto daļu Atbildīgā
komisija 5.pantā: izslēgt pirmās daļas otro teikumu; |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr.2 Atbalstīts |
3. 5.pantā: izslēgt pirmās daļas otro teikumu; |
(2) Autoceļu lietošanu uz laiku var aizliegt vai ierobežot
nelabvēlīgu ceļa vai klimatisko apstākļu dēļ, kā arī citos gadījumos, kad
braukšana pa autoceļiem kļūst bīstama. |
|
|
|
|
|
(3) Kārtību, kādā uz valsts autoceļiem un pašvaldību ceļiem
aizliedzama vai ierobežojama transportlīdzekļu satiksme, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
|
|
|
(4) Par uzņēmumu ceļu lietošanas aizliegumu vai ierobežošanu lemj
attiecīgais uzņēmums, iestāde, organizācija kopīgi ar pašvaldību iestādēm,
bet par māju ceļiem - to īpašnieks. |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Par komersantu ceļu un māju ceļu lietošanas aizliegumu vai
ierobežošanu lemj to īpašnieks kopīgi ar attiecīgo pašvaldību. |
3 4 |
Juridiskais
birojs Izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Par komersantu ceļu un māju ceļu lietošanas aizliegumu vai tā
atcelšanu lemj to īpašnieks par to informējot attiecīgo vietējo pašvaldību.; Atbildīgā
komisija izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Par komersantu ceļu un māju ceļu lietošanas aizliegumu, ierobežojumiem
vai to atcelšanu lemj autoceļa īpašnieks, saskaņojot to ar attiecīgo vietējo
pašvaldību. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr.4 Atbalstīts |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Par komersantu ceļu un māju ceļu
lietošanas aizliegumu, ierobežojumiem vai to atcelšanu lemj autoceļa
īpašnieks, saskaņojot to ar attiecīgo vietējo pašvaldību. |
(5) Par valsts autoceļu un pašvaldību ceļu lietošanas aizliegumu vai
ierobežošanu ir jāpaziņo laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", kā arī
vietējā laikrakstā. |
|
|
|
|
|
(6) (Izslēgta ar 01.10.97. likumu). (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
|
|
|
|
|
7.pants. Iestādes, kas īsteno autoceļu valsts
pārvaldi, un to kompetence (1) Autoceļu valsts pārvaldi īsteno Satiksmes ministrija. |
|
|
|
|
|
(2) Ministru kabinets nosaka pašvaldību, uzņēmumu un māju ceļu
būvniecības, rekonstrukcijas un uzturēšanas pārraudzības kārtību. |
4. Aizstāt 7.panta otrajā un trešajā daļā vārdu uzņēmumu ar vārdu
komersantu. |
|
|
|
4. 7.pantā: aizstāt otrajā un trešajā daļā vārdu
uzņēmumu ar vārdu komersantu; |
(3) Satiksmes ministrija var deleģēt valsts autoceļu tīkla
pārvaldīšanu, valsts autoceļu tīkla finansējuma administrēšanu, iepirkuma
organizēšanu valsts vajadzībām, valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu
programmu vadību un izpildes kontroli, ceļu satiksmes organizācijas
uzraudzību, valsts autoceļu būvniecības programmu vadību un būvniecības
uzraudzību, kā arī pašvaldību, uzņēmumu un māju ceļu būvniecības,
rekonstrukcijas, ikdienas uzturēšanas un periodiskās uzturēšanas pārraudzību
valsts akciju sabiedrībai "Latvijas Valsts ceļi" saskaņā ar līgumu. (10.11.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
5 6 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts papildināt 7.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā: 4) Eiropas Padomes Regulas Nr.1260/1999 (1999.gada 21.jūnijs), ar ko
paredz vispārīgus noteikumus par struktūrfondiem, 30.panta 4.punkta izpildei
valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts ceļi ir tiesīga slēgt līgumus par
valsts autoceļu ceļu zemes nodalījuma joslas nodošanu pašvaldībām
bezatlīdzības lietošanā.; Atbildīgā
komisija Papildināt 7.pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Lai nodrošinātu Padomes 1999.gada 21.jūnija
regulas (EK) Nr.1260/1999, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par
struktūrfondiem, 30.panta 4.punktā un Padomes 2006.gada 11.jūlija regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz
vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo
fondu un Kohēzijas fondu un atceļ regulu (EK) Nr.1260/1999, 57.panta
1.punktā minētās prasības, Valsts akciju sabiedrība Latvijas Valsts
ceļi ir tiesīga slēgt līgumus par valsts autoceļu ceļu zemes nodalījuma
joslas nodošanu pašvaldībām bezatlīdzības lietošanā. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr.6 Atbalstīts |
papildināt pantu ar
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Lai nodrošinātu
Padomes 1999.gada 21.jūnija regulas (EK) Nr.1260/1999, ar ko paredz
vispārīgus noteikumus par struktūrfondiem, 30.panta 4.punktā un Padomes
2006.gada 11.jūlija regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus
noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un
Kohēzijas fondu un atceļ regulu (EK) Nr.1260/1999, 57.panta 1.punktā minētās prasības, Valsts akciju sabiedrība
Latvijas Valsts ceļi ir tiesīga slēgt līgumus par valsts autoceļu ceļu
zemes nodalījuma joslas nodošanu pašvaldībām bezatlīdzības lietošanā. |
11.pants. Autoceļu attīstības plānošana (1) Autoceļu attīstību plāno Latvijas Republikas Satiksmes ministrija, ievērojot ekonomiskās, ekoloģiskās un sociālās attīstības tendences, valsts un pašvaldību intereses. |
5. Papildināt 11.panta pirmo daļu pēc
vārdiem valsts un pašvaldību intereses ar vārdiem un par pamatu izvirzot
reģionu vienlīdzīgas attīstības principu. |
|
|
|
5. Papildināt
11.panta pirmo daļu pēc vārdiem valsts un pašvaldību intereses ar vārdiem
un par pamatu izvirzot reģionu vienlīdzīgas attīstības principu. |
(2) Projektus izstrādā un saskaņo būvnoteikumos un būvnormatīvos paredzētajā kārtībā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu, kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
|
|
|
|
|
12.pants. Autoceļu finansēšana (1) Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana, projektēšana,
renovācija, rekonstrukcija un būvniecība tiek finansēta no valsts līdzekļiem.
