Likumprojekts
Grozījumi Augstskolu
likumā
Izdarīt Augstskolu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 1.nr.; 1997, 3.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 12.nr.; 2004, 5., 13.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 8.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 7.panta otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā:
"Dibinot koledžas, Ministru kabinets nodod tās Izglītības un zinātnes ministrijas vai Kultūras ministrijas pārraudzībā, bet Iekšlietu ministrijas sistēmā esošās koledžas attiecīgi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu padotībā."
2. Papildināt 10.1 panta pirmo daļu aiz vārdiem "Izglītības un zinātnes ministrija" ar vārdiem "vai Kultūras ministrija".
Kultūras ministre
H.Demakova
Normatīvā akta projekta
Grozījumi Augstskolu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Kopš 2002.gada Latvijas Kultūras koledža darbojas uz Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprināta nolikuma pamata, taču Augstskolu likuma 7.pantā ir noteikts, ka koledžu darbību reglamentē pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma Ministru kabineta apstiprināts nolikums, savukārt Augstskolu likuma Pārejas noteikumu 19.punktā paredzēts, ka koledžām līdz 2007.gada 1.martam jānodrošina nolikumu atbilstība Augstskolu likuma prasībām. Ievērojot to, ka kultūrizglītībā gadu gaitā ir
nostiprinājušās labas tradīcijas, tā ir izveidojusies par izglītības sistēmu,
kura ir vienota ar kultūras nozari, Kultūras ministrija uzskata, ka nebūtu
lietderīgi Latvijas Kultūras koledžu nodot Izglītības un zinātnes ministrijas
padotībā. Statistikas dati un lietišķie pētījumi apliecina kultūrizglītības
iestāžu absolventu augstus nodarbinātības rādītājus salīdzinājumā ar citām
nozarēm. Šo iestāžu absolventi tradicionāli ir konkurētspējīgi arī
starptautiskajā darba tirgū. Tā pamatā ir ciešā sadarbība ar kultūras nozares
darba tirgu kā kultūras politikas plānošanā un īstenošanā, tā arī izglītības
procesā, ko nodrošina kultūrizglītības sistēmas integrācija kultūras nozares
struktūrās. Kultūrizglītības sasaisti un pat integrāciju profesionālajā vidē
raksturo arī tas, ka skolu audzēkņi jau mācību laikā nereti kļūst par
atzītiem savas nozares profesionāļiem (piemēram, B.Skride, V.Šimkus u.c.
paralēli mācībām ir regulāri koncertējoši mākslinieki). Kultūrizglītības stratēģiskā attīstība tika skatīta jau 2001.gadā,
kad Ministru kabinets akceptēja Nacionālās programmas Kultūra
apakšprogrammu Kultūrizglītība, kas nosaka galvenos veicamos pasākumus
laika periodā līdz 2010.gadam. Nacionālā programma paredz saglabāt
kultūrizglītības integrāciju nozares stratēģijā un Kultūras ministrijas
atbildību par tās attīstību attiecīgajā laika periodā. Profesionālās kultūrizglītības sistēma Latvijā ir
veidojusies kopš 20.gadsimta sākuma, kad veidojās mūzikas un mākslas augstskolas
un vidusskolas. Latvijas Kultūras koledžā studē ap 500 studentu. Tajā īsteno
kultūras studiju programmas
Mākslas institūciju pārvaldība (kvalifikācija-kultūras menedžeris) ar specializācijām reklāmā un sabiedriskajās attiecībās, kultūras
tūrismā, amatierteātra režijā, svētku režijā, mūzikas menedžmentā un deju kolektīvu vadībā, kā arī izglītības programmas
Bibliotēkzinātne un informācija (kvalifikācija-bibliotēku informācijas
speciālists), Tūrisma un atpūtas organizācija (kvalifikācija-tūrisma
organizators) un Deja (kvalifikācija- deju kolektīva vadītājs). Koledža un
visas programmas ir akreditētas. Latvijas Kultūras
koledža ieņem loģisku un pamatotu vietu kopējā kultūrizglītības
sistēmā valstī, nodrošinot kvalitatīvu un kultūrpolitiski aktuālu izglītību,
kādu šobrīd nepiedāvā neviena cita kultūrizglītības iestāde. Ir svarīgi nodrošināt kultūras
menedžmenta izglītības saistību ar kultūras jomu, lai nepieļautu tās
komercializāciju un kvalitātes zudumu. |
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Lai saglabātu Latvijas Kultūras koledžas padotību Kultūras ministrijai, ir izstrādāts normatīvā akta projekts Grozījumi Augstskolu likumā. Iepriekš atrunātais projekts paredz grozījuma izdarīšanu 7.panta otrajā daļā, paredzot, ka arī Kultūras ministrijas padotībā var atrasties koledža. Līdz ar to jāizdara grozījums arī 10.1 pantā, paredzot, ka koledžas direktoru pieņem darbā un no tā atbrīvo kultūras ministrs. Ievērojot to, ka līdz 2007.gada 1.martam Ministru kabinetā jāapstiprina Latvijas Kultūras koledžas nolikums, ir nepieciešams steidzamības kārtā izdarīt iepriekš atrunātos grozījumus Augstskolu likumā, lai nerastos situācija, ka nav normatīvais akts koledžas darbības reglamentācijai. |
3. Cita informācija
|
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 3. Sociālo seku izvērtējums
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
|
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
3.Finansiālā
ietekme |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||
6.Cita
informācija |
Nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību 2. Saistības
pret citām starptautiskām organizācijām 3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Nav. |
|
5. Cita informācija |
Nav. |
Nav. |
Nav. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Nav notikušas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nav notikusi
saskaņošana. |
|||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav veiktas |
|||
5.
Cita informācija |
Nav. |
|||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Šis normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav. |
Kultūras ministre H.Demakova
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītājas p.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
___.11.2006. |
___.11.2006. |
___.11.2006. |
___.11.2006. |
S.Zvidriņa |
J.Šumeiko |
I.Bērziņa |
S.Plota |
17.11.2006. 11:10
1020
S.Plota, 7276575 sandra.plota@km.gov.lv