14.03.2007.
9/8 -
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības komisija
lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam lasījumam
sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Jūras kodeksā (Nr.136/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi Jūras kodeksā
( Nr. 136 / Lp 9 )
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 17 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
Jūras kodekss |
Grozījumi Jūras kodeksā |
1 |
Politisko
organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija Juridiskais
birojs Izteikt likumprojekta nosaukumu šādā
redakcijā: Grozījumi Jūras kodeksā |
Atbalstīts. |
Grozījumi Jūras kodeksā
|
|
Izdarīt Jūras kodeksā šādus
grozījumus: |
2 |
Juridiskais birojs
Papildināt likumprojekta ievaddaļu pēc vārdiem Jūras kodeksā ar
vārdiem iekavās (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2003, 14.nr.; 2006, 2.nr.). |
Atbalstīts. |
Izdarīt
Jūras kodeksā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 14.nr.; 2006, 2.nr.) šādus
grozījumus: |
8.pants. Reģistrējamie kuģi (1) Kuģu reģistrācijas mērķis ir nodrošināt valsts kontroli pār
kuģu izmantošanu un to atbilstību kuģošanas drošības prasībām, kā arī
aizsargāt ar kuģiem saistītās tiesības. |
|
|
|
|
|
(2) Latvijā kuģus reģistrē: |
|
|
|
|
|
1) Kuģu reģistrā: |
|
|
|
|
|
a) komercdarbībai paredzētus kuģus un
nostiprinātas iekārtas, |
1. 8.pantā: papildināt otrās daļas 1.punkta a apakšpunktu pēc vārdiem
komercdarbībai paredzētus kuģus ar vārdiem un skaitli kuri reģistrācijas
brīdī nav vecāki par 23 gadiem; |
|
|
|
1. 8.pantā: papildināt otrās daļas 1.punkta
a apakšpunktu pēc vārdiem komercdarbībai paredzētus kuģus ar vārdiem
un skaitli kuri reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23 gadiem; |
b) pasažieru pārvadāšanai, kā arī mācībām un
zinātniskās pētniecības nolūkiem paredzētus kuģus, |
papildināt otrās daļas 1.punkta b apakšpunktu pēc vārdiem
pasažieru pārvadāšanai ar vārdiem un skaitli paredzētus kuģus, kuri
reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23 gadiem; |
|
|
|
papildināt otrās daļas 1.punkta b
apakšpunktu pēc vārdiem pasažieru pārvadāšanai ar vārdiem un skaitli
paredzētus kuģus, kuri reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23 gadiem; |
c) zvejas kuģus un laivas, ja tos izmanto zivju un
citu dzīvo resursu ieguvei jūrā, |
izslēgt otrās daļas 1.punkta c apakšpunktā vārdus ja tos izmanto
zivju un citu dzīvo resursu ieguvei jūrā; |
|
|
|
izslēgt otrās daļas 1.punkta c apakšpunktā
vārdus ja tos izmanto zivju un citu dzīvo resursu ieguvei jūrā; |
d) valsts dienestu (tādu funkciju veikšanai kā robežas
apsargāšana, vides aizsardzība, avāriju novēršana u.tml.) kuģus, |
|
|
|
|
|
e) atpūtas kuģus un jahtas; |
izteikt otrās daļas 1.punkta e apakšpunktu šādā redakcijā: e) atpūtas kuģus (buru jahtas un motorjahtas);; |
|
|
|
izteikt otrās daļas 1.punkta e apakšpunktu
šādā redakcijā: e) atpūtas kuģus (buru jahtas un
motorjahtas);; |
2) Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģistrā: |
|
|
|
|
|
a) kuģošanas līdzekļus, kuru maksimālais garums ir mazāks par
12 metriem, izņemot kuģus, kurus izmanto komercdarbībai jūrā un
ostās, |
|
|
|
|
|
b) ūdenssportam un atpūtai paredzētus kuģošanas līdzekļus (arī ūdens
motociklus), kuru maksimālais garums ir mazāks par 12 metriem, izņemot
jahtas. |
|
|
|
|
|
(3) Šā panta otrās daļas 2.punktā minēto kuģošanas līdzekļu
reģistrācijas kārtību, kā arī noteikumus par visu kuģošanas līdzekļu satiksmi
iekšējos ūdeņos nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(4) Latvijas kuģu tehniskās uzraudzības un klasifikācijas
prasības nosaka Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums. |
|
|
|
|
|
(5) (Izslēgta ar 22.12.2005. likumu). (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Šā panta otrās daļas 1.punkta a un b apakšpunktā minētie
ierobežojumi attiecībā uz reģistrējamo kuģu vecumu neattiecas uz kuģiem, kuri
strādā tikai kabotāžā Latvijā, un uz pasažieru kuģiem, kuri strādā reisos
starp Baltijas jūras ostām. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: (6) Šā panta otrās daļas 1.punkta a un
b apakšpunktā minētie ierobežojumi attiecībā uz reģistrējamo kuģu vecumu
neattiecas uz kuģiem, kuri strādā tikai kabotāžā Latvijā, un uz pasažieru
kuģiem, kuri strādā reisos starp Baltijas jūras ostām. |
9.pants. Kuģu reģistra vešanas
kārtība (1) Kuģu reģistrs ir elektroniska datu bāze, kurā elektroniski
tiek uzturētas kuģu reģistra grāmatas. Kuģu reģistru ved ar likumu tam
pilnvarota Latvijas Jūras administrācija. Reģistriem kuģu reģistra grāmatās
ir publiska ticamība. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģu reģistrā ir iekļautas sešas kuģu reģistra grāmatas,
kurās reģistrē: |
|
|
|
|
|
1) pirmajā šā kodeksa 8.panta otrās daļas 1.punkta a, b un d
apakšpunktā minētos kuģus; |
|
|
|
|
|
2) otrajā kuģus, pamatojoties uz noslēgtajiem berbouta līgumiem vai
kuģa menedžmenta līgumiem; |
|
|
|
|
|
3) trešajā kuģu apgrūtinājumus; |
|
|
|
|
|
4) ceturtajā būvniecības stadijā esošus kuģus; |
|
|
|
|
|
5) piektajā atpūtas kuģus un jahtas; |
2. Aizstāt 9.panta otrās daļas 5.punktā vārdus un jahtas ar vārdiem
(buru jahtas un motorjahtas). |
|
|
|
2. Aizstāt 9.panta otrās daļas 5.punktā
vārdus un jahtas ar vārdiem (buru jahtas un motorjahtas). |
6) sestajā zvejas kuģus. |
|
|
|
|
|
(3) Katram Kuģu reģistrā reģistrētam kuģim iekārto kuģa lietu,
kurā glabājami visi dokumenti, kas attiecas uz šo kuģi. |
|
|
|
|
|
(4) Ikvienam ir tiesības iepazīties ar kuģu reģistra grāmatām.
