Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 30.jūlija noteikumos Nr.334 „Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu un darbinieku atalgojumu, sociālajām garantijām un ar mācībām un kvalifikācijas celšanu saistīto izdevumu segšanu””

 

 

 

2007.gada 8.janvārī                                                                            Noteikumi Nr.33

Rīgā                                                                                                     (prot. Nr.2   9.§)

 

Grozījumi likumā "Par valsts noslēpumu"

 

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

 

Izdarīt likumā "Par valsts noslēpumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 22.nr.; 1997, 10.nr.; 1998, 1., 14.nr.; 1999, 8.nr.; 2000, 14.nr.; 2002, 2., 24.nr.; 2004, 2., 7., 13.nr.; 2005, 8.nr.; 2006, 12.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 7.panta trešo daļu aiz vārdiem "Drošības policija" ar vārdiem "Informācijas analīzes dienests".

 

2. Papildināt 10.pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(31) Informācijas analīzes dienesta personu un telpu atbilstību drošības prasībām pārbauda Informācijas analīzes dienests."

 

3. Papildināt 12.panta trešo daļu ar 14.punktu šādā redakcijā:

 

"14) Informācijas analīzes dienesta vadītājs."

 

 

 

Ministru prezidents                                                                    A.Kalvītis

 

 

 

Tieslietu ministrs                                                                        G.Bērziņš


 

Noteikumu projekta "Grozījumi likumā "Par valsts noslēpumu"" anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Atbilstoši 2006.gada 7.novembra Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību un citiem valdības nospraustajiem neatliekami veicamajiem uzdevumiem ir steidzami jānodrošina efektīva izpildvaras koordinācija valsts drošības jautājumos, tādēļ nepieciešams šo normatīvā akta projektu pieņemt Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā.

Ministru prezidenta tiešā pārraudzībā ir izveidots Informācijas analīzes dienests (turpmāk – IAD), kuram nav valsts drošības iestādes (turpmāk – VDI) statusa, bet tas strādā ar augstākā līmeņa valsts noslēpuma objektiem, kā arī Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (turpmāk – NATO) un Eiropas Savienības klasificēto informāciju, taču atbildība valsts noslēpuma aizsardzībā nav paredzēta.

Likums nosaka tās institūcijas, kuras nodrošina telpu un personu pārbaudi valsts pārvaldes iestādēs, tajā skaitā IAD, bet, ņemot vērā, ka IAD izmanto informāciju, kuru sniedz visas VDI, telpu drošības pakāpei jābūt augstākai, samazinot iespējamos informācijas noplūdes riskus līdz minimumam un nosakot, ka pārbaudes veic pats IAD.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Grozījumi likumā noteiks IAD kompetenci valsts noslēpuma aizsardzības pasākumos.

Lai veidotu demokrātiskiem principiem atbilstošu sistēmu, likumā "Par valsts noslēpumu" IAD tiek dotas tiesības pārbaudīt savu telpu un darbinieku atbilstību drošības prasībām.

IAD vadītājs tiek iekļauts to valsts personu lokā, kam atbilstoši amatam ir pieeja valsts noslēpumam un tiesības to izmantot dienesta pienākumu veikšanā.

3. Cita informācija

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas kopbudžeta ieņēmumos, t.sk.

-         valsts budžetā:

-         pašvaldību budžetā:

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme, t.sk. uz valsts budžetu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Jāveic grozījumi:

1.  Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra noteikumos Nr.33 "Informācijas analīzes dienesta nolikums", kurus sagatavos Informācijas analīzes dienests līdz 2007.gada 1.oktobrim.

Ministru kabineta 2004.gada 6.janvāra noteikumos Nr.21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi", kurus sagatavos Informācijas analīzes dienests līdz 2007.gada 1.oktobrim.

2. Cita informācija

 

 


 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komen-tāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

 


 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Funkcijas netiek paplašinātas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Noteikumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis"

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Cita informācija

 

 

 

 

Ministru prezidents                                                                          A.Kalvītis

 

 

 

Ministru prezidents

Valsts kancelejas direktore

Valsts kancelejas direktora vietnieks tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

A.Kalvītis

G.Veismane

E.Ektermane

Dz.Galvenieks

R.Lazdiņš

 

 

 

 

05.01.2007. 12:20

756

Brēķis 7142840

Andris.brekis@mk.gov.lv