Likumprojekts
Ministru kabineta iekārtas likums
1.pants.
Likuma mērķis
Šā likuma mērķis ir nodrošināt tiesisku,
efektīvu, nepārtrauktu un demokrātiskai iekārtai atbilstošu Ministru kabineta
darbību.
2.pants.
Ministru kabinets
Ministru kabinets ir
koleģiāla institūcija, kas ar tam padoto valsts pārvaldes iestāžu starpniecību īsteno izpildvaru Latvijas
Republikā, ja Saeima nav lēmusi citādi.
3.pants.
Ministru kabineta kompetence
Ministru kabineta kompetencē izpildvaras īstenošanas
ietvaros ietilpst:
1) visu
to jautājumu apspriešana vai izlemšana, kuri ietilpst Ministru kabineta
kompetencē saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmi un likumiem;
2) Latvijas
Republikas Satversmes, likumu un Latvijas Republikai saistošu starptautisko
tiesību normu ieviešana un piemērošana;
3) rīcībpolitikas
izstrāde un īstenošana, tai skaitā valsts un
nozaru politikas plānošanas dokumentu un nozaru ministriju vidēja termiņa
darbības stratēģiju apstiprināšana;
4) lietderīgas un
efektīvas tiešās pārvaldes iestāžu institucionālās sistēmas darbības
nodrošināšana;
5) sabiedrības līdzdalības
veicināšana valsts politikas veidošanā;
6) dalība Eiropas Savienības
politikas veidošanā un šīs politikas īstenošana Latvijas
Republikā.
4.pants.
Atbildība
(1) Ministru kabinets ir solidāri atbildīgs
par valdības īstenoto politiku. Katrs Ministru kabineta loceklis ir individuāli
atbildīgs par savas rīcības tiesiskumu un lietderību (politiskā atbildība).
(2) Par Ministru kabineta darbu kopumā
politiski atbildīgs ir Ministru prezidents.
(3) Neatkarīgi no politiskās atbildības
katrs atsevišķs Ministru kabineta loceklis par savu darbību ir atbildīgs arī
saskaņā ar krimināltiesisko, administratīvo vai civiltiesisko atbildību
reglamentējošiem normatīvajiem aktiem.
II nodaļa
Ministru kabineta sastāvs
5.pants.
Ministru kabineta locekļi
(1) Ministru
kabineta sastāvā ir Ministru prezidents un šādi ministri, kuriem ir pakļautas ministrijas:
1) aizsardzības ministrs;
2) ārlietu ministrs;
3) bērnu un ģimenes lietu ministrs;
4) ekonomikas ministrs;
5) finanšu ministrs;
6) iekšlietu ministrs;
7) izglītības un zinātnes ministrs;
8) kultūras ministrs;
9) labklājības ministrs;
10) reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs;
11) satiksmes ministrs;
12) tieslietu ministrs;
13) veselības ministrs;
14) vides ministrs;
15) zemkopības ministrs.
(2) Ministru kabineta sastāvā var būt viens vai
vairāki locekļi, kuriem var nebūt
pakļautas ministrijas:
1) Ministru
prezidenta biedrs;
2) īpašu uzdevumu ministrs.
6.pants.
Ministru prezidents
(1) Ministru
prezidents vada Ministru kabineta darbu un nosaka tā galvenās politiskās
vadlīnijas atbilstoši Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību un rīcības plānam tās īstenošanai (šā
likuma 18.pants).
(2) Ministru prezidents:
1) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv
Ministru kabinetu un vada Ministru kabineta sēdes;
2) var pieprasīt no Ministru kabineta
locekļiem informāciju un paskaidrojumus;
3) var uzņemties vienas ministrijas
vadību;
4) veic citas normatīvajos aktos
noteiktās darbības.
7.pants.
Ministru prezidenta biedrs
(1) Ministru prezidenta biedrs var patstāvīgi
vadīt ministrijas darbu, kā arī Ministru kabineta vai Ministru prezidenta
uzdevumā pildīt citas funkcijas un uzdevumus.
(2) Ministru prezidenta biedram
neatkarīgi no viņam deleģētās kompetences ir viena balss Ministru kabineta
sēdēs.
(3) Ministru prezidents var uzaicināt
Ministru prezidenta biedra amatā vienu vai vairākus Ministru kabineta locekļus.
8.pants.
Ministrs, kuram pakļauta ministrija
Ministrs, kuram pakļauta ministrija, piedalās
Ministru kabineta darbā un patstāvīgi vada viņam
pakļautās ministrijas darbu, ievērojot Deklarācijā par Ministru kabineta
iecerēto darbību ietvertās politiskās
vadlīnijas un saskaņā ar attiecīgās ministrijas nolikumā noteikto
kompetenci.
9.pants.
Īpašu uzdevumu ministrs
(1) Īpašu uzdevumu ministrs piedalās
Ministru kabineta darbā un veic uzdevumus, ko Ministru kabinets nodevis tā
kompetencē.
(2) Īpašu uzdevumu ministra funkciju un
uzdevumu veikšanas nodrošināšanai izveido atsevišķu tiešās pārvaldes iestādi
īpašu uzdevumu ministra sekretariātu. Īpašu uzdevumu ministrs patstāvīgi vada sekretariāta
darbu, ievērojot Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību ietvertās
politiskās vadlīnijas un saskaņā ar sekretariāta nolikumā noteikto kompetenci.
(3) Īpašu uzdevumu ministram ar Ministru
kabineta rīkojumu var nodot padotībā atsevišķas kādas augstākās valsts tiešās
pārvaldes iestādes struktūrvienības. Tādā gadījumā īpašu uzdevumu ministrs tās
vada saziņā ar attiecīgo ministru.
10.pants.
Ministru prezidenta aizvietošana
(1) Ministru prezidenta biedrs Ministru
prezidenta prombūtnes laikā pilda Ministru prezidenta pienākumus, ja Ministru
prezidents nav noteicis citādi.
(2) Ja Ministru kabinetā ir vairāki
Ministru prezidenta biedri vai ja Ministru kabinetā nav Ministru prezidenta
biedra, Ministru prezidents nosaka pastāvīgu Ministru prezidenta aizvietošanas
kārtību vai aizvietošanas kārtību konkrētam gadījumam.