Pēc attiecīga rakstveida pieprasījuma iesniegšanas ikvienam ir tiesības
saņemt izrakstu no Kuģu reģistra. Pēc saņēmēja pieprasījuma izraksta
pareizība apliecināma ar Latvijas Jūras administrācijas amatpersonas (turpmāk
kuģu reģistrators) parakstu un zīmogu, norādot izsniegšanas datumu. |
|
|
|
|
|
(5) Ministru kabinets nosaka Kuģu reģistra un kuģu lietu vešanas
kārtību, kā arī prasības, kas attiecas uz kuģu reģistra grāmatās ierakstāmo
informāciju. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
10.pants. Iesniedzamie
dokumenti (1) Latvijas Jūras administrācijai iesniedzami dokumenti, kas ir
par pamatu kuģa reģistrācijai Kuģu reģistrā. Ministru kabinets nosaka, kādi
dokumenti iesniedzami kuģa reģistrēšanai Kuģu reģistrā, kādus dokumentus
izsniedz Latvijas Jūras administrācija, apstiprina veidlapu paraugus, nosaka
reģistrācijas valsts nodevas apmēru un tās iekasēšanas kārtību, kā arī
apstiprina Latvijas Jūras administrācijas tarifus par tās sniegtajiem
pakalpojumiem, kas saistīti ar kuģu reģistrāciju. |
3. Izslēgt 10.panta pirmās daļas otrajā teikumā vārdus kā arī
apstiprina Latvijas Jūras administrācijas tarifus par tās sniegtajiem
pakalpojumiem, kas saistīti ar kuģu reģistrāciju. |
|
|
|
3. Izslēgt 10.panta pirmās daļas otrajā
teikumā vārdus kā arī apstiprina Latvijas Jūras administrācijas tarifus par
tās sniegtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar kuģu reģistrāciju. |
(2) Ārvalstīs izdotus publiskus dokumentus legalizē Latvijai
saistošos starptautiskajos līgumos noteiktajā kārtībā, un tiem pievieno
notariāli apliecinātu tulkojumu latviešu valodā. Iesniegtie dokumenti
glabājas attiecīgā kuģa lietā. Ja reģistrācija jāveic steidzami, var izmantot
faksa vai elektroniskā pasta dokumentu kopijas, saņemot no iesniedzēja
garantijas vēstuli, ka oriģināli tiks iesniegti tūlīt pēc to saņemšanas, bet
ne vēlāk kā piecu dienu laikā no kopijas nosūtīšanas dienas. |
|
|
|
|
|
(3) Lai kuģi reģistrētu Kuģu reģistrā, tā tehniskajam stāvoklim
un aprīkojumam attiecībā uz kuģošanas drošību, cilvēku dzīvības, veselības un
vides aizsardzību jāatbilst Latvijai saistošu starptautisko tiesību normu un
Latvijas normatīvo aktu prasībām. Kuģa tehniskās pārbaudes kārtību un maksas
pakalpojumu tarifus nosaka Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā noteiktajā
kārtībā. |
|
|
|
|
|
(4) Katru kuģi, kas minēts šā kodeksa 8.panta otrās daļas
1.punktā, piesaka reģistrēšanai Kuģu reģistrā mēneša laikā no dienas, kad
noslēgts līgums par kuģa atsavināšanu, vai no dienas, kad kuģis izslēgts no
citas valsts kuģu reģistra, vai arī no berbouta līguma vai kuģa menedžmenta
līguma parakstīšanas dienas. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12.pants. Kuģa izslēgšana no
Kuģu reģistra un dokumentu derīgums (1) Kuģi izslēdz no Kuģu reģistra, pamatojoties uz kuģa
īpašnieka iesniegumu, ja: |
|
|
|
|
|
1) kuģis gājis bojā; |
|
|
|
|
|
2) noticis jūras negadījums, kurā kuģis guvis ievērojamus bojājumus,
un kuģa īpašnieks nolēmis kuģi neatjaunot; |
|
|
|
|
|
3) kuģis ir pazudis bez vēsts; |
|
|
|
|
|
4) izbeigta kuģa ekspluatācija; |
|
|
|
|
|
5) kuģis tiek pārreģistrēts citas valsts kuģu reģistrā. |
|
|
|
|
|
(2) Izslēdzot kuģi no Kuģu reģistra, kuģa īpašniekam izsniedzama
apliecība par kuģa izslēgšanu no Kuģu reģistra. |
|
|
|
|
|
(3) Kuģu reģistrators anulē visas kuģa apliecības un izslēdz
kuģi no Kuģu reģistra, ja tiek konstatēts, ka kuģis ir jau reģistrēts citas
valsts kuģu reģistrā. |
|
|
|
|
|
(4) Kuģu reģistrators anulē visas kuģa apliecības, izņemot
īpašuma apliecību, ja: |
|
|
|
|
|
1) tiek slēptas kuģim raksturīgās valstiskās piederības pazīmes; |
|
|
|
|
|
2) konstatē, ka attiecībā uz kuģi netiek ievērotas Latvijai saistošu
starptautisko tiesību normu un Latvijas normatīvo aktu prasības vai kuģis
faktiski ir zaudējis patieso saikni ar Latvijas valsti. |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Atbildīgā komisijaPapildināt 12.pantu
ar 4.1daļu šādā redakcijā: (41)
Kuģu reģistrators anulē visas kuģa apliecības un izslēdz kuģi no Kuģu
reģistra, ja tiek konstatēts, ka kuģis faktiski ir zaudējis patieso saikni ar
Latvijas valsti, tas neeksistē vai nav sasniedzams un tam nav reģistrētu
spēkā esošu apgrūtinājumu. |
Atbalstīts. |
4. Papildināt 12.pantu ar 4.1daļu šādā redakcijā: (41) Kuģu reģistrators anulē
visas kuģa apliecības un izslēdz kuģi no Kuģu reģistra, ja tiek konstatēts,
ka kuģis faktiski ir zaudējis patieso saikni ar Latvijas valsti, tas
neeksistē vai nav sasniedzams un tam nav reģistrētu spēkā esošu
apgrūtinājumu. |
(5) Ja kuģis netiek ekspluatēts ilgāk par sešiem mēnešiem, pēc
kuģa īpašnieka iesnieguma Kuģu reģistrā reģistrē atzīmi par kuģa
ekspluatācijas pārtraukšanu uz laiku, kuģi neizslēdzot no Kuģu reģistra. Šādā
gadījumā kuģa īpašnieks nodod Latvijas Jūras administrācijai tās izsniegtos
dokumentus. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
13.pants. Berbouta līgums
un kuģa menedžmenta līgums (1) Berbouta līgums ir kuģa īpašnieka un berbouta fraktētāja
vienošanās par kuģa faktiskā valdījuma nodošanu berbouta fraktētājam uz līgumā
noteikto termiņu, kura laikā kuģim ir paralēla reģistrācija Latvijā. Berbouta
fraktētājs var būt Latvijas kuģa operators vai atpūtas kuģiem un jahtām
arī Latvijā reģistrēta fiziskā persona. |
4. Aizstāt 13.panta pirmās daļas otrajā teikumā vārdus un jahtām ar
vārdiem (buru jahtām un motorjahtām). |
|
|
|
5. Aizstāt 13.panta pirmās daļas otrajā
teikumā vārdus un jahtām ar vārdiem (buru jahtām un motorjahtām). |
(2) Latvijā var reģistrēt ārvalstī reģistrētu kuģi saskaņā ar
berbouta līgumu, ja kuģa reģistrēšana Kuģu reģistrā paredzēta noslēgtajā
berbouta līgumā. Kuģa reģistrēšana Kuģu reģistrā, pamatojoties uz berbouta
līgumu, dod kuģim tiesības braukt tikai zem Latvijas valsts karoga. |
|
|
|
|
|
(3) Kuģa menedžmenta līgums ir kuģa īpašnieka un Latvijas kuģa
operatora vienošanās par kuģa vadību, kurā obligāti iekļaujama prasība par
kuģa tehniskās vadības (tā ietver kuģa drošu pārvaldi atbilstoši Starptautiskā
drošas pārvaldes kodeksa prasībām) nodošanu Latvijas kuģa operatoram uz
laiku, kamēr kuģis saskaņā ar līgumu reģistrēts Kuģu reģistrā. |
|
|
|
|
|
(4) Kuģu reģistrā uz berbouta līguma un kuģa menedžmenta līguma
pamata reģistrētam ārvalsts kuģim piemēro Latvijas normatīvos aktus karoga
valsts funkcijās paredzēto normu ievērošanā. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
44.pants. Ārvalstīs
reģistrēto apgrūtinājumu atzīšana (1) Kuģi reģistrējot Kuģu reģistrā, iepriekšējie, ārvalstīs
reģistrētie apgrūtinājumi tiek atzīti par spēkā esošiem, ja: |
|
|
|
|
|
1) kuģa apgrūtinājumi ir ierakstīti kuģa izslēgšanas apliecībā vai
līdzvērtīgā dokumentā, ko izsniedzis iepriekšējais kuģu reģistrs; |
|
|
|
|
|
2) ir iesniegtas starptautiskajos līgumos noteiktajā kārtībā
apstiprinātas un legalizētas apgrūtinājumu dokumentu kopijas. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa apgrūtinājumi tiek reģistrēti Kuģu reģistrā, saglabājot
to prioritāti. Ja apgrūtinājumi neatbilst prasībām, kas noteiktas Latvijas
normatīvajos aktos par kuģu reģistrāciju, kuģu reģistrators abām pusēm nosaka
60 dienas ilgu termiņu, lai tās noformētu apgrūtinājumus atbilstoši šo
normatīvo aktu prasībām. Apgrūtinājumu reģistrācija ir spēkā līdz minētā
termiņa beigām. |
|
|
|
|
|
(3) Ārvalsts īpašniekam piederošu kuģi reģistrējot Kuģu reģistrā
uz berbouta līguma pamata, iepriekšējie, ārvalstīs reģistrētie apgrūtinājumi
uz pamatreģistra izsniegto dokumentu pamata tiek tikai ierakstīti kuģa
berbouta reģistrācijas apliecībā. |
5. Papildināt 44.panta
trešo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Tas pats attiecas uz berbouta līguma laikā pamatreģistrā
reģistrētajiem apgrūtinājumiem. |
|
|
|
6. Papildināt 44.panta trešo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Tas pats attiecas uz berbouta līguma laikā
pamatreģistrā reģistrētajiem apgrūtinājumiem. |
(4) Īpašuma tiesības uz kuģi, kuru būvē vai kurš tiks būvēts
ārvalstī, un apgrūtinājumus atzīst par spēkā esošiem, ja šīs tiesības
reģistrētas saskaņā ar tās valsts normatīvajiem aktiem, kurā kuģi būvē. Šā
panta noteikumi attiecas uz kuģiem, kuri būvēti ārvalstīs un pēc tam reģistrēti
Kuģu reģistrā. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
E sadaļa Kravas un pasažieru pārvadājumi XIX nodaļa. Kravas pārvadājumu vispārīgie noteikumi 112.pants. Tiesisko attiecību
regulēšana (1) Tiesiskās attiecības, kas rodas, veicot kravas pārvadājumus ar
kuģi (turpmāk šajā sadaļā kravas pārvadājumi), nosaka puses, ievērojot šā
kodeksa noteikumus. |
|
|
|
|
|
(2) Šīs sadaļas noteikumus piemēro arī attiecībā uz tādiem
kravas pārvadājumiem, par kuriem nav izdots konosaments. |
|
|
|
|
|
(3) Kravas pārvadātāja, nosūtītāja un saņēmēja savstarpējās
tiesiskās attiecības nosaka konosaments vai cits līdzīgs transportēšanas
dokuments. Jūras pārvadājuma līguma nosacījumi, kas nav minēti konosamentā
vai citā līdzīgā dokumentā par kravas transportēšanu ar kuģi, ir obligāti saņēmējam,
ja konosamentā vai citā transportēšanas dokumentā ir minēts dokuments, kurā
tie norādīti. |
|
|
|
|
|
(4) Kuģa īpašnieka, fraktētāja, kuģa operatora, kapteiņa vai
citas par kuģi atbildīgas juridiskās vai fiziskās personas (turpmāk
pilnvarotājs) intereses atbilstoši tās noteiktajam pilnvarojumam ostā var
pārstāvēt kuģa aģents. Kuģa aģentēšanu veic komercsabiedrība, kas
pilnvarotāja vārdā un interesēs kārto ar kuģa ienākšanu un pārvietošanos ostā
un iziešanu jūrā saistītās kuģa lietas, veic kuģa aprūpi ostā un citas
darbības pilnvarotāja noteiktajā apjomā (turpmāk kuģa aģentēšana). Trešās
personas nevar pieprasīt, lai kuģi aģentējošā komercsabiedrība veic tādus
pienākumus, kurus pilnvarotājs nav paredzējis šā aģenta pilnvarojumā. |
|
|
|
|
|
(5) Kārtību, kādā komercsabiedrības veic kuģu aģentēšanu
Latvijas ostās, pilnvarotāja tiesības un pienākumus, kuģu aģentu tiesības,
pienākumus un atbildību (tās ierobežošanu), maksājumu noteikšanas un
veikšanas kārtību un citas prasības attiecībā uz kuģu aģentēšanas līgumiem,
kā arī profesionālos kritērijus un prasības komercsabiedrībām, lai tās varētu
veikt kuģu aģentēšanu Latvijā, nosaka Ministru kabinets. Ministru kabinets
nosaka arī kārtību, kādā Latvijas Kuģu brokeru un aģentu nacionālā asociācija
veic fizisko personu kuģa aģentu sertifikāciju darbībai attiecīgajās
Latvijas ostās. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
6. 112.pantā: izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ar kuģu aģentēšanu Latvijas ostās drīkst nodarboties
komercsabiedrība, kura atbilst šādām minimālajām prasībām: 1) ir ar labu reputāciju, proti, kuģu aģentu darbinieki nav sodīti
