Rīgā
2007. gada 17.maijs
Sociālo un darba lietu komisija lūdz iekļaut Saeimas
sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likumā (Nr.172/Lp9 (iekļauts likumprojekts nr248/Lp9))
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta salīdzinošā tabula uz 10 lapām.
Cieņā,
priekšsēdētāja
A.Barča
Likumprojekts otrajam lasījumam
(Iekļauts likumprojekts nr.248/Lp9)
Likuma attiecīgo pantu spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā
nobalsotā redakcija
|
N.p k. |
2.lasījumam iesniegtie priekšlikumi (12) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija
|
|
Izdarīt Sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.;
2005, 2.nr.; 2006, 13.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 14., 18.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 13.nr.)
šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
24) sociālo pakalpojumu sniedzējs persona, kas sniedz sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas un sociālā darba pakalpojumus un reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā; |
|
1. |
Likumprojekts
Nr.248/Lp9
(Ministru kabinets) Izslēgt 1.panta 24.punktā vārdus "un
reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā". |
Atbalstīts |
1. Izslēgt 1.panta 24.punktā vārdus un
reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā. |
3.pants. Tiesības uz sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību (1) Tiesības saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību ir Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, ārvalstniekiem un bezvalstniekiem, kuriem piešķirts personas kods, izņemot personas, kuras ir saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju. (11).... (12).... (2) Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabinets un pašvaldību domes (padomes). (3) Kārtību, kādā saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos. |
1.
Papildināt 3.pantu ar 1.1 un 1.2 daļu šādā
redakcijā: "(11) Papildus
šā panta pirmajā daļā minētajām personu kategorijām tiesības saņemt šā likuma
9.panta trešajā daļā noteiktos naktspatversmes, patversmes, informēšanas un konsultāciju
pakalpojumus un 35.panta pirmajā daļā noteikto pabalstu garantētā minimālā
ienākumu līmeņa nodrošināšanai ir personām, kurām piešķirts alternatīvais
statuss, un viņu ģimenes locekļiem. (12) Bāreņiem un
bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kas ieguvuši alternatīvo statusu, ir
tiesības saņemt sociālās aprūpes pakalpojumus un šā likuma 13.panta pirmajā daļā noteiktos sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus." |
|
|
|
2.
Papildināt 3.pantu ar 1.1 un 1.2 daļu šādā
redakcijā: (11) Papildus
šā panta pirmajā daļā minētajām personu kategorijām tiesības saņemt šā likuma
9.panta trešajā daļā noteiktos naktspatversmes, patversmes, informēšanas un konsultāciju
pakalpojumus un 35.panta pirmajā daļā noteikto pabalstu garantētā minimālā
ienākumu līmeņa nodrošināšanai ir personām, kurām piešķirts alternatīvais
statuss, un to ģimenes locekļiem. (12) Bāreņiem un
bez vecāku gādības palikušajiem bērniem, kas ieguvuši alternatīvo statusu, ir
tiesības saņemt sociālās aprūpes pakalpojumus un šā likuma 13.panta pirmajā daļā noteiktos sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus. |
14.pants. Labklājības ministrijas uzdevumi Labklājības ministrijas uzdevumi sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt valsts politiku sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības jomā, pārraudzīt tās īstenošanu un izstrādāt prasības
sociālo pakalpojumu sniedzējiem; 2) noteikt valsts investīciju
politikas virzienus sociālo pakalpojumu attīstībai; 3) administrēt valsts budžeta
līdzekļus, kas novirzīti šā likuma 13.pantā minēto sociālo pakalpojumu
sniegšanai; |
|
2. 3. 4. 5. |
Labklājības
ministrijas parlamentārais sekretārs G.Daudze
Izslēgt 14.panta 1.punktā vārdus
un izstrādāt prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem.
