25.01.2007.
9/8 -
Saeimas Prezidijam
Tautsaimniecības komisija
lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā otrajam lasījumam
sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Jūras
kodeksā (Nr.136/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz .... lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis
Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Grozījums Jūras kodeksā
( Nr. 136 / Lp 9 )
Spēkā esošā
redakcija |
Pirmā lasījuma
redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 26 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
Jūras kodekss |
Grozījums Jūras
kodeksā |
|
|
|
Grozījumi Jūras kodeksā |
|
Izdarīt Jūras
kodeksā šādu grozījumu: |
|
|
|
Izdarīt Jūras kodeksā
šādus grozījumus: |
8.pants. Reģistrējamie kuģi (1) Kuģu
reģistrācijas mērķis ir nodrošināt valsts kontroli pār kuģu izmantošanu un to
atbilstību kuģošanas drošības prasībām, kā arī aizsargāt ar kuģiem saistītās
tiesības. |
|
|
|
|
|
(2) Latvijā
kuģus reģistrē: |
|
|
|
|
|
1) Kuģu
reģistrā: |
|
|
|
|
|
a) komercdarbībai
paredzētus kuģus un nostiprinātas iekārtas, |
|
1 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 8.pantā: papildināt otrās
daļas 1.punkta a apakšpunktu aiz vārdiem komercdarbībai paredzētus kuģus
ar vārdiem kas reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23 gadiem,; |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
1. 8.pantā: papildināt otrās
daļas 1.punkta a apakšpunktu pēc vārdiem komercdarbībai paredzētus
kuģus ar vārdiem un skaitli kuri reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23
gadiem; |
b) pasažieru
pārvadāšanai, kā arī mācībām un zinātniskās pētniecības nolūkiem
paredzētus kuģus, |
|
2 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 8.pantā: papildināt otrās
daļas 1.punkta b apakšpunktu aiz vārdiem pasažieru pārvadāšanai ar
vārdiem paredzētus kuģus, kas reģistrācijas brīdī nav vecāki par 23
gadiem,; |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
papildināt otrās
daļas 1.punkta b apakšpunktu pēc vārdiem pasažieru pārvadāšanai ar
vārdiem un skaitli paredzētus kuģus, kuri reģistrācijas brīdī nav vecāki par
23 gadiem; |
c) zvejas kuģus un
laivas, ja tos izmanto zivju un citu dzīvo resursu ieguvei jūrā, |
|
3 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 8.pantā: izslēgt otrās daļas
1.punkta c apakšpunktā vārdus ja tos izmanto zivju un citu dzīvo resursu
ieguvei jūrā; |
Atbalstīts |
izslēgt otrās daļas
1.punkta c apakšpunktā vārdus ja tos izmanto zivju un citu dzīvo resursu
ieguvei jūrā; |
d) valsts dienestu
(tādu funkciju veikšanai kā robežas apsargāšana, vides aizsardzība,
avāriju novēršana u.tml.) kuģus, |
|
|
|
|
|
e) atpūtas kuģus un
jahtas; |
|
4 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 8.pantā: izteikt otrās daļas
1.punkta e apakšpunktu šādā redakcijā: e) atpūtas kuģus
(buru jahtas un motorjahtas).; |
Atbalstīts |
izteikt otrās daļas
1.punkta e apakšpunktu šādā redakcijā: e) atpūtas kuģus
(buru jahtas un motorjahtas);; |
2) Ceļu
satiksmes drošības direkcijas reģistrā: |
|
|
|
|
|
a) kuģošanas
līdzekļus, kuru maksimālais garums ir mazāks par 12 metriem, izņemot
kuģus, kurus izmanto komercdarbībai jūrā un ostās, |
|
|
|
|
|
b) ūdenssportam un
atpūtai paredzētus kuģošanas līdzekļus (arī ūdens motociklus), kuru
maksimālais garums ir mazāks par 12 metriem, izņemot jahtas. |
|
|
|
|
|
(3) Šā panta
otrās daļas 2.punktā minēto kuģošanas līdzekļu reģistrācijas kārtību, kā arī
noteikumus par visu kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(4) Latvijas
kuģu tehniskās uzraudzības un klasifikācijas prasības nosaka Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likums. |
|
|
|
|
|
(5) (Izslēgta
ar 22.12.2005. likumu). (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 8.pantā: papildināt pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Šā panta otrās
daļas 1.punkta a un b apakšpunktā minētie ierobežojumi attiecībā uz
reģistrējamo kuģu vecumu neattiecas uz kuģiem, kas strādā tikai kabotāžā
Latvijā, un uz pasažieru kuģiem, kas strādā reisos starp Baltijas jūras
ostām.. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