par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem pret īpašumu vai tautsaimniecības jomā
un sodāmība nav dzēsta vai noņemta, par viņu profesionālo darbību pēdējā gada
laikā ostas, valsts vai pašvaldības iestādes nav rakstveidā sniegušas
pamatotu negatīvu atzinumu; 2) ir finansiāli droša: a) tās pamatkapitāls nav mazāks par 5000 latu, finanšu resursi
atbilst veicamajiem darījumiem (apliecināms ar gada pārskatu, auditora ziņojumu
vai kredītiestāžu izsniegtām izziņām), kā arī ir veikti visi maksājumi valsts
budžetā (apliecināms ar attiecīgās institūcijas izsniegtām izziņām par
veiktajiem maksājumiem valsts budžetā), b) ir noslēgusi kuģu aģenta profesionālās darbības civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas līgumu.; |
|
|
|
7. 112.pantā: izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ar kuģu aģentēšanu Latvijas ostās
drīkst nodarboties komercsabiedrība, kura atbilst šādām minimālajām prasībām: 1) ir ar labu reputāciju, proti, kuģu aģentu
darbinieki nav sodīti par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem pret īpašumu vai
tautsaimniecības jomā un sodāmība nav dzēsta vai noņemta, par viņu
profesionālo darbību pēdējā gada laikā ostas, valsts vai pašvaldības iestādes
nav rakstveidā sniegušas pamatotu negatīvu atzinumu; 2) ir finansiāli droša: a) tās pamatkapitāls nav mazāks par 5000
latu, finanšu resursi atbilst veicamajiem darījumiem (apliecināms ar gada
pārskatu, auditora ziņojumu vai kredītiestāžu izsniegtām izziņām), kā arī ir
veikti visi maksājumi valsts budžetā (apliecināms ar attiecīgās institūcijas
izsniegtām izziņām par veiktajiem maksājumiem valsts budžetā), b) ir noslēgusi kuģu aģenta profesionālās
darbības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu.; |
|
papildināt pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Noteikumus par kuģu aģentēšanu Latvijas ostās izdod Ministru
kabinets. |
4 |
Juridiskais
birojs 112.pantā: izteikt sesto daļu
šādā redakcijā: (6) Kārtību, kādā
komercsabiedrības veic kuģu aģentēšanu Latvijas ostās, pilnvarotāja tiesības
un pienākumus, kuģu aģentu tiesības, pienākumus un atbildību, maksājumu
noteikšanas un veikšanas kārtību, prasības attiecībā uz kuģu aģentēšanas
līgumiem, nosaka Ministru kabinets.. |
Atbalstīts. |
papildināt pantu ar sesto un septīto daļu
šādā redakcijā: (6) Kārtību, kādā komercsabiedrības
veic kuģu aģentēšanu Latvijas ostās, pilnvarotāja tiesības un pienākumus,
kuģu aģentu tiesības, pienākumus un atbildību, maksājumu noteikšanas un
veikšanas kārtību, prasības attiecībā uz kuģu aģentēšanas līgumiem nosaka Ministru kabinets. |
|
(7) Latvijas Kuģu brokeru un aģentu nacionālā asociācija (turpmāk
Asociācija) veic fizisko personu kuģu aģentu darbinieku
profesionālo prasmju un iemaņu pārbaudi kuģu aģentēšanā attiecīgajās Latvijas
ostās un izsniedz sertifikātus par kuģu aģentu darbinieku profesionālo
prasmju un iemaņu atbilstību Asociācijas noteiktajiem kritērijiem. |
5 |
Juridiskai
birojs 112. pantā: izslēgt septītajā daļā vārdus (turpmāk Asociācija); izslēgt vārdu Asociācijas; papildināt daļu ar
teikumu šādā redakcijā: Kuģu aģentu
darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu atbilstības kritērijus nosaka
Ministru kabinets.. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlik. nr.6 |
|
|
|
6 |
Atbildīgā
komisija Izteikt 112. panta
7.daļu šādā redakcijā: (7) Latvijas Kuģu brokeru un aģentu nacionālā asociācija veic
fizisko personu kuģu aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu
pārbaudi kuģu aģentēšanā attiecīgajās Latvijas ostās un izsniedz sertifikātus
par kuģu aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu atbilstību. |
Atbalstīts. |
(7) Latvijas Kuģu brokeru un aģentu
nacionālā asociācija veic fizisko personu kuģu aģentu darbinieku
profesionālo prasmju un iemaņu pārbaudi kuģu aģentēšanā attiecīgajās Latvijas
ostās un izsniedz sertifikātus par kuģu aģentu darbinieku profesionālo
prasmju un iemaņu atbilstību. |
XXVIII nodaļa. Vraki 267.pants. Vraka jēdziens Kuģis, kas pilnībā vai daļēji nogrimis vai uzskrējis uz sēkļa,
zaudējot spēju kuģot, vai kas ir pamests, tādējādi apdraudot kuģošanas
drošību un vidi, kā arī jebkura šāda kuģa daļa un viss, kas bijis vai
atrodas uz šā kuģa, ir vraks. |
7. Izslēgt 267.pantā
vārdus tādējādi apdraudot kuģošanas drošību un vidi. |
7 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt XXVIII nodaļas tekstu jaunā
redakcijā un izteikt 267.pantu šādā redakcijā: 267.pants. Vraka jēdziens Kuģis, kas jūras negadījuma rezultātā pilnībā vai daļēji nogrimis vai
gājis bojā uzskrienot uz sēkļa, vai kas ir pamests, kā arī jebkura šāda kuģa
daļa, ieskaitot jebkuru priekšmetu, kas bijis vai atrodas uz šā kuģa, ir
vraks. |
Atbalstīts, redakc. precizējot. |
8. Izteikt XXVIII nodaļu
šādā redakcijā: XXVIII nodaļa. Vraki 267.pants. Vraka jēdziens Kuģis, kas jūras negadījuma rezultātā
pilnībā vai daļēji nogrimis vai gājis bojā, uzskrienot uz sēkļa, vai
pamests, kā arī jebkura šāda kuģa daļa, ieskaitot jebkuru priekšmetu, kas
bijis vai atrodas uz šā kuģa, ir vraks. |
268.pants. Vraka bīstamības
novērtēšana (1) Lai nodrošinātu kuģošanas drošību, kuģa kapteinis,
kura kuģis Latvijas ūdeņos kļuvis par vraku, paziņo Latvijas Jūras
administrācijai šā vraka atrašanās vietu, kā arī sniedz citas nepieciešamās