Labklājības
ministrijas parlamentārais sekretārs G.Daudze
Izteikt 14.panta 2. punktu šādā
redakcijā:
Labklājības
ministrijas parlamentārais sekretārs G.Daudze
Izslēgt14.panta 3.punktu
Sociālo un darba
lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: 14.pants. Labklājības ministrijas uzdevumi Labklājības ministrijas uzdevumi sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt valsts politiku sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības jomā, pārraudzīt tās īstenošanu; 2) nodrošināt valsts sociālo pakalpojumu sniegšanai
paredzētā valsts budžeta finanšu vadību; 3) izvirzīt prioritātes sociālo pakalpojumu jomā. |
Atbalstīts iestrādāts atbildīgās komisijas 5. priekšlikumā Atbalstīts iestrādāts atbildīgās komisijas 5. priekšlikumā Daļēji atbalstīts iestrādāts atbildīgās komisijas 5. priekšlikumā Atbalstīts |
3. Izteikt
14.pantu šādā redakcijā: Labklājības ministrijas uzdevumi
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā ir šādi: 1) izstrādāt valsts politiku
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, pārraudzīt tās īstenošanu; 2) nodrošināt valsts sociālo
pakalpojumu sniegšanai paredzētā valsts budžeta finanšu vadību; 3) izvirzīt prioritātes
sociālo pakalpojumu jomā. |
15.pants.
Sociālo pakalpojumu pārvalde (1)
Sociālo pakalpojumu pārvalde ir Labklājības ministrijas padotībā esoša tiešās
pārvaldes iestāde, kas piedalās valsts politikas īstenošanā sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības jomā. (2)
Sociālo pakalpojumu pārvalde veic šādas galvenās funkcijas: 1)
nodrošina šā likuma īstenošanu un valsts līdzdalību sociālo pakalpojumu
sniegšanā; 2)
analizē un novērtē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības attīstību un
sniedz priekšlikumus valsts sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības
politikas pilnveidošanai; 3)
kontrolē sociālo pakalpojumu kvalitāti un sociālo pakalpojumu sniedzēju
atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un administratīvi soda
sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem pārkāpumiem. (3)
Veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|
6. 7. |
Labklājības
ministrijas parlamentārais sekretārs G.Daudze
Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:
15.pants. Sociālo pakalpojumu pārvalde (1) Labklājības ministra padotībā esošā Sociālo
pakalpojumu pārvalde piedalās valsts politikas īstenošanā sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības jomā. (2) Sociālo pakalpojumu pārvalde veic šādas
galvenās funkcijas: 1) koordinē valsts sociālās aprūpes un sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu; 2) organizē finanšu vadības procesa sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas jomā nodrošināšanai nepieciešamos
administratīvos pasākumus; 3) pārrauga šā likuma īstenošanu, kontrolē
sociālo pakalpojumu sniegšanu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu un
administratīvi soda sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem
pārkāpumiem. (3) Labklājības ministrs ar Sociālo pakalpojumu
pārvaldes starpniecību īsteno padotību pār valsts sociālās aprūpes centriem. Sociālo un darba
lietu komisija
Papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu un izteikt to šādā redakcijā: Izteikt 15.pantu šādā
redakcijā:
15.pants. Sociālo pakalpojumu pārvalde (1) Sociālo pakalpojumu pārvalde ir labklājības ministra padotībā esošā tiešās pārvaldes iestāde, kas piedalās valsts politikas īstenošanā sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā. (2) Sociālo pakalpojumu pārvalde veic šādas galvenās funkcijas: 1)koordinē valsts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu; 2) organizē finanšu vadības procesa sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas jomā nodrošināšanai nepieciešamos administratīvos pasākumus; 3)pārrauga šā likuma īstenošanu, kā arī kontrolē sociālo pakalpojumu sniegšanu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī kontrolē sociālo pakalpojumu kvalitāti un sociālo pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, un administratīvi soda sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem pārkāpumiem; 4) analizē un novērtē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības attīstību un sniedz priekšlikumus valsts sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības politikas pilnveidošanai. (3) Labklājības ministrs ar Sociālo pakalpojumu pārvaldes starpniecību īsteno padotību pār valsts sociālās aprūpes centriem.. |