papildināt pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā: (6) Šā panta otrās
daļas 1.punkta a un b apakšpunktā minētie ierobežojumi attiecībā uz
reģistrējamo kuģu vecumu neattiecas uz kuģiem, kuri strādā tikai kabotāžā
Latvijā, un uz pasažieru kuģiem, kuri strādā reisos starp Baltijas jūras
ostām. |
9.pants. Kuģu reģistra vešanas kārtība (1) Kuģu
reģistrs ir elektroniska datu bāze, kurā elektroniski tiek uzturētas kuģu
reģistra grāmatas. Kuģu reģistru ved ar likumu tam pilnvarota Latvijas Jūras
administrācija. Reģistriem kuģu reģistra grāmatās ir publiska ticamība. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģu
reģistrā ir iekļautas sešas kuģu reģistra grāmatas, kurās reģistrē: |
|
|
|
|
|
1) pirmajā šā
kodeksa 8.panta otrās daļas 1.punkta a, b un d apakšpunktā minētos
kuģus; |
|
|
|
|
|
2) otrajā kuģus,
pamatojoties uz noslēgtajiem berbouta līgumiem vai kuģa menedžmenta līgumiem; |
|
|
|
|
|
3) trešajā kuģu
apgrūtinājumus; |
|
|
|
|
|
4) ceturtajā
būvniecības stadijā esošus kuģus; |
|
|
|
|
|
5) piektajā
atpūtas kuģus un jahtas; |
|
6 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 9.pantā: izslēgt otrās daļas
5.punktā vārdus un jahtas. |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr. 7 |
|
|
|
7 |
Atbildīgā
komisija 9.pantā: Aizstāt otrās daļas
5.punktā vārdus un jahtas ar vārdiem (buru jahtas un motorjahtas). |
Atbalstīts |
2. Aizstāt 9.panta
otrās daļas 5.punktā vārdus un jahtas ar vārdiem (buru jahtas un
motorjahtas). |
6) sestajā zvejas
kuģus. |
|
|
|
|
|
(3) Katram
Kuģu reģistrā reģistrētam kuģim iekārto kuģa lietu, kurā glabājami visi
dokumenti, kas attiecas uz šo kuģi. |
|
|
|
|
|
(4) Ikvienam
ir tiesības iepazīties ar kuģu reģistra grāmatām. Pēc attiecīga rakstveida
pieprasījuma iesniegšanas ikvienam ir tiesības saņemt izrakstu no Kuģu
reģistra. Pēc saņēmēja pieprasījuma izraksta pareizība apliecināma ar
Latvijas Jūras administrācijas amatpersonas (turpmāk kuģu reģistrators)
parakstu un zīmogu, norādot izsniegšanas datumu. |
|
|
|
|
|
(5) Ministru
kabinets nosaka Kuģu reģistra un kuģu lietu vešanas kārtību, kā arī prasības,
kas attiecas uz kuģu reģistra grāmatās ierakstāmo informāciju. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
10.pants. Iesniedzamie dokumenti (1) Latvijas
Jūras administrācijai iesniedzami dokumenti, kas ir par pamatu kuģa
reģistrācijai Kuģu reģistrā. Ministru kabinets nosaka, kādi dokumenti
iesniedzami kuģa reģistrēšanai Kuģu reģistrā, kādus dokumentus izsniedz
Latvijas Jūras administrācija, apstiprina veidlapu paraugus, nosaka
reģistrācijas valsts nodevas apmēru un tās iekasēšanas kārtību, kā arī
apstiprina Latvijas Jūras administrācijas tarifus par tās sniegtajiem
pakalpojumiem, kas saistīti ar kuģu reģistrāciju. |
|
8 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Izslēgt 10.panta
pirmās daļas otrajā teikumā vārdus kā arī apstiprina Latvijas Jūras
administrācijas tarifus par tās sniegtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar
kuģu reģistrāciju. |
Atbalstīts |
3. Izslēgt 10.panta
pirmās daļas otrajā teikumā vārdus kā arī apstiprina Latvijas Jūras
administrācijas tarifus par tās sniegtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar kuģu
reģistrāciju. |
(2) Ārvalstīs
izdotus publiskus dokumentus legalizē Latvijai saistošos starptautiskajos
līgumos noteiktajā kārtībā, un tiem pievieno notariāli apliecinātu tulkojumu
latviešu valodā. Iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgā kuģa lietā. Ja
reģistrācija jāveic steidzami, var izmantot faksa vai elektroniskā pasta
dokumentu kopijas, saņemot no iesniedzēja garantijas vēstuli, ka oriģināli
tiks iesniegti tūlīt pēc to saņemšanas, bet ne vēlāk kā piecu dienu laikā no
kopijas nosūtīšanas dienas. |
|
|
|
|
|
(3) Lai kuģi
reģistrētu Kuģu reģistrā, tā tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam attiecībā
uz kuģošanas drošību, cilvēku dzīvības, veselības un vides aizsardzību
jāatbilst Latvijai saistošu starptautisko tiesību normu un Latvijas normatīvo
aktu prasībām. Kuģa tehniskās pārbaudes kārtību un maksas pakalpojumu tarifus
