Agrārās, vides un reģionālās politikas komisija

Saeimas Prezidijam

 

 

 

Agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam lasījumam sagatavoto likumprojektu „Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā” (Reģ. nr. 153/Lp9) (Satversmes 81.panta kārtībā izdotie noteikumi Nr. 1075).

 

 

Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta

trešajam lasījumam uz …. lpp.

 

 

                   Ar cieņu,

                   komisijas priekšsēdētāja

 

 

                                                                   Anna Seile


 

 

Agrārās, vides un reģionālās politikas komisija                                                                                                                                                      Likumprojekts trešajam lasījumam

                                                                                                                                                                                                           

 

Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā (reģ. nr.153/Lp9)

( Satversmes 81. panta kārtībā izdotie noteikumi nr. 1075)

 

Likuma redakcija pirms grozījumu izdarīšanas Satversmes 81. panta kārtībā

Otrā lasījuma redakcija

Nr.

Priekšlikumi

(1)

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

1

2

3

4

5

6

 

Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā

 

 

 

Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā

 

1. Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 189.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 6., 10.nr.; 2004, 18.nr.; 2005, 5.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

1. Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2003, 6., 10.nr.; 2004, 18.nr.; 2005, 5.nr.) šādus grozījumus:

 

6.pants. Teritorijas plānošanas kārtība

 

 

 

 

 

(1) Nacionālais plānojums attiecas uz visu valsts teritoriju. To izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo attīstības plānu un nozares attīstības programmu.

 

 

 

 

 

 

(2) Plānošanas reģiona teritorijas plānojums attiecas uz visu plānošanas reģiona teritoriju. To izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nozares attīstības programmu.

 

 

 

 

 

(3) Rajona pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu rajona pašvaldības teritoriju. To izstrādā saskaņā ar:

 

 

 

 

 

1) tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā pašvaldība;

 

 

 

 

 

2) to rajona pašvaldību politikas plānošanas dokumentiem un teritorijas plānojumiem, ar kurām robežojas attiecīgā rajona pašvaldība;

 

 

 

 

 

3) attiecīgās rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem.

 

 

 

 

 

(4) Vietējās pašvaldības teritorijas plānojums attiecas uz visu vietējās pašvaldības teritoriju. To izstrādā saskaņā ar:

 

 

 

 

 

1) tās rajona pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība;

 

 

 

 

 

2) to vietējo pašvaldību politikas plānošanas dokumentiem un teritorijas plānojumiem, ar kurām robežojas attiecīgā vietējā pašvaldība;

 

 

 

 

 

3) attiecīgās vietējās pašvaldības politikas plānošanas dokumentiem.

 

 

 

 

 

(5) Detālplānojums attiecas uz vietējās pašvaldības domes (padomes) lēmumā noteiktu plānošanas teritoriju, un to izstrādā pēc vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma stāšanās spēkā, ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu.

 

 

 

 

 

(6) Rajona pašvaldības un vietējās pašvaldības teritorijas plānojums stājas spēkā attiecīgās pašvaldības teritorijā pēc pašvaldības saistošo noteikumu pieņemšanas.

 

 

 

 

 

(7) Izstrādājot zemāka līmeņa teritorijas plānojumu, ievēro spēkā esošo augstāka līmeņa teritorijas plānojumu.

 

 

 

 

 

7.pants. Publisko institūciju kompetence teritorijas plānošanā

 

 

 

 

 

(1) Ministru kabinets attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) apstiprina nacionālo plānojumu;

 

 

 

 

 

2) (izslēgts ar 10.04.2003. likumu);

 

 

 

 

 

3) nosaka teritorijas plānojuma sastāvdaļas, šā plānojuma sagatavošanas, sabiedriskās apspriešanas, spēkā stāšanās, grozīšanas, apturēšanas, likumības izvērtēšanas un ievērošanas pārraudzības kārtību;

 

 

 

 

 

4) nosaka atbildīgo ministriju, kura veic šajā likumā minētās funkcijas.

 

 

 

 

 

(2) Nacionālā reģionālās attīstības padome attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) izvērtē nacionālo plānojumu;

 

 

 

 

 

2) izvērtē plānošanas reģionu teritorijas plānojumus.

