2007.gada 8.janvārī Noteikumi
Nr.31
Rīgā (prot. Nr.2 7.§)
Grozījumi likumā "Par privatizācijas
sertifikātiem"
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt likumā "Par privatizācijas sertifikātiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 9.nr.; 1999, 15.nr.; 2001, 1., 23.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.pantu ar 5.1 daļu šādā redakcijā:
"(51) Privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanas kārtību un kārtību, kādā sniedzami pārskati par kontu atvēršanu un sertifikātu izmantošanu, kā arī tarifa daļu, ko saņem banka no maksas par privatizācijas sertifikātu konta apkalpošanu, nosaka Ministru kabinets."
2. Izteikt 17.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Sertifikātus var pārdot licencētam sertifikātu tirgus
starpniekam, slēdzot rakstveida līgumu. Starpnieka pakalpojumu var sniegt
kapitālsabiedrība, kas saņēmusi speciālu atļauju (licenci). Licenču
izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību, kā arī starpniecības
sabiedrības pienākumus un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets."
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7. un 8.punktu šādā redakcijā:
"7. Ministru
kabinets līdz 2007.gada 31.martam izdod noteikumus, kuros reglamentē:
7.1. šā likuma
4.panta 5.1 daļā minēto privatizācijas sertifikātu kontu
apkalpošanas kārtību un kārtību, kādā sniedzami pārskati par kontu atvēršanu un
sertifikātu izmantošanu, kā arī tarifa daļu,
ko saņem banka no maksas par privatizācijas sertifikātu konta
apkalpošanu;
7.2. šā likuma 17.panta trešajā daļā minēto licenču izsniegšanas,
apturēšanas un anulēšanas kārtību, kā arī starpniecības
sabiedrības pienākumus un uzraudzības kārtību.
8. Līdz
šā likuma pārejas noteikumu 7.punktā minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2007.gada 30.aprīlim piemēro Ministru kabineta
1995.gada 18.jūlija noteikumus Nr.210 "Privatizācijas sertifikātu izmantošanas
noteikumi" un Ministru kabineta 1995.gada 15.augusta noteikumus Nr.253
"Noteikumi par starpniecības uzņēmumu (statūtsabiedrību) darbību ar
privatizācijas sertifikātiem", ciktāl minētie normatīvie akti nav
pretrunā ar šo likumu."
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ekonomikas ministrs J.Strods
Ministru kabineta
noteikumu projekta
"Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem"" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Normatīvā akta projektu nepieciešams virzīt Satversmes 81.panta kārtībā, jo: 1. Saskaņā ar likuma "Par
privatizācijas sertifikātiem" 1.panta 2.punktu un 4.panta piekto daļu akciju
sabiedrība "Latvijas Krājbanka", Latvijas Hipotēku un zemes banka
un citas Ministru kabineta noteiktās kredītiestādes (turpmāk bankas) veic
valsts pārvaldes uzdevumu privatizācijas
sertifikātu konta apkalpošanu, sertifikātu ieskaitīšanu kontā un to
dzēšanu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta otrajai daļai
bankām valsts pārvaldes uzdevums ir deleģēts ar likumu. Ministru kabineta 1995.gada 18.jūlija noteikumu Nr.210 "Privatizācijas sertifikātu izmantošanas noteikumi" 2.punkts nosaka, ka banku iestādes saskaņo ar Ekonomikas ministriju savus iekšējos noteikumus (instrukcijas), kuri reglamentē kontu atvēršanu un darījumus ar sertifikātiem, kā arī ar fizisko personu kontiem saistīto pakalpojumu tarifus, un sniedz ministrijai pārskatus par kontu atvēršanu, sertifikātu izmantošanu, apgrozību un dzēšanu. Kontu numuru piešķiršanas kārtību nosaka Ekonomikas ministrija. Saskaņā ar Administratīvā procesa spēkā stāšanās likuma 17.panta otro daļu, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā (Administratīvā procesa likuma 15.panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī. Ņemot vērā minēto un to, ka šo
funkciju izpilde ir saistīta ar valsts izdotu vērtspapīru (privatizācijas
sertifikātu) izdošanu un izmantošanu, ir nepieciešams noteikt Ministru
