2006.gada 28.decembrī Noteikumi
Nr.1068
Rīgā (prot. Nr.69 23.§)
Grozījums Valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 14.nr.) grozījumu un papildināt pārejas
noteikumus ar 12.punktu šādā redakcijā:
"12. Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome) šā likuma 6.panta
otrajā daļā minēto lēmumu par nodošanu privatizācijai vai pamatotu atteikumu
par privatizācijas ierosinājuma noraidīšanu pieņem divpadsmit mēnešu laikā no
privatizācijas ierosinājuma saņemšanas dienas par tiem privatizācijas
ierosinājumiem, kas saskaņā ar šā likuma 5.panta pirmo, ceturto un piekto daļu
reģistrēti Privatizācijas reģistrā no 2006.gada 1.jūlija līdz
31.augustam."
Ministru prezidenta vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs A.Štokenbergs
Ekonomikas ministrs J.Strods
Ministru kabineta noteikuma
projekta Grozījums Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašumu
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma
(turpmāk - Privatizācijas pabeigšanas likums) 5.panta pirmo daļu, Valsts vai
pašvaldības īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu likuma Par valsts un
pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju (turpmāk Privatizācijas likums)
12.panta pirmajā un otrajā daļā vai 31.panta pirmajā un otrajā daļā
noteiktajā kārtībā un valstij vai pašvaldībai piederoša vai piekrītoša
apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala privatizācijas ierosinājumu likuma Par
valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju 65.pantā noteiktajā
kārtībā ir tiesības iesniegt līdz 2006.gada 31.augustam. Atbilstoši Privatizācijas pabeigšanas
likuma 5.panta trešajai, piektajai un sestajai daļai: 1) valsts akciju sabiedrības
Privatizācijas aģentūra vestajā privatizācijas ierosinājuma reģistrā ir
reģistrēti 1492 privatizācijas ierosinājumu, tai skaitā pēc 2006.gada 1.jūlija
1102 privatizācijas ierosinājumu; 2) Jūrmalas pilsētas domes vestajā
privatizācijas ierosinājuma reģistrā ir reģistrēti 745 pašvaldības
privatizācijas ierosinājumi, tajā skaitā pēc 2006.gada 1.jūlija 540
privatizācijas ierosinājumu; 3) Rīgas pilsētas domes vestajā
privatizācijas ierosinājuma reģistrā reģistrēti 10470 privatizācijas
ierosinājumi, tajā skaitā pēc 2006.gada 1.jūlija 8110 privatizācijas
ierosinājumu; Saskaņā ar Privatizācijas pabeigšanas likuma 6.panta otro daļu, Ministru
kabinets vai pašvaldības dome (padome) Privatizācijas likuma 12.panta
ceturtajā daļā, 31.panta trešajā daļā un 66.pantā minēto lēmumu par valsts
vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala
nodošanu privatizācijai vai pamatotu atteikumu par privatizācijas
ierosinājuma noraidīšanu pieņem četru mēnešu laikā no privatizācijas
ierosinājuma saņemšanas dienas. Noteiktajā termiņā nav izskatīts un pieņemts attiecīgs lēmums par
iesniegtajiem privatizācijas ierosinājumiem: 1) Ministru kabinets par 879 privatizācijas
ierosinājumiem; 2) Rīgas pilsētas dome par 9776 privatizācijas
ierosinājumiem; 3) Jūrmalas pilsētas dome par 444 privatizācijas
ierosinājumiem. Privatizācijas ierosinājuma izskatīšanā
pastāv virkne objektīvu problēmu, kas traucē ievērot likumā noteikto termiņu,
t.sk.: 1. Liels skaits iesniegto privatizācijas
ierosinājumu augusta un jūlija mēnesī; 2. Pamatojoties uz Administratīvā
procesa likuma 43.panta ceturto daļu un 56.panta otro daļu un likuma
Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un
pašvaldību institūcijās 8.panta pirmo daļu, privatizācijas ierosinājuma
reģistrā 2006.gadā 31.augustā ir reģistrēti privatizācijas ierosinājumi, ko
faktiski institūcijas ir saņēmušas pēc minētā datuma, t.i. Jūrmalas pilsētas
pašvaldība 48 privatizācijas ierosinājuma, Rīgas pilsētas pašvaldības
2660 privatizācijas ierosinājuma un valsts 427 privatizācijas ierosinājumi. 3. no valsts un pašvaldību institūcijām
ir laikietilpīgi saņemt pieprasītās izziņas, piemēram, par īpašuma sastāvu,
izmantošanas mērķi vai nekustamā īpašuma dalīšanu; 4. trūkst dokumentu par valsts īpašuma
sastāvā esošo ēku piederību; 5. nekustamā īpašuma sastāvā ir
dzīvokļi, valsts meža zeme vai zeme, kas atrodas aizsargjoslā; 6. jāidentificē privatizācijas ierosinājuma
minētais valsts īpašums, t.sk. jāpieprasa no iesniedzēja papildus
informācija; Ņemot vērā, ka jautājuma risināšanu nav iespējams
atlikt, jo radušos faktisko apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt likumā
noteiktā termiņa ievērošanu privatizācijas ierosinājumu izskatīšanā, Ministru
kabinetam Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā ir jāpieņem
grozījums Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā. |
|
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Noteikuma projekts paredz papildināt Privatizācijas pabeigšanas likumu ar
pārejas noteikuma 12.punktu, kas nosaka, ka Ministru kabinets vai pašvaldības
dome (padome) šā likuma 6.panta otrajā daļā minēto lēmumu par nodošanu
privatizācijai vai pamatotu atteikumu par privatizācijas ierosinājuma
noraidīšanu pieņem divpadsmit mēnešu laikā no privatizācijas ierosinājuma
saņemšanas dienas par tiem privatizācijas ierosinājumiem, kas saskaņā ar šā
likuma 5.panta pirmo, ceturto un piekto daļu reģistrēti Privatizācijas
reģistrā no 2006.gada 1.jūlija līdz 31.augustam." |
|
3.
Cita informācija |
Nav citas
informācijas |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
4.
Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
5.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Nav
ietekmes uz valsts budžetu |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
3. Finansiālā
ietekme |
|||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||||
6.
Cita informācija |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešams izdarīt grozījumus citos normatīvajos aktos. |
2.
Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
5.
Cita informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav |
|
2. Kāda
ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nav |
|
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Nav |
|
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
5.
Cita informācija |
Rīgas pilsētas dome un Jūrmalas pilsētas dome ir informējusi par stāvokli
šo institūciju vesto privatizācijas ierosinājumu reģistrā reģistrēto
privatizācijas ierosinājumu izskatīšanā un problēmām. Minētās pilsētas
pašvaldības atbalsta ietverto Privatizācijas pabeigšanas likumā normu par
termiņa pagarināšanu privatizācijas ierosinājuma izskatīšanā. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiks radītas |
|
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā
ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas
Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā. |
|
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|
4.
Cita informācija |
Nav |
|
Ekonomikas ministrs J.Strods
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
I.Vanaga
|
K.Lore
|
02.01.2007 14:35
1091
Lore
7013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv