2007.gada 8.janvārī Noteikumi
Nr.26
Rīgā (prot. Nr.2 2.§)
Grozījumi
likumā
"Par
zemes lietošanu un zemes ierīcību"
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt
likumā "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31.nr.; 1993, 18./19.nr.;
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 24.nr.; 2006,
20.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"Šā likuma normas piemērojamas, ja Valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā nav noteikts citādi."
2. Papildināt 33.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā:
"Šā panta pirmās daļas 10.punktā minētajā gadījumā vietējās
pašvaldības dome (padome) pieņem lēmumu par to, ka zemes lietotāja tiesības
lietot viņam piešķirto zemi ir izbeigušās Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 25.panta pirmajā daļā vai 26.panta
pirmajā daļā minētajā attiecīgajā datumā."
Ministru prezidents A.Kalvītis
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi likumā "Par zemes
lietošanu un zemes ierīcību"" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Noteikumu projekts tiek virzīts Satversmes 81.panta kārtībā, lai nodrošinātu likuma "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību" (turpmāk Likums) atbilstību Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumam. Noteikumu projekts tiek virzīts vienotā
paketē ar šādiem Satversmes 81.panta kārtībā virzītiem Ministru kabineta
noteikumu projektiem: "Grozījumi likumā "Valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likums"", "Grozījumi likumā "Par valsts un
pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"",
"Grozījumi likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku
apvidos"", "Grozījums likumā "Par zemes reformu Latvijas
Republikas pilsētās"", "Grozījumi likumā "Par
privatizācijas sertifikātiem" un "Grozījumi likumā "Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos"". Noteikumu
projekts paredz precizēt Likuma normas par zemes lietošanas tiesību
izbeigšanu, jo Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteikti papildu zemes lietošanas
tiesību izbeigšanas nosacījumi |
|
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Noteikumu projekts paredz papildināt Likuma 1.pantu ar otro daļu, kas noteiks, ka šā likuma normas piemērojamas, ja Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā nav noteikts citādi, kā arī papildināt 33.pantu ar 2.1 daļu, kas noteiks, ka šā panta pirmās daļas 10.punktā minētajā gadījumā vietējās pašvaldības dome (padome) pieņem lēmumu par to, ka zemes lietotāju tiesības lietot viņam piešķirto zemi ir izbeigušās Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 25.panta pirmajā daļā vai 26.panta pirmajā daļā minētajā attiecīgajā datumā. Pieņemot
noteikumu projektu, tiks pilnībā atrisināta anotācijas I sadaļas 1.punktā
norādīta problēma Likuma normas tiks saskaņotas ar Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumu,
kurā noteikti papildu zemes lietošanas tiesību izbeigšanas nosacījumi |
|
3. Cita
informācija |
Nav |
|
|
||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Noteikumu
projekta pieņemšana labvēlīgi ietekmēs makroekonomisko vidi, veicinot zemes
reformas pabeigšanu |
|
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Noteikumu
projekta pieņemšana atvieglos administratīvās procedūras, skaidri definējot
Likuma piemērošanas ietvarus gadījumos, kad attiecīgos jautājums skar arī
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likums |
|
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Noteikumu
projekta pieņemšana labvēlīgi ietekmēs sociālo vidi, precizējot, kad Likuma
izpratnē izbeidzas zemes lietotāju tiesības lietot viņiem piešķirto zemi |
|
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
5. Cita
informācija |
Nav |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2007. |
2008. |
2009. |
2010. |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
6. Cita informācija |
Nav |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||
2.tabula |
||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr. ) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/neatbilst) |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar
|
||
5. Cita informācija |
Nav
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas
|
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas
|
5. Cita
informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. Papildu laiks un pārejas periods izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta
projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos "Latvijas
Vēstnesis" un "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs" |
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Tiesiskajām
attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais
administratīvais process |
4. Cita
informācija |
Nav |
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas
direktore |
Valsts kancelejas
direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
G.Veismane |
E.Ektermane |
Dz.Galvenieks |
J.Dzanuškāns |
08.01.2007.
888
O. Geitus-Eitvina
7038601,
olga.geitus-etvina@vzd.gov.lv