ziņas
vraka bīstamības novērtēšanai. |
8. Papildināt 268.panta
pirmo daļu pēc vārdiem kuģa kapteinis ar vārdiem vai kuģa īpašnieks,
berbouta fraktētājs vai kuģa operators. |
8 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 268.pantu šādā redakcijā: 268.pants. Vraka bīstamības
novērtēšana (1) Kuģa kapteinis vai kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai
kuģa operators, kura kuģis Latvijas ūdeņos kļuvis par vraku, paziņo Latvijas
Jūras administrācijai šā vraka atrašanās vietu, vraka izmēru, veidu un konstrukciju,
kuģa kravas daudzumu un veidu, kā arī sniedz citas nepieciešamās ziņas par
vraku. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlik. nr.9 |
|
(2) Latvijas Jūras administrācija, saņēmusi informāciju par
vraku Latvijas ūdeņos, novērtē vraka bīstamību, ņemot vērā šādus kritērijus: |
|
|
(2) Latvijas Jūras administrācija, saņēmusi informāciju par
vraku Latvijas ūdeņos, novērtē vraka bīstamību, ņemot vērā šādus kritērijus: |
|
|
1) vraka izmēru, veidu un konstrukciju; |
|
|
1) vraka izmēru, veidu un konstrukciju; |
|
|
2) ūdens dziļumu vraka atrašanās vietā; |
|
|
2) ūdens dziļumu vraka atrašanās vietā; |
|
|
3) paisuma, bēguma un straumes stiprumu rajonā, kur atrodas vraks; |
|
|
3) paisuma, bēguma un straumes stiprumu rajonā, kur atrodas vraks; |
|
|
4) vraka attālumu līdz kuģuceļiem un kuģu satiksmes joslām; |
|
|
4) vraka attālumu līdz kuģuceļiem un kuģu satiksmes joslām; |
|
|
5) satiksmes blīvumu un biežumu; |
|
|
5) satiksmes blīvumu un biežumu; |
|
|
6) satiksmes veidu; |
|
|
6) satiksmes veidu; |
|
|
7) kuģa kravas daudzumu un veidu, uz kuģa klāja esošās naftas vai
citu bīstamu vai kaitīgu vielu daudzumu un veidu, īpaši ņemot vērā, kāds
zaudējums varētu rasties, ja krava vai nafta nonāktu vidē; |
|
|
7) kuģa kravas daudzumu un veidu, uz kuģa klāja esošās naftas vai
citu bīstamu vai kaitīgu vielu daudzumu un veidu, īpaši ņemot vērā, kāds
zaudējums varētu rasties, ja krava vai nafta nonāktu vidē; |
|
|
8) ostas iekārtu apdraudējumu; |
|
|
8) ostas iekārtu apdraudējumu; |
|
|
9) valdošos meteoroloģiskos un hidrogrāfiskos apstākļus; |
|
|
9) valdošos meteoroloģiskos un hidrogrāfiskos apstākļus; |
|
|
10) vraka augstumu virs un zem ūdens virsmas; |
|
|
10) vraka augstumu virs un zem ūdens virsmas; |
|
|
11) vraka attālumu līdz jūras instalācijām, cauruļvadiem,
telekomunikāciju kabeļiem un līdzīgām iekārtām; |
|
|
11) vraka attālumu līdz jūras instalācijām, cauruļvadiem,
telekomunikāciju kabeļiem un līdzīgām iekārtām; |
|
|
12) citus būtiskus apstākļus. |
|
|
12) citus būtiskus apstākļus. |
|
|
(3) Ja vraks, kas atrodas Latvijas ūdeņos, ir bīstams, Latvijas
Jūras administrācija pasludina vraka atrašanās rajonu par navigācijai slēgtu
un norobežo vraku. Informāciju par vraku un tā norobežojuma aprakstu Latvijas
Jūras administrācija publicē informatīvajā biļetenā Paziņojumi jūrniekiem. |
|
|
(3) Ja vraks, kas atrodas Latvijas ūdeņos, ir bīstams (apdraud
kuģošanas drošību vai rada vides piesārņojuma draudus), Latvijas Jūras
administrācija uzliek par pienākumu norobežot vraku. Informāciju par vraku un
tā norobežojuma aprakstu Latvijas Jūras administrācija publicē informatīvajā
biļetenā Paziņojumi jūrniekiem. |
|
|
(4) Nedēļas laikā pēc vraka bīstamības novērtēšanas Latvijas
Jūras administrācija nosūta vraka īpašniekam uzaicinājumu informēt to par
saviem nodomiem attiecībā uz vraku. Ja vraks ir ārvalsts kuģis vai tā daļa,
Latvijas Jūras administrācija paziņo par to arī šā kuģa karoga valsts
diplomātiskajam pārstāvim. |
|
|
(4) Pēc vraka bīstamības novērtēšanas Latvijas Jūras
administrācija nosūta vraka īpašniekam uzaicinājumu informēt to par saviem
nodomiem attiecībā uz vraku. |
|
|
(5) Ja vraka īpašnieks nav zināms, vraks uzskatāms par atrastu
mantu un Latvijas Jūras administrācija nedēļas laikā publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis paziņojumu par vraku un uzaicinājumu vraka īpašniekam
pieteikties sešu mēnešu laikā. |
|
|
(5) Ja vraka īpašnieks nav zināms, vraks uzskatāms par atrastu
mantu. |
|
|
(6) Ja vraks netiek pieprasīts sešu mēnešu laikā no paziņojuma
publicēšanas dienas, tas pāriet valsts īpašumā. |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Atbildīgā
komisija Izteikt 268.pantu šādā redakcijā: 268.pants. Vraka bīstamības
novērtēšana (1) Kuģa kapteinis vai kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai
kuģa operators, kura kuģis Latvijas ūdeņos kļuvis par vraku, paziņo Latvijas
Jūras administrācijai šā vraka atrašanās vietu, vraka izmēru, veidu un
konstrukciju, kuģa kravas daudzumu un veidu, kā arī sniedz citas
nepieciešamās ziņas par vraku. (2) Latvijas Jūras administrācija, saņēmusi informāciju par
vraku Latvijas ūdeņos, novērtē vraka bīstamību, ņemot vērā šādus kritērijus: 1) vraka izmēru, veidu un konstrukciju; 2) ūdens dziļumu vraka atrašanās vietā; 3) paisuma, bēguma un straumes stiprumu rajonā, kur atrodas vraks; 4) vraka attālumu līdz kuģuceļiem un kuģu satiksmes joslām; 5) satiksmes blīvumu un biežumu; 6) satiksmes veidu; 7) kuģa kravas daudzumu un veidu, uz kuģa klāja esošās naftas vai
citu bīstamu vai kaitīgu vielu daudzumu un veidu, īpaši ņemot vērā, kāds
zaudējums varētu rasties, ja krava vai nafta nonāktu vidē; 8) ostas iekārtu apdraudējumu; (turpināj. nāk. lpp.) |
Atbalstīts. |
268.pants.