Valsts autoceļu uzturēšanas, projektēšanas, renovācijas, rekonstrukcijas un
būvniecības finansēšanai var izmantot arī privātos līdzekļus. |
|
|
|
|
|
(2) Pašvaldību ceļu un ielu pārvaldīšana, uzturēšana,
projektēšana, renovācija, rekonstrukcija un būvniecība tiek finansēta no
pašvaldību līdzekļiem un valsts līdzekļiem. Pašvaldību ceļu un ielu
uzturēšanas, projektēšanas, renovācijas, rekonstrukcijas un būvniecības
finansēšanai var izmantot arī privātos līdzekļus. |
|
|
|
|
|
(3) Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana, projektēšana un
renovācija tiek finansēta no valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtajiem līdzekļiem. No valsts pamatbudžeta valsts autoceļu
fonda programmai piešķirtie līdzekļi tiek izlietoti arī mērķdotācijai
pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un attīstībai (turpmāk - mērķdotācija). |
6. 12.pantā: izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Valsts autoceļu pārvaldīšanu, uzturēšanu, projektēšanu un
renovāciju finansē no valsts pamatbudžetā valsts autoceļu fonda programmai
piešķirtajiem līdzekļiem. Valsts pamatbudžetā valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtos līdzekļus izlieto arī mērķdotācijai pašvaldību ceļu un
ielu finansēšanai un attīstībai (turpmāk mērķdotācija) un pilsētu tranzīta
ielu uzturēšanas un atjaunošanas līdzfinansēšanai. Valsts pamatbudžetā valsts
autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas un pilsētu tranzīta
ielu līdzfinansēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
|
|
|
6. 12.pantā: izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Valsts autoceļu pārvaldīšanu,
uzturēšanu, projektēšanu un renovāciju finansē no valsts pamatbudžetā valsts
autoceļu fonda programmai piešķirtajiem līdzekļiem. Valsts pamatbudžetā
valsts autoceļu fonda programmai piešķirtos līdzekļus izlieto arī
mērķdotācijai pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un attīstībai (turpmāk
mērķdotācija) un pilsētu tranzīta ielu uzturēšanas un atjaunošanas
līdzfinansēšanai. Valsts pamatbudžetā valsts autoceļu fonda programmai
piešķirto līdzekļu izlietošanas un pilsētu tranzīta ielu līdzfinansēšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
(4) Valsts budžeta līdzekļus Valsts autoceļu fonda programmai piešķir
saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu. Valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtais finansējums nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā budžeta
gadā. [ 20.10.2005. likuma
redakcijā: 1.
Izteikt 12.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Valsts
budžeta līdzekļus Valsts autoceļu fonda programmai piešķir saskaņā ar valsts
budžeta likumu kārtējam gadam. Valsts autoceļu fonda programmai piešķirtais
finansējums kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par plānotajiem valsts budžeta
ieņēmumiem no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas un mazāks par 80 procentiem
no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas
produktiem, kā arī mazāks par iepriekšējā budžeta gadā piešķirto. Grozījums
stājas spēkā 2010. gada 1. janvārī ]. |
|
|
|
|
|
(5) Valsts autoceļu rekonstrukcija un būvniecība un tam
nepieciešamā projektēšana tiek finansēta no valsts pamatbudžeta programmām. |
|
|
|
|
|
(6) Valsts autoceļu un pašvaldību pārziņā esošo ceļu un ielu
finansēšanai izmantotos līdzekļus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
uzskaita Satiksmes ministrija un pašvaldības. |
|
|
|
|
|
(7) Mērķdotāciju ieskaita pašvaldību speciālajos budžetos (pašvaldību
ceļu fondos). Mērķdotācijas lielumu, kārtību, kādā tā sadalāma starp
pašvaldībām, mērķdotācijas izlietošanas kārtību, tās izlietošanas likumības,
lietderības un pareizības kontroles kārtību un kārtību, kādā pašvaldības
sniedz pārskatu par mērķdotācijas izlietošanu, nosaka Ministru kabinets. |
izteikt septītās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Mērķdotācijas daļas lielumu, kārtību, kādā tā sadalāma starp
pašvaldībām, mērķdotācijas izlietošanas kārtību, tās izlietošanas likumības
un pareizības kontroles kārtību un kārtību, kādā pašvaldības sniedz pārskatu
par mērķdotācijas izlietošanu, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
izteikt septītās daļas otro teikumu šādā
redakcijā: Mērķdotācijas daļas lielumu, kārtību, kādā
tā sadalāma starp pašvaldībām, mērķdotācijas izlietošanas kārtību, tās
izlietošanas likumības un pareizības kontroles kārtību un kārtību, kādā
pašvaldības sniedz pārskatu par mērķdotācijas izlietošanu, nosaka Ministru
kabinets. |
(8) Pašvaldību ceļu un ielu pārvaldīšanas, uzturēšanas, projektēšanas,
renovācijas, rekonstrukcijas un būvniecības finansēšanai pašvaldības izveido
pašvaldību ceļu fondus. Pašvaldību ceļu fondu pārvaldīšanas kārtību nosaka
pašvaldības, ievērojot Ministru kabineta noteikto mērķdotācijas izlietošanas
kārtību. (30.10.2003. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 10.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
13.pants.