Daļēji atbalstīts iestrādāts atbildīgās komisijas 7 . priekšlikumā Atbalstīts |
4. Izteikt 15.pantu šādā
redakcijā:
15.pants. Sociālo pakalpojumu
pārvalde (1) Sociālo pakalpojumu pārvalde ir
labklājības ministra padotībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas piedalās
valsts politikas īstenošanā sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā. (2) Sociālo pakalpojumu pārvalde
veic šādas galvenās funkcijas: 1) koordinē valsts sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu; 2) organizē administratīvos
pasākumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu finanšu vadības procesu sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas jomā; 3) pārrauga šā likuma īstenošanu,
kontrolē sociālo pakalpojumu sniegšanu regulējošo normatīvo aktu ievērošanu,
kā arī sociālo pakalpojumu kvalitāti un sociālo pakalpojumu sniedzēju
atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un administratīvi soda
sociālo pakalpojumu sniedzējus par izdarītajiem pārkāpumiem; 4) analizē un novērtē sociālo
pakalpojumu un sociālās palīdzības attīstību un sniedz priekšlikumus valsts
sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības politikas pilnveidošanai. (3)Labklājības ministrs ar Sociālo pakalpojumu
pārvaldes starpniecību īsteno padotību pār valsts sociālās aprūpes centriem. |
17.pants. Sociālo pakalpojumu sniedzējs (1) Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus šajā likumā minētajos gadījumos drīkst sniegt tikai tāds sociālo
pakalpojumu sniedzējs, kas atbilst Ministru kabineta noteiktajām prasībām un
ir reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā. |
|
|
|
|
|
(2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā sociālo
pakalpojumu sniedzējs tiek reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā
un izslēgts no tā, kā arī izslēgšanas pamatojumu. (...) |
|
8. |
Likumprojekts
Nr.248/Lp9
(Ministru kabinets) Papildināt 17.panta otro daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā: "Sociālo pakalpojumu sniedzējs Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā un apmērā maksā valsts nodevu par sociālo pakalpojumu
sniedzēja reģistrācijas apliecības vai tās dublikāta izsniegšanu." |
Atbalstīts
|
5. Papildināt 17.panta otro daļu ar teikumu šādā redakcijā: Sociālo pakalpojumu sniedzējs Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā un apmērā maksā valsts nodevu par sociālo pakalpojumu
sniedzēja reģistrācijas apliecības vai tās dublikāta izsniegšanu. |
(3) Par sociālās
aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vai sociālā dienesta
vadītāju var būt persona, kurai ir augstākā izglītība. |
|
|
|
|
|
36.pants. Pabalsts garantētā minimālā ienākumu līmeņa
nodrošināšanai (1) Garantēto minimālo ienākumu līmeni un pabalsta
apmēru garantētā minimālā ienākumu līmeņa nodrošināšanai nosaka un katru gadu
saistībā ar gadskārtējā valsts budžeta likuma projektu pārskata Ministru
kabinets. (...) |
|
9. |
Politisko organizāciju
apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija Papildināt
likuma 36.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Garantēto minimālo ienākumu līmenis nedrīkst būt mazāks par Centrālās statistikas pārvaldes aprēķinātā pilna iztikas minimuma patēriņa preču un pakalpojumu groza vidējo vērtību mēnesī (saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes pēdējo publicēto informāciju) ar koeficientu 0,5. |