nosaka Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(4) Katru
kuģi, kas minēts šā kodeksa 8.panta otrās daļas 1.punktā, piesaka
reģistrēšanai Kuģu reģistrā mēneša laikā no dienas, kad noslēgts līgums par
kuģa atsavināšanu, vai no dienas, kad kuģis izslēgts no citas valsts kuģu
reģistra, vai arī no berbouta līguma vai kuģa menedžmenta līguma
parakstīšanas dienas. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13.pants. Berbouta līgums un kuģa menedžmenta
līgums (1) Berbouta
līgums ir kuģa īpašnieka un berbouta fraktētāja vienošanās par kuģa faktiskā
valdījuma nodošanu berbouta fraktētājam uz līgumā noteikto termiņu,
kura laikā kuģim ir paralēla reģistrācija Latvijā. Berbouta fraktētājs var
būt Latvijas kuģa operators vai atpūtas kuģiem un jahtām arī
Latvijā reģistrēta fiziskā persona. |
|
9 10 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Izslēgt 13.panta
pirmās daļas otrajā teikumā vārdus un jahtām. Atbildīgā
komisija Aizstāt 13.panta pirmās daļas otrajā
teikumā vārdus un jahtām ar vārdiem (buru jahtām un motorjahtām). |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr. 10 Atbalstīts |
4. Aizstāt 13.panta
pirmās daļas otrajā teikumā vārdus un jahtām ar vārdiem (buru jahtām un
motorjahtām). |
(2) Latvijā
var reģistrēt ārvalstī reģistrētu kuģi saskaņā ar berbouta līgumu, ja kuģa
reģistrēšana Kuģu reģistrā paredzēta noslēgtajā berbouta līgumā. Kuģa
reģistrēšana Kuģu reģistrā, pamatojoties uz berbouta līgumu, dod kuģim
tiesības braukt tikai zem Latvijas valsts karoga. |
|
|
|
|
|
(3) Kuģa
menedžmenta līgums ir kuģa īpašnieka un Latvijas kuģa operatora vienošanās
par kuģa vadību, kurā obligāti iekļaujama prasība par kuģa tehniskās vadības
(tā ietver kuģa drošu pārvaldi atbilstoši Starptautiskā drošas pārvaldes
kodeksa prasībām) nodošanu Latvijas kuģa operatoram uz laiku, kamēr kuģis
saskaņā ar līg
umu reģistrēts Kuģu reģistrā. |
|
|
|
|
|
(4) Kuģu
reģistrā uz berbouta līguma un kuģa menedžmenta līguma pamata reģistrētam
ārvalsts kuģim piemēro Latvijas normatīvos aktus karoga valsts funkcijās
paredzēto normu ievērošanā. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
44.pants. Ārvalstīs reģistrēto apgrūtinājumu
atzīšana (1) Kuģi
reģistrējot Kuģu reģistrā, iepriekšējie, ārvalstīs reģistrētie apgrūtinājumi
tiek atzīti par spēkā esošiem, ja: |
|
|
|
|
|
1) kuģa
apgrūtinājumi ir ierakstīti kuģa izslēgšanas apliecībā vai līdzvērtīgā
dokumentā, ko izsniedzis iepriekšējais kuģu reģistrs; |
|
|
|
|
|
2) ir iesniegtas
starptautiskajos līgumos noteiktajā kārtībā apstiprinātas un legalizētas
apgrūtinājumu dokumentu kopijas. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa
apgrūtinājumi tiek reģistrēti Kuģu reģistrā, saglabājot to prioritāti. Ja
apgrūtinājumi neatbilst prasībām, kas noteiktas Latvijas normatīvajos aktos
par kuģu reģistrāciju, kuģu reģistrators abām pusēm nosaka 60 dienas ilgu
termiņu, lai tās noformētu apgrūtinājumus atbilstoši šo normatīvo aktu
prasībām. Apgrūtinājumu reģistrācija ir spēkā līdz minētā termiņa beigām. |
|
|
|
|
|
(3) Ārvalsts
īpašniekam piederošu kuģi reģistrējot Kuģu reģistrā uz berbouta līguma
pamata, iepriekšējie, ārvalstīs reģistrētie apgrūtinājumi uz pamatreģistra
izsniegto dokumentu pamata tiek tikai ierakstīti kuģa berbouta reģistrācijas
apliecībā. |
|
11 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Papildināt 44.panta trešo daļu ar jaunu teikumu
šādā redakcijā: Tas pats attiecas
uz berbouta līguma laikā pamatreģistrā reģistrētajiem apgrūtinājumiem. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
5. Papildināt 44.panta trešo daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Tas pats attiecas
uz berbouta līguma laikā pamatreģistrā reģistrētajiem apgrūtinājumiem. |
(4) Īpašuma
tiesības uz kuģi, kuru būvē vai kurš tiks būvēts ārvalstī, un apgrūtinājumus
atzīst par spēkā esošiem, ja šīs tiesības reģistrētas saskaņā ar tās valsts
normatīvajiem aktiem, kurā kuģi būvē. Šā panta noteikumi attiecas uz kuģiem,
kuri būvēti ārvalstīs un pēc tam reģistrēti Kuģu reģistrā. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
E sadaļa Kravas un
pasažieru pārvadājumi XIX nodaļa.
