Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās politikas
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā (Reģ. nr. 153/Lp9) (Satversmes 81.panta kārtībā
izdotie noteikumi Nr. 1075).
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula
likumprojekta
trešajam lasījumam uz
. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Agrārās,
vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi Teritorijas plānošanas
likumā (reģ. nr.153/Lp9)
( Satversmes 81. panta kārtībā izdotie noteikumi nr.
1075)
Likuma redakcija pirms
grozījumu izdarīšanas Satversmes 81. panta kārtībā |
Otrā
lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (1) |
Komisijas
atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi Teritorijas
plānošanas likumā |
|
|
|
Grozījumi Teritorijas
plānošanas likumā |
|
1. Izdarīt
Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; Latvijas
Vēstnesis, 2002, 189.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2003, 6., 10.nr.; 2004, 18.nr.; 2005, 5.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
1. Izdarīt
Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2003, 6., 10.nr.; 2004,
18.nr.; 2005, 5.nr.) šādus grozījumus: |
6.pants. Teritorijas plānošanas kārtība |
|
|
|
|
|
(1) Nacionālais
plānojums attiecas uz visu valsts teritoriju. To izstrādā saskaņā ar valsts
reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo attīstības plānu un nozares
attīstības programmu. |
|
|
|
|
|
(2) Plānošanas
reģiona teritorijas plānojums attiecas uz visu plānošanas reģiona teritoriju.
To izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo
plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nozares attīstības programmu. |
|
|
|
|
|
(3) Rajona
pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu rajona pašvaldības
teritoriju. To izstrādā saskaņā ar: |
|
|
|
|
|
1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un
teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība; |
|
|
|
|
|
2) to rajona pašvaldību politikas plānošanas
dokumentiem un teritorijas plānojumiem, ar kurām robežojas attiecīgā rajona
pašvaldība; |
|
|
|
|
|
3) attiecīgās
rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem. |
|
|
|
|
|
(4) Vietējās
pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu vietējās pašvaldības
teritoriju. To izstrādā saskaņā ar: |
|
|
|
|
|
1) tās rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem un
teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība; |
|
|
|
|
|
2) to vietējo pašvaldību politikas plānošanas
dokumentiem un teritorijas plānojumiem, ar kurām robežojas attiecīgā vietējā
pašvaldība; |
|
|
|
|
|
3)
attiecīgās vietējās pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem. |
|
|
|
|
|
(5) Detālplānojums attiecas uz vietējās
pašvaldības domes (padomes) lēmumā noteiktu plānošanas teritoriju, un to
izstrādā pēc vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma stāšanās spēkā,
ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas
plānoto (atļauto) izmantošanu. |
|
|
|
|
|
(6) Rajona pašvaldības un vietējās pašvaldības
teritorijas plānojums stājas spēkā attiecīgās pašvaldības teritorijā pēc
pašvaldības saistošo noteikumu pieņemšanas. |
|
|
|
|
|
(7) Izstrādājot zemāka līmeņa teritorijas plānojumu, ievēro spēkā
esošo augstāka līmeņa teritorijas plānojumu. |
|
|
|
|
|
7.pants.
Publisko institūciju kompetence teritorijas plānošanā |
|
|
|
|
|
(1) Ministru
kabinets attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1)
apstiprina nacionālo plānojumu; |
|
|
|
|
|
2) (izslēgts ar 10.04.2003.