(3) Ministru kabineta loceklim, pildot
Ministru prezidenta pienākumus, nav tiesību:
1) noteikt politiskās vadlīnijas pārējiem
Ministru kabineta locekļiem;
2) atkāpties no amata vai paziņot par Ministru
kabineta atkāpšanos;
3) pieprasīt Ministru kabineta locekļa
atkāpšanos;
4) lūgt Saeimu atkārtoti izteikt uzticību
Ministru kabinetam;
5) lūgt Saeimu izteikt uzticību jauniem
Ministru kabineta locekļiem;
6) Ministru prezidenta vietā pieņemt
citus lēmumus, kuri nav steidzami un var būtiski ietekmēt valsts attīstību.
11.pants.
Ministru kabineta locekļa aizvietošana
Ministru kabineta locekļa
prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda Ministru prezidenta iecelts pienākumu
izpildītājs no Ministru kabineta locekļu vidus.
III nodaļa
Ministru kabineta darbības atbalsts
12.pants.
Parlamentārais sekretārs
(1) Katram Ministru
kabineta loceklim tiek iecelts parlamentārais sekretārs. Uz parlamentārā sekretāra amatu var pretendēt
persona, kura atbilst prasībām, kas izvirzītas Saeimas deputātiem.
(2) Parlamentārais sekretārs atbilstoši
attiecīgā Ministru kabineta locekļa kompetencei uztur saikni ar Saeimu un tās
komisijām, atbilstoši attiecīgā Ministru kabineta locekļa norādījumiem piedalās
likumu un citu normatīvo aktu projektu sagatavošanā un, ja nepieciešams,
pārstāv attiecīgo Ministru kabineta locekli likumdošanas procesā Saeimā.
(3) Parlamentārais
sekretārs veic arī citas Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Saeimas kārtības rullī un citos valsts pārvaldes
darbību regulējošos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un izpilda
atsevišķus Ministru kabineta locekļa dotos uzdevumus. Parlamentārais sekretārs
var piedalīties Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām.
(4) Parlamentāro sekretāru uz attiecīgā
Ministru kabineta locekļa pilnvaru laiku ieceļ amatā un atbrīvo no amata
Ministru prezidents pēc attiecīgā Ministru kabineta locekļa ierosinājuma. Ministru
prezidenta parlamentāro sekretāru uz Ministru prezidenta pilnvaru laiku ieceļ
amatā un atbrīvo no amata Ministru prezidents
pēc savas iniciatīvas. Rīkojums par parlamentārā sekretāra atbrīvošanu
no amata ir politisks lēmums, un tas izdodams rakstiski.
(5) Ja no amata atkāpies attiecīgais
Ministru kabineta loceklis, uzskatāms, ka no amata atkāpies arī attiecīgais
parlamentārais sekretārs. Parlamentārajam sekretāram ir tiesības atkāpties no
amata pēc paša vēlēšanās.
(6) Parlamentārais sekretārs pēc
atkāpšanās vai atbrīvošanas no amata turpina pildīt savus pienākumus līdz
brīdim, kad Ministru prezidents iecēlis amatā jaunu parlamentāro sekretāru, ja
Ministru prezidents nav noteicis citādi.
(7) Lai nodrošinātu informācijas apmaiņu
un parlamentāro sekretāru darbības koordināciju, tiek organizētas parlamentāro
sekretāru sanāksmes. Šīs sanāksmes sasauc un vada Ministru prezidenta
parlamentārais sekretārs.
13.pants.
Ministru kabineta locekļa birojs
(1) Ministru kabineta loceklis savas
darbības nodrošināšanai uz savas darbības laiku var izveidot biroju.
(2) Ministru kabineta locekļa birojs veic
politisku analīzi jautājumos, kas skar
attiecīgo nozari, identificē problēmas, sagatavo priekšlikumus to risinājumam
un informē sabiedrību par attiecīgā Ministru kabineta locekļa darbību un viņa
vadīto nozari. Ministru kabineta locekļa birojs var veikt citus uzdevumus
saskaņā ar attiecīgā Ministru kabineta locekļa norādījumiem.
(3) Ministru kabineta locekļa biroja
darbiniekus un konsultatīvās amatpersonas pieņem darbā un atbrīvo no darba
attiecīgais Ministru kabineta loceklis.
(4) Ja Ministru kabineta locekļa biroja
darbinieks vai konsultatīvā amatpersona pirms darba uzsākšanas Ministru
kabineta locekļa birojā ir strādājusi no valsts vai pašvaldības budžeta finansētā iestādē, tad pēc atbrīvošanas no darba
Ministru kabineta locekļa birojā viņai tiek nodrošināta iespēja ieņemt
iepriekšējo amatu vai tam līdzvērtīgu amatu.
(5) Izdevumi Ministru kabineta locekļa
biroja darba nodrošināšanai ir attiecīgi Valsts kancelejas, ministrijas vai
īpašu uzdevumu ministra sekretariāta budžeta sastāvdaļa.
14.pants.
Ministru kabineta locekļu koleģiālās institūcijas
(1) Ministru
kabinets vai Ministru prezidents no Ministru kabineta locekļiem var izveidot vienu vai vairākas koleģiālas
institūcijas (piemēram, komisija, padome) atsevišķu jautājumu apspriešanai.
(2) Ministru
kabineta locekļu koleģiālo institūciju pieņemtajiem lēmumiem ārpus
valsts pārvaldes ir konsultatīvs raksturs. Ministru kabineta locekļu koleģiālā
institūcija atbilstoši kompetencei var
pieņemt šajā institūcijā pārstāvētajām valsts tiešās pārvaldes iestādēm
saistošus lēmumus, ja attiecīgais Ministru kabineta loceklis atbalsta
šāda lēmuma pieņemšanu.
(3) Ministru kabineta locekļu koleģiālās
institūcijas darbu nodrošina tā nozares ministrija piešķirtā budžeta ietvaros,
kuras darbības jomā izveidota attiecīgā koleģiālā institūcija. Starpnozaru
koleģiālo institūciju darbu nodrošina Ministru kabineta vai Ministru prezidenta
noteikta institūcija.
IV nodaļa
Ministru kabineta izveidošana
15.pants.
Ministru kabineta loceklim izvirzāmās prasības
Uz Ministru kabineta locekļa amatu var
pretendēt persona, kura atbilst prasībām, kas izvirzītas Saeimas deputātiem.