 

 

 

 

 

(3) Atbildīgā ministrija attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) metodiski vada, pārrauga un koordinē nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādi;

 

 

 

 

 

2) sadarbībā ar valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un sabiedriskajām organizācijām izstrādā nacionālo plānojumu;

 

 

 

 

 

3) izvērtē plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu atbilstību nacionālajam plānojumam un normatīvajiem aktiem un ierosina nepieciešamās izmaiņas, ja teritorijas plānojums neatbilst šā likuma, citu normatīvo aktu un nacionālā plānojuma prasībām;

 

 

 

 

 

4) uztur nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību teritorijas plānošanas datu bāzi un arhīvu;

 

 

 

 

 

5) piešķir valsts mērķdotācijas teritorijas plānojumu izstrādei;

 

 

 

 

 

6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

 

 

 

 

 

(4) Plānošanas reģiona attīstības padome attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) vada un nodrošina attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu;

 

 

 

 

 

2) apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu un tā grozījumus;

 

 

 

 

 

3) ierosina grozījumus nacionālajā plānojumā;

 

 

 

 

 

4) nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā;

 

 

 

 

 

5) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai informāciju par plānošanas reģiona teritorijas plānojuma izstrādi un nacionālā plānojuma ievērošanu.

 

 

 

 

 

(5) Rajona pašvaldība attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādi un īstenošanu;

 

 

 

 

 

2) apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu un tā grozījumus;

 

 

 

 

 

3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona teritorijas plānojumā un nacionālajā plānojumā;

 

 

 

 

 

4) sadarbojas ar citām rajonu pašvaldībām kopīgu teritorijas plānojumu izstrādei;

 

 

 

 

 

5) izvērtē attiecīgā rajona pašvaldībā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu atbilstību spēkā esošajiem rajona pašvaldības teritorijas plānojumiem;

 

 

 

 

 

6) izvērtē tās nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nozares attīstības programmas, plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma daļas, kuras attiecas uz šīs rajona pašvaldības teritoriju;

 

 

 

 

 

7) nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā;

 

 

 

 

 

8) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai informāciju par rajona pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi un plānošanas reģiona teritorijas plānojuma ievērošanu.

 

 

 

 

 

(6) Vietējā pašvaldība attiecībā uz teritorijas plānošanu veic šādas funkcijas:

 

 

 

 

 

1) vada, uzrauga un nodrošina attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma, detālplānojuma un to grozījumu izstrādi un īstenošanu;

 

 

 

 

 

2) apstiprina izstrādāto teritorijas plānojumu, detālplānojumu un to grozījumus un pieņem saistošos apbūves noteikumus;

 

 

 

 

 

3) ierosina grozījumus plānošanas reģiona un rajona pašvaldības teritorijas plānojumos;

 

 

 

 

 

 

4) sadarbojas ar citām vietējām pašvaldībām kopīgu teritorijas plānojumu izstrādei;

 

 

 

 

 

 

5) nodrošina sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā;

 

 

 

 

 

 

6) līdz kārtējā gada 1.februārim sniedz atbildīgajai ministrijai informāciju par vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi un rajona pašvaldības teritorijas plānojuma ievērošanu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1. papildināt likumu ar 7.pantu šādā redakcijā:

 

 

 

1. papildināt likumu ar 7.pantu šādā redakcijā:

 

"7.pants. Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu apturēšana

 

 

 

 

"7.pants. Nelikumīgu pašvaldības saistošo noteikumu apturēšana

 

 

(1) Nelikumīgus domes (padomes) izdotos saistošos noteikumus, ar kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, vai kādas šo noteikumu daļas darbību reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā, ciktāl šajā likumā nav noteikts citādi .

 

 

 

 

 

(1) Nelikumīgus domes (padomes) izdotos saistošos noteikumus, ar kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, vai kādas šo noteikumu daļas darbību reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā, ciktāl šajā likumā nav noteikts citādi .

 

 

 

(2) Ja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur saistošos noteikumus, ar kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, kādā to daļā, viņš rīkojumā norāda, kuri teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu punkti un grafiskās daļas sadaļas ir atceļamas kā nelikumīgas.”

 

 

 

(2) Ja reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs aptur saistošos noteikumus, ar kuriem apstiprināts teritorijas plānojums vai detālplānojums, kādā to daļā, viņš rīkojumā norāda, kuri teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu punkti un grafiskās daļas sadaļas ir atceļamas kā nelikumīgas.”