likumu); |
|
|
|
|
|
3) nosaka teritorijas plānojuma sastāvdaļas, šā
plānojuma sagatavošanas, sabiedriskās apspriešanas, spēkā stāšanās,
grozīšanas, apturēšanas, likumības izvērtēšanas un ievērošanas pārraudzības
kārtību; |
|
|
|
|
|
4) nosaka atbildīgo ministriju, kura veic šajā likumā
minētās funkcijas. |
|
|
|
|
|
(2) Nacionālā reģionālās attīstības padome
attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) izvērtē nacionālo plānojumu; |
|
|
|
|
|
2) izvērtē plānošanas reģionu teritorijas plānojumus. |
|
|
|
|
|
(3) Atbildīgā ministrija attiecībā uz teritorijas
plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) metodiski vada, pārrauga un koordinē nacionālā
plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību
teritorijas plānojumu izstrādi; |
|
|
|
|
|
2) sadarbībā ar valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām
un sabiedriskajām organizācijām izstrādā nacionālo plānojumu; |
|
|
|
|
|
3) izvērtē plānošanas
reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu
atbilstību nacionālajam plānojumam un normatīvajiem aktiem un ierosina
nepieciešamās izmaiņas, ja teritorijas plānojums neatbilst šā likuma, citu
normatīvo aktu un nacionālā plānojuma prasībām; |
|
|
|
|
|
4) uztur nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu,
rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību teritorijas plānošanas datu bāzi un
arhīvu; |
|
|
|
|
|
5) piešķir valsts mērķdotācijas teritorijas plānojumu
izstrādei; |
|
|
|
|
|
6)
veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|
|
|
|
|
(4) Plānošanas reģiona attīstības padome attiecībā
uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) vada un nodrošina attiecīgā plānošanas reģiona
teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu; |
|
|
|
|
|
2)
apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu un tā grozījumus; |
|
|
|
|
|
3)
ierosina grozījumus nacionālajā plānojumā; |
|
|
|
|
|
4)
nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā; |
|
|
|
|
|
5) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai
ministrijai informāciju par plānošanas reģiona teritorijas plānojuma izstrādi
un nacionālā plānojuma ievērošanu. |
|
|
|
|
|
(5) Rajona pašvaldība attiecībā uz teritorijas
plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās rajona
pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu; |
|
|
|
|
|
2)
apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu un tā grozījumus; |
|
|
|
|
|
3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā un
nacionālajā plānojumā; |
|
|
|
|
|
4) sadarbojas ar citām rajonu pašvaldībām kopīgu
teritorijas plānojumu izstrādei; |
|
|
|
|
|
5) izvērtē attiecīgā rajona pašvaldībā ietilpstošo
vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu atbilstību spēkā esošajiem rajona
pašvaldības teritorijas plānojumiem; |
|
|
|
|
|
6) izvērtē tās nacionālā plānojuma, nacionālā
attīstības plāna, nozares attīstības programmas, plānošanas reģiona
attīstības programmas un teritorijas plānojuma daļas, kuras attiecas uz šīs
rajona pašvaldības teritoriju; |
|
|
|
|
|
7)
nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā; |
|
|
|
|
|
8) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai
ministrijai informāciju par rajona pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi
un plānošanas reģiona teritorijas plānojuma ievērošanu. |
|
|
|
|
|
(6) Vietējā pašvaldība attiecībā uz teritorijas
plānošanu veic šādas funkcijas: |
|
|
|
|
|
1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās vietējās
pašvaldības teritorijas plānojuma, detālplānojuma un to grozījumu izstrādi un
īstenošanu; |
|
|
|
|
|
2) apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu,
detālplānojumu un to grozījumus un pieņem saistošos apbūves noteikumus; |
|
|
|
|
|
3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona un rajona
pašvaldības teritorijas plānojumos; |
|
|
|
|
|
4) sadarbojas ar citām vietējām pašvaldībām kopīgu
teritorijas plānojumu izstrādei; |
|
|
|
|
|
5)
nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā; |
|
|
|
|
|
6) līdz kārtējā gada
1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai informāciju par vietējās
pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi un rajona pašvaldības teritorijas
plānojuma ievērošanu. |
|
|
|
|
|
|
1.1. papildināt
likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
1. papildināt
likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā: |
|
"7.1 pants.
Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu apturēšana |
|
|
|
"7.1 pants.
Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu apturēšana |
|
(1) Nelikumīgus domes (padomes) izdotos saistošos noteikumus, ar
kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, vai kādas šo
noteikumu daļas darbību reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
aptur likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā, ciktāl šajā
likumā nav noteikts citādi . |
|
|
|
(1) Nelikumīgus domes (padomes) izdotos saistošos noteikumus, ar
kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, vai kādas šo
noteikumu daļas darbību reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
aptur likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā, ciktāl šajā
likumā nav noteikts citādi . |
|
(2) Ja reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur saistošos noteikumus, ar kuriem
apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, kādā to daļā, viņš
rīkojumā norāda, kuri teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu punkti un
grafiskās daļas sadaļas ir atceļamas kā nelikumīgas. |
|
|
|
(2) Ja reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur saistošos noteikumus, ar kuriem
apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, kādā to daļā, viņš
rīkojumā norāda, kuri teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu punkti un
grafiskās daļas sadaļas ir atceļamas kā nelikumīgas. |
8.pants.