16.pants.
Ministru prezidenta amata kandidāts
(1) Ministru prezidenta amata kandidāts
ir persona, kuru Valsts prezidents saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmi
rakstiski aicinājis sastādīt Ministru kabinetu.
(2) Ministru prezidenta amata kandidāts
šo statusu iegūst ar brīdi, kad viņš saņēmis Valsts prezidenta rakstisku
aicinājumu, un zaudē brīdī, kad Saeima balsojusi
par uzticības izteikšanu Ministru prezidenta amata kandidāta sastādītajam
Ministru kabinetam.
(3) Ministru prezidenta amata kandidāts
uz laiku, kamēr viņš atrodas šajā statusā, darbavietā var izmantot atvaļinājumu
bez darba samaksas saglabāšanas.
(4) Ministru prezidenta amata kandidāta
darbu materiāltehniski nodrošina Valsts kanceleja.
17.pants.
Ministru kabineta sastādīšana
(1) Ministru prezidenta amata kandidāts
sastāda Ministru kabineta locekļu amata kandidātu sarakstu, iepriekš saņemot
piekrišanu no iespējamiem Ministru kabineta locekļu amata kandidātiem.
(2) Ministru kabinets uzskatāms par
sastādītu, ja ir aizpildītas vismaz trīs ceturtdaļas
no to ministru vietām, kuriem pakļautas ministrijas. Ministru kabineta
locekļu amata kandidātu sarakstā norāda ministrus, kas pagaidām pildīs to
ministru pienākumus, kuri sarakstā vēl nav nosaukti.
(3) Ministru prezidenta amata kandidāts kopīgi
ar Ministru kabineta locekļu amata kandidātiem sagatavo Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību un
Saeimas lēmuma projektu par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam un
minētos dokumentus kopā ar Ministru kabineta locekļu amata kandidātu sarakstu
iesniedz Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam, un Saeimas
priekšsēdētājs to iekļauj tuvākās Saeimas sēdes darba kārtībā.
(4) Saeima balso par uzticības izteikšanu
Ministru kabinetam pēc tam, kad ir noklausījusies Ministru prezidenta amata
kandidāta ziņojumu par iespējamo Ministru kabineta sastāvu un Deklarācijas par
Ministru kabineta iecerēto darbību saturu.
18.pants.
Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību
(1) Deklarācija par Ministru kabineta
iecerēto darbību ir politisko vadlīniju dokuments, kuru sastāda visam Ministru
kabineta pilnvaru laikam un kurš ietver Ministru kabineta prioritātes, sasniedzamos
mērķus un rezultātus.
(2) Izstrādājot
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, Ministru prezidenta
amata kandidāts kopīgi ar Ministru kabineta locekļu amata kandidātiem
izvērtē un, ja iespējams, ņem vērā šā likuma 26. un 27.pantā noteiktajā kārtībā
sagatavoto informāciju, lai nodrošinātu lietu nepārtrauktību.
(3) Pamatojoties uz Deklarāciju par
Ministru kabineta iecerēto darbību, Ministru kabinets triju mēnešu laikā pēc
tam, kad Saeima tam izteikusi uzticību, apstiprina rīcības plānu Deklarācijas
par Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai.
Rīcības plānā norāda konkrētus uzdevumus Deklarācijā par Ministru kabineta
iecerēto darbību izvirzīto mērķu sasniegšanai, termiņu katra uzdevuma
īstenošanai un par uzdevuma īstenošanu atbildīgās iestādes.
(4) Deklarācijas par Ministru kabineta
iecerēto darbību un rīcības plāna izpildes kontroli Ministru kabineta kārtības
rullī noteiktajā kārtībā veic Ministru prezidents.
19.pants.
Uzticības izteikšana atsevišķam Ministru kabineta loceklim
(1) Ministru kabineta loceklim, kuru
Ministru prezidents aicina amatā pēc tam,
kad Saeima ir pieņēmusi lēmumu par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam, ir nepieciešama
atsevišķa Saeimas uzticības izteikšana.
(2) Lēmuma projektu
par uzticības izteikšanu attiecīgajam Ministru kabineta loceklim Ministru prezidents iesniedz
Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam, un Saeimas priekšsēdētājs to
iekļauj tuvākās Saeimas sēdes darba
kārtībā.
(3) Saeima balso par uzticības izteikšanu
Ministru kabineta loceklim pēc tam, kad ir noklausījusies Ministru prezidenta
ziņojumu par Ministru kabineta locekļa aicināšanu amatā.
20.pants.
Ministru kabineta locekļu stāšanās amatā
Ministru kabinets un atsevišķi tā locekļi stājas
amatā brīdī, kad Saeima izteikusi tiem savu uzticību.
21.pants.
Atkārtota uzticības izteikšana
(1) Ministru prezidents jebkurā brīdī var
lūgt Saeimu atkārtoti izteikt uzticību Ministru kabinetam.
(2) Lūgumu par
atkārtotu uzticības izteikšanu Ministru kabinetam Ministru prezidents iesniedz
Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam,
un Saeimas priekšsēdētājs to iekļauj tuvākās Saeimas sēdes darba
kārtībā.
V nodaļa
Ministru kabineta un atsevišķu tā locekļu atbrīvošana
un
atkāpšanās no amata
22.pants.
Ministru kabineta un Ministru prezidenta atkāpšanās
(1) Ministru kabinets var atkāpties,
pieņemot par to attiecīgu lēmumu. Par šāda lēmuma pieņemšanu nekavējoties
paziņo Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam, un Saeimas priekšsēdētājs tuvākajā Saeimas sēdē par to paziņo Saeimai.
(2) Ministru kabinetam jāatkāpjas šādos
gadījumos:
1) ar jaunievēlētās Saeimas sanākšanu uz pirmo
sēdi;
2) ja atkāpjas Ministru prezidents;
3) ja Saeima pieņēmusi lēmumu par
neuzticības izteikšanu Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam;
4) ja Saeima, pamatojoties uz Ministru
prezidenta lūgumu par atkārtotu uzticības
izteikšanu Ministru kabinetam, ir nobalsojusi pret;
5) ja Saeima, balsojot par Ministru
kabineta iesniegto valsts budžeta projektu pirmajā vai otrajā lasījumā, to
noraida;
6) Ministru prezidenta nāves gadījumā.
(3) Šā
panta otrajā daļā minētajos gadījumos atsevišķs lēmums par Ministru
kabineta atkāpšanos nav nepieciešams. Ministru kabinets atkāpjas, iesniedzot
attiecīgu rakstisku paziņojumu Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam, un Saeimas priekšsēdētājs tuvākajā Saeimas sēdē par to paziņo Saeimai.
23.pants.
Ministru kabineta locekļa atkāpšanās
(1) Ministru
kabineta loceklis var atkāpties, iesniedzot Ministru prezidentam attiecīgu iesniegumu.
Ministru prezidents atkāpšanos pieņem, izdodot attiecīgu rīkojumu.
(2) Ministru kabineta loceklim
jāatkāpjas, ja to pieprasa Ministru prezidents. Ministru prezidents var
pieprasīt Ministru kabineta locekļa atkāpšanos, ja tas ir zaudējis uzticību.
Rīkojums par Ministru kabineta locekļa atbrīvošanu no amata ir politisks
lēmums, un tas izdodams rakstiski.
(3) Par Ministru kabineta locekļa
atkāpšanos nekavējoties paziņo Valsts prezidentam un Saeimas priekšsēdētājam, un Saeimas priekšsēdētājs tuvākajā Saeimas sēdē par to paziņo Saeimai.
24.pants.
Amata pienākumu pagaidu pildīšana
(1) Ministru kabinets pēc atkāpšanās
turpina pildīt savus pienākumus līdz brīdim, kad Saeima izteikusi uzticību
jaunam Ministru kabinetam, ja Saeima nav lēmusi citādi.
(2) Ja Ministru prezidents nav noteicis citādi,
Ministru kabineta loceklis pēc atkāpšanās vai atbrīvošanas no amata turpina
pildīt savus pienākumus līdz brīdim, kad Saeima izteikusi uzticību jaunam
Ministru kabineta loceklim.
VI nodaļa
Lietu pārņemšana un nepārtrauktība
25.pants.
Lietu pārņemšana
(1) Uzņemoties savu pienākumu pildīšanu,
Ministru kabineta loceklis saņem no attiecīgā līdzšinējā Ministru kabineta
locekļa informāciju par Ministru kabineta locekļa kompetencē esošo jautājumu
virzību un pārņem lietas.
(2) Līdzšinējā Ministru prezidenta
informācijas un lietu pārņemšanu un nodošanu nodrošina Valsts kancelejas
direktors. Citu Ministru kabineta locekļu informācijas
un lietu pārņemšanu nodrošina ministrijas valsts sekretārs vai īpašu uzdevumu
ministra sekretariāta vadītājs.
(3) Līdzšinējam Ministru kabineta
loceklim ir pienākums informāciju un lietas nodot šā panta otrajā daļā
minētajai amatpersonai.
(4) Ja Ministru kabinets atkāpies,
informāciju sagatavo nekavējoties pēc tam, kad Valsts prezidents aicinājis
Ministru prezidenta amata kandidātu. Informāciju iesniedz Valsts kancelejā. Valsts
kanceleja to apkopo un nodod Ministru prezidenta amata kandidātam, savukārt
Ministru prezidenta amata kandidāts par to informē pārējos Ministru kabineta
locekļu amata kandidātus.
(5) Pārņemamās informācijas saturu, apjomu
un sniegšanas kārtību, kā arī vienoto formu nosaka Ministru kabineta kārtības
rullis.
26.pants.
Ministru kabineta locekļa informēšana
Papildus šā likuma 25.pantā minētajam pēc
Ministru kabineta locekļa pieprasījuma attiecīgās augstākās valsts tiešās
pārvaldes iestādes vadītājs informē Ministru kabineta locekli par Ministru
kabineta locekļa kompetencē nodoto valsts pārvaldes nozari, tās galvenajām
problēmām un līdzšinējiem šo problēmu risinājumiem.
27.pants.
Lietu nepārtrauktība
(1) Ministru kabineta vai Ministru
kabineta locekļa maiņa nepārtrauc iesākto lietu virzību.
(2) Ja uz Ministru kabineta vispārējo
kompetenci (šā likuma 3.pants) un atsevišķa Ministru kabineta locekļa
kompetencē nodoto valsts pārvaldes jomu (šā likuma 5.pants) attiecināmie
plānošanas dokumenti ir pretrunā ar jaunā Ministru kabineta politiskajām
vadlīnijām, Ministru kabinets lemj par attiecīgo plānošanas dokumentu
atcelšanu.
Ministru kabineta tiesību akti
28.pants.
Ārēji normatīvie akti
(1) Ministru kabinets var izdot ārējus
normatīvos aktus noteikumus tikai šādos gadījumos:
1) Latvijas Republikas
Satversmes 81.pantā noteiktajos gadījumos un kārtībā;
2) ja likums Ministru
kabinetu tam īpaši pilnvarojis, norādot pilnvarojuma saturu;
3) ja tas nepieciešams Eiropas
Savienības tiesību aktu īstenošanai. Šādi noteikumi nevar ierobežot
privātpersonas pamattiesības.
(2) Noteikumos norāda, uz kāda likuma
normas pamata tie izdoti, un noteikumu projektam pievieno informāciju par
izstrādātā projekta nepieciešamību un ietekmes izvērtējumu. Pievienojamās
informācijas saturu un ietekmes izvērtējuma objektu nosaka Ministru kabinets.
29.pants.
Iekšēji normatīvie akti
Ministru kabinets vai atsevišķs Ministru
kabineta loceklis var izdot tam padotajām iestādēm un amatpersonām saistošus
iekšējus normatīvos aktus saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
30.pants.
Citi tiesību akti
Ministru kabinets un Ministru kabineta loceklis
Valsts pārvaldes iekārtas likumā, Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos
aktos paredzētajos gadījumos un kārtībā izdod administratīvos aktus, pieņem
politiskus lēmumus un pārvaldes lēmumus.
VIII nodaļa
Ministru kabineta darbība
31.pants.
Lietu virzība Ministru kabinetā
(1) Jautājumu
izskatīšanai Ministru kabinetā var iesniegt Ministru kabineta loceklis.
(2) Ministru kabinetā izskatāmo dokumentu
veidus, to iesniegšanas un saskaņošanas kārtību, virzību, Ministru kabineta un
Ministru kabineta komiteju sēžu, kā arī Valsts sekretāru sanāksmju
sagatavošanas un norises kārtību un citus Ministru kabineta iekšējās kārtības
un darbības jautājumus reglamentē Ministru kabineta kārtības rullis.
32.pants.
Ministru kabineta sēdes
(1) Ministru kabineta kārtējo sēdi sasauc
un sēdes darba kārtību nosaka Ministru prezidents saskaņā ar Ministru kabineta
kārtības rulli.
(2) Ministru kabineta sēdi vada Ministru
prezidents, bet viņa prombūtnes laikā Ministru kabineta loceklis, kurš šā
likuma 10.pantā noteiktajā kārtībā aizvieto Ministru prezidentu.
(3) Katram Ministru kabineta loceklim,
kas piedalās Ministru kabineta sēdē, ir tiesības izteikties par jebkuru
Ministru kabineta sēdes darba kārtībā iekļauto jautājumu.
(4) Ministru kabineta sēdē ar padomdevēja
tiesībām var piedalīties personas, kurām šādas tiesības paredzētas citos
normatīvajos aktos.
(5) Ministru prezidents pēc savas
iniciatīvas vai pēc Ministru kabineta locekļa
ierosinājuma var uzaicināt izteikt viedokli Ministru kabineta sēdē atbildīgās valsts
amatpersonas, sociālo partneru un pilsoniskās sabiedrības organizāciju
pārstāvjus vai citus lietpratējus, kuru viedoklis var būt nozīmīgs attiecīgā
jautājuma izlemšanā.
(6) Ministru kabineta sēdes protokolē un to
atklāto daļu ieraksta audioformātā. Ministru
kabinets nosaka šo audioierakstu izmantošanas,
glabāšanas un arhivēšanas kārtību.
33.pants.
Ministru kabineta darbības atklātums
(1) Ministru kabinets un tam padotās
valsts pārvaldes iestādes informē sabiedrību
par savu darbību un pieņemtajiem lēmumiem. Informācijas izsniegšanu
ierobežo saskaņā ar Informācijas atklātības likumu un citiem normatīvajiem aktiem.
(2) Ministru kabineta sēdes ir atklātas.
Ministru prezidents var pasludināt atsevišķas Ministru kabineta sēdes vai to
daļas par slēgtām.
34.pants.
Lēmumu pieņemšana
(1) Ministru kabinets var pieņemt lēmumu,
ja Ministru kabineta sēdē piedalās vairāk nekā puse no Ministru kabineta locekļiem.
(2) Ministru kabinets lēmumu pieņem
vienprātīgi, ja neviens no Ministru kabineta locekļiem pret lēmumu neiebilst.
Ja vismaz viens Ministru kabineta loceklis
iebilst, lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ministru kabineta
locekļi balso atklāti, un katra Ministru kabineta locekļa balsojumu protokolē.
Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss.
(3) Ministru kabineta loceklim, kurš
izpilda arī cita Ministru kabineta locekļa pienākumus, ir tikai viena balss.
35.pants.
Ārkārtas sēde
(1) Ministru
kabineta ārkārtas sēdi var sasaukt Valsts prezidents vai Ministru prezidents, vienlaikus nosakot tās darba
kārtību. Ārkārtas sēdi sasauc arī tad, ja to pieprasa vismaz viena trešdaļa no
Ministru kabineta locekļiem.
(2) Ārkārtas sēdi var sasaukt jebkurā
laikā un vietā. Ārkārtas sēdi vada Ministru prezidents. Ja ārkārtas sēdi sasaucis
Valsts prezidents, to vada Valsts prezidents.
36.pants.
Sēdes materiālu pieejamība
(1) Ministru
kabineta sēdes darba kārtību, tai pievienotos publiski pieejamos dokumentus un sēdes
protokolu publicē Ministru kabineta mājas lapā internetā<
/span>.
(2) Šā panta pirmā daļa neattiecas uz
jautājumiem, kas izskatāmi vai izskatīti Ministru kabineta sēdes slēgtajā daļā
(šā likuma 33.panta otrā daļa).
IX nodaļa
Ministru kabineta locekļu un parlamentāro
sekretāru
tiesības un ierobežojumi
37.pants. Ministru kabineta locekļa un
parlamentārā sekretāra mēnešalga
(1) Ministru kabineta locekļa un parlamentārā sekretāra mēnešalgu piesaista Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā publicētajam valstī sabiedriskajā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējās mēnešalgas apmēram, kas noapaļots pilnos latos. Nosakot Ministru kabineta locekļu un parlamentāro sekretāru mēnešalgu, piemēro šādus koeficientus:
1) Ministru prezidents 8,9;
2) Ministru prezidenta biedrs 8,5;
3) ministrs, īpašu uzdevumu ministrs 8,0;
4) parlamentārais sekretārs 5,4.
(2) Ministru kabineta locekļu un parlamentāro sekretāru mēnešalgu pārrēķina katru gadu pēc valstī sabiedriskajā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējās mēnešalgas apmēra publicēšanas Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā. Pārrēķināto mēnešalgu sāk izmaksāt ar kārtējā gada 1.aprīli.
(3) Ministru kabineta loceklis pēc amata pienākumu pildīšanas beigām saņem kompensāciju triju mēnešalgu apmērā. Ja Ministru kabineta loceklis turpina darbu jaunā Ministru kabineta sastāvā, viņš kompensāciju pēc amata pienākumu pildīšanas beigām nesaņem.
(4) Parlamentārais sekretārs saņem kompensāciju saskaņā ar šā panta trešo daļu, ja viņš mēneša laikā pēc amata pienākumu pildīšanas beigām nav atsācis pildīt tā paša vai cita Ministru kabineta locekļa parlamentārā sekretāra pienākumus.
(5) Reizi gadā, izvērtējot Ministru kabineta locekļu un parlamentāro sekretāru veikumu Deklarācijas par Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanā un valdības darba efektivitātes nodrošināšanā, Ministru prezidents var ierosināt Ministru kabineta sēdē jautājumu par Ministru kabineta locekļu un parlamentāro sekretāru prēmēšanu vienas mēnešalgas apmērā.
38.pants.
Komandējums
(1) Komandējumā Ministru kabineta locekli un parlamentāro sekretāru nosūta Ministru prezidents, izdodot attiecīgu rīkojumu.
(2) Ministru kabineta locekļiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesības saņemt atlīdzību par izdevumiem, kas saistīti ar komandējumiem.
39.pants.
Atvaļinājums
(1) Atvaļinājumu Ministru kabineta loceklim un parlamentārajam sekretāram piešķir Ministru prezidents, izdodot attiecīgu rīkojumu.
(2) Ministru kabineta loceklim un parlamentārajam sekretāram ir tiesības uz ikgadēju četras nedēļas ilgu apmaksātu atvaļinājumu, neskaitot svētku dienas.
(3) Ministru kabineta loceklis un parlamentārais sekretārs, aizejot ikgadējā apmaksātā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu vienas mēnešalgas apmērā. Atvaļinājuma pabalstu izmaksā proporcionāli piešķirtā atvaļinājuma lielumam.
(4) Ministru kabineta loceklim un parlamentārajam sekretāram, atstājot amatu, piemēro Darba likuma normas, kas regulē neizmantotā atvaļinājuma kompensēšanu naudā vai ieturējumus par izmantotajām atvaļinājuma dienām.
(5) Ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu par pirmo darba gadu piešķir, ja Ministru kabineta loceklis vai parlamentārais sekretārs ir ieņēmis šo amatu vismaz sešus mēnešus.
(6) Ministru kabineta locekļiem un
parlamentārajiem sekretāriem var piešķirt atvaļinājumu bez darba samaksas
saglabāšanas.
40.pants.
Atgriešanās dienestā vai amatā
Ja Ministru kabineta
loceklis vai parlamentārais sekretārs pirms stāšanās amatā ir strādājis no valsts vai
pašvaldības budžeta finansētā iestādē, tad pēc atbrīvošanas no
amata viņam ir tiesības atgriezties iepriekšējā amatā vai tam līdzvērtīgā amatā.
41.pants. Ierobežojumi Ministru kabineta loceklim un
parlamentārajam sekretāram
Ministru
kabineta locekļu un parlamentāro sekretāru uzņēmējdarbības, ienākumu gūšanas, amatu savienošanas,
darbu pildīšanas, kā arī citus ierobežojumus un pienākumus nosaka likums "Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā".
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku
zaudē Ministru kabineta iekārtas likums (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 28.nr.; 1994, 13.nr.; 1995, 14.nr.; 1996,
13.nr.; 1998, 15.nr.; 2000, 6.nr.; 2002, 10.nr.; 2003, 9., 14.nr.; 2004, 11.nr.).
2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 1.jūlijam ir
spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas izdoti, pamatojoties uz Saeimā 1993.gada
15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas
3.punktu. Šajā termiņā, ja nepieciešams, Ministru kabinets izstrādā un iesniedz
Saeimā likumprojektu par grozījumiem spēkā
esošajos likumos, iekļaujot pilnvarojumu attiecīgu Ministru kabineta noteikumu
izdošanai, un no jauna izdod attiecīgos Ministru kabineta noteikumus.
3. Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.oktobrim izdod šā likuma 28.panta otrajā daļā un 31.panta otrajā daļā minētos
noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai tiek piemēroti Ministru kabineta
2002.gada 12.marta noteikumi Nr.111 "Ministru kabineta kārtības rullis"
un saskaņā ar tiem izdotās Ministru kabineta instrukcijas, ciktāl minētie
normatīvie akti nav pretrunā ar šo likumu.
4. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim
izdod šā likuma 32.panta sestajā daļā minētos noteikumus.
Likums stājas spēkā 2007.gada
1.jūlijā.
Ministru prezidents
A.Kalvītis
Likumprojekta "Ministru kabineta iekārtas likums"
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2006.gada 2.maijā Ministru kabinetā tika akceptēta Ministru kabineta iekārtas likuma koncepcija. Šī koncepcija paredz jauna Ministru kabineta iekārtas likuma izstrādi, jo Ministru kabineta iekārtu un darbību šobrīd regulē 1993.gada 15.jūlijā Saeimā pieņemtais Ministru kabineta iekārtas likums, kas pamatā ir atjaunots 1925.gada 1.aprīļa likums "Ministru kabineta iekārta". Pēc šī likuma pieņemšanas ir būtiski attīstījusies Latvijas Republikas tiesību sistēma un tiesiskā doma, un ir pieņemti un stājušies spēkā vairāki fundamentāli normatīvie tiesību akti valsts pārvaldes jomā, piemēram, Valsts pārvaldes iekārtas likums un Administratīvā procesa likums. Tā rezultātā atsevišķas spēkā esošā Ministru kabineta iekārtas likuma normas vairs neatbilst Latvijas tiesību normu sistēmai, ir nepieciešams tās papildināt un precizēt, un novērst praksē izkristalizējušās neskaidrības, nepilnības un konstatētos trūkumus. Jau 2000.gadā, uzsākot darbu pie Valsts pārvaldes iekārtas likumprojekta izstrādes, vienlaikus tika domāts arī par Ministru kabineta iekārtas uzlabošanu, izstrādājot likumprojektu "Par Ministru kabinetu un valsts pārvaldes iekārtu". Vairāku objektīvu un subjektīvu apstākļu dēļ šī iecere neīstenojās. 2002.gada 6.jūnijā Saeimā tika pieņemts Valsts pārvaldes iekārtas likums, savukārt Valsts kanceleja turpināja darbu pie Ministru kabineta iekārtas likuma koncepcijas izstrādes, lai vēlāk izstrādātu jaunu, atsevišķu Ministru kabineta iekārtas likuma projektu. Ņemot
vērā Ministru kabineta iekārtas likuma koncepcijā (turpmāk Koncepcija)
ietvertos risinājumus, kā arī balstoties uz šobrīd spēkā esošajiem Ministru
kabineta iekārtu un darbību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, Valsts
kanceleja ir izstrādājusi Ministru kabineta iekārtas likuma projektu. Izstrādājot likumprojektu, tika veikta izpēte par Ministru kabineta sastāvu un tā izmaiņām, kas parādīja, ka Latvijas Republikas Ministru kabineta sastāvā valsts ministrs pēdējo reizi ir bijis 1998.1999.gadā (mežu valsts ministrs). Ievērojot minēto, kā arī to, ka pēc šī perioda ir izveidots īpašu uzdevumu ministra postenis, regulējums attiecībā uz valsts ministru izstrādātajā likumprojektā nav iekļauts |
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Ministru kabineta darbība Likumprojektā saskaņā ar
Koncepcijā ietverto risinājumu precizēta Ministru kabineta kompetence,
formulējot un paskaidrojot atsevišķus izpildvaras īstenošanas aspektus.
Piemēram, noteikts, ka izpildvaras realizācijā ietilpst rīcībpolitikas izstrāde
un īstenošana, tai skaitā valsts un nozaru politikas plānošanas
dokumentu un nozaru ministriju vidēja termiņa darbības stratēģiju
apstiprināšana, racionālas un
lietderīgas tiešās pārvaldes iestāžu institucionālās sistēmas darbības
nodrošināšana un sabiedrības līdzdalības veicināšana valsts politikas
veidošanā. Kā unikāls jauninājums
visas Eiropas līmenī vērtējamas normas, kas nosaka, ka Ministru kabineta
sēdes ir atklātas. Papildus tam atklātības un sabiedrības līdzdalības
princips nostiprināts likumprojekta 41.pantā, kur paredzēts, ka Ministru
kabineta sēžu darba kārtība un tajās izskatāmo dokumentu projekti un sēžu
protokoli ievietojami internetā un ir publiski pieejami, ievērojot
Informācijas atklātības likuma, Fizisko personu datu aizsardzības likuma un
citu normatīvo aktu prasības. Līdz šim nereglamentēts un
tādēļ problemātisks ir jautājums par Ministru kabineta koleģiālajām
institūcijām, kuru sastāvā ir Ministru kabineta locekļi. Likumprojektā
piedāvātais risinājums paredz, ka šādu koleģiālo institūciju pieņemtajiem
lēmumiem ārpus valsts pārvaldes ir konsultatīvs raksturs, taču tās var
pieņemt tajās pārstāvētajām valsts tiešās pārvaldes institūcijām saistošus
lēmumus. Ministru
prezidenta amata kandidāts Izstrādātais likumprojekts paredz Ministru prezidenta amata kandidāta statusa ieviešanu personai, kuru Valsts prezidents rakstiski aicinājis sastādīt Ministru kabinetu. Regulējums nepieciešams, lai personai, kura saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmi pilnvarota veidot Ministru kabineta sastāvu, tiktu nodrošināts nepieciešamais tehniskais atbalsts šī nozīmīgā uzdevuma veikšanai. Ministru prezidenta amata kandidāts kopā ar pārējiem iespējamajiem Ministru kabineta locekļiem izstrādā Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību. Deklarācija ir politisko vadlīniju dokuments, kuru sastāda uz visu Ministru kabineta pilnvaru laiku un kurš ietver valdības prioritātes, sasniedzamos mērķus un vēlamos rezultātus. Lai nodrošinātu pēctecību, Deklarācijas sastādīšanas procesā būtiska loma ir informācijai par līdzšinējo Ministru kabineta darbu, kas tiek nodota Ministru prezidenta amata kandidātam zināšanai. Šo informāciju lietu pārņemšanas procesā sagatavo ministriju valsts sekretāri, īpašu uzdevumu ministru sekretariātu vadītāji un Valsts kancelejas direktors, un tā ietver nozīmīgākos ar attiecīgās institūcijas līdzšinējo darbību saistītos aspektus līdzšinējo plānoto un īstenoto politiku, izstrādāto normatīvo aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus, tiesvedībā esošās lietas u.c. Ministru
prezidenta ekskluzīvā kompetence Likumprojekts paredz precīzāk regulēt Ministru prezidenta aizvietošanas kārtību, nosakot jautājumu loku, kuri ietilpst Ministru prezidenta ekskluzīvajā kompetencē, t.i., kuri Ministru prezidenta aizvietošanas gadījumā nepāriet viņa vietas izpildītājam. Ministru prezidenta ekskluzīvajā kompetencē ietilpst politikas vadlīniju noteikšana pārējiem Ministru kabineta locekļiem, atkāpšanās no amata vai paziņojums par Ministru kabineta atkāpšanos, tiesības pieprasīt Ministru kabineta locekļa atkāpšanos un tiesības lūgt Saeimu izteikt uzticību jauniem Ministru kabineta locekļiem. Ministru prezidenta vietas izpildītājs arī nedrīkst vienpersoniski pieņemt citus lēmumus, kuri nav steidzami un kuri var būtiski un neatgriezeniski ietekmēt valsts attīstību nākotnē. Ministru prezidentu vispārīgā gadījumā aizvieto Ministru prezidenta biedrs, ja Ministru prezidents ar rīkojumu nav noteicis citādi. Ja Ministru kabinetā nav Ministru prezidenta biedra vai tādi ir vairāki, Ministru prezidents pastāvīgi vai katrā konkrētā gadījumā atsevišķi nosaka savas aizvietošanas kārtību. Ministru
kabineta ārējie normatīvie akti Konceptuālas izmaiņas skar pašreiz spēkā esošā Ministru kabineta iekārtas likuma 14.pantu, kas nosaka Ministru kabineta tiesības izdot ārējos normatīvos aktus. Likumprojektā, pamatojoties uz Koncepciju, paredzēts, ka Ministru kabinets turpmāk nevarēs izdot noteikumus, ja attiecīgais jautājums ar likumu nav noregulēts. Tā vietā likumprojekta 32.panta pirmās daļas 3.punktā noteikts, ka Ministru kabinets var izdot ārējus normatīvos aktus noteikumus, ja tas nepieciešams Eiropas Savienības tiesību aktu īstenošanai. Šādi noteikumi nevar ierobežot privātpersonas pamattiesības. Likumprojekts paredz Ministru prezidentam tiesības jebkurā brīdī lūgt Saeimu izteikt atkārtotu uzticību Ministru kabinetam. Šādas Ministru prezidenta tiesības atzītas ar Satversmes tiesas 1998.gada 13.jūlija spriedumu lietā Nr.03-04(98), taču līdz šim nebija nostiprinātas likumā. Attiecībā uz Ministru kabinetā apstiprināmajiem starptautiskajiem līgumiem, Koncepcija paredz grozījumu izdarīšanu likumā "Par Latvijas Republikas starptautiskajiem līgumiem", iekļaujot tajā deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt noteiktus starptautiskos līgumus |
|
3. Cita informācija |
Nav |
|
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts skaidrāk nosaka pašreizējo Ministru kabineta iekārtu un darbību, kā arī atrisina atsevišķus līdz šim neskaidrus jautājumus, kas veicina tiesisko stabilitāti un noteiktību, tāpēc pozitīvi ietekmē makroekonomisko vidi |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts skaidrāk nosaka pašreizējo Ministru kabineta iekārtu un darbību, kā arī atrisina atsevišķus līdz šim neskaidrus jautājumus, kas veicina tiesisko stabilitāti un noteiktību, tāpēc pozitīvi ietekmē uzņēmējdarbības vidi. Tiesību akta projekts neparedz administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts skaidrāk nosaka pašreizējo Ministru kabineta