Kravas pārvadājumu vispārīgie noteikumi 112.pants. Tiesisko attiecību regulēšana (1) Tiesiskās
attiecības, kas rodas, veicot kravas pārvadājumus ar kuģi (turpmāk šajā
sadaļā kravas pārvadājumi), nosaka puses, ievērojot šā kodeksa noteikumus. |
|
|
|
|
|
(2) Šīs
sadaļas noteikumus piemēro arī attiecībā uz tādiem kravas pārvadājumiem, par
kuriem nav izdots konosaments. |
|
|
|
|
|
(3) Kravas
pārvadātāja, nosūtītāja un saņēmēja savstarpējās tiesiskās attiecības nosaka
konosaments vai cits līdzīgs transportēšanas dokuments. Jūras pārvadājuma
līguma nosacījumi, kas nav minēti konosamentā vai citā līdzīgā dokumentā par
kravas transportēšanu ar kuģi, ir obligāti saņēmējam, ja konosamentā vai citā
transportēšanas dokumentā ir minēts dokuments, kurā tie norādīti. |
|
|
|
|
|
(4) Kuģa
īpašnieka, fraktētāja, kuģa operatora, kapteiņa vai citas par kuģi atbildīgas
juridiskās vai fiziskās personas (turpmāk pilnvarotājs) intereses
atbilstoši tās noteiktajam pilnvarojumam ostā var pārstāvēt kuģa aģents. Kuģa
aģentēšanu veic komercsabiedrība, kas pilnvarotāja vārdā un interesēs kārto
ar kuģa ienākšanu un pārvietošanos ostā un iziešanu jūrā saistītās kuģa
lietas, veic kuģa aprūpi ostā un citas darbības pilnvarotāja noteiktajā apjomā
(turpmāk kuģa aģentēšana). Trešās personas nevar pieprasīt, lai kuģi
aģentējošā komercsabiedrība veic tādus pienākumus, kurus pilnvarotājs nav
paredzējis šā aģenta pilnvarojumā. |
|
|
|
|
|
(5) Kārtību,
kādā komercsabiedrības veic kuģu aģentēšanu Latvijas ostās, pilnvarotāja
tiesības un pienākumus, kuģu aģentu tiesības, pienākumus un atbildību (tās
ierobežošanu), maksājumu noteikšanas un veikšanas kārtību un citas prasības
attiecībā uz kuģu aģentēšanas līgumiem, kā arī profesionālos kritērijus un
prasības komercsabiedrībām, lai tās varētu veikt kuģu aģentēšanu Latvijā,
nosaka Ministru kabinets. Ministru kabinets nosaka arī kārtību, kādā Latvijas
Kuģu brokeru un aģentu nacionālā asociācija veic fizisko personu kuģa
aģentu sertifikāciju darbībai attiecīgajās Latvijas ostās. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 22.12.2005. likumu) |
|
12 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 112.pantā: izteikt piekto daļu
šādā redakcijā: (5) Noteikumus par
kuģu aģentēšanu Latvijas ostās izdod Ministru kabinets; |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr.15 |
|
|
|
13 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 112.pantā: papildināt ar sesto
daļu šādā redakcijā (6) Latvijas Kuģu brokeru un
aģentu nacionālā asociācija (turpmāk Asociācija) veic fizisko personu
kuģu aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu pārbaudi kuģu
aģentēšanā attiecīgajās Latvijas ostās un izsniedz sertifikātus par kuģu
aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu atbilstību Asociācijas
noteiktajiem kritērijiem.; |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr.15 |
|
|
|
14 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 112.pantā: papildināt ar
septīto daļu šādā redakcijā: (7) Lai nodarbotos ar kuģu
aģentēšanu Latvijas ostās, komercsabiedrība atbilst šādām minimālajām
prasībām: 1) ir ar labu reputāciju, t.i.,
kuģu aģentu darbinieki nav sodīti par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem pret
īpašumu (Krimināllikuma XVIII nodaļa) vai tautsaimniecībā (Krimināllikuma XIX
nodaļa) un sodāmība nav dzēsta, kā arī par viņu profesionālo darbību pēdējā
gada laikā nav rakstiski sniegts pamatots negatīvs atzinums no ostas, valsts
vai pašvaldības iestādēm; 2) komercsabiedrība ir finansiāli
droša: a) tās
pamatkapitāls nav mazāks par 5000 latiem, finanšu resursi atbilst veicamajiem
darījumiem (apliecināms ar gada pārskatu, auditora ziņojumu vai kredītiestāžu
izsniegtām izziņām), kā arī ir veikti visi maksājumi valsts budžetā
(apliecināms ar attiecīgas institūcijas izsniegtām izziņām, kas apliecina
veiktos maksājumus valsts budžetā); b) komercsabiedrība
ir noslēgusi kuģu aģenta profesionālās darbības civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas līgumu.. |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr.15 |
|
|
|
15 |
Atbildīgā
komisija 112.pantā: izteikt piekto daļu
šādā redakcijā: (5) Ar kuģu
aģentēšanu Latvijas ostās drīkst nodarboties komercsabiedrība, kura atbilst
šādām minimālajām prasībām: 1) ir ar labu
reputāciju, proti, kuģu aģentu darbinieki nav sodīti par tīšiem noziedzīgiem
nodarījumiem pret īpašumu vai tautsaimniecības jomā un sodāmība nav dzēsta
vai noņemta, par viņu profesionālo darbību pēdējā gada laikā ostas, valsts
vai pašvaldības iestādes nav rakstveidā sniegušas pamatotu negatīvu atzinumu; 2) ir finansiāli
droša: a) tās
pamatkapitāls nav mazāks par 5000 latu, finanšu resursi atbilst veicamajiem
darījumiem (apliecināms ar gada pārskatu, auditora ziņojumu vai kredītiestāžu
izsniegtām izziņām), kā arī ir veikti visi maksājumi valsts budžetā
(apliecināms ar attiecīgās institūcijas izsniegtām izziņām par veiktajiem
maksājumiem valsts budžetā), b) ir noslēgusi
kuģu aģenta profesionālās darbības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
līgumu.; (Priekšlikuma turpinājums 14.lpp.) |
Atbalstīts |
6. 112.pantā: izteikt piekto daļu
šādā redakcijā: (5) Ar kuģu
aģentēšanu Latvijas ostās drīkst nodarboties komercsabiedrība, kura atbilst
šādām minimālajām prasībām: 1) ir ar labu
reputāciju, proti, kuģu aģentu darbinieki nav sodīti par tīšiem noziedzīgiem
nodarījumiem pret īpašumu vai tautsaimniecības jomā un sodāmība nav dzēsta
vai noņemta, par viņu profesionālo darbību pēdējā gada laikā ostas, valsts
vai pašvaldības iestādes nav rakstveidā sniegušas pamatotu negatīvu atzinumu; 2) ir finansiāli
droša: a) tās
pamatkapitāls nav mazāks par 5000 latu, finanšu resursi atbilst veicamajiem
darījumiem (apliecināms ar gada pārskatu, auditora ziņojumu vai kredītiestāžu
izsniegtām izziņām), kā arī ir veikti visi maksājumi valsts budžetā
(apliecināms ar attiecīgās institūcijas izsniegtām izziņām par veiktajiem
maksājumiem valsts budžetā), b) ir noslēgusi
kuģu aģenta profesionālās darbības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
līgumu.; |
|
|
|
(Turpinājums no iepriekšējās lpp.) papildināt pantu ar
sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Noteikumus par
kuģu aģentēšanu Latvijas ostās izdod Ministru kabinets. (7) Latvijas Kuģu
brokeru un aģentu nacionālā asociācija (turpmāk Asociācija) veic fizisko
personu kuģu aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu pārbaudi
kuģu aģentēšanā attiecīgajās Latvijas ostās un izsniedz sertifikātus par kuģu
aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu atbilstību Asociācijas
noteiktajiem kritērijiem. |
|
papildināt pantu ar
sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Noteikumus par
kuģu aģentēšanu Latvijas ostās izdod Ministru kabinets. (7) Latvijas Kuģu
brokeru un aģentu nacionālā asociācija (turpmāk Asociācija) veic fizisko
personu kuģu aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu pārbaudi
kuģu aģentēšanā attiecīgajās Latvijas ostās un izsniedz sertifikātus par kuģu
aģentu darbinieku profesionālo prasmju un iemaņu atbilstību Asociācijas
noteiktajiem kritērijiem. |
XXVIII nodaļa.