Autoceļu fondi (Izslēgts ar 30.10.2003.
likumu |
|
|
|
|
|
|
7. Papildināt likumu ar 13.1 pantu
šādā redakcijā: 13.1 pants. Autoceļu vērtība Valsts autoceļu un pašvaldību ceļu vērtību
veido būvniecībā ieguldītie līdzekļi un šo ceļu nolietojums, ko atspoguļo
grāmatvedības uzskaitē. Valsts autoceļu un pašvaldību ceļu vērtības
noteikšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
7. Papildināt
likumu ar 13.1 pantu šādā redakcijā: 13.1 pants.
Autoceļu vērtība Valsts autoceļu
un pašvaldību ceļu vērtību veido būvniecībā ieguldītie līdzekļi un šo ceļu
nolietojums, ko atspoguļo grāmatvedības uzskaitē. Valsts autoceļu un
pašvaldību ceļu vērtības noteikšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
16.pants. Autoceļu aizsargjoslas (1) Lai nodrošinātu autoceļu attīstību, lietošanu un aizsardzību, ir
noteiktas šādas valsts autoceļu aizsargjoslas no ceļa ass uz abām pusēm: |
8. 16.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Aizsargjoslas gar valsts autoceļiem un pašvaldību ceļiem nosaka,
izmanto un uztur saskaņā ar Aizsargjoslu likumu.; |
|
|
|
8. 16.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Aizsargjoslas gar valsts autoceļiem un
pašvaldību ceļiem nosaka, izmanto un uztur saskaņā ar Aizsargjoslu likumu.; |
I tehniskās kategorijas ceļiem - 200 metri; |
|
|
|
|
|
II tehniskās kategorijas ceļiem - 100 metri; |
|
|
|
|
|
III tehniskās kategorijas ceļiem - 60 metri; |
|
|
|
|
|
IV un V tehniskās kategorijas ceļiem - 30 metri. |
|
|
|
|
|
(2) Autoceļu aizsargjoslas zemes paliek zemju lietotāju rīcībā un
tiek izmantotas, ievērojot Aizsargjoslu likuma noteikumus. |
|
|
|
|
|
(3) Pagastu, uzņēmumu un māju ceļu aizsargjoslas nosaka šo ceļu
īpašnieki. |
izslēgt trešo daļu. |
|
|
|
izslēgt trešo daļu. |
(4) Par autoceļu aizsargjoslu noteikšanu un to režīmu Valsts akciju
sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" paziņo zemju lietotājiem. |
|
|
|
|
|
(5) Autoceļu būvniecības, rekonstrukcijas un uzturēšanas darbi
nedrīkst pasliktināt hidroloģisko režīmu autoceļu aizsargjoslā, kā arī
traucēt ceļam blakus esošo un ceļu šķērsojošo melioratīvo sistēmu un būvju
funkcionēšanu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
17.pants. Apkalpes dienestu izvietošana gar
autoceļiem (1) Transporta plūsmas apkalpošanai gar autoceļiem tiek izvietoti
transporta tehniskās apkopes dienesti, degvielas uzpildes stacijas, ceļu
policijas posteņi, kā arī citi pasažieru un autokravu apkalpošanas dienesti. |
9. Izslēgt 17.pantu. |
|
|
|
9. Izslēgt 17.pantu. |
(2) Kārtību, kādā gar autoceļiem izvietojami transporta plūsmas
apkalpošanai paredzētie dienesti, nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
|
|
|
|
|
18.pants.Komunikāciju izvietošana ceļu zemes
nodalījuma joslā (1) Šķērsot autoceļus ar kanāliem, sakaru un elektropārvades līnijām,
cauruļvadiem, dzelzceļiem un citām komunikācijām, ierīkot tās gar ceļiem to
zemes nodalījuma joslās, ierīkot aizsprostus, padziļināt upju gultnes pie
tiltiem un caurtekām, paaugstināt vai pazemināt uzbērumu dzelzceļa līnijām, kas
šķērso valsts autoceļus, var tikai ar Valsts akciju sabiedrības
"Latvijas Valsts ceļi" atļauju, bet pagastu, uzņēmumu vai
māju ceļus - ar attiecīgā īpašnieka atļauju, ievērojot šajā likumā noteiktās
prasības. |
10. 18.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus pagastu, uzņēmumu ar vārdiem
pašvaldību, komersantu; |
|
|
|
10. 18.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus pagastu,
uzņēmumu ar vārdiem pašvaldību, komersantu; |
(2) Ja minēto būvju dēļ rodas nepieciešamība izdarīt ceļa pārbūvi,
šie darbi jāveic būvētājiem, bet, ja viņi tos neveic, to izdara Valsts akciju
sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" uz būvētāju rēķina. |
|
|
|
|
|
(3) Visāda veida komunikāciju izvietošana, pārvietošana vai
rekonstrukcija ceļu zemes nodalījuma joslā nedrīkst pasliktināt autoceļa, kā
arī ceļa elementu ekspluatācijas īpašības un satiksmes drošību. |
|
|
|
|
|
(4) Komunikācijas, kuras atrodas ceļu zemes nodalījuma joslā un nav
saistītas ar ceļu lietošanu, jāuztur kārtībā un ceļu rekonstrukcijas vai
rekonstrukcijas gadījumā jāpārbūvē to īpašniekiem par saviem līdzekļiem pēc
Valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" pieprasījuma. |
|
|
|
|
|
(5) Meliorācijas sistēmas ceļu rekonstrukcijas vai rekonstrukcijas
gadījumā pārbūvē par valsts ceļu fonda līdzekļiem. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Būvējot ceļus, izdevumus, kas saistīti ar meliorācijas
sistēmu pārbūvi, sedz būvniecības ierosinātājs. |
|
|
|
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Būvējot ceļus, izdevumus, kas
saistīti ar meliorācijas sistēmu pārbūvi, sedz būvniecības ierosinātājs. |
19.pants. Autoceļu pievienošanas kārtība (1) Pašvaldību, uzņēmumu un māju ceļu pievienošana valsts autoceļiem
veicama saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par autoceļu valsts
aizsardzību. |
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. Autoceļu
pievienošanas kārtība (1) Lai pievienotos autoceļam, nepieciešama autoceļa īpašnieka
rakstveida atļauja. |
|
|
|
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants.
Autoceļu pievienošanas kārtība (1) Lai pievienotos autoceļam, nepieciešama
autoceļa īpašnieka rakstveida atļauja. |
(2)Patvaļīga ceļu pievienošana valsts autoceļiem ir aizliegta. |
(2) Autoceļa pievienošana citam autoceļam nedrīkst apdraudēt
satiksmes drošību. |
|
|
|
(2) Autoceļa pievienošana citam autoceļam
nedrīkst apdraudēt satiksmes drošību. |
(3) Patvaļīgu ceļa pievienojumu valsts autoceļiem likvidē uzņēmums,
iestāde, organizācija vai fiziskā persona, kura pārziņā ir pievienotais ceļš,
vai par to līdzekļiem - Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts
ceļi". (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
(3) Pašvaldību, komersantu un māju ceļus pievieno valsts autoceļiem
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(3) Pašvaldību, komersantu un māju ceļus
pievieno valsts autoceļiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
(4) Autoceļa pievienošana citam autoceļam bez autoceļa īpašnieka
rakstveida atļaujas ir patvaļīga būvniecība. Juridiskajai vai fiziskajai
personai, kura veikusi patvaļīgu pievienojumu autoceļam, tas jānojauc par
saviem līdzekļiem vai jāatlīdzina nojaukšanas izmaksas autoceļa īpašniekam. |
|
|
|
(4) Autoceļa pievienošana citam autoceļam
bez autoceļa īpašnieka rakstveida atļaujas ir patvaļīga būvniecība.
Juridiskajai vai fiziskajai personai, kura veikusi patvaļīgu pievienojumu
autoceļam, tas jānojauc par saviem līdzekļiem vai jāatlīdzina nojaukšanas
izmaksas autoceļa īpašniekam. |
20.pants. Tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas,
citu pakalpojumu objektu un to reklāmas izvietošana gar autoceļiem (1) Tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas un citus pakalpojumu
objektus, kā arī to reklāmu gar valsts autoceļiem ceļu zemes nodalījuma joslā
vai aizsardzības zonā var izvietot ar Valsts akciju sabiedrību "Latvijas
Valsts ceļi" saskaņotās vietās Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
12. Izslēgt 20.pantu. |
|
|
|
12. Izslēgt 20.pantu. |
(2) Par tirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas un citu pakalpojumu
objektu, kā arī to reklāmas izvietošanu valsts un pašvaldību ceļu zemes
nodalījuma joslā tiek ņemta maksa, kuru nosaka līgumā, ko noslēdz Valsts
akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" ar attiecīgo vietējās
pašvaldības domi vai padomi, uzņēmumu, iestādi, organizāciju vai fizisko
personu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
10.11.2005. likumu un 19.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
21.pants. Darbu veikšana uz autoceļiem Uzņēmumiem, organizācijām un fiziskām personām, kuri veic darbus uz
autoceļiem un ceļu zemes nodalījuma joslā, jānodrošina ar Valsts akciju
sabiedrību "Latvijas Valsts ceļi" un Ceļu satiksmes drošības
direkciju saskaņotas tehnoloģijas ievērošana, darbu veikšana noteiktos
termiņos un pienācīgā kvalitātē, satiksmes drošība, jāaprīko darbu veikšanas
vietas ar nepieciešamajiem norobežojumiem un ceļa zīmēm. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