iekārtu un darbību, kā arī atrisina atsevišķus līdz šim neskaidrus
jautājumus, kas veicina tiesisko stabilitāti un noteiktību, tāpēc pozitīvi
ietekmē sabiedrību kopumā |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
5. Cita informācija |
Nav |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz (tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
34,4 |
29,0 |
29,0 |
29,7 |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
-34,4 |
-29,0 |
-29,0 |
-29,7 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Valdības maiņas gadījumā Ministru prezidenta amata kandidāta darbības nodrošināšanai nepieciešamie līdzekļi: Darba vietas iekārtošana: (vienreizējie izdevumi) kabineta iekārta (mēbeles) Ls 800 datortehnika un programmatūra Ls 1100 Kopā: Ls 1900 Kārtējie uzturēšanas izdevumi (mēnesī): kancelejas preces, mazvērtīgais inventārs Ls 30 sakaru pakalpojumi Ls 45 tehniskie un saimnieciskie izdevumi Ls 30 transports Ls 740 Kopā (mēnesī): Ls 845 |
|
0 |
0 0 |
0 0 |
0 |
||||||||
Ministru prezidenta parlamentārā sekretāra amata ieviešanai nepieciešamie līdzekļi: Darba vietas iekārtošana: kabineta iekārta (mēbeles) Ls 800 datortehnika un programmatūra Ls 1100 Kopā: Ls 1900 Atalgojums Ls 855,80 mēnesī 855,80 x 6 = Ls 5135 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09 %) mēnesī Ls 206 206 x 6 = Ls 1236 Kopā 2007.gadā: Ls 6371 Kopā turpmāk: Ls 12741 Kārtējie uzturēšanas izdevumi (kancelejas preces, mazvērtīgais inventārs, sakaru pakalpojumi, tehniskie un saimnieciskie izdevumi, veselības apdrošināšana, komandējumi, ēkas uzturēšanas un ekspluatācijas izdevumi) Ls 190 mēnesī Kopā 2007.gadā: Ls 1140 Kopā turpmāk: Ls 2280 |
|
1,9 6,4 1,1 |
0 12,7 2,3 |
0 12,7 2,3 |
0,4 11,4 2,0 |
||||||||
Sakarā ar iespējamām Ministru kabineta locekļa un parlamentārā sekretāra atalgojuma izmaiņām papildus nepieciešams Ls 8049 Ministru kabineta sēžu ieraksta nodrošināšanai papildus nepieciešams: dators Ls 2000 datorprogramma Ls 10000 1 šata vienība, darba samaksa Ls 300 mēnesī x 12 mēneši = Ls 3600 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09 %) mēnesī Ls 72,27 x 12 = Ls 867,24 Kārtējie uzturēšanas izdevumi (kancelejas preces, mazvērtīgais inventārs, sakaru pakalpojumi, tehniskie un saimnieciskie izdevumi, veselības apdrošināšana, ēkas uzturēšanas un ekspluatācijas izdevumi) Ls 100 mēnesī CDRW matricas (vidēji 77 Ministru kabineta sēdes gadā, vidēji 3 stundas katra) 231 x Ls 1,50 = Ls 346,50 gadā Kopā 2007.gadā: Ls 15006 Kopā turpmāk: Ls 6013 |
|
8,0 15,0 |
8,0 6,0 |
8,0 6,0 |
8,0 7,8 |
||||||||
6. Cita informācija |
Jautājumu par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu likuma normu ieviešanai 2007. un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot kārtējā gada valsts budžeta projektu |
||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma koncepcijā paredzēto papildus izstrādājami šādi normatīvo aktu projekti: 1.
Grozījumi likumā "Par Latvijas
Republikas starptautiskajiem līgumiem", iekļaujot
tajā deleģējumu Ministru kabinetam noteiktos gadījumos ar Ministru kabineta
noteikumiem apstiprināt starptautiskos līgumus. 2. Grozījumi likumā "Saeimas
kārtības rullis", iekļaujot Ministru prezidenta parlamentārā sekretāra
amatu. 3. Jauns Ministru kabineta kārtības rullis. Pieņemot jaunu Ministru kabineta iekārtas likumu, no jauna jāizdod Ministru kabineta kārtības rullis, ietverot tajā ar likumprojektu deleģētos jautājumus. 4. Jāpārskata Ministru kabineta noteikumi, kuri izdoti, pamatojoties uz Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību
akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar
|
|||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav noskaidrota |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Valsts kanceleja likumprojekta izstrādes gaitā ir konsultējusies ar tiesību un valsts pārvaldes speciālistiem, kas ir atbalstījuši izstrādātā projekta tālāku virzību. 2006.gada 11.augustā par izstrādāto likumprojektu sniegta informācija valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju sanāksmē. Likumprojektā iestrādāti šajā sanāksmē un pēc tās izteiktie priekšlikumi |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpildi galvenokārt nodrošinās Valsts kanceleja, kā arī citas valsts pārvaldes iestādes, turpinot līdzšinējo darbību |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un periodiskajā izdevumā "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs". Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks sniegta informācija presei |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Republikas Satversmē, Satversmes tiesas likumā, Ministru kabineta iekārtas likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||
Ministru prezidents A.Kalvītis
Ministru prezidents |
Valsts kancelejas direktora vietā Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās |
Politikas koordinācijas departamenta vadītāja vietā departamenta vadītāja vietnieks |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Kalvītis |
E.Ektermane |
M.Krieviņš |
Dz.Galvenieks |
I.Bite-Perceva
|
24.11.2006
1986
I.Bite-Perceva,
7082904
inga.bite@mk.gov.lv