Vraki 267.pants. Vraka jēdziens Kuģis, kas pilnībā
vai daļēji nogrimis vai uzskrējis uz sēkļa, zaudējot spēju kuģot, vai kas ir
pamests, tādējādi apdraudot kuģošanas drošību un vidi, kā arī jebkura
šāda kuģa daļa un viss, kas bijis vai atrodas uz šā kuģa, ir vraks. |
|
16 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Izslēgt 267.pantā vārdus tādējādi apdraudot kuģošanas drošību un
vidi,. |
Atbalstīts |
7. Izslēgt 267.pantā vārdus tādējādi apdraudot
kuģošanas drošību un vidi. |
268.pants. Vraka bīstamības novērtēšana (1) Lai
nodrošinātu kuģošanas drošību, kuģa kapteinis, kura kuģis Latvijas
ūdeņos kļuvis par vraku, paziņo Latvijas Jūras administrācijai šā vraka
atrašanās vietu, kā arī sniedz citas nepieciešamās ziņas vraka bīstamības
novērtēšanai. |
|
17 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Papildināt 268.panta pirmo daļu aiz vārdiem
kuģa kapteinis ar vārdiem vai kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai kuģa
operators. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
8. Papildināt 268.panta pirmo daļu pēc vārdiem
kuģa kapteinis ar vārdiem vai kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai kuģa
operators. |
(2) Latvijas
Jūras administrācija, saņēmusi informāciju par vraku Latvijas ūdeņos, novērtē
vraka bīstamību, ņemot vērā šādus kritērijus: |
|
|
|
|
|
1) vraka izmēru,
veidu un konstrukciju; |
|
|
|
|
|
2) ūdens dziļumu
vraka atrašanās vietā; |
|
|
|
|
|
3) paisuma, bēguma
un straumes stiprumu rajonā, kur atrodas vraks; |
|
|
|
|
|
4) vraka attālumu
līdz kuģuceļiem un kuģu satiksmes joslām; |
|
|
|
|
|
5) satiksmes
blīvumu un biežumu; |
|
|
|
|
|
6) satiksmes veidu; |
|
|
|
|
|
7) kuģa kravas
daudzumu un veidu, uz kuģa klāja esošās naftas vai citu bīstamu vai kaitīgu
vielu daudzumu un veidu, īpaši ņemot vērā, kāds zaudējums varētu rasties, ja
krava vai nafta nonāktu vidē; |
|
|
|
|
|
8) ostas iekārtu
apdraudējumu; |
|
|
|
|
|
9) valdošos
meteoroloģiskos un hidrogrāfiskos apstākļus; |
|
|
|
|
|
10) vraka augstumu
virs un zem ūdens virsmas; |
|
|
|
|
|
11) vraka
attālumu līdz jūras instalācijām, cauruļvadiem, telekomunikāciju kabeļiem un
līdzīgām iekārtām; |
|
|
|
|
|
12) citus būtiskus
apstākļus. |
|
|
|
|
|
(3) Ja vraks,
kas atrodas Latvijas ūdeņos, ir bīstams, Latvijas Jūras administrācija
pasludina vraka atrašanās rajonu par navigācijai slēgtu un norobežo vraku.
Informāciju par vraku un tā norobežojuma aprakstu Latvijas Jūras
administrācija publicē informatīvajā biļetenā Paziņojumi jūrniekiem. |
|
|
|
|
|
(4) Nedēļas
laikā pēc vraka bīstamības novērtēšanas Latvijas Jūras administrācija nosūta
vraka īpašniekam uzaicinājumu informēt to par saviem nodomiem attiecībā uz
vraku. Ja vraks ir ārvalsts kuģis vai tā daļa, Latvijas Jūras administrācija
paziņo par to arī šā kuģa karoga valsts diplomātiskajam pārstāvim. |
|
|
|
|
|
(5) Ja vraka
īpašnieks nav zināms, vraks uzskatāms par atrastu mantu un Latvijas Jūras
administrācija nedēļas laikā publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis
paziņojumu par vraku un uzaicinājumu vraka īpašniekam pieteikties sešu mēnešu
laikā. |
|
|
|
|
|
(6) Ja vraks
netiek pieprasīts sešu mēnešu laikā no paziņojuma publicēšanas dienas, tas
pāriet valsts īpašumā. |
|
|
|
|
|
G sadaļa Jūrnieki XXIX nodaļa.
