2007.gada 8.janvārī Noteikumi Nr.37
Rīgā (prot. Nr.2 13.§)
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Publisko iepirkumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2006, 10.nr.) grozījumu un izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
"7.pants. Citi pasūtītāja
finansētie projekti
(1) Ja pasūtītājs no saviem līdzekļiem vai no Eiropas Savienības politiku instrumentu un nacionālā līdzfinansējuma līdzekļiem finansē tāda līguma izpildi, kas nav minēts šā likuma 6.pantā, iepirkuma procedūras un to piemērošanas kārtību, kā arī personas, kuras piemēro šīs procedūras, nosaka Ministru kabinets.
(2) Šā panta pirmā daļa neattiecas uz finansējumu, kas tiek piešķirts kā kompensācija. Šās daļas izpratnē ar kompensāciju saprot naudas summas izsniegšanu atlīdzībai, kas aprēķināta pēc noteiktas likmes, konkrēta mērķa īstenošanai."
Ministru prezidents A.Kalvītis
Zemkopības ministrs M.Roze
Ministru kabineta noteikumu projekta Grozījums Publisko
iepirkumu likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd ir spēkā 2006.gada 14.novembra Ministru kabineta noteikumi Nr.934
Noteikumi par iepirkuma procedūru pasūtītāja finansētiem projektiem (turpmāk
Noteikumi). Saskaņā ar Noteikumu 2.punktu uz jebkuru personu, kura saskaņā
ar atbildīgās institūcijas lēmumu saņem Eiropas Savienības politiku
instrumentu, kā arī valsts vai pašvaldību budžeta finansējumu projekta
īstenošanai, attiecas prasība veikt iepirkuma procedūru. Tā kā valsts
atbalsta pasākumiem lauksaimniecībā pamatā ir kompensējošs raksturs un arī
daļai Eiropas Savienības atbalsta programmu ir kompensējošs raksturs,
Publisko iepirkumu likumā ir jāparedz, ka uz šādiem pasākumiem neattiecas
prasība veikt iepirkumu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 14.novembra
sēdes protokola Nr.59 36.§ 2.punktu Finanšu ministrijai bija jāsagatavo un
jāiesniedz Ministru kabinetā grozījumi Publisko iepirkumu likumā. Tā kā
Finanšu ministrija iepriekš minētos tiesību aktus vēl nav iesniegusi un
2007.gada sākumā stāsies spēkā noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai
2007.gadā un tā piešķiršanas kārtību, Zemkopības ministrija ir sagatavojusi
normatīvo aktu projektu Grozījumu Publisko iepirkumu likumā, kas atbrīvos
kompensējošo valsts un Eiropas Savienības atbalsta saņēmējus no iepirkuma
procedūras piemērošanas. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta būtība ir paredzēt, ka uz kompensējošas dabas atbalsta
pasākumiem neattiecas prasība veikt iepirkuma procedūru. Normatīvajā aktā ir
sniegta kompensācijas definīcija, kas nosaka, ka atbalsta izmaksa, kas
izdarīta konkrētam mērķim un pēc noteiktas likmes, tiek uzskatīta par naudas
līdzekļu administrēšanu un tās saņēmēji nav pakļauti prasībai veikt iepirkuma
procedūru. |
||||
3. Cita informācija |
Normatīvo aktu paredzēts izdot Latvijas Republikas Satversmes 81.panta
kārtībā, jo šī jautājuma steidzamību raksturo tas, ka grozījumam jānovērš
Publisko iepirkumu likuma piemērošanu attiecībā uz kompensējošiem atbalsta
maksājumiem lauksaimniecībai, jo 2007.gada sākumā
stāsies spēkā noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai 2007.gadā un tā
piešķiršanas kārtību. |
||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts skar uzņēmēju tiešās un netiešās izmaksas, kā arī
laika patēriņu. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2007. |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
2008. |
2009. |
2010. |
|||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: iesnieguma izvērtēšana atļaujas izsniegšanai par tādu sēklu un sēklas
kartupeļu materiāla izmantošanu, kas nav iegūts ar bioloģiskās
lauksaimniecības ražošanas metodi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: valsts pamatbudžeta nodokļu
ieņēmumi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildu tiesību akti nav jāizdod. |
||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts
|
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
|||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi. |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta. |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks veidotas. |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
B.Bāne
|
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
I.Štromberga |
05.01.2007. 13:23
786
I.Štromberga
7027216,
Inese.Stromberga@zm.gov.lv