13. Izteikt 21. un 22.pantu šādā redakcijā: 21.pants.
Darbu veikšana uz autoceļiem Juridiskās un fiziskās personas, kuras veic
darbus uz autoceļiem un ceļu zemes nodalījuma joslā, nodrošina ar valsts
akciju sabiedrību Latvijas Valsts ceļi saskaņotas tehnoloģijas ievērošanu,
darbu veikšanu noteiktos termiņos un pienācīgā kvalitātē un satiksmes
drošību, kā arī aprīko darbu veikšanas vietas ar nepieciešamajiem
norobežojumiem un ceļa zīmēm. |
|
|
|
13. Izteikt 21. un
22.pantu šādā redakcijā: 21.pants. Darbu veikšana uz autoceļiem Juridiskās un
fiziskās personas, kuras veic darbus uz autoceļiem un ceļu zemes nodalījuma
joslā, nodrošina ar valsts akciju sabiedrību Latvijas Valsts ceļi
saskaņotas tehnoloģijas ievērošanu, darbu veikšanu noteiktos termiņos un
pienācīgā kvalitātē un satiksmes drošību, kā arī aprīko darbu veikšanas
vietas ar nepieciešamajiem norobežojumiem un ceļa zīmēm. |
22.pants. Valsts akciju sabiedrības "Latvijas
Valsts ceļi" tiesības autoceļu lietošanas un aizsardzības nodrošināšanā Autoceļu lietošanas un aizsardzības nodrošināšanai Valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" darbiniekiem ir tiesības: |
22.pants. Autoceļa īpašnieka
tiesības autoceļu lietošanas un aizsardzības nodrošināšanā Lai nodrošinātu autoceļa lietošanu un aizsardzību, autoceļa
īpašniekam ir šādas tiesības: |
|
|
|
Lai nodrošinātu au
toceļa lietošanu un
aizsardzību, autoceļa īpašniekam ir šādas tiesības: |
- apturēt un novietot ārpus ceļa braucamās daļas vai ceļa klātnes
transportlīdzekļus, kuri bojā, piesārņo vai piegružo ceļu vai kuru svars un
gabarīti neatbilst noteiktajām normām vai aizkavē kustību; |
1) aizvākt no autoceļa klātnes un ceļu zemes nodalījuma joslas
izbirušus kravas priekšmetus, kokmateriālus, kā arī augošus un gāztus kokus
vai krūmus un citas lietas, kas apdraud satiksmes drošību vai traucē autoceļa
uzturēšanu, un pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām ar šo
priekšmetu pārvietošanu un uzglabāšanu saistīto zaudējumu atlīdzināšanu; |
|
|
|
1) aizvākt no autoceļa klātnes un ceļu zemes
nodalījuma joslas izbirušus kravas priekšmetus, kokmateriālus, kā arī augošus
un gāztus kokus vai krūmus un citas lietas, kas apdraud satiksmes drošību vai
traucē autoceļa uzturēšanu, un pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām
ar šo priekšmetu pārvietošanu un uzglabāšanu saistīto zaudējumu
atlīdzināšanu; |
- kopā ar ceļu policijas darbiniekiem aizturēt transportlīdzekļu
vadītājus vai citas fiziskās personas, kuri bojā, piesārņo vai piegružo
ceļus; |
2) kopīgi ar policijas darbinieku apturēt transportlīdzekli, kas bojā
vai piesārņo autoceļu vai pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos gabarītus,
svaru vai ass slodzi, un pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām, lai
minētais transportlīdzeklis tiktu novietots ārpus autoceļa braucamās daļas
vai ceļa klātnes; |
7 8 |
Juridiskais
birojs Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 22.panta 2.punktu šādā
redakcijā: 2) Pieprasīt fiziskajām un juridiskajām personām, lai
transportlīdzeklis, kas bojā vai piesārņo autoceļu vai pārsniedz normatīvajos
aktos noteiktos gabarītus, tiktu novietots ārpus autoceļa braucamās daļas;; Atbildīgā
komisija Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto 22.panta 2.punktu šādā
redakcijā: 2) pieaicināt kompetentās iestādes vai amatpersonas, lai apturētu
transportlīdzekli, kas bojā vai piesārņo autoceļu vai pārsniedz normatīvajos
aktos noteiktos gabarītus, svaru vai ass slodzi, kā arī pieprasīt
juridiskajām vai fiziskajām personām, lai minētais transportlīdzeklis tiktu
novietots ārpus autoceļa braucamās daļas; |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā nr.8 Atbalstīts |
2) pieaicināt kompetentās iestādes vai
amatpersonas, lai apturētu transportlīdzekli, kas bojā vai piesārņo autoceļu
vai pārsniedz normatīvajos aktos noteiktos gabarītus, svaru vai ass slodzi,
kā arī pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām, lai minētais
transportlīdzeklis tiktu novietots ārpus autoceļa braucamās daļas; |
- sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus gadījumos, kad
pārkāpts šis likums un Ministru kabineta noteikumi par autoceļu valsts
aizsardzību; |
3) atbilstoši normatīvajiem aktiem pārtraukt jebkuru neatļautu
darbību, kas ir pretrunā ar šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteikto
autoceļu lietošanas, saglabāšanas un aizsardzības kārtību, un pieprasīt
juridiskajām vai fiziskajām personām ar neatļautās darbības seku likvidēšanu
saistīto zaudējumu atlīdzināšanu; |
|
|
|
3) atbilstoši normatīvajiem aktiem pārtraukt
jebkuru neatļautu darbību, kas ir pretrunā ar šajā likumā un citos
normatīvajos aktos noteikto autoceļu lietošanas, saglabāšanas un aizsardzības
kārtību, un pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām ar neatļautās
darbības seku likvidēšanu saistīto zaudējumu atlīdzināšanu; |
aizvākt no ceļa klātnes pamestos transportlīdzekļus un kravas
priekšmetus, kas apdraud satiksmes drošību. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
4) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt juridiskajām vai
fiziskajām personām autoceļa īpašniekam nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu. |
|
|
|
4) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
pieprasīt juridiskajām vai fiziskajām personām autoceļa īpašniekam nodarīto
zaudējumu atlīdzināšanu. |
25.pants. Autoceļu projektēšana un būvniecība (1) Autoceļu projektēšana un būvniecība notiek saskaņā ar ceļu tīkla