Kuģa kapteinis 272.pants. Kuģa kapteinis un apkalpes locekļi Par Latvijas kuģa
kapteini un apkalpes locekli ir tiesīga būt jebkura atbilstoši Starptautiskās
jūrniecības organizācijas 1978.gada Starptautiskajai konvencijai par jūrnieku
sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (ar turpmākajiem
grozījumiem) sertificēta fiziskā persona. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
18 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Izteikt 272.panta tekstu šādā redakcijā: Par Latvijas kuģa
kapteini un apkalpes locekli ir tiesīga būt jebkura fiziskā persona, kura ir sertificēta
atbilstoši Latvijas normatīvo aktu un starptautisko tiesību aktu prasībām.. |
Atbalstīts |
9. Izteikt 272.panta tekstu šādā redakcijā: Par Latvijas kuģa
kapteini un apkalpes locekli ir tiesīga būt jebkura fiziskā persona, kura ir sertificēta
atbilstoši Latvijas normatīvo aktu un starptautisko tiesību aktu prasībām. |
278.pants. Kuģa žurnāli (1) Kuģa ekspluatācijas
laikā uz Latvijas kuģa jābūt kuģa žurnāliem, kā to nosaka Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likums. |
|
|
|
|
|
(2) Kuģa kapteinis ir atbildīgs par kuģa žurnālu
izpildīšanu un glabāšanu. Katrs kuģa žurnālā izdarīts ieraksts uzskatāms
par fakta konstatāciju. |
|
19 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Izslēgt 278.panta otrās daļas otro teikumu. |
Atbalstīts |
10. Izslēgt
278.panta otrās daļas otro teikumu. |
285.pants. Paziņojums par
jūras negadījumu Latvijas kuģa kapteinis paziņo Latvijas Jūras administrācijai par šādiem
ar kuģi saistītiem negadījumiem jūrā: 1) personas nāve,
smags ievainojums vai saindēšanās saistībā ar kuģa darbību; |
|
20 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 285. pantā: aizstāt 1.punktā
vārdus saistībā ar kuģa darbību ar vārdiem u.c. negadījumi; &nb
sp; |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts |
11. 285.pantā: aizstāt 1.punktā
vārdus saistībā ar kuģa darbību ar vārdiem un citi negadījumi; |
2) kuģa sadursme ar
citu kuģi vai objektu; |
|
|
|
|
|
3) kuģa uzskriešana
uz sēkļa; |
|
|
|
|
|
4) kuģa pamešana
jūrā; |
|
|
|
|
|
5) bīstama kravas
nobīde; |
|
|
|
|
|
6) ievērojami kuģa
vai kravas bojājumi; |
|
|
|
|
|
7) zaudējumi, kas
radušies trešajām personām kuģa darbības rezultātā. |
|
|
|
|
|
|
|
21 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 285. pantā: papildināt pantu ar
8. punktu šādā redakcijā: 8) uz kuģa noticis
ugunsgrēks vai sprādziens; |
Daļēji atbalstīts.