Vraka bīstamības novērtēšana (1) Kuģa kapteinis vai kuģa īpašnieks,
berbouta fraktētājs vai kuģa operators, kura kuģis Latvijas ūdeņos kļuvis par
vraku, paziņo Latvijas Jūras administrācijai šā vraka atrašanās vietu, vraka
izmēru, veidu un konstrukciju, kuģa kravas daudzumu un veidu, kā arī sniedz
citas nepieciešamās ziņas par vraku. (2) Latvijas Jūras administrācija,
saņēmusi informāciju par vraku Latvijas ūdeņos, novērtē vraka bīstamību,
ņemot vērā šādus kritērijus: 1) vraka izmēru, veidu un konstrukciju; 2) ūdens dziļumu vraka atrašanās vietā; 3) paisuma, bēguma un straumes stiprumu
rajonā, kur atrodas vraks; 4) vraka attālumu līdz kuģuceļiem un kuģu
satiksmes joslām; 5) satiksmes blīvumu un biežumu; 6) satiksmes veidu; 7) kuģa kravas daudzumu un veidu, uz kuģa
klāja esošās naftas vai citu bīstamu vai kaitīgu vielu daudzumu un veidu,
īpaši ņemot vērā, kāds zaudējums varētu rasties, ja krava vai nafta nonāktu
vidē; 8) ostas iekārtu apdraudējumu; |
|
|
|
9) valdošos meteoroloģiskos un hidrogrāfiskos apstākļus; 10) vraka augstumu virs un zem ūdens virsmas; 11) vraka attālumu līdz jūras instalācijām, cauruļvadiem,
telekomunikāciju kabeļiem un līdzīgām iekārtām; 12) citus būtiskus apstākļus. (3) Ja vraks, kas atrodas Latvijas ūdeņos, ir bīstams (apdraud
kuģošanas drošību vai rada vides piesārņojuma draudus), Latvijas Jūras
administrācija uzliek par pienākumu norobežot vraku. Informāciju par vraku un
tā norobežojuma aprakstu Latvijas Jūras administrācija publicē informatīvajā
biļetenā Paziņojumi jūrniekiem. (4) Pēc vraka bīstamības novērtēšanas Latvijas Jūras
administrācija nekavējoties nosūta vraka īpašniekam uzaicinājumu
informēt to par saviem nodomiem attiecībā uz vraku. (5) Ja vraka īpašnieks nav zināms, vraks uzskatāms par atrastu
mantu un Latvijas Jūras administrācija nedēļas laikā publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis paziņojumu par vraku un uzaicinājumu vraka īpašniekam
pieteikties sešu mēnešu laikā. (6) Ja vraks netiek pieprasīts sešu mēnešu laikā no paziņojuma
publicēšanas dienas, tas pāriet valsts īpašumā. |
|
9) valdošos meteoroloģiskos un hidrogrāfiskos
apstākļus; 10) vraka augstumu virs un zem ūdens
virsmas; 11) vraka attālumu līdz jūras
instalācijām, cauruļvadiem, telekomunikāciju kabeļiem un līdzīgām iekārtām; 12) citus būtiskus apstākļus. (3) Ja vraks, kas atrodas Latvijas
ūdeņos, ir bīstams (apdraud kuģošanas drošību vai rada vides piesārņojuma
draudus), Latvijas Jūras administrācija uzliek par pienākumu norobežot vraku.
Informāciju par vraku un tā norobežojuma aprakstu Latvijas Jūras
administrācija publicē informatīvajā biļetenā Paziņojumi jūrniekiem. (4) Pēc vraka bīstamības novērtēšanas
Latvijas Jūras administrācija nekavējoties nosūta vraka īpašniekam
uzaicinājumu informēt to par saviem nodomiem attiecībā uz vraku. (5) Ja vraka īpašnieks nav zināms,
vraks uzskatāms par atrastu mantu un Latvijas Jūras administrācija nedēļas
laikā publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis paziņojumu par vraku un
uzaicinājumu vraka īpašniekam pieteikties sešu mēnešu laikā. (6) Ja vraks netiek pieprasīts sešu
mēnešu laikā no paziņojuma publicēšanas dienas, tas pāriet valsts īpašumā. |
269.pants. Vraka īpašnieka
atbildība (1) Ja vraka īpašnieks vēlas izcelt un aizvākt vraku, viņš
mēneša laikā pēc šā kodeksa 268.panta ceturtajā daļā minētā uzaicinājuma
saņemšanas informē par to Latvijas Jūras administrāciju un veic darbus
saskaņā ar Latvijas Jūras administrācijas norādījumiem. |
|
10 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 269.pantu šādā redakcijā: 269.pants. Vraka īpašnieka
pienākumi (1) Vraka īpašnieka pienākums ir aizvākt vraku, saskaņojot vraka
aizvākšanas darbus ar atbildīgajām institūcijām. |
Atbalstīts, redakc. precizējot. |
269.pants.