attīstības shēmām, kuras izstrādā un apstiprina Satiksmes ministrija. |
14. Izteikt 25.pantu šādā redakcijā: 25.pants. Valsts autoceļu projektēšana un
būvniecība (1) Valsts autoceļu projektēšana un būvniecība notiek saskaņā ar
ceļu tīkla attīstības shēmām, kuras izstrādā un apstiprina Satiksmes
ministrija. |
|
|
|
14. Izteikt 25.pantu šādā redakcijā: 25.pants.
Valsts autoceļu projektēšana un būvniecība (1) Valsts autoceļu projektēšana un
būvniecība notiek saskaņā ar ceļu tīkla attīstības shēmām, kuras izstrādā un
apstiprina Satiksmes ministrija. |
(2) Autoceļu būvniecībai un rekonstrukcijai izgatavotā tehniskā
dokumentācija tiek pakļauta valsts ekspertīzei. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
(2) Valsts autoceļu būvprojektu ekspertīzi veic Būvniecības
likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
(2) Valsts
autoceļu būvprojektu ekspertīzi veic Būvniecības likumā noteiktajā kārtībā. |
27.pants. Ceļu zemes nodalījuma josla (1) Valsts autoceļu būvniecībai un uzturēšanai tiek noteikta ceļu
zemes nodalījuma josla šādā minimālā platumā: I tehniskās kategorijas ceļiem - 50 metri, II tehniskās kategorijas ceļiem - 31 metri; III tehniskās kategorijas ceļiem - 27 metri; IV tehniskās kategorijas ceļiem - 22 metri; V tehniskās kategorijas ceļiem - 19 metri. |
15. Izslēgt 27.pantu. |
|
|
|
15. Izslēgt 27.pantu. |
(2) Pagastu, uzņēmumu un māju ceļiem zemes nodalījuma josla ir ceļa
zemes klātnes platumā. |
|
|
|
|
|
(3) Ceļu zemes nodalījuma joslas platumu saskaņā ar projektu var
grozīt atkarībā no uzbēruma, ierakuma platuma vai pārējām būvēm. |
|
|
|
|
|
(4) Valsts autoceļu zemes nodalījuma joslas zemes ir Valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" lietojumā. Šajā ceļu zemes
nodalījuma joslā ir aizliegts veikt jebkādus darbus bez Valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" atļaujas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu un
10.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
16. Papildināt likumu ar 27.1 pantu šādā redakcijā: 27.1 pants. Valsts,
pašvaldību, komersantu un māju ceļu zemes nodalījuma josla |
|
|
|
16. Papildināt likumu ar 27.1 pantu
šādā redakcijā: 27.1 pants.
Valsts, pašvaldību, komersantu un māju ceļu zemes nodalījuma josla |
|
(1) Autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un aizsardzībai tiek noteikta
ceļu zemes nodalījuma josla. |
|
|
|
(1) Autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un
aizsardzībai tiek noteikta ceļu zemes nodalījuma josla. |
|
(2) Valsts, pašvaldību, komersantu un māju ceļu zemes nodalījuma
joslas minimālais platums no autoceļa ass uz katru pusi ir: 1) 25 metri divu brauktuvju autoceļam ar sadalošo joslu līdz
10 metriem; 2) 15,5 metri vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu
no 12,5 metriem līdz 20 metriem; 3) 13,5 metri vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu
no 10,5 metriem līdz 12 metriem; 4) 11 metru vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu no
8,5 metriem līdz 10 metriem; 5) 9,5 metri vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu
līdz 8 metriem. |
|
|
|
(2) Valsts, pašvaldību, komersantu un māju
ceļu zemes nodalījuma joslas minimālais platums no autoceļa ass uz katru pusi
ir: 1) 25 metri divu brauktuvju autoceļam
ar sadalošo joslu līdz 10 metriem; 2) 15,5 metri vienas brauktuves
autoceļam ar klātnes platumu no 12,5 metriem līdz 20 metriem; 3) 13,5 metri vienas brauktuves
autoceļam ar klātnes platumu no 10,5 metriem līdz 12 metriem; 4) 11 metru vienas brauktuves
autoceļam ar klātnes platumu no 8,5 metriem līdz 10 metriem; 5) 9,5 metri vienas brauktuves
autoceļam ar klātnes platumu līdz 8 metriem. |
|
(3) Ja saskaņā ar būvniecības projektu nepieciešams izvietot autoceļa
konstrukcijas daļas, ceļu zemes nodalījuma joslas platums var būt lielāks par
minimālo platumu. |
|
|
|
(3) Ja saskaņā ar būvniecības projektu
nepieciešams izvietot autoceļa konstrukcijas daļas, ceļu zemes nodalījuma
joslas platums var būt lielāks par minimālo platumu. |
|
(4) Par valsts vai pašvaldības zemi zem būvēm (ēkām), kas atrodas
valsts vai pašvaldību ceļu zemes nodalījuma joslā, nomas maksa netiek ņemta.