Sabiedriskās apspriešanas organizēšana. |
|
|
|
|
|
(1)
Lai nodrošinātu nacionālā plānojuma sabiedrisko apspriešanu, atbildīgā
ministrija: |
|
|
|
|
|
1)
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par nacionālā plānojuma
izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem,
kur un kad var iepazīties ar nacionālo plānojumu un iesniegt rakstveida
priekšlikumus un atsauksmes; |
|
|
|
|
|
2)
organizē sabiedrības līdzdalību nacionālā līmeņa teritorijas plānošanas
procesā. |
|
|
|
|
|
(2) Lai
nodrošinātu plānošanas reģiona teritorijas plānojuma sabiedrisko apspriešanu,
attiecīgā plānošanas reģiona attīstības padome: |
|
|
|
|
|
1) publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis informāciju par šā plānošanas reģiona teritorijas
plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas
kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var iepazīties ar plānošanas reģiona
teritorijas plānojumu un tā grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus
un atsauksmes; |
|
|
|
|
|
2)
organizē sabiedrības līdzdalību šā plānošanas reģiona teritorijas plānošanas
procesā. |
|
|
|
|
|
(3) Lai
nodrošinātu rajona pašvaldības teritorijas plānojuma sabiedrisko apspriešanu,
attiecīgā rajona pašvaldība: |
|
|
|
|
|
1)
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par šīs rajona
pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu,
sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var
iepazīties ar šīs rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā grozījumiem
un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes; |
|
|
|
|
|
2)
organizē sabiedrības līdzdalību šīs rajona pašvaldības teritorijas plānošanas
procesā. |
|
|
|
|
|
(4) Lai
nodrošinātu vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma sabiedrisko
apspriešanu, attiecīgā vietējā pašvaldība: |
|
|
|
|
|
1)
publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis un vietējā laikrakstā informāciju par
šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes
uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad
var iepazīties ar šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tā
grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes; |
|
|
|
|
|
2) organizē sabiedrības līdzdalību šīs vietējās pašvaldības
teritorijas plānošanas procesā. |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
PCTVL frakcijaPapildināt 8. panta ceturto daļu ar 3. punktu šādā redakcijā: 3) nosaka tās pašvaldības teritorijas daļas, kuru patreizējā un plānotā
(atļautā) izmantošana būtiski atšķiras un nodrošina reprezentatīvas
iedzīvotāju daļas, kuru var ietekmēt attiecīgās izmaiņas, līdzdalību
sabiedriskajā apspriešanā vai veic šīs iedzīvotāju daļas aptauju. |
Neatbalstīt |
|
Pārejas noteikumi
|
|
|
|
|
|
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Teritorijas
attīstības plānošanas likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.). |
|
|
|
|
|
2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā sešus mēnešus no šā likuma spēkā stāšanās
dienas ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta 1999.gada 25.maija noteikumi
nr.187 Kārtība, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību teritorijas
attīstības plānu izstrādāšanai; |
|
|
|
|
|
3. Likuma 6.panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā
daļā minētos teritorijas plānojumus izstrādā un apstiprina līdz 2006.gada
31.decembrim. |
1.2. aizstāt pārejas noteikumu 3.punktā skaitļus un vārdus "2006.gada
31.decembrim" ar skaitļiem un vārdiem "2007.gada
31.decembrim". |
|
|
|
2. Aizstāt pārejas noteikumu 3.punktā skaitļus un vārdus "2006.gada
31.decembrim" ar skaitļiem un vārdiem "2007.gada
31.decembrim". |
5. Pašvaldības sešu mēnešu laikā no šā likuma
spēkā stāšanās dienas izvērtē savu teritorijas plānojumu atbilstību normatīvo
aktu prasībām un neatbilstības gadījumā pieņem lēmumu par grozījumiem
teritorijas plānojumā vai uzsāk jauna teritorijas plānojuma izstrādi. Pašvaldības nosūta
attiecīgos lēmumus atbildīgajai ministrijai. |
|
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumsAr šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81. panta kārtībā
izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 1075 Grozījumi Teritorijas
plānošanas likumā( Latvijas Vēstnesis, 2006, 208. nr.).
|
|
|
|
Pārejas noteikumsAr šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81. panta kārtībā
izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 1075 Grozījumi Teritorijas
plānošanas likumā( Latvijas Vēstnesis, 2006, 208. nr.). |