kabinetam deleģējumu noteikt kārtību bankām valsts pārvaldes funkciju (privatizācijas sertifikātu konta apkalpošana, sertifikātu ieskaitīšana kontā un to
dzēšana) izpildē. 2. Atbilstoši likuma "Par privatizācijas sertifikātiem" 17.panta trešajai daļai sertifikātus var pārdot licencētam sertifikātu tirgus starpniekam, slēdzot rakstveida līgumu. Starpnieka pakalpojumu var sniegt kapitālsabiedrība, kas saņēmusi speciālu atļauju (licenci) saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par sertifikātu tirgus starpnieku darbību. Ņemot vērā minēto un to, ka pakalpojumu
sniegšana saistīta ar vērtspapīriem, nepieciešams precizēt Ministru kabinetam
deleģējumu noteikt kārtību par licenču izsniegšanu, apturēšanu un anulēšanu
starpniecības pakalpojumu sniedzējiem ar privatizācijas sertifikātiem, kā
arī starpnieku pienākumus un darbības uzraudzību. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem"": 1. Paredz Ministru kabinetam deleģējumu noteikt privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanas kārtību un kārtību, kādā sniedzami pārskati par kontu atvēršanu un sertifikātu izmantošanu, kā arī tarifa daļu, ko saņem banka no maksājumiem par privatizācijas sertifikātu konta apkalpošanu. 2. Precizē 17.panta trešajā daļā doto
deleģējumu Ministru kabinetam, nosakot, ka Ministru kabinets nosaka kārtību
par licenču izsniegšanu, apturēšanu un anulēšanu starpniecības pakalpojumu
sniedzējiem ar privatizācijas sertifikātiem, kā arī starpnieku pienākumus un darbības
uzraudzību. |
3. Cita informācija |
Noteikumu projekts
tiek virzīts vienotā paketē ar šādiem Satversmes
81.panta kārtībā virzītiem Ministru kabineta noteikumu projektiem: "Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"", "Grozījumi likumā "Par
zemes lietošanu un zemes ierīcību"", "Grozījumi likumā "Par
zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos"", "Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"", "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu Latvijas
Republikas pilsētās"" un "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un
privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā". |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Tiek nodrošināta privātpersonām (kredītiestādēm) deleģēto valsts pārvaldes funkciju (privatizācijas sertifikātu konta apkalpošana, sertifikātu ieskaitīšana kontā un to dzēšana) un licencēto kapitālsabiedrību sniegto starpniecības pakalpojumu ar privatizācijas sertifikātiem kvalitatīva izpilde. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Nav |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Ministru kabinetam līdz 2007.gada 31.martam jāpieņem: 1) Ministru kabineta noteikumi par privatizācijas sertifikātu kontu apkalpošanas kārtību un kārtību, kādā sniedzami pārskati par kontu atvēršanu un sertifikātu izmantošanu, kā arī tarifa daļu, ko saņem banka no maksājumiem par privatizācijas sertifikātu konta apkalpošanu; 2) Ministru kabineta noteikumi par licenču izsniegšanu, apturēšanu un anulēšanu starpniecības pakalpojumu sniedzējiem ar privatizācijas sertifikātiem, kā arī starpnieku pienākumus un darbības uzraudzību. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar
|
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar
|
||
5. Cita informācija |
Nav
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas, vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. Papildu laiks un pārejas periods izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos "Latvijas Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process. |
4. Cita informācija |
Nav |
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas
direktore |
Valsts kancelejas
direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
G.Veismane |
E.Ektermane |
Dz.Galvenieks |
J.Dzanuškāns |
04.01.2007.
1119
Lore
7013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv