2007. gada
____ janvārī
Nr.9/6 -
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas
novēršanas komisija savā šā gada 24.janvāra sēdē ir izskatījusi par steidzamu
atzīto likumprojektu Likums par cilvēku tirdzniecības upura uzturēšanos
Latvijas Republikā (nr.137/Lp9) otrajam lasījumam.
Komisija lūdz augstākminēto likumprojektu
iekļaut Saeimas sēdes darba kārtībā izskatīšanai otrajā lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta Likums par cilvēku
tirdzniecības upura uzturēšanos Latvijas Republikā (nr.137/Lp9) salīdzinošā
tabula uz __ lpp.
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētājs
Juris Dalbiņš
Likumprojekts (steidzams) otrajam lasījumam
Likums
par cilvēku tirdzniecības upura uzturēšanos Latvijas Republikā
(nr.
137/Lp9)
1.lasījumā
pieņemtā redakcija |
Pr.nr. |
Priekšlikumi
2.lasījumam (8) |
Atbildīgās
komisijas atzinums |
Komisijas
ieteiktā redakcija 2.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Likums
par cilvēku tirdzniecības upura uzturēšanos Latvijas Republikā |
1 |
Saeimas
Juridiskais birojs:
Izteikt likumprojekta nosaukumu šādā redakcijā: Par cilvēku tirdzniecības upura
uzturēšanos Latvijas Republikā. |
Atbalstīts |
Par cilvēku tirdzniecības
upura uzturēšanos Latvijas Republikā |
1.pants. Likumā lietotie termini: 1) sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs pakalpojumu
sniedzējs, kas reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā un atbilst
normatīvajos aktos par sociālo pakalpojumu sniedzējiem noteiktajām prasībām; 2) nogaidīšanas periods laikposms, kas tiek piešķirts cilvēku
tirdzniecības upurim, kas nav Eiropas Savienības pilsonis (turpmāk cilvēku
tirdzniecības upuris), lai viņš apsvērtu iespēju izmeklēšanas iestādei
vai procesa virzītājam, kas pilda šajā likumā noteiktās funkcijas, sniegt informāciju,
kura sekmētu cilvēku tirdzniecības gadījumu atklāšanu vai novēršanu. |
2 3 4 |
Saeimas
Juridiskais birojs:
Izteikt 1.panta 1.punktu šādā redakcijā: sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
sniedzējs persona, kas sniedz sociālos pakalpojumus un reģistrēta sociālo
pakalpojumu sniedzēju reģistrā atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām;. Aizsardzības, iekšlietu un
korupcijas novēršanas komisija: Izteikt 1.panta 1.punktu šādā redakcijā: sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
sniedzējs persona, kas sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un
reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā atbilstoši normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām;. Saeimas Juridiskais
birojs: Aizstāt 1.panta 2.punktā vārdus cilvēku
tirdzniecības upurim, kas nav Eiropas Savienības pilsonis (turpmāk cilvēku
tirdzniecības upuris), lai viņš ar vārdiem personai, kas atzīta par cilvēku
tirdzniecības upuri (turpmāk cilvēku tirdzniecības upuris), lai tā. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā
Nr.3 Atbalstīts Atbalstīts |
1.pants. Likumā ir lietoti
šādi termini: 1) sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu sniedzējs persona, kura sniedz sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus un ir reģistrēta sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā
atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; 2) nogaidīšanas periods laikposms, kas tiek piešķirts personai,
kura atzīta par cilvēku tirdzniecības upuri (turpmāk cilvēku tirdzniecības
upuris), lai tā apsvērtu iespēju sniegt izmeklēšanas iestādei vai procesa
virzītājam, kas pilda šajā likumā noteiktās funkcijas, informāciju, kura
sekmētu cilvēku tirdzniecības gadījumu atklāšanu vai novēršanu. |
2.pants. Likuma mērķis ir
veicināt cīņu pret cilvēku tirdzniecību, nosakot nogaidīšanas perioda
piešķiršanas un pārtraukšanas nosacījumus cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī viņa uzturēšanās nosacījumus Latvijas Republikā. |
5 |
Saeimas
Juridiskais birojs:
Papildināt
likumprojekta 2.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Šā
likuma noteikumi neattiecas uz Eiropas Savienības pilsoņiem. Pašreizējo panta daļu izteikt kā pirmo
daļu. |
Atbalstīts |
2.pants. (1) Likuma mērķis
ir veicināt cīņu pret cilvēku tirdzniecību, paredzot nogaidīšanas perioda
piešķiršanas un šā perioda pārtraukšanas nosacījumus cilvēku tirdzniecības
upurim, kā arī nosacījumus attiecībā uz viņa uzturēšanos Latvijas Republikā. (2) Šā likuma noteikumi neattiecas uz
Eiropas Savienības pilsoņiem. |
3.pants. Ja ārzemnieks,
kas nav Eiropas Savienības pilsonis, sniedz ziņas, kuras, iespējams, var palīdzēt
cilvēku tirdzniecības gadījuma atklāšanā vai novēršanā, bet tās nav
pietiekamas, lai izlemtu jautājumu par kriminālprocesa uzsākšanu vai lai
uzsāktā kriminālprocesa ietvaros izlemtu jautājumu par šā ārzemnieka atzīšanu
par cietušo noziedzīgā nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību,
Valsts robežsardze, izmeklēšanas iestāde, procesa virzītājs vai sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs rakstveidā informē šo ārzemnieku par
nogaidīšanas perioda piešķiršanas iespēju un tiesībām, ko viņš tādējādi
iegūtu. |
|
|
|
3.pants. Ja ārzemnieks,
kas nav Eiropas Savienības pilsonis, sniedz ziņas, kuras, iespējams, var
palīdzēt cilvēku tirdzniecības gadījuma atklāšanā vai novēršanā, bet tās nav
pietiekamas, lai izlemtu jautājumu par kriminālprocesa uzsākšanu vai lai
uzsāktā kriminālprocesa ietvaros izlemtu jautājumu par šā ārzemnieka atzīšanu
par cietušo noziedzīgā nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību,
Valsts robežsardze, izmeklēšanas iestāde, procesa virzītājs vai sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs rakstveidā informē šo ārzemnieku par
nogaidīšanas perioda piešķiršanas iespēju un tiesībām, kuras viņš tādējādi
iegūtu. |
4.pants. (1) Ārzemnieks, kas nav Eiropas
Savienības pilsonis, triju dienu laikā pēc tam, kad viņam saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par personas atzīšanu par cilvēku tirdzniecības upuri
piešķirts cilvēku tirdzniecības upura statuss, izmeklēšanas iestādē vai
procesa virzītājam var iesniegt iesniegumu par nogaidīšanas perioda
piešķiršanu. (2) Nogaidīšanas periodu nevar piešķirt
cilvēku tirdzniecības upurim, ja viņš ir atzīts par cietušo noziedzīgā
nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību. (3) Ja iesnieguma izskatīšana nav
attiecīgās izmeklēšanas iestādes vai procesa virzītāja kompetencē, iesniegumu
nekavējoties nosūta izmeklēšanas iestādei vai procesa virzītājam, kura
lietvedībā atrodas attiecīgais kriminālprocess, un informē par to cilvēku
tirdzniecības upuri. (4) Izmeklēšanas iestāde vai procesa
virzītājs lēmumu par nogaidīšanas perioda piešķiršanu vai atteikumu piešķirt
nogaidīšanas periodu pieņem piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas
un informē par pieņemto lēmumu cilvēku tirdzniecības upuri un Valsts
robežsardzi. (5) Izmeklēšanas iestādes vai procesa
virzītāja lēmums nepiešķirt nogaidīšanas periodu nav pārsūdzams. (6) Nogaidīšanas periodu skaita, sākot
ar dienu, kad izmeklēšanas iestāde vai procesa virzītājs pieņēmis lēmumu par
nogaidīšanas perioda piešķiršanu. (7) Nogaidīšanas periods ir 30 dienas. (8) Cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošajam nepilngadīgajam bērnam ir tiesības saņemt šā likuma
7.pantā paredzētos pakalpojumus laikā, kad tiek izskatīts iesniegums par
nogaidīšanas perioda piešķiršanu, nogaidīšanas periodā un laikā līdz
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk Pārvalde) lēmuma
pieņemšanai par termiņuzturēšanās atļaujas izsniegšanu. (9) Nogaidīšanas periods pats par sevi
nerada cilvēku tirdzniecības upurim tiesības saņemt termiņuzturēšanās
atļauju. |
6 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Papildināt likumprojekta 4.panta ceturto daļu ar otro teikumu šādā redakcijā: Izmeklēšanas
iestādes vai procesa virzītāja pieņemtais lēmums par nogaidīšanas perioda
piešķiršanu dod tiesības cilvēku tirdzniecības upurim attiecīgajā periodā
uzturēties Latvijas Republikā. |
Atbalstīts |
4.pants. (1) Ārzemnieks, kas nav Eiropas
Savienības pilsonis, triju dienu laikā pēc tam, kad viņam saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par personas atzīšanu par cilvēku tirdzniecības upuri
piešķirts cilvēku tirdzniecības upura statuss, izmeklēšanas iestādei vai
procesa virzītājam var iesniegt iesniegumu par nogaidīšanas perioda
piešķiršanu. (2) Nogaidīšanas periodu nevar piešķirt
cilvēku tirdzniecības upurim, ja viņš ir atzīts par cietušo noziedzīgā
nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību. (3) Ja iesnieguma izskatīšana nav
attiecīgās izmeklēšanas iestādes vai procesa virzītāja kompetencē, iesniegumu
nekavējoties nosūta izmeklēšanas iestādei vai procesa virzītājam, kura
lietvedībā atrodas attiecīgais kriminālprocess, un informē par to cilvēku
tirdzniecības upuri. (4) Izmeklēšanas iestāde vai procesa
virzītājs lēmumu par nogaidīšanas perioda piešķiršanu vai par atteikumu
piešķirt nogaidīšanas periodu pieņem piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas un informē par pieņemto lēmumu cilvēku tirdzniecības upuri un
Valsts robežsardzi. Izmeklēšanas
iestādes vai procesa virzītāja pieņemtais lēmums par nogaidīšanas perioda
piešķiršanu dod tiesības cilvēku tirdzniecības upurim attiecīgajā periodā
uzturēties Latvijas Republikā. (5) Izmeklēšanas iestādes vai procesa
virzītāja lēmums par atteikumu piešķirt nogaidīšanas periodu nav pārsūdzams. (6) Nogaidīšanas periodu skaita, sākot
ar dienu, kad izmeklēšanas iestāde vai procesa virzītājs pieņēma lēmumu par
nogaidīšanas perioda piešķiršanu. (7) Nogaidīšanas periods ir 30 dienas. (8) Cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošam nepilngadīgam bērnam ir tiesības saņemt šā likuma
7.pantā paredzētos pakalpojumus laikā, kad tiek izskatīts iesniegums par
nogaidīšanas perioda piešķiršanu, nogaidīšanas periodā un līdz brīdim, kad
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk Pārvalde) pieņem lēmumu
par termiņuzturēšanās atļaujas izsniegšanu. (9) Nogaidīšanas periods pats par sevi
nerada cilvēku tirdzniecības upurim tiesības saņemt termiņuzturēšanās
atļauju. |
5.pants. (1) Izmeklēšanas
iestāde vai procesa virzītājs ir tiesīgs pieņemt lēmumu par nogaidīšanas
perioda pārtraukšanu jebkurā laikā vismaz vienā no šādiem gadījumiem: 1) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris aktīvi, brīvprātīgi un pēc savas iniciatīvas uztur
sakarus ar personām, kuras tur aizdomās, apsūdz vai attiecībā pret kurām ir
stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora priekšraksts par sodu par
noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību; 2) ir pamats uzskatīt, ka cilvēku
tirdzniecības upuris rada draudus valsts drošībai vai sabiedriskajai kārtībai
un drošībai. (2) Izmeklēšanas iestādes vai procesa
virzītāja lēmums par nogaidīšanas perioda pārtraukšanu nav pārsūdzams. (3) Izmeklēšanas iestāde vai procesa
virzītājs informē Pārvaldi, Valsts robežsardzi un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu sniedzēju par nogaidīšanas perioda pārtraukšanu. |
|
|
|
5.pants. (1) Izmeklēšanas
iestāde vai procesa virzītājs ir tiesīgs pieņemt lēmumu par nogaidīšanas
perioda pārtraukšanu jebkurā laikā vismaz vienā no šādiem gadījumiem: 1) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris aktīvi, brīvprātīgi un pēc savas iniciatīvas uztur
sakarus ar personām, kuras tiek turētas aizdomās, apsūdzētas vai attiecībā uz
kurām ir stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora priekšraksts par
sodu par noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību; 2) ir pamats uzskatīt, ka cilvēku
tirdzniecības upuris rada draudus valsts drošībai vai sabiedriskajai kārtībai
un drošībai. (2) Izmeklēšanas iestādes vai procesa
virzītāja lēmums par nogaidīšanas perioda pārtraukšanu nav pārsūdzams. (3) Izmeklēšanas iestāde vai procesa
virzītājs informē Pārvaldi, Valsts robežsardzi un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu sniedzēju par nogaidīšanas perioda pārtraukšanu. |
6.pants. (1) Ja cilvēku
tirdzniecības upuris rakstveidā sniedz informāciju, kas var palīdzēt cilvēku
tirdzniecības gadījumu atklāšanā vai novēršanā, vai viņš ir atzīts par
cietušo noziedzīgā nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību, procesa
virzītājs nogaidīšanas periodā vai nākamajā darbdienā pēc nogaidīšanas
perioda beigām triju darbdienu laikā: 1) izvērtē cilvēku tirdzniecības upura
turpmākās uzturēšanās Latvijas Republikā lietderību (vai tas sekmē
izmeklēšanas vai tiesvedības procesu); 2) pārbauda, vai cilvēku tirdzniecības
upuris neuztur sakarus ar personām, kuras tur aizdomās, apsūdz vai attiecībā
pret kurām ir stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora priekšraksts
par sodu par noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību. (2) Lai pieprasītu Pārvaldei izsniegt
termiņuzturēšanās atļauju cilvēku tirdzniecības upurim, kā arī tā pavadībā
esošajam nepilngadīgajam bērnam, procesa virzītājs iesniedz Pārvaldē
ierosinājumu, kas satur atzinumu par cilvēku tirdzniecības upura atbilstību
šā panta pirmajā daļā minētajiem nosacījumiem. (3) Procesa virzītājs, pieprasot
Pārvaldei izsniegt termiņuzturēšanās atļauju uz laiku, kas nav mazāks par
sešiem mēnešiem, ņem vērā termiņu, kādā varētu tikt pabeigts pirmstiesas
kriminālprocess vai iztiesāšana, kā arī cilvēku tirdzniecības upura
apdraudējuma (ja tāds pastāv) raksturu un intensitāti. (4) Procesa virzītājs var pieprasīt Pārvaldei
pagarināt termiņuzturēšanās atļauju, ja turpina pastāvēt šā panta pirmajā
daļā minētie nosacījumi. |
7 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Izteikt 6.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Procesa virzītājs pieprasa Pārvaldei izsniegt termiņuzturēšanās atļauju cilvēku tirdzniecības upurim, kā arī tā pavadībā esošajam nepilngadīgajam bērnam, iesniedzot Pārvaldē ierosinājumu, kas satur atzinumu par cilvēku tirdzniecības upura atbilstību šā panta pirmajā daļā minētajiem nosacījumiem. |
Atbalstīts |
6.pants. (1) Ja cilvēku
tirdzniecības upuris rakstveidā sniedz informāciju, kas var palīdzēt cilvēku
tirdzniecības gadījumu atklāšanā vai novēršanā, vai ir atzīts par cietušo
noziedzīgā nodarījumā, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību, procesa
virzītājs nogaidīšanas periodā vai nākamajā darbdienā pēc nogaidīšanas
perioda beigām triju darbdienu laikā: 1) izvērtē, vai cilvēku tirdzniecības
upura turpmākā uzturēšanās Latvijas Republikā ir lietderīga (vai tas sekmē
izmeklēšanas vai tiesvedības procesu); 2) pārbauda, vai cilvēku tirdzniecības
upuris neuztur sakarus ar personām, kuras tiek turētas aizdomās, apsūdzētas
vai attiecībā uz kurām ir stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora
priekšraksts par sodu par noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku
tirdzniecību. (2) Procesa virzītājs pieprasa, lai
Pārvalde izsniedz termiņuzturēšanās atļauju cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošam nepilngadīgam bērnam, iesniedzot Pārvaldei
ierosinājumu ar atzinumu par cilvēku tirdzniecības upura atbilstību šā panta
pirmajā daļā minētajiem nosacījumiem. (3) Procesa virzītājs, pieprasot, lai
Pārvalde izsniedz termiņuzturēšanās atļauju uz laiku, kas nav mazāks par
sešiem mēnešiem, ņem vērā termiņu, kādā varētu tikt pabeigts pirmstiesas
kriminālprocess vai iztiesāšana, kā arī cilvēku tirdzniecības upura
apdraudējuma (ja tāds pastāv) raksturu un intensitāti. (4) Procesa virzītājs var pieprasīt,
lai Pārvalde pagarina termiņuzturēšanās atļauju, ja turpina pastāvēt šā panta
pirmajā daļā minētie nosacījumi. |
7.pants. Sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par
sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu šā likuma 4.panta astotajā
daļā un 8.pantā norādītajā laikā nodrošina cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošajam nepilngadīgajam bērnam drošu patvērumu un