Vraka īpašnieka pienākumi (1) Vraka īpašnieka pienākums ir
aizvākt vraku, saskaņojot tā aizvākšanas darbus ar atbildīgajām institūcijām. |
(2) Ja saskaņā ar šo kodeksu vraks atzīts par bīstamu, tā
īpašnieka pienākums ir aizvākt vraku Latvijas Jūras administrācijas
norādītajā veidā un laikā. |
|
|
(2) Vraka īpašnieks sedz visus izdevumus, kas rodas, nosakot
vraka atrašanās vietu, norobežojot vraku, aizvācot to vai veicot citus
pasākumus. |
|
(2) Vraka īpašnieks sedz visus
izdevumus, kas rodas, nosakot vraka atrašanās vietu, norobežojot vraku,
aizvācot to vai veicot citus pasākumus. |
(3) Vraka īpašnieks sedz visus izdevumus, kas rodas, nosakot
vraka atrašanās vietu, norobežojot vraku, aizvācot to saskaņā ar šā kodeksa
prasībām vai veicot citus pasākumus, izņemot gadījumu, kad kuģa īpašnieks
pierāda, ka kuģis kļuvis par vraku: |
|
|
|
|
|
1) karadarbības vai līdzīgas darbības dēļ; |
|
|
|
|
|
2) trešās personas darbības vai bezdarbības rezultātā; |
|
|
|
|
|
3) tādas institūcijas vainas dēļ, kura ir atbildīga par navigācijas
tehnisko līdzekļu uzturēšanu. |
|
|
|
|
|
270.pants. Vraka aizvākšana (1) Ja vraks ir bīstams, Latvijas Jūras administrācija nosaka
datumu, kad vraka īpašniekam jāuzsāk tā aizvākšana. Ja vraka īpašnieks
neuzsāk vraka aizvākšanu noteiktajā datumā, Latvijas Jūras administrācija
organizē vraka aizvākšanu uz tā īpašnieka rēķina. |
|
11 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 270.pantu šādā redakcijā: 270.pants. Bīstama vraka
aizvākšana (1) Ja vraks ir bīstams, vraka īpašniekam jāuzsāk tā aizvākšana
nekavējoties. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlik. nr.12 |
|
(2) Līgumu par vraka aizvākšanu tā īpašnieks var noslēgt ar
jebkuru personu. Latvijas Jūras administrācija vraka aizvākšanā var
iesaistīties, tikai lai nodrošinātu darbu iespējami ātrāku norisi un
kontrolētu kuģošanas drošības un vides aizsardzības prasību ievērošanu. |
|
|
(2) Līgumu par vraka aizvākšanu tā īpašnieks var noslēgt ar
jebkuru personu. Latvijas Jūras administrācija vraka aizvākšanā var
iesaistīties, tikai lai nodrošinātu darbu iespējami ātrāku norisi un
kontrolētu kuģošanas drošības prasību ievērošanu. |
|
|
(3) Ja vraka īpašnieks neuzsāk vraka aizvākšanu noteiktajā
datumā vai Latvijas Jūras administrācija uzskata, ka vraka aizvākšana
uzsākama nekavējoties, tā norobežo vraku un organizē vraka aizvākšanu,
izpildot kuģošanas drošības un jūras vides aizsardzības prasības un ievērojot
Latvijas valsts intereses. |
|
12 |
Atbildīgā
komisija Izteikt 270.pantu šādā redakcijā: 270.pants. Vraka aizvākšana (1) Ja vraks ir bīstams, Latvijas Jūras administrācija nosaka
datumu, kad vraka īpašniekam jāuzsāk tā aizvākšana. Ja vraka īpašnieks
neuzsāk vraka aizvākšanu noteiktajā datumā, Latvijas Jūras administrācija
organizē vraka aizvākšanu uz tā īpašnieka rēķina. |
Atbalstīts. |
270.pants. Vraka aizvākšana (1) Ja vraks ir bīstams, Latvijas Jūras
administrācija nosaka datumu, kad vraka īpašniekam jāuzsāk tā aizvākšana. Ja
vraka īpašnieks neuzsāk vraka aizvākšanu noteiktajā datumā, Latvijas Jūras
administrācija organizē vraka aizvākšanu uz tā īpašnieka rēķina. |
(4) Ja Latvijas Jūras administrācija vraku aizvākusi, tā ir
tiesīga pārdot izsolē jebkuru tādējādi iegūto īpašumu, lai segtu ar vraka
aizvākšanu saistītos izdevumus. Ienākumu pārpalikumu Latvijas Jūras
administrācija nodod vraka īpašniekam. Izsoli nerīko, ja vraka īpašnieks ir
samaksājis zaudējumu atlīdzību par vraka aizvākšanu vai sniedzis finansiālo
nodrošinājumu to zaudējumu segšanai, kuri rodas saistībā ar vraka aizvākšanu. |
|
|
(2) Līgumu par vraka aizvākšanu tā īpašnieks var noslēgt ar
jebkuru personu. Latvijas Jūras administrācija vraka aizvākšanā var
iesaistīties, tikai lai nodrošinātu darbu iespējami ātrāku norisi un
kontrolētu kuģošanas drošības prasību ievērošanu. (3) Ja vraka īpašnieks neuzsāk vraka aizvākšanu noteiktajā
datumā vai Latvijas Jūras administrācija uzskata, ka vraka aizvākšana
uzsākama nekavējoties, tā norobežo vraku un organizē vraka aizvākšanu,
izpildot kuģošanas drošības prasības un ievērojot Latvijas valsts intereses. |
|
(2) Līgumu par vraka aizvākšanu tā īpašnieks var noslēgt ar jebkuru personu. Latvijas Jūras administrācija vraka aizvākšanā var iesaistīties, tikai lai nodrošinātu darbu iespējami ātrāku norisi un kontrolētu kuģošanas drošības prasību ievērošanu. (3) Ja vraka īpašnieks neuzsāk vraka
aizvākšanu noteiktajā datumā vai Latvijas Jūras administrācija uzskata, ka
vraka aizvākšana uzsākama nekavējoties, tā norobežo vraku un organizē vraka
aizvākšanu, izpildot kuģošanas drošības prasības un ievērojot Latvijas valsts
intereses. |
271.pants. Vraks ostas
akvatorijā Ja vraks atrodas Latvijas ostas akvatorijā, šajā kodeksā noteiktos
Latvijas Jūras administrācijas pienākumus veic attiecīgās ostas pārvalde. |
|
13 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt 271.pantu šādā redakcijā: 271.pants. Vraks ostas
akvatorijā Ja vraks atrodas Latvijas ostas akvatorijā, ar vraka aizvākšanu saistītos
darbus vraka īpašnieks saskaņo ar attiecīgo ostas pārvaldi. |
Atbalstīts, redakc. precizējot. |
271.pants.
Vraks ostas akvatorijā Ja vraks atrodas Latvijas ostas akvatorijā,
ar tā aizvākšanu saistītos darbus vraka īpašnieks saskaņo ar attiecīgo
ostas pārvaldi. |
G sadaļa Jūrnieki XXIX nodaļa. Kuģa kapteinis 272.pants. Kuģa kapteinis
un apkalpes locekļi Par Latvijas kuģa kapteini un apkalpes locekli ir tiesīga būt jebkura
atbilstoši Starptautiskās jūrniecības organizācijas 1978.gada
Starptautiskajai konvencijai par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī
sardzes pildīšanu (ar turpmākajiem grozījumiem) sertificēta fiziskā persona. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
9. Izteikt 272.panta tekstu
šādā redakcijā: Par Latvijas kuģa kapteini un apkalpes locekli ir tiesīga būt
jebkura fiziskā persona, kura ir sertificēta atbilstoši Latvijas normatīvo
aktu un starptautisko tiesību aktu prasībām. |
|
|
|
9. Izteikt 272.panta tekstu šādā redakcijā: Par Latvijas kuģa kapteini un apkalpes
locekli ir tiesīga būt jebkura fiziskā persona, kura ir sertificēta
atbilstoši Latvijas normatīvo aktu un starptautisko tiesību aktu prasībām. |
278.pants. Kuģa žurnāli (1) Kuģa ekspluatācijas laikā uz Latvijas kuģa jābūt kuģa
žurnāliem, kā to nosaka Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likums. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa kapteinis ir atbildīgs
par kuģa žurnālu izpildīšanu un glabāšanu. Katrs kuģa žurnālā izdarīts
ieraksts uzskatāms par fakta konstatāciju. |
10. Izslēgt 278.panta otrās daļas otro teikumu. |
|
|
|
10. Izslēgt 278.panta otrās daļas otro
teikumu. |
285.pants.