Neatbalstīts |
|
Pārejas noteikumi 1. Šā likuma 10.panta pirmā daļa, 41. un 42.pants
stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. (...) |
|
10. 11. |
Labklājības ministrijas
parlamentārais sekretārs G.Daudze Papildināt pārejas noteikumu 1.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā: Tiesības veikt
sociālo darbu un sniegt sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus un sociālo palīdzību ir arī personām, kas līdz šā likuma
41.panta un 42.panta spēkā stāšanās dienai uzsākuši mācības un iegūst pirmā
vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību vai akadēmisko izglītību
sociālā darba jomā. Sociālo un darba
lietu komisija
Papildināt Pārejas noteikumu 1.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā: Pēc 2008.gada
1.janvāra tiesības veikt sociālo darbu un sniegt sociālās aprūpes un sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus un sociālo palīdzību ir arī šādām personām bez
augstākās izglītības: 1) personām, kuras
līdz 2008.gada 1.janvārim uzsākuša un iegūst pirmā vai otrā līmeņa
profesionālo augstāko izglītību vai akadēmisko izglītību sociālā darba jomā; 2) personām, kurām
2008.gada 1.janvārī līdz pensijas vecuma sasniegšanai ir ne vairāk kā pieci
gadi un kuras minēto darbu veic ne mazāk kā 10 gadus. |
&nb
sp; Daļēji atbalstīts iestrādāts atbildīgās komisijas 11. priekšlikumā Atbalstīts |
6. Papildināt pārejas noteikumu 1.punktu ar otro
teikumu šādā redakcijā: Pēc 2008.gada
1.janvāra tiesības veikt sociālo darbu un sniegt sociālās aprūpes un sociālās
rehabilitācijas pakalpojumus un sociālo palīdzību ir arī personām: 1) kurām 2008.gada
1.janvārī līdz valsts pensijas vecuma sasniegšanai ir ne vairāk kā pieci gadi
un kuras minēto darbu veic ne mazāk kā 10 gadus; 2) kuras līdz
2008.gada 1.janvārim sākušas apgūt pirmā vai otrā līmeņa profesionālo augstāko
izglītību vai akadēmisko izglītību sociālā darba jomā. |
11. ....... 12. Šā likuma 9.panta sestā daļa, kas nosaka
pašvaldībām pienākumu nodrošināt konsultatīvu atbalstu sociālā darba
speciālistiem, stājas spēkā: 1) 2007.gada 1.janvārī attiecībā uz tiem sociālā
darba speciālistiem, kuri ir sociālie darbinieki; 2) 2008.gada 1.janvārī attiecībā uz tiem sociālā
darba speciālistiem, kuri ir sociālie aprūpētāji, sociālie rehabilitētāji un
sociālās palīdzības organizatori. |
|
|
|
|
|
13.(....) |
|
12. |
Politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā
Latvijā frakcija Papildināt pārejas noteikumus ar 13.punktu
šādā redakcijā: 13. Grozījums likuma
36.panta pirmajā daļā attiecībā uz garantēto minimālo ienākumu līmeņa apmēru,
stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. Līdz šā grozījuma spēkā stāšanās dienai ir
piemērojams šāds koeficients: a) no 2007.gada
1.jūlija līdz 2007.gada 31.decembrim 0,3; b) no 2008.gada
1.janvāra līdz 2008.gada 30.jūnijam 0,4; c) 2008.gada 1.jūlija
0,45. |
Neatbalstīts |
|
|
2. Papildināt
likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: "Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu Likumā iekļautas
tiesību normas, kas izriet no Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas
2004/83/EK par obligātajiem standartiem, lai kvalificētu trešo valstu
valstspiederīgos vai bezvalstniekus kā bēgļus vai kā personas, kam citādi
nepieciešama starptautiska aizsardzība, šādu personu statusu un piešķirtās
aizsardzības saturu." |
|
|
|
7. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci
uz Eiropas Savienības direktīvu šādā redakcijā: Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvu Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no
Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/83/EK par obligātajiem
standartiem, lai kvalificētu trešo valstu valstspiederīgos vai bezvalstniekus
kā bēgļus vai kā personas, kam citādi nepieciešama starptautiska aizsardzība,
šādu personu statusu un piešķirtās aizsardzības saturu. |