izmitināšanu, pirmo palīdzību, psihologa, jurista, ārstniecības personu un
citu speciālistu konsultācijas, iespēju saņemt neatliekamo medicīnisko
palīdzību, kā arī iespēju iesaistīties apmācībā un izglītības
programmās. |
8 |
Saeimas
Juridiskais birojs: Izslēgt 7.pantā
vārdus apmācībā un. |
Neatbalstīt |
7.pants. Sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējs saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sociālās
rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu šā likuma 4.panta astotajā daļā un
8.pantā norādītajā laikā nodrošina cilvēku tirdzniecības upurim, kā arī tā
pavadībā esošam nepilngadīgam bērnam drošu patvērumu un izmitināšanu, pirmo
palīdzību, psihologa, jurista, ārstniecības personu un citu speciālistu
konsultācijas, iespēju saņemt neatliekamo medicīnisko palīdzību, kā arī
iespēju iesaistīties apmācībā un izglītības programmās. |
8.pants. Šā likuma 7.pantā
paredzētos pakalpojumus ir tiesības saņemt cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošajam nepilngadīgajam bērnam, ja Pārvalde, pamatojoties uz
procesa virzītāja pieprasījumu, ir viņam izsniegusi termiņuzturēšanās
atļauju. |
|
|
|
8.pants. Šā likuma 7.pantā
paredzētos pakalpojumus ir tiesības saņemt cilvēku tirdzniecības upurim, kā
arī tā pavadībā esošam nepilngadīgam bērnam, ja Pārvalde, pamatojoties uz
procesa virzītāja pieprasījumu, cilvēku tirdzniecības upurim ir izsniegusi
termiņuzturēšanās atļauju. |
9.pants.
Procesa
virzītājs var pieprasīt Pārvaldei anulēt termiņuzturēšanās atļauju, kas
izsniegta cilvēku tirdzniecības upurim, vismaz vienā no šādiem gadījumiem: 1) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris aktīvi, brīvprātīgi un pēc savas iniciatīvas uztur
sakarus ar personām, kuras tur aizdomās, apsūdz vai attiecībā pret kurām ir
stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora priekšraksts par sodu par
noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību; 2) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris ir apzināti sniedzis nepatiesas ziņas kriminālprocesā; 3) procesa virzītājs ir pieņēmis lēmumu par
kriminālprocesa izbeigšanu. |
|
|
|
9.pants.
Procesa
virzītājs var pieprasīt, lai Pārvalde anulē termiņuzturēšanās atļauju, kas
izsniegta cilvēku tirdzniecības upurim, vismaz vienā no šādiem gadījumiem: 1) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris aktīvi, brīvprātīgi un pēc savas iniciatīvas uztur
sakarus ar personām, kuras tiek turētas aizdomās, apsūdzētas vai attiecībā uz
kurām ir stājies spēkā notiesājošs spriedums vai prokurora priekšraksts par
sodu par noziedzīgu nodarījumu, kas saistīts ar cilvēku tirdzniecību; 2) ir konstatēts, ka cilvēku
tirdzniecības upuris ir apzināti sniedzis nepatiesas ziņas kriminālprocesā; 3) procesa virzītājs ir pieņēmis
lēmumu par kriminālprocesa izbeigšanu. |
10.pants. No
termiņuzturēšanās atļaujas izsniegšanas brīža cilvēku tirdzniecības upura, kā
arī tā pavadībā esošā nepilngadīgā bērna uzturēšanos Latvijas Republikā
nosaka saskaņā ar Imigrācijas likumu. |
|
|
|
10.pants. No brīža, kad
izsniegta termiņuzturēšanās atļauja, cilvēku tirdzniecības upura, kā arī tā
pavadībā esoša nepilngadīga bērna uzturēšanos Latvijas Republikā nosaka
saskaņā ar Imigrācijas likumu. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvu Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no Padomes 2004.gada 29.aprīļa Direktīvas 2004/81/EK par uzturēšanās
atļaujām, kas izdotas tādiem trešo valstu valstspiederīgajiem, kuri ir
cilvēku tirdzniecības upuri vai bijuši iesaistīti darbībās, kas veicina
nelegālo imigrāciju, kuri sadarbojas ar kompetentajām iestādēm. |
|
|
|
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvu Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/81/EK par uzturēšanās
atļaujām, kas izdotas tādiem trešo valstu valstspiederīgajiem, kuri ir cilvēku
tirdzniecības upuri vai bijuši iesaistīti darbībās, kas veicina nelegālo
imigrāciju, kuri sadarbojas ar kompetentajām iestādēm. |