Iekļauts priekšlikumā Nr. 21 |
|
|
|
22 |
Atbildīgā
komisija 285. pantā: papildināt pantu ar
8. punktu šādā redakcijā: 8)ugunsgrēks vai
sprādziens uz kuģa; |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar
8. un 9.punktu šādā redakcijā: 8) ugunsgrēks vai
sprādziens uz kuģa; |
|
|
23 |
Satiksmes ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts 285. pantā: papildināt pantu ar
9. punktu šādā redakcijā: 9) bīstamu vielu
noplūdes dēļ ir piesārņota vide. |
Atbalstīts |
9) bīstamu vielu
noplūdes dēļ ir piesārņota vide. |
301.pants. Krastā atstāta jūrnieka darba samaksas
aprēķins. Ja Latvijas kuģa
kapteinis atstāj jūrnieku kādā ārvalsts ostā vai citā vietā tāpēc, ka
jūrnieks nav piemērots darbam, nespēj vai nedrīkst doties jūrā, kuģa kapteiņa
pienākums ir izsniegt jūrniekam pilnīgu viņa darba samaksas aprēķinu. |
|
|
|
|
|
|
Papildināt
Jūras kodeksu ar jaunu 301.1 pantu šādā redakcijā: 301.1
pants. Jūrnieku izdienas pensijas. Jūrniekiem ir
tiesības uz izdienas pensijām. Izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas
un izmaksas kārtību, kā arī jūrnieku amatu sarakstus, kam ir tiesības uz
izdienas pensiju, nosaka speciāls likums. |
24 |
Atbildīgā
komisija Izslēgt
likumprojekta 1. lasījuma redakciju. |
Atbalstīts |
|
Pārejas
noteikumi 1. Ar šā kodeksa
spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru
kabineta 1994.gada 16.augusta noteikumi nr.168 Latvijas Jūrniecības
noteikumi (Jūras kodekss) (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 20., 21., 22., 23.nr.). |
|
|
|
|
|
2. Līdz 1992.gada
27.novembra Starptautiskās konvencijas par civilo atbildību par naftas
piesārņojuma radītajiem zaudējumiem 2000.gada 20.oktobra grozījumu spēkā
stāšanās dienai šā kodeksa 82.panta pirmajā daļā noteiktais atbildības apmērs
aprēķināms šādi: |
|
|
|
|
|
1) par kuģi, kura
tilpība nepārsniedz 5000 tilpības vienības, trīs miljoni
norēķina vienību; |
|
|
|
|
|
2) par kuģi, kura
tilpība pārsniedz 5000 tilpības vienības, par katru papildu tilpības
vienību pie šā pārejas noteikuma 1.punktā minētā apjoma pieskaita 420 norēķina
vienības, bet kopējais apjoms nedrīkst pārsniegt 59,7 miljonus norēķina
vienību. |
|
|
|
|
|
3. Līdz
šā kodeksa spēkā stāšanās dienai Kuģu reģistrā reģistrētie kuģi, kuru
īpašnieki neatbilst šā kodeksa 4.panta pirmās daļas prasībām, saglabā
reģistrāciju Kuģu reģistrā arī pēc šā kodeksa spēkā stāšanās, bet ne ilgāk kā
līdz 2004.gada 1.janvārim. |
|
|
|
|
|
4. Līdz
šā kodeksa 112.pantā paredzēto noteikumu izdošanai piemērojami Ministru
kabineta 1996.gada 26.novembra noteikumi nr.439 Kuģu aģentu darbības noteikumi
(Latvijas Vēstnesis, 1996, 206.nr.; 2000, 252./254.nr.). |
|
25 |
Atbildīgā
komisija Izslēgt pārejas
noteikumu 4. punktu. |
Atbalstīts |
12. Pārejas
noteikumos: izslēgt 4.punktu; |
5. Ministru
kabinets līdz 2004.gada 1.janvārim izdod: |
|
|
|
|
|
1) noteikumus par
kuģu reģistrāciju, kuros nosaka Latvijas kuģu valstiskās piederības pazīmes
(šā kodeksa 4.panta otrā daļa), Kuģu reģistra un kuģu lietu vešanas kārtību
(šā kodeksa 9.panta piektā daļa), to, kādi dokumenti ir iesniedzami kuģu reģistrācijai
Kuģu reģistrā (šā kodeksa 10.panta pirmā daļa), un noteikumus par būvniecības
stadijā esošiem kuģiem (šā kodeksa 27.panta otrā daļa); |
|
|
|
|
|
2) noteikumus par
kārtību, kādā kuģošanas līdzekļi reģistrējami Ceļu satiksmes drošības
direkcijā, kā arī noteikumus par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos
(šā kodeksa 8.panta trešā daļa); |
|
|
|
|
|
3) (izslēgts ar
22.12.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
6. Ministru
kabinets ne vēlāk kā līdz 2006.gada 1.maijam izdod šā kodeksa 10.panta
pirmajā daļā paredzētos noteikumus. Līdz šo Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.maijam piemērojami Ministru
kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumi Nr.729 Noteikumi par kuģu
reģistrāciju Latvijas Kuģu reģistrā, ciktāl tie nav pretrunā ar šo kodeksu. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Kuģu
apliecības, kas izsniegtas līdz šā kodeksa 10.panta pirmajā daļā paredzēto
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz 2006.gada
31.decembrim vai līdz izsniegtās apliecības derīguma termiņa beigām, ja
apliecība izsniegta uz noteiktu laiku. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru
kabinets ne vēlāk kā līdz 2006.gada 1.septembrim izdod šā kodeksa
112.panta piektajā daļā paredzētos noteikumus. (22.12.2005.
likuma redakcijā) |
|
26 |
Satiksmes
ministrijas parlamentārais
sekretārs V.
Aizbalts Aizstāt Pārejas
noteikumu 8.punktā skaitli 2006 ar skaitli 2007. |
Atbalstīts |
aizstāt 8.punktā
skaitli 2006 ar skaitli 2007. |