8.pants. Sabiedriskās apspriešanas organizēšana.

 

 

 

 

 

(1) Lai nodrošinātu nacionālā plānojuma sabiedrisko apspriešanu, atbildīgā ministrija:

 

 

 

 

 

 

1) publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” informāciju par nacionālā plānojuma izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var iepazīties ar nacionālo plānojumu un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes;

 

 

 

 

 

2) organizē sabiedrības līdzdalību nacionālā līmeņa teritorijas plānošanas procesā.

 

 

 

 

 

(2) Lai nodrošinātu plānošanas reģiona teritorijas plānojuma sabiedrisko apspriešanu, attiecīgā plānošanas reģiona attīstības padome:

 

 

 

 

 

1) publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” informāciju par šā plānošanas reģiona teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var iepazīties ar plānošanas reģiona teritorijas plānojumu un tā grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes;

 

 

 

 

 

2) organizē sabiedrības līdzdalību šā plānošanas reģiona teritorijas plānošanas procesā.

 

 

 

 

 

(3) Lai nodrošinātu rajona pašvaldības teritorijas plānojuma sabiedrisko apspriešanu, attiecīgā rajona pašvaldība:

 

 

 

 

 

1) publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” informāciju par šīs rajona pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var iepazīties ar šīs rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes;

 

 

 

 

 

2) organizē sabiedrības līdzdalību šīs rajona pašvaldības teritorijas plānošanas procesā.

 

 

 

 

 

(4) Lai nodrošinātu vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma sabiedrisko apspriešanu, attiecīgā vietējā pašvaldība:

 

 

 

 

 

1) publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un vietējā laikrakstā informāciju par šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma un tā grozījumu izstrādes uzsākšanu, sabiedriskās apspriešanas kārtību, vietu un termiņiem, kur un kad var iepazīties ar šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tā grozījumiem un iesniegt rakstveida priekšlikumus un atsauksmes;

 

 

 

 

 

2) organizē sabiedrības līdzdalību šīs vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas procesā.

 

 

 

 

 

 

 

1

PCTVL frakcija

Papildināt 8. panta ceturto daļu ar 3. punktu šādā redakcijā:

“3) nosaka tās pašvaldības teritorijas daļas, kuru patreizējā un plānotā (atļautā) izmantošana būtiski atšķiras un nodrošina reprezentatīvas iedzīvotāju daļas, kuru var ietekmēt attiecīgās izmaiņas, līdzdalību sabiedriskajā apspriešanā vai veic šīs iedzīvotāju daļas aptauju.”

Neatbalstīt

 

Pārejas noteikumi

 

 

 

 

 

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Teritorijas attīstības plānošanas likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.).

 

 

 

 

 

2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā sešus mēnešus no šā likuma spēkā stāšanās dienas ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu:

 

 

 

 

 

1) Ministru kabineta 1999.gada 25.maija noteikumi nr.187 “Kārtība, kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību teritorijas attīstības plānu izstrādāšanai”;

 

 

 

 

 

3. Likuma 6.panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā minētos teritorijas plānojumus izstrādā un apstiprina līdz 2006.gada 31.decembrim.

1.2. aizstāt pārejas noteikumu 3.punktā skaitļus un vārdus "2006.gada 31.decembrim" ar skaitļiem un vārdiem "2007.gada 31.decembrim".

 

 

 

2. Aizstāt pārejas noteikumu 3.punktā skaitļus un vārdus "2006.gada 31.decembrim" ar skaitļiem un vārdiem "2007.gada 31.decembrim".

5. Pašvaldības sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izvērtē savu teritorijas plānojumu atbilstību normatīvo aktu prasībām un neatbilstības gadījumā pieņem lēmumu par grozījumiem teritorijas plānojumā vai uzsāk jauna teritorijas plānojuma izstrādi. Pašvaldības nosūta attiecīgos lēmumus atbildīgajai ministrijai.

 

 

 

 

 

 

Pārejas noteikums

Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81. panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 1075 “Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā”( Latvijas Vēstnesis, 2006, 208. nr.).

 

 

 

Pārejas noteikums

Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81. panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi Nr. 1075 “Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā”( Latvijas Vēstnesis, 2006, 208. nr.).