|
|
|
|
(4) Par valsts vai pašvaldības zemi zem
būvēm (ēkām), kas atrodas valsts vai pašvaldību ceļu zemes nodalījuma joslā,
nomas maksa netiek ņemta. |
30.pants. Autoceļiem un ceļu inženierbūvēm nodarīto
kaitējumu atlīdzināšana (1) Uzņēmumi, organizācijas un fiziskās personas, kas nodarījuši
kaitējumu autoceļam vai ceļu inženierbūvēm, tos bojājot vai iznīcinot,
atlīdzina valsts ceļu fondam, pašvaldībām, attiecīgajam uzņēmumam,
organizācijai vai fiziskajām personām nodarītos materiālos zaudējumus saskaņā
ar likumu. |
17. Izteikt 30.pantu šādā redakcijā: 30.pants. Autoceļiem un ceļu inženierbūvēm
nodarītā kaitējuma atlīdzināšana (1) Juridiskās un fiziskās personas, kas nodarījušas kaitējumu
autoceļam, ceļu inženierbūvēm vai satiksmes organizācijas tehniskajiem
līdzekļiem, tos bojājot vai iznīcinot, atlīdzina autoceļa īpašniekam
nodarītos zaudējumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
17. Izteikt 30.pantu šādā redakcijā: 30.pants.
Autoceļiem un ceļu inženierbūvēm nodarītā kaitējuma atlīdzināšana (1) Juridiskās un fiziskās personas, kas
nodarījušas kaitējumu autoceļam, ceļu inženierbūvēm vai satiksmes
organizācijas tehniskajiem līdzekļiem, tos bojājot vai iznīcinot, atlīdzina
autoceļa īpašniekam nodarītos zaudējumus normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
(2) Uzņēmumiem, organizācijām un pilsoņiem, kuri ir pieļāvuši
patvaļīgu būvniecību ceļu zemes nodalījuma joslā vai arī šajā joslā veikuši
citus darbus, ir pienākums pēc Valsts akciju sabiedrības "Latvijas
Valsts ceļi" vai ceļa īpašnieka pieprasījuma noteiktā laik
ā saviem
spēkiem un par saviem līdzekļiem nojaukt uzceltās būves un sakārtot ceļu
zemes nodalījuma joslu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 01.10.97. likumu,
kas stājas spēkā no 04.11.97.) |
(2) Juridiskās un fiziskās personas, kas veikušas patvaļīgu
būvniecību ceļu zemes nodalījuma joslā vai citus prettiesiskus darbus tajā,
pēc autoceļa īpašnieka vai tā pilnvarotas personas pieprasījuma nodrošina
uzcelto būvju nojaukšanu un ceļu zemes nodalījuma joslas sakārtošanu,
attiecīgos izdevumus sedzot no saviem līdzekļiem. |
|
|
|
(2) Juridiskās un fiziskās personas, kas
veikušas patvaļīgu būvniecību ceļu zemes nodalījuma joslā vai citus
prettiesiskus darbus tajā, pēc autoceļa īpašnieka vai tā pilnvarotas personas
pieprasījuma nodrošina uzcelto būvju nojaukšanu un ceļu zemes nodalījuma joslas
sakārtošanu, attiecīgos izdevumus sedzot no saviem līdzekļiem. |
Pārejas noteikumi 1. Grozījums šā likuma 12.panta ceturtajā daļā stājas spēkā
2010.gada 1.janvārī. |
|
|
|
|
|
2. Laika posmā no 2007.gada 1.janvāra līdz dienai, kad stājas
spēkā grozījums šā likuma 12.panta ceturtajā daļā, Valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtais finansējums kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par
plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas
un mazāks par šādu daļu no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes
nodokļa par naftas produktiem: 1) 2007.gadā 65 procenti; 2) 2008.gadā 70 procenti; 3) 2009.gadā 75 procenti. |
|
9 |
Deputāts
J. Tutins Izteikt likuma pārejas noteikumu 2. punktu šādā redakcijā: 2. Laika posmā no 2007. gada 1. janvāra līdz dienai, kad stājas
spēkā grozījums šā likuma 12. panta ceturtajā daļā, Valsts autoceļu fonda
programmai piešķirtais finansējums kārtējā gadā nedrīkst būt mazāks par
plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas
un mazāks par 75% no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa
par naftas produktiem |
Neatbalstīts |
|
3. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma
12.panta septītajā daļā paredzētos noteikumus. (10.11.2005. likuma redakcijā) |
18. Pārejas noteikumos: izslēgt 3. un 4.punktu; |
|
|
|
18. Pārejas noteikumos: izslēgt 3. un 4.punktu; |
4. Līdz šā likuma 12.panta septītajā daļā minēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.janvārim
piemērojami Satiksmes ministrijas 2005.gada 21.februāra noteikumi Nr.5
"Kārtība, kādā nosakāms pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai paredzētās
valsts autoceļu fonda mērķdotācijas lielums, sadalījums starp pašvaldībām un
kādā kontrolējama mērķdotācijas izlietošanas likumība, lietderība un
pareizība", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (10.11.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 5., 6.,
7., 8., 9. un 10.punktu šādā redakcijā: 5. Līdz šā likuma 3.panta ceturtajā daļā
minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada
1.septembrim ir spēkā Ministru kabineta 1999.gada 6.jūlija noteikumi Nr.245
Noteikumi par valsts autoceļu sarakstiem. |
10 |
Juridiskais
birojs Izteikt 2.lasījuma redakcijā atbalstīto pārejas noteikumu 5.punktu
šādā redakcijā: 5. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.septembrim izdod šā likumā
3.panta ceturtajā daļā minētos noteikumus par valsts autoceļu un valsts
autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu noteikšanu.