Paziņojums par jūras negadījumu Latvijas kuģa kapteinis paziņo Latvijas Jūras
administrācijai par šādiem ar kuģi saistītiem negadījumiem jūrā: 1) personas nāve, smags ievainojums vai saindēšanās saistībā ar
kuģa darbību; |
11. 285.pantā: aizstāt 1.punktā vārdus saistībā ar kuģa darbību ar vārdiem un
citi negadījumi; |
|
|
|
11. 285.pantā: aizstāt 1.punktā vārdus saistībā ar kuģa
darbību ar vārdiem un citi negadījumi; |
2) kuģa sadursme ar citu kuģi vai objektu; |
|
|
|
|
|
3) kuģa uzskriešana uz sēkļa; |
|
|
|
|
|
4) kuģa pamešana jūrā; |
|
|
|
|
|
5) bīstama kravas nobīde; |
|
|
|
|
|
6) ievērojami kuģa vai kravas bojājumi; |
|
|
|
|
|
7) zaudējumi, kas radušies trešajām personām kuģa darbības rezultātā. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar 8. un 9.punktu šādā redakcijā: 8) ugunsgrēks vai sprādziens uz kuģa; |
|
|
|
papildināt pantu ar 8. un 9.punktu šādā
redakcijā: 8) ugunsgrēks vai sprādziens uz kuģa; |
|
9) bīstamu vielu noplūdes dēļ ir piesārņota vide. |
|
|
|
9) bīstamu vielu noplūdes dēļ ir piesārņota
vide. |
301.pants. Krastā atstāta
jūrnieka darba samaksas aprēķins. Ja Latvijas kuģa kapteinis atstāj jūrnieku kādā ārvalsts ostā vai
citā vietā tāpēc, ka jūrnieks nav piemērots darbam, nespēj vai nedrīkst
doties jūrā, kuģa kapteiņa pienākums ir izsniegt jūrniekam pilnīgu viņa darba
samaksas aprēķinu. |
|
|
|
|
|
|
|
14 15 |
Deputāts V.Agešins
Papildināt Jūras kodeksu ar jaunu 301.1 pantu šādā
redakcijā: 301.1 pants.
Jūrnieka izdienas pensija. Jūrniekam ir tiesības uz izdienas pensiju. Politisko
organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija Papildināt Jūras kodeksu ar jaunu 301.1 pantu šādā
redakcijā: 301.1 pants. Jūrnieku izdienas pensijas. Jūrniekiem ir tiesības uz izdienas pensijām. Šīs tiesības reglamentē
speciāls likums. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
Pārejas noteikumi 1. Ar šā kodeksa spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81.panta
kārtībā izdotie Ministru kabineta 1994.gada 16.augusta noteikumi nr.168
Latvijas Jūrniecības noteikumi (Jūras kodekss) (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 20., 21., 22., 23.nr.). |
|
|
|
|
|
2. Līdz 1992.gada 27.novembra Starptautiskās konvencijas
par civilo atbildību par naftas piesārņojuma radītajiem zaudējumiem 2000.gada
20.oktobra grozījumu spēkā stāšanās dienai šā kodeksa 82.panta pirmajā daļā
noteiktais atbildības apmērs aprēķināms šādi: |
|
|
|
|
|
1) par kuģi, kura tilpība nepārsniedz 5000 tilpības
vienības, trīs miljoni norēķina vienību; |
|
|
|
|
|
2) par kuģi, kura tilpība pārsniedz 5000 tilpības vienības,
par katru papildu tilpības vienību pie šā pārejas noteikuma 1.punktā minētā
apjoma pieskaita 420 norēķina vienības, bet kopējais apjoms nedrīkst
pārsniegt 59,7 miljonus norēķina vienīb
u. |
|
|
|
|
|
3. Līdz šā kodeksa spēkā stāšanās dienai Kuģu reģistrā
reģistrētie kuģi, kuru īpašnieki neatbilst šā kodeksa 4.panta pirmās daļas
prasībām, saglabā reģistrāciju Kuģu reģistrā arī pēc šā kodeksa spēkā
stāšanās, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.janvārim. |
|
|
|
|
|
4. Līdz šā kodeksa 112.pantā paredzēto noteikumu izdošanai
piemērojami Ministru kabineta 1996.gada 26.novembra noteikumi nr.439 Kuģu
aģentu darbības noteikumi (Latvijas Vēstnesis, 1996, 206.nr.; 2000,
252./254.nr.). |
12. Pārejas noteikumos: izslēgt 4.punktu; |
|
|
|
12. Pārejas noteikumos: izslēgt 4.punktu; |
5. Ministru kabinets līdz 2004.gada 1.janvārim izdod: |
|
|
|
|
|
1) noteikumus par kuģu reģistrāciju, kuros nosaka Latvijas kuģu
valstiskās piederības pazīmes (šā kodeksa 4.panta otrā daļa), Kuģu reģistra
un kuģu lietu vešanas kārtību (šā kodeksa 9.panta piektā daļa), to, kādi
dokumenti ir iesniedzami kuģu reģistrācijai Kuģu reģistrā (šā kodeksa
10.panta pirmā daļa), un noteikumus par būvniecības stadijā esošiem kuģiem
(šā kodeksa 27.panta otrā daļa); |
|
|
|
|
|
2) noteikumus par kārtību, kādā kuģošanas līdzekļi reģistrējami Ceļu
satiksmes drošības direkcijā, kā arī noteikumus par kuģošanas līdzekļu
satiksmi iekšējos ūdeņos (šā kodeksa 8.panta trešā daļa); |
|
|
|
|
|
3) (izslēgts ar 22.12.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2006.gada 1.maijam izdod
šā kodeksa 10.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada
1.maijam piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumi Nr.729
Noteikumi par kuģu reģistrāciju Latvijas Kuģu reģistrā, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo kodeksu. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Kuģu apliecības, kas izsniegtas līdz šā kodeksa
10.panta pirmajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, ir spēkā līdz 2006.gada 31.decembrim vai līdz izsniegtās apliecības
derīguma termiņa beigām, ja apliecība izsniegta uz noteiktu laiku. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2006.gada
1.septembrim izdod šā kodeksa 112.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. (22.12.2005. likuma redakcijā) |
aizstāt 8.punktā skaitli 2006 ar skaitli 2007. |
16 |
Juridiskais
birojs Izteikt pārejas
noteikumu 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru
kabinets ne vēlāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim izdod šā kodeksa 112.panta
sestajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim piemērojami
Ministru kabineta 1996.gada 26.novembra noteikumi Nr.439 "Kuģu aģentu
darbības noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo kodeksu. |
Atbalstīts. |
izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru
kabinets ne vēlāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim izdod šā kodeksa 112.panta
sestajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 1.septembrim piemērojami
Ministru kabineta 1996.gada 26.novembra noteikumi Nr.439 Kuģu aģentu
darbības noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo kodeksu. |
|
|
17 |
Politisko
organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcija Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu 9.punktu šādā redakcijā: Ministru kabinets līdz 2007.gada
1.septembrim izstrādā un iesniedz Saeimai likuma 301.1 pantā minēto
likumprojektu. |
Neatbalstīts |
|