Līdz attiecīgo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2007.gada 1.septembrim piemērojami Ministru kabineta 1999.gada 6.jūlija
noteikumi Nr.245 Noteikumi par valsts autoceļu sarakstiem, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu.. |
Atbalstīts |
papildināt
pārejas noteikumus ar 5., 6., 7., 8., 9. un 10.punktu šādā redakcijā: 5. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.septembrim izdod šā likumā 3.panta ceturtajā daļā minētos noteikumus par
valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo
autoceļu posmu noteikšanu. Līdz attiecīgo noteikumu spēkā stāšanās dienai,
bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim piemērojami Ministru kabineta
1999.gada 6.jūlija noteikumi Nr.245 Noteikumi par valsts autoceļu
sarakstiem, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
6. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 13.1 pantā minētos
noteikumus. |
|
|
|
6. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.februārim izdod šā likuma 13.1 pantā
minētos noteikumus. |
|
7. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 12.panta
septītajā daļā minētos noteikumus par mērķdotācijas daļas lielumu, kārtību,
kādā tā sadalāma starp pašvaldībām, mērķdotācijas izlietošanas kārtību, tās
izlietošanas likumības un pareizības kontroles kārtību un kārtību, kādā
pašvaldības sniedz pārskatu par mērķdotācijas izlietošanu. Līdz attiecīgo
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.oktobrim
piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 21.marta noteikumi Nr.217 Noteikumi
par pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un attīstībai piešķirto
mērķdotāciju, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
7. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim
izdod šā likuma 12.panta septītajā daļā minētos noteikumus par mērķdotācijas
daļas lielumu, kārtību, kādā tā sadalāma starp pašvaldībām, mērķdotācijas
izlietošanas kārtību, tās izlietošanas likumības un pareizības kontroles
kārtību un kārtību, kādā pašvaldības sniedz pārskatu par mērķdotācijas
izlietošanu. Līdz attiecīgo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā
līdz 2007.gada 1.oktobrim piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 21.marta
noteikumi Nr.217 Noteikumi par pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai un
attīstībai piešķirto mērķdotāciju, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
8. Šā likuma grozījumi attiecībā uz 17. un 20.panta izslēgšanu un
19.panta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī. Līdz
attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās dienai šā likuma 17., 19. un 20.pantā ar
terminu uzņēmumu ceļš saprotams komersantu ceļš šā likuma 3.panta pirmās un
1.1 daļas izpratnē. |
|
|
|
8. Šā likuma grozījumi attiecībā uz 17. un
20.panta izslēgšanu un 19.panta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā
2007.gada 1.oktobrī. Līdz attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās dienai šā likuma
17., 19. un 20.pantā ar terminu uzņēmumu ceļš saprotams komersantu ceļš šā
likuma 3.panta pirmās un 1.1 daļas izpratnē. |
|
9. Līdz šo pārejas noteikumu 8.punktā minēto grozījumu spēkā stāšanās
dienai Ministru kabinets izdod tiem atbilstošus šā likuma 19.panta trešajā
daļā (jaunajā redakcijā) minētos noteikumus. |
|
|
|
9. Līdz šo pārejas noteikumu 8.punktā minēto
grozījumu spēkā stāšanās dienai Ministru kabinets izdod tiem atbilstošus šā
likuma 19.panta trešajā daļā (jaunajā redakcijā) minētos noteikumus. |
|
10. Šā likuma 27.1 pantā minētais ceļu zemes nodalījuma
joslas platums ir attiecināms tikai uz tiem pašvaldību, komersantu un māju
ceļiem, kuru būvniecība uzsākta pēc šā panta spēkā stāšanās dienas. Līdz šā
likuma 27.1 panta spēkā stāšanās dienai uz izbūvētiem
pašvaldību, komersantu un māju ceļiem attiecināms tas pašvaldību, komersantu
un māju ceļu zemes nodalījuma joslas platums, kas noteikts līdz šā panta
spēkā stāšanās dienai. Ja līdz šā likuma 27.1 panta spēkā
stāšanās dienai izbūvēta pašvaldību, komersanta un māju ceļa platums ir
mazāks par šajā pantā noteikto, to var palielināt, ja autoceļa īpašnieks un
autoceļam piegulošo zemju īpašnieks par to savstarpēji ir vienojušies. |
|
|
|
10. Šā likuma 27.1 pantā
minētais ceļu zemes nodalījuma joslas platums ir attiecināms tikai uz tiem
pašvaldību, komersantu un māju ceļiem, kuru būvniecība uzsākta pēc šā panta
spēkā stāšanās dienas. Līdz šā likuma 27.1 panta spēkā
stāšanās dienai uz izbūvētiem pašvaldību, komersantu un māju ceļiem
attiecināms tas pašvaldību, komersantu un māju ceļu zemes nodalījuma joslas
platums, kas noteikts līdz šā panta spēkā stāšanās dienai. Ja līdz šā likuma
27.1 panta spēkā stāšanās dienai izbūvēta pašvaldības,
komersanta un māju ceļa platums ir mazāks par šajā pantā noteikto, to var
palielināt, ja autoceļa īpašnieks un autoceļam piegulošo zemju īpašnieks par
to savstarpēji ir vienojušies. |